handdator

Visa fullständig version : Väldigt besviken över skolan


Callister
2006-08-25, 13:47
Jag går mobila (kunskapsgymnasiet) tredje året. I ettan och tvåan åt vi på resturanger. Vi kunde välja mellan 5 olika ställen och på 3 av alternativen fanns det riktig husmanskost som de lagade själva, massor med nyttig mat och hur mkt sallad man ville, light drycker, vanlig läsk osv.
Nu har vi bytt lokaler och då har man kommit på idéen att ha skolmatsal. Nu får vi äcklig halvfabrikad mat som inte smakar någonting alls, man får hemskt lite mat och det bara känns som mättat fett och socker, sallad får man inte heller! Man får hårt bröd till. Och till råga på allt så tyckte de inte att vi skulle få läsk (även light) så nu får vi mjölk och vilken mjölk då, röd såklart!

Tur att man går sista året altså...

Palm
2006-08-25, 13:53
Fruktansvärt!

Zerom
2006-08-25, 13:54
Nää, usch, fy fan, får ni inte restaurangmat i skolan längre?!
Hur kan dom göra så mot er?
Jag tycker du ska hoppa av skolan genast i ren protest.

slappe
2006-08-25, 13:54
Surt, matlådan får bli din vän.

Fatalist
2006-08-25, 13:56
Ett skämt, visst? Inte så kul... Handlar det om bortskämda ungar?

Trance
2006-08-25, 14:01
Asså ba jag är helt chockad, inte ens läsk till maten.

Kwon
2006-08-25, 14:02
Dåligt krubb e aldrig kul.

Wennerberg
2006-08-25, 14:11
Dåligt krubb e aldrig kul.
Jo om det är upplagt som en bajskorv!!!

Kwon
2006-08-25, 14:13
Jo om det är upplagt som en bajskorv!!!

:D

Bolio
2006-08-25, 14:15
Asså ba jag är helt chockad, inte ens läsk till maten.

d e fett keff asså, grejen e att man pallar fan inte sånahära grejer fan dom e fett keffa o har ingen rispect asso. man pluggar o grejer o sen gör dom så här som att man inte kämpar asså vafan e gREJEN? knülla systemet bre! d e kapitalismens o kommunismens o feminismens o patriarkatets fel! ärligt ORKA!

L-Sami
2006-08-25, 14:25
Och till råga på allt så tyckte de inte att vi skulle få läsk (även light) så nu får vi mjölk och vilken mjölk då, röd såklart!




Rött mjölk är godare än vilken läsk som helst i any given day!

Callister
2006-08-25, 14:27
Det handlar inte om god mat, det handlar om onyttigheten. När det fanns läsk, fanns det också light. Nu ska vi dricka röd mjölk...

King Grub
2006-08-25, 14:28
Det finns vatten i kranen om mjölk inte duger.

Äta skolmat på restaurang. Sheesh.

Löjtnant Blank
2006-08-25, 14:30
Man blir så jävla förbannad när man läser sådant här.

MasterChief
2006-08-25, 14:31
Man blir så jävla förbannad när man läser sådant här.

Håller med. Så tragiskt att barnen inte får äta på fina restaurangen.

Callister
2006-08-25, 14:31
Det finns vatten i kranen om mjölk inte duger.

Äta skolmat på restaurang. Sheesh.
Jo det är sant å du vise.

Men vafan de klart man blir bortskämd när man får äta på resturang.

Kaew
2006-08-25, 14:32
Jag trodde först att det var ett skämt . Var glad att du har en skola att gå i! , fy fan vad bortskämd du låter.*spy*

Löjtnant Blank
2006-08-25, 14:33
Callister, min kusin är sex år. Han är mindre bortskämd än du.

Callister
2006-08-25, 14:33
Man blir så jävla förbannad när man läser sådant här.
Varför det? För att ungdomar inte förtjänar att äta på resturang? Jag kan ju säga att min skola är en friskola och antalet dagar vi går i skolan har kompenserat för oss så vi fick en dator, och äta på resturang. De dyrare lokalerna tar pengarna ifrån våra resturangbesök.

King Grub
2006-08-25, 14:34
Jag trodde först att det var ett skämt.

Jag med. Jag trodde det var ett skämtgnäll. Om det inte är det, så, ja.... *rolleyes*

Callister
2006-08-25, 14:35
Callister, min kusin är sex år. Han är mindre bortskämd än du.
Detta forum är allmänt påhoppande, jag har skrivit detta på flera forum och inte ett enda svar som är så nedlåtande som vissa är här. Är det bara arbetare som är här som gått skolan den hårda vägen?

Löjtnant Blank
2006-08-25, 14:37
Varför det? För att ungdomar inte förtjänar att äta på resturang?
Baserat på hur gnällig du låter i dina inlägg: ja. Du förtjänar inte att äta skolmat på restaurang.

http://www.eamel.net/images/crying-baby.jpg

King Grub
2006-08-25, 14:37
Du kan inte förvänta dig annat än att folk tycker att du är bortskämd när du gnäller över något som ovanstående. Seriöst. Det är inget påhopp - det är en naturligt reaktion mot extrem bortskämdhet.

Löjtnant Blank
2006-08-25, 14:39
Detta forum är allmänt påhoppande, jag har skrivit detta på flera forum och inte ett enda svar som är så nedlåtande som vissa är här. Är det bara arbetare som är här som gått skolan den hårda vägen?
Ha, ha. Det blir bättre och bättre. Du sökte alltså extra mycket medlidande genom att krossposta på olika forum? Är du sann?

hangatyr
2006-08-25, 14:40
Varför det? För att ungdomar inte förtjänar att äta på resturang? .

tja jag brukar ju betala när jag går på restaurang, så nej: ungdomar "Förtjänar" inte att gå på restaurang. inte gratis i alla fall.

Callister
2006-08-25, 14:40
Du kan inte förvänta dig annat än att folk tycker att du är bortskämd när du gnäller över något som ovanstående. Seriöst. Det är inget påhopp - det är en naturligt reaktion mot extrem bortskämdhet.
Jasså. Det handlar inte om det, det handlar om hur de kan byta nya lokaler mot friheten för eleverna. Det är mkt att gå och äta på valfritt ställe och sitta med sina vänner och ta det lugnt gentemot att stå i en kö och vänta på mat en halvtimme för att sedan sitta i en livad matsal med massa idioter som väsnas.

Callister
2006-08-25, 14:41
Ha, ha. Det blir bättre och bättre. Du sökte alltså extra mycket medlidande genom att krossposta på olika forum? Är du sann?
Nej det sa jag väl aldrig? Jag vet personer här som är på andra forum och korspostar inlägg, ska du ge dig på dem också?

King Grub
2006-08-25, 14:41
Vad vill du ha för svar i din tråd då? Fejkade låtsassvar där folk tycker synd om dig eller naturliga reaktioner?

Och vadå "handlar inte om det"? Menade du annat än vad du skrev?

Trance
2006-08-25, 14:42
Jasså. Det handlar inte om det, det handlar om hur de kan byta nya lokaler mot friheten för eleverna. Det är mkt att gå och äta på valfritt ställe och sitta med sina vänner och ta det lugnt gentemot att stå i en kö och vänta på mat en halvtimme för att sedan sitta i en livad matsal med massa idioter som väsnas.

Det är väl ingenting som hindrar dig att gå och betala 60 spänn som alla andra och äta?

Palm
2006-08-25, 14:43
*popcorn*

Fartman
2006-08-25, 14:46
Seriöst, vad hade du väntat dig när du skapade den här tråden?
Nog förstår jag att du är less för att den sjysta restaurangmaten är borta, det hade nog alla varit. Men ändå, tänk efter hur du låter. Det är inte konstigt att du får skit för att du är bortskämd, för det förtjänar du.

Slartibartfast
2006-08-25, 14:47
Lär dig göra matlådor som alla andra.

Löjtnant Blank
2006-08-25, 14:47
Nej det sa jag väl aldrig?
Du sa det inte, men det finns inget annat sätt att tolka det.
Jag vet personer här som är på andra forum och korspostar inlägg, ska du ge dig på dem också?
Det var inte fenomenet jag störde mig på. Jag störde mig på din attityd.

tossefar
2006-08-25, 14:53
Jasså. Det handlar inte om det, det handlar om hur de kan byta nya lokaler mot friheten för eleverna. Det är mkt att gå och äta på valfritt ställe och sitta med sina vänner och ta det lugnt gentemot att stå i en kö och vänta på mat en halvtimme för att sedan sitta i en livad matsal med massa idioter som väsnas.

Precis som alla andra gymnasieungar i landet? Hard knock life dude.
http://maddox.xmission.com/crybaby.gif

Diggler
2006-08-25, 14:58
Ät på mcDonalds istället. Fyra ostburgare och mellanmjölk är en utmärkt lunch.

Löjtnant Blank
2006-08-25, 15:02
Ät på mcDonalds istället. Fyra ostburgare och mellanmjölk är en utmärkt förrätt.
FYP.

hultman
2006-08-25, 15:11
Livet är hårt sa bonden


...grymt sa grisen

Tricklev
2006-08-25, 15:13
Jag tycker synd om dig.

aliquis
2006-08-25, 15:15
Jag går mobila (kunskapsgymnasiet) tredje året. I ettan och tvåan åt vi på resturanger. Vi kunde välja mellan 5 olika ställen och på 3 av alternativen fanns det riktig husmanskost som de lagade själva, massor med nyttig mat och hur mkt sallad man ville, light drycker, vanlig läsk osv.
Nu har vi bytt lokaler och då har man kommit på idéen att ha skolmatsal. Nu får vi äcklig halvfabrikad mat som inte smakar någonting alls, man får hemskt lite mat och det bara känns som mättat fett och socker, sallad får man inte heller! Man får hårt bröd till. Och till råga på allt så tyckte de inte att vi skulle få läsk (även light) så nu får vi mjölk och vilken mjölk då, röd såklart!

Tur att man går sista året altså...Lol, hur många skolor tror du att det är som inte har det som ni har nu utan som ni hade då? 0.5%?

s_himself
2006-08-25, 15:20
Stackare, ingen läsk? Det finns skolor som har sjukt bra skolmat och skolor som har lite sämre skolmat. Men på ingen av dom mig veterligen får man läsk?! Herregud. Bortskämda?

Mjölk, kanon.. det äro den bästa drycken och helst den röda förpackningen!

s_himself
2006-08-25, 15:24
Jag måste bara skriva en gång till bara för att jag häpnas så otroligt över denna tråd. herregud. Som Ltd. Blank sa, man blir förbannad.

Cilia
2006-08-25, 15:26
Jasså. Det handlar inte om det, det handlar om hur de kan byta nya lokaler mot friheten för eleverna. Det är mkt att gå och äta på valfritt ställe och sitta med sina vänner och ta det lugnt gentemot att stå i en kö och vänta på mat en halvtimme för att sedan sitta i en livad matsal med massa idioter som väsnas.
men tror du utgångspunkten för skolan när dom planerar sin strategiska framtid är intaget av era måltider? Jag hoppas för ert eget bästa att dom har fler faktorer än det i åtanke när dom ser på lokalisering av lokaler.

Krokodil
2006-08-25, 15:37
:laugh:

shadowfire
2006-08-25, 15:43
Välja skolmat?
Vafalls? På min tid var det minsann bara o äta det som blev serverat eller avstå o ta med sig matlåda eller gå på stan o ta en burgare... och "trängas med idioter som väsnas" tycker jag låter som vilken skolmatsal som helst.

Lite blodpudding o pölsa tror jag bara kommer göra dig gott!
(detta är enda skälet jag gillar lumpens fältveckor med kall o halvrå lapskojs, efter det klagar inte många på käk whatsoever)

Yankeee
2006-08-25, 15:44
Dagens jävla ungdom, en vinge ska du ha, inget annat.

Ryska_raketen
2006-08-25, 15:45
Dagens jävla ungdom, en vinge ska du ha, inget annat.

+dörr

aliquis
2006-08-25, 15:52
Man blir så jävla förbannad när man läser sådant här.... men inte på skolan som den är nu ;)