handdator

Visa fullständig version : Laserbehandling mot finnar?


Achryl
2006-08-24, 22:15
Som topic lyder, finns det laserbehandling mot acne? Är det framgångsrikt? Hur mycket kostar det osv

dared
2006-08-24, 23:26
min syrra testade det, funka inge vidare.. sen tog hon roaccutan och allt försvann direkt.. om du inte testat det gå till en hudläkare är mitt tips. Jag körde det och alla finnar försvann under 3 mån och jag har inte fått några nya.

Sorry om jag gick lite OT på slutet.

krilleh
2006-08-24, 23:28
min syrra testade det, funka inge vidare.. sen tog hon roaccutan och allt försvann direkt.. om du inte testat det gå till en hudläkare är mitt tips. Jag körde det och alla finnar försvann under 3 mån och jag har inte fått några nya.

Sorry om jag gick lite OT på slutet.

är det sådana där tabletter? pencilin? Sådant ska iaf jag prova! :thumbup:

myggan
2006-08-25, 00:04
Laserbehandling är väl bara mot ärr som man har fått av allvarlig acne, och inte acnen i sig ?

Förstår inte hur man skulle kunna laserbehandla acne, och om det nu skulle gå så känns det väl ganska meningslöst då man får nya finnar efteråt igen ?

paddanboy
2006-08-25, 00:45
min syrra testade det, funka inge vidare.. sen tog hon roaccutan och allt försvann direkt.. om du inte testat det gå till en hudläkare är mitt tips. Jag körde det och alla finnar försvann under 3 mån och jag har inte fått några nya.

Sorry om jag gick lite OT på slutet.

roaccutan har visat sig medföra andra otrevliga konsekvenser som depressioner och självmord etc.

dared
2006-08-25, 08:20
roaccutan har visat sig medföra andra otrevliga konsekvenser som depressioner och självmord etc.

Jag tror det där är extremt hypat.. Både jag och syrran mådde mycket bättre under kuren än innan..

Jag läste på internet om en massa bieffekter, men min hudläkare var väldigt positiv, och jag fick inga bieffekter alls. Jag kunde t o m dricka 2 gånger i veckan utan dåliga värden på check-upen.

Jag rekommenderar roaccutan ordentligt iaf.

dared
2006-08-25, 08:24
är det sådana där tabletter? pencilin? Sådant ska iaf jag prova! :thumbup:

Jag tror du syftar på tetracyklin, det är antibiotika.

oath5
2006-08-25, 12:54
Som topic lyder, finns det laserbehandling mot acne? Är det framgångsrikt? Hur mycket kostar det osv

Säger bara Vitamin B5 :thumbup:

Cilia
2006-08-25, 13:08
Jag kunde t o m dricka 2 gånger i veckan utan dåliga värden på check-upen.
Ja men då så!
det måste ju vara normen för bra medicin.
Mycket kan man stå ut med men att slopa kröken! Där går faaan mig gränsen

L-Sami
2006-08-25, 13:11
Zink is the shit! :D

sundvall
2006-08-25, 13:20
Ja men då så!
det måste ju vara normen för bra medicin.
Mycket kan man stå ut med men att slopa kröken! Där går faaan mig gränsen

:laugh:

krilleh
2006-08-25, 13:41
Jag tror du syftar på tetracyklin, det är antibiotika.

Precis :) det är de! någon som vet nåt om de? Funkar det bra? Hur snabbt tar de innan man ser resultat? visst kan jag fråga dem när jag får de om nån vecka men är lite nyfiken redan nu *innocent*

mvda
2006-08-25, 20:22
Roaccutan tar bort i stort sett all acne efter 1-3 behandlingar, tror siffran låg på runt 85% i alla fall. Biverkningarna ska man nog ta med en nypa salt, körde 2 kurer för längesen och det enda som hände var att jag fick torr hud. Bör dock lyssna på kroppen i samband med träning och roaccutan.

Däremot får man vara hyfsat dum i huvudet om man inte håller sig borta från all alkolhol under kurerna som trotsallt inte är så långa. Detta visas sällan i testerna dom tar, men alkoholen tillsammans med roaccutan kan förstöra levern ganska rejält, något som inte märks på flera år.

mathor
2006-08-25, 20:38
Jag har testat roaccutan, laserbehandling, differin, aberela, stioxyl, tvål, tetracyklin och kostomläggningar mot min förhållandevis milda, men jobbiga, acne. Ingen av dessa metoder har gett något avgörande resultat, även om roaccutankuren på ett år reducerade antalet comedoner något.

erks
2006-08-25, 22:46
Jag har testat roaccutan, laserbehandling, differin, aberela, stioxyl, tvål, tetracyklin och kostomläggningar mot min förhållandevis milda, men jobbiga, acne. Ingen av dessa metoder har gett något avgörande resultat, även om roaccutankuren på ett år reducerade antalet comedoner något.

Prova vitamin b5

Achryl
2006-08-25, 22:49
Prova vitamin b5
men acnen kommer väl tillbaks så fort man slutar med b5?

anjadk
2013-01-23, 11:32
Det var längesen det skrevs i tråden men undrar hur det har gått för dig? Har du gjort någon laserbehandling? Jag hittade en informativ sida om kosmetiska laserbehandlingar.

Står om olika typer av laser och så skillnaderna...Här är den om någon undrar: www.plastikoperationer.net/kosmetiska-laserbehandlingar-skonhet

O det står att aktiv akne kan behandlas med Nd:YAG laser. Har någon provat det här?

Tacksam för svar,

Anja