handdator

Visa fullständig version : 3


Lasse Kongo
2006-08-21, 19:20
Ni som har tre, är det något att ha?

Tjejen har blivit fötjust i en lur och jag funderar på att haka på o ta 3friends, då ringer man ju och smsar gratis till varandra.

Men bortsett från det, fungerar det bra, täckning osv?

Antosh
2006-08-21, 19:21
Ni som har tre, är det något att ha?

Tjejen har blivit fötjust i en lur och jag funderar på att haka på o ta 3friends, då ringer man ju och smsar gratis till varandra.

Men bortsett från det, fungerar det bra, täckning osv?

har iofs bara haft 3 i en månad men hittils har det fungerat bra, har likvärdig/bättre täckning än jag hade med comviq

userfriendly
2006-08-21, 19:22
Fick ett 3 abonnemang till en telfon som inte var gjord för det, då fungerade det inte någonstans alls, men med en bra telefon fungerar det UTMÄRKT

Krokodil
2006-08-21, 19:26
Ni som har tre, är det något att ha?

Tjejen har blivit fötjust i en lur och jag funderar på att haka på o ta 3friends, då ringer man ju och smsar gratis till varandra.

Men bortsett från det, fungerar det bra, täckning osv?Nja du får alltid betala minst 69 öre/samtal, inte precis gratis.

Lasse Kongo
2006-08-21, 19:26
Nja du får alltid betala minst 69 öre/samtal, inte precis gratis.

Ja det vet jag, men det gäller även vid mms och sms då?

Krokodil
2006-08-21, 19:30
Ja det vet jag, men det gäller även vid mms och sms då?http://www.tre.se/upload/3kombo/priser_3bombe.gif

Lasse Kongo
2006-08-21, 19:31
http://www.tre.se/upload/3kombo/priser_3bombe.gif

Ja men det där gav inte svar på frågan, ett mms eller sms är ju knappast ett samtal så då bör det ju vara gratis annars är det falsk marknadsföring =)

Krokodil
2006-08-21, 19:34
Ja men det där gav inte svar på frågan, ett mms eller sms är ju knappast ett samtal så då bör det ju vara gratis annars är det falsk marknadsföring =)
Ja troligtvis. Gissar att öppningsavgiften endast gäller röst och videosamtal.

ArooN
2006-08-21, 21:34
Haft tre som mobiloperatör sedan årsskiftet.
Bästa jag gjort!
Har tidigare haft kontantkort och detta tog alltid slut i tid och otid.
Jag har Trebomben vilket passar mig bäst.
Har nästan alltid 3G täckning, men på vissa ställen endast GSM.
De är lätta att ha och göra med via kundservice, bra priser, och bra erbjudande så man får bra telefoner med abonnemangen.

Kan bara ge massa ++

andreas

bengdoktor
2006-08-21, 21:36
Haft 3 sen dom kom i princip. Man får billigt en sprillans ny lur med en bra abonnemang men deras kundtjänst är under all kritik. Jag har varit i kontakt med dom flera ggr med olika ärenden. Så länge allt fungerar är det toppen - men om nåt krabbar då kan det bli riktigt jobbigt och utdraget.

Lasse Kongo
2006-08-21, 21:36
Haft tre som mobiloperatör sedan årsskiftet.
Bästa jag gjort!
Har tidigare haft kontantkort och detta tog alltid slut i tid och otid.
Jag har Trebomben vilket passar mig bäst.
Har nästan alltid 3G täckning, men på vissa ställen endast GSM.
De är lätta att ha och göra med via kundservice, bra priser, och bra erbjudande så man får bra telefoner med abonnemangen.

Kan bara ge massa ++

andreas

Låter bra det, vi har faktiskt redan bestämt oss för att slå till, jag har haft telia och samma nummer i över 10 år haha.

Kabuto
2006-08-21, 21:43
Funkar bra för mig. Hade dock inte någon täckning när jag var i Adolfström/Gautosjö för nån vecka sen. De flesta vanliga gsm telefoner hade dock..

PowPow
2006-08-21, 21:45
Vet inte hur det är nu, men när jag hade det för ett tag sedan så drog det på ens pot (jag hade 149kr att ringa för i månaden) även om man ringde inom 3. Så det var inte gratis förrän ens "pott" var slut.

Det var jäkligt illa.

aliquis
2006-08-21, 22:17
Dessutom när deras 3G-nät inte har täckning övergår det väl i Telenors GSM-nät eller något? Så så illa lär det ju inte vara, inte så att du måste ha videosamtal jämt väl?

Säkert ok om man ändå ringer mycket, suger ju för oss som ringer lite dock.

mela
2006-08-21, 22:29
Jag har haft 3 i.. ja snart 2 år. Tycker att det är skitbra!
Har 3mini och alltså 200fria samtalsminutrar i månaden dock 59öre i uppningsavgift.

Det negativa med 3 är att "man ringer gratis till alla inom 3". Ringer du till en 3 mobil innan din aminutrar är slut så dras det från minutrarna.

Annars har jag täckning överallt - förutom mitt i skogarna i Småland.

tossefar
2006-08-21, 22:53
Låter bra det, vi har faktiskt redan bestämt oss för att slå till, jag har haft telia och samma nummer i över 10 år haha.
Du behöver ju inte byta nummer :)

Callister
2006-08-22, 02:10
När man ska ringa tjejen så kmr man aldrig fram första gången, vilket resulterar i telesvarare direkt (betala för 1 min). Sen avbryts samtalen på en hel del ställen. Detta i märstas skogsområden eller sigtuna. Skitdåligt mellan uppsala o sthlm också. Tre är helt enkelt för de som bor i en storstad och aldrig rör sig. ;)

Lasse Kongo
2006-08-23, 09:02
Har inte hunnit pilla så mycket med telefonen men det verkar lovande, jag och min sambo tog varsitt abb igår och samma telefon haha =)

En fråga bara till er som har 3, jag har laddat hem lite videos och låtar från Planet3, videos går utmärkt att sätta som ringsignal men när jag ska välja enbart en låt så står det att det inte går att välja den här filen?

Hon sa ju det i affären att man kan använda nerladdade låtar som ringsignaler och det är rätt självklart att det ska gå men måste man göra något speciellt?

Lasse Kongo
2006-08-23, 09:04
Jag har haft 3 i.. ja snart 2 år. Tycker att det är skitbra!
Har 3mini och alltså 200fria samtalsminutrar i månaden dock 59öre i uppningsavgift.

Det negativa med 3 är att "man ringer gratis till alla inom 3". Ringer du till en 3 mobil innan din aminutrar är slut så dras det från minutrarna.

Annars har jag täckning överallt - förutom mitt i skogarna i Småland.

Låter ju riktigt bra =)

mela
2006-08-23, 12:30
Har inte hunnit pilla så mycket med telefonen men det verkar lovande, jag och min sambo tog varsitt abb igår och samma telefon haha =)

En fråga bara till er som har 3, jag har laddat hem lite videos och låtar från Planet3, videos går utmärkt att sätta som ringsignal men när jag ska välja enbart en låt så står det att det inte går att välja den här filen?

Hon sa ju det i affären att man kan använda nerladdade låtar som ringsignaler och det är rätt självklart att det ska gå men måste man göra något speciellt?


Vad har du för telefon?

maximuscle
2006-08-23, 13:42
Hade 3 förut , men skulle aldrig ta det igen...aldrig varit så missnöjd i mitt liv. Hade ingen täckning på jobbet , ibland gick det inte att ringa ut ens.:furious:

Nitrometan
2006-08-23, 15:08
Låter bra det, vi har faktiskt redan bestämt oss för att slå till, jag har haft telia och samma nummer i över 10 år haha.
Du kan ju ta med ditt nummer till Tre om du vill.

paddanboy
2006-08-23, 15:08
Fick räkning på 600 häromdagen, inte så roligt. Men så har jag vart utomlands osv, men jag tycker 3 i ren allmänhet verkar va dyrt.

Orkar i och för sig inte kolla upp så mycket, så man har ju sig själv att skylla *rolleyes*

Nitrometan
2006-08-23, 15:09
Hon sa ju det i affären att man kan använda nerladdade låtar som ringsignaler och det är rätt självklart att det ska gå men måste man göra något speciellt?
Nedladdade låtar, ja. Nedladdade videos, nej.

Lasse Kongo
2006-08-23, 21:20
Nedladdade låtar, ja. Nedladdade videos, nej.

?

Tvärtom ska det vara så blir det rätt.

Nerladdade videos kan man ha som ringsignal, nerladdade låtar kan man ej ha som ringsignal.

Lasse Kongo
2006-08-23, 21:21
Du kan ju ta med ditt nummer till Tre om du vill.

Jo jag vet det, jag jobbade på Tele2 precis när nummerportering kom.

Garnax
2006-08-23, 21:43
Haft 3 i 3 år nu...

Helt nöjd med dom, var lite segt med täckning och sådant för 3 år
sedan utanför dom större städerna och utanför mindre städers
stadskärna.

Har aldrig under senaste året ringt och inte haft täckning...

Garnax
2006-08-23, 21:46
Jag använder MP3:or som ringsignaler på min Nokia N70 funkar kanon.
Överför från datorn för att det är gratis.
Men har testat nedladdade låtar också i andra format än MP3, funkar kanon.

Begränsningen ligger i din telefon, kolla manualen om vilka format
och ev storlekar som stöds.

Noll
2006-08-24, 02:47
Ja det vet jag, men det gäller även vid mms och sms då?


Jag är lat å pallade inte läsa allt ( å om någon redan svarat samma så oh well..) men det 3-abonnemang jag har ingår 500 gratisminuter att ringa för. Dessutom är alla samtal mellan 3-kunder alltid gratis... Jaja.

raZmus
2006-08-24, 08:14
Dessutom när deras 3G-nät inte har täckning övergår det väl i Telenors GSM-nät eller något? Så så illa lär det ju inte vara, inte så att du måste ha videosamtal jämt väl?

Säkert ok om man ändå ringer mycket, suger ju för oss som ringer lite dock.

Om man rör sig i områden där det är dålig 3G-täckning skulle jag rekommendera att man ändrar så den bara använder GSM-nätet (om man nu inte absolut måste ha 3G just då). Det drar MYCKET batterier när den ligger och växlar nät hela tiden.


Bara ett litet tips.


PS. Själv har jag Tele2 Fastpris. 3000 minuter. 3000 SMS. 3000 MMS. Ingen uppkopplingsavgift. 499kr/månaden.