handdator

Visa fullständig version : Gym i norra stockholm


js44
2003-01-12, 15:33
Nån som kan tipsa om ett bra gym i norra stor-stockholm? Bor i Kista, och tränar på World Class, helt ok, men det saknar en sak, nämligen en ordentlig power-cage, så man kan köra knäböj utan att riskera liv och lem.

Provade nya SATS i Kista precis, och det är väl ok, men ingen power-cage där heller. Fanns iochförsig ett ganska bra knäböjrack, men jag skulle helst vilja ha en ordentlig bur. (På plus-sidan: ingen smith-maskin heller)

Tips, någon? Har inte plats hemma, annars skulle jag bygga ett litet gym själv.

Har 3 gym inom 10min hemifrån :) men inget av dom är särskilt bra :(

/J

michael
2003-01-12, 15:40
jag vill också ha ett powerrack, finns inte många gym utrustade med såna :confused: finns ju så många fördelar med ett.

Allan
2003-01-12, 22:47
Ursäkta en nyfiken...men det är väl för böveln inte så att ni undviker knäböj bara för att det inte finns en bur? I såna fall får ni lära om.


allan

Officer
2003-01-13, 00:21
Jag kör i SATS Sundbyberg (närmast mig av alla Sats), och där har dom som alla andra Satsgym INTE någon riktig powerrack, utan bara en "skivstångsställning" som skakar så fort man bara puttar lite på ställningen.
Men klart man _inte_ ska skippa knäböj för det!
Synd bara att Sats-folket blir så irriterad på en när man är så pass hardcore och släpper skivstången ner från nacken om man inte klarar gå upp efter sista repetitionen i böj..

Chris
2003-01-13, 09:53
Bor du långt ifrån veddesta? Där ligger ju fairings gym o det funkar ju :)

js44
2003-01-13, 10:01
Originally posted by Allan
Ursäkta en nyfiken...men det är väl för böveln inte så att ni undviker knäböj bara för att det inte finns en bur? I såna fall får ni lära om.


Självklart inte, man vill ju bli stor och stark :muscle:

/J

js44
2003-01-13, 12:57
Originally posted by Allan
Ursäkta en nyfiken...men det är väl för böveln inte så att ni undviker knäböj bara för att det inte finns en bur? I såna fall får ni lära om.


Självklart inte, man vill ju bli stor och stark :muscle:

/J

Ondjultomte
2003-01-13, 13:11
Originally posted by AnabolicProtein

Synd bara att Sats-folket blir så irriterad på en när man är så pass hardcore och släpper skivstången ner från nacken om man inte klarar gå upp efter sista repetitionen i böj..

Du kan ju alltid fråga dem hur man ska kunna köra till failure annars? :)

Åse Columbus
2003-01-13, 13:14
Originally posted by AnabolicProtein
Jag kör i SATS Sundbyberg (närmast mig av alla Sats), och där har dom som alla andra Satsgym INTE någon riktig powerrack, utan bara en "skivstångsställning" som skakar så fort man bara puttar lite på ställningen.
Men klart man _inte_ ska skippa knäböj för det!
Synd bara att Sats-folket blir så irriterad på en när man är så pass hardcore och släpper skivstången ner från nacken om man inte klarar gå upp efter sista repetitionen i böj..

Hur kan du träna där när du har World Class runt hörnet....ett av de bästa i Stockholm ...han som äger det distribuerar Icarian maskiner i Norden. (de öppnar snart ett vid Solna Centrum oxå)

Åse

Viveqa
2003-01-13, 13:20
Originally posted by Ondjultomte


Du kan ju alltid fråga dem hur man ska kunna köra till failure annars? :)

Kallas för att ha pass ;)

emmzan
2003-01-13, 13:32
Saknas powerrack/knäböjsställning kan man ju alltid bygga lite själv mhj träningsbänkar på ömse sidor och sen köra böj...

Ondjultomte
2003-01-13, 13:52
Originally posted by Heroinegirl


Kallas för att ha pass ;)

blir inte SATS folket rädda då ?? Omman råkar prata med någon dära ;)