handdator

Visa fullständig version : Nytt tränings program vad tycks?


mange_
2002-04-10, 11:55
Mån: Bröst, Axlar, triceps
Bröst: Bänkpress 3 set, sne hantelpress 2 set, dips 1 set.
Axlar: Militärpress 2 set, Lateral raises 1 set
Triceps: curl stång 2 set, rep bakom nacken i cabel crossen 1 set

Ons: Ben, Vader, Mage
Ben: Benböj 3 set, benspark 2 set, lårcurl 2 set.
Vader: stående vadresningar 3 set, Sittande 2 set.
Mage: chrunches med vikt 3 set

Fre: Rygg, Biceps, Underarmar
Rygg: Chins 3 set, Marklyft 3 set, hantelrodd 1 set
Biceps: Stående curl 2 set, Scott curl 2 Set
Underarmar: omvända underarmscurl 2 set

mange_
2002-04-10, 11:56
altt kommer att ligga mellan 4-6 reps enligt max-ot principen. Föruom benen vilket jag nog kör mellan 6-10

Magnus
2002-04-10, 12:20
pröva o känn efter om det passar dig.

det är nästan till pricken exakt som jag kör för tillfället (dagarna,muskelgrupperna,övningarna. jag kör axlar/underarmar på lördag). för mig funkar det bra. dock brukar bendagen dra över 1timme. fast det e sånt man får ta.

pröva o kör!

daja
2002-04-10, 12:29
personligen skulle jag ha svårt för ett sådant program, alltså bara 3 set på axlarna och 4 på biceps och 3 på triccarna!?
Har du alltid kört så få set?
Fast det innebär ju bara att allt e så jäkla individuellt.

Så kör på och testa, funkar kanske för dig!

:cool:

Hard Gainer
2002-04-10, 13:43
Jag tycker det ser trevligt ut, har kört liknande schema de sista gångerna. -är inne i en seeeg period nu, har nyss haft influensan & nu kommer den där förbaskade allergin också! Jag är tokseg på dagarna, -orkar inte ens träna fyra dagar i veckan!! (kanske borde gå till läkar'n ;) )

Men som Daja sa; några fler set kan du nog klämma in då du ändå har fyra vilodagar(?)
:rolleyes:

Arne Persson
2002-04-10, 14:40
För mig är det ett uppvärmningsprogram = på tok för lite set för min egen del.

Hard Gainer
2002-04-10, 14:51
Sen är ju du stor & stark också :p

200sx
2002-04-10, 15:07
Jag kör just nu oxå efter den sk. push, pull, ben principen... fungerar finemang för mig... :D

Chris
2002-04-10, 15:14
Tycker det ser alldeles prima ut, skulle bara byta plats på dagarna så du slipper köra marklyft två dagar efter du kört knäböj. Jag tycker det blir lite väääl mycket överlappning då, för jag går då runt och är trött i benen i 3-4dagar åmindstone, att köra mark 2 dagar efter skulle bara leda till överträning för min del iallfall.. prova såhär och om du inte orkar så kan du ju byta plats på dagarna.

jag kör rygg biceps först, bröst axlar triccar andra passet och ben vader mage sista.

Mvh, Chris

Stickboy
2002-04-10, 15:21
Träningsprogram är väldigt individuella, men jag tycker att det set bra ut. saknar kanske nån övning för baksidan på axlarna.

Toya
2002-04-10, 20:13
Max-ot> Om jag var du så skulle ja träna fler gånger i veckan och köra mindre muskelgrupper varje gång du tränar!
Själv tränar jag 6ggr/veckan som ex
Mån: Rygg
Tis: Bröst, ben, vader
Ons: Biceps, triceps
Tor: Axlar
Fre: Bröst, ben, vader
Lör: villa
Sön: Biceps, triceps
Brukar köra 1-1,5tim varje gång och då tar jag verkligen ut mig så att jag inte orkar mer!!
Skulle föreslå att du kör mer set på alla muskelgrupper ;)

Mvh/Toya

mange_
2002-04-11, 08:04
Jo jag tränade förrut 5 dagar i veckan. Men jag ska prioritera konditionen ett tag framöver för fotbollens skull. Har blivit lite dåligt med löpning på senare tid. MEn tack för alla råd kanske ska lägga till några set på varje muskel men det där löser sig med tiden ;). Vill inte bli så mycket större faktistk är ganska nöjd med där jag ligger!!