handdator

Visa fullständig version : Bevakningssoldat?


trasan
2006-08-21, 22:19
Någon olycklig själ som råkat bli bevakningssoldat och kan berätta om eländet?


JAG SOM VILLE LIGGA I STRID!!

pellep
2006-08-21, 22:21
Vilket regemente?
Mestadels spela playstation.

Krokodil
2006-08-21, 22:24
Någon olycklig själ som råkat bli bevakningssoldat och kan berätta om eländet?


JAG SOM VILLE LIGGA I STRID!!
Strid? Sverige har inte varit i krig på flera hundra år.

Mental
2006-08-21, 22:30
Beror på vart du hamnar och hur dina befäl är, vissa bevakningsplutoner får öva massor av strid, prova massor av vapensystem, medans vissa inte får göra ett skit mer än att sitta i grinden efter gröntjänst.

trasan
2006-08-26, 00:23
Sry för att jag bumbar min egen tråd men måste veta lite för jag funderar på att försöka byta!

OT: Jag ska rycka in på Kvarn!

fothermucker
2006-08-26, 00:31
aka mazarinjägare :thumbup:

Krokodil
2006-08-26, 06:46
Sry för att jag bumbar min egen tråd men måste veta lite för jag funderar på att försöka byta!

OT: Jag ska rycka in på Kvarn!
Jag låg på InfSS i Kvarn, E-pluton. Kul som fan!

sunkan
2006-08-26, 08:54
aka mazarinjägare :thumbup:
aka nintendosoldat/ porrfilmssoldat:D

blekfet2
2006-08-26, 08:57
Någon olycklig själ som råkat bli bevakningssoldat och kan berätta om eländet?


JAG SOM VILLE LIGGA I STRID!!



Ugefär lika givande som att vara "cabelguy" inom armén, har 5 polare som gjort lumpen som bv, och ja det är som att ligga å slöa en söndag men konstant bakfylla ;)

rob99
2006-08-26, 09:37
Fy fan. Bevakningssoldater gör inte lumpen, dom slavar som "väktare" med tjänst dygnet runt för 67kr/dagen. Gör allt du kan för o slippa de!!

sunkan
2006-08-26, 09:43
Fy fan. Bevakningssoldater gör inte lumpen, dom slavar som "väktare" med tjänst dygnet runt för 67kr/dagen. Gör allt du kan för o slippa de!!
72kr/dag?:D Sen jobbar man alltid skift väl? Mi kompis är bevakningsoldat å man går alltid skift om 4pers enligt honom, så en vaktar å 3sover typ:confused:

henke_in_training
2006-08-26, 09:47
bevakningssoldat är grymt, man får skjuta en hel del men ändå slippa ligga ute i fält (det roliga av "strid" som du sa). Du får ungefär så mycket mat du vill, du har trid att träna hur mycket som helst. Om du har tänkt att biffa till dig lite är bevakningssoldat perfekt, tro mig jag gick upp 12 kg på de första 5 månaderna :)

sunkan
2006-08-26, 09:48
bevakningssoldat är grymt, man får skjuta en hel del men ändå slippa ligga ute i fält (det roliga av "strid" som du sa). Du får ungefär så mycket mat du vill, du har trid att träna hur mycket som helst. Om du har tänkt att biffa till dig lite är bevakningssoldat perfekt, tro mig jag gick upp 12 kg på de första 5 månaderna :)
inte att glömma är ju att dem (iaf på I19) slipper stå i matkön utan bara får gå å ställa sig först+ att dem har egna reserverade bord:D

trasan
2006-08-26, 11:17
Jag gillar att folk har så förbannat delade meningar :D Jag ska försöka byta till nåt mer aktivt iaf. Lyckas jag inte dör jag av trisstess som bv??

Krokodil
2006-08-26, 11:25
Jag gillar att folk har så förbannat delade meningar :D Jag ska försöka byta till nåt mer aktivt iaf. Lyckas jag inte dör jag av trisstess som bv??
När jag låg inne på Kvarn fanns det hur mycket som helst att göra. Tennisbana, bra gym, elljusspår, skjutbanor och massor med dötid.

Det blir vad man gör det till!

Ps: Flickorna i Motala var trevliga också... :D

Baan
2006-08-26, 11:44
det är klart det skiljer på bevakningssoldat och bevakningssoldat, frågan är väl var du ska göra lumpen? är det på kavalleriet så tror jag faktiskt ud kan ha tur och få något bra befäl som vill göra er till något mer än framtida securitasanställda :) annars är regeln att man ska försöka överklaga om man blivit bevaknignssoldat, det är nog inte helt omöjligt att du kan bli uppgraderad till skytte (som inte är så konditionskrävande i regel om det skulle vara ett problem...).

trasan
2006-08-26, 12:09
det är klart det skiljer på bevakningssoldat och bevakningssoldat, frågan är väl var du ska göra lumpen? är det på kavalleriet så tror jag faktiskt ud kan ha tur och få något bra befäl som vill göra er till något mer än framtida securitasanställda :) annars är regeln att man ska försöka överklaga om man blivit bevaknignssoldat, det är nog inte helt omöjligt att du kan bli uppgraderad till skytte (som inte är så konditionskrävande i regel om det skulle vara ett problem...).

Jag är beredd att springa varenda dag till inrykning för att få en annan befattning :D

daja
2006-08-26, 12:33
Någon olycklig själ som råkat bli bevakningssoldat och kan berätta om eländet?


JAG SOM VILLE LIGGA I STRID!!

hamnade som bevakningssoldat när jag pajade knät på amfbat så gjorde mina sista månader där. var riktigt segt men just då ville jag bara slutföra lumpen och då var det väl ett drägligt ställe. man låg inne fre-fre och sen var man ledig fre-fre så skapligt på det sättet. var ska du ligga?

henke_in_training
2006-08-26, 12:42
inte att glömma är ju att dem (iaf på I19) slipper stå i matkön utan bara får gå å ställa sig först+ att dem har egna reserverade bord:D

precis, å jag njöt lika mycket varje gång man gick förbi kön och fick utöva lite av sin begränsade makt när man sa åt folk att "det här bordet är reserverat!! försvinn" :D

blekfet2
2006-08-26, 15:47
precis, å jag njöt lika mycket varje gång man gick förbi kön och fick utöva lite av sin begränsade makt när man sa åt folk att "det här bordet är reserverat!! försvinn" :D

hoh, och folk lyssnade? bwahaha