handdator

Visa fullständig version : AKUT: Vill hyra Rum/Lägenhet i Sthlm


o.z.z
2006-08-19, 14:21
Tja!
Igår fick Jag reda på att jag har kommit in som reserv på en utbildning i Stockholm, det är KY utbildning för TV-produktion som börjar den 4e september. Det var väldigt många sökande så jag hade väldig tur som kom in som reserv. Nu har det dock dykt upp lite problem, mina kusiner som jag skulle få bo hos har tydligen ändrat sig i sista stund...så nu har jag ingenstans att bo. Så nu undrar jag om det finns någon här på Kolozzeum som har möjlighet att hyra ut ett rum del i lägenhet vadsomhelst.

Jag heter Micke är 23år och bor och jobbar just nu i Göteborg, är en väldigt lugn och skötsam person. Om någon har möjlighet att hjälpa mig så får ni gärna skicka ett PM till mig.

Mvh Micke

o.z.z
2006-08-19, 14:26
Är även tacksam för tips på andra hemsidor mm där jag kan hitta lediga rum/lägenhet annonser mm.

NiXPhoenix
2006-08-19, 14:29
www.sssb.se kanske?

krilleh
2006-08-19, 14:33
Du låter som en trevlig prick. Kom igen nu gubbar!

o.z.z
2006-08-19, 14:41
Du låter som en trevlig prick. Kom igen nu gubbar!
exakt:) jag är mycket intresserad av träning också:thumbup:

Tomas W
2006-08-19, 14:54
Spana blocket, studentlya.nu, andrahandsguiden.com osv..efter lite letande så hitta jag en andrahands studentlägenhet! :D Ska börja plugga på månda så va tur, ett tips är att kolla ofta, dem går åt snabbt på blocket och liknade sidor.

Avesta
2006-08-19, 15:01
la cheque la privat message

o.z.z
2006-08-19, 17:17
nu verkar det som att det löst sig...ringde runt till några andra släktingar i sthlm, så nu verkar det som att jag kommer få hyra in mig i en lägenhet:D

paddanboy
2006-08-19, 17:21
Skulle aldrig läsa KY. Klown Yrkesutbildning.

Min åsikt efter att hoppat av KY EL.

Grisen
2006-08-19, 17:34
Skulle aldrig läsa KY. Klown Yrkesutbildning.

Min åsikt efter att hoppat av KY EL.

Har en polare som läste en KY-utbildning, internationell säljare. Direkt efter utbildningen fick han jobb som "utlandsansvarig" för ett litet svenskt exportföretag.

I min polares klass fick 20 av 25 elever jobb direkt efter utbildningen.

Grisen
2006-08-19, 17:40
Jag har dessutom en kusin som läste en KY-mediautbildning hon jobbar nu på tv-4 med precis det hon vill jobba med.

Jag tror framgången hos KY-utbildningar ligger i att de har ett nära sammarbete med marknadslivet, lokala företag o.s.v. De levererar vad företagen vill ha. När eleverna går ut har de genom praktik ett bevis, och samtidigt en referens, på vad de kan och inte kan.

Men nu ska vi inte diskutera KY-utbildningar paddanboy, det kan vi göra i en annan tråd.

Mental
2006-08-19, 18:26
Då bör jag inte nämna att 19 av 20 KY vvstekniker hade jobb innom vvsbranchen redan innan kursen var helt avslutad, så helt dum är då inte ky biten.

o.z.z
2006-08-19, 18:37
har pratat med några som går utbildningen, och det verkar vara en bra utbildning där man har mycket kontakt med företag inom medibranschen samt att det är mycket praktik. Har läst olika mediekurser på högskola, men det var för mycket teori och för lite praktiska moment...så jag hoppas KY-utbildningen är bättre.

Yankeee
2006-08-19, 19:10
Skulle välja KY före valfri högskoleutbildning idag, utan problem.

daja
2006-08-20, 11:01
Skulle aldrig läsa KY. Klown Yrkesutbildning.

Min åsikt efter att hoppat av KY EL.
I den KY jag gick fick 20 av 20 jobberbjudanden inom IT/telekomm redan före utbildningen avslutats, samtliga jobbar nu efter flera år kvar i branschen och har bra jobb. Att såga KY som koncept ställer jag mig väldigt frågande till, däremot kan det ju vara läge att se hur arbetssituationen ser ut i den branschen man har tänkt plugga till, men det gäller ju för alla utbildningar.