handdator

Visa fullständig version : P-piller och viktuppgång.


Slartibartfast
2006-08-20, 15:43
Många tjejer som börjar käka piller blir ju fetare, och det beror på den hormonella förändringen, men hur påverkar hormonerna viktförändringarna? Det är ju fortfarande kalori in-ut som gäller, no?

Kom att tänka på detta idag när jag paddlade ut till en kobbe och låg och hörde på Neil Young.

Axmode
2006-08-20, 15:44
Precis, min tjej får p-piller imorgon och har haft ångest som fan för det för hon säger att flera av hennes kompisar har gått upp i vikt av p-piller.

mela
2006-08-20, 15:45
P piller kan öka/dämpa aptiten och suget efter sötsaker och mat blir större/mindre. Själv gick jag ner när jag börja :D Fin skit!

Fettecke
2006-08-20, 15:46
det är samma princip som med Kreatin har jag för mig.

flickvännen gick inte upp i vikt, men fick andra problem med sina piller, humöret ändrades osv... du får proppa henne med olika piller ifall du märker en ändring...

Fettecke
2006-08-20, 15:47
P piller kan öka/dämpa aptiten och suget efter sötsaker och mat blir större/mindre. Själv gick jag ner när jag börja :D Fin skit!
sexaptiten kan dämpas också, konstanta blödningar om man är lite speciell i kroppen...

Men...allt för att slippa kondom :D

tegel
2006-08-20, 15:47
Viktuppgången beror nog även på en större vätskeansamling om man äter p-piller..vet dock ej varför det skulle vara så rent fysologiskt. Men tjejen tar Yasmine och det lär inte bidra till vätskeansamling i samma grad som andra p-piller kan göra (står det på förpackningen iaf).

mela
2006-08-20, 15:47
sexaptiten kan dämpas också =(

Haha ja. Det är ju ett preventivmedel *slap* :D

Trance
2006-08-20, 15:48
Jag har noll kunskap men det har ju inte hindrat mig att spekulera innan. Så lite olika alternativ

1. När det gäller kortison så blir man hungrigare, helt enorm skillnad. Från att inte orka äta upp en hel pizza till att äta en och en halv och fortfarande vara hungrig. Kanske liknande, fast inte lika extremt.

2. Kroppen vill lagra mer fett, samma med kortison. Bryter ner muskler för energi och vill gärna laga bukfett.(underbar medicin) Kanske liknande variant?

3. Humörsvängningar så man tycker synd om sig och tjuväter choklad och vindruvor hela tiden. Bara ett exempel från verkliga livet, vet inte hur vanligt det är.

4. Man har en kille så man behöver inte anstränga sig längre.

Slartibartfast
2006-08-20, 15:50
Jag har noll kunskap men det har ju inte hindrat mig att spekulera innan. Så lite olika alternativ

1. När det gäller kortison så blir man hungrigare, helt enorm skillnad. Från att inte orka äta upp en hel pizza till att äta en och en halv och fortfarande vara hungrig. Kanske liknande, fast inte lika extremt.

2. Kroppen vill lagra mer fett, samma med kortison. Bryter ner muskler för energi och vill gärna laga bukfett.(underbar medicin) Kanske liknande variant?

3. Humörsvängningar så man tycker synd om sig och tjuväter choklad och vindruvor hela tiden. Bara ett exempel från verkliga livet, vet inte hur vanligt det är.

4. Man har en kille så man behöver inte anstränga sig längre.

HAHAH!!1 :hbang:

Sant.

Slartibartfast
2006-08-20, 15:51
det är samma princip som med Kreatin har jag för mig.

flickvännen gick inte upp i vikt, men fick andra problem med sina piller, humöret ändrades osv... du får proppa henne med olika piller ifall du märker en ändring...

Min chef har knaprat i snart fem år, och hon hade aldrig några problem fast hon bytt märke några gånger.

Detta var som sagt bara en tanke som flög i mig.

mela
2006-08-20, 15:52
4. Man har en kille så man behöver inte anstränga sig längre.

De flesta unga tjejerna idag äter p-piller och långt ifrån alla har pojkvän.

Trance
2006-08-20, 15:53
De flesta unga tjejerna idag äter p-piller och långt ifrån alla har pojkvän.

Jo, jag vet. Men alla går inte upp i vikt av p-piller heller. ;)

Slartibartfast
2006-08-20, 15:55
De flesta unga tjejerna idag äter p-piller och långt ifrån alla har pojkvän.

Är det för att lindra mensproblem eller för att de ska kunna slampa sig obehindrat?

mela
2006-08-20, 15:55
Jo, jag vet. Men alla går inte upp i vikt av p-piller heller. ;)

Nej, men det är inte bara tjejer med pojkvän som går upp i vikt ;) Minns i högstadiet då tjejer börja med p-piller och hur tjocka de blev under sommarlovet. Helt sanslöst.

Det står ju som en biverkning att pillren kan ge ökad/minskad aptit.

mela
2006-08-20, 15:56
Är det för att lindra mensproblem eller för att de ska kunna slampa sig obehindrat?

1: För att få mindre mens.
2: För att få mindre mensvärk.
3: För att veta exakt när man får mens.
4: För att till viss del kunna kontrollera när mensen skall komma - skjuta fram den t.ex. ifall man ska utomlands.

Trance
2006-08-20, 15:57
Nej, men det är inte bara tjejer med pojkvän som går upp i vikt ;) Minns i högstadiet då tjejer börja med p-piller och hur tjocka de blev under sommarlovet. Helt sanslöst.

Det står ju som en biverkning att pillren kan ge ökad/minskad aptit.

Hehe, mina två sista punkter var inte direkt seriösa. Jag vet att det kan ge ökad aptit och är det ens liknande kortison så är det riktigt stor skillnad.

Fettecke
2006-08-20, 15:58
1: För att få mindre mens.
2: För att få mindre mensvärk.
3: För att veta exakt när man får mens.
4: För att till viss del kunna kontrollera när mensen skall komma - skjuta fram den t.ex. ifall man ska utomlands.

ska bara tillägga att det där är ju från piller till piller, och person till person... (förutom .4)

Everest
2006-08-20, 16:05
Sen finns det ju dom gudabenådade tjejerna som inte går upp nånting i vikt av p piller, utan endast får boostade trevliga boobs:hbang:

Vanni
2006-08-20, 16:31
1: För att få mindre mens.
2: För att få mindre mensvärk.
3: För att veta exakt när man får mens.
4: För att till viss del kunna kontrollera när mensen skall komma - skjuta fram den t.ex. ifall man ska utomlands.

Det finns många tjejer som tar p-piller för att lindra PMS och mensvärk.
När åt p-piller så hade jag nästan ingen mens alls från 7 dagars mens till 1,5 dag och vikten ökade med 5 kg. Märkte inte att jag åt mer. Det värsta och droppen för min del var när jag provade P-sprutan på 2 v gick jag up 10 kilo :cryout: och jag fick slita för att bli av med dom.

jag tror helt enkelt att alla kroppar svarar olika på p-piller det finns många olika sorters idag och tyvärr komemr jag alldrig mer ta dom igen :furious:

T-train
2006-08-20, 16:33
Många tjejer som börjar käka piller blir ju fetare, och det beror på den hormonella förändringen, men hur påverkar hormonerna viktförändringarna? Det är ju fortfarande kalori in-ut som gäller, no?

Kom att tänka på detta idag när jag paddlade ut till en kobbe och låg och hörde på Neil Young.

Helt ärligt tror jag det är två saker som gör det. Dels ökad aptit men också sämre förbränning. Iom att du fejkar en sorts graviditet när du äter kombinationspiller. Jag med fl har säkert upplevt att när man är gravid så kan man inte äta som vanligt för då blir man fet..