handdator

Visa fullständig version : Vad heter låten/sången??


Lellan
2006-08-20, 00:32
SKA ha den på namngivningsseremoni (typ som dop, men vi vill inte ha kristet) men ingen jag nynnar å sjunger den för fattar vilken låt jag menar.. *grr27*

Sista halmstrået här!?

Texten är något i stil med "jag har längtat, och väntat på någon som du... ??????.... den vackraste männskan som någonsin fötts.. (senare i texten "som jag någonsin mött").. " och resten handlar om att man hoppats att man skulle få möta den här personen å den är inte lite "fjollig" men perfekt på ett dop tycker jag.. En kvinna som sjunger, säkert någon känd.

Om ni hört den kanske ni känner igen den? *hoppas hoppas* Som sagt, ett sista halmstrå - skulle sååå gärna vilja ha den till det här tillfället! :bow:
(hörde den på radio när jag var gravid, tänkte att den skulle vara perfekt till bröllop el dop men hörde aldrig vad den hette)

Arf Pingvin
2006-08-20, 00:39
Cajsa lisa (åkerström?) - "av längtan till dig" ?

googlade lite snabbt...

http://www.martylloyd.com/artist_c/cajsalisa_lyrics/av_langtan_till_dig_lyrics.html

Edit: http://www.bellisalba.com/tillbrollop.html

Lellan
2006-08-20, 00:45
Mäh, jag måste vara världens sämsta googlare? :em: Fick bara fram roxette.. Men det var din jag menade, TACK! :) :thumbup:

Fast när man kollar texten låter det ju som en tjej som knullat runt å nu hittat sin drömprins? Hm. Fin låt iaf, vi får väl se va sambon tycker! Tack hur som helst!

tossefar
2006-08-20, 00:51
http://www.bellisalba.com/tillbrollop.html

Ett typiskt exempel på inkompetens. Shania Twain och Shirley Clamp är hemska nog, inte ska de behöva förstöra ett bröllop också.

Lellan
2006-08-20, 01:31
Sambon bara garva.. synd att vår familj lever i en demokrati varav 3:e parten inte är röstberättigad ännu.. (= vi kör med kompromisser, men även veto.. mao förbjöd sambon denna sång.. fast kanske lika bra, för jag tycker fortfarande lite att det låter som om man knullat runt/kysst många grodor)

Milia
2006-08-20, 07:47
Vad sägs om "Gabriellas sång" med Helen Sjöholm?

"Det är nu som livet är mitt
Jag har fått en stund här på jorden
Och min längtan har fört mig hit
Det jag saknat och det jag fått

Det är ändå vägen jag valt
Min förtröstan långt bortom orden
Som har visat en liten bit
Av den himmel jag aldrig nått

Jag vill känna att jag lever
All den tid jag har
Ska jag leva som jag vill
Jag vill känna att jag lever
Veta att jag räcker till

Jag har aldrig glömt vem jag var
Jag har bara låtit det sova
Kanske hade jag inget val
Bara viljan att finnas kvar

Jag vill leva lycklig för att jag är jag
Kunna vara stark och fri
Se hur natten går mot dag
Jag är här och mitt liv är bara mitt
Och den himmel jag trodde fanns
Ska jag hitta där nånstans

Jag vill känna att jag levt mitt liv"

Vet inte om den passar på ett dop? men den är otroligt fin...

Lellan
2006-08-20, 20:25
-> Milia

Ja, rätt stuk på sången även om inte texten är klockren till just dop.. :)

Har för mig att jag hört den i den där filmen om en kör? Tack för tipset i af! :thumbup:

heltzonicka
2006-08-20, 20:32
"Stjärna som är din" med Thåström.

Kanske lite tung för just dop men kolla upp den.

Empe
2006-08-20, 20:33
Annars har Pantera många bra låtar. bara ett tips

Tolkia
2006-08-20, 20:58
Dikten "Lyckans minut" av Erik Lindorm är omtyckt i sammanhanget; såg att den även finns tonsatt:

Lyckans minut
(Lindorm/Swahn/Östergren)
Är det sant att jag håller ett barn på min arm
och ser mig själv i dess blick ,
att fjädrarna gnistra och jorden är varm
och himmelen utan en prick ?

Vad är det för tid , vad är det för år ,
vem är jag , vad bär jag för namn ?
Du skrattande knyte med solblekt hår ,
hur fick jag dig i min famn ?

Jag lever , jag lever ! På jorden jag står .
Var har jag varit förut ?
Jag väntade visst miljoner år
på denna enda minut

"Det gåtfulla folket" är ju en annan klassiker.

Lellan
2006-08-20, 20:59
"Stjärna som är din" med Thåström.

Jättefin text iaf! Ska kolla upp den mer, högtalarna strejkar nu..

"Kanske lite tung för just dop men kolla upp den.

Nä, det tror jag inte.. vi ska inte vara i någon kyrka så det är ingen fara.

-> Empe

Seriöst? (har inte lyssnat på dem, lär va lite tyngre än thåis men det kanske bara är fördomar? Akustiskt på gitarr lär ju inget låta "tungt" hursomhelst.. )

Glad för fler tips, tack för de jag får! :)

Lellan
2006-08-20, 21:01
"Det gåtfulla folket" är ju en annan klassiker.

Har sambon redan bokat.. :)

Dikten har jag läst förut, men inte hört tonsatt? Kanske fin...

Empe
2006-08-20, 21:05
-> Empe

Seriöst? (har inte lyssnat på dem, lär va lite tyngre än thåis men det kanske bara är fördomar? Akustiskt på gitarr lär ju inget låta "tungt" hursomhelst.. )

Glad för fler tips, tack för de jag får! :)

Det skulle väl vara namngivning? Alltså är ni hårdrockare eller jehovas vittnen. Då är ju Pantera hur bra som helst eftersom grabben (?) ska växa upp till att bli hårdrockare.

Lellan
2006-08-20, 21:14
Det skulle väl vara namngivning? Alltså är ni hårdrockare eller jehovas vittnen. Då är ju Pantera hur bra som helst eftersom grabben (?) ska växa upp till att bli hårdrockare.

Hehe, nä pappan är inte hårdrockar och ingen av oss gillar religioner särskilt mkt bara.. Så vi ska träffa familj å vänner å käka gott med lite musik, namngivning är mest en dålig ursäkt.. *innocent*

Krampus
2006-08-20, 21:17
Hehe, nä pappan är inte hårdrockar och ingen av oss gillar religioner särskilt mkt bara.. Så vi ska träffa familj å vänner å käka gott med lite musik, namngivning är mest en dålig ursäkt.. *innocent*

Bra där. Pantera gillar inte heller religion, eller folk överhuvudtaget för den delen.
Go for it! :thumbup: