handdator

Visa fullständig version : Resa - Amerika främst centrala, även syd/nord


dared
2006-08-22, 10:53
Tjena, tänkte ut och resa lite igen och den här gången tänkte jag och 2-3 kompisar åka till Amerika. Vi har inte bestämt resmålen helt.
Ett exempel vi hade var typ:

Stockholm - Kuba 1vecka- Mexiko (Cancun) 2v - Venezuela 1v- Jamaica 2v- New York 1v

Jag skickade detta till Kilroy travels för att se ungefär vad det kommer att kosta. Hursomhelst, i USA är NY givet, för vi ska hälsa på en polare där. Sedan tänkte vi 3-4 destinationer i Centralamerika och iallafall någon i Sydamerika.

Nåväl, någon som har lite restips? Tips för ändrade destinationer som gör det mer prisvärt, eller ställen man inte får missa? Alltså riktigt bra ställen i syd- eller centralamerika.

Ska vi byta ut eller ta bort något av resmålen Kuba, Jamaica, Mexiko eller Venezuela? Eller omfördelning av veckor?

Någon som varit i ovanstående länder som har några erfarenheter att bidra med?


MVH Dared.

dared
2006-08-22, 11:11
Hmm, man kanske ska byta Venezuela mot Buenos Aires eller Brasilien? Fan det är svårt att veta när man aldrig varit där...

elan
2006-08-22, 11:59
Jag har inte varit där men jag drömmer om att göra någon liknande resa någon gång om några år när jag är rik och kan ta ledigt tillräckligt länge.

Har en arbetskamrat som ska till Costa Rica i vinter, det verkar vara ett bra ställe. Hon hade blivit rekommenderad att åka dit av en resesäljare som varit runt typ överallt där borta och hans favorit var just Costa Rica.

Sedan beror det väl lite på vad för slags resa ni vill ha och vad ni vill göra och så.

Angel
2006-08-22, 14:33
Jag har velat åka till buenos aires sedan jag va liten och såg evita ungefär. Så de hade ja röstat på.

Rocco
2006-08-23, 09:09
Mitt förslag är att du provar på www.backpacking.se istället. Där har medlemmarna just resor som intresse så du borde få svar direkt.