handdator

Visa fullständig version : Caffeine Alert eller Lean?


ZixX
2006-08-22, 08:57
Hej!

Har funderat på att inhandla nå koffein tabletter för mer energi/fettförbränning och jag undrar nu om Caffeine Alert på GG är nått att köra på!? Tänkte mest på priset, 79kr för 100 kappslar medans Lean 100 kappslar kostar 299kr. Eller finns det nåt annat ni kan rekomenderar?! tack på förhand / Micke

o.z.z
2006-08-22, 09:18
Hej!

Har funderat på att inhandla nå koffein tabletter för mer energi/fettförbränning och jag undrar nu om Caffeine Alert på GG är nått att köra på!? Tänkte mest på priset, 79kr för 100 kappslar medans Lean 100 kappslar kostar 299kr. Eller finns det nåt annat ni kan rekomenderar?! tack på förhand / Micke
har bara testat Caffeine Alert från GG, tror de var lite för starka för mig...fick nämligen ont i hjärtat av dem.

MrBoris
2006-08-22, 09:24
mest prisvärt sett till förbrännings"effekten" och prestationshöjande "effekten" är helt klart Caffein alert..

OggeP
2006-08-22, 09:29
Är det koffein du är ute efter så ska du satsa på Caffein Alert (100 á 200mg koffein). Lean innehåller (120 á 100mg koffein).

L-Sami
2006-08-22, 10:05
Caffein Alert är fina grejer.

ZixX
2006-08-22, 10:26
Tack för alla svar. Är ute efter den där extra kicken energi före träning som man får av koffeintabletterna + fettförbränningen, men jag måste säga att jag vart lite skeptisk efter vad O.Z.Z skrev om hjärtproblemet. Vill ju inte riskera nå hjärt fel bara för lite energi. Någon fler som haft några problem efter att ha ätit koffeintabletter!?

MrBoris
2006-08-22, 10:59
Tack för alla svar. Är ute efter den där extra kicken energi före träning som man får av koffeintabletterna + fettförbränningen, men jag måste säga att jag vart lite skeptisk efter vad O.Z.Z skrev om hjärtproblemet. Vill ju inte riskera nå hjärt fel bara för lite energi. Någon fler som haft några problem efter att ha ätit koffeintabletter!?

ehm om du vet att du är överkänslig mot koffein ska du kanske undvika dem.. såvitt jag vet så de som fått fel och dött av koffein har överdoserat någon innenordens?:confused:

ZixX
2006-08-22, 11:03
Okej, så 1 tablett dagligen före träning är ofarligt!?

MrBoris
2006-08-22, 11:07
Okej, så 1 tablett dagligen före träning är ofarligt!?

såvitt jag vet finns det ingen som dött av det nej :cool:
Är själv extremt känslig för koffein o tar 1tablett före träningen och kan prestera ordentligt varje gympass. Har inte fått några bieffekter förutom lite illamående om jag överdoserat.. men 1tablett (200mg) är absolut ingen fara..

L-Sami
2006-08-22, 11:16
Tack för alla svar. Är ute efter den där extra kicken energi före träning som man får av koffeintabletterna + fettförbränningen, men jag måste säga att jag vart lite skeptisk efter vad O.Z.Z skrev om hjärtproblemet. Vill ju inte riskera nå hjärt fel bara för lite energi. Någon fler som haft några problem efter att ha ätit koffeintabletter!?

Jag undrade också varför jag fick ont i hjärtat efter ett tag. När jag hade använt Caffein Alert. Tog 2 tabletter innan morgon intervall löpningen. Det gick över sen efter ett tag.

melancoolio
2006-08-22, 11:34
Om man tycker 200mg är för mycket så kanske man kan dela på tablettten?

Jag brukar ta en kopp kaffe och en Caffein Alert innan passet och får inte ont någonstans!

formula4shape
2006-08-22, 11:38
Apotekets fungerar; Koffein Recip tablett 100 mg
200mg-400mg brukar vara tillräckligt.

Får ni ont i hjärtat när ni äter koffein bör ni lugna ner er..