handdator

Visa fullständig version : Tråd borta, varför?


Sinew
2006-08-24, 22:13
Startade en tråd i allmänt med en film på en styrkelyftare som tappar stången på bröstet. Nu när jag loggar in och kollar så är den borta, varför?

Har jag gjort något fel? Borde man inte få ett PM om sånt?

Edit: Kanske onödig tråd men jag blir ju tokig när den bara är borts utan förklaring!

Sinew
2006-08-24, 22:16
Skickade PM till Grahn men han visste inget, kan inte alla mods se raderade trådar någonstans och varför de togs bort?

Pez
2006-08-24, 23:27
Har du läst reglerna?:)

Sinew
2006-08-25, 07:04
Ja, jag skickade PM till en mod men fick ju inget svar på min fråga. Ska jag skicka PM till varenda mod eller?

jwzrd
2006-08-25, 07:27
Ja, jag skickade PM till en mod men fick ju inget svar på min fråga. Ska jag skicka PM till varenda mod eller?

Nej moderatorerna tar bort saker som dom tycker bryter mot reglerna och du bör inte fråga var din tråd tog även utan helt enkelt haja varför.

Piranha
2006-08-25, 07:32
Nej moderatorerna tar bort saker som dom tycker bryter mot reglerna och du bör inte fråga var din tråd tog även utan helt enkelt haja varför.


Ja dem kan vara ren osmakliga också, som tex när man slår sig fördärvad på gymmet.

jwzrd
2006-08-25, 07:32
Ja dem kan vara ren osmakliga också, som tex när man slår sig fördärvad på gymmet.

Typ.

Sinew
2006-08-25, 09:23
Nej moderatorerna tar bort saker som dom tycker bryter mot reglerna och du bör inte fråga var din tråd tog även utan helt enkelt haja varför.

Det står ju i forumreglerna att man kan skicka ett PM och fråga varför den togs bort. När jag gjorde det fick jag inget svar på varför.


Ja dem kan vara ren osmakliga också, som tex när man slår sig fördärvad på gymmet.

Tänkte inte ens på att filmen kunde anses vara osmaklig. Det var ett tävlingslyft med 2 passare som gick fel.

jwzrd
2006-08-25, 09:28
Orka tjafsa. Alla har sett alla bänkpressolyckor redan.

Mr. Moose
2006-08-25, 11:07
Orka tjafsa. Alla har sett alla bänkpressolyckor redan.

Det stämmer men det är väl inte det som är frågan just nu som jag ser det.

Om det står i reglerna att man kan PMa ett mod och fråga så tycker man ju att modden ifråga borde svara!

Eller det är så att moddarna kan välja vilka "regler" som dom ska följa?

Claes

King Grub
2006-08-25, 11:16
Man kanske PM:t en moderator som har ett liv utanför datorn och som inte läst PM:t än? Moderatorn gjorde det han skulle: han tog bort en tråd som inte hör hemma på forumet.

jwzrd
2006-08-25, 11:16
Det stämmer men det är väl inte det som är frågan just nu som jag ser det.

Om det står i reglerna att man kan PMa ett mod och fråga så tycker man ju att modden ifråga borde svara!

Eller det är så att moddarna kan välja vilka "regler" som dom ska följa?

Claes

Men... om din tråd togs bort och det inte var så att du frågade en seriös fråga, och då menar jag en fråga som andra fattar att den är seriös, så fattar jag inte vad problemet är. Den är borta för att du postade en jävla skittråd, get over it.

Mr. Moose
2006-08-25, 11:39
Men... om din tråd togs bort och det inte var så att du frågade en seriös fråga, och då menar jag en fråga som andra fattar att den är seriös, så fattar jag inte vad problemet är. Den är borta för att du postade en jävla skittråd, get over it.

Om nu oseriösa skit-trådar borde tas bort så borde alla (nästan) "kolla mitt schema" trådar tas bort. Maken till dravel har sällan skådats. Det gäller nybörjarnas frågor, det finns faktiskt vältänkta frågetrådar ang program också.

Och, nej, jag läser dem väldigt sällan numera.

Inte för att jag bryr mig speciellt men jag tycker att moderatorerna är lite väl känsliga här på kollo.

Claes

zoltan_hellhound
2006-08-25, 16:39
Tycker det är alldeles rätt..osmakligt med filmer på olycker.
Men jag tycker även att moderatorerna borde vara mer stränga mot personer med osmakliga avatarer

jwzrd
2006-08-25, 16:40
Om nu oseriösa skit-trådar borde tas bort så borde alla (nästan) "kolla mitt schema" trådar tas bort. Maken till dravel har sällan skådats. Det gäller nybörjarnas frågor, det finns faktiskt vältänkta frågetrådar ang program också.

Och, nej, jag läser dem väldigt sällan numera.

Inte för att jag bryr mig speciellt men jag tycker att moderatorerna är lite väl känsliga här på kollo.

Claes

Vet du hur många sådana trådar som ryker?

Simon.
2006-08-25, 17:42
Ett utdrag från våra regler:

Moderatorer har rätt att ändra/ta bort inlägg utan förklaring om dom anser att inlägget strider mot forumets regler.

Som sagt, man sitter inte och bevakar PM boxen hela tiden, dom flesta har ett heltidsliv utanför forumet att sköta.

Jorgen
2006-08-25, 18:02
Det var jag som tog bort den tråden. Av just den anledningen som Pirre skrev ovan. Hade du skickat ett PM till mig så hade jag förklarat för dig varför din tråd försvann.

Pez
2006-08-25, 19:08
Om nu oseriösa skit-trådar borde tas bort så borde alla (nästan) "kolla mitt schema" trådar tas bort. Maken till dravel har sällan skådats. Det gäller nybörjarnas frågor, det finns faktiskt vältänkta frågetrådar ang program också.

Och, nej, jag läser dem väldigt sällan numera.

Inte för att jag bryr mig speciellt men jag tycker att moderatorerna är lite väl känsliga här på kollo.

Claes
Först säger du att trådar ska tas bort för att de inte passar in i din uppfattning av forumet (antar jag? Kollo är till mycket till för att nybörjare ska kunna blandas upp med mer erfarna för gemensam "lek" IMO), sen säger du att moderatorerna är "lite väl känsliga".
Make up your mind.. eller iofs.. vad du tycker om modereringen är, som dom säger, "irrelevant". :)

Sinew
2006-08-25, 19:20
Det var jag som tog bort den tråden. Av just den anledningen som Pirre skrev ovan. Hade du skickat ett PM till mig så hade jag förklarat för dig varför din tråd försvann.

Ok, ska tänka mig för innan jag postar nåt liknande igen :)

Pudzianovski
2006-08-25, 21:12
Det har väl postats "många" liknande filmer innan denna som varit värre. Hur kommer det sig att ni helt plötsligt ändrat attityd i frågan ?

Jorgen
2006-08-25, 21:14
Kom med några exempel.

Fö har vi inte plötsligt ändrat attityd.

Pudzianovski
2006-08-25, 21:24
Kom med några exempel.

Fö har vi inte plötsligt ändrat attityd.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=70578
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=45777
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=42528

3 länkar där folk skadar sig mer eller mindra allvarligt. Jag vet dessutom att liknande bänkpressfilmsolyckor som den ni tog bort nu har varit uppe.

Jorgen
2006-08-25, 21:33
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=70578
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=45777
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=42528

3 länkar där folk skadar sig mer eller mindra allvarligt. Jag vet dessutom att liknande bänkpressfilmsolyckor som den ni tog bort nu har varit uppe.
Första filmen är det ingen som skadar sig allvarligt i (ja, det är min högst personliga bedömning).
Andra filmen fungerar inte.
Tredje filmen kommer att försvinna nu. Bra att du hittade den. :thumbup:
Det har förekommit ja, men vi kan tyvärr inte ha koll på precis allt som postas på forumet, så använd reportknappen eller PM:a en mod när någon lägger upp något liknande.
Tre länkar där en inte är ok på 1 420 284 poster är ganska överkommligt.