handdator

Visa fullständig version : behöver hjälp från kolo igen!


Achryl
2006-08-21, 23:17
Hej gott kolo-folk!

Nu är det så att jag har "träffat" en tjej i min nya skola. Det hela är mycket patetiskt, av flera anledningar. För det första minns jag inte alls hur hon ser ut, bara att hon var grymt söt och snygg.
För det andra har jag gått och blivit kär i henne. Jag har inte varit kär på länge, älskade inte mitt förra ex, utan det var kanske 2-3 år sen jag var kär. Därför har väl min kropp fått för sig att det är dax nu, eller nåt. Hade jag själv fått välja hade jag inte velat falla för någon.

Det fula är att det känns precis som på högstadiet, när man gick och fantiserade om hur trevligt det skulle vara att vara ihop med tjejen man aldrig vågade snacka med, utan att fatta att hon blev bonad av sin pojkvän 5 ggr om dan.

Ungefär så är det nu, jag tänker på henne mycket helt mot min vilja, medans hon förmodligen inte lägger märkte till mig.

Hon kommer tydligen från jönköping och bor på vandrarhem här i halmstad då hon inte hittat lägenhet än. Hon hängde med mig hem i torsdags för jag tänkte fixa en polares lägenhet till henne och skulle ringa honom med min mobil som var hemma, hur som helst sket sig det med polarens lägeneht.

Hur gör jag nu då? Jag vill ju lära känna henne mer. Är det för rakt på om man frågar om man kan fixa käk nån dag? (jep, därav kött-tråden.) Jep käk funkar inte direkt, behöver nåt mellansteg.


Jep jep, ännu en "jag har inga kompisar utan får skriva på ett forum istället"

Känns bra att skriva av sig lite. Jag gjorde två makaronigratänger men kryddade för lite så dom smakar skit. Så nu sitter jag här med müsli och vatten. Därför blev det lite för mycket, och var tvungen att skriva av mig. lev väl!

krilleh
2006-08-21, 23:22
jag tror nog du vet vad du ska göra.

iaf vet ingen av oss på kolo det!

Mago
2006-08-21, 23:26
Bjud ut henne på en fika är en början som alltid funkar. :)

Achryl
2006-08-21, 23:31
Bjud ut henne på en fika är en början som alltid funkar. :)
Jo, jag har övervägt det. Problemet är att det blir lite date-betonat och erfarenheten säger mig att det är bättre att börja som vänner och sen jobba uppåt, annars blir det "hej jag är kär i dig ska vi träffas"

L-Sami
2006-08-21, 23:34
Jo, jag har övervägt det. Problemet är att det blir lite date-betonat och erfarenheten säger mig att det är bättre att börja som vänner och sen jobba uppåt, annars blir det "hej jag är kär i dig ska vi träffas"

Det är bara du som känner och tänker så, kompisar kan också fika med varandra utan att det behöver betyda att man måste vara kär i den andra personen.

krilleh
2006-08-21, 23:34
Jo, jag har övervägt det. Problemet är att det blir lite date-betonat och erfarenheten säger mig att det är bättre att börja som vänner och sen jobba uppåt, annars blir det "hej jag är kär i dig ska vi träffas"

du verkar kunna din sak *screwy* :D

blekfet2
2006-08-21, 23:40
ack ack ack, skicka ett mail till Eva på aftonbladet.

MilkmaN
2006-08-22, 00:13
Jo, jag har övervägt det. Problemet är att det blir lite date-betonat och erfarenheten säger mig att det är bättre att börja som vänner och sen jobba uppåt, annars blir det "hej jag är kär i dig ska vi träffas"

Så du ska bli kompis med henne så att hon känner att hon har en trofast vän vid sin sida, som sedan ska smyga sig in som en hemlig älskare plötsligt? Därigenom förlorar hon sin vän och hon måste börja tänka på dig i helt nya termer, dvs kärleks och sex-termer.

Nej säger jag.

chidde
2006-08-22, 00:42
ja eller hur, det är ju klassikern: ehh, jag tycker om dig jättemycket... men inte mer än som en vän *slap*

jag hade hellre velat höra: du är ful och äcklig så du kan dra

men du har börjat bra tycker jag, fått henne att följa med dig hem osv
nästa steg kan ju vara så att du stannar henne när du ser henne i korridoren: ooh hej! hur é det? har du hittat lägenhet? blablabla... hur går det i skolan då? blablabla... hur känns halmstad... blablabla... oj tycker du också att blablabla.... det måste vi göra nån gång... kan du på måndag? :cool:

kan berätta om en gång när jag träffade världens sötaste tjej
nu råkade vi iofs gå i samma klass men ändå, efter varje lektion har man försökt leta fel på henne men ju mer man försökte, desto mer perfekt blev hon. så träffades vi på stan av en slump en gång och började prata, hon frågar hur jag har haft det osv så sa jag såhär utan några baktankar: mja, sådär... det är ganska tråkigt. jag känner ingen här så jag är ju inte riktigt van, där hemma är jag typ alltid ute och gör nåt. så sa hon ganska snabbt: men varför har du inte ringt MIG?!

jaha, så vi bytte nummer och så sa hon: ring när du vill, vi kan ju ta en fika, en öl eller bara göra vad som helst

och jag bah: uhm, ta en fika... en öl... eller bara göra vad som helst? :naughty:

olyckligtvis så slutar storyn där, men det är en annan femma :D

Sebbe_H
2006-08-22, 01:02
Hala fram den sure och se om hon lockas.

High1ander
2006-08-22, 01:05
ja eller hur, det är ju klassikern: ehh, jag tycker om dig jättemycket... men inte mer än som en vän *slap*
Man kan inte ha kompisknull utan en kompis e da det ratta svaret ;)

Jag tycker att du ska gora klart fran borjan med att det inte e kompis du e ute efter. Alltsa, kor pa date o sadana saker, spanning osv.

ante
2006-08-22, 01:17
Här kommer en liten historia av en kille som trodde han hade koll på läget:

Hade börjat lära känna en ny tjej i min närhet, vi träffades lite av en slump hit och dit, personkemin kändes helt ok, hon var lite blyg med började öppna sig lite mer och mer. Jag drog fram förslaget att vi kanske kunde ta en fika någon dag. Fick hennes nummer med motiveringen "jo, vi kan väl höras av, jag vet inte riktigt hur jag jobbar nästa vecka". Drar iväg ett SMS (jo, jag vet ;) ) men får inget svar. Skickar iväg ett till, mer konkret om när hon har tid. Får till svar att hon inte vill träffa någon just nu.

Kontentan är: SMSa inte!

aliquis
2006-08-22, 02:09
Bwah, ofta det lär spela roll hur man konverserar.

Longshot
2006-08-22, 06:29
Säg att du brinner för att göra pappersdrakar då kommer hon falla pladask.


Nej men seriöst. Du får helt enkelt vara rakryggad och satsa allt på ett kort, du kan inte få något mer än ett nej.

FreCKo
2006-08-22, 07:24
Hala fram den sure och se om hon lockas.

:laugh:

AlexGBG
2006-08-22, 07:26
här gäller det ju att handla snabbt!

hon har precis flyttat till halmstad om jag har förstått det hela rätt, hon är fin och singel har jag väl anat mig till.

det är det säkert andra som åxå har hajat, därför måste du ju hitta på nånting någorlunda fort, annars kommer nån annan och är på henne, och du får stå där med byxorna uppe.