handdator

Visa fullständig version : Träningsjournal av Pontus Widehall.


Sidor : [1] 2

PontusWidehall
2006-08-21, 21:14
Här lyder alltså min träningsjournal med lite basinformation inkluderad.

Längd: 177 Cm.
Vikt: 95 Kg.
Kroppsbyggnad: Stor benstomme, tränat fotboll i 11 år. Relativt bredaxlad och stor bröstkorg.
Träningsperiod: Haft uppehåll i 8 månader, inte en bra anledning, men börjar som sagt på nytt nu!
Starkare sidor: Bröst, Tricep, Lår, Vader och Rygg.
Svagare sidor: Har teoretiskt inga svaga sidor, men är mindre stark i axlar jämförelsevis med benen.

Dagens Pass, Måndag 21/8-2006.

Knäböj: 6rep x 3set. 160 kg.
Benpress : 6rep x 2set. 100 kg.
Stela marklyft: 4rep x 2set. 110 kg.
Stående vadpressmaskin: 10rep x 2set. 215 kg.
45° vadpress i benpressen: 6rep x 2set. 65 kg.


Jag och en Polare strider med Max-OT som vi ska fullfölja i 12 veckor framöver, och jag kommer föra journal varje träningspass här.
Jag uppskattar kommentarer, och även kritik!

Tack på förhand. M.v.h / Pontus Widehall

PontusWidehall
2006-08-22, 11:07
Dagens gång, lite diskret information bara : )

Käkade mat, blev 2 potatis, 8 guldlaxfriletter och lite sås med vatten till det.
Känner att jag är lite dålig med salladen, men det ska vi bättre på!
Var och handla lite käk, blev Leverpastej, Rökt Cognacsmedwurst, Ost, Smör, och Bravo Juice.
Laddar upp för träning om 2½ timme med lite makaroner, köttbullar och mycket vatten, men innan dess blir det la en tupplur !:naughty:

Skriver träningspasset senare,
Jag uppskattar kommentarer och övrig kritik!

M.v.h / Pontus Widehall

PontusWidehall
2006-08-22, 13:50
Bingo!
Har fått en massa idéer idag genom att jag surfat runt i olika journaler här på kolozzeum!

Man ska ju givetvis sätta upp mål!
Några av mina viktigaste mål kommer bli följande, och det gäller efter 12 veckor Max-OT.

Bänkpress: 130 Kg.
Knäböj: 240 Kg.
Marklyft 160 Kg.

De 3 övningar jag tycker är roligast, och som man anser sig själv kunna reglera tyngder med!

Tips och annat angående min träning uppskattas!
Ha en trevlig kväll, hör av mig framåt kvällen med en träningsrapport ! :)
M.v.h / Pontus Widehall

bubbe
2006-08-22, 14:03
knäböj 240kg, du har inte blandat ihop saker och ting?

jwzrd
2006-08-22, 14:06
Böja 160kg nu och benpress 100? 240kg i böj som mål? Det är inte så att du blandat ihop benpress och knäböj så att du menar Knäböj 100kg och benpress 160?

polaren
2006-08-22, 14:15
gör du 6or på 100 i bänken finns det möjlighet att du redan nu trycker upp 130kg! :)

EDIT: 240kg i böjen är fan mycket, eller är det smith du böjer i ? ELler kvartsböjar?

PontusWidehall
2006-08-22, 14:42
Om jag säger så här då , vilket jag inte förklarade förut.
160 Kg var lätt upptryckt. Jag har tryckt upp 200 för ett år sen 8 reps.
Bänken 130 litar jag på!
Marklyft 160 tveklöst att jag ska klara.
Tillbaka till knäböj 240 Kg.
Har ju som sagt lirat fotboll i 11 år, ar alltid haft en jävla högerslägga, och jag har en stor benstomme som klarar mycket stryk.
Problemet som möjligtvis kommer existera är att det kommer snärta till i ryggen.

Polaren, Tror du 135/140 inte är omöjligt då? : )

Tack för hjälpen grabbar ! : )

EDIT: jwzrd anledning till att benpress blir låg är att jag kör stenhårt i knäböjen, blir inte mycket styrka kvar till benpress. Men om jag börjar Benpress kan jag nog trycka upp iaf 200+.

jwzrd
2006-08-22, 14:44
Om jag säger så här då , vilket jag inte förklarade förut.
160 Kg var lätt upptryckt. Jag har tryckt upp 200 för ett år sen 8 reps.
Bänken 130 litar jag på!
Marklyft 160 tveklöst att jag ska klara.
Tillbaka till knäböj 240 Kg.
Har ju som sagt lirat fotboll i 11 år, ar alltid haft en jävla högerslägga, och jag har en stor benstomme som klarar mycket stryk.
Problemet som möjligtvis kommer existera är att det kommer snärta till i ryggen.

Polaren, Tror du 135/140 inte är omöjligt då? : )

Tack för hjälpen grabbar ! : )

Jag tvivlar på att du öht kan lyfta ut 240kg från ställningen men inbjuder dig till att chocka med bilder. Det som jag tycker är särskillt svårt att tro är att du inte drar mer än 160kg i marklyft med såna knäböjsvikter. 160kg i marklyft klarar snudd på alla med lite träning, 240kg är tillräckligt tungt för att få ska klara det ens med seriös träning i många år.

bubbe
2006-08-22, 14:46
Jag tvivlar på att du öht kan lyfta ut 240kg från ställningen men inbjuder dig till att chocka med bilder. Det som jag tycker är särskillt svårt att tro är att du inte drar mer än 160kg i marklyft med såna knäböjsvikter. 160kg i marklyft klarar snudd på alla med lite träning, 240kg är tillräckligt tungt för att få ska klara det ens med seriös träning i många år.

klarar man 240 i böj (och reppar lätta 8or på 200) är 260-280 i mark ingen omöjlighet.

bubbe
2006-08-22, 14:50
EDIT: jwzrd anledning till att benpress blir låg är att jag kör stenhårt i knäböjen, blir inte mycket styrka kvar till benpress. Men om jag börjar Benpress kan jag nog trycka upp iaf 200+.

är inte detta lite motsägande till:
Om jag säger så här då , vilket jag inte förklarade förut.
160 Kg var lätt upptryckt. Jag har tryckt upp 200 för ett år sen 8 reps.



eftersom du gör så lätta lyft på 160, borde du snarare varit utvilad när du gjorde 100? om du gör 240kg i knäböj borde en djup benpress ligga på 400-500kg?

PontusWidehall
2006-08-22, 14:51
Ser ut som om jag måste uppdatera mig lite kring dessa jämföranden till Marklyft och Knäböj!

jwzrd: det är sant, det är grymt tungt. Men jag har också varit ruskigt stark för ett år sen.

Just nu körs det på Max-OT, och riktigt hård träning med goda vardaliga vanor. Men jag ska även se om vi kan ladda upp bilder på mig idag efter Armar och Mage passet : ) .

Jag har även en förmåga att vara optimistisk, så jag vet inte om 240 är Omöjligt inom de kommande 1-3 åren.

Vi får se, kanske kan jag redan nästa vecka hoppa på 180. sen har jag 10 veckor kvar. Så det blir hårt, :thumbup:

bubbe
2006-08-22, 14:56
bara så vi inte skriver om olika saker här, en vanlig knäböj:
http://www.robertuniverse.com/imagesstudy/McAllister%20Back%20Squat%20180kg%20at%20CWLC%20.J PG

PontusWidehall
2006-08-22, 14:57
är inte detta lite motsägande till:


eftersom du gör så lätta lyft på 160, borde du snarare varit utvilad när du gjorde 100? om du gör 240kg i knäböj borde en djup benpress ligga på 400-500kg?

Hehe, 160 KG var i Knäböjen, sen med ungefär 1½ minuts väntetid satte jag mig i Benpressen 45 grader's uppåt och tryckte på 100 Kg.
Det var även mitt första pass på 1 år :P

PontusWidehall
2006-08-22, 14:58
Sådana där ja, fast inte like dödsdjupa som den där, har Schlatters Syndrom i knäna. Men jag kör tills dem går av i princip =P

bubbe
2006-08-22, 15:00
Sådana där ja, fast inte like dödsdjupa som den där, har Schlatters Syndrom i knäna. Men jag kör tills dem går av i princip =P

du får filma el ta kort vore kul att se.

PontusWidehall
2006-08-22, 15:09
Absolut!
Har nästa benpass i nästa vecka!
Då ska vi se till att ta bilder!
Ska packa iordning väskan nu, sen drar allt igång vid 16.50.

Armar och mage idag, det blir tungt men skönt!

:whipped:

stahlberg
2006-08-22, 19:41
240 kg är inte fy skam i böj. Det jag tycker är märkligt är att skillnaden mellan marklyft och knäböjning är så stor. Lyfter man 240 kg i en godkänd böj så måste man väl kunna dra mer än 160 kg i marklyft. Dessutom så torde Schlatters syndrom (enligt min erfarenhet en ungdomssjukdom i knäna, vilken växer bort senare, men orsakar knäsmärtor) vara till mer besvär i böj än i mark.

PontusWidehall
2006-08-22, 19:47
Ännu ett mycket mycket tungt men underbart träningspass genomfört! *flex*


Rak skivstångscurl 10Rep, 2Set, 45Kg.
Växlande hantelcurl 8Rep, 2Set, 25x2 Kg.
Kabelcurl 6Rep, 2Set, 50Kg.


Push-downs 12Rep, 2Set, 92 Kg.
Liggande tricepspress 8Rep, 2Set, 45Kg.


Handledscurl med skivstång 10Rep, 2Set, 22Kg.
Handledscurl med hantlar 6Rep, 2Set, 37.5Kg.


Benlyft (Polaren slänger ner benen mot marken allt han har) 20Rep, 1Set.
Crunches i kabelmaskin 25Rep-20Rep, 2Set. 55 Kg.


[B]Feedback:
Skön feedback från dagens träning, tog precis mitt kreatin och ska snart sova känns det som, avslutade också träningen med att hoppa lite trampolin, göra volter och ha allmänt kul med polarna ! :hbang:

Dagens övningar och sammansättning fungerade utmärkt!
MAX-OT !!!!!! :thumbup:

Ska även börja fixa och dona med proteinshake och Måltidsersättningar!
Sen efter det, är det bara Stenhård träning, och sätta upp mål som man ska uppnå, men mitt viktigaste mål av allt är att få en fin kropp ! :sleep:

Fortsätt gärna att följa mig!
Det kommer även en dag när jag hamnar på sjukhus ! :furious:

Hare gott allesammans!
M.v.h Pontus Widehall

PontusWidehall
2006-08-22, 19:49
tjenare stahlberg, kul att du kikar in!!

Jo det är sant, har fortfarande småsmärtor i knän, men största problemet med Marklyft är nog mitt grep, har svårt att klämma fast stångjäveln vid händern, så måste fixa klovar, alternativt. remmar.

Fortsätt gärna att ge kritik och övriga tips, också information!

Tack tack, tusen tack allesammans ! : )

Allan
2006-08-22, 20:14
Okey, har du gjort 200 tidigare kanske du kan komma i närheten av 240. Men då ska det vara ett godkänt djup - på Kolozzeum räknas bara det. Grunda böjar göre sig icke besvär.
Men jag har lite svårt för det där med "bara" 100 i benpressen. Eftersom det är två olika övningar borde du ha mer pulver kvar, och i en normal 45 grader släde kan man nog förvänta sig uppemot 300 i benpressen i såna fall.
Vi har ju andra som är böjstarka här och de kör inte på lägre vikter i benpressen än i böjen. No way.

In i övningsbanken och kolla att du inte blandat ihop benpress med hacksquat.


allan

PontusWidehall
2006-08-22, 20:24
Det är alltså inget missförstånd, konstigt nog.
Iofs, under mitt 1 års uppehåll har jag misskött min kost, mitt levande och även rökt. Men har lagt av med allt och rustat upp livet på en ny nivå!

Så därför är min uthållighet väldig låg just nu,
så ifrån 160 Kg Knäböj till 110 Kg Stela Marklyft och sen på Benpressen med ruskigt djupa.
Men resultaten kommer slå mycket högre nästavecka!
Känner redan min feedback från kreatinet, sen kommer det bli till med Proteinshakar och grejer nu ! ;) Mycket stort på gång! :whipped:

Boers
2006-08-22, 20:44
Något som kan tilläggas är att dessa knäböj utförs med en bänk under.

PontusWidehall
2006-08-22, 20:53
Med all respekt har jag nämnt 45 graders, och att jag har dåliga knän.
Bänken är mest som en säkerhetsrisk, men jag ska som SAGT ta kort nästa vecka och visa hur det hela ser ut!

Tack för all kritik och övriga kommentarer ! : ):bow:

bubbe
2006-08-22, 20:57
Med all respekt har jag nämnt 45 graders, och att jag har dåliga knän.
Bänken är mest som en säkerhetsrisk, men jag ska som SAGT ta kort nästa vecka och visa hur det hela ser ut!

Tack för all kritik och övriga kommentarer ! : ):bow:

ja ta lite kort. 45 grader var inte det benpressen? eller menar du 45 grader i knäled :confused:

starkt av dig att lyfta av 240 kg iaf.

PontusWidehall
2006-08-22, 20:59
Haha, nu tar vi det från början!
Knäböjen blir ca: 45 Grader, benpressen är djupast möjliga, stången slår i markören. Om du inte redan är upplyst om att det var Stela Marklyft jag körde, inte vanliga marklyft :P

Tack för att du följer tråden bubbe, grymt kul :)

bubbe
2006-08-22, 21:03
Haha, nu tar vi det från början!
Knäböjen blir ca: 45 Grader, benpressen är djupast möjliga, stången slår i markören. Om du inte redan är upplyst om att det var Stela Marklyft jag körde, inte vanliga marklyft :P


Aha, så du gör 45 grader i böjen i knäled. undrar om man kan kalla det knäböj, hockeyböj kanske är mer passande. Jag kör också hockeyböj som overloading övning efter dom riktiga knäböjen. Tror många blir lite förbryllade när du skriver knäböj, eftersom det är en riktigt tung övning när man gör riktiga djupa böjar.


Tack för att du följer tråden bubbe, grymt kul :)

:thumbup:

polaren
2006-08-22, 21:05
Polaren, Tror du 135/140 inte är omöjligt då? : )


Jo nog skulle det vara möjligt om du känner att 130 kan gå upp i dagsläget :)

Boers
2006-08-22, 21:06
Hoppas du håller målen nu! ;) Keep up the good work buddy!

PontusWidehall
2006-08-22, 21:06
Jepp, vi kallar det Hockeyböj med respekt till att jag har dåliga knän!
*Tycker inte om hockey =/* *spy*

Jag har vart och snokat på det här med Kronlyft, har du någon större erfarenhet av vad det är? Låter intressant, har även kikat lite på några videos, och det verkar vara en gren jag kan bli stark i !

Tack ännu en gång !:)

*EDIT*
polaren: 130 är jag inte säker på skulle gå upp i dagsläget, med tanke på min dåliga form.
Men ge mig några veckor.
Hur som helst, innan min 12 veckors period är över, tänker jag trycka upp MINST 130-140 Kg.
Är kosten bra, är den psykiska motivationen bra, så löser sig allt ska du se ! ;)

bubbe
2006-08-22, 21:11
Jepp, vi kallar det Hockeyböj med respekt till att jag har dåliga knän!
*Tycker inte om hockey =/* *spy*

Jag har vart och snokat på det här med Kronlyft, har du någon större erfarenhet av vad det är? Låter intressant, har även kikat lite på några videos, och det verkar vara en gren jag kan bli stark i !

Tack ännu en gång !:)

Kronlyft används ibland i strongmantävlingar. Strongman blir man inte hipp som happ, krävs mycket styrka. Marklyft är idealiskt att träna för en strongman, för att även bli bättre i kronlyft. Kronlyft är ett marklyft där lyftvägen är något förkortad genom att centrum på stången befinner sig 45cm upp, istället för 22.5 som det blir i vanliga marklyft. Mer en ryggövning än en helkroppsövning som marklyft är.

45cm upp, är iofs en sanning med modifikation, specen är stångens centrum ska motsvara en viktkaka, men det verkar vara lite olika på tävlingarna.

PontusWidehall
2006-08-22, 21:13
Aah, låter mycket intressant!
Det här med Stronman lockar mig ;)
Och visst har jag kropp för det ! ;P
177 Cm, just nu 95 Kg. Tänkte behålla denna vikten, förbränna lite av fettmassan samtidigt som jag bygger muskler, vilket jag gör i nuläget!
Bilder kommer föresten upp imorgon! : )

Tjuckot
2006-08-22, 22:47
Verkar vara en intressant journal :thumbup:
Du verkar iaf ha en bra glöd och skiter i om folk gnäller lite ;) +jag gillar din sign.

kör hårt!

PontusWidehall
2006-08-22, 23:07
Hehe, tack för komplimangen. Verkligen glad att du tycker om journalen! Försöker verkligen fånga grabbarna och tjejernas intresse häromkring!
Men som sagt, jag är väldigt träningsintresserad. Kommer troligtvis vilja tävla lite i framtiden om min rygg och mina knän håller, men det hoppas ;)

Har även spanat in din journal. Läcker! :whipped:
Min sign säger allt ;)
Kvinnor beskriver män som de grekiska gudarna i princip.
Vältränad, intelligenta och formulerande.
Från gymmet får vi den viktigaste delen, våra kroppar och även kommunikation och gemenskap ;)

ha de gott ! *popcorn*

stahlberg
2006-08-22, 23:14
Tjuckot : Vi gamla rävar blir alltid fundersamma om någon som är född 1988 klarar strikta (djupa) böj med 240 kg utan utrustning. Den som gör det är snart i form för nytt svenskt ungdomsrekord, nämligen. Men saken är ju utredd nu, vilket ger möjligheter att fortsätta skriva i journalen på ett mer positivt sätt!

Tjuckot
2006-08-22, 23:17
stahlberg: hehe, jag var oxå väldigt tveksam till dom vikterna kombinerat med djupa fina arslet i backen böjar ;) Men som sagt, han hade en nice glöd. Attityd är viktigt tycker jag så :thumbup:

ponta: hehe, tack, jag råkar gilla min journal jag med ;D den är trevlig, bra drivkraft :devil: och nu ska jag sova och ladda upp inför mitt cardiopass imorgon. Godnatt!

PontusWidehall
2006-08-22, 23:17
Tackar tackar stahlberg.
Givetvis har jag stor respekt för er alla äldre och även kallat veteraner.
Jag ska slänga upp bilder till nästa vecka i alla de tveksamma grenarna som vi diskuterar här. Nämligen, Benpress och Knäböj (Hockeyböj) :P

Ser fram emot lite mer hård kritik då när ni sett bilderna!!

:eating:

*EDIT*
Tjuckot: Grymma grymma resultat du har i arslet du!
Du är en förebild för många ungdomar som spenderar mycket av sin tid framför datorn.
Dem behöver komma till forumet, men också lära sig att det går inte på 2 veckor.
Jag har kämpat mot min dåliga förmåga att gå ner i vikt, har väldigt dåligt flöd på den sidan.
Kroppen bara vill inte gå ner, men stark blir jag med jämna mellanrum!

Danne89_
2006-08-22, 23:22
Hm bara en sak jag inte förstår, du kör Max-ot? Men du kör 8-12reps?
Hur går det här ihop? ;P Max-ot är ju 4-6reps med failure på varje set.

PontusWidehall
2006-08-22, 23:24
Teoretiskt, om du har läst igenom hela journalen, vilket jag har förståelse till att du inte har :P , så har jag nämnt att jag i princip har en uppvärmningsvecka där jag pumpar igång musklerna lite.
Nästa vecka kommer jag öka 20-30 kg i varje övning, och därefter som du säger slicka på Max-OT 4-6 Reps.

Där har du svaret på den frågan, hoppas du klara 100kg förresten ! ;)

Danne89_
2006-08-22, 23:26
Aha okej, då förstår jag =) Tänkte nämligen köra igång med max-ot jag med! Lycka till!

PontusWidehall
2006-08-22, 23:27
Hur som helst, nu blir det sängen.
Ska sova ordentligt och sen dra mig igenom ett Axlar/Traps pass imon!

Resultat, feedback etc. kommer imorgon, men jag kommer nog skriva lite innan jag hunnit så långt :)

Som sagt, alltid kul att snacka med folket häromkring!

Ha de gott allesammans!
M.v.h // Widehall

*EDIT*
Danne: Mycket bra idé perfekt sammansättning, kör igång vecka 1, suverän uppvärmning ! ;)
Ha de!

stahlberg
2006-08-22, 23:41
Tack för respekten.

Bara det faktum att man är veteran BEHÖVER inte betyda att man vet allt. Jag känner en verklig veteran, som styrketränat i 54 år - men jag tycker inte att han vet mer än jag (som sysslat med SL i bara(?) 30 år).

En gång för länge sedan (så brukar också många sagor börja) när en av mina adepter bommade 250 kg i marklyft så sa denne veteran till honom - försiktigtvis när jag gått ut ur rummet - att HAN (=veteranen) borde lära honom (=adepten) marklyftsteknik, annars skulle adepten ALDRIG klara 250 kg i marklyft. Adepten (som bara var 16 år) svarade inte, men godtog inte erbjudandet. Han berättade det inte för mig, troligen för att han visste att jag hade blivit förbannad. När adepten långt senare klarade 350 kg - 100 kg mer än han "aldrig skulle klara" - berättade han detta för mig. Och sedan gick han och påminde veteranen om vad han sagt.

Sens moralen i denna (helt sanna) historia ska vara att man NATURLIGTVIS SKA KÖRA SITT EGET RACE.

Å andra sidan har vi här på kolo ett gäng VERKLIGT KUNNIGA veteraner, som det kan löna sig att höra rätt så mycket på. På det viset sparar man nämligen till och med åratal av arbete, som går till spillo då man (som alla) gör sina misstag.

Men också jag uppskattar din förmåga att ta emot kritik. För det kan inte vara så roligt att starta sin journal med en massa käbbel och ifrågasättningar. Som sagt ska vi hoppas att det blir mer positiv och kobstruktiv respons härefter.

PontusWidehall
2006-08-23, 08:05
God morgon allihop.
Tack för ett välskriver och motiverande svar stahlberg!!
Sådana där inlägg i journalen ger en lite extra peppning, och det är då aldrig fel ! ;)

Hursomhelst, nu blir det lite frulle, sen bär det av till lite arbete :P
Träningspass:
Även idag 16:50, kommer slänga upp en massa bilder, kommer troligtvis ta lite bilder under våran träning också, axlar och traps idag!

Ännu en gång, tusen tack för era svar, komplimanger, övriga kommentarer och eran strikta kritik!

Tusen tack, M.v.h. // Pontus Widehall

PontusWidehall
2006-08-23, 14:13
Dagens arbete färdigt, lagom varmt under dagen, blir lätt det när man konkar runt på kavaj o.s.v :)

Dags att käka lite nu, sen även ta mitt kreatin :).

Som sagt, axlar och traps idag, ser FRAM EMOT det ! ;D:whipped:
Hoppas för övrigt på ett mycket tungt pass med lite sauna efteråt :)

Ha de bra, återkommer framåt kvällningen.

Tjuckot
2006-08-23, 14:32
*EDIT*
Tjuckot: Grymma grymma resultat du har i arslet du!
Du är en förebild för många ungdomar som spenderar mycket av sin tid framför datorn.
Dem behöver komma till forumet, men också lära sig att det går inte på 2 veckor.
Jag har kämpat mot min dåliga förmåga att gå ner i vikt, har väldigt dåligt flöd på den sidan.
Kroppen bara vill inte gå ner, men stark blir jag med jämna mellanrum!

Grymma och grymma, deff i 2.5 år är inget att rekomendera alltså ;) Men nu jävlar, träningen går bättre än någonsin och jag ökar äntligen stadigt o fint i styrka. Och tro mig, min glöd för träningen är bättre än någonsin :devil:

Cardio, fokusering på maten, sömn, mer cardio, cardio, träna, träna träna. Så mkt mer ska det inte behövas för att tappa lite vikt ;D Det är också det roligaste sättet, en bra kondition är skojj att ha :thumbup: Tycker jag nu när min börjar bli bättre iaf, riktigt skönt. *fortfarande urpumpad efter dagens cardiopass*

PontusWidehall
2006-08-23, 15:29
Men iaf, du är en förebild på att, med lite jädransanama kan man komma nästan hur långt som helst ! ;)

Ska ner te gymmet nu : )

Återkommer vid 19-21.00 hugget.
M.v.h // Pontus Widehall

Deceiver85
2006-08-23, 18:59
Det ska bli kul att se bilderna, döma av dina styrkestats så är du bra stark. Får man se ett träningspass snart då?

PontusWidehall
2006-08-23, 21:21
Dagens pass var tungt, men med lite assistans från min träningspolare så klarade vi oss igenom följande övning ! ;)

Sittande militärpress bakom nacken: 6Rep, 2Set, 40 Kg.
Sittande hantelpress: 6Rep, 2Set, 25x2Kg.
Stående hantellyft åt sidan: 15Rep, 2Set, 7x2Kg.


Hantelshrugs: 8Rep, 2Set, 35x2Kg.
Upprätt rodd (smalt grepp): 8Rep, 2Set, 50Kg.


FEEDBACK!: Känslan att man gjort ett bra jobb, tryckt på ganska bra idag känner jag av min nuvarande prestanda! Dock mycket återstående, har ju som sagt satt upp mål. Och imorgon blir det även fet fest, skattjakt och övrig inspark för skolan 1or ;)

Så vi får se hur vi mår på fredagen, mår vi prima fisken i oceanen ska vi köra Bröst passet också, blir grymt skönt. Men som det ser ut i mitt kylskåp blir det nog inget med det =/, eller va fan. klart att det blir det!

Övrig information och uppdatering:

Känner att jag börjar få mer styrka allmänt i kroppen, mer vilja och mycket mer jävlaranama. Också fått tillbaka min förmåga att pumpa upp mig själv innan en övning vilket också ökar min prestanda.
Uthålligheten är dock ett frågetecken
Den har förbättrats! Känner att man har lite styrka kvar efter några reps, vilket jag inte kände förra veckan. Är glad för det ;)

Kommentera gärna detta, och jag ber om ursäkt för det sena svaret!

Ha en trevlig kväll, M.v.h. ! Pontus Widehall :thumbup:

shadowfire
2006-08-23, 21:25
Jag gillar din glimt och din mentala fokus, du verkar taggad som fan o riktigt motiverad. Det är rätt sällsynt i journaler här på kolo... du verkar ruggigt stark dessutom, men med den mentala boosten du har nu så kan du långt. Kötta så det ryker! :thumbup:

PontusWidehall
2006-08-23, 21:31
*EDIT* glömde ju totalt bilderna!
Ska ladda upp en del bilder, så ni får se lite hur det ser ut här ;P
Är ABSOLUT inte nöjd, hursomhelst så får jag ständig hård kritik varje dag, och det ger mig en enorm kick!

Normalt... aah mm aja, kommentera ! ;D Byggmaterial va ? =) :hbang:
http://img170.imageshack.us/img170/8836/normaltyf2.jpg

Jag ser ganska snäll ut va ? =)
http://img174.imageshack.us/img174/723/framsidanmq7.jpg

Byggmaterial .....
http://img368.imageshack.us/img368/7739/ryggenyj7.jpg

Sist men inte minst, den mest icke-konverterade bilden!
http://img368.imageshack.us/img368/4845/herregudfq3.jpg

Kommentera, kritik och allt sånt nu!

PontusWidehall
2006-08-23, 21:35
Shadowfire: Tackar tusenfadligt! :bow:
Det är sant, jag är så ruskigt ruskigt mentalt fokuserad på min uppgift.
Jag vill inte skryta men kan nog oskyldigt påstå att jag har en förbannad jävla brinnarglöd till att träna, särskilt nu.

Jag är motiverad för att jag vill att folk ska se på mig som den som lyckades, jag kämpar mot mina gener dessutom.
Min biologiska farsa har en jävla kagge och har alltid vart stor, tjock, mullig och käggig :P Men jag ser även det som en KICK in the ass att bevisa att gener är bara skit. Med vilja kan man komma långt, och det ska jag bevisa för er alla här på Kolozzeum!

PontusWidehall
2006-08-23, 21:44
Kan väl även dra upp lite ben-bilder.
Men det är förbannat ljust, man ser inte mycket :P

http://img483.imageshack.us/img483/1480/lrfe9.jpg

http://img241.imageshack.us/img241/3771/vaderht7.jpg

Så! Här har vi alltså jämförelse bilder, nya bilder kommer om 3 månader!
Fast iofs, nästa vecka med en Knäböjs bild! : )

GolvMupp
2006-08-23, 21:44
PUVVE POWER!

Faan va söt du är! Fast att du e lite tjock =D

PontusWidehall
2006-08-23, 21:46
Jag vet... :'(

Men jag ska visa för dig och alla att jag kan bli en strongman eller liknande ! *GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR*

Speciellt för din mamma ;) Hon kommer bli häpen när hon får se resultatet om 3 månader ;)

shadowfire
2006-08-23, 21:55
jag måste bara fråga, är det du på avataren också?...

PontusWidehall
2006-08-23, 21:58
Jepp, det är jag :P
Har som sagt varit i hårdträning för ett år sen, men sen sket sig allting.
precis allting, vill verkligen inte gå in på detaljer, för jag skäms för det!

men nu siktar jag mot toppen igen, och det kommer gå. ge mig tid bara :em:

ha de gott allesammans!

PontusWidehall
2006-08-23, 22:25
Bara för att jag är tjock, behöver ni inte sluta skriva i min journal =(
Behöver även lite tips om hur man går ner i vikt...
För jag har en förbannat dålig ämnesomsättning som inte tillåter mig att gå ner i vikt =/ .

PontusWidehall
2006-08-23, 22:41
Tänker skämmas lite och gå i pakt med Boers och GolvMupp.
Här kommer mina kroppsmått....

Överarmar: H: 39,5 V: 40
Underarmar: H: 32 V: 31,5
Midja (navel): 101,5
Bröst (tuttvårtorna): 107,5
Lår: H: 69,5
Axelbredd: 122
Vader: H: 41,5 V: 42

oggen
2006-08-23, 23:26
Aah, låter mycket intressant!
Det här med Stronman lockar mig ;)
Och visst har jag kropp för det ! ;P
177 Cm, just nu 95 Kg. Tänkte behålla denna vikten, förbränna lite av fettmassan samtidigt som jag bygger muskler, vilket jag gör i nuläget!
Bilder kommer föresten upp imorgon! : )


Inte för att vara taskig men "kropp för strongman", nja. Du är rätt kort för en strongman och väger alldeles för lite. Är själv 183 väger 115kg och jag har problem i vissa övningar p.g.a. jag är för liten.
(Jag är inte säker om du är seriös men jag ville bara få det sagt) :)

Lycka till med träningen *flex*

Tjuckot
2006-08-24, 06:37
Nu ska vi väl inte vara såna, men en kille på mitt gym är typ 160 nånting och tävlar i strongman, ok att han tävlar i typ.. 65-70kgs klassen eller vad det är, men iaf ;)

Pontus, så mkt krävs det inte för att gå ner i vikt. Få ett hum om bra mat, mer promenader, hård träning, sova bra, regelbundna måltider! Man börjar alltid någonstans.. och för fan, va envis! Jag visste inte allt i början, men jag gav inte upp :thumbup:

och jag tror inte folk slutar skriva här för att du är tjock ;) haha, men många gillar nog att få skrivet i sina egna journaler också *flex*

Bra att du lägger upp bilder med, även benbilder, vilket dom flesta brukar strunta i, niiice!

PontusWidehall
2006-08-24, 07:44
Hehe, tack så mycket.
Jag är envis, jag avskyr sallad som ett exempel. Men jag trycker i mig det ändå, har hört någonstans. Att det man inte tycker om att käka är bra att käka :P .

Jag kommer köra stenhårt, hela tiden och som sagt visa att med min egen väg kan jag uppnå mina mål!

Måste bara få tag i lite Kosttillskott och Proteinshakar så löser det sig med muskelbyggandet iaf ;)

Jag ska börja deffa om 6 månader, tills dess ska jag bara bygga muskler, så 6 månaders stenhård träning, sen deffning 2-3 månader.

Vi får se hur det går, men intressant ska det bli!
Ni kommer få nya bilder om 3 månader då mitt första Max-OT är avslutat, förutom bilderna på mitt knäböj nästa vecka.

Tack för kritiken och kommentarer, det uppskattas :)

Ha en bra dag, och träna hårt allesammans ! :whipped:

Taririi
2006-08-24, 08:34
Hehe, tack så mycket.
Jag är envis, jag avskyr sallad som ett exempel. Men jag trycker i mig det ändå, har hört någonstans. Att det man inte tycker om att käka är bra att käka :P .

Nja, valspäckspaj är varken gott eller hälsosamt. Grönsaker är generellt bra för en. De är både kalorifattiga och näringsrika.

Lycka till med Max-OT. Jag har hållit på med det ett tag nu och om du har några frågor så är det bara till att ställa dem. Jag kommer besvara frågorna så pass väl jag kan. Tveka inte en sekund ;).

PontusWidehall
2006-08-24, 08:39
Taririi:
Jag lovar att jag inte ska tveka om det är något ;).
Försöker själv att inte vara så ivrig med att få bort mitt fett som jag ärvt av farsan, men det ska bort. :P

Men jag ser iaf lite biffig ut på gymmet, och det är det viktigaste ;)

Nähe, nu bär det av till skolan. Sen efter det är det skattjakt med inspark för våra yngsta klassare på skolan ;).
Ska supa dem alla under bordet , haha ;D

Sniggel
2006-08-24, 08:50
Lycka till med träningen, du verkar ha en grym motivation! Inspirerande att läsa.

PontusWidehall
2006-08-24, 11:12
Lycka till med träningen, du verkar ha en grym motivation! Inspirerande att läsa.

Man tackar Sniggel,
Jo, som sagt så har jag en grymt stark mental och psykisk motivation.
Framtidsmål inom 3 år är väl att väga 100 Kg, men att jag ska vara mäktigt deffad.
Hur som helst, vi får se hur det går! Måste även sola lite solarium kombinerat med deffandet, så att resultatet verkligen blir synligt ;D

Är ute och går mycket nu me, min katt har sprungit bort.
Fråga mig inte hur, men på ett eller annat vis har hon gjort det =/

Övrigt, hänger en stund till här. Sen bär det av till skattjakt etc.
Så jag vill önska er alla en träningsfokuserad dag och en allmänt härlig dag med gott käk och avkoppling :)

M.v.h. // Pontus Widehall *rolleyes*

Big Lou
2006-08-24, 11:14
Om du är intresserad av strongman så tycker jag du kan strunta i deff.
Att ta protein som tillskott till maten är en idé om du inte får i dig tillräckligt med protein annars.

Kollade dina stats och knäböjen eller om det nu var hockeyböj imponerar.
Om greppet är klent i marklyftet så använd magnesium samt öva upp ditt grepp.
Ett bra grepp är väldigt viktigt i strongman.

Lycka till!

PontusWidehall
2006-08-24, 11:25
Om du är intresserad av strongman så tycker jag du kan strunta i deff.
Att ta protein som tillskott till maten är en idé om du inte får i dig tillräckligt med protein annars.

Kollade dina stats och knäböjen eller om det nu var hockeyböj imponerar.
Om greppet är klent i marklyftet så använd magnesium samt öva upp ditt grepp.
Ett bra grepp är väldigt viktigt i strongman.

Lycka till!

Big Lou:

Ska verkligen ta och börja träna upp mitt grepp, som sagt i det stela marklyftet vi gjorde så var det greppet som släppte. Har möjlighet att plocka mycket mer tror jag, undrar hur mycket man tar i vanliga marklyftet. Vi får väl se, kommer ju som sagt upp med helt nya resultat nästa vecka! Då blir det inga småvikter här inte ;)

Ännu en gång, tack för ett välformulerat svar som hjälpt mig ytterligare på traven!

theolito
2006-08-27, 13:28
Ser skitbra ut ju! Bra styrka. Du kanske har lite hull men det är borta efter deffen! Lycka till med träningen! :)

shadowfire
2006-08-27, 14:15
Måste bara få tag i lite Kosttillskott och Proteinshakar så löser det sig med muskelbyggandet iaf ;)
Glöm inte att det är just ett tillskott... du kommer mest bara slänga pengarna i sjön om du inte har en bra baskost och sköter ditt kostintag.

Tjuckot
2006-08-27, 14:40
Glöm inte att det är just ett tillskott... du kommer mest bara slänga pengarna i sjön om du inte har en bra baskost och sköter ditt kostintag.


+1.

steg 1 är att fixa kosten, sen kan man börja tänka på annat, helt klart. Men inte att glömma att tillkost kan underlätta att sköta kosten rätt. Ex. lättare att få i sig proteinbehover för dagen med hjälp av en proteinshake. Men det kan du tänka på sen tycker jag, fixa maten och ät på regelbundna tider osv, ät rätt, ät bra, sup mindre osv ;)

PontusWidehall
2006-08-31, 20:58
theolito:
Vet, jag kallar det byggmaterial : )

Är även tillbaka nu efter ett litet internetdowntime.

Och jag har OCKSÅ hoppat av MAX-OT.
Nytt träningsschema som jag känner att jag får ut mer av!
Och jag har också skippat hockeyböjen. Jävla skit va? : P

Måndagens pass var följande!

Knäböj (Djupast möjliga, så att vaden slår emot låret): 90 Kg, 12 reps. 5set.
Benpress: 100 Kg, 12 reps. 4set.
Bänkpress: 75x12, 75x12, 70x10, 70x10, 60x10.
Marklyft: 110Kgx12x5.
Militärpress: 40Kgx10x4
Vadpress(Sittande45Grader) : 70kg, 10 Rep, 4 set.

Det var då måndagens pass. Var tvungen att känna på helkroppspassen så jag hoppade av innan bi-cep, tri-cep, mage.

Onsdagens pass!
Knäböj 120Kg, 10 Rep, 5 Set.
Benpress , 100/90/80/80/80 , 10 reps.
Bänkpress, 70 Kg. 10Reps, 5 Set.
Militärpress, 35 Kg, dödade mina armor i 3 set ;P
Vadpress, 70 Kg, 10 reps, 5 set.
Pushdowns, 90 Kg. 10 reps, 5 Set.
Skivstångscurl(Lutandes framåt): 45Kg, 10 reps. 5 set.
Crunches tills jag inte kunde stå upp ;P

Sen krälade jag mig mot duschen, och där satt jag ner en bra stund ;P

Så här kommer alltså mina pass se ut i fortsättningen, kollat lite på Slartibartfast! Och han har grymma scheman. Men känns som om man måste ta anabola för att klara ett pass, men det känns bara bättre att tänka att jag inte tar det !!!

UNDERBART!

Träningsvärk i hela kroppen och det är pump i nästan varje övning nu ! ;D

Ha en bra dag, kommentera gärna. Ursäkta dröjesmålet dock : )

Taririi
2006-09-01, 07:34
Det är lite synd att du hoppat av Max-OT utan att ge det en chans först. Å andra sidan gäller det väl att hitta något som man tycker är kul och funkar. Ditt nya schema ser bra ut och av att döma vikterna så har du mycket bra potential. Fortsätt jobba hårt och det kommer bli något av dig. Lycka till :thumbup:!

PontusWidehall
2006-09-01, 07:44
Tackar för svaret!
Jo, det nya schemat är skönt, men otroligt tungt!
men jag gillar tunga saker, fast till att se det, så är det ändå lättare vikter.
Ska köra maxningsvecka om 3 månader : )
Så då får vi se vilka resultat det blir, hoppas på höga ! :D

Tack ännu en gång!

PontusWidehall
2006-09-04, 09:09
Fredagens pass då, tungt men UNDERBART!

Marklyft:
130kg x 10
100kg x 6 ( Blev distraherad av en "polare" så jag sträckte korsryggen.. )


Knäböj: (Kunde inte fullfölja mina vikter p.g.a korsryggen.. )
70kg x 25
70kg x 25

Sittande militärpress bakom nacken:
45kg x 10
45kg x 10

Bänkpress:
75kg x 10
75kg x 10
75kg x 8, 2 failed.

Bencurl:
45kg x 10
30kg x 10

Stående vadpress (ett ben):
80kg x 10
80kg x 10

Dips:
9 Rep
7 Rep

Hammercurls:
17kg x 10
17kg x 10

Omvänd Crunch nedlutande:
25Rep
25Rep

Crunches:
15Rep
10Rep

Det var alltså dagens pass.
Trots sträckningen i korsryggen ville jag trycka på så mycket jag klarade av.
Jag lärde mig dock en sak, när man kommer uppåt lite tyngre vikter krävs det mycket koncentration, och om den störs så kan det gå illa till...

Pass idag igen! Helkroppspass med MYCKET HÖGRE TEMPO!
Golvmupp är min bästa vän ! :hbang: :hbang:

Kommenterar och kritik uppskattas ! :)

stahlberg
2006-09-04, 09:31
Det är snabba vändningar ifråga om uppläggen. Om du med maxning menar att pröva 1RM så kan du sakna viktkänsla (för singlar med tunga vikter) om du tränar högreppare fram till dess.

Nitrometan
2006-09-04, 10:03
Det är snabba vändningar ifråga om uppläggen.
Ja, det känns igen. Eller hur?

Därmed inte sagt att Pontus gör fel.

Taririi
2006-09-04, 10:07
Vad synd att du sträckte korsryggen. Är den bättre idag? Det är i varje fall positivt att du börjat klättra upp i marklyften. Bänkpressen går också bra, ser jag. Två tior på 75kg är inte att underskatta. Bra jobbat :).

PontusWidehall
2006-09-04, 11:30
Det är snabba vändningar ifråga om uppläggen. Om du med maxning menar att pröva 1RM så kan du sakna viktkänsla (för singlar med tunga vikter) om du tränar högreppare fram till dess.

Jag har lite skam i kroppen, men jag vill gärna ha en mer detaljerad förklaring på vad det var du just sa där, jag hänger inte riktigt med :P
Snabba vändingar o.s.v.
Tränar jag fel? =/

Tack på förhand!

PontusWidehall
2006-09-04, 11:32
Vad synd att du sträckte korsryggen. Är den bättre idag? Det är i varje fall positivt att du börjat klättra upp i marklyften. Bänkpressen går också bra, ser jag. Två tior på 75kg är inte att underskatta. Bra jobbat :).

Hehe, tackar taririi.
Jepp, marklyften ska gå mycket mycket högre!
Jag vet att jag har mer potential till säkert 160-170 iaf, men innan dess måste jag träna upp mina nypor eller användar remmar, för mina handleder fingrar klarar inte att hålla uppe 130 i 10 reps =/.
Någon bra grepp träning? Eller är det bara grippers som gäller, eller klassas remmar som fusk?

Tack för svaret ännu en gång Taririi ! :)

PontusWidehall
2006-09-04, 11:34
Ja, det känns igen. Eller hur?

Därmed inte sagt att Pontus gör fel.

Vi har skarpa killar på gymmet, och de sa till mig i början när jag gjorde fel i tex. bänkpressen, gick inte djupt nog, men nu går jag så djupt så att den snuddar bröstkorgen, och koncentrera lyftet med specifikt bröstkorg och brösten.

Men det är självklart en möjlighet att någonting går fel, det är även lite pinsamt att filma och greja nere på gymmet, kan bli lite gayförklaring på det :P , men vi ska nog ta kort på mina knäböj idag.

Nitrometan
2006-09-04, 11:51
Det jag syftade på var att många nybörjare byter program hela tiden i jakten på "det bästa träningsprogrammet".

PontusWidehall
2006-09-04, 11:54
Det jag syftade på var att många nybörjare byter program hela tiden i jakten på "det bästa träningsprogrammet".

Har bestämt mig för en långtidsperiod med Helkroppspass nu!
Men givetvis måste det ju varieras lite övningar,
Så som bänkpress -> Lutande bänkpress -> hantelpress o.s.v.
Finns många övningar, men kan inte köra samma övning hela tiden, det tröttar ut övningen, och samma ställen på musklerna blir väl tränade hela tiden, så jag har planer på att variera lite.
Men jag måste börja med marklyften, men jag ska ha mer uppvärmning idag, och allmän korsryggsuppvärmning idag, för jag är rädd om den, och idag ska 130 vara "Piece of cake" 130kg 10x2. Men vi får se !:)

stahlberg
2006-09-04, 13:15
Först och främst så har jag inte - lika lite som Nitrometan - sagt att du gjort fel.

Men både han och jag har sett "jakten på det bästa träningsprogrammet" åtskilliga gånger (under ett par skamliga år på 1970-talet har jag själv ägnat mig åt den, vill jag minnas. Nu var DET sagt också :em: ).

Denna jakt går ut på att lyftaren ifråga börjar med ett nytt program, motiverad, inspirerad och med höga mål. Om det sedan beror på att målen är lite för höga eller något annat så går det alltid på samma sätt. Lyftaren är inte helt nöjd med sitt program. Han läser om något nytt, blir lika inspirerad, och skrotar snabbt det gamla till förmån för det nya. Och såhär fortsätter "jakten på det bästa träningsprogrammet" utan att lyftaren ifråga någonsin riktigt hinner pröva något program på allvar.

På 1980-talet hade jag en bekant, som tränade bodybuilding med en viss framgång, fastän han aldrig tävlade. Han var väldigt inspirerad. Lyste det i gymmet klockan 3 på natten så var det han som tränade (han hade egen nyckel). Hade han vilodag så kom han till gymmet ändå, och snart tränade han, lika hårt som när det var träningsdag. Och MINST VARANNAN vecka så kom han med ett NYTT PROGRAM, som han hade fått tag i : NU skulle de fantastiska resultaten komma. Denne man tränar inte mera, men han är ett bra (om än något överdrivet) exempel på en som jagar efter "det bästa träningsprogrammet".

Detta är inte skrivet för att vara elak mot dig, eller för att påpaka att du gör fel. Tids nog får du ro att träna ordentligt med ditt program och bygga upp träningen PÅ LÅNG SIKT.

Taririi
2006-09-04, 13:26
Jag vet att jag har mer potential till säkert 160-170 iaf, men innan dess måste jag träna upp mina nypor eller användar remmar, för mina handleder fingrar klarar inte att hålla uppe 130 i 10 reps =/.
Någon bra grepp träning? Eller är det bara grippers som gäller, eller klassas remmar som fusk?

Tack för svaret ännu en gång Taririi ! :)

Tja, jag använder mig utav dragremmar. Jag hade inte heller klarat av att hålla uppe 180kg med mitt klena grepp. Det räknas inte som fusk. Folk använder sig av remmar till alla möjliga övningar på gymmet :).

PontusWidehall
2006-09-04, 13:32
Först och främst så har jag inte - lika lite som Nitrometan - sagt att du gjort fel.

Men både han och jag har sett "jakten på det bästa träningsprogrammet" åtskilliga gånger (under ett par skamliga år på 1970-talet har jag själv ägnat mig åt den, vill jag minnas. Nu var DET sagt också :em: ).

Denna jakt går ut på att lyftaren ifråga börjar med ett nytt program, motiverad, inspirerad och med höga mål. Om det sedan beror på att målen är lite för höga eller något annat så går det alltid på samma sätt. Lyftaren är inte helt nöjd med sitt program. Han läser om något nytt, blir lika inspirerad, och skrotar snabbt det gamla till förmån för det nya. Och såhär fortsätter "jakten på det bästa träningsprogrammet" utan att lyftaren ifråga någonsin riktigt hinner pröva något program på allvar.

På 1980-talet hade jag en bekant, som tränade bodybuilding med en viss framgång, fastän han aldrig tävlade. Han var väldigt inspirerad. Lyste det i gymmet klockan 3 på natten så var det han som tränade (han hade egen nyckel). Hade han vilodag så kom han till gymmet ändå, och snart tränade han, lika hårt som när det var träningsdag. Och MINST VARANNAN vecka så kom han med ett NYTT PROGRAM, som han hade fått tag i : NU skulle de fantastiska resultaten komma. Denne man tränar inte mera, men han är ett bra (om än något överdrivet) exempel på en som jagar efter "det bästa träningsprogrammet".

Detta är inte skrivet för att vara elak mot dig, eller för att påpaka att du gör fel. Tids nog får du ro att träna ordentligt med ditt program och bygga upp träningen PÅ LÅNG SIKT.

Stahlberg:
Tack för ett väldigt välformulerat svar!
Det är sant, vi hoppade från Max-OT till Helkropps efter inspiration.
Däremot är det inte sant att jag tänker byta, och jag vet att du heller inte påstod det, men jag vill göra en notis i dina anteckningar om att jag kommer kämpa med denna typen av träningspass under en ganska bra tid nu, sen får vi ser hur långt det bär.
Anledningen till att jag tänker köra helkropps är att jag känner mycket mer feedback än jag gjorde i Max-OT, och Ja, jag körde Max-OT punkt för punkt.

Jag ska inte bli ännu ett fall av dessa "Perfekta passet letare" ;P
Tack för ett motiverande svar!

PontusWidehall
2006-09-04, 13:34
Tja, jag använder mig utav dragremmar. Jag hade inte heller klarat av att hålla uppe 180kg med mitt klena grepp. Det räknas inte som fusk. Folk använder sig av remmar till alla möjliga övningar på gymmet :).

hehe, får nog fixa dragremmar idag då.
Men klarar jag inte 130x10x2 idag så kör jag nog 130x10x1 sen 120x12/14x1.

Vi får se vad det leder till, men är även rädd om korsryggen, så jag ska ha mig en REJÄL uppvärmning idag !! :)
Ska ner på gymmet nu, hör av mig sen!

Tack så jättejättemycket för alla svar!!!!

GolvMupp
2006-09-04, 17:14
Det borde ju bara vara bra att leta efter det "perfekta programet", då får man ju väldigt mycket variation på sin träning *rolleyes*

Cerberus
2006-09-04, 18:49
Grov!

Tjuckot
2006-09-04, 18:56
Knäböjsbilder? Vi vill se! Jag ska träna ben imorrn fs, behöver inspiration :Virro

Keep going strong nu bara, all will be good :D

Cilia
2006-09-04, 19:36
Jag använder också remmar.
Vet att vissa tycker att man gör sig en björntjänst för att man inte blir starkare i nyporna eller underarmarna. Men jag tror att jag alltid kommer att vara starkare i ryggen än i mina nypor.

Jag blir ändå starkare i dom genom att jag kan köra utan remmar på högre vikter hela tiden än tidigare. Använder bara remmarna på de högsta vikterna.

Men jag vill kunna koncentrera mig på ryggen eller baksida lår när jag kör och inte oroa mig för greppet.

PontusWidehall
2006-09-04, 21:02
Jag använder också remmar.
Vet att vissa tycker att man gör sig en björntjänst för att man inte blir starkare i nyporna eller underarmarna. Men jag tror att jag alltid kommer att vara starkare i ryggen än i mina nypor.

Jag blir ändå starkare i dom genom att jag kan köra utan remmar på högre vikter hela tiden än tidigare. Använder bara remmarna på de högsta vikterna.

Men jag vill kunna koncentrera mig på ryggen eller baksida lår när jag kör och inte oroa mig för greppet.

Sant Cilia, och även sant det ni andra också säger!
Grepp är viktigt, och ja, jag koncentrerar mig också heller på att göra det med styrka i rygg och baklår än koncentration på att hålla vikten levande.

PontusWidehall
2006-09-04, 21:17
Dagens pass...
Kände även idag lite i korsryggen, men försökte köra på på de övningar jag måtte mig gå igenom.

Marklyft
130kg x 10
130kg x 4, (avbröt, fick ont trots min uppvärmning, tror jag måste slipa lite på tekniken! Ska noggrant kolla lite videos etc.)

Latsdrag med V-handtaget
80kg x 10
80kg x 10

Sittande rodd med väldigt brett grepp
50kg x 15

Bänkpress
90kg x 6 (PB från och med när vi börjat träna)
90kg x 5
70kg x 13

Knäböj
70kg x 10
70kg x 10

Benpress (Våran maskin funkar inte, så jag har räknat ut att man kan dubbla våra vikter med något emellan 2 -> 2.5 och få det riktiga resultatet.
110kg x 10

Stående vadpress (ett ben)
80kg x 10 (Båda ben)
60kg x 10 (Båda ben)

Kabelkrossar
50 på vardera sida(100kg) x 10

Militärpress (Fristående med skivstång med vikt, UNDERBAR!!!!)
50kg x 10
50kg x 10

Sittande hantelcurls (lite bakåtlutande)
17 x 10

Hammar curlar
17kg x 10

Tricepspress
35kg x 10
35kg x 6

Hängande benlyft
10 reps, sen småreps p.g.a att jag kunde inte hålla min vikt kvar.

Crunches
10 reps x 2 set, sen vart jag färdig ...

Detta var alltså dagens schema.

Feedback och övrig diskussion:

Som jag nämnde lite tidigare, korsryggen smärtar mig!
Men jag försöker kötta på som fan ändå, och det funkade väl sådär.
Måste som sagt slipa lite på min marklyft teknik, för någonting är det som inte stämmer med tanke på att jag får värker i korsryggen =/
Övrigt, nöjd med bänkpressen, vet nu att jag har kapacitet för 100+ i bänken. Vilket självklart var ett av mina få mål :)
Men jag ska fan ta mig emot 130 Kg inom 2-3 månader! ;D
Tycker bänkpress är den roligaste övningen om jag får yttra mig :)

Kommentarer och övrig kritik uppskattas !!! :hbang:

shadowfire
2006-09-04, 21:38
Kör du marklyft med eller utan bälte? Har du svankrygg och blicken högt upp under lyftet? Lyfter du med benen först och ser till att dra med ryggen efter ett tag?
Har sett en kille lyfta med bananrygg (för tungt och med fel teknik) marklyft och det kan fasiken inte ha varit bra för ryggen inte.

Annars ska det kännas i korsryggen om man är ovan med marklyft, men det ska inte smärta. Smärtar det så gör du något grymt fel eller så har du en tidigare skada som presenterar sig.

Jag kan tillägga att jag i början då jag körde marklyft fick rejält ont i korsryggen, en slags utmattning. Inte smärta utan bara lite värk, mittemellan mjölksyra och kramp, men det gav sig efter ett par pass. Är du minsta lilla osäker så går ner på vikterna o kör in tekniken riktigt istället. Lyfta tungt är inte allt.

PontusWidehall
2006-09-04, 21:44
Kör du marklyft med eller utan bälte? Har du svankrygg och blicken högt upp under lyftet? Lyfter du med benen först och ser till att dra med ryggen efter ett tag?
Har sett en kille lyfta med bananrygg (för tungt och med fel teknik) marklyft och det kan fasiken inte ha varit bra för ryggen inte.

Annars ska det kännas i korsryggen om man är ovan med marklyft, men det ska inte smärta. Smärtar det så gör du något grymt fel eller så har du en tidigare skada som presenterar sig.

Jag kan tillägga att jag i början då jag körde marklyft fick rejält ont i korsryggen, en slags utmattning. Inte smärta utan bara lite värk, mittemellan mjölksyra och kramp, men det gav sig efter ett par pass. Är du minsta lilla osäker så går ner på vikterna o kör in tekniken riktigt istället. Lyfta tungt är inte allt.

Tack för ett MOTIVERANDE svar shadowfire.
Jo det är sant, nu på ONSDAG ska jag köra med 80 kg istället för 130 och verkligen finslipa tekniken!
Men jag tänkte på det, det smärtar inte, det är bara som en temporär rejäl sträckning, den går över efter ca: 1½ -2 timmar.
Så förmodligen måste jag köra in tekniken och, ja, aa, tekniken!
Sen borde det finslipas. funderar även på att köra mera bredbent när jag kör den, övning och motivation och uthållighet. Där har du mina steg till framgång i marklyftet!
Kommer vara mycket mycket försiktigare i marklyftet så jag kan köra på lite i böjen. trist att trycka på 80 ... :(

Tack för ett grymt svar ! :)

Danne89_
2006-09-04, 21:59
Inte kikat här på ett tag, men kollat igenom journalen nu =)
Kul läsning! Fortsätt såhär =)

PontusWidehall
2006-09-04, 22:03
Inte kikat här på ett tag, men kollat igenom journalen nu =)
Kul läsning! Fortsätt såhär =)

Tack Danne89_:
Försöker göra den så rolig och intressant som möjlig samtidigt som jag försöker få det att se bra ut och fånga upp läsarna :)
Är ändå relativt nöjd med passet idag, tror jag ska börja köra hög reps på allting förutom Bänkpress, vill pusha på 100kg+ nu! 3 siffrigt är motiverande ! ;D

Tjuckot
2006-09-04, 22:20
Som skuggan sa, +1 på det. Har själv gjort om min markteknik x antal gånger.. =)

Hur är din teknik i bänken? Av ren nyfikenhet =) Långsamt ner, explosivt upp? Stopp? Studs?

Annars är det fina vikter, och akta ryggen din, den är viktig ;)
håller det i sig så är en massage värt pengarna, helt klart *popcorn*

Deceiver85
2006-09-04, 22:24
Jäkligt fina bänkpressar, härliga vikter. Riktigt avundsjuk...din journal blir att rekommendera.

PontusWidehall
2006-09-04, 22:25
Som skuggan sa, +1 på det. Har själv gjort om min markteknik x antal gånger.. =)

Hur är din teknik i bänken? Av ren nyfikenhet =) Långsamt ner, explosivt upp? Stopp? Studs?

Annars är det fina vikter, och akta ryggen din, den är viktig ;)
håller det i sig så är en massage värt pengarna, helt klart *popcorn*

Bänkpress: Sakta ner, explosiv upp, snudd vid bringan sen upp igen.
Brett grepp. Ja, jag har fått lite hjälp med det, och det är i jämförelsevis tävlingsbänkande :)
Jepp, ska hitta min teknik, troligtvis på onsdag. Ska vila ryggen nu med skönhest sömn!

FYLLER 18 ÅR IMORGON !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Då blir detoch sätta nya PB's på Onsdag med andra ord ! ;D 1 år äldre ! :)

p_kungen
2006-09-04, 23:05
Fasen vad du verkar vara motiverad. Stark också, inspirerande!
Grattis på födelsedan :D

PontusWidehall
2006-09-04, 23:09
Fasen vad du verkar vara motiverad. Stark också, inspirerande!
Grattis på födelsedan :D

Tack så mycket, jag är det ! :D
Och nu är jag 18 ! NU SKA DET BLI PB'S I ONSDAG'S JOURNALEN!
Måste bara testa på 100kg x4, borde inte vara omöjligt 90x6 var lätt. None-failure.

Men det ska bli kul som fan, :)

tack för svaret!!!

Taririi
2006-09-05, 07:25
Bänkpress
90kg x 6 (PB från och med när vi börjat träna)
90kg x 5
70kg x 13



Neeej! Mitt personbästa ligger också på 90kg x6 (92.4kg x4 nu, om det spelar någon roll alls). Du kommer gå om mig jättesnabbt i alla övningar och det kan jag inte hantera! Riktigt bra jobbat. F*n ta mina underutvecklade bröst(muskler) :).

Taririi
2006-09-05, 07:31
Grattis, förresten! Ska det göras något speciellt idag ;)?

Cilia
2006-09-05, 07:32
Grattis på fölsisen.
Jag kommer ihåg 18 .................................................. ................... vagt *L*

PontusWidehall
2006-09-05, 08:37
Grattis, förresten! Ska det göras något speciellt idag ;)?

Hehe, jag ska ha mig en löparrunda idag, sen får vi se vad det lider till!
har fått ca: 10 telefonsamtal hittils ;P och folk kommer hit under dagen, så det blir löparrunda mellan 4 och 5, sen får vi se vad jag hittar på, blir med andra ord en ganska lugn dag med god mat och kanske film framåt kvällen!

Angående bänken: Ja nu får du ta och ligga i lite! men du är starkare än mig i många andra övningar så :)

PontusWidehall
2006-09-05, 08:38
Grattis på fölsisen.
Jag kommer ihåg 18 .................................................. ................... vagt *L*

Tack så mycket ! ;D :hbang:
18 är underbart ! ;D Känner mig så jävla stark! *rolleyes*
Men det blir iaf en löparrunda idag som sagt, det ska bli skönt :)

emmzan
2006-09-05, 09:02
Grattis på födelsedagen! :)

PontusWidehall
2006-09-05, 09:45
Tack så himla mycket du emmzan ! : )
Kul att du kikar in! Hoppas du tycker om din läsning ! :)
Försöker få så rolig läsning som möjligt. : P

Taririi
2006-09-05, 10:01
Hehe, jag ska ha mig en löparrunda idag, sen får vi se vad det lider till!
har fått ca: 10 telefonsamtal hittils ;P och folk kommer hit under dagen, så det blir löparrunda mellan 4 och 5, sen får vi se vad jag hittar på, blir med andra ord en ganska lugn dag med god mat och kanske film framåt kvällen!

Angående bänken: Ja nu får du ta och ligga i lite! men du är starkare än mig i många andra övningar så :)

Låter mycket trevligt. Tio telefonsamtal? Jag känner inte ens tio människor :cool:. En löparrunda på födelsedagen? Du ligger verkligen i :).

PontusWidehall
2006-09-05, 11:11
Självklart, kvittar vilken dag det än är, träning ska gå igenom!
Klart man hittar en lucka på 30-40 minuter trots sin födelsedag!
Och gör jag inte det, så springer jag antingen klockan 8 ikväll eller något, träning ska hur eller hur genomföras ! :)

Taririi
2006-09-05, 11:58
Självklart, kvittar vilken dag det än är, träning ska gå igenom!
Klart man hittar en lucka på 30-40 minuter trots sin födelsedag!
Och gör jag inte det, så springer jag antingen klockan 8 ikväll eller något, träning ska hur eller hur genomföras ! :)

Det är underbart att höra hur pass mycket motivation du har. Det här kan bara leda till ett ställe. Fortsätt såhär och du kommer bli något stort :).

PontusWidehall
2006-09-05, 12:08
Det är underbart att höra hur pass mycket motivation du har. Det här kan bara leda till ett ställe. Fortsätt såhär och du kommer bli något stort :).

Ojsan, det där var verkligen kul att höra ! :)
Tusen tack för en så pass rörande kommentar!
Musiken är även mycket som ger mig motivation, och mina underbara vänner och Emma som jag träffar en hel del :)

Nitrometan
2006-09-05, 12:20
Grattis!

PontusWidehall
2006-09-05, 12:25
Grattis!

Tusen tack ! :)
Det känns faktiskt annorlunda, igår var man 17. det var ingenting.
men 18 är en heeeeelt annan femma va ! ;D
Känns gutt som fan att kunna gå på vilka klubbar man vill i princip. utan att vara orolig för att dem ska fråga efter leg :P

Danne89_
2006-09-05, 15:05
Körkort ffs! :D

stahlberg
2006-09-05, 15:48
GRATTIS! (Själv har jag inte skrivit ut när jag har födelsedag av två anledningar : 1) jag är så gammal att jag inte vill bli påmind om att jag fyller år och 2) jag är så dement att jag inte MINNS när jag fyller).

Här i Finland är det många finlandssvenskar som har svårt med ordet "demens". På finska heter det nämligen "dementia". Många svenskspråkiga här har "lånat över" det och säger "han lider av dementi". Men JAG vet PRECIS vad demens är. Man kunde säga att jag har det i huvudet.

Men du blir KARL. Så, som sagt, grattis!

PontusWidehall
2006-09-05, 15:52
Tack så mycket ! ;D Jag känner mig starkare och klokare redan ju ! ;D Helt underbart ! : D
Sitter här och dricker vatten och kollar på 5:an "America's Funniest Home Videos ! ;D

Taririi
2006-09-05, 19:46
Här i Finland är det många finlandssvenskar som har svårt med ordet "demens". På finska heter det nämligen "dementia". Många svenskspråkiga här har "lånat över" det och säger "han lider av dementi". Men JAG vet PRECIS vad demens är. Man kunde säga att jag har det i huvudet.


Jag borde passa på att säga grattis till dig med! Det måste kännas bra att kunna prata ren svenska bland dessa ogudliga besudlare av det svenska språket :D.

Hur står det till med födelsedagsbarnet, då? Har du varit ute och sprungit idag :)?

PontusWidehall
2006-09-05, 20:01
Jepp, det blev en löparrunda :)
Blev en ca: 10+/- minuter :)
men det var en löparrunda!

bubbe
2006-09-05, 20:04
Jag borde passa på att säga grattis till dig med! Det måste kännas bra att kunna prata ren svenska bland dessa ogudliga besudlare av det svenska språket :D.


dags att lära sig historia om finlandssvenska?

PontusWidehall
2006-09-05, 20:40
jag är halvfinländare ! : D
Mor finländare, pappa malaysians fiksare typ.
Kommer inte ihåg, aldrig träffat honom så jag vet inte =/

Tjuckot
2006-09-05, 21:08
kolhydratladdat med tårta idag inför morgondagens pass då? :D
(antar du ska träna imorrn dådå =b)

PontusWidehall
2006-09-05, 21:14
kolhydratladdade igår kväll också med lite makaroner och taco :P
Haha, min egna lilla billiga mat ;P

Jepp, blev lite tårta idag, men inte mycket typ 1/10000 delars bitar. = 1 tugga.

Tjuckot
2006-09-05, 21:20
Tårta är äckligt ändå, aldrig gillat :p

jaah.. tacos.. ska jag nog göra nån dag, det var längesen*popcorn*

fått några presenter då?

PontusWidehall
2006-09-05, 21:36
fick ett presentkort på ikea för 1500, sen kommer det mer på fredag :)

Krampus
2006-09-05, 22:24
Hej, hej Pontus!! :)
Ser bra ut, kör hårt!! :bpump: :eating: *flex*

jim
2006-09-05, 23:05
Jag är imponerad av din inställning! :) Kämpa på och lycka till! :thumbup:

PontusWidehall
2006-09-06, 06:22
Hej, hej Pontus!! :)
Ser bra ut, kör hårt!! :bpump: :eating: *flex*

Yes krampus!
Jag kör så det ryker, jag har blivit inspirerad av många kolo medlemmar också : ) Så det har givit mig extra motivation!
Träning idag igen, underbart ! :D

PontusWidehall
2006-09-06, 06:23
Jag är imponerad av din inställning! :) Kämpa på och lycka till! :thumbup:

Tack så mycket, jag håller en intensiv inställning som är oerhört motiverad, fokuserad och när inpå tävlingsinrikad :)
Vi får se hur långt det bär, men jag kommer definitivt INTE ge upp på några år :P

Taririi
2006-09-06, 07:19
Jepp, det blev en löparrunda :)
Blev en ca: 10+/- minuter :)
men det var en löparrunda!

En löparrunda är en löparrunda. Det viktiga är att man tar sig ur soffan och börjar röra på sig. Bra jobbat ;).

dags att lära sig historia om finlandssvenska?

Jag hoppas att du förstår att jag överhuvudtaget inte var seriös. Jag kommenterade bara stahlbergs anmärkning på hur vissa använde sig av ordet demens :).

PontusWidehall
2006-09-06, 08:04
En löparrunda är en löparrunda. Det viktiga är att man tar sig ur soffan och börjar röra på sig. Bra jobbat ;).



Jag hoppas att du förstår att jag överhuvudtaget inte var seriös. Jag kommenterade bara stahlbergs anmärkning på hur vissa använde sig av ordet demens :).

Grabbar / Killar / Gubbar, vet inte vad jag ska kalla er. Men Gubbar...
i min tråd ska vi vara kontroversiella och trovärdiga! Vi ska skratta och ha roligt, inte förolämpa varandra, i guds namn. herregud, nu måste vi alla bli starkare och resa oss emot nya mål, 100 KG BÄNKPRESS !!!!!:devil: :devil:

Taririi
2006-09-06, 09:51
Grabbar / Killar / Gubbar, vet inte vad jag ska kalla er. Men Gubbar...
i min tråd ska vi vara kontroversiella och trovärdiga! Vi ska skratta och ha roligt, inte förolämpa varandra, i guds namn.

Jag såg inga förolämpningar där :). Love, peace, unity, etc.

Tjuckot
2006-09-06, 13:27
Jag såg inga förolämpningar där :). Love, peace, unity, etc.

du glömde enhörningar, mkt fina, fredliga saker. Dom var med i en fantomen tidning (tror det var 2 gånger faktiskt)


men.. iaf. Jag är riiktigt sugen på hur det går med bänkpressen, men det är vi nog alla ;)

PontusWidehall
2006-09-06, 14:13
hehe, är hos tjejen och har lite psykisk uppladdning nu! :devil:
sen ska den jävla stången UPP !!!!!!! :hbang:

hör av mig sen !

<3

Danne89_
2006-09-06, 14:33
Good luck =)

Sniggel
2006-09-06, 15:38
hehe, är hos tjejen och har lite psykisk uppladdning nu! :devil:
sen ska den jävla stången UPP !!!!!!! :hbang:

hör av mig sen !

<3

Lycka till med "stången" och träningen!

PontusWidehall
2006-09-06, 15:48
Hehe, 100 Kg Bänkpress, 4 reps är målet idag =/
Vi får väl se hur det går ! :P

PontusWidehall
2006-09-06, 18:54
Hejsan allihopa!

Dagens pass bestod av tyngre vikter ! :)

Marklyft: 140kg , 4reps, 2Set. --->PB!!!!!<---

Latsdrag(V-handtag): 70kg, 10 reps, 2set.

Knäböj: 100kg , 6reps, 2set. (Övar in balansen, så jag försöker köra på så pass det går!

Benpress: 200kg, 6reps. (Äntligen får jag klämm på våran underliga benpress :)

Sittande vadpress: 80kg, 7 reps, 2set. -->PB!!!<--

Bänkpress: 100kg, 2reps =( --->PB!!!!!!!!!!<----
Lutande bänkpress: 60kg, 12reps, 2set. sen 50kg för att öva in kontakten med övningen.
Flyes: 15kg, 8reps, död... : P

Militärpress(Stående skivstång): 55kg, 10reps. (Tyngre nästa gång ;)) -->PB!!!<--

Bakåtvända flyes: 7kg, 15reps, 5sets Mördaren :P

Rak Skrivstångscurl: 40kg, 10reps, 2set.

Pushdowns: 90kg-7reps, 70kg, 14reps.

Crunches tills jag inte orkade stå upp

Dagens pass, utmattande, men underbart. några nya pb's ! : )

Övrigt för dagens pass, tungt, snyggt och svettigt.
Lite för mycket skratt och lite dåligt fokus p.g.a. några svettiga utlänningar"No offense" som tjabbade =/ hade nog tryckt upp 100kgx3 annars.

Kommentarer och kritik uppskattas!!!!

Taririi
2006-09-06, 19:40
PB, PB, PB, tror du att du kan komma in och sno min grej, bara sådär ;)? Herregud, du gör verkligen bra ifrån dig. För att vara helt ärlig misstänkte jag att du skulle vara stark i marklyft, och tror fortfarande att du har mer att ge i den övningen.

Med bänkpress gör du mig lite nervös. Jag tror att jag också hade kunnat prestera en 2:a, som bäst, på 100kg. Du har nog också en hel del mer att ge där :(.

Din militärpress är mäkta imponerande. Hur är rörelselängden där? Rör du vid bröstkorgen med stången? Du får ta och lugna ner dig, annars är du snart ifatt mig. Jag tycker i sanningens namn inte om att bli jagad. Får ta fler personbästa nästa vecka.. och nästa.. och nästa igen för att behålla skillnaden.

Riktigt bra jobbat :bow:.

Taririi
2006-09-06, 19:42
du glömde enhörningar, mkt fina, fredliga saker. Dom var med i en fantomen tidning (tror det var 2 gånger faktiskt)



...och inte minst sagt "pink fuzzy emotions" :).

Tjuckot
2006-09-06, 19:51
Vad kan man säga? B R U T A L T !


gimme more of that shit HOE! :hbang:

PontusWidehall
2006-09-06, 21:21
PB, PB, PB, tror du att du kan komma in och sno min grej, bara sådär ;)? Herregud, du gör verkligen bra ifrån dig. För att vara helt ärlig misstänkte jag att du skulle vara stark i marklyft, och tror fortfarande att du har mer att ge i den övningen.

Med bänkpress gör du mig lite nervös. Jag tror att jag också hade kunnat prestera en 2:a, som bäst, på 100kg. Du har nog också en hel del mer att ge där :(.

Din militärpress är mäkta imponerande. Hur är rörelselängden där? Rör du vid bröstkorgen med stången? Du får ta och lugna ner dig, annars är du snart ifatt mig. Jag tycker i sanningens namn inte om att bli jagad. Får ta fler personbästa nästa vecka.. och nästa.. och nästa igen för att behålla skillnaden.

Riktigt bra jobbat :bow:.

Tusen tack.
Jo angående militärpressen.
Från liggandes på toppen av bröstet till explosivt rakt ovanför huvudet, om det nu förklarar på ett ungefär ! : )
Om du har sett Krampus video, har inspirerats av den!
Jag siktar nog, ärligt talat på iaf 60 eller 62.5kg på fredag där.
Sen blir det PURE bänkpress på fredag. Om jag återhämtat mig korrekt, tänker jag plocka en 3:a eller 4:a i 100kg.
Var inte meningen att köra Bänkpress idag, men jag hade lovat er grabbar att jag skulle plocka 100, och visst fan gjorde jag det.
Marklyft: Har problem med greppet, korsryggen börjar tåla mer stryk.
Det blir troligtvis 140kg på fredag också, men kanske 6-7 reps? ;)
jag är grymt nöjd med dagens pass, och jag fram emot fredagens pass ! :devil:

PontusWidehall
2006-09-06, 21:21
Vad kan man säga? B R U T A L T !


gimme more of that shit HOE! :hbang:

Tack tack, du ska få mera på fredag mannen ! ;) Trust me on that one!! :hbang: :hbang: :whipped:

shadowfire
2006-09-06, 21:35
Du har bra tryck i kroppen iaf med de vikterna, bra marklyft och framförallt militärpress! :thumbup:

PontusWidehall
2006-09-06, 21:37
Du har bra tryck i kroppen iaf med de vikterna, bra marklyft och framförallt militärpress! :thumbup:

Tusen tack!
Är överraskad att jag får sån eloge för mina marklyftet och militärpressen, kommer ju öka kanske 10kg i miltärpressen nästa vecka ! : )
Sen ska jag köra 220/240 benpress MED! :devil: :devil:

Deceiver85
2006-09-06, 23:07
Starka militärpressen! Nu blir man peppad inför imorgon, ska mosa på mina axlar så jäkla hårt!

ante
2006-09-06, 23:46
Att göra en 10a på 55kg i militärpress, efter att ha kört mark, bänk och benpress är starkt!

PontusWidehall
2006-09-07, 06:09
Att göra en 10a på 55kg i militärpress, efter att ha kört mark, bänk och benpress är starkt!

Tack, vet att militärpressen ligger lite fel i schemat.
Men jag siktar ändå på 65kg imorgon : )
Vi får se hur det går, ska se om jag kan somna om nu. Ha de gott allesammans. Skriver senare.

cam
2006-09-07, 06:45
Härligt med PB i bänk eller hur? :hbang:
Imponerande med de andra övningarna också och jag gillar din inställning :thumbup:

PontusWidehall
2006-09-07, 08:04
Härligt med PB i bänk eller hur? :hbang:
Imponerande med de andra övningarna också och jag gillar din inställning :thumbup:

Jotack, det var suveränt med PB i bänk och de andra övningarna, marklyftet var mycket tungt. Svårt att hålla kvar vikten. Men vi ska nog se till att köra hårdare imorgon me ska du se ! : )
Brukar alltid sätta upp topp mål i princip varje vecka, psykiskt då :P
Tack igen :) Min inställning är på topp och min motivation kan inte förklaras med ord. Men jag skulle kunna hugga av mitt högra ben om jag misslyckas riktigt mycket under något pass :P

Taririi
2006-09-07, 08:37
Nej, nu har du gått runt och skrivit hur bra folks journaler ser ut, så jag tar och passar på att ge dig komplimanger med. Det här är en snabbt växande journal och folk tycks tycka om det du skriver. Jag, personligen, tycker att det är en inspirerande journal och att du har en tuff personlighet :). Keep up the good work :thumbup:.

PontusWidehall
2006-09-07, 08:50
Nej, nu har du gått runt och skrivit hur bra folks journaler ser ut, så jag tar och passar på att ge dig komplimanger med. Det här är en snabbt växande journal och folk tycks tycka om det du skriver. Jag, personligen, tycker att det är en inspirerande journal och att du har en tuff personlighet :). Keep up the good work :thumbup:.

Naaaw :em:
Tack så mycket taririi, schysst som fan : )
Är glad att jag lyckas fånga folks intresse och att få lite "movement in the channel" som sagt :)
Fredagen hursomhelst ska bli förvånansvärd ;)

Taririi
2006-09-07, 20:08
Naaaw :em:
Tack så mycket taririi, schysst som fan : )
Är glad att jag lyckas fånga folks intresse och att få lite "movement in the channel" som sagt :)
Fredagen hursomhelst ska bli förvånansvärd ;)

Jag ser fram emot att se det passet :). Vad görs idag då, biffen? Vila?

PontusWidehall
2006-09-07, 21:53
Jag ser fram emot att se det passet :). Vad görs idag då, biffen? Vila?

Ännu en soft dag med tjejen och lite mys pys. Tryckte i mig en pizza idag me! Sen innan det blev det potatis, kalops och massa sallad! :D
Men övrigt, en lugn dag inför imorgon.
Blir kanske även shoppande på IKEA till helgen ! Ska bli soft som fan ! : )

antonio
2006-09-07, 21:57
Hejsan allihopa!

Dagens pass bestod av tyngre vikter ! :)

Marklyft: 140kg , 4reps, 2Set. --->PB!!!!!<---

Latsdrag(V-handtag): 70kg, 10 reps, 2set.

Knäböj: 100kg , 6reps, 2set. (Övar in balansen, så jag försöker köra på så pass det går!

Benpress: 200kg, 6reps. (Äntligen får jag klämm på våran underliga benpress :)

Sittande vadpress: 80kg, 7 reps, 2set. -->PB!!!<--

Bänkpress: 100kg, 2reps =( --->PB!!!!!!!!!!<----
Lutande bänkpress: 60kg, 12reps, 2set. sen 50kg för att öva in kontakten med övningen.
Flyes: 15kg, 8reps, död... : P

Militärpress(Stående skivstång): 55kg, 10reps. (Tyngre nästa gång ;)) -->PB!!!<--

Bakåtvända flyes: 7kg, 15reps, 5sets Mördaren :P

Rak Skrivstångscurl: 40kg, 10reps, 2set.

Pushdowns: 90kg-7reps, 70kg, 14reps.

Crunches tills jag inte orkade stå upp

Dagens pass, utmattande, men underbart. några nya pb's ! : )

Övrigt för dagens pass, tungt, snyggt och svettigt.
Lite för mycket skratt och lite dåligt fokus p.g.a. några svettiga utlänningar"No offense" som tjabbade =/ hade nog tryckt upp 100kgx3 annars.

Kommentarer och kritik uppskattas!!!!


"Jäkligt bra vikter, starkt!" får bli min kommentar =)
Benpressen du kör, hur ser den ut ? märke?


/A

PontusWidehall
2006-09-07, 21:59
"Jäkligt bra vikter, starkt!" får bli min kommentar =)
Benpressen du kör, hur ser den ut ? märke?


/A

Tja antonio,
jäkligt kul att du kikar in!
Jag tackar för din komplimang!
Benpressen är 45 grader uppåt sittandes, maskin typ ja, märket. är inte säker, men jag kan ge dig ett vidarebefogat och korrekt svar angående den frågan imorgon efter gymmet! Tänkte lägga på 240-250 där imorgon.
Vi får se hur det blir ! : )

Tack ännu en gång för att du kikade in ! : )

Danne89_
2006-09-07, 22:19
Alltid skönt att trycka upp 100kg bänk utan problem :)
Bra jobbat!

PontusWidehall
2006-09-07, 22:21
Alltid skönt att trycka upp 100kg bänk utan problem :)
Bra jobbat!

tack danne, som sagt. kände att jag möjligtvis hade en 3:a i mig, men jag ville fullfölja de andra övningarna också!
Vi får se vad det bär till imorgon.
Kanske blir en 100x3(4),95x4(5-6), 90x6(7) . Vi får se, jag har höga förhoppningar som jag hoppas att jag lever upp till!!! *GRR*

:devil: :hbang:

antonio
2006-09-07, 22:28
Tja antonio,
jäkligt kul att du kikar in!
Jag tackar för din komplimang!
Benpressen är 45 grader uppåt sittandes, maskin typ ja, märket. är inte säker, men jag kan ge dig ett vidarebefogat och korrekt svar angående den frågan imorgon efter gymmet! Tänkte lägga på 240-250 där imorgon.
Vi får se hur det blir ! : )

Tack ännu en gång för att du kikade in ! : )


Ingen orsak =)

Varför jag frågar om benpressens märke och utseende är för att kunna ha någon att mäta mig med. Pressar jag då 100kg i den så kan jag säga att jag är hälften så stark som Pontus Widehall. :cool:


/A

PontusWidehall
2006-09-07, 22:32
Ingen orsak =)

Varför jag frågar om benpressens märke och utseende är för att kunna ha någon att mäta mig med. Pressar jag då 100kg i den så kan jag säga att jag är hälften så stark som Pontus Widehall. :cool:


/A

Gud, tusen tack för en gudomlig motiverande kommentar!
Det är första gången någon ser upp till min styrka, tusen tack! :devil:
Jag ska ge dig all information, men även det faktum att jag tänker köra 240/250 imorgon, men jag ska försöka komma ihåg det, och även ta en bild på den. Det löser vi vettu ! :thumbup:

PontusWidehall
2006-09-08, 21:50
Jaha, ingen träning idag.
Blev ytterligare firande till min 18-års dag.
Så det blir träning imorgon,
kommer ge en vidare prognos inför imorgon : )
Ska "kolla" vidare på Wedding Crashers.

ha en trevlig kväll, kanske kikar in sen igen.
! :)

Deceiver85
2006-09-08, 23:03
Tycker du kanske kunde lugna ner dig lite. Visst, PB i all ära, men med dina framsteg så finns risken att du kommer skada dig inom en snar framtid. Kör lite lätta högreppare (10+ reps) ibland också...

PontusWidehall
2006-09-08, 23:19
Tycker du kanske kunde lugna ner dig lite. Visst, PB i all ära, men med dina framsteg så finns risken att du kommer skada dig inom en snar framtid. Kör lite lätta högreppare (10+ reps) ibland också...

Tack för tips deceiver : )
Jag försöker ju blanda lite, så omväxling ger mig lite mer träningsglädje : )
Tack för tipset!

Deceiver85
2006-09-09, 00:04
Jag ser att du försöker blanda, och det är positivt. Jag är främst oroad för dina ryggövningar, jag drog på mig en muskelinflammation i korsryggen och det gjorde mig oförmögen till det mesta. Nu när den har läkt så tänker jag på att hålla mina ryggövningar strikta och så bra som möjligt.

Tjuckot
2006-09-09, 08:03
wedding crashers? omg, den syyyyger ju!

Ajja, ska bli skojj o se dagens pass senare iaf =)

PontusWidehall
2006-09-09, 08:37
Yes box, men jag kommer köra utan passare i alla övningar idag,
så jag kanske kör lite lättare, min träningskompanjon tränade igår, och då blev jag firad. så vi delade upp det,
vi får se hur det blir med tunga vikter, mark blir nog relativt tungt,
men som sagt, vi får se ! : )

Tack för rådet och att du bryr dig deceiver :)

Tjuckot
2006-09-09, 09:17
jag bryr mig med!

PontusWidehall
2006-09-09, 09:20
jag bryr mig med!

Gud va sött av dig :em:
Jag bryr mig om dig också polar'n ! *cry*

Deceiver85
2006-09-09, 13:18
Yes box, men jag kommer köra utan passare i alla övningar idag,
så jag kanske kör lite lättare, min träningskompanjon tränade igår, och då blev jag firad. så vi delade upp det,
vi får se hur det blir med tunga vikter, mark blir nog relativt tungt,
men som sagt, vi får se ! : )

Tack för rådet och att du bryr dig deceiver :)
Det är klart man bryr sig, med dina fina ökningar och tunga pass så vore det jäkligt tråkigt ifall en pissig muskelinflammation skulle dyka upp. Det är bra att du tänker på att ta det lugnt ibland också.

cam
2006-09-09, 13:44
Grattis på födelsedagen i efterskott förresten :em: :D

Och tack för alla positiva kommentarer i journalen, det piggar upp!

PontusWidehall
2006-09-09, 15:53
Det är klart man bryr sig, med dina fina ökningar och tunga pass så vore det jäkligt tråkigt ifall en pissig muskelinflammation skulle dyka upp. Det är bra att du tänker på att ta det lugnt ibland också.

Tackar, jo som sagt så kombinerar jag en del : )
Ska lägga upp dagens pass idag me, 3 PB's ! :hbang:

PontusWidehall
2006-09-09, 15:54
Grattis på födelsedagen i efterskott förresten :em: :D

Och tack för alla positiva kommentarer i journalen, det piggar upp!

tusen tack ! :D

PontusWidehall
2006-09-09, 16:06
Dagens pass var underbart, lugnt, men underbart.
Drog på, på de övningar där man inte kan döda sig själv :P

Marklyft: 140kgx4, 140kgx5(PB), 140kgx6(PB!)

Latsdrag V-Handtag: 75kg, 10 reps, 2 set.

Knäböj: 90kgx25, 90kgx20.

Benpress: Något fel på den idag, började med 230kgx2, 210x2, 190x2, 170x2, gick bara inte. så jag körde 150x10 till sist. vet inte vad det var, men märkligt =/

Bänkpress: 100x3(PB), 95x4, 90x5. (Hittade en polare som kunde passa åt mig : ) )

Pushpress: 65kgx10(PB!!!!!!), 65x4 för att få kläm på övningen!

Stångshrugs: 90kgx4... konstig övning, inte bekväm med den, knappt något kontakt.

Hantelshrugs: 40kg's hantlar. 7reps, 6reps.

Skivstångscurl: 50kg, 6reps 2set. (PB!!!!)

Pushdowns: 80kg, 12reps, 14reps.

Crunches: (Börjar få mer kontakt och drog en 22 reps. sen köttade jag sönder utan att räkna.)

Summering: Mycket lyckat pass trots att jag körde själv, med psykiskt flås i nacken drog jag några nya pb's idag ! : )

Övrigt, korsryggen känns bra nu, kunde köra mina marklyft utan att få värk eller något, kollade måååånga gånger på tomme's video på hur han gjorde den och det blev bra, lärde mig mycket! Tack tomme ! :D

Deceiver85
2006-09-09, 16:42
90kgx25 i knäböj? Är du helt störd eller? Fy helvete vad starkt!

Fina pb:n förresten, du är stark som ett as!

emmzan
2006-09-09, 17:36
Ser ut att vara ett rejält jobbigt pass!!!:bow:

PontusWidehall
2006-09-09, 19:11
Tack för alla komplimanger!
Som sagt, är väldigt nöjd med mitt tryckande idag, 25,20reps var mördande, föll i princip ihop efter det.
Är nöjd som fan med mina PB's, särskilt Pushpressen, den var lätt skönast av övningarna under dagens pass.
Ja, emmzan. Det är uthållningskrävande. Men man bränner en jävla massa.
Det satt förbannat gott med en Chokladproteinshake efter träning ! ;)

Köpte även nytt protein idag, 100% Whey Protein Fuel från Twinlab.
100g intag ger mig. 75 prot, 6 kolhydrater och 4.5g fett, inkluderat en andra massa nyttiga saker ;D
Jordgubb ! MUMS!

Timme
2006-09-09, 19:32
3 på 100 i bänk! Grymt!
Fina ökningar i allt ser jag och 25 reps på 90kg i sinnessjukt!

PontusWidehall
2006-09-09, 20:06
3 på 100 i bänk! Grymt!
Fina ökningar i allt ser jag och 25 reps på 90kg i sinnessjukt!

Tackar ! : )
Gör ju lite av en come back sedan november förra året, så jag är nöjd med mina resultat. Jag kör på full protein nu, och sen blir det att deffa om kanske 3-4 månader. Så man går ner från mellan 100-95 -> 85+/- : )

Det ska vi se till att lösa vet du ! ;)

Deceiver85
2006-09-09, 22:20
Eftersom du gör en come back, så är jag lite nyfiken på dina tidigare personbästa. Ta de tre stora (knäböj, marklyft, bänkpress)

PontusWidehall
2006-09-10, 07:53
Eftersom du gör en come back, så är jag lite nyfiken på dina tidigare personbästa. Ta de tre stora (knäböj, marklyft, bänkpress)

Knäböj vet jag inte 100%, men jag tror det var 160, men fint djup.
Marklyft körde jag inte riktigt innan,
Bänkpress var 120x1 :P
Hade sen ett uppehåll i 8 månader från ALL styrketräning. Min handleder svek mig, och jag fick röntga etc.

Taririi
2006-09-10, 08:38
Marklyft: 140kgx6(PB!)

Knäböj: 90kgx25

Bänkpress: 100x3(PB),

Pushpress: 65kgx10(PB!!!!!!), 65x4 för att få kläm på övningen!

Stångshrugs: 90kgx4... konstig övning, inte bekväm med den, knappt något kontakt.

Skivstångscurl: 50kg, 6reps 2set. (PB!!!!)



Fy f*n vilket pass! Det är positivt att det går framåt i marklyft för dig. Du är ifatt mig på nolltid ;).

Knäböjen blev jag helt stum på. Jag tror inte att jag hade klarat av 25 repititioner på 90kg... det är monstruöst *screwy*. Bänkpressen har du mosat mig i totalt. Jag vet inte vad jag ska säga *cry*. Pushpressen verkar du klara av tunga vikter i. Jag har aldrig testat den här övningen. Det är mer triceps i den, inte sant?

Skivstångsshrugs är en övning som man har svårt för att få in tekniken på i början. Ge inte upp, för när du väl får det så är den underbar :thumbup:. Feta skivstångscurl. Du är snart ikapp mig där med.

Vilket _SUPER_PASS_. Jag är avundsjuk.

Pumpitup
2006-09-10, 09:46
Tjena Pontus!

Har jobbat mig igenom hela din journal på morgonen och den är jävligt motiverande samt ROLIG! Kul med journaler som har sån här rolig dialog mellan användarna ;)

Och din styrka får jag inte glömma att nämna, oerhört imponerande för en 18-åring, nästan omänskligt! :thumbup:

Kör på!

PontusWidehall
2006-09-10, 10:52
Fy f*n vilket pass! Det är positivt att det går framåt i marklyft för dig. Du är ifatt mig på nolltid ;).

Knäböjen blev jag helt stum på. Jag tror inte att jag hade klarat av 25 repititioner på 90kg... det är monstruöst *screwy*. Bänkpressen har du mosat mig i totalt. Jag vet inte vad jag ska säga *cry*. Pushpressen verkar du klara av tunga vikter i. Jag har aldrig testat den här övningen. Det är mer triceps i den, inte sant?

Skivstångsshrugs är en övning som man har svårt för att få in tekniken på i början. Ge inte upp, för när du väl får det så är den underbar :thumbup:. Feta skivstångscurl. Du är snart ikapp mig där med.

Vilket _SUPER_PASS_. Jag är avundsjuk.

Tusen tack för alla oerhört fina komplimanger!
Passet var tungt, men jag är mest nöjd med min uthållighet i knäböjen.
Har aldrig svettats så i hela mitt liv ;P
Övrigt, vill ha mer kontakt i skivstångshrugs, övrigt är jag mycket nöjd med mitt pass : )

PontusWidehall
2006-09-10, 10:54
Tjena Pontus!

Har jobbat mig igenom hela din journal på morgonen och den är jävligt motiverande samt ROLIG! Kul med journaler som har sån här rolig dialog mellan användarna ;)

Och din styrka får jag inte glömma att nämna, oerhört imponerande för en 18-åring, nästan omänskligt! :thumbup:

Kör på!

Ännu en gång tusen tack för fina kommentarer och komplimanger!
Jag vill väl inte själv påstå att jag är oerhört stark med tanke på min vikt, men jag har planer på att i min nuvarande kropp växa i muskler till uppåt 100kg, sen deffa till 85-80 , och det med bastant jävla motivering.
Men annars är jag nöjd över min styrka, jag vet även att det finns starkare 18-åringar, men jag har bara tränat i 1½ månad nu, och sen innan dess uppehållet på 8 månader så tränade jag aktivt i lite drygt 1 år. Men som sagt, detta är lite av en comeback och handlederna funkar bra nu, och det är det viktigaste.

Tack för att du läst, fortsätt gärna att följa den !

M.v.h. // Pontus :)

Deceiver85
2006-09-10, 15:02
Känner mig lite förolämpad att du inte har nämnt min journal bland intressanta journaler, speciellt eftersom du hänger rätt mycket i den! :D

120kg x 1 i bänkpress är ruskigt starkt, speciellt på din ålder! Tränar du för SL-SM eller, ditt brutalstarka mongo? :D

Pumpitup
2006-09-10, 15:33
Ännu en gång tusen tack för fina kommentarer och komplimanger!
Jag vill väl inte själv påstå att jag är oerhört stark med tanke på min vikt, men jag har planer på att i min nuvarande kropp växa i muskler till uppåt 100kg, sen deffa till 85-80 , och det med bastant jävla motivering.
Men annars är jag nöjd över min styrka, jag vet även att det finns starkare 18-åringar, men jag har bara tränat i 1½ månad nu, och sen innan dess uppehållet på 8 månader så tränade jag aktivt i lite drygt 1 år. Men som sagt, detta är lite av en comeback och handlederna funkar bra nu, och det är det viktigaste.

Tack för att du läst, fortsätt gärna att följa den !

M.v.h. // Pontus :)

Det kan du skriva upp!

PontusWidehall
2006-09-10, 17:25
Känner mig lite förolämpad att du inte har nämnt min journal bland intressanta journaler, speciellt eftersom du hänger rätt mycket i den! :D

120kg x 1 i bänkpress är ruskigt starkt, speciellt på din ålder! Tränar du för SL-SM eller, ditt brutalstarka mongo? :D

hehe, vet inte hur man gör som din signatur, annars hade jag satt in dig, får ju annars en 2500 bokstäver stor signatur! säg mig hur man gör är du bussig ! : )

Om jag tränar inför SL-SM , näe, har väl inte haft det i åtanke. Men jag vet inte, kanske nästa år att man ger något, men då hoppas jag på 140-150 i bänken. tills juni-07. kanske 200-210 mark, sen kanske 170-180 böj. Vi får se, detta är bara typ på ett ungefär kan lika gärna vara +/- 20 kg, jag har ett mål, och det blir
tills december:
Bänk: 130.
Mark: 180.
Böj: 160.

Vi får se, min motivation är toptrimmad iaf ! ;)

o.z.z
2006-09-10, 17:56
ännu en som kör max-ot :hbang: ska följas.

PontusWidehall
2006-09-10, 18:43
ännu en som kör max-ot :hbang: ska följas.

ledsen att göra dig besviken, men jag kör inte Max-Ot .... :P

Deceiver85
2006-09-10, 22:53
hehe, vet inte hur man gör som din signatur, annars hade jag satt in dig, får ju annars en 2500 bokstäver stor signatur! säg mig hur man gör är du bussig ! : )

Om jag tränar inför SL-SM , näe, har väl inte haft det i åtanke. Men jag vet inte, kanske nästa år att man ger något, men då hoppas jag på 140-150 i bänken. tills juni-07. kanske 200-210 mark, sen kanske 170-180 böj. Vi får se, detta är bara typ på ett ungefär kan lika gärna vara +/- 20 kg, jag har ett mål, och det blir
tills december:
Bänk: 130.
Mark: 180.
Böj: 160.

Vi får se, min motivation är toptrimmad iaf ! ;)
Du har pm :D

PontusWidehall
2006-09-10, 23:45
Du har pm :D

hehe, ditt PM sög :P
Fattade ingenting av det, men jag luskade lite och använda min intelligens. Och jag kom fram till följande ! : )
Ännu en gång tack för att ni följer min journal! Uppskattar det verkligen!
Ni som följer den, förvänta er ett sjuhelvetes pass imorgon ! ;)

antonio
2006-09-11, 00:05
Ni som följer den, förvänta er ett sjuhelvetes pass imorgon ! ;)

Det ser vi fram emot, lycka till! :thumbup:


/A

Taririi
2006-09-11, 07:13
Vi får se, detta är bara typ på ett ungefär kan lika gärna vara +/- 20 kg, jag har ett mål, och det blir
tills december:

Bänk: 130.
Mark: 180.
Böj: 160.


Då tar jag iallfall lika mycket i marklyft som du hoppas kunna göra vid jul. Resten ignorerar jag. Yessss....*flex*.

PontusWidehall
2006-09-11, 10:40
Det ser vi fram emot, lycka till! :thumbup:


/A

Tack som fan ! : )
Passet kommer äga rum framåt 4 tiden : )

PontusWidehall
2006-09-11, 10:40
Då tar jag iallfall lika mycket i marklyft som du hoppas kunna göra vid jul. Resten ignorerar jag. Yessss....*flex*.

Hehe, men om det går bra så kanske jag plockar 185 ? ;)

Taririi
2006-09-11, 10:53
Hehe, men om det går bra så kanske jag plockar 185 ? ;)

Noooo! Vem vet vad jag plockar vid jul ;D? Troligtvis 181.25kg.

Nitrometan
2006-09-11, 11:28
Varför ska du deffa bort 20 kg?

men jag har planer på att i min nuvarande kropp växa i muskler till uppåt 100kg, sen deffa till 85-80

Planerar du att lägga på dig en massa fett?

Deceiver85
2006-09-11, 11:47
hehe, ditt PM sög :P
Fattade ingenting av det, men jag luskade lite och använda min intelligens. Och jag kom fram till följande ! : )
Ännu en gång tack för att ni följer min journal! Uppskattar det verkligen!
Ni som följer den, förvänta er ett sjuhelvetes pass imorgon ! ;)
Woot?!? Hur svårt kan det ha varit? Det är ju bara att kopiera in texten i din signatur! :D men jag ser att du fixade det ändå...bra

PontusWidehall
2006-09-12, 16:00
Varför ska du deffa bort 20 kg?



Planerar du att lägga på dig en massa fett?

nej det gör jag inte, men jag lär inte gå ner om jag fortsätter träna som jag gör.

Jag väger ju 95 nu, kommer väl kanske öka 5kg muskelmassa tror jag, sen tänker jag deffa framåt jul eller något.

jwzrd
2006-09-12, 16:03
Satsa på att rensa ut kosten redan nu och ät sund och bra mat. Det är för tidigt, även i jul, att börja deffa. Satsa på att komma på banan med bra kost och bra träning så ska du se att det finns något att deffa fram om något år. Allt du gör om du börjar deffa tidigt är att du gör något som är förbannat kul till något som mest är slitigt.

PontusWidehall
2006-09-12, 16:04
Hur som helst!
Gårdagens pass!


Marklyft: 140kg x 6, 140kg x 6

Sittande rodd: 50kg x 25, 60kg x 18, 70kg x 14

Knäböj: 95 x 15, 95 x 10 ( Grym träningsvärk fortfarande sen lördagens pass.

Sittande vadpress: 55kg x 12, 55kg x 12

Lutande bänkpress: 80kg x 4, 80kg x 6(Failures), 70kg x 6 (lite fail)
Vet inte vad det är, men jag får knappt någon kontakt i lutande uppåt alls, det bara funkar inte =/

Lutande hantelflyes: 15kg x 10, 15kg x 10.

Axelpress med hantlar: 22kg x 8

Pushpress: 65kg x 8, 60kg x 10

Skivstångscurl: 45kg x 10

Dra repet över huvudet: 30kg x 10, vi har många lustiga maskiner på gymmet, det är alltså 30kg, men jag kan inte hålla kvar min vikt för att jag dras uppåt och kan inte koncentrera hur jag ska trycka :P

Crunches: 20 sen 10 reps . Gud va trött, skönt pass med intensitet och efterfrågan :)

PontusWidehall
2006-09-12, 16:06
Satsa på att rensa ut kosten redan nu och ät sund och bra mat. Det är för tidigt, även i jul, att börja deffa. Satsa på att komma på banan med bra kost och bra träning så ska du se att det finns något att deffa fram om något år. Allt du gör om du börjar deffa tidigt är att du gör något som är förbannat kul till något som mest är slitigt.

Okej..
Jag ska nog inte deffa vid Jul då ;P
Men jag vill ha bort lite av bulkningen, vill på något sätt få en snygg kropp också, men visst vet jag att det finns någonstans under allt :P

jwzrd
2006-09-12, 16:09
Okej..
Jag ska nog inte deffa vid Jul då ;P
Men jag vill ha bort lite av bulkningen, vill på något sätt få en snygg kropp också, men visst vet jag att det finns någonstans under allt :P

Jag vet inte hur du äter nu, men fokusera på att äta en sund och bra kost. Inga överdrivna kalorimängder. Sen tränar du på som du gör och kör cardio då och då, jag vet inte vad du gillar att göra. Spela bollsporter, spring, knalla osv, uteslut inte sånt för att Bygga Maximalt utan försätt/börja med sånt. Du är fortfarande ung så din kropp tål rejält med träning, bara att köra på så ska du se att det kommer att försvinna fett ändå.

Pumpitup
2006-09-12, 16:27
Hur som helst!
Gårdagens pass!


Marklyft: 140kg x 6, 140kg x 6

Sittande rodd: 50kg x 25, 60kg x 18, 70kg x 14

Knäböj: 95 x 15, 95 x 10 ( Grym träningsvärk fortfarande sen lördagens pass.

Sittande vadpress: 55kg x 12, 55kg x 12

Lutande bänkpress: 80kg x 4, 80kg x 6(Failures), 70kg x 6 (lite fail)
Vet inte vad det är, men jag får knappt någon kontakt i lutande uppåt alls, det bara funkar inte =/

Lutande hantelflyes: 15kg x 10, 15kg x 10.

Axelpress med hantlar: 22kg x 8

Pushpress: 65kg x 8, 60kg x 10

Skivstångscurl: 45kg x 10

Dra repet över huvudet: 30kg x 10, vi har många lustiga maskiner på gymmet, det är alltså 30kg, men jag kan inte hålla kvar min vikt för att jag dras uppåt och kan inte koncentrera hur jag ska trycka :P

Crunches: 20 sen 10 reps . Gud va trött, skönt pass med intensitet och efterfrågan :)

Fifan vilket monsterpass!!
Sjukt bra gjort att orka grisa sig igenom så många "tunga" övningar. :hbang:

Och deffen får du fan inte börja fundera på redan till jul, tidigast april/maj inför beach 2007.
För du har MYCKET att ge i gymmet grabben! :thumbup:

PontusWidehall
2006-09-12, 17:17
Fifan vilket monsterpass!!
Sjukt bra gjort att orka grisa sig igenom så många "tunga" övningar. :hbang:

Och deffen får du fan inte börja fundera på redan till jul, tidigast april/maj inför beach 2007.
För du har MYCKET att ge i gymmet grabben! :thumbup:

Hehe, det är sant!
Jag är dessvärre inte 100% insatt i deff, och skulle behöva ett rejält tillskott på det sen med delaktig information etc. : )
Men allatså framåt april/maj? : )
Så det tar typ 1½ månad för en deffning att gå igenom? eller 2 månader? : )

Jwzrd:
Okej, jag ska börja knalla runt mycket mer nu, så att det blir delvis träning i princip dagligen. har stigit ungefär 1500 trappsteg som en vardaglig träning idag ;P Jädrans massa springande i trappuppgången i ungefär 30-40 minuter :P

Deceiver85
2006-09-12, 17:39
Du är grymt stark du!

Pumpitup
2006-09-12, 17:52
Hehe, det är sant!
Jag är dessvärre inte 100% insatt i deff, och skulle behöva ett rejält tillskott på det sen med delaktig information etc. : )
Men allatså framåt april/maj? : )
Så det tar typ 1½ månad för en deffning att gå igenom? eller 2 månader? : )

Jag rekommenderar att du läser igenom kingens artikel om deffning som du finner här: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Kosttillskott för att deffa!? Det är bara att glömma.
Finns inget lagligt som hjälper dig att rasa i vikt om det är det du vill? Däremot så fungerar koffeintabletter ganska bra att ta innan promenader. Har du övriga frågor så tycker jag att du skall vända dig till någon av de mer erfarna här inne. Eller varför inte Kaboffastar som deffat ner sig så in i h*lvete! :hbang:

Men som sagt, detta behöver du inte fundera på ännu, men försök ändå att tänka lite på kosten och inte slänga i dig vilket skräp som helst...

Tjuckot
2006-09-12, 18:05
Hur lång tid det tar beror ju på hur mycket du ska ha bort och hur fort det ska gå. Jag säger, skynda långsamt. Går det för fort så kan du lättare tappa mkt muskler osv. Jag tycker att du steg för steg redan nu börjar strikta upp kosten och lära dig mer, så gott det går! Då kommer det bli väldigt mycket lättare till våren, för då kan du redan en del om bra/dåliga matsaker och behöver inte slänga i dig 20kg fakta på direkten.

Kostillskott tycker jag du ska skita i som nämnt ovan, har du inte koll på kosten så känns det som att dom gör varken till eller från.

Men hur lång tid det tar.. jag vet inte. 0.5kg-1kg i veckan säger dom ju är bra takt, så räkna nog med mer än 2 månader. Alltså, höredu pontus. Om du sätter skallen till och är lika jävla envis och motiverad till din deff sen som du är nu med dina träningspass, då tror jag inte det blir några problem alls :thumbup:

notering: Mina tankar och åsikter, inte i närheten av någon absolut sanning, uppenbarligen. Grub förmedlar sådant, inte jag :p

Taririi
2006-09-12, 19:33
Var det inte personbästa på marklyften där? Du kanske inte orkar fjolla rundor med färger, som jag gör :Virro. Grymt pass, hur som helst :hbang:!

PontusWidehall
2006-09-12, 22:14
Du är grymt stark du!

Tack så mycket ! : )
Du är också stark ! ! :D

PontusWidehall
2006-09-12, 22:27
Jag rekommenderar att du läser igenom kingens artikel om deffning som du finner här: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Kosttillskott för att deffa!? Det är bara att glömma.
Finns inget lagligt som hjälper dig att rasa i vikt om det är det du vill? Däremot så fungerar koffeintabletter ganska bra att ta innan promenader. Har du övriga frågor så tycker jag att du skall vända dig till någon av de mer erfarna här inne. Eller varför inte Kaboffastar som deffat ner sig så in i h*lvete! :hbang:

Men som sagt, detta behöver du inte fundera på ännu, men försök ändå att tänka lite på kosten och inte slänga i dig vilket skräp som helst...

Yes sir!
Är nog bäst om jag bara försöker sköta min kost på ett bra sätt genom att inte äta onyttigt, och försöka äta lite mindre, men 4-5 ggr om dagen : )

PontusWidehall
2006-09-12, 22:28
Hur lång tid det tar beror ju på hur mycket du ska ha bort och hur fort det ska gå. Jag säger, skynda långsamt. Går det för fort så kan du lättare tappa mkt muskler osv. Jag tycker att du steg för steg redan nu börjar strikta upp kosten och lära dig mer, så gott det går! Då kommer det bli väldigt mycket lättare till våren, för då kan du redan en del om bra/dåliga matsaker och behöver inte slänga i dig 20kg fakta på direkten.

Kostillskott tycker jag du ska skita i som nämnt ovan, har du inte koll på kosten så känns det som att dom gör varken till eller från.

Men hur lång tid det tar.. jag vet inte. 0.5kg-1kg i veckan säger dom ju är bra takt, så räkna nog med mer än 2 månader. Alltså, höredu pontus. Om du sätter skallen till och är lika jävla envis och motiverad till din deff sen som du är nu med dina träningspass, då tror jag inte det blir några problem alls :thumbup:

notering: Mina tankar och åsikter, inte i närheten av någon absolut sanning, uppenbarligen. Grub förmedlar sådant, inte jag :p

Jag ska leva upp till dina förväntningar!
Och jag ska väl också kanske höra med han som gått ner en fasligt massa, och även King Grub va ? : )

Det löser sig, men deffningen drar igång i april hur som helst.

PontusWidehall
2006-09-12, 22:32
Var det inte personbästa på marklyften där? Du kanske inte orkar fjolla rundor med färger, som jag gör :Virro. Grymt pass, hur som helst :hbang:!

Jo det är sant, det var väl inget PB, men jag gjorde mitt PB 2 ggr.
Ska försöka reppa 8ggr, och sen köra 150x4/5/6.
Tack för ännu en fin kommentar, ska in och gräva i era journaler nu, har inte haft internet på 2 dagar =/

Ha de fint. :hbang: :devil: :whipped:

PontusWidehall
2006-09-13, 20:38
Dagens pass.

Marklyft: 150x4 (PB) , 140x6.
Latsdrag(V-Handtag) , 50kg, 25 reps. sen 50kg, 15 reps.
Bänkpress: 100kgx4(fick lite hjälp den sista biten...) , sen 70x12, 70x8, 70x6.
Sen körde vi lite slapp övningar.
Blev ett alldeles för lugnt pass idag...
var okoncentrerad. Men jag har iaf fått en lillasyster nu som heter Saga ! :D

Pumpitup
2006-09-13, 20:46
Dagens pass.

Marklyft: 150x4 (PB) , 140x6.
Latsdrag(V-Handtag) , 50kg, 25 reps. sen 50kg, 15 reps.
Bänkpress: 100kgx4(fick lite hjälp den sista biten...) , sen 70x12, 70x8, 70x6.
Sen körde vi lite slapp övningar.
Blev ett alldeles för lugnt pass idag...
var okoncentrerad. Men jag har iaf fått en lillasyster nu som heter Saga ! :D

Grattis till Saga och PB! :thumbup:

Tjuckot
2006-09-13, 22:10
Ungen har jag redan grattat till ;)

Snyggy pass! 100x3+1 är väl ändå pb på bänken? Har för mig du bara gjorde x2 förrut?

Iblaaaand får man köra lugna pass.. men jävlar om det är lungt nästa gång! då ska du kryyypaaa uuut! :devil: :devil:

Deceiver85
2006-09-13, 22:56
Grattis till lillasyster och pb!

Taririi
2006-09-14, 07:19
Du är en ostoppbar kraft i marklyften. Jag inväntar bara dagen då du knäcker mina personbästa. I bänkpressen har du redan gjort det *cry*. Du är superstark.

Grattis till lillasystern Saga. Fint namn :).

PontusWidehall
2006-09-14, 14:45
Tack allihopa för fina svar : )
Jo, som sagt. Saga är helt underbar : ) Såg första bilderna på henne idag, GUD VA SÖT ! :D,
jo det är sant, PB där med : ) Men jag förväntar mig mer och mer. 150 i marken var svårt att hålla fast, mera gripp träning! :devil:

Deceiver85
2006-09-16, 17:16
Dags att uppdatera snart eh?

PontusWidehall
2006-09-18, 15:27
Dags att uppdatera snart eh?

har Öroninflammation för tillfället... blir inte mycket träning då =(

men det blir mer vila :P

Tjuckot
2006-09-18, 15:29
fy fan :(

get well soon!

Taririi
2006-09-18, 19:18
har Öroninflammation för tillfället... blir inte mycket träning då =(

men det blir mer vila :P


Naaah, krya på dig, biffen :thumbup:!

Krampus
2006-09-18, 19:24
har Öroninflammation för tillfället... blir inte mycket träning då =(

men det blir mer vila :P

Fan Pontus, tråkigt att höra.. :(
Krya på sig!

Deceiver85
2006-09-18, 21:24
Öroninflammation? Vem behöver öronen när man pressar vikter? Squat and drink milk!

gusten86
2006-09-19, 14:01
Dagens pass.

Marklyft: 150x4 (PB) , 140x6.
Latsdrag(V-Handtag) , 50kg, 25 reps. sen 50kg, 15 reps.
Bänkpress: 100kgx4(fick lite hjälp den sista biten...) , sen 70x12, 70x8, 70x6.
Sen körde vi lite slapp övningar.
Blev ett alldeles för lugnt pass idag...
var okoncentrerad. Men jag har iaf fått en lillasyster nu som heter Saga ! :D


Dum fråga, men du är inte släkt med fronda right?

PontusWidehall
2006-09-20, 09:36
Först av allt, tack för alla fina krya på dig kommentarer.
Det värmer verkligen, jag sitter och tar det så lugnt som möjligt nu för dagarna. Ska iaf se till att få en löpar runda imorgon hoppas jag.
Klarar inte av att vara inne längre =/





Dum fråga, men du är inte släkt med fronda right?

Inte vad jag vet, jag har nämligen aldrig träffat min Biologiska Pappa förrens i sommar. Så jag vet inte vilken släkt jag har där uppe, men Saga heter min lillasyster iaf :P Föddes 060911 :P

gusten86
2006-09-20, 18:09
oke, fronda's syrra har nämligen fått en dotter som heter saga nyligen, förmodligen bara ett sammanträffande :)

gusten86
2006-09-21, 21:09
Dags för update tycker ja!

polaren
2006-09-21, 22:02
oke, fronda's syrra har nämligen fått en dotter som heter saga nyligen, förmodligen bara ett sammanträffande :)

Många barn som heter Saga nuförtiden :)

Min lärare i fick nyligen en liten Saga också! :thumbup:

Jak såm e papan :rolleyes:

gusten86
2006-09-21, 22:04
sant sant, saga är ett fint namn tbh :P

Taririi
2006-09-22, 07:22
Tjena! Hur mår du nu? Fortfarande sjuk? Det är lite synd, för din journal är rolig att följa.

Get better, now :)!

gusten86
2006-09-27, 19:42
Har du gått och avlidit eller ? *cry*

antonio
2006-09-29, 16:32
Hur går det med öroninflammationen ?

/A

Deceiver85
2006-09-29, 16:38
hoho?

polaren
2006-09-29, 16:43
Upp och hoppa nu Widehall!

Boers
2006-10-05, 16:38
World of Warcraft is a game that is very addictive. Pontus Widehall is now very familiar with this fact. Mao - Träning slumpas pga wow.

Taririi
2006-10-05, 19:30
World of Warcraft is a game that is very addictive. Pontus Widehall is now very familiar with this fact. Mao - Träning slumpas pga wow.

Darn Pontus! Get off your be-hind and move your lazy *ss to the gym :D.

Deceiver85
2006-10-12, 18:06
Öh! Pontus! Vad har hänt?

Sniggel
2006-10-12, 18:53
Fan Pontus fastna nu inte i det där, det är mer beroenderamkallande än kul vilket du kommer att inse förr eller senare. Bättre att sluta direkt om du märker av att du "måste" spela.

Pumpitup
2006-10-12, 19:02
Pontus, du vill väl kunna äta mängder med julmat utan att få dåligt samvete? :whipped:

Deceiver85
2006-10-14, 16:07
Maybe he's dead...

Taririi
2006-10-15, 08:46
(Ursäkta mina usla photoshop skills. Jag använder det aldrig.)

Pumpitup
2006-10-15, 10:15
Haha, han lär få sig ett gott skratt den dagen han kommer tillbaka :laugh:

Taririi
2006-10-15, 10:28
Haha, han lär få sig ett gott skratt den dagen han kommer tillbaka :laugh:

Om han kommer tillbaka. Finns man på baksidan av en mjölkkartong är man nog borta för alltid :).

GolvMupp
2006-10-15, 23:30
Jag saknar dig på gymmet pontus :'(

apelsini
2006-10-19, 17:47
Wow har tagit över!

Pumpitup
2006-10-19, 18:28
Vilket jävla förfall! Slöseri med talang! *grr27*

Pumpitup
2006-10-27, 06:59
Vakna! :whipped:

PontusWidehall
2006-11-21, 02:54
Jag lever! :D
Nu ska vi fortsätta hänga här :D

*Edit*

Tusen tack för alla fina kommentarer, och bilder :P
Träningspass idag, vart ganska lugnt.
Körde lite bänkpress, lutande hantelpress och något annat jag inte kommer ihåg vad det hette.
Bänkpress var skönt.
Ska börja värma upp kroppen igen.
80x8x8x8 idag.

Får se vad det blir nästa vecka.

ha det bra alla.

Tjuckot
2006-11-21, 07:35
?!?!"?"!@@$"!! It's Alive! :d