handdator

Visa fullständig version : Gymmet stänger i 2-3 veckor


Larsen
2006-08-20, 12:58
Tjenare! Jag är helt ny här på forumet och om inte denna tråden är rätt placerad så kan ni vara snälla och flytta den. Tack!

Imorgon så stänger mitt gym i 2-3 veckor och jag känner att jag inte kan ta en så lång paus från träningen. Så det jag undrar är om ni har några tips vad man kan göra hemma för övningar. Jag har inga vikter eller stänger hemma så det kan jag ju inte göra. Men något annat?

Tack på förhand!

Jorgen
2006-08-20, 13:00
Det finns inget annat gym du kan träna på under den tiden?

Annars så är det armhävningar, chins, enbensböj och dyl du får sysselsätta dig med.

Larsen
2006-08-20, 13:08
Nje alltså .. jag bor i Höllviken om du vet vart det ligger. I Höllviken finns det bara ett gym, jag vill knappt åka in till malmö varje dag och betala 50 kr per gång jag är där, känns lite sådär... Armhävningar fixar jag. Chins vet jag inte vad det är ens men :) ... sittups också kanske?

Tack!

regus
2006-08-20, 13:17
Chins vet jag inte vad det är ens men :) ... sittups också kanske?

Tack!


Chins http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/WtChinup.html

Förslag på armhävningar. Är du tillräckligt stark kan du be en person lägga sig på dig samtidigt som du gör armhävningarna.

Larsen
2006-08-20, 13:23
Chins http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/WtChinup.html

Förslag på armhävningar. Är du tillräckligt stark kan du be en person lägga sig på dig samtidigt som du gör armhävningarna.


Tack för Chinsförklaringen!

Njaa .. så stark är jag inte riktigt :P Jag är stark för min vikt och klarar lätt latcha upp mot 40 eller mer armhävningar. Kanske något annat på ryggen? Har en katt som väger 2 kg :). På Knogar? Det ger inte bättre träning va? Det är bara lite hard core Rambo style eller?

Tack!

regus
2006-08-20, 13:27
Tack för Chinsförklaringen!

Njaa .. så stark är jag inte riktigt :P Jag är stark för min vikt och klarar lätt latcha upp mot 40 eller mer armhävningar. Kanske något annat på ryggen? Har en katt som väger 2 kg :). På Knogar? Det ger inte bättre träning va? Det är bara lite hard core Rambo style eller?

Tack!

Om du gör armhävningar på knogarna gör nog ingen skillnad förutom att du känner dig lite mer macho ;).
Ett annat sätt kan vara att fylla en ryggsäck med diverse saker.

Larsen
2006-08-20, 13:32
ahhh! Smart! Tack.. Har några 2 kilos vikter m.m :) Lägger ner två högtalare och katten så blir det nog bra :)

L-Sami
2006-08-20, 14:08
Lägger ner två högtalare och katten så blir det nog bra :)

Haha! :laugh: :thumbup:

Bönne
2006-08-20, 14:33
Du har ett obemannat gym i Skanör, där du kan "Provträna". Inte samma standard på allt, men det fungerar. Fast håll dig borta från den fria stången, golvet lutar där den finns.

Larsen
2006-08-20, 17:46
Du har ett obemannat gym i Skanör, där du kan "Provträna". Inte samma standard på allt, men det fungerar. Fast håll dig borta från den fria stången, golvet lutar där den finns.

aha! Tackar! Tränar du där eller? Du vet inte vilken gata det ligger på?

blekfet2
2006-08-20, 18:49
vad är det för jävla oseriöst gym som stänger i 2-3 veckor?

byt gym!

Decamber
2006-08-20, 19:04
vad är det för jävla oseriöst gym som stänger i 2-3 veckor?

byt gym!

Det är kanske inte så lätt om det bara finns ett att välja mellan. ;)

Du vill inte satsa de här veckorna på kondisen istället då? Annars har du ju som redan nämnts flera kroppsviktsövningar att göra; armhävningar, situps (finns många varianter), chins, dips med bänkar/stolar, enbenssquats och en finfin övning för axlarna - ställ dig på händer mot en vägg, så rakt som möjligt, och pressa-pressa-pressa.

Larsen
2006-08-20, 23:20
Blekfet2: Hehe, tror inte du förstår hela sammanhanget. Mitt gym stänger nämligen i 3 veckor för att dem bygger om, innan hade vi gymmare bara halva huset till oss, resten var till aerobic m.m . Nu efter ombyggnaden får vi dubbelt så mycket plats åt oss som vi hade innan. Därför stänger dem i 3 veckor :)

Decamber: Nja .. alltså jag har haft kondisen uppe förut, men känner inte mig tillräckligt motiverad till att ut och springa precis. Men vem vet ... man kanske kan gå och ta några promenader när kvällen kommer :) Tack för fler övningar!

blekfet2
2006-08-21, 08:37
Blekfet2: Hehe, tror inte du förstår hela sammanhanget. Mitt gym stänger nämligen i 3 veckor för att dem bygger om, innan hade vi gymmare bara halva huset till oss, resten var till aerobic m.m . Nu efter ombyggnaden får vi dubbelt så mycket plats åt oss som vi hade innan. Därför stänger dem i 3 veckor :)


ah ok, trodde dom skulle ha semester eller något dylikt *grr27*

flenders
2006-08-21, 09:43
Är du säker på att det bara finns ett gym i Höllviken? Har en kompis som tränar som en häst och bor där nere. Träffade han i helgen och hade gymmet stängt för 3 veckor så hade han brutit ihop. Han nämnde inte ens det. Så mitt råd är att kolla och se ifall det finns fler gym för det tror jag nästan det är. Finns säkert någon i någon källare. :thumbup:

Förövrigt så tycker jag det låter dumt att gymmet kan stänga i 3 veckor och låta sin medlemmar klara sig själva. Kommer ihåg att i bland annat kontraktet till mitt gym säger att de endast har rätt till att ändra öppningstiderna lite smått.

Zerom
2006-08-21, 10:11
Vanningen har väl också ett gym?
Och hur är det med näsets läkargrupp, jag vet att dom har ett gym men det är kanske inte för allmänheten?
Eller så får du börja på friidrott, vi tränar styrka i tennishallen i Vellinge 2 ggr i veckan ;)

// också från Höllviken

Larsen
2006-08-21, 11:01
Flenders: Nja .. alltså jag är rätt säker på att det bara finns ett gym för allmänheten, sen vet jag att det finns gym för fotbollspelarna och höllviken boxnings klubb. Jag vet inte hur det är med stängnings reglerna, men på deras hemsida står där bara att de stänger i 3 veckor för de sista renoveringarna.

Zerom: Vanningen har ett gym ja, det är sant... man kanske skulle dra sig dit nån gång i veckan. Bättre än inget alls :) Friidrott är nog ingen sport för mig därför jag är sämst i alla hopp-spring-kast sporter :) . Dessutom väger jag 57 kg :)