handdator

Visa fullständig version : Mönstringen, hur lång tid tar den?


MilkmaN
2006-08-19, 18:53
Som topic.. jag undrar eftersom jag måste åka iväg senare samma dag.

Mental
2006-08-19, 18:55
Som topic.. jag undrar eftersom jag måste åka iväg senare samma dag.

beror mycket på flyt, om de inte vill ha dig så åker man hem ganska fort, annars är det ganska sent på eftermiddagen innan man får träffa inskrivningsförrättaren, iaf när jag mönstrade.

MilkmaN
2006-08-19, 18:55
beror mycket på flyt, om de inte vill ha dig så åker man hem ganska fort, annars är det ganska sent på eftermiddagen innan man får träffa inskrivningsförrättaren, iaf när jag mönstrade.

Även om jag börjar kl 07:45 på morgonen?

Jag vill göra testerna, men jag vill inte göra lumpen.

Mental
2006-08-19, 19:02
Även om jag börjar kl 07:45 på morgonen?

Jag vill göra testerna, men jag vill inte göra lumpen.

Då beror det på i vilken ordning du får testerna. för att du inte vill göra bör du informera psykologen om. och de bryter ofta mönstingen där om de anser att man inte är något att ha, och då får du inte göra fler tester.

Jag började mönstra 0800 i östersund, var klar ca 16:30, och då var jag bland de sista att kallas till inskrivningsförrättaren.

polaren
2006-08-19, 20:45
Jag gjorde intelligenstestet, sen psykolog, sen hem. Det tog ändå ca 8-9 timmar pga all kö :(

Men om du har jättebråttom så säg att du vill prata med psykologen direkt, och skit i testerna, så kommer du nog därifrån tidigare.

MilkmaN
2006-08-19, 20:47
Jag gjorde intelligenstestet, sen psykolog, sen hem. Det tog ändå ca 8-9 timmar pga all kö :(

Men om du har jättebråttom så säg att du vill prata med psykologen direkt, och skit i testerna, så kommer du nog därifrån tidigare.

... fast nu jag ändrat mig och vill antagligen göra det hela.

Funderat på signalspanare och tolk/förhörsledare. Som jag förstått det sjukt höga krav för att komma in på det och under utbildningen men jag måste ju göra min mönstring ordentligt om jag öht. vill kunna göra lumpen.

sunkan
2006-08-19, 20:48
Även om jag börjar kl 07:45 på morgonen?

Jag vill göra testerna, men jag vill inte göra lumpen.

Ingen smart idè. Jag hamnade på I19 i Boden i 330dagar på det viset:D

Vill du inte göra lumpen, gör dåligt på testerna. Vill du göra lumpen, gör bra på testerna.

MilkmaN
2006-08-19, 20:51
Ingen smart idè. Jag hamnade på I19 i Boden i 330dagar på det viset:D

Vill du inte göra lumpen, gör dåligt på testerna. Vill du göra lumpen, gör bra på testerna.

Read teh thread!!11!

Jag har läst i ett par timmar nu, och blivit rätt sugen. Vi får se hur det blir.

sunkan
2006-08-19, 21:28
Read teh thread!!11!

Jag har läst i ett par timmar nu, och blivit rätt sugen. Vi får se hur det blir.

hur lång tid skiljer din post från min? finns det kanske en risk för att du postade din medans jag skrev min kanske?:D

Krille 87
2006-08-19, 22:14
1,5 dagar e nog rätt medel, håller med Sunkan, det är ingen bra kombination..

LarsK
2006-08-20, 09:33
Tog 2 dagar på min tid. Är de nere på en dag nu?

Johan O
2006-08-20, 10:07
Tog 2 dagar på min tid. Är de nere på en dag nu?

Precis! Fick ju fan sova över i en jäkla barrack eller nått.

Mental
2006-08-20, 10:11
tja på min tid ~99 så mönstrade man på en dag, dock fick de som hade långt att åka resa dit kvällen innan och övernatta, medans de som kunde ta sig dit i tid på morgonen bara behävde vara där över dan

Kebab-Arne
2006-08-20, 10:15
tja på min tid ~99 så mönstrade man på en dag, dock fick de som hade långt att åka resa dit kvällen innan och övernatta, medans de som kunde ta sig dit i tid på morgonen bara behävde vara där över dan

Vågar nog påstå att så är det. Har du långt till mönstringsstället blir det att sova över. Kan du åka på en dag så blir det så. Jag åkte en chatrad buss typ 05.00 från min hemstad med ett antal andra som skulle mönstra. Då mönstrade jag i december förra året.

Jobbigaste var att man fick vänta i en timma på de idioter som fick för sig att de skulle kunna bli jägare och därför skulle göra jägartestet.