handdator

Visa fullständig version : Italien i tre veckor.


Sonny.
2006-08-24, 02:11
Hej! Nu är det så här att jag drar på en så kallad 'studieresa' till Italien om tre veckor, i ungefär tre veckor. Och jag misstänker att kosten ibland kommer att vara knapp. Att släpa runt på proteinpulver under tiden verkar lite otympligt, för då måste jag ju se till att ha mjölk också. Att blanda med vatten kommer inte på fråga. Det här kommer att vara den väl behövda vilan efter nästan två års oavbruten träning.

Så. Tror ni att det skulle vara klokt om jag såg till att äta en daglig dos BCAA-tabletter?
Förslagsvis: http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=168 <?

Verkar det vettigt eller kan jag lika bra skippa det? Finns det några andra smarta lösningar?

krilleh
2006-08-24, 06:20
Varför inte vatten? lite nyfiken bara.

Mental
2006-08-24, 07:44
Varför inte vatten? lite nyfiken bara.

Tror han menar kranvatten, men det går ju fortfarande att köpa flaskvatten om man absolut vill ha sin protte.

Men va fan, man måste ju inte äta dåligt bara för att det är semester, slappna av, ät gott, må bra, det kommer gå finfint

Olof
2006-08-24, 12:51
När jag är på semester brukar jag packa ner en termos i resväskan. På morgonen köper jag yoghurt i närmaste affär som fyller termos. Yoghurten håller sig som bäst om man fyller termos en med kallt vatten en stund iförväg.

L-Sami
2006-08-24, 13:28
Köp med några proteinbars! :) lätt att bära med sig samt de brukar oftast vara goda...

MasterChief
2006-08-24, 13:57
Du ska till världens bästa matland. Passa på att äta Parmaskinka istället för vassle ffs!

Lindstein
2006-08-24, 14:20
Dom har grymt god mat! Passa på att ät vanlig mat när du är där...

Vill du ändå ta protein pulver, så är deras kranvatten lika bra som det vi har i Sverige, absolut inga problem att dricka.

(Världens bästa matland håller jag nog inte med om...men god mat har dom allt!)

Sonny.
2006-08-24, 15:12
Varför inte vatten? lite nyfiken bara.

Jag klarar inte smaken, jag mår illa bara när jag tänker på det. Det har inte spelat någon roll vilken sorts proteinpulver jag har haft, det är något med proteinet + vattnet, tror jag.

Ja, Italien är ju helt underbart om man tycker om att äta, speciellt för mig som har det i generna också. En dag utan pasta finns inte för mig. Men jag äter så otroligt långsamt att det är svårt för mig att äta med andra, samt om jag är på resande fot och det kanske är lite stressigt och allt det där.

Fyller BCAA-tabletterna samma syfte som ett schyst proteinpulver?