handdator

Visa fullständig version : Förslag på icke stillasittande fritidsaktiviteter?


hum
2006-08-21, 22:42
hej kolo

Det faller sig så att mina ryggproblem eskalerar och jag måste dra ner ordentligt på stillasittandet. Då kommer ju såklart frågan vad man skall göra istället?

Kan ju inte gärna promenera hela dagarna och det är ungefär så långt min fantasi sträcker sig, så hit me med tips!

Gärna seriösa sådana då mina problem tyvärr är av det slaget...

Krokodil
2006-08-21, 22:43
Jag har själv krånglande rygg och jag gillar att simma. Skonsamt och behagligt.

hum
2006-08-21, 22:47
Jag har själv krånglande rygg och jag gillar att simma. Skonsamt och behagligt.


Jo simning har jag tänkt börja med igen.

Men det stora problemet är ju dötiden mellan träning och andra aktiviteter, då lyckas jag alltid sjunka ner framför datorn... vad ska man göra istället?

Caixa**
2006-08-21, 22:51
Jo simning har jag tänkt börja med igen.

Men det stora problemet är ju dötiden mellan träning och andra aktiviteter, då lyckas jag alltid sjunka ner framför datorn... vad ska man göra istället?

Har du något ståbord till dator? Du kan ställa dig på en balansplatta samtidigt som du jobbar- då står du inte stilla (slipper kanske statisk spänning i ryggen..) och får dessutom träning på köpet:thumbup:

hum
2006-08-21, 22:56
Har du något ståbord till dator? Du kan ställa dig på en balansplatta samtidigt som du jobbar- då står du inte stilla (slipper kanske statisk spänning i ryggen..) och får dessutom träning på köpet:thumbup:

Jag jobbar inte vid datorn - jag surfar på dumma forum *screwy*

Har inget emot att dra ner på datoranvändandet, problemet är bara vad man ska göra istället. Som det är nu spenderar jag pinsamt mycket tid sittandes här.

Har ett stillasittande jobb och har testat att stå där, men det fungerar inga längre stunder. Balansplatta kanske vore något att testa dock, har för mig att föräldrarna har en som ligger och skräpar. :)

Caixa**
2006-08-21, 22:58
Börja sjunga i kör då..det är trevligt:)

(Du måste vara den första person som har för mycket(!) tid.. För mig är problemet det motsatta..)

hum
2006-08-21, 23:06
Börja sjunga i kör då..det är trevligt:)

(Du måste vara den första person som har för mycket(!) tid.. För mig är problemet det motsatta..)


Haha, kreativt och oväntat förslag! Tyvärr har jag varken röst eller intresse för det. Dessutom jobbar jag konstiga tider och har lite svårt att deltaga i dylika gruppaktiviteter.

Jag har absolut inte för mycket tid, är konstant stressad. Jag lägger bara min tid på fel saker. :em:

n1tro
2006-08-21, 23:25
ah fan samma problem som mig ;/

LadyG
2006-08-21, 23:27
En hund kanske inte är något du orkar satsa på, men den skulle hålla dig sysselsatt och i rörelse.

Stjärnskådning är kul, men lite dyrt med utrustning.

Jishuku
2006-08-21, 23:32
Gör som P_Daddy! :D

http://img217.imageshack.us/img217/8290/motionfunfb4.jpg


Annars så.. hm.. spela biljard om det finns någon hall i närheten? Bowla? Gå nån kurs? Fotografera?

dared
2006-08-22, 07:10
Börja spela golf eller något.

Diggler
2006-08-22, 07:21
minigolf, simma, biljard, trädgårdskötsel, promenad, yoga, ligga ner istället för att sitta?

Krokodil
2006-08-22, 07:22
Sex...

Kwon
2006-08-22, 07:23
DANS!

Kör Samba, Salsa etc!

Askul! :thumbup:

hum
2006-08-22, 07:58
Tack för alla förslag!

Idag gav jag mig en halvtimmes surftid, sen stängs datorn av och hela lägenheten ska städas. jävla självplågeri det här :em: