handdator

Visa fullständig version : Äta efter träning?


Kieran
2006-08-21, 01:40
Få i sig mat 1h och 2h efter träningen är ju ganska bra har jag hört och om middagen är ett av dessa mål, vad ska det sista målet bestå av? Kostillskott? Kesella (eller liknande proteinfyllt)på macka?

Har ni några tips?

Jacky
2006-08-21, 06:13
Direkt före träning: proteindrink

Under träning: snabba kolhydrater (malto=druvsocker)

Efter träning: proteindrink + snabba kolhydrater (malto=druvsocker)

Inom 1 timme efter träning: magert protein + halvsnabba kolisar (magert protein: kycklingfilé, tonfisk, lövbiff, kesella / kolisar: jasminris, risnudlar, snabbmakaroner, bakad potatis)

2 timmar efter träning: protein + fett + långsamma kolisar (protein: lax, makrill i tomatsås, kycklingfilé, tonfisk, lövbiff, kesella / kolisar: bulgur, fullkornspasta, äggnudlar, parboiled ris typ uncle bens / fett: rapsolja, linfrön, nötter, avocado.

Kvällsmål: magert protein + fett

muffe85
2006-08-21, 09:43
jag ser bara fördelar med att ta snabba kolhydrater precis innan träning utöver proteinet. just mängden kolhydrater där beror helt på vad/hur man ska träna och vilket mål man har med sin träning.

Mackz
2006-08-21, 09:49
Jag käkar en eller ett par knäckemackor med messmör ihop med min protteshake innan träning. Ger mig tillräckligt med energi till passet.

King Grub
2006-08-21, 10:10
Jag käkar en eller ett par knäckemackor med messmör ihop med min protteshake innan träning. Ger mig tillräckligt med energi till passet.

Skall man vara så "optimal" som möjligt skall man i o f s undvika saker som gör proteinet ännu långsammare.

Många verkar vilja försöka vara det..

Trance
2006-08-21, 10:13
Min chansning är i långa loppet så duger det utmärkt med en gainer och sedan ett vanligt mål mat.