handdator

Visa fullständig version : lockouts


Snezz
2003-01-13, 17:36
Provade köra lite lockouts idag. Körde med tele kataloger i brist på powerrack. Men hur höga skall tele katalogerna vara egentligen?

hulken
2003-01-13, 20:03
Det bestämmer du själv, men själv så föredrar jag minst 10 cm tjocklek på dom,kör även med 15 cm tjocklek,i power-racken kör jag dock på en högre nivå ca 15 cm från lockout, så det är bra att alltinera höjderna ibland.

Munter
2003-01-13, 21:04
Was ist ein Lockout ?

AciDBL00D
2003-01-13, 21:40
Originally posted by Munter
Was ist ein Lockout ?

man går inte hela vägen ner i bänkpress. Strannar en bit ovanför klarar mer vikt och kan därför överbelasta mer...

Allan
2003-01-13, 21:42
Egentligen kvartsrepsar


allan

Munter
2003-01-13, 23:22
Aha, tack. Inte det som vissa kallar Power Factor Training också ?

Nils
2003-01-14, 00:33
Nej, power factor training bygger på att räkna lyft vikt per tid.
Han som började med det gillar dock korta reps i starkaste läget med stora vikter. Fast numera gillar han ännu mer ännu större vikter statiskt i ett starkt läge (fast inte lockout) i 5-10 sekunder som ett "set".
(fungerar dock inte ihop med power factor training så man inte kan räkna någon power factor på vettigt sätt när man gör så.Kort Statiskt träning har jag dock inte provat, det känns för konstigt.)
Partiella reps som komplement fungerar utmärkt på vissa övningar då man genom att man kan köra tyngre med de muskler som används nära lockout än man kan annars (och i princip alla basövningar (alla med flera leder involverade) använder lite olika muskler i olika lägen) kan träna de musklerna mycket effektivt och snabbt i början.

Nils