handdator

Visa fullständig version : Smalt muskulös


Posselosse
2006-08-21, 20:50
Har börjat gymma nu efter två års uppehåll av träning (har typ inte gymmat tidigare). Jag är smal, men vill ha snyggare kropp. För att visa vad jag tycker är snyggt har jag denna bild: http://www.naspensacola.navy.mil/mwr/images/swimmer.jpg

Är det möjligt att få sådan kropp genom att bara gymma (breda axlar har jag redan från den tid JAG simmade ;) ) och vad ska jag i så fall göra för övningar. Alla bra tips är välkomna! Smalt muskulös är alltså ordet.

Lägg märke till de platta brösten som inte ser ut som fotbollar, utan är platt muskulösa.

Arf Pingvin
2006-08-21, 20:57
Platta är de inte, de är bara inte så stora. Tänk dig muskler som gummiband, de jobbar bara i en riktning och kan bara växa från ena fästet till det andra, formen avgörs genetiskt. Simmaren på bilden ser väl normal ut. Ska inte vara några problem att få en sån kropp med allsidig träning. Basövningar räcker till att börja med. Knäböj, marklyft, bänkpress, militärlyft, chins/pullups, roddövningar. Sen håll lågt BF genom förbränningsträning, löpning är effektivast eller simma, och sköt kosten.

Generic
2006-08-21, 21:10
Ja, Arf sa det mesta här.
Me varför la du av med att simma?
Om du vill ha en simmar kropp så kör du väl simmning som konditionen, eller?

Posselosse
2006-08-21, 21:23
Vad menas med "militärlyft"?
Pullups är med skivstång som man drar upp till hakan eller?

Vad finns det för bra mag- och ryggövningar? Går det att träna sidomusklerna i nedre delen av ryggen på något bra sätt, eller är det inget som man ska prioritera?

Tack för svaret!

Just nu kör jag lite blandade övningar:
- Kör hantelpress (om det nu kallas så... hantlar istället för bänkpress) i lodrätt och aningen uppåtlutande ställning. + maskin där man tränar bröstet (en sån där vanlig maskin...)
- Benpress + de där maskinerna för fram- och baksida lår
- roddmaskin (ska försöka köra iaf 6 minuter varannat gympass)
- biceps med hantlar (sitta på bänk och köra vanligt) + skivstång stående.
- triceps liggande på bänk med skivstång. Drar den ner över huvudet och upp igen. + "maskin" där man har två repstumpar som man drar ner mot marken...
- Axlar genom att sitta upprätt och köra med hantlar över huvudet.
- baksida rygg m.m. genom den där maskinen där man drar en stång ned bakom (eller framför) huvudet.
- situps och rygglyft

Posselosse
2006-08-21, 21:24
Ja, Arf sa det mesta här.
Me varför la du av med att simma?
Om du vill ha en simmar kropp så kör du väl simmning som konditionen, eller?
Att simma är inte kul om man inte kan tävla mot andra i det. Att bara simma fram och tillbaka utan att bli bra är inte så kul om man simmat under större delen av sitt liv. Skulle jag fortsatt hade jag varit tvungen att simma typ 10 ggr/vecka, vilket jag inte orkade med. Men visst är simning en bra sport!

Arf Pingvin
2006-08-21, 21:35
Skrev fel, menade militärpress: http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidAnterior/BBMilitaryPress.html

Pullups/chinups: http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/AsChinup.html

Jag kör chins istället för latsdrag men de ger båda bredden du var ute efter.

Marklyft är lätt bästa ryggövningen. Jag gillar hängande benlyft för magen.

blekfet2
2006-08-21, 23:42
för att få en sådan där kropp:
träna halvhjärtat i gymmet 2ggr vecka:D

Mr. Moose
2006-08-22, 03:00
för att få en sådan där kropp:
träna halvhjärtat i gymmet 2ggr vecka:D

Tror du det behövs? Skulle nog räcka (för de flesta) att gå på diet ett tag.

SPACEJAM
2006-08-22, 03:09
Killen på bilden lär simmat mkt samtidigt som han dragit några löp-pass och kört antingen litegrann på gym eller kört mycket situps, armhävningar och andra kroppsövningar. Eftersom det är en .mil adress så lär det ju vara en militär (eller blivande), och de som ligger inne (oavsett land) på de hårdare förbanden brukar ju just löpa, köra kroppsövningar samt ibland simma alternativt gymma...