handdator

Visa fullständig version : Tjej söker bostad i Umeå


Lucipha
2006-08-22, 22:27
Min flickvän börjar skolan om två veckor och har inte fått tag på bostad. Att fixa lagom dyr lägenhet på den tiden känns ju lagom hopplöst. Ingen på kollo som känner för att bo ihop med en lumpentjej (från flygbassäk F4) med tillhörande schäferhund? Garanterat inga inbrott med den besten i närheten (hunden alltså)

Mago
2006-08-22, 23:31
Dålig marknadsföring det där.. :)

Hon skulle reggat sig själv och sedan inte nämnt något om pojkvän. Schäfern skulle inte heller varit en lumparhund, utan en goZig, fluffig liten soetiz.

paddanboy
2006-08-22, 23:47
Börjar hon skolan så kan hon ju kontakta akutrumsförmedlingen, alternativt ta in på vandrarhem.

Tycker det är konstigt att vissa skaffar sig sådana problem som till exempel en hund.

Lucipha
2006-08-22, 23:49
Börjar hon skolan så kan hon ju kontakta akutrumsförmedlingen, alternativt ta in på vandrarhem.

Synd att människor skaffar sig sådana problem som till exempel en hund.

Utbildningen hon ska gå kräver egen hund, men personligen håller jag med dig. Bacillerna i träningsbagen räcker som husdjur

Honn
2006-08-23, 09:09
Du får flytta med så att ni har råd med en större lägenhet. Det borde lösa alla problem. Såg att Manpower behövde svetsare, så jobb åt dig borde gå att fixa.

paddanboy
2006-08-23, 09:29
Det vore i och för sig väldigt coolt att ha en flygflotilljstös i lägenheten. Jag som pojk drömde om att bli Gripenpilot nämligen...

Vad gör tjejen på F4?

Mental
2006-08-23, 09:56
Det vore i och för sig väldigt coolt att ha en flygflotilljstös i lägenheten. Jag som pojk drömde om att bli Gripenpilot nämligen...

Vad gör tjejen på F4?


flygbassäk + hund borde ge en ledtråd eller 2 :D

paddanboy
2006-08-23, 09:59
flygbassäk + hund borde ge en ledtråd eller 2 :D

Sant, trodde inte det fanns ett ord som va så. Flygbas säkerhet alltså?

Fan då får hon ta mig förbi all säkerhet så jag får bara känna på mina bebisar... Gripenplan alltså =)

Bolio
2006-08-23, 10:04
Gillar hon kurder? :)

Mental
2006-08-23, 10:08
Sant, trodde inte det fanns ett ord som va så. Flygbas säkerhet alltså?

Fan då får hon ta mig förbi all säkerhet så jag får bara känna på mina bebisar... Gripenplan alltså =)

korrekt, från svenska wikipedia:

"Flygbassäkerhetstjänst, förkortat FBS. Verksamheten bedrivs av Flygvapnet. Flygbassäk är ersättare till/utveckling av flygest gamla Närskyddsplutoner. Ännu en befattning för värnpliktiga i Sverige.

Kring en flygbas finns (eller fanns, år 2005) 2 Insatskompanier, som skyddas av 2 flygbassäkplutoner vardera. Flygbassäk arbetar i markerna runtomkring basen, utnyttjande tjänstehundar, för att hitta och bekämpa eventuella fientliga spaningsförband som försöker ta sig in mot flygbasen. Detta görs genom patrullering (längs väg eller i terräng), stridsspaning, genomsök, observationsplatser, med mera. Plutonerna får hjälp av spaningsinformation från Flygbasjägarna, som arbetar i områdena utanför flygbassäks.

En grupp kan bestå av gruppchef, hundförare, 2 tungvapenskyttar/säkrare, fordonsförare, samt sjukvårdare. Fem-sex grupper ingår i en pluton, samt en stabsgrupp. Grupperna arbetar i skift för att hela tiden patrullera av plutonens arbetsområde, och säkerställa att ingen har passerat in eller ut, eller lämnat materiel i terrängen.

Om någon har lämnat materiel eller bara passerat där flygbassäk patrullerar förbi, kommer hundarna att markera det, och gruppen får (oftast) order att förfölja."

Slut genomgång flygbassäk. Frågor på detta?
:D

paddanboy
2006-08-23, 11:02
korrekt, från svenska wikipedia:

"Flygbassäkerhetstjänst, förkortat FBS. Verksamheten bedrivs av Flygvapnet. Flygbassäk är ersättare till/utveckling av flygest gamla Närskyddsplutoner. Ännu en befattning för värnpliktiga i Sverige.

Kring en flygbas finns (eller fanns, år 2005) 2 Insatskompanier, som skyddas av 2 flygbassäkplutoner vardera. Flygbassäk arbetar i markerna runtomkring basen, utnyttjande tjänstehundar, för att hitta och bekämpa eventuella fientliga spaningsförband som försöker ta sig in mot flygbasen. Detta görs genom patrullering (längs väg eller i terräng), stridsspaning, genomsök, observationsplatser, med mera. Plutonerna får hjälp av spaningsinformation från Flygbasjägarna, som arbetar i områdena utanför flygbassäks.

En grupp kan bestå av gruppchef, hundförare, 2 tungvapenskyttar/säkrare, fordonsförare, samt sjukvårdare. Fem-sex grupper ingår i en pluton, samt en stabsgrupp. Grupperna arbetar i skift för att hela tiden patrullera av plutonens arbetsområde, och säkerställa att ingen har passerat in eller ut, eller lämnat materiel i terrängen.

Om någon har lämnat materiel eller bara passerat där flygbassäk patrullerar förbi, kommer hundarna att markera det, och gruppen får (oftast) order att förfölja."

Slut genomgång flygbassäk. Frågor på detta?
:D

Kan vi inte köra elva - elva och någon slags rotation?

Lucipha
2006-08-23, 11:59
Du får flytta med så att ni har råd med en större lägenhet. Det borde lösa alla problem. Såg att Manpower behövde svetsare, så jobb åt dig borde gå att fixa.

Jag flyttar ju upp när min utbildning börjar i januari, men jag är allergisk mot hundar så det är ingen bra allternativ att flytta ihop. Skall däremot söka extrajobb som svetsare

Lucipha
2006-08-23, 12:05
Gillar hon kurder? :)

Hon har nog inga problem, men vad hunden känner är en annan femma :)

Bolio
2006-08-23, 12:13
Hon har nog inga problem, men vad hunden känner är en annan femma :)

:D

Har en kusin som bor där i en trea, kan kolla med henne. Hon är kurd men hundar brukar gilla henne ändå. :)

Lucipha
2006-08-23, 12:24
Det skulle vara mycket vänligt! Hunden har inte fått något socialt liv alls på flyget så den tar igen det nu genom att lägga sig ned och dreggla framför alla som tar på den.

http://web.telia.com/~u67004581/Bild(19).jpg

http://web.telia.com/~u67004581/Bild(39).jpg

Bolio
2006-08-23, 12:26
Sahar har vant sig vid hyperaktiva pitbulls, så hon har nog inga problem med en Schäfer heller. :)

Schäfrar är fett soft!

Lucipha
2006-08-23, 12:36
Sahar har vant sig vid hyperaktiva pitbulls, så hon har nog inga problem med en Schäfer heller. :)

Schäfrar är fett soft!

Den här är extra soft. Ibland verkar han vara förståndshandikappad och lite mesig tills någon går över gränsen. Stoppningen i skyddsdräkten kändes tydligen ganska tunn när de tränade nedtagningar med honom.

Vi skrämde förresten nästan ihjäl en neger i vintras. Han hade glömt nycklarna och fick inte upp porten, så när han dök upp från ingenstans och sa "ursäkta" fick ritzo frispel. Det såg ut som på en tecknad film när kilen skuttade 1,5m rakt upp i luften. Kul att hunden vill skydda mig, men jag fick dåligt sammvete för killen..

Bolio
2006-08-23, 12:40
Den här är extra soft. Ibland verkar han vara förståndshandikappad och lite mesig tills någon går över gränsen. Stoppningen i skyddsdräkten kändes tydligen ganska tunn när de tränade nedtagningar med honom.

Vi skrämde förresten nästan ihjäl en neger i vintras. Han hade glömt nycklarna och fick inte upp porten, så när han dök upp från ingenstans och sa "ursäkta" fick ritzo frispel. Det såg ut som på en tecknad film när kilen skuttade 1,5m rakt upp i luften. Kul att hunden vill skydda mig, men jag fick dåligt sammvete för killen..

Haha. :D

Skön hund! =)

Jag ska snacka med henne ikväll. :)

Lucipha
2006-08-23, 12:41
Haha. :D

Skön hund! =)

Jag ska snacka med henne ikväll. :)

Tackar!