handdator

Visa fullständig version : Schema och övnings hjälp, snälla :o


detail
2006-08-23, 18:14
Hej!

Nu är det så att jag har lagt upp ett slags tränings schema. Så nu undrar jag hur många ggr per vecka som vore rekommenderat och om ni skulle kunna hjälpa mig lite med övningar, hjälpa mig lägga till lite effektiva övningar och som vore bra till boxnings träning, kung-fu eftersom dessa är dem jag tänkt börja med och nu till hösten.

Men ja så här ser mitt träningspass ut

uppvärmning: 4km springa/jogga tar cirka 15-20min iaf.

övningarna:

Armar.
växlande hantel curl, 40x5 med 7.5kgs hantlar.
skivstångs curl, 20x5 med 20kgs skivstång.
växlande hantel curl och igen men med högre vikt 20x3 med 10kg hantlar.

Mage.
omvändacrunches 50x2.
situps 50x2 utan vikter 20x3 med 5kgs vikt.

Bröst.
Armhävningar 30x3
bänkpress 15x5 30kgs.
hantelbänkpress 10x5 10kgs.

Nu är det så att jag gärna skulle vela ha hjälp med nya övningar. och om jag borde ta bort övningar. Jag vill gärna också veta om hur många gånger per vecka det är bra och träna, på tanke på alla som sportar osv, tränar kanske upp till 6dagar i veckan. Alla som är villiga och hjälpa till skriv gärna så mycket som möjligt, helst övningar som hjälper mig när jag boxas eller går på kung-fu.

SÅ MYCKET SVAR SOM MÖJLIGT, TACK I FÖR HAND // detail.

P.S min svenska är rutten.

detail
2006-08-24, 14:23
kanske den i förjäves tråden, men jag vill gärna ha hjälp, snälla;<

slappe
2006-08-24, 14:58
Läs här:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555

L-Sami
2006-08-24, 14:59
Jag antar att i boxning och kung fu är fotarbetet rätt så viktigt. Alltså vara snabb i fötterna så olika typer av hopp med hopprep skulle nog vara bra.

t ex

vanliga hopp, sidleds hopp, kvadrat hopp, framåt/bakåt hopp, en bens hopp, rocky hopp osv .. använd fantasin

detail
2006-08-25, 13:45
tack:) mer skadar inte, även lite om hur jag brode äta, ungefär~~

L-Sami
2006-08-25, 14:20
Eftersom du tränar mycket 6 dagar i veckan, boxning och kung fu. Högt intag av kolhydrater är något att rekommendera, potatis, Fullkornspasta/ris/bröd eftersom kolisar påskyndar återhämtning och laddar dig med energi till nästa pass. Dessutom tror jag inte att det är så posititvt för snabbheten och kvickheten att gå upp i vikt så du borde inte ligga på energiöverskott försök ligga på +-0 när det gäller kalorier. Att äta protein från magra köttkällor, fisk och kyckling skadar aldrig.