handdator

Visa fullständig version : o.z.z testar Max-Ot


o.z.z
2006-08-25, 20:24
jaha då var det dags att testa Max-Ot, här kommer journalen.

Ålder:23
Längd:1.83
Vikt:93kg
Bänk:Har aldrig maxat, 75x8 brukar jag klara.
Kosttillskott:Whey-100 eller whey-80, Slow protein, Multivitamin/C-Vitamin brus, Mitt val vegetarian.
Mål:Bli grov
Tränar:Gym 4ggr/vecka, Boxning 0-2ggr/vecka. Någon morgonpromenad ibland.

Träningsschemat ser ut så här Vecka 1 - 4 (nytt schema ungefär var 4e vecka:
Pass1:Bröst och underarmar
Pass2:Rygg och traps
Pass3:Axlar och triceps
Pass4:Biceps och mage

Boxning:90min/träning (nybörjare)

http://img175.imageshack.us/img175/5495/ozzmc5.jpg

o.z.z
2006-08-25, 20:47
ok första Max-Ot passet, har varit förkyld i en vecka så jag var lite seg idag. Men efter att ha tryck i mig en prottedrink med några msk dextropur och en banan så kände jag mig*flex*

Bröst & underarmar

Bröst
Bänkpress
75x5, 75x5, 75x6

Sned bänkpress
60x4, 60x4, 60x3

Nedåtlutande bänkpress
75x6

Hantelflyes på snedbänk
12,5x6, 12,5x6

Hantelflyes
12,5x8

Underarmar
Handledcurls med stång
21,5x8, 23,5x7

Handledcurls med hantel
10x8, 10x8

Taririi
2006-08-26, 08:11
Bänkpress
75x5, 75x5, 75x6

Nedåtlutande bänkpress
75x6

Hantelflyes på snedbänk
12,5x6, 12,5x6

Hantelflyes
12,5x8


Härligt pass. Då blir det väl ökning till nästa gång i både bänkpress och nedåtlutande bänkpress?

Jag har för mig att man inte kör flyes i Max-OT. Å andra sidan kanske man inte vill följa det till punkt och pricko :).

Lycka till med träningen :thumbup:!

o.z.z
2006-08-26, 08:22
Härligt pass. Då blir det väl ökning till nästa gång i både bänkpress och nedåtlutande bänkpress?

Jag har för mig att man inte kör flyes i Max-OT. Å andra sidan kanske man inte vill följa det till punkt och pricko :).

Lycka till med träningen :thumbup:!
ja jag ska försöka öka lite varje pass, men jag är svag så får väl se hur det blir med det;) . Det stämmer flyes ingår inte i Max-Ot, men jag har valt att lägga in några extra övningar som jag tycker saknas i schemat. Flyes på snedbänk är en ny favoritövning för mig, enligt boken "styrketräning-en anatomisk guide" så ska den tydligen vara bra för att "sträcka" ut bröstkorgen.

Taririi
2006-08-26, 08:49
ja jag ska försöka öka lite varje pass, men jag är svag så får väl se hur det blir med det;) . Det stämmer flyes ingår inte i Max-Ot, men jag har valt att lägga in några extra övningar som jag tycker saknas i schemat. Flyes på snedbänk är en ny favoritövning för mig, enligt boken "styrketräning-en anatomisk guide" så ska den tydligen vara bra för att "sträcka" ut bröstkorgen.

Tja, "svag" är du nog inte. Om du är missnöjd med själva styrkan så är det väl till att köra tunga basövningar och få repititioner.

Sedan gäller det att ta Max-OT med en nypa salt. Det kan lätt bli jobbigt eller tråkigt om man utesluter övningar som man själv tycker om. Att träna ska vara roligt, och det är väl det som är det viktigaste :).

o.z.z
2006-08-26, 12:24
Sedan gäller det att ta Max-OT med en nypa salt. Det kan lätt bli jobbigt eller tråkigt om man utesluter övningar som man själv tycker om. Att träna ska vara roligt, och det är väl det som är det viktigaste :).
exakt...det ska vara roligt att träna, så jag kommer nog ta bort och lägga till övningar vissa veckor. Tycker det är bra att man byter schema ca var 4e vecka, så man får lite variation.

o.z.z
2006-08-28, 16:28
faaan har fått problem med halsmandlarna...måste skjuta upp träningen*grr* *grr* *grr*

Taririi
2006-08-28, 19:28
faaan har fått problem med halsmandlarna...måste skjuta upp träningen*grr* *grr* *grr*

Neeej, så tråkigt! Jag såg ju fram emot din träning. Nu är det kanske inte mig vi ska koncentrera oss på. Krya på dig och hoppas att du blir frisk snart!

o.z.z
2006-08-29, 16:35
Neeej, så tråkigt! Jag såg ju fram emot din träning. Nu är det kanske inte mig vi ska koncentrera oss på. Krya på dig och hoppas att du blir frisk snart!
tack!

o.z.z
2006-09-02, 15:19
vojvoj vilket kasst pass jag körde idag...blev seg som fan efter 10 min. Kan lungt säga att det var mitt sämsta pass någonsin. Plus att det var lång väntetid på alla maskiner*grr*.

Rygg & Traps

Rygg
Skivstångsrodd
75x4 75x4

Latsdrag
77x5 77x4

Assisted Chins
12x6 12x4

Kabelrodd (stång)
77x6 77x6

Ryggresningar i ställning
20x6 20x6

Traps
Shrugs med hantlar
32,5x8 37,5x9

Taririi
2006-09-03, 07:29
Skivstångsrodd
75x4 75x4

Assisted Chins
12x6 12x4


Grymma roddar och chins! 93kg och så många chins på det. Underbart :D. Det är lite tråkigt att höra att det gick dåligt idag. Det är sånt man får vänta sig efter att ha varit sjuk. Du kommer återhämta dig och bli ditt forna jag på nolltid. Jag ser fram emot dina framtida pass. Skönt att se att du är tillbaka :)

o.z.z
2006-09-03, 11:41
Grymma roddar och chins! 93kg och så många chins på det. Underbart :D. Det är lite tråkigt att höra att det gick dåligt idag. Det är sånt man får vänta sig efter att ha varit sjuk. Du kommer återhämta dig och bli ditt forna jag på nolltid. Jag ser fram emot dina framtida pass. Skönt att se att du är tillbaka :)
nja chinsen är jag inte nöjd med...brukar klara 4-6 vanligt utan "assistance", det som jag stör mig lite på på mitt gym är att de bara har speciella chinsställningar där man inte kan variera greppet. Roddarna körde jag med skivstång för första gången någonsin, så jag hade lite svårt för att få in bra teknik. Funderar på att köra roddarna i kabelmaskin istället. Tack för peppningen! blev fan sugen på att dra iväg o löra axlar nu...hmm städa lägenheten eller träna;) Valet är inte så svårt hehe

Taririi
2006-09-03, 11:51
nja chinsen är jag inte nöjd med...brukar klara 4-6 vanligt utan "assistance", det som jag stör mig lite på på mitt gym är att de bara har speciella chinsställningar där man inte kan variera greppet. Roddarna körde jag med skivstång för första gången någonsin, så jag hade lite svårt för att få in bra teknik. Funderar på att köra roddarna i kabelmaskin istället. Tack för peppningen! blev fan sugen på att dra iväg o löra axlar nu...hmm städa lägenheten eller träna;) Valet är inte så svårt hehe


Fyra till sex chin-ups är bra när man har en bw på 93kg :). Ge inte upp på skivstångsrodden. När tekniken väl sitter så kommer du själv känna hur bra övningen är. Kabelrodd, å andra sidan, är inte heller en dålig övning, dock råder jag dig att utföra skivstångsrodd. Ta det lugnt med vikterna och lär dig tekniken först. Sedan kommer nog allt gå som på räls.

Lycka till med axelpasset :thumbup:.

o.z.z
2006-09-03, 12:18
Fyra till sex chin-ups är bra när man har en bw på 93kg :). Ge inte upp på skivstångsrodden. När tekniken väl sitter så kommer du själv känna hur bra övningen är. Kabelrodd, å andra sidan, är inte heller en dålig övning, dock råder jag dig att utföra skivstångsrodd. Ta det lugnt med vikterna och lär dig tekniken först. Sedan kommer nog allt gå som på räls.

Lycka till med axelpasset :thumbup:.
Jag är nog ännu tyngre nu efter förkylningen ;) 1liter glass o en massa godis varje dag har satt sina spår:D .
Jo skivstångsrodd känns som en grym övning om man kör rätt...men så här i början så känns det som att det är ganska hög skaderisk om man kör Max-Ot. Jaja får se om jag kör med skivstång nästa pass.

Nu blir det Axlar och triceps, ciao!

Taririi
2006-09-03, 12:21
Jo skivstångsrodd känns som en grym övning om man kör rätt...men så här i början så känns det som att det är ganska hög skaderisk om man kör Max-Ot. Jaja får se om jag kör med skivstång nästa pass.

Nu blir det Axlar och triceps, ciao!

Du kanske ska köra lite lättare och offra överbelastningen, vilket strider med Max-OTs principer, mot kontakt. Finn tekniken och lasta på vikterna sen.

Pumpa på rejält nu. Ciao :D.

o.z.z
2006-09-03, 15:52
Dagens pass kändes MYCKET bra...motivationen var på topp tack vare Taririi:thumbup:. Cyklingen till gymmet (20min) var dock jävligt segt...blåste som faan och motvind såklart. Men väl inne på gymmet och efter protte/dextropur drinken så vaknade jag till.

Axlar & Triceps

Axlar
Hantelpress
27,5x4 27,5x3 27,5x3

Militärpress (fri stång, brukar köra i sån där assistance ställning eller vad det heter)
55x6 55x5

Hantellyft åt sidan
stående 10x6
sittande 10x6

Hantellyft framåt
12,5x5

Triceps
Liggande tricepspress i kabelmaskin
60x4 60x5

Pushdowns
60x12 70x6

Pushdowns med rep
35x8

Kommentarer
Hantelpress
Kändes bra i första settet, tappade styrkan ganska snabbt där...men strikt var det.

Militärpress
Körde med fri stång för första gången, brukar köra i sån där assistance ställning eller vad det heter. Kändes ganska ostabilt.

Hantellyft åt sidan
Körde första settet stående och andra sittande. Sittande kunde jag köra mer strikt än stående.

Hantellyft framåt
Kändes mycket bra...strikt rörelse.

Liggande tricepspress i kabelmaskin
Föredrar att köra i kabelmaskin istället för skivstång. Tycker man kan köra striktare i kabelmaskin.

Pushdowns
Borde kört tyngre i båda setten jag bröt Max-ot principern lite:Virro

Pushdowns med rep
Även här borde jag kört tyngre...visste inte riktigt hur mycket jag skulle klara.

Träningsmusik
Idag blev det Entombed-Inferno...mycket bra träningsmusik, jag blir jävligt peppad av den.

Kosttillskott
Nästa vecka kommer jag börja med Kre-Alkalyn.

o.z.z
2006-09-03, 16:06
Nu blir det lite trisst cardio STÄDA*grr*

Taririi
2006-09-04, 07:27
Det känns bra att veta att man motiverat någon till att genomföra ett bra pass. Du har stor potential, o.z.z.

Grymma hantelpressar! 27.5kg är en bra vikt, och med tanke på att du körde det strikt så är det ännu bättre :D. Militärpressarna var det inte heller något fel på. Du har starka axlar :thumbup:.

Jag har aldrig kört liggande tricepspress i kabelmaskinen. Känns det bra?

Underbart pass ;).

Tjuckot
2006-09-04, 07:48
Du verkar ha starka axlar tycker jag, fina militärpressar direkt efter hantelpressarna. Kör hårt och ät mycket gröt nu! :devil:

o.z.z
2006-09-04, 16:41
Det känns bra att veta att man motiverat någon till att genomföra ett bra pass. Du har stor potential, o.z.z.

Grymma hantelpressar! 27.5kg är en bra vikt, och med tanke på att du körde det strikt så är det ännu bättre :D. Militärpressarna var det inte heller något fel på. Du har starka axlar :thumbup:.

Jag har aldrig kört liggande tricepspress i kabelmaskinen. Känns det bra?

Underbart pass ;).
Jodå du är en inspirationskälla:thumbup:
Jag tycker axlarna är roligast att träna...så det känns som att det är där jag kan öka mest, både i muskelvolym och styrka. Nja potential vet jag inte;)

Jag tycker det känns bra att köra liggande tricepspress i maskin...känns som det är lättare att få en striktare rörelse än med stång. Jag brukar vingla till ganska mycket när jag kör med fri stång...speciellt om man vill köra tungt.

o.z.z
2006-09-04, 16:44
Du verkar ha starka axlar tycker jag, fina militärpressar direkt efter hantelpressarna. Kör hårt och ät mycket gröt nu! :devil:
ska köra STENHÅRT jaoo:thumbup: . Gröt och kvarg is the shit!:D

o.z.z
2006-09-04, 21:17
kvällens pass

Biceps & Mage
Biceps
Curstång
30x4 30x5

Hammercurls
20x3+15x3 15x6 (sista settet extremt strikt)

Scottcurl på ryggstöd
12,5x6 15x3

Mage
Crunches i maskin med rep
60x20 65x12 (dålig kontakt, kommer byta ut den övningen)

Benlyft med vikt
5x12 5x10

Sittups ribbstol med vikt på huvet
10x15 10x15

o.z.z
2006-09-06, 21:40
Max-OT Vecka 2
Ikväll lyckades jag sätta några PB:D kanske inte så konstigt eftersom det bara är andra veckan jag kör Max-OT. Tyvärr så glömde jag att köra underarmarna idag;).

Bröst
Bänkpress
80x6 85x3 85x3 PB

Sned bänkpress (ej fri stång)
60x5 60x4 60x3

Nedåtlutande bänkpress
85x4 PB

Hantelflyes på snedbänk
12,5x8 12,5x6

Flyers i kabel
40x3 + 35x3

Bänkpressen kändes mycket bra...var skitpeppad på att sätta PB. Målet nu är att klara 100x4. Ska även kolla upp vad min farsa R.I.P maxade när han tävlade i tyngdlytning, kan ju vara kul att jämföra lite. Nedåtlutande bänkpress var lite ostabilt i de två första repsen...var lite okoncentrerad. Flyers i kabel var för tungt fick inte så bra kontakt där, kommer köra lättare o fler reps istället. Modifierar Max-OT lite efter vad som känns bäst på vissa övningar. Belönade mig själv med lite snus efter passet och för att orka cykla hem i ösregnet*grr*. Lägger upp en bild på Daniel Bergman...nått i stil med hans fysik är det jag eftersträvar:thumbup:

http://www.kolozzeum.com/forum/image.php?u=11054&dateline=1157562400&type=profile

PontusWidehall
2006-09-06, 21:42
GRATTIS TILL PB!!!!!! ;D
Förresten, snygg journal. Snyggt format och även snygg layout ! :)

o.z.z
2006-09-06, 21:42
sådär:hbang:
http://www.fairing.se/images/profiler/danne1.jpg

o.z.z
2006-09-06, 21:44
GRATTIS TILL PB!!!!!! ;D
Förresten, snygg journal. Snyggt format och även snygg layout ! :)
tackar tackar! Jag snor lite av Taririi Journal-design:cool:

Taririi
2006-09-07, 07:34
Max-OT Vecka 2
Ikväll lyckades jag sätta några PB:D kanske inte så konstigt eftersom det bara är andra veckan jag kör Max-OT. Tyvärr så glömde jag att köra underarmarna idag; ).

Bröst
Bänkpress
80x6 85x3 85x3 PB

Nedåtlutande bänkpress
85x4 PB

Bänkpressen kändes mycket bra...var skitpeppad på att sätta PB. Målet nu är att klara 100x4. Ska även kolla upp vad min farsa R.I.P maxade när han tävlade i tyngdlytning, kan ju vara kul att jämföra lite.

R.I.P. - Sorgligt :(. Jag tycker att det är en bra idé att du kollar upp din pappas maxning. Då har du något att eftersträva =).

För övrigt vill jag gratulera dig till dina personbästa. Du är också en människa som jag förväntar mig kunna lyfta väldigt tungt inom en snart framtid. Fortsätt jobba på såhär hårt. Det kommer löna sig :thumbup:.

tackar tackar! Jag snor lite av Taririi Journal-design:cool:

Haha, det verkar vara en trend nu. Tjuckot har också tagit lite grann från mig. Jag borde ha tagit patent på min design :D.

Tjuckot
2006-09-07, 09:55
bra pb! Mkt sexuella! ;D

Angående att jag är en tjuv. Jag låter mina advokater prata med dina Tairii.

Taririi
2006-09-07, 10:13
bra pb! Mkt sexuella! ;D

Angående att jag är en tjuv. Jag låter mina advokater prata med dina Tairii.


You bet. Jag håller på att fylla i en stämningsansökan just nu ;).

o.z.z
2006-09-07, 17:02
R.I.P. - Sorgligt :(. Jag tycker att det är en bra idé att du kollar upp din pappas maxning. Då har du något att eftersträva =).

För övrigt vill jag gratulera dig till dina personbästa. Du är också en människa som jag förväntar mig kunna lyfta väldigt tungt inom en snart framtid. Fortsätt jobba på såhär hårt. Det kommer löna sig :thumbup:.
.
Jag tror inte jag kommer komma i närheten av vad min farsa klarade i bänken, iaf inte de närmsta åren;) . Men som sagt nu är det 100x4 på bänken som är mitt mål...tycker träningen blir roligare och mer motiverande när man sätter upp lite mål. Sen så kollar jag ju upp din journal Taririi för att se om jag närmar mig dina imponerande ökningar:D

o.z.z
2006-09-07, 17:04
bra pb! Mkt sexuella! ;D

hmm;)

o.z.z
2006-09-07, 17:15
Ikväll blir det rygg och traps...är jag grymt träningssugen nu.

Lägger upp ett lite kortfattat matschema som det brukar se ut en träningsvecka.

Frukost
2dl gröt
whey-80
1st banan
1glas juice + c-vitaminbrus
Kaffe

Fika
250g kvarg
1st frukt
kaffe
1st knäckebröd

Lunch
Matlåda (vegmat)
sloow protein

Fika
250g kvarg
1st frukt
1st knäckebröd

Fika eller samma som lunch
2dl gröt
whey-80
1st banan
1glas juice

10min Innan träning
1st banan
whey-80
dextropur

Kvällsmat
Samma som lunch

Innan läggdags
Sloow protein
Kvarg ibland

Taririi
2006-09-07, 19:48
Det där ser stabilt ut. Du håller verkligen koll på allting. Har du någon aning om ungefär hur många kalorier du får i dig samt hur många du behöver?

o.z.z
2006-09-07, 21:01
Det där ser stabilt ut. Du håller verkligen koll på allting. Har du någon aning om ungefär hur många kalorier du får i dig samt hur många du behöver?
Räknar aldrig kalorier...så jag har ingen aning om hur mycket jag får i mig. Just nu kör jag bara styrketräning och äter mycket...ingen cardio så jag är bulkig:D. Jag försöker äta ganska nyttig mat för att inte lägga på mig för mycket fett. Har lagt upp ganska många bilder på maträtter som jag käkar i denna tråden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=65397

På kvällens ryggpass blev det ett PB, skriver mer imorgon...dags att sova nu:sleep:

Tjuckot
2006-09-08, 07:13
jag kan inte bestämma mig för om det är lite eller lagom med kolhydrater.. :P annars ser det opti ut :thumbup:

Taririi
2006-09-08, 07:46
Räknar aldrig kalorier...så jag har ingen aning om hur mycket jag får i mig. Just nu kör jag bara styrketräning och äter mycket...ingen cardio så jag är bulkig:D.

Okej. Man behöver inte räkna kalorier, har jag lärt mig av att kolla runt på kolozzeum. Jag räknar dem dock för att riktigt hålla koll på att jag varken får i mig för mycket eller för lite kalorier. Lite pretentiöst, kanske :D?

...Sen så kollar jag ju upp din journal Taririi för att se om jag närmar mig dina imponerande ökningar:D

Haha, det blir inga ökningar i bänken ska du veta! Så fort det handlar om statusövningar är jag svag. Det är en grundregel du bör känna till :).

o.z.z
2006-09-08, 19:16
Okej. Man behöver inte räkna kalorier, har jag lärt mig av att kolla runt på kolozzeum. Jag räknar dem dock för att riktigt hålla koll på att jag varken får i mig för mycket eller för lite kalorier. Lite pretentiöst, kanske :D?

Om jag någon gång ska deffa så blir det nog till att räkna lite kalorier...men först ska det byggas lite massa:hbang:

jag kan inte bestämma mig för om det är lite eller lagom med kolhydrater.. :P annars ser det opti ut :thumbup:
är ganska säker på att jag får i mig tillräckligt med kolhydrater...äter mycket pasta,potatis, ris, bönor, havregryn, linser.

o.z.z
2006-09-08, 19:45
Gårdagens pass

Rygg & Traps

Rygg
Skivstångsrodd
75x5 75x4

Latsdrag
84x4 84x4 PB

Chins
Kroppsvikt x4 x3

Kabelrodd (första settet tycker jag blev för ostrikt för att räknas som PB)
84x4 80x4 PB

Ryggresningar
25x6 25x7 PB

Traps
Skivstångsshrugs
85x8 85x6

Det som gick bäst igår var latsdragen...kände mig jävligt stark där. Tyvärr så räkte inte krafterna riktigt för chinsen som jag körde efter, var även ganska länge sen jag körde vanliga chins utan assistance. Den övningen som kändes mest effektiv var ryggresningarna...den tog grymt bra på ryggen, kör dem på en lutande ställning och håller vikten med raka armar.

Och idag blev det påfyllning av proteiner:D

http://img450.imageshack.us/img450/5975/pict0056yn0.jpg

Taririi
2006-09-09, 08:36
Kolla in alla personbästa du sätter här :D. Det går verkligen framåt för dig :hbang:.

Jag brukar alltid utföra mina chins före latsdragen. Det här hjälper mig att prestera bättre i chins. Jag prioriterar visserligen chin-ups över latsdrag. Det känns coolare att dra upp sig själv med en viktkaka än att hiva magasinet upp och ner i latsdrag :cool:.

o.z.z
2006-09-09, 09:08
Kolla in alla personbästa du sätter här :D. Det går verkligen framåt för dig :hbang:.

Jag brukar alltid utföra mina chins före latsdragen. Det här hjälper mig att prestera bättre i chins. Jag prioriterar visserligen chin-ups över latsdrag. Det känns coolare att dra upp sig själv med en viktkaka än att hiva magasinet upp och ner i latsdrag :cool:.
Jag kommer nog också köra chinsen före latsdragen framöver...tycker chinsen känns jävligt effektiva om man gör dem strikta.

Idag blir det Axlar & Triceps...är jävligt sugen på att klara hantelpress med 30kg´s hantlar idag. Tror att det kan bli några PB både på axlar och triceps. Men just nu tycker jag inte PB är så jättemycket att hänga i granen direkt eftersom det bara är 2a veckan med Max-OT.

Taririi
2006-09-09, 09:20
Idag blir det Axlar & Triceps...är jävligt sugen på att klara hantelpress med 30kg´s hantlar idag. Tror att det kan bli några PB både på axlar och triceps. Men just nu tycker jag inte PB är så jättemycket att hänga i granen direkt eftersom det bara är 2a veckan med Max-OT.

Ja, det har du absolut rätt i. Du ska nog inte gå och tänka på PB nu. För övrigt är 30kg i hantelpress enormt bra! Lycka till med den vikten och resten av passet med :thumbup:!

PontusWidehall
2006-09-09, 09:21
Fan va nice med lite PB's!
Grattis till dem,
fint proteinkäk förresten :P Köper man på Lidl va? :)

o.z.z
2006-09-09, 09:34
Fan va nice med lite PB's!
Grattis till dem,
fint proteinkäk förresten :P Köper man på Lidl va? :)
tackar!
jajamen official stamkund på lidl:D

Taririi
2006-09-09, 10:11
Vilka axel/tricepsövningar är det du ska fokusera dig på idag, förutom hantelpress?

o.z.z
2006-09-09, 10:19
Vilka axel/tricepsövningar är det du ska fokusera dig på idag, förutom hantelpress?
det blir samma som förra veckan, men PB i hantelpress är det som står högst på listan. Sen PB i pushdowns kommer det nog också bli...upp mot 75-80kg x4 strikta är målet för dagens pass. Ska ta en sväng förbi stadium först och se om de har någon bra ryggbälte eller vad det heter;)

o.z.z
2006-09-09, 15:43
Dagens pass

Axlar & Triceps

Axlar
Hantelpress
27,5x4 27,5x5 27,5x5 PB

Militärpress(ej fri stång)
55x4 55x4

Hantellyft åt sidan
10x6 10x9

Hantellyft framåt
12,5x5

Triceps
Liggande tricepspress i kabelmaskin
60x4 60x5

Pushdowns
75x5 75x5 PB

Pushdowns med rep
40x5 PB

Blev ingen ökning till 30kg's hantlar i hantelpressarna...klarade dock fler reps än förra passet:D . De två sista setten kändes mycket bra...blev strikt och explosivt. Militärpressen kändes jääävligt tungt, mycket tyngre än förra passet då jag körde med fri stång. Hantellyft åt sidan gick inte bra i första settet då jag satt ner...kändes bättre att köra stående.

Pushdowns gick mycket bra, strikt och kontrollerat. Målet där är att klara hela viktstället maskinen har x4 reps :D Tror det ligger på ca 95 kg eller nått. Musiken för dagens pass blev Pantera och Entombed, hårda och snabba låtar :hbang:

Taririi
2006-09-10, 08:47
Dagens pass

Axlar & Triceps

Axlar
Hantelpress
27,5x4 27,5x5 27,5x5 PB

Pushdowns
75x5 75x5 PB

Pushdowns med rep
40x5 PB


Ey, fina personbästa! 27.5kg är ändå en mycket bra vikt i hantelpress. Dina pushdowns är inte heller att leka med. You go boy :)!

o.z.z
2006-09-10, 10:00
Ey, fina personbästa! 27.5kg är ändå en mycket bra vikt i hantelpress. Dina pushdowns är inte heller att leka med. You go boy :)!
tackar! Men idag blir det nog inga PB...Biceps och Underarmar som jag inte är så stark i.

Taririi
2006-09-10, 10:28
tackar! Men idag blir det nog inga PB...Biceps och Underarmar som jag inte är så stark i.

Jag finner biceps & underarmar att vara det mest omotiverande passet någonsin. Den kombinationen är kanske inte den bästa :(. Jag tycker inte om att de lagt upp den kombinationen i Max-OT-träningen.

o.z.z
2006-09-10, 10:39
Jag finner biceps & underarmar att vara det mest omotiverande passet någonsin. Den kombinationen är kanske inte den bästa :(. Jag tycker inte om att de lagt upp den kombinationen i Max-OT-träningen.
egentligen så skulle jag kört underarmar i bröst passet...men jag glömde bort att köra underarmarna då:Virro . Jag tycker underarmar passar bra att köra i samband med biceps. Blir nog ett tidigt pass idag...käka lite först bara. Brukar föredra att träna på eftermiddagen eller kvällen, måste skicka iväg lite jobbansökningar sen så det är bra att rensa skallen lite först.

o.z.z
2006-09-10, 16:10
Dagens pass

Biceps & Underarmar

Biceps
Curlstång
30x5 30x4

Hammercurl
15x6 15x6

Koncentrationscurl hantel i bänk
12,5x6 12,5x6

Koncentrationscurl stående
12,5x6

Underarmar
Handledscurls
26x6 26x6 26x5

Omvända handledscurls(4sek hold i toppläget)
13,5x8 13,5x5 13,5x5

Hyffsat bra pass, bäst gick det på hammercurlsen och omvända handledscurlsen...kändes som att det tog riktigt bra. Testade att köra hold i 4 sek på omvända handledscurlsen för att bränna på lite extra...musklerna bad om nåd:thumbup: .

Taririi
2006-09-11, 07:19
Go'a curls! Piska de armarna, bara :whipped:!

o.z.z
2006-09-12, 21:30
MAX-Ot vecka 3

Bröst & Mage

Bröst
Bänkpress
85x5 85x5 85x3 PB

Sned Bänkpress
70x3 70x3 70x2 PB

Nedåtlutande bänkpress
85x4

Hantelflyes på snedbänk
12,5x9

Flyes i maskin
89x8 89x4

Mage
Liggande crunches
10x20 10x15 10x15

Är helt tom:( orkar inte skriva komentarer.

Taririi
2006-09-13, 07:20
Bänkpress
85x5 85x5 85x3 PB



Waaah! 85kg x5 i bänkpress! Alltså, jag börjar bli trött på alla som kommer ifatt mig i bänkpress. Sjukt bra jobbat :bow:!

o.z.z
2006-09-13, 16:36
Waaah! 85kg x5 i bänkpress! Alltså, jag börjar bli trött på alla som kommer ifatt mig i bänkpress. Sjukt bra jobbat :bow:!
tack! ett steg närmare 100kg iaf;) Blir Axlar och underamrar idag*flex*

o.z.z
2006-09-14, 16:55
Gårdagens pass

Axlar & Traps

Axlar
Hantelpress
27,5x6 27,5x6 27,5x4 PB

Militärpress i maskin
52,5x4 52,5x4

Lyft åt sidan i kabelmaskin
12,5x6 15x4 PB

Hantellyft framåt
12,5x5

Traps
Shrugs med hantlar
37,5x9 37,5x6

Taririi
2006-09-15, 07:20
Det är fina vikter du hanterar i hantelpressar för axlar. Grattis till dina personbästa. Bra jobbat, biffen :thumbup:!

o.z.z
2006-09-15, 15:32
Det är fina vikter du hanterar i hantelpressar för axlar. Grattis till dina personbästa. Bra jobbat, biffen :thumbup:!
Tack hulken!:D Blev dock lite owned på jobbet idag när jag snackade med en som också tränar...han körde med 40kg's hantlar och tyckte jag körde för lätt*grr* hehe

Taririi
2006-09-15, 19:44
Tack hulken!:D Blev dock lite owned på jobbet idag när jag snackade med en som också tränar...han körde med 40kg's hantlar och tyckte jag körde för lätt*grr* hehe

40kg *cry*. Det mesta jag sett någon hantera är 42.5kg och det var en überbiff som gjorde det. Äsch, du kommer ta det om ett halvår ;).

Nu känner jag mig definitivt inte som hulken :D.

o.z.z
2006-09-15, 20:40
40kg *cry*. Det mesta jag sett någon hantera är 42.5kg och det var en überbiff som gjorde det. Äsch, du kommer ta det om ett halvår ;).

Nu känner jag mig definitivt inte som hulken :D.
han överdrev nog några kilon;) eller så kan han inte räkna vikterna...han kan vara lite korkad ibland:D

o.z.z
2006-09-15, 20:57
Kvällens pass
Körde inte helt efter schemat idag...körde bara lite övningar som jag kände för helt enkelt. Passet flöt på så bra att jag inte kom ihåg att skriva ner vikterna på några övningar. Dessutom så var det bara jag och några få träningsnördar som tränade idag:D så det var inga väntetider:thumbup: Energin var på topp.

Skulle kört rygg egentligen, men jag känner mig lite seg i ryggen från jobbet...så jag vilar den tills det känns nättre:(


Biceps, Triceps & Underarmar

Biceps
Hammercurl
15x6 17,5x4 PB

Curls sittande med ryggstöd
15x5 15x4

Koncentrations curls stöd på låret
12,5x5 12,5x4

Hammercurls med rep
vikt? x5 x5

Triceps
Pushdowns
75x7 80x5 PB

Pushdowns med rep
40x8 PB

Kickbacks
8x8 8x7

Underarmar
Handledscurls
26x6 26x6 26x5

Omvända handledscurls
13,5x7 13,5x? 13,5x?

Taririi
2006-09-16, 07:25
han överdrev nog några kilon;) eller så kan han inte räkna vikterna...han kan vara lite korkad ibland:D

Hehe, det hoppas vi!

Ett fint pass. Du tar många personbästa nu. You're going places :thumbup: !

o.z.z
2006-09-16, 10:20
fetbulk form för 2 veckor sen...nu ännu bulkigare*grr* måste börja köra cardio:Virro
http://img85.imageshack.us/img85/7937/pict0036cx2.jpg

Taririi
2006-09-16, 10:26
fetbulk form för 2 veckor sen...nu ännu bulkigare*grr* måste börja köra cardio:Virro



Inget fel på bulken. Du ökar stabilt i dina övningar. Dina biceps och underarmar ser bra ut. Formen är inget du bör oroa dig över. Jag vägde 84kg förut och hade bra mycket mer fett på magen :D.

o.z.z
2006-09-16, 17:42
Inget fel på bulken. Du ökar stabilt i dina övningar. Dina biceps och underarmar ser bra ut. Formen är inget du bör oroa dig över. Jag vägde 84kg förut och hade bra mycket mer fett på magen :D.
hehe bulk är ju bra om man ska träna hårt...men jag lägger på mig fett så jävla snabbt*grr* . Funderar faktiskt på att dra ner på kalorierna, köra mycket cardio...så man vågar kolla sig själv i spegeln:Virro . Tycker det är skönare att vara lite mer slimmad än att vara bulkig. Men samtidigt vill jag bygga massa;)

Taririi
2006-09-16, 19:41
Tycker det är skönare att vara lite mer slimmad än att vara bulkig. Men samtidigt vill jag bygga massa;)

Om det bara gick att förlora fett samtidigt som bygga muskler! Jag tycker inte att du ser tjock ut. Bygg vidare och kom med deffen när du blivit lite större :).

o.z.z
2006-09-18, 21:01
Max-ot Vecka 4

Bröst

Nedåtlutande bänkpress
85x4 90x3 PB

Sned Bänkpress
60x8 70x4 70x4

Bänkpress
90x2 90x3 PB

Hantelflyes på snedbänk
12,5x12 12,5x8

Flyes i maskin
96x8 96x6 PB


Körde bänkpress som 3e övning...så jag var lite seg där. Annars helt ok pass.

Taririi
2006-09-19, 09:38
Bänkpress
90x2 90x3 PB

Körde bänkpress som 3e övning...så jag var lite seg där. Annars helt ok pass.

Seg :(? Du börjar närma dig mina vikter allt för snabbt. Damn mina pecs! (Förresten, bra jobbat :hbang:!)

o.z.z
2006-09-19, 16:37
Seg :(? Du börjar närma dig mina vikter allt för snabbt. Damn mina pecs! (Förresten, bra jobbat :hbang:!)
hehe mitt enda mål är att gå om dig:D , näää skoja bara...men bänken går ganska bra nu faktiskt.

Taririi
2006-09-19, 19:34
hehe mitt enda mål är att gå om dig:D , näää skoja bara...men bänken går ganska bra nu faktiskt.

Det kommer du inte ha några problem med. Jag är inte en kraft att räkna med i bänkpressen. Du kommer gå om mig, det är bara en fråga om när. Tyvärr måste jag erkänna att jag tror tiden snart är kommen. Fast tänk på detta:

"Old tigers, sensing the end, are at their most fierce." :)

o.z.z
2006-09-19, 20:59
Kvällens pass

Axlar & Traps

Axlar
Hantelpress
27,5x5 27,5x6 27,5x5

Hantellyft framåt
12,5x5

Militärpress i maskin
55x4 55x3 PB

Lyft åt sidan med plattor(i väntan på ledig maskin)
10x8 10x8

Lyft åt sidan i maskin
15x5 15x5 PB

Traps
Hantelshrugs
37,5x11 37,5x9 37,5x9

Taririi
2006-09-20, 07:25
Kvällens pass

Axlar
Hantelpress
27,5x5 27,5x6 27,5x5

Militärpress i maskin
55x4 55x3 PB

Lyft åt sidan i maskin
15x5 15x5 PB


Tryck i militärpressen, ser jag! Wow, en sexa på 27.5kg i hantelpress. Dags för en ökning, då :)? Bra personbästa i både militärpress och lyft åt sidan. Good job :thumbup:.

o.z.z
2006-09-20, 16:31
Tryck i militärpressen, ser jag! Wow, en sexa på 27.5kg i hantelpress. Dags för en ökning, då :)? Bra personbästa i både militärpress och lyft åt sidan. Good job :thumbup:.
tack men jag blev besviken på att jag inte ökade i de totala repsantalen på hantelpressarna...klarade inte fler reps än förra veckan:(. Får se om jag ger mig på 30+ hantlarna nästa vecka...blir i så fall 32,5 kg, lite dåligt att de inte har 30kg's hantlar.

Taririi
2006-09-20, 18:37
tack men jag blev besviken på att jag inte ökade i de totala repsantalen på hantelpressarna...klarade inte fler reps än förra veckan:(. Får se om jag ger mig på 30+ hantlarna nästa vecka...blir i så fall 32,5 kg, lite dåligt att de inte har 30kg's hantlar.

Det är inget att vara besviken över. Jag brukar också fastna i vissa övningar. Ifall du ger dig på 32.5 kiloshantlarna får du räkna med att det möjligtvis blir färre repititioner än fyra. Fem kilos ökning, per hantel, motsvarar tio kg på stång. Du kanske borde pröva ändå? Det är inte något som hade avskräckt mig ;).

o.z.z
2006-09-20, 19:25
Det är inget att vara besviken över. Jag brukar också fastna i vissa övningar. Ifall du ger dig på 32.5 kiloshantlarna får du räkna med att det möjligtvis blir färre repititioner än fyra. Fem kilos ökning, per hantel, motsvarar tio kg på stång. Du kanske borde pröva ändå? Det är inte något som hade avskräckt mig ;).
ahh kommer nog klara typ 1-2 reps eller nått...kommer nog testnästa pass

Taririi
2006-09-20, 19:51
ahh kommer nog klara typ 1-2 reps eller nått...kommer nog testnästa pass

Försök då ett set på 32.5kg och sänk sedan tillbaka till 27.5kg och kör fler repititioner på det. Det är bra att du försöker, men jag måste hålla med om att det är lite dumt att de inte har 30 kiloshantlar. Det låter lite skumt :(.

Taririi
2006-09-23, 09:17
Yo, vad har hänt? Har du inte tränat på ett tag eller orkar du bara inte uppdatera träningspassen :)?

o.z.z
2006-09-23, 10:17
Yo, vad har hänt? Har du inte tränat på ett tag eller orkar du bara inte uppdatera träningspassen :)?
yoo jag har varit på konferens med jobbet i 2 dagar...så det blir träning idag och imorgon istället. Körde dock ett lätt bicepspass på hotellets lilla lyxgym...tyvärr så hade de bara 10kg's hantlar;) . Men idag blir det riktigt träning.

o.z.z
2006-09-23, 17:26
Dagens pass

Triceps, Biceps & Underarmar

Triceps
Pushdowns
80x5 80x5

Pushdowns med rep
45x7 PB

Liggande tricepspress i maskin
60x5 60x4

Biceps
Hammercurl
17,5x5 17,5x4

Curlstång smalt grepp
20x8 20x10 20x8

KoncentrationsCurls med hantel på bänk
12,5x6 15x4

Sneda hammercurls
10x? 10x? 10x?

Underarmar
Handledscurls med skivstång
26x8 26x8 26x8

Stående omvända handledscurls åt sidan med viktplatta
10x7 10x6 10x6

gusten86
2006-09-23, 18:13
Hur länge har du kört max-ot? Märkt nån skillnad?
Själv är jag inne på vecka 2 :em:

o.z.z
2006-09-23, 18:33
Hur länge har du kört max-ot? Märkt nån skillnad?
Själv är jag inne på vecka 2 :em:
börjar på vecka 5 nästa vecka...den största skillnaden jag märkt under de fyra första veckorna är att jag blivit starkare.

gusten86
2006-09-23, 18:35
börjar på vecka 5 nästa vecka...den största skillnaden jag märkt under de fyra första veckorna är att jag blivit starkare.

Kk, vad började du på för vikter och vad är du uppe i nu?

o.z.z
2006-09-23, 18:48
Kk, vad började du på för vikter och vad är du uppe i nu?
några av övningarna jag ökat i
bänkpress
vecka 1 75x6
vecka 4 90x3

Pushdowns
vecka 1 70x6
vecka 4 80x5

Pushdowns med rep
vecka 1 35x8
vecka 4 45x7

Hantelpress
vecka 1 27,5x4 27,5x3 27,5x3
vecka 4 27,5x5 27,5x6 27,5x5

Lyft åt sidan i maskin
vecka 1 12,5x6
vecka 4 15x5

Taririi
2006-09-23, 19:12
Jaså, konferens? Det låter seriöst :D.



Pushdowns med rep
45x7 PB



:thumbup:

några av övningarna jag ökat i
bänkpress
vecka 1 75x6
vecka 4 90x3

Pushdowns
vecka 1 70x6
vecka 4 80x5

Pushdowns med rep
vecka 1 35x8
vecka 4 45x7

Hantelpress
vecka 1 27,5x4 27,5x3 27,5x3
vecka 4 27,5x5 27,5x6 27,5x5

Lyft åt sidan i maskin
vecka 1 12,5x6
vecka 4 15x5


Stabila ökningar :hbang:!

o.z.z
2006-09-23, 19:15
nja mest slappa, bada bubbelpool, äta var det faktiskt...inte så jätteseriöst direkt:D

Taririi
2006-09-23, 19:36
nja mest slappa, bada bubbelpool, äta var det faktiskt...inte så jätteseriöst direkt:D

Tur det. Jag vill inte få ytterligare ångest av att veta att du är på en seriös konferens medan jag sitter här hemma och har lodisfasoner för mig.

o.z.z
2006-09-24, 11:00
Tur det. Jag vill inte få ytterligare ångest av att veta att du är på en seriös konferens medan jag sitter här hemma och har lodisfasoner för mig.
hehe...lodisfasoner?

Nästa vecka blir det nytt schema, kommer börja köra rygg igen också. Kommer även börja köra cardio...har även dragit ner på proteindrinkar från 4-5st/dag till 2st/dag

Pass1
Rygg
Chins (så många set som det krävs för att göra 50 reps) yeahh right:Virro är för tung för att orka det
Latsdrag med "V"-handtag
Skivstångsrodd

Underarmar
Handledscurl med skivstång
Stående handledscurl med hantlar

Pass2
Axlar
Militärpress
Sittande hantelpress
Stående hantellyft åt sidan

Traps
Upprätt rodd

Pass3
Bröst
Bänkpress
Sned bänkpress
Dips

Pass4
Biceps
Skivstångscurl
Hantelcurl
Koncentrationscurls

Triceps
Liggande tricepspress
En arms hantelsträck
Pushdowns

gusten86
2006-09-24, 11:02
några av övningarna jag ökat i
bänkpress
vecka 1 75x6
vecka 4 90x3

Pushdowns
vecka 1 70x6
vecka 4 80x5

Pushdowns med rep
vecka 1 35x8
vecka 4 45x7

Hantelpress
vecka 1 27,5x4 27,5x3 27,5x3
vecka 4 27,5x5 27,5x6 27,5x5

Lyft åt sidan i maskin
vecka 1 12,5x6
vecka 4 15x5

Riktigt bra ökningar på så kort tid!
Från 75 till 90 i bänk är fan mycket.

o.z.z
2006-09-24, 11:09
Riktigt bra ökningar på så kort tid!
Från 75 till 90 i bänk är fan mycket.
tack! är grymt fokuserad på att nå målet 100kg på bänken.

Taririi
2006-09-24, 11:53
tack! är grymt fokuserad på att nå målet 100kg på bänken.

Aaw, du skrämmer mig! Jag föddes utan pecs. Jag arbetar endast med axlar och triceps när jag utför bänkpress. Damn these awkward, but yet intriguing, muscles we call pecs *grr27*!

Ser ut som ett tungt schema. Lycka till med det och konditionsträningen!

o.z.z
2006-09-24, 12:06
Aaw, du skrämmer mig! Jag föddes utan pecs. Jag arbetar endast med axlar och triceps när jag utför bänkpress. Damn these awkward, but yet intriguing, muscles we call pecs *grr27*!

Ser ut som ett tungt schema. Lycka till med det och konditionsträningen!
jag har alltid haft mycket massa på pecsen...men aldrig testat mina gränser inom bänkpress mm föräns jag började med Max-ot. Men jag tror den tunga tricepsträningen har hjälpt mig att öka i bänken också.

Kommer nog modifiera detta schemat något...kommer lägga in och byta en delövningar.

Taririi
2006-09-24, 12:16
jag har alltid haft mycket massa på pecsen...men aldrig testat mina gränser inom bänkpress mm föräns jag började med Max-ot. Men jag tror den tunga tricepsträningen har hjälpt mig att öka i bänken också.

Kommer nog modifiera detta schemat något...kommer lägga in och byta en delövningar.

Det är en positiv grej. Allvarligt talat har jag väntat mig att du ska gå om mig i bänkpressen. Nu när du tvingas köra lite tyngre så kommer ökningarna komma fort.

Det är också en grej jag gör :). Nu på sistone har det dock blivit att jag skapat egna scheman och kört övningar jag velat köra eller tyckt jag behöver. 50 chin-ups, som du påpekar, kanske inte passar dig så bra. Testa köra chins med vikt istället, eller möjligtvis köra några set chins med enbart din bw som motvikt. Försök sedan slå det sammanlagda resultatet veckan efter med samma mängd set. Just a thought...

o.z.z
2006-09-24, 12:44
Testa köra chins med vikt istället, eller möjligtvis köra några set chins med enbart din bw som motvikt. Försök sedan slå det sammanlagda resultatet veckan efter med samma mängd set. Just a thought...
Kommer köra 3 set med kroppsvikt x maxreps på cinsen...nu klara jag ca 4 st chins:(

Taririi
2006-09-24, 13:08
Kommer köra 3 set med kroppsvikt x maxreps på cinsen...nu klara jag ca 4 st chins:(

Äsch, du har förmodligen inte kört mycket chin-ups före Max-OT? Du kommer öka fort. Lita på det :thumbup:.

o.z.z
2006-09-24, 14:01
Äsch, du har förmodligen inte kört mycket chin-ups före Max-OT? Du kommer öka fort. Lita på det :thumbup:.
nej jag har inte kört mycket chins...körde assisted schins några ggr innan jag började med max-ot

o.z.z
2006-09-25, 16:57
Ikväll blir det axlar...så här blev det nya axel & traps schemat för vecka 5-8.

Axlar
Hantelpress x1
Militärpress x3
Lyft åt sidan i maskin x2
Framåtlutande lyft x2

Traps
Upprätt rodd x3

Taririi
2006-09-25, 20:16
Ikväll blir det axlar...så här blev det nya axel & traps schemat för vecka 5-8.

Axlar
Hantelpress x1
Militärpress x3
Lyft åt sidan i maskin x2
Framåtlutande lyft x2

Traps
Upprätt rodd x3


Usch, axlarna får duktigt med stryk, ser jag :thumbup:. Förresten, har du kört ditt pass idag :)?

o.z.z
2006-09-25, 20:39
Usch, axlarna får duktigt med stryk, ser jag :thumbup:. Förresten, har du kört ditt pass idag :)?
ja kommer strax

o.z.z
2006-09-25, 20:50
Max-OT Vecka 5

Hyffsat pass...ökade inte hantelpressarna något. Blir nog de stora hantlarna nästa axelpass;) . Upprätt rodd i maskin kändes inte som att det tog så jättebra...funderar på att byta ut den. Imorgon blir det rygg som jag inte kört på några veckor nu...så det blir nog ett lungt pass.

Axlar, Traps & Mage

Axlar
Hantelpress
27,5x6 27,5x6

Militärpress i ställning
50x5 50x5

Lyft åt sidan i maskin
15x5 15x6 PB

Framåtlutande lyft i maskin
12,5x6 12,5x6

Traps
Upprätt rodd i maskin
65x8 70x6 70x7

Taririi
2006-09-26, 08:41
Ja, du borde nog försöka dig på de stora hantlarna nu när du kan ta två sexor på 27.5kg :). Utförde du militärpressen stående? Bra pass ;).

o.z.z
2006-09-26, 16:22
Ja, du borde nog försöka dig på de stora hantlarna nu när du kan ta två sexor på 27.5kg :). Utförde du militärpressen stående? Bra pass ;).
nope körde sittande i "ställning" eller vad det heter

Taririi
2006-09-26, 18:43
nope körde sittande i "ställning" eller vad det heter

Okej, som jag, då? Alltså med fri skivstång och sittandes (med en helvetes svank :naughty:).

o.z.z
2006-09-26, 20:01
Okej, som jag, då? Alltså med fri skivstång och sittandes (med en helvetes svank :naughty:).
i en sån här kör jag, har testat fri stång en gång...men de har ingen bra ställning för stången så jag kör med denna istället.
http://www.sport-tiedje.se/nordictrack/kraftstationen/nordictrackgrt270_detail.jpg

Taririi
2006-09-26, 20:08
i en sån här kör jag, har testat fri stång en gång...men de har ingen bra ställning för stången så jag kör med denna istället.
http://www.sport-tiedje.se/nordictrack/kraftstationen/nordictrackgrt270_detail.jpg

I en smithmaskin? Tja, det är väl bättre att köra militärpress där man känner mig säker än i en ställning där det finns risk för att tappa stången på huvudet och dö :D. No sugar coding here, there ain't, för dör gör man ;).

o.z.z
2006-09-26, 20:14
kvällens pass blev helt värdelöst*grr*. Tränade 1 timme tidigare än vad jag brukar göra...STORT misstag. Gymmet var helt proppfullt, så det var minst 3 pers väntetid på nästan alla maskiner...blää!. Var skitsvag idag också...men det var iaf lite skönt att köra rygg igen.

Rygg & Underarmar

Rygg
Rodd i maskin V handtag
49x8 49x10 49x10

Rodd i maskin med stång, smalt grepp
56x8 56x9 56x8

Assisted chins
19x6 19x4 19x4

Underarmar
Handledscurls
?x15 ?x10 ?x10

Omvänd handlescurls
?x12 ?x12 ?x12

Handledslyft åt sidan med viktplatta
5x15 5x12 5x10

o.z.z
2006-09-26, 20:16
I en smithmaskin? Tja, det är väl bättre att köra militärpress där man känner mig säker än i en ställning där det finns risk för att tappa stången på huvudet och dö :D. No sugar coding here, there ain't, för dör gör man ;).
tyvärr så finns bara alternativet att köra i smithmaskin, vanlig maskin eller använda deras värdelösa ställning och riskera att få stången i huvet:Virro. Längtar tills jag ska byta gym.

o.z.z
2006-09-28, 20:55
kvällens pass
Blev ett ganska dåligt pass, kommer byta några övningar till nästa vecka. Tycker utsidan av mina biceps inte har utvecklats så bra...så jag kommer köra lite fler övningar med smalt grepp samt sneda hammercurls.


Biceps & Mage

Hantelcurls
15x8 17,5x4

Stångcurl i maskin
55x6 55x8

Koncentrationscurls lutande bänk
12,5x7 12,5x6

Omvänd skivstångscurls
31x5 31x4

Mage
100 vanliga situps uppdelat i 4 set

Taririi
2006-09-29, 08:31
Stångcurl i maskin = kabelcurls? Det är en bra vikt, iallafall. Vad menar du med utsida biceps :confused:? Synd att det inte gick så bra som du förväntat dig, men jag tycker ändå att det var bra vikter du hanterade.

o.z.z
2006-09-29, 15:38
Stångcurl i maskin = kabelcurls? Det är en bra vikt, iallafall. Vad menar du med utsida biceps :confused:? Synd att det inte gick så bra som du förväntat dig, men jag tycker ändå att det var bra vikter du hanterade.
ahh kabelcurls kanske det heter. Läser ganska mycket i boken "Styrketräning en anatomisk guide" och där illustrerar och skriver de att om man har brett grepp när man kör stångcurls/kabelcurls så tränar man huvudsakligen biceps korta huvud "insidan". Och om man har smalt grepp så tränar man huvudsakligen biceps långa huvud "utsidan".

Taririi
2006-09-29, 19:27
Läser ganska mycket i boken "Styrketräning en anatomisk guide" och där illustrerar och skriver de att om man har brett grepp när man kör stångcurls/kabelcurls så tränar man huvudsakligen biceps korta huvud "insidan". Och om man har smalt grepp så tränar man huvudsakligen biceps långa huvud "utsidan".

Aah, där ser man. Lär sig något nytt varje dag :thumbup:.

o.z.z
2006-09-29, 20:00
Aah, där ser man. Lär sig något nytt varje dag :thumbup:.
helgrym bok faktiskt

o.z.z
2006-09-30, 14:59
Bröst & Triceps

Bröst
Bänkpress
90x4 90x3 90x3 PB

Hantelpress på snedbänk
20x10 22,5x8

Assisted Dips
10x8 10x6

Cable flyes
30x12 30x12

Flyes i maskin
103x4 103x4 PB

Triceps
Kickbacks
10x8 10x7 10x7

Pushdowns
80x3 75x4

Omvänd enarms extension
15x7 17,5x6 17,5x7

Taririi
2006-10-01, 08:00
Bröst & Triceps

Bröst
Bänkpress
90x4 90x3 90x3 PB


Herregud vad bra. o.z.z, du kommer blir mycket stark i bänken, det råder inga tvivel. Who's the king http://www.cbw-clan.de/006/gfx/smileys/king.png?

o.z.z
2006-10-01, 11:08
Herregud vad bra. o.z.z, du kommer blir mycket stark i bänken, det råder inga tvivel. Who's the king http://www.cbw-clan.de/006/gfx/smileys/king.png?
hehe tack! I'm not the king...I'm still the prince of darkness;)

Taririi
2006-10-01, 11:14
hehe tack! I'm not the king...I'm still the prince of darkness;)

http://cover6.cduniverse.com/MuzeAudioArt/540/549216.jpg



...Aah, I get it now :D.

o.z.z
2006-10-01, 11:18
kommer ändra lite i träningsupplägget nu, kommer köra 2 veckor tungt sen 1 vecka lätt med 10+ reps, och rotera övningar var 3e vecka förutom vissa basövningar som tex bänkpress hantelpress mm. Vill se hur musklerna reagerar med lite mer variation i träningen.

o.z.z
2006-10-01, 11:19
http://cover6.cduniverse.com/MuzeAudioArt/540/549216.jpg



...Aah, I get it now :D.
:hbang:

o.z.z
2006-10-01, 12:18
Sen jag började köra Max-OT så har jag märkt att jag ibland brukar få typ små blåmärken på underarmarna och biceps efter armpass. Har du varit med om nått liknande Taririi?

Taririi
2006-10-01, 13:19
Sen jag började köra Max-OT så har jag märkt att jag ibland brukar få typ små blåmärken på underarmarna och biceps efter armpass. Har du varit med om nått liknande Taririi?

Nej, faktiskt inte :confused:. Mina armar mår bra. Jag har lite sår på handlederna efter dragremmarna jag använde i Fredags, men inget annat. Det låter underligt.


kommer ändra lite i träningsupplägget nu, kommer köra 2 veckor tungt sen 1 vecka lätt med 10+ reps, och rotera övningar var 3e vecka förutom vissa basövningar som tex bänkpress hantelpress mm. Vill se hur musklerna reagerar med lite mer variation i träningen.

Låter mycket bra. Var har du fått idéen från? Är det från boken som du läser nu? Ska bli intressant att se hur det går :thumbup:.

o.z.z
2006-10-01, 13:32
Nej, faktiskt inte :confused:. Mina armar mår bra. Jag har lite sår på handlederna efter dragremmarna jag använde i Fredags, men inget annat. Det låter underligt.
ahh jag tycker också det är konstigt...efter förra passet blev det som typ en röd stor prick vid armvecket, typ som en liten blodsamling;)




Låter mycket bra. Var har du fått idéen från? Är det från boken som du läser nu? Ska bli intressant att se hur det går :thumbup:.
Nja det är väl min egen i idé kan man säga...lite modifiering av max-ot bara. Boken jag snackat om går bara igenom hur övningar utförs samt vilka muskler man tränar...har lärt mig mycket från den boken när det gäller kunskap om vilka övningar som tränar vilka muskler.

o.z.z
2006-10-01, 13:33
http://www.fitnessforlaget.se/1100/1100.asp?ArticleId=9789197414678

o.z.z
2006-10-01, 17:17
blev en snabb kvällspromenad på 45 min idag

Taririi
2006-10-01, 20:08
ahh jag tycker också det är konstigt...efter förra passet blev det som typ en röd stor prick vid armvecket, typ som en liten blodsamling;)


Usch, låter inte trevligt, men det är säkert helt ofarligt.

http://www.fitnessforlaget.se/1100/1100.asp?ArticleId=9789197414678

Låter som en bra bok. Man kanske borde gå så långt som att införskaffa den :D?

blev en snabb kvällspromenad på 45 min idag

Själv hoppade jag över mitt löppass idag. Orkade bara inte :(.

o.z.z
2006-10-01, 21:16
Usch, låter inte trevligt, men det är säkert helt ofarligt.UOTE=Taririi]
ahh det brukar gå ner efter nån dag


[QUOTE=Taririi]Låter som en bra bok. Man kanske borde gå så långt som att införskaffa den :D?



Själv hoppade jag över mitt löppass idag. Orkade bara inte :(.
köp den! den är helgrym. Jag har hoppat över mina cardio pass i 2 månader nu hehe;) , men nu är det dags att röra lite på sig också:thumbup:

o.z.z
2006-10-02, 21:26
Max-Ot vecka 6

Blev ett riktigt köttigt pass för axlarna idag...kände mig pigg (tog en koffeintablett innan passet:D ) så jag körde lite fler övningar än vad som var tänkt. Skulle testa att höja vikterna i hantelpressarna till 32,5 kgs hantlar...men jag fick inte ens upp dem från låren:confused: . Men förövrigt så så kändes det som ett toppenpass. Testade mitt nya gymbälte idag också...funkade bra i all stående övningar.


Axlar & Traps

Axlar
Militärpress i smith
50x6 55x4 PB

Hantelpress
27,5x5 27,5x6

Hantellyft åt sidan
12,5x8 12,5x6 12,5x7

Hantellyft framåt
15x4 15x4 PB

Framåtlutande lyft
12,5x7 15x4 PB

Traps
Upprätt rodd med V handtag
70x5 75x4

Upprätt rodd
70x6 75x4 PB

Taririi
2006-10-03, 08:03
Militärpress i smith
50x6 55x4 PB

Hantellyft framåt
15x4 15x4 PB

Framåtlutande lyft
12,5x7 15x4 PB

Upprätt rodd
70x6 75x4 PB

Ett massivt pass! Jag ser mycket rött i texten och det är alltid ett bra tecken på att saker och ting går framåt :D. En fundering kring axel/militäpressen. Du kanske borde lägga axelpressen på hyllan ett tag och satsa på militärpressen ända tills du orkar mer än 60kg. Sedan kan du byta tillbaka till axelpressen och se ifall du klarar 32.5kg. Imponerande vikter, iallafall :hbang:!

o.z.z
2006-10-03, 20:54
kvällens pass
Hittade min nya favoritövning ikväll, scottcurls i bänk...fattar inte varför jag inte kört den oftare.


Biceps & Triceps

Biceps
Hantelcurls stående
17,5x7 17,5x6 17,5x6 PB

Scottcurls i bänk
smalt grepp 20x7 20x7
brett grepp 20x4 20x4

Omvänd stångcurl
31x6 31x5 PB

Sneda hammercurl med rep
20x6 20x5

Triceps
Omvända enarmspushdowns
20x11 25x5 25x5 PB

Pushdowns
75x6 75x5

Taririi
2006-10-04, 07:25
Vilka curls! Snart är dina biceps lika disco som mina :). Tuffa hantelcurls. Rubbar du 20kg nu, månn tro ;)?

GLC
2006-10-04, 07:55
[QUOTE=Taririi]Usch, låter inte trevligt, men det är säkert helt ofarligt.UOTE=Taririi]
ahh det brukar gå ner efter nån dag



köp den! den är helgrym. Jag har hoppat över mina cardio pass i 2 månader nu hehe;) , men nu är det dags att röra lite på sig också:thumbup:


Japp, den är helgrym. Jag har 2:a upplagan, grym även den:

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=0736063684&s=1

Taririi
2006-10-04, 08:09
Japp, den är helgrym. Jag har 2:a upplagan, grym även den:

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=0736063684&s=1

Hm, jag kanske ska köpa boken ändå ;).

o.z.z
2006-10-04, 16:28
Vilka curls! Snart är dina biceps lika disco som mina :). Tuffa hantelcurls. Rubbar du 20kg nu, månn tro ;)?
ja snart blir det nog 20kg's hantlar...disco is the shit:thumbup:

o.z.z
2006-10-04, 16:30
[QUOTE=o.z.z]


Japp, den är helgrym. Jag har 2:a upplagan, grym även den:

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=0736063684&s=1
ohh en ny upplaga...har du första också? isf är det mycket nytt i andra upplagan?

o.z.z
2006-10-04, 16:36
skratta inte ut mig nu men imorgon så ska jag få låna en Tv-shop abtronic:em: killen som jag ska få låna den av sa att han tyckte den funkade skitbra...jag är jävligt tveksam til att den funkar men det ska bli kul att testa.
http://www.fitnessinfomercialreview.com/abtronic.jpg

Tjuckot
2006-10-04, 16:38
jag vill se antal reps och set som du kör på den där *flex*












:D:D

o.z.z
2006-10-04, 16:45
jag vill se antal reps och set som du kör på den där *flex*












:D:D
10 min = 600 sit-ups enligt twins.com hohoh ähh får se imorgon om det känns nått i absen

Taririi
2006-10-04, 19:20
jag vill se antal reps och set som du kör på den där *flex*












:D:D


Guld :D!

Tja, du kommer nog känna av djävulskt mycket träningsvärk de första gångerna du använder det. Jag tror dock att du kommer tjäna oändligt mycket mer på att träna magen på gymmet än med något bälte ;).

P.S: Töm din inkorg!

o.z.z
2006-10-04, 19:31
Guld :D!

Tja, du kommer nog känna av djävulskt mycket träningsvärk de första gångerna du använder det. Jag tror dock att du kommer tjäna oändligt mycket mer på att träna magen på gymmet än med något bälte ;).

P.S: Töm din inkorg!
ja gamla hederliga situps är nog oslagbart jämfört med abtronic.

Inkorgen tömd

Taririi
2006-10-04, 20:07
Inkorgen tömd

Acknowledged. Message sent.

http://www.lekkerwear.com/images/happy_face_military_salute_lg_nwm.gif

o.z.z
2006-10-05, 17:16
sitter och testar abtronic nu...fyfan vad det krampar i musklerna. Trodde fan inte att den skulle ge så starka impulser, får se om det gett några resultat om några veckor;)

Taririi
2006-10-05, 19:27
sitter och testar abtronic nu...fyfan vad det krampar i musklerna. Trodde fan inte att den skulle ge så starka impulser, får se om det gett några resultat om några veckor;)

Jag har några kompisar som också testat det. De sa att de fick kramp i magmusklerna på den högsta nivån :D.

Now you'll get that slim look you've always dreamt of :laugh:.

o.z.z
2006-10-05, 21:03
Jag har några kompisar som också testat det. De sa att de fick kramp i magmusklerna på den högsta nivån :D.

Now you'll get that slim look you've always dreamt of :laugh:.
jag tror inte jag körde på högsta nivån...men nog fan fick jag kramp hehe. Kändes faktiskt jävligt effektivt...magmusklerna fick värsta chocken och svällde upp lite;) Men så brukar det bli om jag inte kört situps på ett tag o sen kör hårt. Men ärligt så kan jag säga att detta faktiskt kändes effektivare än jag någonsin kännt när jag gjort vanliga situps.

o.z.z
2006-10-05, 21:11
45min snabb kvällspromenad igår

kvällens Pass

Var skitseg och omotiverad idag så passet blev segt och tråkigt. Ska nog ta en paus från gymmet nästa vecka och bara köra promenader...känner mig allmänt sliten trött. Så en vecka off kan nog höja motivationen lite.

Rygg & Underarmar

Rygg
Assisted Chins
10x4 10x4

Rodd i maskin V handtag
56x12 70x5

Latsdrag bakom huvudet
56x10 63x6

Latsdrag
70x5 70x5

Underarmar
Handledscurls
22x12 22x10 22x8

Omvända handledscurls
10x10 10x8 10x8

Taririi
2006-10-06, 07:40
Men ärligt så kan jag säga att detta faktiskt kändes effektivare än jag någonsin kännt när jag gjort vanliga situps.

Vart är världen på väg *innocent*?


Var skitseg och omotiverad idag så passet blev segt och tråkigt. Ska nog ta en paus från gymmet nästa vecka och bara köra promenader...känner mig allmänt sliten trött. Så en vecka off kan nog höja motivationen lite.


Det är en god idé. Om du känner dig på gränsen till övertränad, vilket det låter som, kan en vilovecka vara en bra idé. Fina assisted chins, btw :).

o.z.z
2006-10-08, 16:05
Dagens pass
Blev ett skitroligt pass idag...allt flöt på mycket bra förutom sista repsen på bänken klarade inte sista repsen till en 4a. Så jag fick gunga upp stången från bröstet till sittande position...lite pinsamt:em: . Men resten av passet kändes skitbra...helt klart ett av de roligaste passen jag kört. Nästa vecka är det vilovecka från gymmet, så då blir det bara snabba 50min promenader jag kommer köra. Så nu blir det inga uppdateringar på en vecka.

Bröst, Triceps & Mage

Bröst
Bänkpress
90x4 90x4 90x3 PB

Hantelpress på snedbänk
27,5x7 27,5x6 27,5x4

Assisted dips
10x7 10x4

Kryssdrag
35x10 35x9

Cable flyes
35x7 35x4

Triceps
Kickbacks
10x7 12,5x7 12,5x7 12,5x6 10x10 PB

Mage
100 situps uppdelat på ca 5 set

Taririi
2006-10-08, 19:35
Massiva bänkpressar :hbang:! Det måste ha känts lite jobbigt att inte klara sista repititionen på det tredje setet. Har du ingen passare?

Då ska du vila nu? Jag har min vila om en vecka. Jag ser verkligen inte fram emot det :).

o.z.z
2006-10-08, 21:34
Massiva bänkpressar :hbang:! Det måste ha känts lite jobbigt att inte klara sista repititionen på det tredje setet. Har du ingen passare?

Då ska du vila nu? Jag har min vila om en vecka. Jag ser verkligen inte fram emot det :).
tack! Mest pinsamt i själen att faila totalt ;) var länge sen det hände, men jag trodde jag skulle klara en sista rep. Nope har ingen passare...om jag inte klarar så får jag skylla mig själv:D på så sätt måste jag helt enkelt klara vikterna. Japp nästa vecka blir det bara promenader. Jag ser inte heller fram emot en vilovecka...men det kommer antagligen höja min motivation och träningshunger hyffsat:thumbup: .

Taririi
2006-10-17, 12:20
Nu är väl viloveckan över? Hur går det med träningen, biffen :)?

o.z.z
2006-10-17, 16:49
Nu är väl viloveckan över? Hur går det med träningen, biffen :)?
hehe japp viloveckan är över...körde ett högreps pass igår. Biceps och Triceps. Skriver i journalen imorgon...idag blir det axlar traps och mage. Ska testa ett nytt upplägg nu, kommer köra en vecka max-ot och en vecka högreps. Så det blir varierande träning varannan vecka. Är på gång att byta gym nu också...har inte riktigt bestämt vilket jag ska välja.

Tjuckot
2006-10-17, 16:58
Vad väljer du mellan då?

inte för att jag kan några :D Men jag vet vilket brorsan tränar på iaf :p

o.z.z
2006-10-17, 17:02
Vad väljer du mellan då?

inte för att jag kan några :D Men jag vet vilket brorsan tränar på iaf :p
sportlife och gbg rehab/Gsk, bor nära gbg rehab så det blir nog det gymmet.

o.z.z
2006-10-18, 16:52
första veckan som jag testar köra dropset, kör tungt på vissa basövningar plus dropset. Tycker de två första passen kännts mycket effektiva...är inte riktigt van att köra många reps så mina muskler fick nog sig en liten chock:D . Efter att jag hade kört axlar så var jag helt jävla slutkörd så jag orkade inte så mycket på trapsen. Kommer nog köra 2 veckor tungt och sen 2 veckor dropset, eller varannan vecka...har inte riktigt bestämt mig än.

Högreps/dropset vecka1

Mån 16/10
Biceps & Triceps
Glömde skriva ner vilka vikter jag körde på, men det var ett skönt pass. Har fortfarande träningsverk:D .

Tis 17/10
Axlar & Traps

Axlar
Hantelpress
27,5x5 + 12,5x5
27,5x5 + 12,5x3

Lyft åt sidan i kabelmaskin
12,5x6 + 10x5 + 7,5x3
12,5x6 + 10x5 + 7,5x3
12,5x6 + 10x5 + 7,5x3

Lyft framåt i kabelmaskin
12,5x10 + 10x5 + 7,5x3
12,5x10 + 10x5 + 7,5x3
12,5x10 + 10x5 + 7,5x3

Drag till hakan i kabelmaskin brett grepp
35x11 + 25x5
35x9 + 25x4

Traps
Hantelshrugs
25x9 + 17,5x4 (med rotation)
25x6 + 17,5x4 (raka)
25x4 + 17,5x3 (med rotation)

Taririi
2006-10-18, 19:19
Wow, det ser bra ut. En fråga: vad är syftet med dropset? Nu kan jag ju googla det här, men det känns bättre att höra det från någon som läst om detta och applicerar det i träningen :).

o.z.z
2006-10-18, 20:14
Wow, det ser bra ut. En fråga: vad är syftet med dropset? Nu kan jag ju googla det här, men det känns bättre att höra det från någon som läst om detta och applicerar det i träningen.
pump:D nämen jag tycker det är lättare att få bra kontakt när man kör lite lättare vikter och med dropset, sen så tror jag det är bra att variera träningen med lätta och tunga veckor. Man blir nog mer uthållig när man kör dropset...men det är bara vad jag tror. Finns säkert någon smartskalle som kan slänga fram någon rapport eller nått som gjorts angående dropset:D .

Var precis och kollade in ett gym som jag funderat på att byta till. Det är tydligen någon tyngdlyftningsklubb som håller till där...så man kan nog få lite inspiration om man tränar samtidigt som dem. Många fria vikter, dubbla uppsättningar på alla hantlar:thumbup: . 1900:- för ett årskort tycker jag var ett bra pris, plus också för att det ligger ca 500m från min lgh och för att det inte verkar vara fullpackat på kvällarna. Minus för att det antagligen inte tränar lika mycket tjejer där som på mitt nuvarnde gym:( . Men nu kommer jag kunna träna ännu mer och ännu hårdare...dags att lägga in högväxeln:hbang:

o.z.z
2006-10-19, 20:34
första passet på nya gymmet...känns som ett hardcore gym jämfört med det som jag tränade på förut:thumbup: . Körde rygg lite lungt idag för att känna på maskinerna typ.

Rygg
Rodd i maskin
60x10 + 45x5 + 35x3
60x8 + 45x5 + 35x5
55x7 + 45x5 + 35x5

Latsdrag smalt grepp
50x7 + 40x5 + 25x6
50x7 + 40x5 + 25x6
50x7 + 40x5 + 25x6

Latsdrag bakom huvudet
55x8 + 45x5 + 30x10
55x5 + 45x6 + 30x8
50x5 + 35x? + 30x?

Rodd med T-stång(första ggn jag kör den)
25x12
25x12
25x12

Taririi
2006-10-21, 09:07
första passet på nya gymmet...känns som ett hardcore gym jämfört med det som jag tränade på förut:thumbup: . Körde rygg lite lungt idag för att känna på maskinerna typ.
Wow, det måste kännas kul att börja på nytt gym. Jag hade inte kunnat tänka mig byta för mitt gym är så billigt och bra. Må det nya gymmet bringa dig personbästa i mängder :thumbup: :D!

o.z.z
2006-10-21, 13:52
Wow, det måste kännas kul att börja på nytt gym. Jag hade inte kunnat tänka mig byta för mitt gym är så billigt och bra. Må det nya gymmet bringa dig personbästa i mängder :thumbup: :D!
ja kul med lite omväxling och nya maskiner mm, tror dock inte det kommer bli lika många PB som förr pga jag kör lätt varannan vecka. Kommer bli mer konditionsträning nu också.

Taririi
2006-10-22, 09:07
ja kul med lite omväxling och nya maskiner mm, tror dock inte det kommer bli lika många PB som förr pga jag kör lätt varannan vecka. Kommer bli mer konditionsträning nu också.
Tja, PB'n borde inte spela så stor roll ändå. Det som spelar roll är att du kan se dina resultat från träningen. Jag tror det kommer gå jättebra för dig. Fortsätt med kardion :thumbup:.

o.z.z
2006-10-22, 09:24
Tja, PB'n borde inte spela så stor roll ändå. Det som spelar roll är att du kan se dina resultat från träningen. Jag tror det kommer gå jättebra för dig. Fortsätt med kardion :thumbup:.
nää pb'n är ju inte så jätteviktiga...men det är ju alltid kul att sätta nya pb'n:D . Kommer satsa mer på att gå ner i fett nu, så jag kommer lägga om kosten lite också plus mer HIIT cardio på motionscykel på gymmet.

Taririi
2006-10-22, 11:55
Kommer satsa mer på att gå ner i fett nu...Då är vi två om det. Lycka till :thumbup:!

o.z.z
2006-10-22, 13:42
Bröst, triceps, underarmar & mage

Bröst
Bänkpress
85x6 90x4 90x4

Hantelpress snedbänk
25x8 + 15x7
27,5x4 + 17,5x5
27,5x2 + 17,5x4

Dips kroppsvikt
7 - 5 - 4

Kryssdrag
25x6 + 20x5 + 15x4
25x8 + 20x3 + 15x4

Pec Dec flyes
30x10 30x10

Triceps
Pushdowns
30x6 + 25x5 + 20x5
30x5 + 25x5 + 20x4

Liggande tricepspress med hantlar
10x5 + 7,5x4
10x5 + 7,5x4
10x5 + 7,5x4

Underarmar
Handledcurls
10x15 10x10 10x7

Omvända handlecurls
7,5x10 7,5x8 7,5x7

o.z.z
2006-10-23, 20:51
Max-OT vecka 7

Axlar & Mage

Axlar
Hantelpress
30x3 30x4 30x4 PB

Lyft åt sidan (raka armar utmed låren)
10x5 10x4 10x5

Drag till hakan brett grepp med skivstång
50x4 40x5

Lyft åt sidan, framåtlutande
10x5 10x5 10x5

Lyft framåt med viktplatta
20x8 25x4 25x5


Mage
70 sneda situps

Taririi
2006-10-24, 07:28
Axlar
Hantelpress
30x3 30x4 30x4 PB

Jag ser att du drar nytta av trettiokiloshantlarna på det nya gymmet. Starkt jobbat :thumbup:!

Tjuckot
2006-10-24, 10:50
gillar bröstpasset, såg mastigt ut!

o.z.z
2006-10-24, 16:18
Jag ser att du drar nytta av trettiokiloshantlarna på det nya gymmet. Starkt jobbat :thumbup:!
japp ÄNTLIGEN...de har fina hantlar på nya gymmet. Fick också in bra gungteknik för att få upp hantlarna från golvet:thumbup: , hantelpressarna kändes extremt bra, tror det blir ökning inom kort:D

o.z.z
2006-10-24, 16:21
gillar bröstpasset, såg mastigt ut!
ja det blev ett ganska fint pass...körde dips med kroppsvikt för första ggn...men jag tror jag är lite för tung:( fick nämligen ont i höger traps av dipsen*grr*

o.z.z
2006-10-24, 16:30
ikväll blir det 15min HIIT på motionscykel + 15min i normaltempo...länge sen jag körde cardio hårt, kommer va helt död efter passet:thumbup:

Taririi
2006-10-31, 11:48
Tjo!

Vad händer? Har du tagit ännu en vilovecka eller har du bara inte orkat uppdatera :D?

o.z.z
2006-10-31, 17:32
Tjo!

Vad händer? Har du tagit ännu en vilovecka eller har du bara inte orkat uppdatera :D?
nope ingen vilovecka...beror på lite andra grejer tyvärr

Taririi
2006-10-31, 20:32
nope ingen vilovecka...beror på lite andra grejer tyvärr
Jaså? Vad beror det på, i så fall? Eller det kanske är lite mer personliga grejor? I varje fall vill vi se o.z.z på gymmet igen *flex*.

o.z.z
2006-10-31, 20:37
Jaså? Vad beror det på, i så fall? Eller det kanske är lite mer personliga grejor? I varje fall vill vi se o.z.z på gymmet igen *flex*.
ja lite personliga grejer...kommer nog ta ett bra tag innan det blir någon uppdatering här. Kör hårt Taririi, tack för all inspiration!

Taririi
2006-10-31, 20:48
ja lite personliga grejer...kommer nog ta ett bra tag innan det blir någon uppdatering här. Kör hårt Taririi, tack för all inspiration!
Det är synd att det är personliga problem, för sånt kan verkligen ställa till det. Jag hoppas verkligen att du tar dig genom detta snart. Jag kommer sitta framför datorn i väntan på nästa uppdatering. Tack, och för all del, lycka till du med :).

Taririi
2006-12-24, 22:38
God Jul på dig, o.z.z, vart du än är ;)!


http://img218.imageshack.us/img218/1263/snoglob5e0pw8.gif

o.z.z
2007-01-07, 13:49
Dags att börja köra Max-OT igen. Blev ett segt pass idag...har varit borta från träningen i 3 veckor.

Max-OT vecka 8 omstart

Bröst & Triceps

Bröst
Bänkpress
uppvärmning 60x10 60x10
95x1 95x1 80x4

Dips
kroppsvikt...ca 95kg x7 x5 x4

Lutande hantelpress
27,5x5 27,5x5

Hantelflyes
12,5x10 15x8

Triceps
Pushdownsseg maskin;)
30x5 30x4

Liggande triceps press
35x3 35x4

Kickbacks
10x7 12,5x6

Taririi
2007-01-08, 14:15
Heeeee's back :hbang:!

Skönt att du börjat uppdatera journalen igen. Det ska bli kul att återigen få följa din utveckling ;).

Tjuckot
2007-01-08, 14:36
Välkommen tillbaka!

o.z.z
2007-01-08, 17:32
Heeeee's back :hbang:!

Skönt att du börjat uppdatera journalen igen. Det ska bli kul att återigen få följa din utveckling ;).
back in business dude:D får se hur länge jag orkar uppdatera:Virro

o.z.z
2007-01-08, 17:33
Välkommen tillbaka!
danke danke!

o.z.z
2007-01-09, 20:48
Biceps & Underarmar

Biceps
Ez curl
30x5 30x5 35x3

Koncentrations curls hantel
12,5x5 12,5x3 12,5x3

Omvänd skivstångscurls superstrikt 3sek sänkning
32,5x3 32,5x2 32,5x2 32,5x3

Underarmar
Handledscurls bakom ryggen
30x9 32,5x6 32,5x6

Omvänd handledscurls
10x6 10x5 10x4

-------------------------------
Fick grym pump i dagens pass...mycket trevligt:thumbup: . Har sovit för lite de senaste två dagarna så jag var ganska seg idag. En grej som jag märkt när jag jämför max-ot med att köra högreps är att jag svettas som en gris vid max-ot träning, måste vara ett bra tecken...eller? ;) . Sen skickar jag en R.I.P till min mp3 spelare som gått sönder:( blir helt galen utan musik när jag tränar. Har beställt en iriver T10..."perfekt för dig som tränar" ja det hoppas jag fan:D

http://www.irivernordic.com/data/product/images/37200644492846581141_L.jpg

Taririi
2007-01-10, 13:35
Jag förmodar att ez-curlen var strikta, precis som den omvända skivstångscurlen? Bra pumppass, annars :).

Wow, fint med en ny mp3-spelare. Hur stor HD har den du beställde? Min har ett lagringsutrymme på 256mb - 256mb för tusan! Man kan knappt lagra en A4-sida på den.

o.z.z
2007-01-10, 17:46
Jag förmodar att ez-curlen var strikta, precis som den omvända skivstångscurlen? Bra pumppass, annars :).

Wow, fint med en ny mp3-spelare. Hur stor HD har den du beställde? Min har ett lagringsutrymme på 256mb - 256mb för tusan! Man kan knappt lagra en A4-sida på den.
jajamen ez var också strikta...inga monstervikter direkt;) har inte fått tillbaka styrkan än.

beställde med 2gb...har du samma modell? är den bra? Hade bara 125 mb på min förra...så det räckte knappast till ett pass i gymmet;) konstigt nog höll den förvånasvärt länge med tanke på hur mycket jag trashat den de senaste 3 åren :D

Taririi
2007-01-11, 11:25
beställde med 2gb...har du samma modell? är den bra? Hade bara 125 mb på min förra...så det räckte knappast till ett pass i gymmet;) konstigt nog höll den förvånasvärt länge med tanke på hur mycket jag trashat den de senaste 3 åren :D
Usch nej, jag vet inte vad jag har för modell. Jag tänkte bara att det var viktigt att påpeka att du har större mp3-spelare än jag och är således mer värd som människa :).

Tjuckot
2007-01-11, 12:40
Usch nej, jag vet inte vad jag har för modell. Jag tänkte bara att det var viktigt att påpeka att du har större mp3-spelare än jag och är således mer värd som människa :).

Min är på 4 gb, vad gör det mig? ;o

Handledscurls bakom ryggen är en favoritövning för mig med när jag väl vill spöa underarmarna :thumbup:

o.z.z
2007-01-11, 17:39
Jag tänkte bara att det var viktigt att påpeka att du har större mp3-spelare än jag och är således mer värd som människa :).
japp men sen så är du starkare än mig så det jämnar ut sig:D

o.z.z
2007-01-11, 17:41
Handledscurls bakom ryggen är en favoritövning för mig med när jag väl vill spöa underarmarna :thumbup:
ahh den är riktigt skön faktiskt...har inte kört den så ofta, men nu kommer jag variera den med vanliga handledcurls och handledscurls i kabelmaskin.

o.z.z
2007-01-12, 21:25
Rygg & Mage

T-bar
50x6 55x4 (Brett grepp)
55x5 55x6 60x6 (Smalt grepp)

Latsdrag bakom huvet
55x4 55x5 (brett grepp)
65x6 65x6 (smalt grepp)

V-latsdrag
60x6 65x4

Stående latsdrag med raka armar
20x5 20x4


Mage

Stående rotation med skivstång
27,? x30 x30 x20


----------------------------------------
Latsdrag bakom huvet gick sämst idag, har jävligt svårt att få ner dragstången djupt...känns som att typ trapzen tar emot eller nått;) . T-bar var riktigt skönt att köra... så det fick bli 5 set på den vilket jag sällan brukar köra på någon övning. Känns riktigt köttigt i ryggen nu :thumbup:. Känns riktigt skönt att köra max-ot igen:hbang:

Taririi
2007-01-12, 21:34
Hur stor skillnad gör brett/smalt grepp i latsdrag och vad är syftet med det? Bra T-bar, annars :)!

o.z.z
2007-01-13, 10:02
Hur stor skillnad gör brett/smalt grepp i latsdrag och vad är syftet med det? Bra T-bar, annars :)!
brett grepp är tyngre och svårare att få ner dragstången djupt till skillnad från smalt grepp. Brett grepp bygger upp bredden på ryggen bättre tror jag...när man har brett grepp så lägger man även större betoning på yttre delen av Latssimus dorsi. Idag blir det axlar traps och kanske nått set bänkpress:thumbup:

Luddee
2007-01-13, 10:42
första passet på nya gymmet...känns som ett hardcore gym jämfört med det som jag tränade på förut:thumbup: .


Vilket gym kör du på? Letar nämligen hardcore, men inte hittat ngt haha.

o.z.z
2007-01-13, 10:48
Vilket gym kör du på? Letar nämligen hardcore, men inte hittat ngt haha.
hehe jämfört med mitt förra gym (lundbybadet) så är det iaf mer hardcore...tränar på gbg rehab nu, annars så finns ju exhale som säkert är mer hardcore.

Luddee
2007-01-13, 10:51
hehe okej. joo fast de bör ju ligga så man slipper åka för jäkla långt för att komma till det. jag som trodde du hittat en källarlokal med lite avdankade maskiner å vikter från 70-80-talet :P

o.z.z
2007-01-13, 11:09
hehe okej. joo fast de bör ju ligga så man slipper åka för jäkla långt för att komma till det. jag som trodde du hittat en källarlokal med lite avdankade maskiner å vikter från 70-80-talet :P
ahh precis det bästa är om man bor nära gymmet...det var en av anledningarna till att jag bytte gym, bor nästan granne med detta gymmet:thumbup: . Hehe det känns fan som att grejerna på gymmet är från 70-talet, slitna grejer och sega maskiner.

o.z.z
2007-01-13, 14:56
Axlar & Trapz

Axlar

Hantelpress
27,5x4 27,5x4 30x2 30x2

Cable row
45x5 45x5 50x4

Lyft åt sidan kabelmaskin
15x4 15x4 15x4 superstrikt

Stående militärpress
50x6 60x3

Trapz

Hantelshrugs
30z10 32,5x5 35x6

-------------------------------------
Kände mig ganska seg idag så hantelpressarna blev inte så strikta på 30kg. Stående militärpress körde jag för första gången och den kändes väldigt bra...men nästa pass blir nog sittande pressar istället. Körde även sittande cable row för första gången, även den övningen kändes väldigt bra...tog bra på baksida axlar. Blev ett jävligt långt pass (1,5h) eftersom jag tränade med en polare...så det blev lite för mycket snackande mellan setten;)

dagsformen ;)
http://img92.imageshack.us/img92/9294/gymoa0.jpg

Taririi
2007-01-14, 12:59
dagsformen ;)
http://img92.imageshack.us/img92/9294/gymoa0.jpg

H-lvete! Lågt bf och bicepsådran på höger arm vittnar om detta. Du ser dessutom riktigt bredaxlad ut. Du kanske borde öva på att posera lite och ta bättre bilder för dagsformen ser inte alls dålig ut! Det hade varit intressant att se resten.

Sittande militärpress är en underbar övning. Jag kör själv med en viss lutning på bänken så att jag kan svanka. Det hjälper en att lyfta tyngre. Bra pass ;).

o.z.z
2007-01-14, 13:16
H-lvete! Lågt bf och bicepsådran på höger arm vittnar om detta. Du ser dessutom riktigt bredaxlad ut. Du kanske borde öva på att posera lite och ta bättre bilder för dagsformen ser inte alls dålig ut! Det hade varit intressant att se resten.

Sittande militärpress är en underbar övning. Jag kör själv med en viss lutning på bänken så att jag kan svanka. Det hjälper en att lyfta tyngre. Bra pass ;).
nja lågt bf kan jag inte hålla med om...har ätit mycket och onyttigt de senaste veckorna, men nu ska jag skärpa mig;) . Är bara armarna som man ser lite defination på. Tycker om att träna axlar så dem har växt ganska bra faktiskt...magen däremot är ganska värdelös pga mycket underhudsfett och bristen på magträning. Ska försöka tvinga mig själv att köra mer situps mm;). Värdelös kamera...så värdelösa bilder:D

Ska testa militärpress på bänk nästa vecka...kändes lite riskabelt för ryggen stående.


Kan även tillägga att jag motionen denna veckan bestod av
35min x5 morgonpromenader till jobbet
samt
20min x5 kvällspromenad hem från jobbet

o.z.z
2007-01-14, 13:19
skulle ha blivit lite träningsfilmer också för att se min teknik från olika vinklar när jag tränar...men batterierna tog slut efter 2 sec:devil:

o.z.z
2007-01-16, 21:08
Max-OT vecka 9

Triceps, Biceps & Mage

Triceps
Dips (ingen lutning framåt)
kroppsvikt ca 95?x14 x7 x5

Omvända enarmspushdowns
20x4 20x5 20x5

Pushdowns med rep
35x5 35x5 35x4

Biceps
Omvända chins, smalt grepp:thumbup:
kroppsvikt x4 x3 x2

Koncentrationscurls
12,5x5 15x2 + 12,5x2

Hammercurls
17,5x3 :cryout:

Koncentrations Hammercurls superstrikt :thumbup:
12,5x3 12,5x3

Mage
50 situps 5kg bakom huvet
50 situps

---------------------------------------------------------------
Mitt effektivaste armpass någonsin, speciellt för biceps. Och med effektivaste menar jag inte styrkemässig prestation utan hur bra det har känts i musklerna. Jag valde idag att testa två nya övningar omvända chins och koncentrations hammercurls. Jag säger bara en sak WOOOW vilka toppenövningar. Omvända chins var sjukt tungt och köttigt för biceps, kändes som att armarna skulle explodera. Den övningen kommer nog bli en basövning i min träning framöver.

Sen testade jag också att köra hammercurls som koncentrationscurls på en lutande bänk. Den kändes också jääävligt bra, körde den superstrikt med lååångsam sänkning. En bra sak med den övningen jämfört med vanliga hammercurls är att det i princip är helt omöjligt att fuska upp hanteln.

Dipsen körde jag som första övning vilket jag nog aldrig gjort förut, så nu blev det personbästa på 14 reps. Men jag räknar det ändå inte som personbästa eftersom jag i vanliga fall kör dips i bröstpassen och då vinklar kroppen framåt för att få den största betoningen på brösten. Nu körde jag med "rak" lutning.

Taririi
2007-01-17, 12:35
Grova dips :hbang:! Låter som ett intensivt pass. Skönt att du är tillbaka och
kör på för fullt :).

o.z.z
2007-01-17, 17:39
Grova dips :hbang:! Låter som ett intensivt pass. Skönt att du är tillbaka och
kör på för fullt :).
ja dipsen gick riktigt bra faktiskt. Har inte kommit igång helt på max-ot än...men jag hoppas jag får tillbaka styrkan snart;) . Funderar även på att ändra så att jag bara kör 3 pass/veckan eftersom jag blir så trött efter jobbet, så vissa dagar känns det som att jag inte har kraft till att göra bra pass.

Taririi
2007-01-17, 20:27
Funderar även på att ändra så att jag bara kör 3 pass/veckan eftersom jag blir så trött efter jobbet, så vissa dagar känns det som att jag inte har kraft till att göra bra pass.
Låter som en bra idé, men då får du sätta ihop ett tungt schema. Det blir inte många lätta övningar när man bara kör tre gånger i veckan och Max-OT ovanpå det :)!

o.z.z
2007-01-18, 18:15
Låter som en bra idé, men då får du sätta ihop ett tungt schema. Det blir inte många lätta övningar när man bara kör tre gånger i veckan och Max-OT ovanpå det :)!
Får se nästa vecka hur jag lägger upp det hela. Har aldrig kört 3 dagarsschema, men det känns som att det skulle passa rätt bra för mig nu.

o.z.z
2007-01-20, 14:37
Axlar, Trapz & Underarmar

Axlar

Hantelpress
27,5x3 27,5x3 27,5x4 :cryout:

Sittande Cable row, baksida axlar
50x4 50x4

Framåtlutande kabellyft åt sidan
10x4 10x7

Lyft åt sidan i kabelmaskin, start bakom rumpan
15x3 15x3

Lyft åt sidan i kabelmaskin
15x4

Hantellyft framåt
15x3 12,5x5

Trapz

Hantelshrugs
30x14 35x8 37,5x6 PB

Drag till hakan
60x8 60x7

Underarmar

Enarms handledscurls i kabelmaskin
20x7 20x8

Handledcurls med handel
12,5x8 12,5x8

Omvända handledcurls med skivstång
15x6 15x7 17,5x4


------------------------------------------------
Uhhh vilka dåliga hantelpressar...riktigt kasst faktiskt. Känns som att jag tappat sjukt mycket styrka i axlarna efter att jag tog en paus från max-ot. Var en spinkig snubbe som glodde som fan när jag körde hantelpressar...sjukt störande*mini* . Ännu mer störande att han körde en tia på samma vikter som mig i hantelpressarna:cryout:

Lyft åt sidan varierade jag att starta bakom rumpan i 2 set för att få lite variation för deltoideus. Hantellyft framåt var länge sen jag körde...så 15kg kändes tuungt.

Efter typ halva passet så kände jag mig skitpigg så hantelshrugsen gick hyffsat bra. Drag till hakan kändes ganska meningslöst...kändes inte som att det tog så mycket på trapzen, kommer inte köra den så ofta. Passet tog 1 timme och 20 minuter totalt inklusive uppvärmning, stretching mm, så passet blev lite väl långt.

Taririi
2007-01-20, 19:30
Äsch, du har haft en minideff och inte kört styrka på ett tag, så styrkeförluster är att räkna med. Du kör ändå på hyfsade vikter, så jag hade inte legat sömnlös över det. Det kommer gå mycket bättre i framtiden ;)

Var en spinkig snubbe som glodde som fan när jag körde hantelpressar...sjukt störande*mini* .
Usch, sånt fick jag ofta när jag var ny på gymmet. Jag vet hur det känns, ARGH *grr*! Sedan tycker jag att 1h och 20m är helt lagom när man räknar med uppvärmning och stretching. Keep on fightin' :thumbup:!

o.z.z
2007-01-20, 20:16
Äsch, du har haft en minideff och inte kört styrka på ett tag, så styrkeförluster är att räkna med. Du kör ändå på hyfsade vikter, så jag hade inte legat sömnlös över det. Det kommer gå mycket bättre i framtiden ;)

Usch, sånt fick jag ofta när jag var ny på gymmet. Jag vet hur det känns, ARGH *grr*! Sedan tycker jag att 1h och 20m är helt lagom när man räknar med uppvärmning och stretching. Keep on fightin' :thumbup:!
Jag borde iaf komma igång på riktigt om någon vecka hoppas jag. Mina pass brukar i vanliga fall ta ca 40-60min så 80min är länge jämfört med hur korta passen brukar bli.

o.z.z
2007-01-21, 14:36
Bröst, Rygg & Mage

Bröst
Bänkpress
Uppvärmning 60x12 60x10

90x2 95x1 100x1 90x2 PB

Lutande Bänkpress NY
60x8 80x1 60x9 70x3

Smalbänk
80x2 80x2

Pec deck flyes maskin
100x8 120x5 120x3

Rygg
Rodd v-handtag
70x8 80x5

T-Bar
60x2 brett grepp
70x3 smalt grepp

Latsdrag v-handtag
70x4 70x3

Marklyft med hantlar:confused:
12,5x10 12,5x10 12,5x10

Mage
Situpsbänk med skivstång
30kg x10 x10 x10 x10 x10


------------------------------------------------
Som vanligt så kör jag utan någon passare, så 100kg i bänkpressen är jag nöjd med att jag klarade. Som vanligt så var jag seg i början av passet, men när jag la på 100 kg på bänken så blev jag riktigt peppad på att klara det...det var jävligt kämpigt:Virro . Lutande Bänkpress är det första gången jag kör med fri stång...har bara kört i smith för länge sen...så det blev bara 1 rep på 80kg och sen en halv rep som jag inte klarade*mini* .

Smalbänk var länge sen jag körde, så den kändes ganska ostabil faktiskt. Sen så testade jag att köra lite marklyft med hantlar...kommer nog kör ryggresningar istället, tyckter inte om marklyft. 90min tog passet att köra med uppvärmning och stretching.

Taririi
2007-01-21, 20:47
Grattis till 100kg i bänkpress ;). Hur kändes snedbänk med fri stång? Själv älskar jag den övningen. Varför tycker du inte om marklyft? Bra pass :hbang:!

o.z.z
2007-01-22, 17:50
Grattis till 100kg i bänkpress ;). Hur kändes snedbänk med fri stång? Själv älskar jag den övningen. Varför tycker du inte om marklyft? Bra pass :hbang:!
tackar! Snedbänk kändes skitbra...har inte så bra teknik än men det kommer med tiden. Känns bra i övre bröstmuskeln idag...riktigt tight:D . Jag tycker det är svårt att få in bra teknik för marklyft...har även haft lite problem med korsryggen förut, så jag föredrar ryggresningar efterom jag tycker den är lättare att utföra rätt.

o.z.z
2007-01-22, 19:24
Cardio Max-Ot vecka 8
Morgonpromenad
35 min x 3
30 min x2

idag
AB Wheel knästående
40st delat i 4 set

o.z.z
2007-01-23, 21:03
Triceps, Biceps, Underarmar, Mage

Triceps
Dips med vikt
kroppsvikt ca 95kg x15
10kg x6 x4

Bänkdips med vikt NY
15x10 20x8

Sneda omvända enarmspushdowns
15x6 20x4

Biceps
Skivstångcurls EZ-stång
35x8 40x2 smalt grepp
40x3 brett grepp

Koncentrationscurls hantel
15x4 15x3

Sneda hammercurls med rep
20x4 20x5

Underarmar
Handledscurls skivstång
40x? x? x?

Handledscurls hantel
15x4 15x4

Mage
Sidovridningar på snedbänk
15kg x100 delat i 5 set




------------------------------------------------
Helt ok pass...kan öka vikterna ännu mer på ez-curls om jag bara kör brett grepp. Även på dipsen kan jag nog öka till 15 eller 20 kg. Kör 3 dagar schema denna veckan + lite hemmaträning (armhäningar + ab-wheel eller situps)

o.z.z
2007-01-24, 20:14
Armhävningar
x30

lutande
x10 x8

smalt grepp
x8 x8

75 situps

Taririi
2007-01-24, 20:17
Inga dåliga vikter på passet igår, speciellt i dips :). Varför kör du sit-ups och armhävningar?

o.z.z
2007-01-24, 21:01
Inga dåliga vikter på passet igår, speciellt i dips :). Varför kör du sit-ups och armhävningar?
nja hyffsat...lite ökningar iaf;) . Brukar vara dålig på att köra situps regelbundet på gymmet...så jag kompletterar lite med att köra hemma. Armhävningar kör jag mest för skojs skull. Tycker även det är skönt att köra lite högreps med kroppsvikt som motstånd istället för att bara köra tungt och få reps. Vill även se hur många reps armhävningar jag kan öka på några månader...första målet är att klara 50 vanliga armhävningar. Tycker om att sätta upp mål med träningen...höjer min motivation ganska rejält:thumbup:

o.z.z
2007-01-27, 11:45
Fredag 26/1

Axlar, Trapz, Underarmar

Axlar

Lyft åt sidan i kabelmaskin
15x6
15x4

Lyft åt sidan med hantel
10x5 10x4 (raka armar utmed låren)
12,5x4 (böjda armar)

Lyft framåt i kabelmaskin
15x8
20x4

Framåtlutande lyft åt sidan i kabelmaskin
10x4
10x7 +15x1

Liggande Hantelrodd NY
10x8
10x8

Stirrups NY
20x8
20x7


Trapz

Sittande hantelshrugs NY
20x15
25x15
25x10


Underarmar

Omvända handledscurls i kabelmaskin NY
10x15
15x10
10x7

Omvända handledscurls med viktskiva
2,5x8
2,5x8

Totaltid:75min

---------------------------------------------
Lungt pass eftersom jag kände mig seg i korsryggen pga tunga lyft på jobbet.
Testade köra hantelshrugs sittande med ryggstöd...kändes som att det tog mer på inre trapzen än när jag kör stående. Stirrups tycker jag var svår att köra...konstigt rörelsemönster. Omvända handledscurls i maskin var skitbra...körde den med stång som hade roterande handtag, mycket skönare än att köra med vanlig skivstång.

Taririi
2007-01-27, 12:19
Varför alla dessa nya övningar? Jag tycker du ska hålla dig till ett par basövningar och sedan köra på dem. Bygg upp en stabil grund först och främst.

o.z.z
2007-01-27, 12:27
bjuder på en kass baksida axlar idag;)
http://img261.imageshack.us/img261/8610/pict0022mi2.jpg

Taririi
2007-01-27, 12:34
bjuder på en kass baksida axlar idag;)
http://img261.imageshack.us/img261/8610/pict0022mi2.jpg
Du är ju hur stor som helst. Dina axlar är rejält stora och du har bra tjocklek på din rygg. Armarna har jag lite svårare för att bedöma, men de ser inte så tokiga ut, de heller. Bra jobbat, o.z.z ;)!

o.z.z
2007-01-27, 12:34
Varför alla dessa nya övningar? Jag tycker du ska hålla dig till ett par basövningar och sedan köra på dem. Bygg upp en stabil grund först och främst.
Tycker om att testa nya övningar...och sen tycker jag det blir för enformigt att köra samma schema under en längre tid. Jag kör några basövningar i alla pass...igår var ett undantag pga jag hade ont i ryggen, så jag ville inte belasta ryggen. Det känns som att jag har en stabil grund nu.

o.z.z
2007-01-27, 12:44
Du är ju hur stor som helst. Dina axlar är rejält stora och du har bra tjocklek på din rygg. Armarna har jag lite svårare för att bedöma, men de ser inte så tokiga ut, de heller. Bra jobbat, o.z.z ;)!
nja nu ska vi inte överdriva;) Axlarna har växt ganska bra...men jag skulle behöva gå ner några kg för att få schysst definition på axlarna och armarna, vilket jag inte tycker att jag har nu. Just nu satsar jag mer på att öka styrkan än att deffa ner mig, är för tråkigt att deffa:D .

Taririi
2007-01-27, 12:47
Tycker om att testa nya övningar...och sen tycker jag det blir för enformigt att köra samma schema under en längre tid. Jag kör några basövningar i alla pass...igår var ett undantag pga jag hade ont i ryggen, så jag ville inte belasta ryggen. Det känns som att jag har en stabil grund nu.
Om du håller dig till ett schema i mer en vecka kommer du kunna följa dina framsteg bättre. Som värst kommer det ge dig mer motivering.

o.z.z
2007-01-27, 12:58
Om du håller dig till ett schema i mer en vecka kommer du kunna följa dina framsteg bättre. Som värst kommer det ge dig mer motivering.
jag kör oftast samma basövningar i varje pass...bara det att jag ibland varierar 1-2 övningar. Sen efter 2-3 veckor byter jag ut vissa basövningar. Visst jag bygger inte upp styrkan lika snabbt i en specifik övning om jag varierar övningarna ganska regelbundet. Men jag tror inte att overall styrkan påverkas negativt av att ha ett varierat schema. Tidigare har jag kört samma schema i 3-4 veckor eller mer och det tycker jag inte är lika motiverande som att variera schemat.

Taririi
2007-01-27, 13:16
jag kör oftast samma basövningar i varje pass...bara det att jag ibland varierar 1-2 övningar. Sen efter 2-3 veckor byter jag ut vissa basövningar.
Märker du någon skillnad alls på den tiden?

o.z.z
2007-01-27, 13:29
Märker du någon skillnad alls på den tiden?
jag har bara kört såhär i några veckor...så jag får svara på det om någon månad. Jag har haft problem med motivationen tidigare. Så just nu känns det som att detta upplägget funkar bra för att inte tröttna på träningen.

o.z.z
2007-01-28, 13:52
Bröst Sööömnigt pass

Bp maskin fullmag
75x8
75x5
75x4

Lutande Bänkpress
60x8
70x4
80x2 PB

Dips med vikt
15x3
15x2

Cable cross
25x15
25x15

Cable Flyes
30x10

Lutande hantelflyes
10x10
10x10
12,5x5

Totaltid:60min

Brooklyn
2007-01-28, 13:55
Riktigt bra baksida! :hbang:

o.z.z
2007-01-28, 14:00
Riktigt bra baksida! :hbang:
tackar!

o.z.z
2007-01-30, 20:46
Biceps, Triceps, Underarmar

Biceps
Hantelcurl
17,5x4
17,5x5

Skivstångcurls Ez-stång brett grepp
40x3
40x3

Koncentrationscurls
15x4
15x3

Triceps
Pushdowns
75x4
75x4

Kickbacks med rep i maskin NY
15x6
15x6

Liggande triceps press med hantlar
12,5x4
12,5x4

Underarmar
Omvänd skivstångcurls
32,5x7
32,5x5
32,5x3

Handledcurls med skivstång
27,5x7
27,5x8
27,5x6

Totaltid: 75min

-------------------------------------------
Fin pump i armarna idag:D

johnsson
2007-02-02, 00:06
vilka ÖKNINGAR mannen! :hbang: jag har bara läst-läst-läst-läst ! hur länge körde/kör du efter MAX-OT ? Riktigt bra jobbat!

o.z.z
2007-02-02, 09:53
vilka ÖKNINGAR mannen! :hbang: jag har bara läst-läst-läst-läst ! hur länge körde/kör du efter MAX-OT ? Riktigt bra jobbat!
körde MAX-OT i ca 7 veckor, sen tog jag en paus i ca 5 veckor eller nått. Och nu har jag börjat med Max-OT igen (vecka 10 är jag på nu)...tyvärr så har jag lite problem med ryggen nu pga tunga lyft i jobbet...så jag får se när jag börjar träna igen.

Nja inga monsterökningar direkt, om du vill läsa en Max-OT journal med grymma ökningar så kan jag rekomendera Taririi's journal (http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=75025)

mela
2007-02-02, 21:41
Grovfa axlar *flex*

Vart tränar du?

o.z.z
2007-02-05, 20:28
Grovfa axlar *flex*

Vart tränar du?
danke!
tränade på gbg rehab tlls idag;) Kommer en update i journalen strax.

o.z.z
2007-02-05, 20:55
Uppdatering
Ok dags att uppdatera lite...de senaste dagarna har det hänt något som jag inte trodde skulle inträffa. Min motivation att gå till gymmet och träna är helt bortblåst. Fattar inte riktigt varför motivationen bara försvunnit...känns liksom inte roligt att gå till gymmet längre. Så nu kommer jag ta ett långt uppehåll från gymmet tills motivationen kommer tillbaka...om den nu gör det. Jag skulle självklart kunna fortsätta gå till gymmet som en robot och bara köra igenom kroppen...men när jag inte tycker träningen är kul så känns det bara meningslöst.

MEN jag kommer inte sluta träna...jag har börjat intressera mig mer för träning där man använder kroppen som motstånd. Så istället för att träna på gym så kommer jag köra träning i lägenheten eller utomhus. Jag håller på att kolla runt på en del hemsidor med olika övningar och scheman, uppdaterar när jag bestämt hur jag kommer köra. Känner mig laddad för att testa detta träningsupplägget:thumbup: Jag kommer även köra mer cardio än förut...blir snabba promenader och joggning.

-------------------------------------------------------

hmmm combat workout låter schysst:Virro

Combat Workout vecka 1 (lätt)

Armvähningar varannan övning/set
30
10

Smalt grepp
11
7

Lutande
11
7

Ryggresningar
40st / 3 set


Raka situps
100 / 5 set


Cardio
30min morgonpromenad
37min kvällspromenad

o.z.z
2007-02-06, 17:39
35 min morgonpromenad
20 min kvällspromenad

skulle kört längre kvällspromenad från jobbet egentligen...kör längre morgonpromenad imorgon istället.

Morgonvikt: 93kg

farre
2007-02-06, 18:00
Tråkigt att du har tappat motivationen :( Lycka till med nya träningsmetoden! Jag ska bevaka din journal och kolla hur det går för dig! :thumbup:

o.z.z
2007-02-06, 18:42
Tråkigt att du har tappat motivationen :( Lycka till med nya träningsmetoden! Jag ska bevaka din journal och kolla hur det går för dig! :thumbup:
ja lite trisst faktiskt...men motivationen kommer säkert tillbaka;).

o.z.z
2007-02-06, 18:46
Combat Workout vecka 1: Pass 2

One leg squat benet bakom
6
5
5
5

Höftlyft
50

Knästående kickback
30

Squats
50

---------------------------------
Svinjobbigt:Virro har inte tränat benen på skitlänge...så de är riktigt svaga.