handdator

Visa fullständig version : Plötsligt större/synligare blodådror!?


AJO
2006-08-22, 08:40
Ligger på samma vikt och fettprocent som tidigare, men plötsligt (för ett par veckor sedan), så började de bli större. I underarmarna och händerna syns de mest!?

Kan detta bero på att kroppen anpassar sig till min kardiovaskulära träning, som jag iofs tränar i liten utsträckning, men ändå mer än jag gjort tidigare?

Vad kan det annars bero på? (de synliga ådrorna i sig är inget jag ser som positivt):confused:

L-Sami
2006-08-22, 09:52
Möjligtvist har du tappat vatten från under huden

LadyG
2006-08-22, 10:05
Brukar inte större blodådror betyda att musklerna gör av med mer syre och behöver snabbare tillförsel av detsamma, så att det är därför blodkärlen vidgas?

AJO
2006-08-22, 14:30
Brukar inte större blodådror betyda att musklerna gör av med mer syre och behöver snabbare tillförsel av detsamma, så att det är därför blodkärlen vidgas?

Så kanske det är, mina muskler behöver förmodligen mycket mer syre nu..

formula4shape
2006-08-22, 14:59
Storlek och synlighet på blodådror är till stor del genetiskt, men några yttre faktorer som påverkar "dagsformen" av detta är:

*BF
*Vätskenivå
*Pump/Tryck

Du kanske har ätit mindre kolhydrater än vanligt och på så sätt fått bort en del vätska. Vad är det för negativt med synliga ådror?

AJO
2006-08-22, 15:18
Storlek och synlighet på blodådror är till stor del genetiskt, men några yttre faktorer som påverkar "dagsformen" av detta är:

*BF
*Vätskenivå
*Pump/Tryck

Du kanske har ätit mindre kolhydrater än vanligt och på så sätt fått bort en del vätska. Vad är det för negativt med synliga ådror?


Verkar inte vara en "dagsform". Har varit i några veckor nu.
Det negativa är; att det känns som det är lätt att de skadas, när de ligger så ytligt/synligt.

nutz
2006-08-22, 17:04
Verkar inte vara en "dagsform". Har varit i några veckor nu.
Det negativa är; att det känns som det är lätt att de skadas, när de ligger så ytligt/synligt.

Dom har nog alltid vart där ska du se. Ådror är ingenting man får helt plötsligt.

flenders
2006-08-22, 17:32
Tror inte detta är ditt problem men ådror blir mer synliga när man är varm för att lättare bli av med värme. Har fått det inbackat av idrottsläraren för några år sen i var fall.

Din konditionsträning lär dock ha ett hand med i spelet som du var inne på. Mina ådror framträder när jag kör mycket konditionsträning även fastän min BF ligger på ungefär samma nivå.

petah
2006-08-22, 22:05
Varför gnälla på att får synliga blodådror? Jag VILL ha det men får inga, eller jo de kommer mer och mer men det går alldeles för sakta. :)