handdator

Visa fullständig version : EM i styrkelyft?


HenrY
2006-08-20, 16:36
Fick precis höra att min kusins kille, Sami Pullinen från Finland, har vunnit EM guld i Bänkpress eller någon kombination?

Någon som har info eller resultatlistor för något EM som varit precis?

Riktigt tufft är det iaf!*flex* Kan man nu säga att jag har en EM medaljör i min släkt??:D

ArooN
2006-08-20, 16:46
Grattis!
Vet du några vikter?

andreas

tp_88
2006-08-20, 16:52
http://results.powerlifting.org/epf?eventid=2006FRA1

FinnPower
2006-08-20, 16:55
Fick precis höra att min kusins kille, Sami Pullinen från Finland, har vunnit EM guld i Bänkpress eller någon kombination?

Någon som har info eller resultatlistor för något EM som varit precis?

Riktigt tufft är det iaf!*flex* Kan man nu säga att jag har en EM medaljör i min släkt??:D
Japp, det stämmer! Han vann -110kg klassen i EM i bänkpress i Bordeaux, Frankrike, förra helgen.

Resultat:
http://results.powerlifting.org/?eventid=2006FRA1

Samis lyft:
http://users.evtek.fi/~k0302303/Pullinen.avi

För flera videoklipp, se SL-forumsdelen. Jag lägger in en adress till några lyft.

HenrY
2006-08-20, 19:02
Tack Gubbar!*popcorn*

Haha WAY TO GO SAMI!!!!:hbang: :hbang: :bow:

130kg finsk sisu
2006-08-20, 19:06
Sami är liksom jag bara 23 år och redan jävlit stark. Han pers är 270kg i 110an. Trevlig kille för övrigt. Och han besitter något in i helvetes stora armar. Så väl triceps och biceps är enorma. Men brösten är nästan obefintliga. Tyder på att han är en bra tröjbänkare... Men han har sagt att han gjort reps på 200kg utan vilket jag inte betvivlar. Med de tricepsen bänkar man mycket oavsett med eller utan tröja.
Jag har Samis MSN, så om du vill ha den kan du kontakta mej på msn eller PM.

HenrY
2006-08-20, 19:27
Sami är liksom jag bara 23 år och redan jävlit stark. Han pers är 270kg i 110an. Trevlig kille för övrigt. Och han besitter något in i helvetes stora armar. Så väl triceps och biceps är enorma. Men brösten är nästan obefintliga. Tyder på att han är en bra tröjbänkare... Men han har sagt att han gjort reps på 200kg utan vilket jag inte betvivlar. Med de tricepsen bänkar man mycket oavsett med eller utan tröja.
Jag har Samis MSN, så om du vill ha den kan du kontakta mej på msn eller PM.

Mjo sant, han är fan enorm!:D

Nej, han pratar ju inte Svenska eller så jätte bra Engelska, så får gratta han när ja träffar han nästa gång. Tack iaf!:)
Men du kan ju hälsa från hans flickväns släkt i Sverige, skulle vara kul!:D

stahlberg
2006-08-20, 20:29
Det måste väl vara Sami Pullinen från Tapanilan Erä i Helsingfors. Har tränat där några gånger, helt ok sal. Utom att Jari Tähtinen så ofta är där. Har inget emot Tähtinen, annat än att han alltid ska klaga om allt möjligt, vilket kan störa träningen om man lyssnar.

HenrY
2006-08-20, 20:34
Det måste väl vara Sami Pullinen från Tapanilan Erä i Helsingfors. Har tränat där några gånger, helt ok sal. Utom att Jari Tähtinen så ofta är där. Har inget emot Tähtinen, annat än att han alltid ska klaga om allt möjligt, vilket kan störa träningen om man lyssnar.

Mmm, dom bor i Helsingfors, så han tränar där med!

Vem är Jari Tähtinen? Någon gammal legend låter det som?:D

FinnPower
2006-08-20, 21:53
Mmm, dom bor i Helsingfors, så han tränar där med!

Vem är Jari Tähtinen? Någon gammal legend låter det som?:D
Stämmer, Jari är en "gammal" SL-legend som nu sköter om rekordlistorna i IPF och EPF med bravur!

Han följde med Sami till Bordeaux förra helgen och coachade honom.

stahlberg
2006-08-21, 10:31
Jari är både kunnig och duktig, framförallt när det gäller att ta hand om statistik. Svenska torde han också tala. Han blev världsmästare en gång för länge sedan (var det 1986?). Men han är en väldans kverulant.

Nitrometan
2006-08-21, 12:11
Jari är både kunnig och duktig, framförallt när det gäller att ta hand om statistik. Svenska torde han också tala. Han blev världsmästare en gång för länge sedan (var det 1986?). Men han är en väldans kverulant.
Jo. Tror det var -86. Duktig lyftare på sin tid. Tror han är rätt bra som coach nu. Sin fru?/sambo?/särbo?/flickvän? har han coachat till ett gäng EM/VM-medaljer.

Visst pratar han svenska.

Lite gnällig är han. Kommer ihåg för en massa år sen när Raija hade fått en världsrekordböj underkänd (vilken jag tyckte var ett helt OK lyft när man ser det på video). Då var han en aning gnällig.

stahlberg
2006-08-21, 12:41
Jag tror dom är särbor numera. Om han coachar henne eller ej (numera) vet jag inte. Jag tykcer han kverlurer om allt möjligt. Många gånger har han iof rätt, men nog finns det positiva saker med SL också.

En av höjdpunkterna i kverulansen var när han i början av 1990-talet skrev att SL-resultaten på VM-nivå var usla. Visserligen var resultaten då i en svacka (de kan inte jämföras med dagens resultatstandard). Men innan han skrev detta borde han sett sig i spegeln, för när HAN blev världsmästare -86 (om jag minns året rätt), så berodde det på att resulaten i hans klass (-90 eller -100) det året råkade vara mycket sämre än vanligt.

Nitrometan
2006-08-21, 15:05
Jag tror dom är särbor numera. Om han coachar henne eller ej (numera) vet jag inte. Jag tykcer han kverlurer om allt möjligt. Många gånger har han iof rätt, men nog finns det positiva saker med SL också.
Nog kan han ha en poäng ibland. Men det låter lite gnälligt.

Framför allt finns det massor med positiva saker med SL!

En av höjdpunkterna i kverulansen var när han i början av 1990-talet skrev att SL-resultaten på VM-nivå var usla. Visserligen var resultaten då i en svacka (de kan inte jämföras med dagens resultatstandard). Men innan han skrev detta borde han sett sig i spegeln, för när HAN blev världsmästare -86 (om jag minns året rätt), så berodde det på att resulaten i hans klass (-90 eller -100) det året råkade vara mycket sämre än vanligt.
Om man ser det historiskt så har resultaten varierat i nån slags cykel och inte stigit stadigt. De sista åren har resultaten stigit kraftigt (utrustning + ryska lyftare?).