handdator

Visa fullständig version : Norge Jobb (tråd 53e)


manko
2006-08-26, 08:39
Hallå kollizar.

Då var jag en i mängden som var sugen att dra till Norge och jobba. Kan ni tipsa på lite länkar var man kan hitta jobb eller företag man kan ta kontakt med för att få jobb?

Skulle kunna tänka mig jobba med lite dittan o dattan faktiskt. Sen undrar jag en sak. Jobba som Isolerare i Norge, tjänar man bra då? Vad är det för typ av arbete man gör? :)

Frantic
2006-08-26, 08:52
www.aetat.no
www.finn.no

Ryska_raketen
2006-08-26, 08:53
Jobba som Isolerare i Norge, tjänar man bra då? Vad är det för typ av arbete man gör? :)


Allt är relativt (lönen) Men angående arbetet så skulle ja dra till med en vild gissning på att du lär få isolera.

manko
2006-08-27, 11:52
Allt är relativt (lönen) Men angående arbetet så skulle ja dra till med en vild gissning på att du lär få isolera.

haha . det kan jag tänka mig :P men det jag undra vad man gör när man isolerar? en polare sa att man håller på med glasfiber o helvets göra bara :P

manko
2006-08-27, 11:53
www.aetat.no
www.finn.no

Tack, ska kolla igenom där :)

visst var det du som varit o jobbat där tidigare?

Ryska_raketen
2006-08-27, 11:54
haha . det kan jag tänka mig :P men det jag undra vad man gör när man isolerar? en polare sa att man håller på med glasfiber o helvets göra bara :P


jao, blir väl en del sådant ;) Antar att det är mest vindar (och andra trånga utrymmen) som ska isoleras. Det kommer nog klia en del :)

Empe
2006-08-27, 12:04
Slitera man hårt och jobbar bra som isolerare så kommer man tjäna där efter också. Antar att man jobbar på ackord när det är såna jobb.

Frantic
2006-08-27, 13:11
Tack, ska kolla igenom där :)

visst var det du som varit o jobbat där tidigare?

Nja jag var där och sökte jobb men blev blåst. Jag och en vän blev lovad ett jobb som vi verkligen ville ha. Det visade sig senare att de inte alls hade något och då hade vi tackat nej till ett annat jobb.
Jag har dock en drös vänner som har varit där och tjänat riktigt bra med pengar på allt från att städa flygplan till servitriser

Hades
2006-08-27, 13:34
Nja jag var där och sökte jobb men blev blåst. Jag och en vän blev lovad ett jobb som vi verkligen ville ha. Det visade sig senare att de inte alls hade något och då hade vi tackat nej till ett annat jobb.
Jag har dock en drös vänner som har varit där och tjänat riktigt bra med pengar på allt från att städa flygplan till servitriser
Städa servitriser tycker jag inte låter särskilt roligt!

manko
2006-08-27, 13:44
Nja jag var där och sökte jobb men blev blåst. Jag och en vän blev lovad ett jobb som vi verkligen ville ha. Det visade sig senare att de inte alls hade något och då hade vi tackat nej till ett annat jobb.
Jag har dock en drös vänner som har varit där och tjänat riktigt bra med pengar på allt från att städa flygplan till servitriser

okej :/

Sökte du på internet jobben eller var du i norge o sökte på plats direkt?

dude
2006-08-27, 14:28
Signa upp på lite bemanningsföretag.

lägenheter finns på www.sverigeforenings.net i oslo vet ifos vart det är du vill jboba...

Ska dra dit senare idag på nån interjuv för ett bemanningsföretag, återstar att se hur det går.

Lite jobbigt att jag såklart blev sjuk feber och ont i halsen men det blir att pressa paracetamol och ibuprofen...

Frantic
2006-08-27, 16:18
Städa servitriser tycker jag inte låter särskilt roligt!

Det beror väl helt på vilken årgång det är käre Hades *popcorn*

manko - Vi köpte en billig bil och åkte runt och sökte på plats, Skriva in sig på bemanningsföretag, som Dude sa, är nog smart!