handdator

Visa fullständig version : LadyG grubblar


LadyG
2006-08-24, 11:26
Det händer inte så mycket, känns det som. Det är sju månader mellan bilderna, och något fel gör jag nog för man tränar inte fem gånger i veckan utan resultat.

Eller är det bara jag som är blind?

mini
2006-08-24, 11:32
Svårt då det är olika ljus och färg på bilderna, men njae, det verkar inte ha hänt så jättemycket? Har vikten förändrats? Har ditt mål varit att gå upp i muskelmassa?

LadyG
2006-08-24, 11:36
Målet var till en början att nå ett givet antal situps, armhävningar och benböj, därefter skulle jag träna bort fett (och bara underhålla styrkan). Tanken var att komma i form lite, men det enda som hänt är att jag sänkt blodtrycket rejält och att jag blivit starkare.

Jag hatar min elektroniska våg förresten, för den visar olika resultat varje gång man stiger upp på den. Enligt den pendlar jag mellan 76 och 80kg inom tre minuter. Min gamla hederliga våg gick i pension, men jag plockade fram den igen och enligt den väger jag ett kilo mer än tidigare.

King Grub
2006-08-24, 11:39
Ser tightare ut kring ryggslutet, men som sagt, svårt att avgöra från bilderna.

Du kan inte förbränna kroppsfett genom träning, om du inte förbrukar mer energi än du äter, så om det är ditt mål, kanske du behöver se över den biten. Ingen träning i sig ökar fettförbränningen.

Och hälsofördelarna du nämner som du vunnit är faktiskt mer värda än ev uteseendemässiga sådana.

mini
2006-08-24, 11:40
Elektroniska vågar behöver som jag förstått det lite tid mellan gångerna man kliver på den.
Om du väger ett kilo mer så är det något du fått mer av. Jag skulle inte gissa på fett av bilderna att döma, men den som vet bäst är du själv. Kan det vara kosten som är orsaken till uteblivna resultat?

formula4shape
2006-08-24, 11:46
Du har lite för hög BF för att man ska kunna se förändringarna (med lite bortskalning och bättre ljus vid nästa bild blir lättare att se ;) eller hur?). DU har säkerligen ökat. Har t.ex. styrkan förbättras?

LadyG
2006-08-24, 11:49
Det enda jag kan tänka mig är att det är kosten som är fel, för jag tränar så mycket jag hinner och som känns vettigt i min situation.

Men det är nog inte fett jag dragit på mig, för uppmuntrad av alla kollomedlemmars resultat har jag försökt dra mig upp i klätterrepet på gymmet, och det känns som om jag skulle kunna lyckas endera dagen, om jag bara vore starkare i händerna! Kanske inte hela vägen upp, men en bit, och med tanke på att jag innan inte ens kunde hålla min egen vikt är det ett framsteg.

Så om det inte är träningen, så är det kosten, rätt? Det är väl de enda två variablerna som inverkar?

formula4shape
2006-08-24, 11:57
Så om det inte är träningen, så är det kosten, rätt? Det är väl de enda två variablerna som inverkar?

NEAT har även garanterat en stor inverkan.

Kwon
2006-08-24, 11:59
Jag skulle säga övningarnas fel, du vet vad jag menar LadyG! :)

formula4shape
2006-08-24, 12:03
NEAT har även garanterat en stor inverkan.

FYI

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1708734&postcount=7
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1708822&postcount=8

LadyG
2006-08-24, 12:03
NEAT har även garanterat en stor inverkan.

En ny forkortning, den måste vi trampa ihjäl innan den förökar sig!

formula4shape
2006-08-24, 12:04
En ny forkortning, den måste vi trampa ihjäl innan den förökar sig!

Titta posten före :D *flex*

LadyG
2006-08-24, 12:07
Jag skulle säga övningarnas fel, du vet vad jag menar LadyG! :)

Mjo, jag har nog blandat ihop en del av dem, trots att jag gjort rejäl och omfattande research.

HenrY
2006-08-24, 12:08
Jag skulle säga övningarnas fel, du vet vad jag menar LadyG! :)

Mjah, tycker LadyG ska börja arbeta med vinklar lite mera!:D

OnT: Svårt att se något på bilderna, men det kan ju lika gärna ha med ljus mm. att göra.
Men om du känner att det går framåt, så gör det ju det med?:)

Kwon
2006-08-24, 12:09
Mjo, jag har nog blandat ihop en del av dem, trots att jag gjort rejäl och omfattande research.

Ja, vill man ha grova axlar så... :devil:

LadyG
2006-08-24, 12:12
Titta posten före :D *flex*

Du var snabbare än jag där :)

Men där sa du något som jag fullständigt glömt bort!

Ja, vill man ha grova axlar så... :devil:

Men hur skulle jag kunna komma ihåg att militärpress inte var för ryggen :em:

LadyG
2006-08-24, 12:21
Mjah, tycker LadyG ska börja arbeta med vinklar lite mera!:D

OnT: Svårt att se något på bilderna, men det kan ju lika gärna ha med ljus mm. att göra.
Men om du känner att det går framåt, så gör det ju det med?:)

Jag tittare efter den där pose-guiden, för att åtminstone fösöka underlätta lite, men den fanns inte kvar så då blev det som det blev.

Om det finns någon liknande guide någonstans tittar jag gärna i den till nästa gång :)

Mago
2006-08-24, 12:31
Förstod inte exakt vad ditt mål var. Bygga muskler eller bli av med fett?

Om det är muskler, hur tränar du nu?
Om det är fett, ät mindre. :)

LadyG
2006-08-24, 12:39
"Målet var till en början att nå ett givet antal situps, armhävningar och benböj, därefter skulle jag träna bort fett (och bara underhålla styrkan)." (Citat LadyG) :)

Ät mindre är nog inte förnuftigt, däremot ät rätt. Äter jag mindre än jag gör nu orkar jag inte träna, intensiteten i träningen minskar ju inte för att jag äter mindre eller hur? :)

hultman
2006-08-24, 13:15
Varför skulle du inte kunna äta mindre? Hur tror du att styrkelyftare äter under deff, samtidigt som de tränar styrka?

L-Sami
2006-08-24, 13:19
Okej så hur går det då Har du nåt målen med situpsen, armhävningarna och benböj?

LadyG
2006-08-24, 13:27
Under deff bygger man inga muskler har det sagts mig, rätta mig om jag har fel. :) Eftersom jag sällan tränar individuellt så har jag väldigt lite möjlighet att påverka intensiteten i träningen. Jag ska alltså hålla samma tempo och intensitet på mindre energi? Det är jag skeptisk till att jag klarar (klart jag kan ha fel här, men jag tillåter mig att tvivla iaf). Som det är nu ligger jag ofta på gränsen till min förmåga ändå (och det är där man ska ligga för att få resultat imho).

...eller har jag missförstått något nu igen? (Jag är tydligen ganska bra på det, eller hur Kwon? :D )

LadyG
2006-08-24, 13:34
Okej så hur går det då Har du nåt målen med situpsen, armhävningarna och benböj?

Jodå, nu klarar jag att göra 20 raka armhävningar i sträck (från fötterna, som de ska göras och inga fruntimmers armhävningar från knäna), 50 situps (i sträck) samt 120 benböj (utan extra vikt, betydligt färre med skivstång).

Avsikten, i synnerhet med benböjen, är att kunna kasta bra. Ett bra kast utgår från benen, och är de svaga blir kastet svagt.

Sen gör det ju inte någon skada när man sparras eller tränar sparkar heller iofs :D

Mago
2006-08-24, 13:38
"Målet var till en början att nå ett givet antal situps, armhävningar och benböj, därefter skulle jag träna bort fett (och bara underhålla styrkan)." (Citat LadyG) :)

Ät mindre är nog inte förnuftigt, däremot ät rätt. Äter jag mindre än jag gör nu orkar jag inte träna, intensiteten i träningen minskar ju inte för att jag äter mindre eller hur? :)

"Därefter" är lite diffust. Är du där ännu?
Med "ät mindre" så menar jag färre kalorier och det är enda sättet att gå ner i vikt om du inte ska träna ännu mer.

LadyG
2006-08-24, 13:43
"Därefter" är lite diffust. Är du där ännu?
Med "ät mindre" så menar jag färre kalorier och det är enda sättet att gå ner i vikt om du inte ska träna ännu mer.

Är jag där ännu? Ja, det var en bra fråga.

Jag har blivit lite väl förtjust i att upptäcka att jag klarar av några fler situps, benböj elelr vad det än kan vara. Det är helt enkelt väldigt roligt att upptäcka att jag blir starkare, så jag har lite svårt att säga 'nu är det dags' kanske... Fast någon gång förr eller senare måste jag betsämma mig.

Ja, du har nog rätt. Jag måste komma ihåg att skilja på näringstäta och energitäta livsmedel. :em:

Daniel-san
2006-08-24, 20:43
LadyG, om du vill rodda vidare i dina funderingar kring din viktutveckling så har jag något tips som du kanske känner för att anamma.

Jag tror att en periods detaljerad dagbokföring över dina kost- och aktivitetsvanor skulle kunna ge dig en mer kontrollerad bild av hur saker och ting samverkar för att påverka din vikt. Därifrån kan man sedan jobba vidare utifrån ett nytt, mer välinformerat läge. Det verkar som du upplever situationen du befinner dig i som lite förvirrande gällande ovanstående, och jag tror att kartläggningen skulle kunna vara dig till stor nytta inför framtida förändringar.
Vad tror du om det?