handdator

Visa fullständig version : Malmöfestivalen - Sveriges bästa?


PowPow
2006-08-20, 15:17
Kan tänka mig att den överskriften fick många att lyfta på ögonbrynen - speciellt de som bor i Malmö. Jag menar, hur kan man gilla när ens hemstad överfylls med människor, stånd med onödiga saker och konstig, och oftast illasmakande mat? Det kan man inte. Eller rättare sagt: Jag gillar inte det. Men jag menar Malmöfestivalen som musikfestival. (http://www.malmofestivalen.nu/festivalenprogram/)

Vilka andra festivalen kan vara med i toppstriden? Göteborgskalaset kanske? Nja, har bara varit med om Göteborgskalaset en gång, men line upen har väl aldrig varit speciellt lockande.

Vad säger ni andra? Bra eller anus? Själv tycker jag att den är helt underbar. Flera bra kosnerter varje dag, och har man tur så är det på Mölleplatsen - och då slipper man ju den galna folksamlingen och alla mat - och prylstånd.

Edit: Måste kanske tilllägga att när jag talar om festivalen i jämförelse med Malmöfestivalen, så menar jag självklart bara stadsfestivaler som är gratis. Att jämföra med festivalen med entreavgift är ju bara löjligt.