handdator

Visa fullständig version : Jay Cutler - sterioder?


LarsK
2006-08-20, 22:19
Är det naivt att fråga ens om han tar steroider? Mannen är enormt stor, är det möjligt utan steroider?
Jag såg "The Man Whose Arms Exploded" igår och det hävdades att eliten tar steroider. Är det ingen doping kontrol på Mr Universum och liknande tävlingar?

MilkmaN
2006-08-20, 22:20
... Alla i BB-toppen är dopade.

The man whos arms exploded är väl Greg Valentino? Han injicerade väl olja om jag inte minns fel...

jwzrd
2006-08-20, 22:21
... Alla i BB-toppen är dopade.

The man whos arms exploded är väl Greg Valentino? Han injicerade väl olja om jag inte minns fel...


Enligt honom själv använde han aldrig synthol utan vanliga oljebaserade steroider och esiclene (något som skapar en inflammation, men innehåller lidocain för att lindra smärtan - och ja, helt sinnessjukt är det).

Jorgen
2006-08-20, 22:23
Innan denna tråden spårar ur och blir låst eller försvinner så:

Ja, det är naivt att ens fråga. Nej, det är inte möjligt utan steroider. Det dom testar på Olympia (som jag antar att du menar) är för diuretika, inget annat.

Empe
2006-08-20, 22:33
Dumförklara mig inte mer än ni redan gjort nu, men om jag förstått det rätt så är det väl inte olagligt med steroider i USA.

Rockhard
2006-08-20, 22:34
Dumförklara mig inte mer än ni redan gjort nu, men om jag förstått det rätt så är det väl inte olagligt med steroider i USA.
Jo det är olagligt.

jwzrd
2006-08-20, 22:35
Dumförklara mig inte mer än ni redan gjort nu, men om jag förstått det rätt så är det väl inte olagligt med steroider i USA.

Det skiljer sig från delstat till delstat. Det är även mycket enkelt att få läkare att fixa recept på diverse preparat till dig.

trym
2006-08-20, 22:36
Jo det är olagligt.
(dock kan läkare skriva ut de)

TCOG
2006-08-20, 22:39
Han failade ju 2001 diuretika provet ihop med Markus Ruhl men efter utvärdering inom IFBB fick båda ha kvar sina placeringar och prispengar.

http://www.getbig.com/pics/olympia/2001/olympiareport11.htm

LarsK
2006-08-20, 22:40
Innan denna tråden spårar ur och blir låst eller försvinner så:

Ja, det är naivt att ens fråga. Nej, det är inte möjligt utan steroider. Det dom testar på Olympia (som jag antar att du menar) är för diuretika, inget annat.
Japp, jag är naiv och undrande.

Diuretika är en medicin mot högt blodtryck. Varför tar de den medicinen?

jwzrd
2006-08-20, 22:41
Japp, jag är naiv och undrande.

Diuretika är en medicin mot högt blodtryck. Varför tar de den medicinen?

Det är ett grupperande namn på vätskedrivande mediciner. Det används för att driva ur vätska först och främst från mellan skinnet och musklerna, men även från själva musklerna för att dom ska se hårdare ut (vad jag vet).

Kwon
2006-08-20, 22:44
Jay Cutler arbetar med vinklar, ingenting annat.

Å lite Kolozzeum Kokos på det, blir det fina krejjer!

Trance
2006-08-20, 22:47
Japp, jag är naiv och undrande.

Diuretika är en medicin mot högt blodtryck. Varför tar de den medicinen?

Som de sade så är det vätskedrivande och enda anledning att de testar var väl något uppmärksammat dödsfall, annars skulle de nog inte testa det heller.

pragmatist
2006-08-20, 23:04
Mohammed Benazziza, en ganska känd proffsbodybuilder (besegrade bland annat Dorian Yates en gång har jag för mig), föll död ner efter en tävling i början av 90-talet efter att ha tagit intravenös diuretika. Därav tester för sådant.

Alla proffsbodybuilders är vandrande apotek och de flesta är dopade året runt utan avbrott.

internethjälten
2006-08-20, 23:05
De tävlar i vem som kan vara störst, inte lagligast, glöm inte det !

Arf Pingvin
2006-08-20, 23:09
Haha. Så underbart. Riskerar de dålig press genom att folk faktiskt trillar av pinn under tävling så förbjuds det, men så länge det inte syns är det ok! Härligt cynisk inställning.

pragmatist
2006-08-20, 23:14
Proffsbyggare är utmärkta reklamfigurer för försäljning av kosttillskott, och det är kosttillskottsindustrin som betalar för hela proffscirkusen. Därav den officiella tystnaden om steroider och annat.

internethjälten
2006-08-20, 23:18
Proffsbyggare är utmärkta reklamfigurer för försäljning av kosttillskott, och det är kosttillskottsindustrin som betalar för hela proffscirkusen. Därav den officiella tystnaden om steroider och annat.

Inte ofta man får en tår i ögat för att ngn skriver
ngt vackert men där fick du till det :thumbup:

kneger
2006-08-21, 00:33
dopning är inget mirakel medel man proppar i sig så man vaknar stor nästa dag, fortfarnde kollosalt mycket träning bakom de där kropparna. och jag undrar verkligen hur de sett ut utan dopning. säkert skillnad, men inte jättestor skillnad.

LarsK
2006-08-21, 01:23
De tävlar i vem som kan vara störst, inte lagligast, glöm inte det !
Jo, där har du en poäng. Men det hela är vrickat, staten förbjuder steroider för det är farligt, går ut i media och varnar för farorna, men samtidigt hålls det tävlingar där enda sättet att vinna är genom att ta steroider. *screwy*

TCOG
2006-08-21, 01:27
Jo, där har du en poäng. Men det hela är vrickat, staten förbjuder steroider för det är farligt, går ut i media och varnar för farorna, men samtidigt hålls det tävlingar där enda sättet att vinna är genom att ta steroider. *screwy*

mm, det är bara pop a pill & du blir som cutler ;) *bs* :Virro *slap*

Callister
2006-08-21, 01:55
Ungefär som att starta turneringar i spel där man får använda fusk. Man måste vara bra för att bli bäst även med fusk.

Tricklev
2006-08-21, 02:11
dopning är inget mirakel medel man proppar i sig så man vaknar stor nästa dag, fortfarnde kollosalt mycket träning bakom de där kropparna. och jag undrar verkligen hur de sett ut utan dopning. säkert skillnad, men inte jättestor skillnad.

Självklart så är dom killarna oerhört intensiva och seriösa i det dom gör, men jo, dom har ett antal kilo att tacka deras medicin för.

Bronkitkorv
2006-08-21, 06:25
dopning är inget mirakel medel man proppar i sig så man vaknar stor nästa dag, fortfarnde kollosalt mycket träning bakom de där kropparna. och jag undrar verkligen hur de sett ut utan dopning. säkert skillnad, men inte jättestor skillnad.
Jo det tror jag nog att det skulle vara.

Longshot
2006-08-21, 06:42
(detta har nog sagts en miljard gånger innan men jag måste bara få ut det)

Måste kännas rent förjävligt att tävla ren. Att veta för att kunna hävda sig i toppen måste du förgifta din kropp (och det gäller inte bara BB). Bläää :(

Diggler
2006-08-21, 07:15
Går det att ta sig till ett SM och vinna tungvikten ren borde det inte vara helt omöjligt att det går att vara ren i Mr Olympia. :ike

internethjälten
2006-08-21, 07:27
Går det att ta sig till ett SM och vinna tungvikten ren borde det inte vara helt omöjligt att det går att vara ren i Mr Olympia. :ike

Frågan är väl snarare om de vill ?

Om de nu ska träna heltid från att vunnit ett SM till att
komma med i Mr.O cirkusen utan olagliga preparat så
lär de få hålla på bra länge och fråga är om de kommer
ha råd med det ?

jesse
2006-08-21, 07:34
Går det att ta sig till ett SM och vinna tungvikten ren borde det inte vara helt omöjligt att det går att vara ren i Mr Olympia. :ike

Vem har vunnit tungvikten ren?

Och även om det skulle vara fallet så är ändå andra påståendet omöjligt...

Herkulez
2006-08-21, 08:07
Går det att ta sig till ett SM och vinna tungvikten ren borde det inte vara helt omöjligt att det går att vara ren i Mr Olympia. :ike
:D

Krokodil
2006-08-21, 10:14
Äh vaffan proffsbyggning är som att tävla i gång (som förövrigt är som att tävla i att viska högst). Alla fuskar och alla vet att de andra gör detsamma. Huvudsaken är att göra det snyggt!

Wiiking
2006-08-21, 10:21
...gång (som förövrigt är som att tävla i att viska högst).

Hehe, den kommer jag citera dig på =)

Mass-Tech
2006-08-21, 20:06
Proffsen tar droger.

Men vad och hur mycket vet bara de själv.

http://img225.imageshack.us/img225/9536/athjayfrontwd4.jpg

Ulf A Big
2006-08-21, 20:17
Det skiljer sig från delstat till delstat. Det är även mycket enkelt att få läkare att fixa recept på diverse preparat till dig.

Inte tillåtet i någon delstat men betydligt lättare att få ordinerat på recept för diverse besvär.

TCOG
2006-08-21, 21:15
bara åka över gränsen till Mexico, ingen bryr sig där.

grisbil3n
2006-08-21, 23:30
bara åka över gränsen till Mexico, ingen bryr sig där.

Ingen bryr sig? Tacka fan för det, dom har ju till och med legaliserat narkotika.

mr ruhl
2006-08-22, 10:45
Går det att ta sig till ett SM och vinna tungvikten ren borde det inte vara helt omöjligt att det går att vara ren i Mr Olympia. :ike


:D *rolleyes*