handdator

Visa fullständig version : KCG 2 (suger)


__satan__
2006-08-19, 16:11
jag köpte en burk kcg2 men jag har inte känt ett skit.

Jag testade att ta den en halvtimme 45 min en timme innan.
ökade dosen..men det ger ingen effekt..har använt det i cirka 10 dagar nu *grr27*

n1tro
2006-08-19, 16:54
jag köpte en burk kcg2 men jag har inte känt ett skit.

Jag testade att ta den en halvtimme 45 min en timme innan.
ökade dosen..men det ger ingen effekt..har använt det i cirka 10 dagar nu *grr27*

du kanske förväntar dig FÖR mycket..? eller har du använt en liknande produkt förut med bra resultat?

Robban
2006-08-19, 17:02
Jag tycker Kre-Alkalyn är mycket bättre än KCG2. Varvar med dessa och tycker bara att den stickande känslan man får av KCG2 är irriterande...

Jorgen
2006-08-19, 19:46
Ok.

Jag tycker att det funkar hur bra som helst.

jwzrd
2006-08-19, 19:51
Hur känns väl fungerande KCG2? Vad händer?

Robban
2006-08-19, 20:06
Hur känns väl fungerande KCG2? Vad händer?
Lite som "träningsaktivator". Det börjar sticka i huden. Mest i öronen på mig. I övrigt är det ju som Kre-Alkalyn.

jwzrd
2006-08-19, 20:08
Lite som "träningsaktivator". Det börjar sticka i huden. Mest i öronen på mig. I övrigt är det ju som Kre-Alkalyn.

Jag har inte använt "träningsaktivator" heller. Antar att det handlar om vitamin b3 eller något sånt som gör att man blir rosa?

Robban
2006-08-19, 20:13
Jag har inte använt "träningsaktivator" heller. Antar att det handlar om vitamin b3 eller något sånt som gör att man blir rosa?
Jag har ingen aning om vad det är som gör vad, tyvärr. Vet dock att det inte har någon som helst prestationshöjande effekt på mig. Jo, egentligen har det ju det eftersom jag får "skjuts" av Kre-Alkalyn, men någon ytterligare effekt än vad jag får av det får jag dock inte...

King Grub
2006-08-19, 20:20
Men varför vill man motverka mjölksyra?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=70354&highlight=lactic

Simon.
2006-08-20, 10:22
Ja märker en klar skillnad, på gymmet orkar jag fler reps och även på kampsportsträningen mkt bättre uthållighet.

melancoolio
2006-08-20, 10:37
Varför tycker alltid dom med rött namn att allt från koloshopen är sjukt bra!?

King Grub
2006-08-20, 10:39
Jag är alltid 100% opartisk och säger vad jag verkligen tycker. Räkna inte in mig.

melancoolio
2006-08-20, 10:40
Jag är alltid 100% opartisk och säger vad jag verkligen tycker. Räkna inte in mig.

Ok. Du verkar faktiskt vara ett undantag! :)

King Grub
2006-08-20, 10:50
Tvivlar starkt på att Simon, Jörgen eller någon annan med "rött namn" är köpta på något sätt. Att man rekommenderar varor från Kolozzeumshopen är väl knappast konstigt, när det här är Kolozzeumforumet?

Jorgen
2006-08-20, 10:55
Varför tycker alltid dom med rött namn att allt från koloshopen är sjukt bra!?
Jag tycker faktiskt att Fairing har bra produkter.
Är det så konstigt?
Jag har använt mig av en mängd olika märken under mina år på gymmet och kan jämföra med dom. För tillfället använder jag Fairing och då rekomenderar jag dom.

Att jag sen rekomenderar folk att handla i shoppen är inte så konstigt det heller. Handlar man in shoppen stödjer man forumet. Jag gillar forumet och ser gärna att det finns kvar även i framtiden.

Att jag inte skulle vara opartisk är bara *bs* .

melancoolio
2006-08-20, 11:01
Att jag inte skulle vara opartisk är bara *bs* .

Ja du verkar något partisk. Precis som en volvoförsäljare är som Grub sa!

Ser bra ut kör hårt!

Action
2006-08-20, 11:06
Jag tycker faktiskt att Fairing har bra produkter.
Är det så konstigt?
Jag har använt mig av en mängd olika märken under mina år på gymmet och kan jämföra med dom. För tillfället använder jag Fairing och då rekomenderar jag dom.

Att jag sen rekomenderar folk att handla i shoppen är inte så konstigt det heller. Handlar man in shoppen stödjer man forumet. Jag gillar forumet och ser gärna att det finns kvar även i framtiden.

Att jag inte skulle vara opartisk är bara *bs* .

Här måste jag faktiskt inflika lite. Självklart är du partisk, det skriver du tom när du säger att du använder dem för tillfället och därför rekommenderar dem. Självklart är ni även påverkade som moderatorer, även om ni vill det eller inte. ;)

Jag jämställer det faktiskt med min egna partiskhet när jag rekommenderar en produkt från SELF som jag är sponsrad av. Jag gillar givetvis deras produkter, men det finns det många märken som är.

Bara att erkänna att man är lite partisk, inget fel med det på ngt sätt. :cool:

Simon.
2006-08-20, 11:07
Varför tycker alltid dom med rött namn att allt från koloshopen är sjukt bra!?

Jag står för allt som jag skriver, jag skulle aldrig kunna ljuga om såna grejor, det är inte min stil. Jag har rekommenderat KCG2 till många av mina bästa vänner.

Jorgen
2006-08-20, 11:08
Men att man rekomenderar något som man tycker är bra är väl inte så konstigt?
Alla är partiska alltså.

melancoolio
2006-08-20, 11:08
Jag står för allt som jag skriver, jag skulle aldrig kunna ljuga om såna grejor, det är inte min stil. Jag har rekommenderat KCG2 till många av mina bästa vänner.

Jag har rekommenderat många saker till mina vänner som jag gillar. Dom har inte alltid gillat det lika mycket som jag själv! *rolleyes*

Jorgen
2006-08-20, 11:09
Jag har rekommenderat många saker till mina vänner som jag gillar. Dom har inte alltid gillat det lika mycket som jag själv! *rolleyes*
Och? :confused:

melancoolio
2006-08-20, 11:10
Men att man rekomenderar något som man tycker är bra är väl inte så konstigt?
Alla är partiska alltså.

Japp! Men ni är ju lika partiska som vllka försäljare som helst. Det är ju det som är poängen...

Jorgen
2006-08-20, 11:12
Japp! Men ni är ju lika partiska som vllka försäljare som helst. Det är ju det som är poängen...
Men jag säljer inte Fairing.
Jag jobbar inte på Fairing.
Jag jobbar inte på kolo.

Detta gör jag helt gratis.

melancoolio
2006-08-20, 11:15
Men jag säljer inte Fairing.
Jag jobbar inte på Fairing.
Jag jobbar inte på kolo.

Detta gör jag helt gratis.

Tror du fattade min poäng! Eller?

Ibland liknar ni AST´s hemsida här! :)

Jorgen
2006-08-20, 11:16
Jag förstår vad du menar.
Men jag håller inte med. :)

Krampus
2006-08-20, 11:16
Oj då, här ryker inläggen snabbt!! :D

Jag är med Action här. Dock måste man tåla att bli ifrågasatt imellanåt.
Vet man att man säljer bra saker är dett knappast ngt negativit. :)

King Grub
2006-08-20, 11:16
Du har ingen riktig poäng. Det är skillnad på att rekommendera en produkt som finns till försäljning här och på att säga att en produkt som finns till försäljning här är bättre än man tycker den är bara för att det är Kolozzeumforumet. Jag rekommenderar gärna något som finns här, men jag höjer inte en produkt som finns här till skyarna bara därför att den finns här.

melancoolio
2006-08-20, 11:17
Jag förstår vad du menar.
Men jag håller inte med. :)

Det kanske är bra att ni får veta hur ni uppfattas ibland iaf! Tror fler tänker som mig iaf!

Jorgen
2006-08-20, 11:19
Det kanske är bra att ni får veta hur ni uppfattas ibland iaf! Tror fler tänker som mig iaf!
Säkerligen.
Men att jag är en skurk av stora mått vet ju alla om. ;)

melancoolio
2006-08-20, 11:19
Du har ingen riktig poäng. Det är skillnad på att rekommendera en produkt som finns till försäljning här och på att säga att en produkt som finns till försäljning här är bättre än man tycker den är bara för att det är Kolozzeumforumet. Jag rekommenderar gärna något som finns här, men jag höjer inte en produkt som finns här till skyarna bara därför att den finns här.

Jag tycker själv att jag har en poäng. Vad du tycker i det här fallet berör inte vad jag tycker!

Förstår vad du menar men jag uppfattar situationen på ett helt annat sätt än er med namn i RÖTT!

melancoolio
2006-08-20, 11:20
Säkerligen.
Men att jag är en skurk av stora mått vet ju alla om. ;)

Skurk!? Nu överdriver du väl ändå lite :)

King Grub
2006-08-20, 11:21
Jag tycker själv att jag har en poäng. Vad du tycker i det här fallet berör inte vad jag tycker!

Förstår vad du menar men jag uppfattar situationen på ett helt annat sätt än er med namn i RÖTT!

Vi gör det förstnämnda: vi rekommenderar produkter ur Koloshoppen. Det har inget med partiskhet på det sätt du framställer det att göra. Däremot säger vi inte att något i Koloshoppen är bra bara för sakens skull, bara därför att det är Koloshoppen. Du verkar vilja få det till det senare.

melancoolio
2006-08-20, 11:21
Vi gör det förstnämnda: vi rekommenderar produkter ur Koloshoppen. Det har inget med partiskhet på det sätt du framställer det att göra. Däremot säger vi inte att något i Koloshoppen är bra bara för sakens skull, bara därför att det är Koloshoppen. Du verkar vilja få det till det senare.

Det är så jag uppfattar det ja!

Allan
2006-08-20, 11:23
Jag har inte testat särskilt många andra märken. Tillskott är dürt nog och kan jag köpa det till vettiga priser och stödja Kolozzeum så gör jag det. Däremot har jag under perioder tuggat andra märken för att kolla vad det är, men utan att bli särskilt imponerad. Kan jag köpa motsvarande här så gör jag det, och rekommenderar självklart andra att göra det.

Och nej, vi har ingen som helst provision eller avans på att det säljs mer produkter i shopen.

allan

Allan
2006-08-20, 11:24
Det är så jag uppfattar det ja!

Som vad? Vilken annan produkt är helt överlägsen motsvarande i shopen?

allan

melancoolio
2006-08-20, 11:26
Som vad? Vilken annan produkt är helt överlägsen motsvarande i shopen?

allan

Så fort något tillskott från shopen får kritik så kommer någon med rött namn fram och försvarar!

Det var bara det jag tyckte/tycker är lite kul! Den känslan har inte minskat efter den här tråden!

melancoolio

Action
2006-08-20, 11:26
Jag har inte testat särskilt många andra märken. Tillskott är dürt nog och kan jag köpa det till vettiga priser och stödja Kolozzeum så gör jag det. Däremot har jag under perioder tuggat andra märken för att kolla vad det är, men utan att bli särskilt imponerad. Kan jag köpa motsvarande här så gör jag det, och rekommenderar självklart andra att göra det.

Och nej, vi har ingen som helst provision eller avans på att det säljs mer produkter i shopen.

allan

Du har inte testat särskilt många andra märken.... OK.... men du har ändå tuggat under perioder för att kunna uttala dig om dem... motsägelsefullt så det förslår.....

Betalar du fullpris för kosttillskotten??

King Grub
2006-08-20, 11:28
Så fort något tillskott från shopen får kritik så kommer någon med rött namn fram och försvarar!

Som jag gör här t ex, då?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=55253&highlight=bars+fruktos

Fast tvärtom vad gäller kritik/försvara, då.

melancoolio
2006-08-20, 11:30
Som jag gör här t ex, då?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=55253&highlight=bars+fruktos

Fast tvärtom vad gäller kritik/försvara, då.

Jag skrev "någon" med rött namn! Dig har vi ju redan kommit fram till att du inte tillhör "försäljarna"!

Allan
2006-08-20, 11:59
Du har inte testat särskilt många andra märken.... OK.... men du har ändå tuggat under perioder för att kunna uttala dig om dem... motsägelsefullt så det förslår.....


Varför är det motsägelsefullt? Hur många olika kosttillskottsmärken ska man ha ätit för att få yttra sig? Varför ska andra märken få gratisreklam på Kolozzeum?


allan

jwzrd
2006-08-20, 12:00
Varför är det motsägelsefullt? Hur många olika kosttillskottsmärken ska man ha ätit för att få yttra sig? Varför ska andra märken få gratisreklam på Kolozzeum?


allan

Säg i så fall så här: "Ät hellre produkter vi säljer här i butiken, det stöder den goda saken!". Så slipper du trassla in dig i retorik du; Jörgen och King Grub inte kan ta er ur.

Allan
2006-08-20, 12:08
Säg i så fall så här: "Ät hellre produkter vi säljer här i butiken, det stöder den goda saken!".

Tyckte precis jag skrev det här http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1736975&postcount=34


allan

jwzrd
2006-08-20, 12:13
Tyckte precis jag skrev det här http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1736975&postcount=34


allan

Förutom allt det andra som säger raka motsatsen så sa du det ja.

Trance
2006-08-20, 12:17
Klart vissa moderatorer är partiska, det är ju vänner med ägarna. Skulle en kompis sälja tillskott skulle jag väl helt klart vilja att det gick bra för dem. Därför får man tänka själv när man blir rekommenderad ett tillskott, jag menar det är ett forum som drivs av en webshop. Tro fan att det kommer vara partiskt.

melancoolio
2006-08-20, 12:18
Varför är det motsägelsefullt? Hur många olika kosttillskottsmärken ska man ha ätit för att få yttra sig? Varför ska andra märken få gratisreklam på Kolozzeum?


allan

Du svarade inte på Actions fråga om du betalade fullpris *popcorn*

Fairing
2006-08-20, 12:40
Istället för att "hoppa" på moderatorerna så kanske man skall ifrågasätta "satan". Dom få trådar han skriver så klagar han på smak , leveranstider samt frågar över Maxielits produkter.

Angående KCG så är det tråkigt om ni som har klagomål inte skriver direkt till oss (Fairing). Vi har sålt bra många 1000 burkar men bara fått bra feedback hit.

När man talar om mjölksyra så är det för dom flesta att man stummnar i kroppen. KCG förskjuter den tröskeln ganska långt.

Hans Ydremark ( VM guld Triathlon) ökade sin kroppseffekt med 20w bara genom att äta KCG 2 innan testet. ett test han gör många gånger och vet exakt hur många watt han skall ligga på.

Dom flesta elitidrottare som använder pulsklocka kunde under utvärderingen kunde ligga på 10slag mer i arbetspuls utan att "stummna"

Styrketränande brukar öka repsstyrkan med 30-40% (oftast på ben , rygg)

I dagsläget säljer vi KCG 2 till flera av Sveriges största travtränare som ser att hästarna presterar betydligt bättre med KCG 2 och det ryktet har nått stora delar av EU så i framtiden får vi kanske tillverka speciellt för Hästar.

Nåväl , ni som inte har fått bra effekt kanske skall prova att dosera upp eller så funkar KCG inte på er (kosttillskott funkar inte för alla som ni vet)

Lite besviken att Robban inte fick bättre effekt av KCG 2*cry*

Sedan vad det gäller produkter och shoppen så säljer vi bara det VI anser är bra produkter.:D

Robban
2006-08-20, 13:00
Lite besviken att Robban inte fick bättre effekt av KCG 2

En normalportion av KCG2... Hur mycket Kre-Alkalyn ger det?

Fairing
2006-08-20, 13:03
Lite besviken att Robban inte fick bättre effekt av KCG 2

En normalportion av KCG2... Hur mycket Kre-Alkalyn ger det?

Det är pulver vi pratar om så det är vanskligt att ge en exakt mängd men ca. 4-5g;)

Robban
2006-08-20, 13:19
Har tagit 4kapslar Kre-Alkalyn 90min. innan passets början= Bra effekt!
Testat olika upplägg, 45, 60, 75, min. innan men 90min. innan fungerar bäst...

Har tagit KCG2 30-45min. innan passets början= Mindre effekt!
Har faktiskt inte testat annat än det då jag tänkt att man sabbar den "ytterligare effekten" som KCG2 sägs ha.
Faan har inte tänkt på det men det är väl inte så klurigt att komma på att jag borde ta mitt KCG2 90min. innan eftersom det är bäst gällandes Kre-Alkalynet...

Jag får helt enkelt prova det på onsdag och sen återkomma...;)

Action
2006-08-20, 13:46
Varför är det motsägelsefullt? Hur många olika kosttillskottsmärken ska man ha ätit för att få yttra sig? Varför ska andra märken få gratisreklam på Kolozzeum?


allan

Du svarade inte på min fråga! :confused:

Fairing
2006-08-20, 13:52
Du svarade inte på min fråga! :confused:

Du lär få vänta på svar pga kolozzeumträff på Fairing Gym.:cool:

Jorgen
2006-08-20, 13:54
Du lär få vänta på svar pga kolozzeumträff på Fairing Gym.:cool:
Vad gör du på kontoret då?

Hälsa förresten. :)

Action
2006-08-20, 13:54
Du lär få vänta på svar pga kolozzeumträff på Fairing Gym.:cool:

Oh tusan, det var idag ja.. skulle man kanske åkt ut o kört ett pass.. *flex* Blir det fler gånger?

Fairing
2006-08-20, 15:07
Vad gör du på kontoret då?

Hälsa förresten. :)

Du vet att jag inte tränar så jag är "springpojke" idag. Hämtar mjölk , bars osv:D

tano
2006-08-20, 15:25
Får man fråga moderatorerna om det är någon produkt ni säljer här som är mindre bra?
Kanske rent utav dålig?

Eller vore det mod principen som moderator att säga det? För självfallet har ni produkter som ni rangordnar lägre.

King Grub
2006-08-20, 15:27
Jag är inte direkt känd för att vara någon glutaminförespråkare, direkt. Oavsett märke tycker jag det är pengarna i sjön. Dåligt exempel i o f s, kanske, eftersom märke är irrelevant där.

Överhuvudtaget tror jag det är svårt att påstå att en produkt från en viss tillverkare ger praktisk skillnad i "effekt" jämfört med en liknande produkt med en annan tillverkaretikett på burken, oavsett vad det gäller. Så länge inte innehållsförteckningen ljuger, men det får man väl förutsätta att den inte gör, också avsett tillverkare.

formula4shape
2006-08-20, 15:32
Har funderat på KCG2 ett tag och det lutar fortfarande åt det.
Någon mer än Robban som kört både vanlig Kre-Alkalyn och KCG2:an? Vore intressant med några fler reflektioner.

Robban
2006-08-20, 16:01
Eftersom mitt namn står skrivet i svart skulle jag bara vilja säga ett ord.

- Fairing! :D

Ps. Jag har full förståelse för företagets popularitet. De försöker ju verkligen ge oss bra, nya produkter. Inte bara sälja massa dyrt "socker". Jag saknar dock ett riktigt billigt vassle... Ds. ;)

Jorgen
2006-08-20, 16:08
Har funderat på KCG2 ett tag och det lutar fortfarande åt det.
Någon mer än Robban som kört både vanlig Kre-Alkalyn och KCG2:an? Vore intressant med några fler reflektioner.
Vågar man skriva det?

Jo, jag har kört både kre-alkalyn och KCG2. Får ungefär samma effekt av båda tycker jag. Har testat att ta båda ett pass och det fungerade över förväntan, men en gång är ingen gång. Skall prova med båda någon gång till innan jag kan säga om det är bra eller inte.

Allan
2006-08-20, 16:26
Får man fråga moderatorerna om det är någon produkt ni säljer här som är mindre bra?



Jag tycker maltodextrin är ett rent onödigt tillskott, oavsett tillverkare.

allan

Allan
2006-08-20, 16:28
Min rabatt på Kolozzeum är beroende på hur många jag bannar, och på hur otrevlig jag är.


Ja, jag får rabatt emellanåt.


allan

King Grub
2006-08-20, 16:59
Min rabatt på Kolozzeum är beroende på hur många jag bannar, och på hur otrevlig jag är.

Vafalls... får du gratis tillskott? *grr27*

Vezzlan
2006-08-20, 20:28
Har funderat på KCG2 ett tag och det lutar fortfarande åt det.
Någon mer än Robban som kört både vanlig Kre-Alkalyn och KCG2:an? Vore intressant med några fler reflektioner.

Har testat Kre-alkalyn och KCG2.

Får bra effekt av båda, men jag föredrar Kre-Alkalyn, stör mig på stickningarna i öron och en kliande känsla i baksida lår som upptsår av KCG2.

Angus
2006-08-20, 21:15
jag köpte en burk kcg2 men jag har inte känt ett skit.

Jag testade att ta den en halvtimme 45 min en timme innan.
ökade dosen..men det ger ingen effekt..har använt det i cirka 10 dagar nu *grr27*

detta låter sanslöst.kcg 2 är det överlägset bästa jag har provat. dina tidigare frågor visar att du är en nybörjare och kcg 2 är väl inte direkt ett tillskott för nybörjare för man måste känna sin kropp väl för att uppskatta denn unika produkt.kcg 2:bow: