handdator

Visa fullständig version : Dags att skicka getingarna ett meddelande!


Pata
2006-08-23, 08:12
Som ni säkert vet så har getingarna invaderat vårt avlånga land på ett helt nytt plan i år. Där man vanligtvis ser ett par av dom surra runt finns idag organiserade grupper av de små gul-svarta marodörerna. Där vi vanligen förväntar oss lekande små barn och icke alltför blyga solbadare finner vi istället panikslagna, gråtande femåringar, allergisvällda flickor som i panik letar efter kortisonkrämer i strandväskan.

I for one had enough! I for one ain't gonna take this shit no more!

När min getingrädde bror ylande springer från sin eftergymmet mat har droppen runnit över.

Nu vädjar jag till er bröder och systrar på brädan att pröva min nya "send em a message" metod!

Fånga in en geting i lämplig behållare och dra med fanskapet in till en försluten "kammare" (toaletten går bra). Väl förebered med diverse redskap spänner du fast den lilla krabatten och går lös med de värsta medeltidstortyren du kan musta upp ur din fantasi. Var beredd med livsuppphållande medel ifall din vrede skulle tippa över och fången skulle få för sig att fly "till den andra sidan".
Efter 15 minuter "prat under lampan" släpper du fanskapet till sina med meddelandet att om dom jävlarna stör oss oskyldiga homo sapiens igen så tar vi till med liknande upplevelser för hela släktet! Få dom att förstå att nog är banimej nog!

Min balkong har varit geting fri i veckor nu :D Ibland kan man skymta ett par en bit ifrån, surrande och viskande på avstånd motar dom nickar mot min balkong med avskyvärda och rädda miner försvinner dom strax därifrån.

Jag har officiellt förklarat krig mot de små asen! Let em come... ah ain't afraid to go all the way again!

The message has been sent!!

OggeP
2006-08-23, 08:15
Godspeed young Pata.

Tabbe
2006-08-23, 08:16
rofl :bow:

Köpte en sån där el-insektsdödare men jag dödade dom inte riktigt utan la dom på balkongen för att lida.

Sen dess har vi inte haft allt för många.

Pata
2006-08-23, 08:19
:bow: :bow: :bow: :bow:
http://www.smack.nu/bilder/RacketIMG_5471.jpg

Mental
2006-08-23, 08:22
Jo, jag plågade insekter när jag var i 5:års åldern, men jag växte ifrån det.

Bronkitkorv
2006-08-23, 08:26
Dom har ätit upp hela mitt jävla klarbärsträd så nu kanske jag slipper dom för detta året. Jag vågar inte plåga EN bara eftersom det är flera tusen av dom och jag har familj liksom.. Mej är det inte så noga med jag är karatemästare men mina barn .. hu hu ... bäst att hålla sams..

Pata
2006-08-23, 08:37
Dom har ätit upp hela mitt jävla klarbärsträd så nu kanske jag slipper dom för detta året. Jag vågar inte plåga EN bara eftersom det är flera tusen av dom och jag har familj liksom.. Mej är det inte så noga med jag är karatemästare men mina barn .. hu hu ... bäst att hålla sams..

Skicka ungarna till någon avlägsen faster medans du etablerar "ett samförstånd mellan getingarna och din nyinköpta getingsmällare a la 15 volt tennisrack" :devil:

Bronkitkorv
2006-08-23, 09:16
Skicka ungarna till någon avlägsen faster medans du etablerar "ett samförstånd mellan getingarna och din nyinköpta getingsmällare a la 15 volt tennisrack" :devil:
Ja det kanske jag kunde göra och du vet Jag känner folk som är helt livsfarliga liksom så jag behöver bara ringa ett samtal så kommer hellsangels hit och tar hand om dom...

Papi
2006-08-23, 10:11
När min getingrädde bror ylande springer från sin eftergymmet mat har droppen runnit över.

WTF?? *grr27*
Jag springer inte! Jag lägger mig ner i fosterställning och skriker som en liten flicka! *slap*

tp_88
2006-08-23, 10:15
Fånga in en geting i lämplig behållare och dra med fanskapet in till en försluten "kammare" (toaletten går bra). Väl förebered med diverse redskap spänner du fast den lilla krabatten och går lös med de värsta medeltidstortyren du kan musta upp ur din fantasi. Var beredd med livsuppphållande medel ifall din vrede skulle tippa över och fången skulle få för sig att fly "till den andra sidan".
Efter 15 minuter "prat under lampan" släpper du fanskapet till sina med meddelandet att om dom jävlarna stör oss oskyldiga homo sapiens igen så tar vi till med liknande upplevelser för hela släktet! Få dom att förstå att nog är banimej nog!
Gjorde du verkligen det, eller något liknande, är du helt jävla störd.

Pata
2006-08-23, 12:12
Gjorde du verkligen det, eller något liknande, är du helt jävla störd.

Jag har blivit kallad störd förut. Jag tröstar mig i faktum att galenskap gränsar till geni... ibland.

Kabuto
2006-08-23, 12:16
Getingar invaderat? Jag har sett 1 geting i år och JA jag har varit utomhus i år flera gånger :D

Pata
2006-08-23, 12:22
Getingar invaderat? Jag har sett 1 geting i år och JA jag har varit utomhus i år flera gånger :D

Fler gånger än tre? Eller bor du i tunnelbanan kanske? Det har kryllat av dom i år. Vi kanske kan ta hjälp av försvarsmakten för detta problem. Dom där lumparpjkarna gör ju ändå inget vettigt än och leker krig och slaskar i sig guldburkar.

christian
2006-08-23, 13:16
... och sen tittar du han i ögat, man to hornet, och klargör läget. No more Mr Nice Guy.


http://gallery.kylig.com/d/15478-1/geting.jpg

Kabuto
2006-08-23, 13:22
Kanske bara har vart mycke i södra sverige eller nåt. Har varit lite insekter öht där jag bor..

Pata
2006-08-23, 15:53
... och sen tittar du han i ögat, man to hornet, och klargör läget. No more Mr Nice Guy.


Gah! Fan christian, du måste lägga upp en varningspost innan du slänger upp sånna läskiga bilder! *grr27*

Dessutom känner jag igen den jäveln... tror det var han eller hans brorsa jag drog in till mitt "förhörsrum" häromdagen! :devil:

christian
2006-08-23, 17:14
Gah! Fan christian, du måste lägga upp en varningspost innan du slänger upp sånna läskiga bilder! *grr27*

Dessutom känner jag igen den jäveln... tror det var han eller hans brorsa jag drog in till mitt "förhörsrum" häromdagen! :devil:

Mycket möjligt, den här lilla krabaten verkade helt klart lida av posttraumatisk stress. Det tog ett tag innan han ville sitta still.

Sonny
2006-08-23, 17:20
Haha, underbart :laugh:


Getingen som stack mig för några veckor sedan dog inte dirrekt, men jag såg till att han dog den långsammaste döden i getinghistoria :D

Callister
2006-08-23, 17:24
Det är faktiskt sant att om man lämnar en insekt för att lida till döds så kommer det inte lika mycket kräk tillbaka. Det kanske handlar om att insekten sänder ut någon form av skrik som andra hör. Hursomhelst så är det väldigt kul att plåga insekter.

Pata
2006-08-23, 20:16
Haha, underbart :laugh:


Getingen som stack mig för några veckor sedan dog inte dirrekt, men jag såg till att han dog den långsammaste döden i getinghistoria :D

Helt rätt! Han stack dig först så du hade all rätt på din sida att "försvara" dig!:devil:

heltzonicka
2006-08-23, 23:52
Det är faktiskt sant att om man lämnar en insekt för att lida till döds så kommer det inte lika mycket kräk tillbaka. Det kanske handlar om att insekten sänder ut någon form av skrik som andra hör. Hursomhelst så är det väldigt kul att plåga insekter.


När ska Aliquis lägga ett inlägg i tråden om att plåga insekter?.
Kanske något i stil med:

Lägg av att surra kring mig, jag äter upp era blommor om ni tjaffsar, HAJJAR NI - låt mig va

Callister
2006-08-24, 01:09
När ska Aliquis lägga ett inlägg i tråden om att plåga insekter?.
Kanske något i stil med:

Lägg av att surra kring mig, jag äter upp era blommor om ni tjaffsar, HAJJAR NI - låt mig va
:laugh:

PowPow
2006-08-24, 01:17
Det är bara roligt tills ni stöter på en jeting! Då tar det roliga slut!

Bronkitkorv
2006-08-24, 06:16
Det är bara roligt tills ni stöter på en jeting! Då tar det roliga slut!
Japp det jetingarna som gör att folk dör ibland, inte allergiska reaktioner. Allt är en bluff mörkat av staten. Det värsta är att man ser inte vilka som är getingar och vilka som är jetingar. Tänk om det är en Jeting man tar in på förhör !!!. Då har man satt sina sista rova....:(

grabben i skogen
2006-08-24, 13:51
Jag har troligtvis utrotat ett bo inatt. Hällde myrr på det. En ensam geting har setts cirkla utanför, inga jetingar i syne ännu.

J.L
2007-06-07, 08:33
Att låta getingen lida, dö, och ligga kvar är ingen bra idé. Detta eftersom den döda getingen sänder ut någon form av doft som säger åt andra getingar att attackera.

Låter man flertalet döda getingar ligga kvar blir doften så stark att den kan tillkalla en jeting!

Vidare så verkar jag ha en 1 stick / sommar -regel. Dock har jag klarat mig hittils i år *peppar peppar, ta i stor stor stock*.
Detta trots att 2 fula getingar var väldigt närgångna med mig igår.

JJ
2007-06-07, 09:02
Haha, ni tror att de lämnat er i fred? De rekryterar just nu nya soldater och planerar ett samlat anfall, Snart kommer de, och då lär ni ångra er.

J.L
2007-06-07, 10:05
En annan jobbig sak är att våra kära getingar faktiskt har blivit större sen några år tillbaka. Fråga inte efter källa för det kan/orkar jag inte ta fram. Men det skulle ha något att göra med att deras livscykel var lite väl kort ett tag och nu har dom biffat på sig för att leva längre.

Dom verkar även ha blivit fler till antalet också, det blir ju varmt så tidigt nu så fler drottningar verkar överleva.

..... *gah!*

Edit: Var det i den här tråden någon frågade om olika sorters getingar och gift? Oavsett, getingarna blir giftigare ju längre in på sommaren vi kommer. Under sensommaren/hösten kan 2-3 stick motsvara ett huggormsbett.

Greg
2007-06-07, 10:17
Det är lite enklare att ha att göra med bi istället.

aAQxztt1Lek

Chris
2007-06-07, 10:23
Jag har lyckats utföra ett ofrivilligt massmord på getingar en gång. Vi hade haft grillfest ute på altanen och lämnade ett 20-tal ölburkar och cider kvar på bordet (skulle plocka upp allt dagen efter) och morgonen därpå var det så jävla mycket döda getingar i burkarna/flaskorna. Jag räknade till ca 8-10 döda getingar per genomskinlig flaska. Dom dog antagligen av alkoholen, men det var fortfarande jävligt svårt att plocka undan skiten då det var minst lika många levande kvar som döda.

Men det var värt varenda kvarlämnad ölskvätt att se så många döda getingar. *cupid*

Supercharger
2007-06-07, 10:25
Hade en geting som flög in hos mig här om dagen och den vara ENORM! 2-2,5cm lång! Nån som har en aning om vilken sorts geting det kan ha varit?

psirus
2007-06-07, 10:26
Jag tror vi har en infiltratör i våran organisation! Kolla bara på christians avatar!

Inte undra på att getingen förstod att jag hade ett elrackert under bordet och slog mig i huvudet med ett basebollträ innan.

Lexidos
2007-06-07, 10:27
Jag har faktiskt aldrig brytt mig om getingar så mycket, bara blivit stungen 1 gång.
Flugor o mygg däremot...grr...

Drfg
2007-06-07, 10:30
Hade en geting som flög in hos mig här om dagen och den vara ENORM! 2-2,5cm lång! Nån som har en aning om vilken sorts geting det kan ha varit?

Bålgeting

Lexidos
2007-06-07, 10:47
Bålgeting

http://www.abcitron.net/bilder/get.gif

J.L
2007-06-07, 12:40
Jag har faktiskt aldrig brytt mig om getingar så mycket, bara blivit stungen 1 gång.
Flugor o mygg däremot...grr...

Och hur många gånger har du blivit stungen av en fluga sa du?

Lexidos
2007-06-07, 12:46
Och hur många gånger har du blivit stungen av en fluga sa du?

hehe, nä men de är ju så **** iritterande. Kryper omkring på skinnet, man blir förbannad :)

Nydelaw
2007-06-07, 13:12
Gammal men... Tankeväckande.
En amerikan (vad annars) som vinner en batalj med bin:
http://www.honda-tech.com/zerothread?id=1845064&page=1

Oktay
2007-06-07, 13:53
Gammal men... Tankeväckande.
En amerikan (vad annars) som vinner en batalj med bin:
http://www.honda-tech.com/zerothread?id=1845064&page=1
hahaha fetingbrasa där :D

annars så är det kul att bränna getingar/humlor med förstoringsglas :devil: kul som fan när man var liten

Chris
2007-06-07, 14:10
Gammal men... Tankeväckande.
En amerikan (vad annars) som vinner en batalj med bin:
http://www.honda-tech.com/zerothread?id=1845064&page=1

HAHA, fan va grymt med redneck engineering!

Daniiiel
2007-06-07, 14:28
Som ni säkert vet så har getingarna invaderat vårt avlånga land på ett helt nytt plan i år. Där man vanligtvis ser ett par av dom surra runt finns idag organiserade grupper av de små gul-svarta marodörerna. Där vi vanligen förväntar oss lekande små barn och icke alltför blyga solbadare finner vi istället panikslagna, gråtande femåringar, allergisvällda flickor som i panik letar efter kortisonkrämer i strandväskan.

I for one had enough! I for one ain't gonna take this shit no more!

När min getingrädde bror ylande springer från sin eftergymmet mat har droppen runnit över.

Nu vädjar jag till er bröder och systrar på brädan att pröva min nya "send em a message" metod!

Fånga in en geting i lämplig behållare och dra med fanskapet in till en försluten "kammare" (toaletten går bra). Väl förebered med diverse redskap spänner du fast den lilla krabatten och går lös med de värsta medeltidstortyren du kan musta upp ur din fantasi. Var beredd med livsuppphållande medel ifall din vrede skulle tippa över och fången skulle få för sig att fly "till den andra sidan".
Efter 15 minuter "prat under lampan" släpper du fanskapet till sina med meddelandet att om dom jävlarna stör oss oskyldiga homo sapiens igen så tar vi till med liknande upplevelser för hela släktet! Få dom att förstå att nog är banimej nog!

Min balkong har varit geting fri i veckor nu :D Ibland kan man skymta ett par en bit ifrån, surrande och viskande på avstånd motar dom nickar mot min balkong med avskyvärda och rädda miner försvinner dom strax därifrån.

Jag har officiellt förklarat krig mot de små asen! Let em come... ah ain't afraid to go all the way again!

The message has been sent!!

Sen kommer getingen tillbaka med hela famlijen och sticker sönder dig och alla du har kär! :D

J.L
2007-06-08, 08:10
I morse när jag gick till bilen för att åka till jobbet så cirkulerade ett stycke ondsint best utanför dörren till förarplatsen. Jag såg direkt att han var beredd på fight.
I stället för att anta hans utmaning fintade jag honom och sprang sedan runt bilen och gick in genom dörren på passagerarsidan och klättrade sedan över till förarplatsen. Hah!

Tyvärr lär han ju vänta på mig i eftermiddag. :(