handdator

Visa fullständig version : Kräftkalas...hjälp...


Bronkitkorv
2006-08-24, 06:32
Hur många kg kräftor ska jag köpa, vi är 7st som ska äta kräftor imorgon ?
Vad mer än kräftor ska man äta ? Vad ska man dricka ?

Hjälp mej att göra detta till en perfekt fest :)

FreCKo
2006-08-24, 06:56
Hur många kg kräftor ska jag köpa, vi är 7st som ska äta kräftor imorgon ?
Vad mer än kräftor ska man äta ? Vad ska man dricka ?

Hjälp mej att göra detta till en perfekt fest :)

Dom få kräftskivor jag vart på har haft sallad och bröd och sånt till... Köp lite för mycket kräftor, borde väl stå på paketen hur många personer det borde räcka till, och lägg sen till lite extra ;) Blir det någon stackars kräfta över så har du kräftkött till dagen efter :D

Bronkitkorv
2006-08-24, 07:02
Kräftor bröd och sallad.... löjliga hattar marshaller och fåniga kräftlampor.. ÖL

Diggler
2006-08-24, 07:10
Kräftor, bröd, sallad, tomat, gurka, majonäs, räkor, lustiga hattar, Öl, vodka+alternativ snaps.

mini
2006-08-24, 07:29
Massor av servetter och ett par goda ostar varav en riktigt stark är mitt kompletterande tips.

Stumpis
2006-08-24, 07:30
Jag äter oftast ca ett paket själv, alltså kan det gå åt rätt mycket. Tänk oxå på att det tar sin lilla stund att tina eländet, så köp så tidigt som möjligt idag!

Eftersom man blir hemskt kladdig när man äter kräftor är det smidigt att ha exempelvis vitlöksbröd så man slipper klydda med ost och smör.

Ska du servera något mättande oxå, kan det vara perfekt med något före kräftorna, sist vi hade kräftskiva hade vi taco-båtar fyllda med köttfärs (taco), grönsaker och annat gott. Då mättar det lite innan kräftorna, och folk slipper vara hungriga.

Dricka; öl, vin, snaps, vad nu folk kan önska. Det borde du nog ha rätt bra koll på om det är folk du känner! :)

Ha det så skoj och lycka till! :thumbup:

Tolkia
2006-08-24, 07:30
Kom ihåg hur lite mat det är på en kräfta i förhållande till volymen skalen upptar på tallriken och ät därefter (i alla fall så länge du skall inta dem tillsammans med de drycker som kräftor säges kräfva) så blir festen roligast. :D

s_himself
2006-08-24, 07:46
jag äter inte kräftor själv, men min flickvän och hennes 2 kompisar åt upp 2kg kräftor.

Cilia
2006-08-24, 08:28
jag kan äta ett paket själv men oftast blir det 2/3-delar
så 2 paket per 3 personer tycket jag oftast är lagom.
Då brukar det räcka

Gott bröd, goda ostar (mini kan) och sallad.
Sen behövs en smarrig dessert, ett sånghäfte, partytutor är ett måste
och snapps en masse

Bronkitkorv
2006-08-24, 08:42
Jag köpte 4kg kräftor nu och det kanske räcker med tanke på att 3st är ganska små i maten...Men jag vill inte bli kallad för snål så jag ska nog köpa 2 paket till antar jag. Hattar hitta jag inte på skitaffären, jag får åka iväg till en annan affär, finns det någon affär som har kräftfest tillbehör ?

Longshot
2006-08-24, 08:53
Glöm inte kareoke :thumbup:

Bronkitkorv
2006-08-24, 09:17
Glöm inte kareoke :thumbup:
Det blir nog allsång med gitar och banjo. Vi är tre gitar galningar på festen.