handdator

Visa fullständig version : Brutalt axelpass (film)


Diggler
2006-08-22, 12:49
Om den vart uppe förut...blah blah

http://webcast.bodybuilding.com/fitshow/fitshow/fitshow.php?episode=34

Scratch89
2006-08-22, 14:44
Det ser lite fjantigt ut när grabbar som är bredare än vad de är långa faila på typ 40 kg. :D
Annars var det hardcore!

Sebbe_H
2006-08-22, 15:26
"koloseum gym" :D

Batman
2006-08-23, 03:43
Intresant video, men hur kan den biffen i röda tröjan vara så stor o så klen ?!

Är det ovanligt tunga och små vikter eller vad är felet ?

jwzrd
2006-08-23, 07:32
Intresant video, men hur kan den biffen i röda tröjan vara så stor o så klen ?!

Är det ovanligt tunga och små vikter eller vad är felet ?

Han är byggare. Musklerna är bara socker och vatten :)

MasterChief
2006-08-23, 07:51
Han är byggare. Musklerna är bara socker och vatten :)


Hehe.. :D

Ja, det var ovanligt futtiga vikter. Man undrar ju hur de kan ha blivit så jävla grova. :confused:

Yes
2006-08-23, 08:00
Hemligheten till att bli grofv är alltså lätta vikter och avsluta varje set innan det blir jobbigt? :D

Timme
2006-08-23, 09:31
Rejält svaga tyvärr...

Krille 87
2006-08-23, 10:08
Va i helvete vilken wussy han i rött linne e, stånkar å lipar, Be e Man !!

Kwon
2006-08-23, 11:21
Think like Ronnie Coleman... Light Weight... :)

Doctor Snuggles
2006-08-23, 11:33
Shajt, hur kan man ha så grova axlar och vara så svag?

viktor88
2006-08-23, 11:35
han kanske har börjat och röka

Sebbe_H
2006-08-23, 11:42
Dagens kolomedlemmar, vad naiva ni är.

Kabuto
2006-08-23, 12:02
Alla som klagar kan väl testa de där övningar nästa gång på gymmet och låta nån filma er? :)

Ska bli intressant...

MasterChief
2006-08-23, 13:08
Alla som klagar kan väl testa de där övningar nästa gång på gymmet och låta nån filma er? :)

Ska bli intressant...

Såg det så tungt och omöjligt ut? Med tanke på deras muskelmassa såg det helt enkelt väldigt lätt ut. Ja?

jwzrd
2006-08-23, 13:10
Alla som klagar kan väl testa de där övningar nästa gång på gymmet och låta nån filma er? :)

Ska bli intressant...

http://www.jwzrd.se/media/movies/training/Patrik_pushpress_5x100.AVI

Duger det?

jwzrd
2006-08-23, 13:10
Dagens kolomedlemmar, vad naiva ni är.

Vari ligger naiviteten? Vad är det som är fel?

krilleh
2006-08-23, 13:16
http://www.jwzrd.se/media/movies/training/Patrik_pushpress_5x100.AVI

Duger det?

hardcore :hbang: :thumbup:

Kabuto
2006-08-23, 13:25
http://www.jwzrd.se/media/movies/training/Patrik_pushpress_5x100.AVI

Duger det?

Nope. Hade ju inte en enda likhet med videon? du ska ju pressa upp sakta och ingen vila mellan setsen

Jag säger inte att det där var dåligt men..

jwzrd
2006-08-23, 13:28
Nope. Hade ju inte en enda likhet med videon? du ska ju pressa upp sakta och ingen vila mellan setsen

Jag säger inte att det där var dåligt men..

Det är alltså att pressa sakta han menar när han säger "Pressa explosivt"? Dumbass, det är nästan samma övning jag kör, men på dubbla vikten. Sen är det ett set.

Jox
2006-08-23, 13:29
Tyckte det såg bra ut. Jag är dock inte så viktkåt av mig.

Kabuto
2006-08-23, 13:36
Det är alltså att pressa sakta han menar när han säger "Pressa explosivt"? Dumbass, det är nästan samma övning jag kör, men på dubbla vikten. Sen är det ett set.

Den övningen som de i videon grinade mest över var dumpbell press och det var den övningen jag menade att ni skulle göra och filma på samma sätt som i videon. Det var därför jag skrev att det skulle göras sakta med ingen vila mellan setsen. Och av nån anledning så kommenterade jag din video med dumpbell press i åtanke av nån jävla konstig anledning. Mitt fel :)

Men jag var ju inte direkt tydlig med det så klart det blir missförstånd :em:

Yes
2006-08-23, 13:36
Jag tvivlar iof inte på att byggarna är starka, men vikterna såg ju riktigt lätta ut(i varje fall hantlarna, de andra övningarna har jag ingen vidare uppfattning om). Frågan hur de blivit sådär grova är helt klart berättigad, och dessutom intressant.

Det finns en herre på gymet där jag tränar som också brukar ses lyftandes riktiga fisvikter. Ibland kan det vara vikter t.om. jag skulle leka med, och jag är liksom inte stark. Hursomhelst är denna herre rejält grov och man kan lätt misstänka att det är mer än havregrynsgröt som gjort honom så stor.

Vissa dagar kan man dock se nämnde herre träna tungt, och då är det inte några små vikter han flyttar.

Yes
2006-08-23, 13:47
Den övningen som de i videon grinade mest över var dumpbell press och det var den övningen jag menade att ni skulle göra och filma på samma sätt som i videon. Det var därför jag skrev att det skulle göras sakta med ingen vila mellan setsen.
Hur mycket väger dom där hantlarna? Kan det vara 17,5Kg, 15Kg och 12,5Kg?

Krampus
2006-08-23, 13:51
http://www.jwzrd.se/media/movies/training/Patrik_pushpress_5x100.AVI

Duger det?

Wow. Moste knula. *popcorn*

jwzrd
2006-08-23, 13:57
Wow. Moste knula. *popcorn*

Snela klapa znåpen?

Krampus
2006-08-23, 13:58
Snela klapa znåpen?
Snela tita min zingnatur. :D

jwzrd
2006-08-23, 13:59
Snela tita min zingnatur. :D

Haha! Men visst är det starkt att pusha 335kg?

Fartman
2006-08-23, 15:17
Alla ni som gnäller på att byggarna i filmen är så svaga och mesiga: Har ni tagit en titt på ex killen i rötts axlar? Är dom dåliga? Eller råkar dom vara riktigt bra kanske? Det är nämligen så att den herren tävlar i en sport som kallas för Body Building, och i den sporten spelar det ingen roll om man är klen. Det som spelar roll är att man har stora välutvecklade muskler på kroppen, något denne herre har.

MasterChief
2006-08-23, 15:19
Alla ni som gnäller på att byggarna i filmen är så svaga och mesiga: Har ni tagit en titt på ex killen i rötts axlar? Är dom dåliga? Eller råkar dom vara riktigt bra kanske? Det är nämligen så att den herren tävlar i en sport som kallas för Body Building, och i den sporten spelar det ingen roll om man är klen. Det som spelar roll är att man har stora välutvecklade muskler på kroppen, något denne herre har.

Varför banka på döda getter?

Jag menar...Är det någon här som snackar om att de är små? Skulle inte du bli förvånad om du såg en professor i teoretisk fysik som satt och brottades hårt med en andragradsekvation?

jwzrd
2006-08-23, 15:21
Alla ni som gnäller på att byggarna i filmen är så svaga och mesiga: Har ni tagit en titt på ex killen i rötts axlar? Är dom dåliga? Eller råkar dom vara riktigt bra kanske? Det är nämligen så att den herren tävlar i en sport som kallas för Body Building, och i den sporten spelar det ingen roll om man är klen. Det som spelar roll är att man har stora välutvecklade muskler på kroppen, något denne herre har.

Va?? Nääh, är det sant? Det var ingen av oss som visste. Fan tack för att du hjälpte mig att förstå.

Diggler
2006-08-23, 16:03
Så jävla klena är de inte. 2 set a 10 reps på 60kg i pushpress med minimal kick, följt av 2set a 10reps på 40kg i ngn ryck variant, följt av 2 set på 10reps med 40kg vänd+press, sen kan ni ju själva se hur våldsamt starka ni är i axelpress med hantlar om ni kör långsamt.

Nu är tex 2*10 på 60kg i press med minimal kick inte så där jättebra, men klart mer än vad ni som klagar lyfter. De har heller inte kört den typen av övningar innan. Betänk även att de är på träningsläger och kan mycket väl vara rätt så sletna.

paddanboy
2006-08-23, 16:49
Gymträning kan i mina ögon inte bli hardcore.

Bolio
2006-08-23, 17:09
Gymträning kan i mina ögon inte bli hardcore.

Absolut inte. När Jukko Ahola blöder om näsan eller när Westsidekillarna praktisk taget spricker av tryck vid 350 kg knäböj så står paddanboi bredvid och säger: "Det där är ju mesigt! Ishockey och boxning är så mycket tuffare!" :)

mystic[-_-]
2006-08-23, 17:11
Absolut inte. När Jukko Ahola blöder om näsan eller när Westsidekillarna praktisk taget spricker av tryck vid 350 kg knäböj så står paddanboi bredvid och säger: "Det där är ju mesigt! Ishockey och boxning är så mycket tuffare!" :)

När Chuck går under stången inför 400 i böj och redan då blöder näsblod och är lila i ansiktet :D

paddanboy
2006-08-23, 17:24
Absolut inte. När Jukko Ahola blöder om näsan eller när Westsidekillarna praktisk taget spricker av tryck vid 350 kg knäböj så står paddanboi bredvid och säger: "Det där är ju mesigt! Ishockey och boxning är så mycket tuffare!" :)

Nej, men det är min syn på bodybuilders. Jag ser långdistanslöpare, cyklister och personer som pysslar med extremsporter som mer hardcore.

Däremot är det i vissa fall imponerande när vissa karlar lyfter tunga vikter, men detta "hardcore axelpass" var ju snarare pinsamt.

tp_88
2006-08-23, 17:37
Nu är tex 2*10 på 60kg i press med minimal kick inte så där jättebra, men klart mer än vad ni som klagar lyfter. De har heller inte kört den typen av övningar innan. Betänk även att de är på träningsläger och kan mycket väl vara rätt så sletna.
Det är väl bara sista setet där det är 60kg? Första är väl 40!? Förövrigt vill jag minnas att killen i rött linne blir passad av Milos en del...

Jag klagar, och jag lyfter inte betydligt mindre. Men jag håller med om att det är typ skitsamma, jag skulle gärna vara så klen om jag hade hans fysik.

Yes
2006-08-23, 17:40
Nu är tex 2*10 på 60kg i press med minimal kick inte så där jättebra, men klart mer än vad ni som klagar lyfter.
Tja, det är iaf sant att jag inte klarar det, fast jag är ju också bara förvånad att de kör så lätt mot vad de klarar/borde klara. Första pressarna tycker jag ser ut som uppvärmning, och sen går de över till hantlar som ser väldigt lätta ut(jag kan förstås tagit fel på vikterna där, men det ser nästan ut som hantlar jag skulle kunna köra med - och då har jag riktigt mesiga axlar!). Klart man börjar undra lite, när jag ser proffs träna förväntar jag mig att bli i varje fall lite imponerad - trots allt är det riktigt köttiga grabbar som tränar - men det där imponerade faktiskt inte alls på mig. Inte för att lallar runt i någon fantasivärld där jag tror att jag är större och starkare, utan för att jag helt enkelt förväntar mig mer.

hultman
2006-08-23, 17:43
Det är väl bara sista setet där det är 60kg? Första är väl 40!? Förövrigt vill jag minnas att killen i rött linne blir passad av Milos en del...

Jag klagar, och jag lyfter inte betydligt mindre. Men jag håller med om att det är typ skitsamma, jag skulle gärna vara så klen om jag hade hans fysik.

Hade du velat vara 1.50 också? :D

tp_88
2006-08-23, 17:48
Hade du velat vara 1.50 också? :D
Smällar man får ta! :D

Bolio
2006-08-23, 18:07
Nej, men det är min syn på bodybuilders. Jag ser långdistanslöpare, cyklister och personer som pysslar med extremsporter som mer hardcore.

Däremot är det i vissa fall imponerande när vissa karlar lyfter tunga vikter, men detta "hardcore axelpass" var ju snarare pinsamt.

Varför är de mer hardcore än t.ex. Coleman och Yates? Har du sett dessa herrar träna? Eller alla som tränar Doggcrap?

Sebbe_H
2006-08-23, 19:59
Vari ligger naiviteten? Vad är det som är fel?


Menar givetvis inte alla, men en del tror ju att om man trycker i sig polagliga preparat och växer och blir stor, då blir man automatiskt stark? Det stämmer ju inte alla gånger.

Fartman
2006-08-23, 22:28
Varför banka på döda getter?

Jag menar...Är det någon här som snackar om att de är små? Skulle inte du bli förvånad om du såg en professor i teoretisk fysik som satt och brottades hårt med en andragradsekvation?
1. För att säkerhetsställa att dom verkligen är döda?
2. Jo. Jag blev även förvånad när dessa bra byggare körde på vikter som inte precis matchade deras fysiker. Men jag kände dock att jag blev lite less när det sitter en massa folk och gnäller över att dom ska vara svaga och tom mesiga. Det är ju som bekant inte speciellt viktigt då de inte tävlar i styrka. Det är ju även faktiskt ganska uppenbart att dessa herrar inte är speciellt invanda med att träna på det vis som dom gör i filmen. Men skitsamma, att vikterna inte var speciellt häftiga är väl alla överens om.

Va?? Nääh, är det sant? Det var ingen av oss som visste. Fan tack för att du hjälpte mig att förstå.
Varsågod, jag är alltid glad att hjälpa till.

hultman
2006-08-23, 22:33
Menar givetvis inte alla, men en del tror ju att om man trycker i sig polagliga preparat och växer och blir stor, då blir man automatiskt stark? Det stämmer ju inte alla gånger.

Varför skulle man inte bli starkare om man blir större?

Arf Pingvin
2006-08-23, 22:43
Varför skulle man inte bli starkare om man blir större?

Jag citerar hej vilt här:

"There are two types of muscle growth. Myofibrillar hypertrophy, or 'real' muscle growth, is an enlargement of the muscle fiber as it gains more myofibrils, things which contract and generate tension. The muscle gets stronger and harder. Myofibrillar hypertrophy is accomplished by training with heavy weights.

Sarcoplasmic hypertrophy, on the other hand, is a worthless increase in the volume of the muscle cell fluid as a result of high rep training. The fluid, sarcoplasm, accounts for 25-30% of the muscle's size. Mitochondria, the 'power plants' of the cell, which, when well developed, make up 20-30% of the muscle's size also grow from high reps. The same applies to capillaries: an early eighties study found twice as many capillaries per muscle fiber in elite bodybuilders than in normal subjects!

Needless to say, building things like capillaries or increasing cell fluid volume is form above the function. I have no respect for that." - Pavel Tsatsouline

internethjälten
2006-08-23, 23:02
http://www.jwzrd.se/media/movies/training/Patrik_pushpress_5x100.AVI

Duger det?

Starkt !

Kul med film också :thumbup:

Krampus
2006-08-23, 23:06
Starkt !

Kul med film också :thumbup:

Jag har med stolthet visat den för alla på jobbet. :)
Det här är JWZRD och vi är internetkompisar!

Jokey
2006-08-23, 23:13
http://www.jwzrd.se/media/movies/training/Patrik_pushpress_5x100.AVI

Duger det?

weey ^^ metallica, grym video

Yes
2006-08-24, 00:05
Jag citerar hej vilt här:

"There are two types of muscle growth. Myofibrillar hypertrophy, or 'real' muscle growth, is an enlargement of the muscle fiber as it gains more myofibrils, things which contract and generate tension. The muscle gets stronger and harder. Myofibrillar hypertrophy is accomplished by training with heavy weights.

Sarcoplasmic hypertrophy, on the other hand, is a worthless increase in the volume of the muscle cell fluid as a result of high rep training. The fluid, sarcoplasm, accounts for 25-30% of the muscle's size. Mitochondria, the 'power plants' of the cell, which, when well developed, make up 20-30% of the muscle's size also grow from high reps. The same applies to capillaries: an early eighties study found twice as many capillaries per muscle fiber in elite bodybuilders than in normal subjects!

Needless to say, building things like capillaries or increasing cell fluid volume is form above the function. I have no respect for that." - Pavel Tsatsouline
Det här kan vara intressant läsning också:

"In theory, such hypertrophy should be most prevalent in bodybuilders and middle distance sprinters, whose training protocols consist of exhaustive bouts lasting near the duration aforementioned, and who express the fatigue tolerance expected of the adapted muscles.20 But again, such has strictly theoretical basis and the actual increase in sarcoplasmic area has yet to be empirically verified."

"A comparative sampling of the mitochondrial to sarcoplasmic area ratios of the muscles of athletes engaged in various athletic disciplines has yet to be done. Only such a study could validate whether myofibrillar or sarcoplasmic hypertrophy can be preferentially induced through different resistance training protocols."

http://anton.free.net.ph/hypertrophy_hyperplasia.pdf

Teorin tycks alltså hittils vara obekräftad. :)

Yes
2006-08-24, 00:12
Hämtat från ett annat forum där bland annat sarkoplasmisk hypertrofi diskuterades, och det kan väl vara intressant nu när det fördes på tal. :)

I recently received the following from Ryan Hall, which he said I could quote him on. This is a quote from an older discussion.

"I saw you were having a discussion about so-called sarcoplasmic hypertrophy. This does not
happen. Here's a quote from an old discussion topic.


This is in line with other research I?ve seen suggesting that all structural components of muscle fibers hypertrophy simultaneously with training.

?This implies that with exercise-induced hypertrophy, the sarcoplasmic reticulum, cytoplasm, and lipid components increase proportionately with contractile protein

J Appl Physiol 64:3, 1114-20 (1988) Functional and structural adaptations in skeletal muscle of trained athletes. Alway, SE, MacDougall, JD, Sale, DG, Sutton, JR and McComas, AJ

Other studies show similar results.

?This hypertrophy of muscle fibers by 30% with training resulted in no change in the cytoplasm-to-myonucleus ratio.?

J Gerontol A Biol Sci Med Sci 55:7, B347-54 (2000) Effects of high-intensity resistance training on untrained older men. II. Muscle fiber characteristics and nucleo-cytoplasmic relationships. Hikida, RS, Staron, RS, Hagerman, FC, Walsh, S, Kaiser, E, Shell, S and Hervey, S