handdator

Visa fullständig version : Internetdejting?


Henkan
2006-08-24, 14:36
Någon som testat det här?

Har alltid varit lite sådär gammalmodig av mig och alltid träffat vänner och flickvänner i verkliga livet - dvs inte via datorn.
E lite trött på o gå ut så jag funderar därför på att testa internetdejting.
Någon som har erfaranhet av det och kan rekommendera nån bra sida?
Gör inget om det kostar något..men gärna en sida med övervägande yngre folk!:hbang:

Melker
2006-08-24, 14:45
Någon som testat det här?

Har alltid varit lite sådär gammalmodig av mig och alltid träffat vänner och flickvänner i verkliga livet - dvs inte via datorn.
E lite trött på o gå ut så jag funderar därför på att testa internetdejting.
Någon som har erfaranhet av det och kan rekommendera nån bra sida?
Gör inget om det kostar något..men gärna en sida med övervägande yngre folk!:hbang:

Visst funkar det!
Träffade min käring via arosportalen.org (obs vääldigt många Västeråsare där. :D )

Lunar?

L-Sami
2006-08-24, 14:50
Prova spraydate...

Piranha
2006-08-24, 14:51
Jafan det kan rekomenderas men lek varsamt, det finns otroligt mycke skräp där ute, förutsätt folk ljuger om allting och ha inga förväntningar, var noga med bilder som är up-to-date osv osv.

Siter finns en hel uppsjö av.

Me_Myself
2006-08-24, 14:58
Internetdejting funkar fint.
Ha inte för höga förväntningar bara. Det är lika bra att träffa objektet så fort som möjligt så man inte lägger en massa tid på någon det inte klaffar med i verkligheten.

aliquis
2006-08-24, 14:59
En bekant hängde på spraydate (som väl är halvgratis) och någon betalsida, minns inte vilken, meetic kanske? Han hittade någon biolog "ett tag" men sedan tyckte han väl inte att det passade så det blev inget, men de kanske är ok? Kanske fungerar bättre på betalsidorna eftersom någon faktiskt har betalat för att träffa folk och därför antagligen vill det... Själv är jag alldeles för snål för sådant :D

pragmatist
2006-08-24, 15:14
Det stora problemet med nätdejting är att det mesta som man faktiskt fastnar för hos någon annan inte kan förmedlas via nätet, eller förmedlas väldigt dåligt. Det är också stor risk att man hänfaller åt önsketänkande eller låter förutfattade meningar styra alltför mycket.

Men om man vill dejta många tjejer och inte har världens högsta krav på att varje enskild dejt ska ge utdelning så är nätdejting i princip oslagbart.

bolt
2006-08-24, 15:55
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=73267&highlight=internetdejting :D

Löjtnant Blank
2006-08-24, 16:02
En bekant hängde på spraydate (som väl är halvgratis) och någon betalsida, minns inte vilken, meetic kanske? Han hittade någon biolog "ett tag" men sedan tyckte han väl inte att det passade så det blev inget
http://images.ibsys.com/2005/0515/4490722_200X150.jpg

bladhet
2006-08-24, 16:46
hmm har själv inte lyckats nå vidare..

Men för två veckorsedan så började jag snacka med en dam på spray.. Vi chattade ett litet tag och sen fick jag hennes msn..

Har nu pratats vid nästan varje dag i två veckor och hon verkar vara ett kap.. Ser dessutom bra ut..

Men de är 150 mil ifrån varandra... Men är man beredd att åka så är de ju inte heller nå problem.

Ett + är ju att hon är lite milf... ;)

Barkbiten
2006-08-24, 17:04
en kompis träffade sin fru på nätet, så det verkar ju funka bra ibland iaf.

AlexGBG
2006-08-24, 21:32
hmm har själv inte lyckats nå vidare..

Men för två veckorsedan så började jag snacka med en dam på spray.. Vi chattade ett litet tag och sen fick jag hennes msn..

Har nu pratats vid nästan varje dag i två veckor och hon verkar vara ett kap.. Ser dessutom bra ut..

Men de är 150 mil ifrån varandra... Men är man beredd att åka så är de ju inte heller nå problem.

Ett + är ju att hon är lite milf... ;)

ge henne åt mig då :D jag har ju rimligtvis närmare eftersom jag kan anta att hon inte bor i ryssland eller atlanten, eller södra finland.

shadowfire
2006-08-24, 21:44
internetdating suger för min del, träffat ofantligt många personer då jag bott på massa ställen runt om i landet.. o ptja, det blir nästan aldrig som man trott då man satt vid tangentbordet, man får veta lite om personligheten men vet nada om utseende, kemi, lukt, kroppsspråk, beteende etc.... enormt mkt flyt som ska till om det klickar då man ses.

... å det flytet hade jag förra sommaren, jag o exet träffades via nätet. Tog en fika bara o där small det typ...

Rekommendation är att träffas så fort som möjligt... o undvik o ****** direkt, risken är att det bara blir lite rajraj o sen inget mer.

bladhet
2006-08-24, 21:51
ge henne åt mig då :D jag har ju rimligtvis närmare eftersom jag kan anta att hon inte bor i ryssland eller atlanten, eller södra finland.


Ta henne... Om du lyckas.. hahahaha

fothermucker
2006-08-24, 22:37
internetdating suger för min del, träffat ofantligt många personer då jag bott på massa ställen runt om i landet.. o ptja, det blir nästan aldrig som man trott då man satt vid tangentbordet, man får veta lite om personligheten men vet nada om utseende, kemi, lukt, kroppsspråk, beteende etc.... enormt mkt flyt som ska till om det klickar då man ses.

Var det inte någon snubbe som hade kommit fram till att det var ~10% av en människa som förmedlades genom ett tangentbord, jämfört med att träffas "irl"? Video-/ljudkonversationer är väl att föredra annars.