handdator

Visa fullständig version : Styva bröstvårtor när man tränar? :confused:


Fed up
2006-08-20, 13:40
OK, jag försöker verkligen inte vara porrig eller sexig på nåt sätt, jag är bara genuint undrande:
Varför blir alltid bröstvårtorna styva när man tränar?
Normalt brukar de ju reagera så när man fryser eller är sexuellt upphetsad, normalt under mina pass brukar jag inte frysa och särskilt sexuellt upphetsad brukar jag ju knappast vara. Nån som har nån förklaring?

Tycker det är rätt pinsamt och som att jag försöker se sexig ut eller nåt (ungefär som jag kan styra dem...) . Nån som har nån erfarenhet av detta? Är jag fånig som skäms? Är det igen som bryr sig?

Purren
2006-08-20, 13:44
Kommer vara roligt att se svaren i denna tråd. Lycka till med det. :thumbup:

Rent sakligt är det iallafall i vårt gym hyfsat svalt i salen även om man själv svettas och så. Det bör väl vara tillräckligt. Ska fundera på om dom blir det nästa gång. ;)

Stoltz
2006-08-20, 13:47
Lite svett och lite luft och du har en styv bröstvårta. Eller två. I vissa fall tre.

Du är lite fånig som skäms, du behöver inte oroa dig för det :) Det händer alla, syns mer på vissa än på andra helt enkelt. Det är absolut inget fel :)

brill
2006-08-20, 14:13
Även jag som kille får styva bröstvårtor när jag tränar (kanske ska bli så?) men det är inget jag bryr mig om direkt, fast det kanske annorlunda om man är tjej :)

Fettecke
2006-08-20, 14:16
testosteron frisätts väll vid styrketräning? har för mig att det är involverat i erogena zoner ???

är dock inte 100% säker

internethjälten
2006-08-20, 17:52
Händer mig med :thumbup:

jwzrd
2006-08-20, 17:55
Tror det har att göra med stress-/arbetsaktivering. Stresshormoner som frisätter kolhydrater, höjer puls, blodtryck, alerthet och allt det.

arnold2k5
2006-08-20, 18:03
händer samma sak för mig. .
och om jag ska vara helt ärlig så e de nog ingen som bryr sig ifall nån har styva bröstvårtor. . dom flesta på mitt gym iallafall brukar vara fullt upp me sitt. . och dom som bryr sig är de inte värt o bry sig om helt enkelt;)

Allan
2006-08-20, 19:01
Kommer vara roligt att se svaren i denna tråd. Lycka till med det. :thumbup:


Japp. Håll er på mattan. *grr*


allan

mirrranda
2006-08-20, 19:56
Händer mig när jag tränar med. Inte spec kul när man typ bara tränar i topp..känns ärligt talat rejält pinsamt av någon anledning, som om man försöker kåta upp de stackars pojkliven.

Timme
2006-08-20, 20:06
Händer mig när jag tränar med.


Jag försöker igen då :)

Det är väl inte många som kan ha något emot det?

Allan
2006-08-20, 20:09
Och där ser ni gränsen för vad moderatorerna tål i den här tråden.


allan

Liten Men Fet
2006-08-20, 20:16
En tjejkompis som jag tränade med uppmärksammade också det problemet. Händer mig också men jag har inte funderat så mycket på det, har inte så tajta kläder att det syns oftast.

Cerberus
2006-08-20, 20:25
mina bröstvårtor brukar bli mjuka o fula, jag gillar när de är styva.

Har inte upplevt ditt bröstvårtsproblem Fedup :D

Papagorgio
2006-08-20, 21:13
Hmph, mina bröstvårtor blir styva när det är kallt och helt annorlundare när det är varmt, kan någon förklara detta?

Timme
2006-08-20, 21:15
Och där ser ni gränsen för vad moderatorerna tål i den här tråden.


allan

:)

Det är bra med ordentliga gränser.

Timme
2006-08-20, 21:17
Hmph, mina bröstvårtor blir styva när det är kallt och helt annorlundare när det är varmt, kan någon förklara detta?

Det är samma sak som med pungen (tror jag). Den drar ihop sig när det är kallt för att värma testiklarna.

Timme
2006-08-20, 21:17
mina bröstvårtor brukar bli mjuka o fula, jag gillar när de är styva.


+1!

:hbang:

Tolkia
2006-08-20, 21:21
Kan vara en cirkulationsgrej, kanske? Jwzrd:s förslag känns vettigt.

shadowfire
2006-08-20, 22:33
Är väl inte så konstigt iofs, mina reagerar på stress så jwrdz inlägg är väl det som känns närmast. Ju mer stressämnen som trycks ut i min kropp desto hårdare tuttar. Fast jag är nöjd med det, pecsen ser enormt mkt bättre ut på mig som kille, ser mkt hårdare ut överlag.

FreCKo
2006-08-21, 16:34
testosteron frisätts väll vid styrketräning? har för mig att det är involverat i erogena zoner ???

är dock inte 100% säker

Uhm... Borde man inte som kille få andra saker som är styva isf? :confused: Om det är som Fettecke säger...

Eller, erogena zoner som är utanför könsområdet kanske var det du menade...

Purren
2006-08-21, 19:10
Har aldrig tänkt på det innan, men idag när jag körde axlar så såg jag fan det.

Popp, popp. Chicken's done!

heraso
2006-08-21, 19:23
Händer mig när jag tränar med. Inte spec kul när man typ bara tränar i topp..känns ärligt talat rejält pinsamt av någon anledning, som om man försöker kåta upp de stackars pojkliven.

+1
Spelar ingen roll om det är 15 eller 25 plus i lokalen, samma fenomen varje gång. Men jag tror på jwzrd:s teori.:)

myggan
2006-08-22, 09:20
Har aldrig tänkt på det innan, men idag när jag körde axlar så såg jag fan det.

Popp, popp. Chicken's done!


:laugh:

myggan
2006-08-22, 09:22
Det är samma sak som med pungen (tror jag). Den drar ihop sig när det är kallt för att värma testiklarna.

Det är väl ändå inte samma sak? :)
Pungen fyller ju ett syfte. Att hålla testiklarna i rätt temperatur hela tiden så att spermierna inte blir dåliga.

På vilket sätt fyller bröstvårtorna en liknande funktion :) ?

Nina L
2006-08-22, 09:29
Tycker det är rätt pinsamt och som att jag försöker se sexig ut eller nåt (ungefär som jag kan styra dem...) . Nån som har nån erfarenhet av detta? Är jag fånig som skäms? Är det igen som bryr sig?Jag har samma "problem". Ja, du är fånig som skäms. Styva bröstvårtor är ju snyggt, och precis som du säger så är det inget man kan styra.

Angel
2006-08-22, 09:39
Händer mig med, and I like it...

Piranha
2006-08-22, 09:41
Jag har samma "problem". Ja, du är fånig som skäms. Styva bröstvårtor är ju snyggt, och precis som du säger så är det inget man kan styra.

Jag vette fan, killar kanske inte lider så mycke i frågan.

Men en tjej med sport topp, ja de kan lysa igenom rätt bra och ser det ofta kommenteras på gymmet ibland de manliga deltagarna.

Guddi
2006-08-22, 09:56
Jag vette fan, killar kanske inte lider så mycke i frågan.

Men en tjej med sport topp, ja de kan lysa igenom rätt bra och ser det ofta kommenteras på gymmet ibland de manliga deltagarna.
Fotbollspelare lider ialla fall. Orsaken till att i stort sett alla fotbollspelare har en bomullströja under sin matchtröja är för att syntetmaterialet i matchtröjorna skaver på bröstvårtorna, som ofta blir styva när man spelar.

Andra löser det genom att tejpa över bröstvårtorna *screwy*

Jag skulle gissa på att det helt enkelt beror på det ökade blodflödet till huden när man arbetar med sina muskler och kroppen försöker göra sig av med värme. Svett borde också bidraga.

Nina L
2006-08-22, 09:59
Jag vette fan, killar kanske inte lider så mycke i frågan.

Men en tjej med sport topp, ja de kan lysa igenom rätt bra och ser det ofta kommenteras på gymmet ibland de manliga deltagarna.Hmn... Det kan nog vara så att jag är rätt van vid den uppmärksamheten oavsett "styvhetsgrad".

Piranha
2006-08-22, 10:01
Hmn... Det kan nog vara så att jag är rätt van vid den uppmärksamheten oavsett "styvhetsgrad".


Utför ett praktiskt prov.

Kör ett pass med inlägg i toppen så dem knappt syns alls och vässa dem nästa pass.

Timme
2006-08-22, 10:02
Det är väl ändå inte samma sak? :)
Pungen fyller ju ett syfte. Att hålla testiklarna i rätt temperatur hela tiden så att spermierna inte blir dåliga.

På vilket sätt fyller bröstvårtorna en liknande funktion :) ?

hehe you got me! :D

Nina L
2006-08-22, 10:06
Utför ett praktiskt prov.

Kör ett pass med inlägg i toppen så dem knappt syns alls och vässa dem nästa pass.vässa :D

Tolkia
2006-08-22, 10:53
vässa :D
Aj. :(