handdator

Visa fullständig version : Tacksam för tips!


Damian
2006-08-25, 00:01
Tjenna!
Håller just nu på att läsa in för fullt om allt som har med träning att göra!
Har tränat styrka från och till i ungefär 1.5 år men har blivit lite från och till och har inte kommit upp i det stadiet så jag har varit jätte seriös med varken kost eller liknande.
Men nu har jag äntligen bestämmt mig ( efter den fruktansvärt slappa sommaren, haft sina orsaker med bruten hand,fot osv) att jag ska gå in för det seriöst.
Är 18 år, vikt på 70kg, längd 178cm.

Har inte tagit några som helst kost tilskott innan så är lite osäker på hur man ska kombinera och vilka ni rekomenderar för ökning av vikt och muskelmassa hur man skall ta det (all information ni orkar ge till en nybörjare inom området ;) ) etc etc.

Som sagt håller på och läser in för fullt och blir rätt förvirrande med all information som finns :P

Väldigt tacksam för svar! :bow:

Thorwaldsson
2006-08-25, 09:21
Du skriver att du har hållt på till och från i 1,5 år. Jag tycker att du kan vänta med kosttillskott tills dess att du fått struktur och rutin på din träning. Samtidigt så bör du försöka tänka/planera den vanliga kosten under den här tiden.

Först när du fått rutin på de grejorna kan du se dig om efter kosttillskott.

Damian
2006-08-25, 11:36
Okey ;) ska tänka på detta
Har hyfsad bra koll på kosten och träningen, mest den riktiga rutinen jag försöker få in just nu.. Kör på detta ett par veckor och kollar hur det ger sig,, hör av mig inom detta området inom snar framtid :)

King Grub
2006-08-25, 11:43
Ett proteinpulver eller en gainer (protein+kolhydrat) kan du använda och ta i samband med träning, om du vill.

Noodles
2006-08-25, 11:49
Som Grub säger räcker proteinpulver och någon snabb kolhydratkälla långt.

Se framför allt till att få ordning på den vanliga kosten. Det är där basen ligger. Slarva inte med maten om du vill orka med träningen och få bra resultat.

Ett annat tips är att få kontinuitet i träningen och hitta en rutin som du kan ha på lång sikt. Det finns en risk att man blir för engagerad i början och ska leva för träningen med allt vad det innebär.

Damian
2006-08-25, 12:28
Okey!
Har fått in ganska bra rutin på kost och träning från och till som sagt sen jag började men har helt enkelt inte haft den riktiga viljan och då går det inte så kommit av mig gång på gång..
Men denna gången har jag bestämmt mig för att inte ge mig så håller på att komma in i det nu igen ;)

Okey vad rekomenderar ni för proteinpulver eller gainer för en grabb som mig ? :)

BigForre
2006-08-25, 13:37
Okey!
Har fått in ganska bra rutin på kost och träning från och till som sagt sen jag började men har helt enkelt inte haft den riktiga viljan och då går det inte så kommit av mig gång på gång..
Men denna gången har jag bestämmt mig för att inte ge mig så håller på att komma in i det nu igen ;)

Okey vad rekomenderar ni för proteinpulver eller gainer för en grabb som mig ? :)

Protein (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=31&products_id=173) och Kolhydrat (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=22&products_id=159)