handdator

Visa fullständig version : Er mest romantiska middag !?


Krille 87
2006-08-19, 21:53
Så, upp till bevis här för alla charmörer på detta bräde :naughty: !! Er mest romantiska middag ni har lagat för någon annan person !!

shadowfire
2006-08-19, 22:02
Så, upp till bevis här för alla charmörer på detta bräde :naughty: !! Er mest romantiska middag ni har lagat för någon annan person !!
Fonduegryta (uttalas fångdy och inte fondy som alla envisas med att säga) är faktiskt specialaren. Antingen köttfondue, givetvis i olja (buljong är att häda) med rött vin, eller så Schweizisk ostfondue med vitt vin och kirsch (snaps) till. Den sistnämnda kan vara farlig om det är en date eller så, kirschen slår rätt hårt ;)

TCOG
2006-08-19, 22:03
Proteindrink. (jag är hallick)

Krille 87
2006-08-19, 22:07
Fonduegryta (uttalas fångdy och inte fondy som alla envisas med att säga) är faktiskt specialaren. Antingen köttfondue, givetvis i olja (buljong är att häda) med rött vin, eller så Schweizisk ostfondue med vitt vin och kirsch (snaps) till. Den sistnämnda kan vara farlig om det är en date eller så, kirschen slår rätt hårt ;)

Heeey lo, fancy dude :D.. Keep em coming!

Krille 87
2006-08-19, 22:08
Proteindrink. (jag är hallick)

Sicken gubbe :thumbup: !!

Tolkia
2006-08-19, 22:20
Fonduegryta (uttalas fångdy och inte fondy som alla envisas med att säga) är faktiskt specialaren. Antingen köttfondue, givetvis i olja (buljong är att häda) med rött vin, eller så Schweizisk ostfondue med vitt vin och kirsch (snaps) till. Den sistnämnda kan vara farlig om det är en date eller så, kirschen slår rätt hårt ;)
Eller så kan date:en få salmonella ... (been there, done that; dock var det hos en kompis, så jag vet inte om det funkar som raggningsknep eller inte). :D

hum
2006-08-19, 22:23
Jag är väl ingen direkt matromantiker, men brukade med en tidigare flickvän gemensamt tillaga diverse konstigheter som såg bättre ut än vad de smakade. :)

mmartin
2006-08-20, 16:25
enkelt!!

en middag på restaurang för ca en månad sedan i Nessebar, den gamla otroligt fina staden i närheten av sunny beach i bulgarien. Restaurangen ligger på en klippa precis intill havet i mkt mysig stämning. Var mkt mkt trevligt :cool:

mela
2006-08-20, 16:29
En halv special på närmsta korvmoj? :confused:


Ne men, alla romatiska middagar jag haft med pojkar har vi tillagat tillsammans :thumbup:

shadowfire
2006-08-20, 16:32
En halv special på närmsta korvmoj? :confused:


Ne men, alla romatiska middagar jag haft med pojkar har vi tillagat tillsammans :thumbup:
fan jag träffar bara "mammas flicka" hela tiden, som knappt kan koka pasta... det är fan bristvara på tjejer som inte äter ute varje kväll.

Stoltz
2006-08-20, 16:38
Är väl nog då jag och mitt ex firade en månad, och av någon anledning så kände jag att "Tja..bara en månad... Inte mycket... Men det är värt att göra något speciellt med tanke på hur mycket som har hänt sen vi blev ihop" (Ja, den månaden var nog bland de värsta i mitt liv, men mitt ex var en så stor del till att jag klarade mig igenom det så bra som jag gjorde, och ville verkligen visa det på något sätt)

Så vad gör man... Jo, jag visste att hon hade något för numret '3', allting skulle vara tre och det blev rätt roligt ibland, så på morgonen kommer ett blombud med tre röda rosor till henne, samt tre kort i dem där det stod något vackert.
Senare, vilket faktiskt blev klockan tre utan att jag tänkte på det, men hon trodde att jag jävlades med henne ytterligare ;) ..Så gick vi runt på stan och helt plötsligt stannar jag henne och berättar om att jag och min polare hade tyckt den platsen var riktigt bra för ett utegym. Hon skrattar och säger "Jaså?" och hon vet hur mycket jag äter när jag tränar så jag tillägger "Jadå, och du vet vad man kan äta efter träningen då väl?" och vänder henne om några grader och visar henne den bästa asiatiska resturangen i stan, där jag beställt bord och hennes favoriträtt, friterad bläckfisk.

Detta följdes av några fina saker då vi senare gick längs stranden, men det var middagen i alla fall ;)

Diana
2006-08-20, 16:39
En halv special på närmsta korvmoj? :confused:


Ne men, alla romatiska middagar jag haft med pojkar har vi tillagat tillsammans :thumbup:
mee too.

ingredienserna är oviktigare, och oftast är man mätt innan middan är klar (icke sexuellt!! :nono: .....dessert-smetbunken ffs :D

AngelLove
2006-08-21, 10:34
enkelt!!

en middag på restaurang för ca en månad sedan i Nessebar, den gamla otroligt fina staden i närheten av sunny beach i bulgarien. Restaurangen ligger på en klippa precis intill havet i mkt mysig stämning. Var mkt mkt trevligt :cool:
Hehe... där har jag nog käkat för något år sedan.. :)

On Topic:
Vet inte, det är inte så svårt att slänga ihop något direkt...
Menar, köp några tonfiskfiler, marinera dem en timme, igång med grillen och grilla dem. Servera med grillade grönsaksspett, potatisgratäng och lite sallad och ett glas vin. Tar inte vidare lång stund och är grymt gott.

myggan
2006-08-21, 10:41
Är väl nog då jag och mitt ex firade en månad, och av någon anledning så kände jag att "Tja..bara en månad... Inte mycket... Men det är värt att göra något speciellt med tanke på hur mycket som har hänt sen vi blev ihop" (Ja, den månaden var nog bland de värsta i mitt liv, men mitt ex var en så stor del till att jag klarade mig igenom det så bra som jag gjorde, och ville verkligen visa det på något sätt)

Så vad gör man... Jo, jag visste att hon hade något för numret '3', allting skulle vara tre och det blev rätt roligt ibland, så på morgonen kommer ett blombud med tre röda rosor till henne, samt tre kort i dem där det stod något vackert.
Senare, vilket faktiskt blev klockan tre utan att jag tänkte på det, men hon trodde att jag jävlades med henne ytterligare ;) ..Så gick vi runt på stan och helt plötsligt stannar jag henne och berättar om att jag och min polare hade tyckt den platsen var riktigt bra för ett utegym. Hon skrattar och säger "Jaså?" och hon vet hur mycket jag äter när jag tränar så jag tillägger "Jadå, och du vet vad man kan äta efter träningen då väl?" och vänder henne om några grader och visar henne den bästa asiatiska resturangen i stan, där jag beställt bord och hennes favoriträtt, friterad bläckfisk.

Detta följdes av några fina saker då vi senare gick längs stranden, men det var middagen i alla fall ;)

Tvingade du henne att äta 3 bläckfiskar ?

Pez
2006-08-21, 10:47
..Fonduegryta (uttalas fångdy och inte fondy som alla envisas med att säga) ..
*antecknar*
"Märka ord." Check.
Tips på andra knep för att göra det mer romantiskt?
Kanske påtala det olämpliga i kvällens dates grad av urringning, att hennes tänder går åt det gulare hållet, fråga om politisk övertygelse eller bara prata om husdjur man fått lov att avliva för att dom kissade på mattan en gång? :thumbup:

Stoltz
2006-08-21, 10:55
Tvingade du henne att äta 3 bläckfiskar ?

:laugh: Nej, det tänkte jag inte på. *antecknar*

mela
2006-08-21, 11:02
fan jag träffar bara "mammas flicka" hela tiden, som knappt kan koka pasta... det är fan bristvara på tjejer som inte äter ute varje kväll.

Jag är GRYM i köket. Att jag inte orkar är en annan femma :D

Cilia
2006-08-21, 11:53
Jag är också bra på att laga mat. Lagar gärna och det smakar bra. Däremot hatar jag att diska.

Fast den mest romantiska middagen jag har fått är nog när mitt ex beställde en natt på ett slott på Irland och där åt vi middag och sov sen i ett stort rum i en gigantisk säng. Det var i december och väldigt kallt även i slottet och i rummet men det gjorde det nästan bara bättre. För det blev lite som en saga. Jag visste inte om bokningen utan trodde vi var på väg till hans föräldrar.

Piranha
2006-08-21, 13:28
Jag läser och lär... tror allvarligt jag är den mest oromantiska på denna planet.

Doctor Snuggles
2006-08-21, 13:49
Fonduegryta (uttalas fångdy och inte fondy som alla envisas med att säga) är faktiskt specialaren. Antingen köttfondue, givetvis i olja (buljong är att häda) med rött vin, eller så Schweizisk ostfondue med vitt vin och kirsch (snaps) till. Den sistnämnda kan vara farlig om det är en date eller så, kirschen slår rätt hårt ;)

Ja vad bättre för andedräkten och magen som förgyller kvällen än en busslast smältost. ;)

Achryl
2006-08-21, 13:52
Det var nog när jag och mitt ex skulle ut och spela minigolf och käka på ett ställe 5 mil iväg. Det var innan jag var 18 så jag skjutsade henne på moppe, i ösregn. Hennes hjälm var för stor med så den slog fram och tillbaka hela tiden på grund av vinden. Efter nån timme kom vi fram, och det visade sig att stället var stängt. Det låg i en liten håla så det fanns inget annat ställe att käka på. Vi drog vidare till grannbyn och hittade en pizzeria där, och körde tillbaks till det första stället med en pizza, där vi fick för oss att dra ut en trampbåt som låg uppdragen på stranden sen vinter. (Båten tillhörde stället). Oturligt nog kom ägaren och skulle kolla till stället, men vi gömde oss bakom en klubbstuga och sjukt nog märkte han inget. När han stuckit trampade vi ut till en liten ö (stället låg vid en sjö) och käkade pizzan där på stranden.

Tricklev
2006-08-21, 13:54
Jag säger som pirhana, jag måste vara den mest oromantiska i hela världen.:MrT: