handdator

Visa fullständig version : Sami bygger.


Sidor : [1] 2

L-Sami
2006-08-19, 00:57
Det här är min journal!

Namn: Sami
Träningsbakgrund: 8år basket (slutat 2004), Styrketräning 5år varav 10månader seriös kroppsbyggning.

Ålder: 20år
Längd:175cm
Vikt: 75kg (Deffvikt) Gått ned 8kg på 6 veckor!

Bröst 101cm
Midja: 82cm
Vänstra Arm: 36cm
Högra Arm: 37cm
Lår: 58cm
Vader: 37cm

Rekord (från 2004 har inte maxat sen dess! Vikt då 72kg)

Bänkpress: 100kg
Knäböj: 150kg

Mål med träningen:

Bygga upp muskelmassa och vara vältränad

Träningsupplägg för tillfället

2 x om dan träning. Oftast ett HIIT pass på morgonen och sen styrkepass på kvällen. Eller två konditionspass per dag. Mina vilodagar de senaste 5-6 veckorna har oftast bestått av en promenad eller lätt cykling.

L-Sami
2006-08-19, 01:15
För tillfället är det deff period som gäller för mig.. Har deffat nu i
6 veckor med resultat -8kg, BF% vet jag inte vart det ligger. Skulle kanske gissa på -10%.

Nu en vecka framöver, start from torsdag 17/8 så ska jag köra "One week to peak" . En förkortat version av vad tävlande brukar göra innan tävling. De två dagarna första dagarna, ökar jag natrium och vatten intaget högt. Dagarna 3-5 drar jag ned kolhydraterna till 50g per dag och fortsätter natrium och vatten intaget samtidigt som jag tränar styrketräning och intervallträning. Dagarna 6-7 stryper jag vattnet och saltet men ökar kolhydrat intaget högt. På så sätt ska jag nå min peak of the year :D

Efter det tänkte jag bara underhålla min vikt i två veckor innan jag börjar bulka och bygga.

K9Media
2006-08-19, 01:17
För tillfället är det deff period som gäller för mig.. Har deffat nu i
6 veckor med resultat -8kg, BF% vet jag inte vart det ligger. Skulle kanske gissa på -10%.

Nu en vecka framöver, start from torsdag 17/8 så ska jag köra "One week to peak" . En förkortat version av vad tävlande brukar göra innan tävling. De två dagarna första dagarna, ökar jag natrium och vatten intaget högt. Dagarna 3-5 drar jag ned kolhydraterna till 50g per dag och fortsätter natrium och vatten intaget samtidigt som jag tränar styrketräning och intervallträning. Dagarna 6-7 stryper jag vattnet och saltet men ökar kolhydrat intaget högt. På så sätt ska jag nå min peak of the year :D

Efter det tänkte jag bara underhålla min vikt i två veckor innan jag börjar bulka och bygga.

Har för mig att om man ser magmusklerna tydligt utan att spänna dom, ligger man på ca 6 %. Och du spänner väl inte magmusklerna på bilden ?

Sen är de ju också olika för alla.

L-Sami
2006-08-19, 01:42
Har för mig att om man ser magmusklerna tydligt utan att spänna dom, ligger man på ca 6 %. Och du spänner väl inte magmusklerna på bilden ?

Sen är de ju också olika för alla.


Jag spänner magmusklerna på bilden :)

L-Sami
2006-08-19, 13:03
Så här såg dagens pass ut! Det blev Rygg och Mage.

Bent Row med EZ-Stång

Handflatorna ned
50kg 10x3
60kg 10x2

Handflatorna upp
50g 10x4
60kg 8x1

Chins med KV
6
7
7
5
4

Latpulldown
45kg 10x5

Cable Seated Row
35kg 10x5

Lower Back Maskin
45kg 10x5

Maskin Crunch

10/15/20/30/30kg x 10 reps
10/15/20/20 x 10 reps

Reverse Crunch

10x2


Det blev mycket sets idag, syftet är att tömma glykogenet från musklerna. Annars ett rätt så skit pass. Fysiskt sätt så funkade det bra, men mentalt så var det inte så lyckat. Kände mig irriterad. Det brukar oftast vara så när jag drar till gymmet direkt efter jag har vaknat upp. Drog i mig en shake med 20g Whey-80/10g Maltodextrin innan träning.

Det är low carb diet som gäller här under de nästa 3 dagarna högst 50g kolhydrater per dag. Mycket vatten och salt. Dessutom ska 60% av dags kalorierna komma ifrån protein. "One week to the peak". Testar och ser hur det funkar.

L-Sami
2006-08-30, 09:32
Cardio idag: 25min joggning, nivå 70% av Max
Bra energi i löpningen idag, fast kroppen kändes ändå rätt så tung.

Morgonvikt: 74,2kg

Igår Rygg och Mage

Chins

5x7

Latsdrag framsidan
45x10
50x8
55x6
50x8
50x8

Latsdrag baksidan
45x10
50x8
50x8
50x8

EZ-Bentrow handflatorna uppåt
50x8 3 set

Handflatorna neråt

60x8 2 set

Cable Row

35kg x 8 3 set

Low Back Machine

40x10
50x8
50x8

Machine Crunches

30x8
35x8
40x8
40x8

Leg Raise

8 reps x 2

Tid: 55min

Jag kände mig trött och seg igår. Fick dålig kontakt i ryggen, sämre än jag brukar få.
Idag ska jag vila ifrån styrketräningen.

L-Sami
2006-08-30, 10:48
Måndagens BRÖST PASS

Målet med bröstträningen är att utveckla de övre pecsen


Snedbänk press

50 x 15
60 x 8
60 x 8
60 x 8
60 x 8

Bänkpress

60 x 12
70 x 8
75 x 5
70 x 8

Snedbänk hantelpress

20 x 12
25 x 8
25 x 8
25 x 8
25 x 8

Hantelpress

20 x 8
20 x 8
22 x 8
22 x 8

Snedbänk Hantel Flyes

10 x 15
12 x 8
12 x 8
12 x 8

Dips brett grepp

KV x 10
KV x 10
KV x 10

Tid: 45 min

Rätt så dåligt pass, sämsta på skit länge. Kändes att jag hade ingen glykogen alls i musklerna efter söndages socker/fett frosseri.

L-Sami
2006-08-31, 21:15
Idag : Delts och Traps

Morgonvikt: 74,4kg

Militärpress

40kg x 12
50kg x 10
60kg x 7
60kg x 7

Axelpress bakom nacken

30kg x 14
50kg x 8
50kg x 8
50kg x 8

Reverse Flyes

5kg x 12
8kg 4 sets x 8 reps

Upright Row

30kg x 10
35kg x 10
40kg x 6
40kg x 8

Sidolyft

8kg x 10
10kg 3 sets x 8 reps

Shrugs

80kg x 6
80kg 3 sets x 8 reps


Passet gick bra idag, kände mig stark fast energin var inte lika hög kunde ha varit piggare. Hyfsat bra pass idag

Tid: 50min


+ 25 minuter cardio imorse

Bolio
2006-09-01, 09:22
Har du tränat i 5 år och reppar på 70 i bänken, och typ 55 i latsdrag? Du kanske haft ett långt avbrott emellan?

L-Sami
2006-09-01, 09:27
Har du tränat i 5 år och reppar på 70 i bänken, och typ 55 i latsdrag? Du kanske haft ett långt avbrott emellan?

Ne jag har inte haft avbrott! . För tillfället så underhåller jag bara efter deffen, ska börja köra tyngre snart. För mig är också kontakten viktigast, hellre lite lättare o bra kontakt än att slänga upp 90kg på bänk och inte känna i muskeln jag tränar. Jag tror på Arnolds teorier "Bodybuilding är inte tyngdlyftning" Tycker också att jag har fått bättre volym så.

Bolio
2006-09-01, 09:32
Ne jag har inte haft avbrott! . För tillfället så underhåller jag bara efter deffen, ska börja köra tyngre snart. För mig är också kontakten viktigast, hellre lite lättare o bra kontakt än att slänga upp 90kg på bänk och inte känna i muskeln jag tränar. Jag tror på Arnolds teorier "Bodybuilding är inte tyngdlyftning" Tycker också att jag har fått bättre volym så.

Man kör inte bänkpress i tyngdlyftning. :)

Du skall kunna köra på mer än 90 kg i bänkpress med bra kontakt ifall du har tränat i fem år. Tja, du borde egentligen reppa någonstans vid 110-120 med bra kontakt tycker jag. Fem år är lång tid. Vad blir bättre av att du känner muskeln förresten?

L-Sami
2006-09-01, 10:21
Man kör inte bänkpress i tyngdlyftning. :)

Du skall kunna köra på mer än 90 kg i bänkpress med bra kontakt ifall du har tränat i fem år. Tja, du borde egentligen reppa någonstans vid 110-120 med bra kontakt tycker jag. Fem år är lång tid. Vad blir bättre av att du känner muskeln förresten?


Ja, men med "Bodybuilding är inte tyngdlyftning" menar jag att det är inte viktigaste hur mycket vikt man lyfter upp och jag översatte det från vad Arnold skrev "Bodybuilding is not weightlifting"
Jag är inte ute efter att skryta att jag reppar på 100kg.
På två år så har min bröstmått gått från 90cm till 101 cm. Det är vad det handlar om för mig.

Jag skulle aldrig kunna reppa på 120kg, för då skulle jag mestadels koncentrerat bara på att öka i bänkpress. Enligt mig är det inte vad bodybuilding handlar om, utan det är fokus på alla muskelgrupper. Inte fokus på en enda övning.

Så här har min utveckling sett ut på bänkpress år efter år på 10 reps

15år: 40kg
16år: 55kg
17år: 65kg
18år: 70kg
19år: 75kg
20år: 70kg reppar jag för tillfället. Pga viktnedgång, så har jag även tappat styrka. Får bättre kontakt i brösten än de tidigare åren.
Dessutom har jag inte haft bänkpress i programmet på ca 8 månader.
Har tagit det tillbaka nu till träningsprogrammet pga variation.

Det blir bättre att jag känner kontakt i bröstmuskeln när jag kör bänkpress. Om jag reppar på 90kg, så känns det knappt nåt alls i bröstet utan mest i framsidan axeln och triceps. Det är ganska illa då, eftersom bröstmuskeln är det primära muskeln som ska jobba under bänkpress.

Bolio
2006-09-01, 16:43
Äsch, struntprat. På fem års tid borde du väga mer än ~75 och vara starkare än vad du är idag. That is all. Du kanske har fem miljarder anledningar till varför du inte är det. Själv har jag tränat ett bra tag och just nu är jag svag som en liten råtta. Har precis börjat träna igen efter ett uppehåll på flera månader. Jag kommer inte med några keffa ursäkter - neither should you son. Vill du bli stor får du lyfta tung. Annars får du kura på doser uppemot 3-4g testosteron i veckan. Jag tror inte du vill ligga på de doserna, alltså blir alternativet att lyfta tungt. :)

Cypher
2006-09-01, 17:09
Den här journalen ska följas. Grattis till en lyckad diet, fortsätt med det du gör för du gör det bra!

L-Sami
2006-09-01, 17:39
Äsch, struntprat. På fem års tid borde du väga mer än ~75 och vara starkare än vad du är idag. That is all. Du kanske har fem miljarder anledningar till varför du inte är det. Själv har jag tränat ett bra tag och just nu är jag svag som en liten råtta. Har precis börjat träna igen efter ett uppehåll på flera månader. Jag kommer inte med några keffa ursäkter - neither should you son. Vill du bli stor får du lyfta tung. Annars får du kura på doser uppemot 3-4g testosteron i veckan. Jag tror inte du vill ligga på de doserna, alltså blir alternativet att lyfta tungt. :)

Hehe.. joo jag var uppe i 89kg, men har deffat ner mig nu till! 75kg .. se gärna mina bilder på "Body Deveploment" länken i signatur.. är nöjd med resultatet men jag fortsätter jobba hårt.

L-Sami
2006-09-03, 02:00
Biceps/Triceps/Mage pass

Sittande EZ-Curl på bänk

30kg x 8
30kg x 8
35kg x 6
32,5kg x 7

Stående Rakstång Biceps Curl

30kg x 6
30kg x 6
30kg x 7
30kg x 7

45 grader Bänk Biceps Curl

8kg x 8
8kg x 8´
9kg x 7
9kg x 8

Stående Concentrations Curl

9kg x 3 sets x 9 reps

French Press

30kg x 3 set x 6 reps

Dips med vikt

10kg x 12
15kg x 3 set x 9 reps

Singel Arm Liggande Triceps Press

11kg x 8
12kg x 6
12kg x 7
12kig x 7

Triceps Rope Extension

40kg x 6
40kg x 7
40kg x 7

Machine Crunches

40kg x 5 sets x 3 reps

V-Crunches på bänk

3 set x 8 reps


Passet idag var skit bra. Körde passet efter frukost. Tog 600mg koffein 30 minuter innan passet och det blev en av mina bästa träningspass på länge samtidigt som jag hade Slipknot- 3.0 i hörlurarna. Kände mig stark och hade mycket energi, första gången jag kör med koffein innan träningen och det blev jävligt lyckat. Kommer nog inte funka när jag börjar med kreatin igen.

Tid: 55min

L-Sami
2006-09-03, 16:01
Dagens pass : Fokus på Rygg vidden + Baksida axlar


Chins x kv

8
6
6
5
8
8
4

Latpulldown

60kg x 3 set x 6 reps

Hantel Drag

12kg x 4 sets x 8 reps

Hantel Reverse Flyes

8kg x 8
9kg x 8
9kg x 8


I dagens pass var prestationen säkert 70% av max pga formen. Bestämde ändå för att träna idag.


Tid: 30

L-Sami
2006-09-03, 21:52
Yeah!

Nu har jag deffat för i år. Now it's time to get big o må bra :) , bulk säsong är på G. Började idag. Ska börja med kreatin imorgon.

Det som skiljer sig ifrån årets bulk jämfört med förra är att jag kommer inte gå upp i onödiga kilon. 1kg viktökning per månad.
Jag kommer ha lika mycket koll vad jag stoppar i mig, som jag hade under deffen. Den här gången är det seriöst. Venice/Miami Beach Summer 07 väntar på mig.

Tänker bulka fram till April/Maj, ser hur jag känner mig och mår.

Mål under byggningsperioden är att försöka utveckla övre pecsen, vidden på ryggen, samt få bättre form på mittdelten och bakdelten. Tänker köra tungt på övningarna, 6-8 reps är alltid målet så att jag är 2reps i från failure i varje set.


Så här kommer min kalorifördelning se ut i början!

280g Protein = 1120 kcal
250g Kolhydrater = 1000 kcal
100g Fett = 900 kcal
= ~3000 kcal / kommer nog lika på +300-500 kcal

L-Sami
2006-09-04, 22:24
Dagens pass: Bröst

Morgonvikt: 75,5kg


Snedbänk press

70kg x 6
70kg x 6
70kg x 5
65kg x 8

Bänkpress

80kg x 6
80kg x 6
80kg x 6
80kg x 3+2

Sned Hantelpress

30kg x 6
30kg x 6
27kg x 7
27kg x 6

Hantelpress

27kg x 5
25kg x 6
25kg x 6

Hantel Snebänk Flyes

15kg x 7
15kg x 7
15kg x 7

Dips brett grepp

KV + 5kg / 9reps
KV + 5kg / 10reps
KV + 5kg/ 7reps


Dagens pass var helt okej, ökade lite i vikter idag och det kändes bra. Fast hade en jädrans huvudvärk, en mes hade nog lagt ned efter halva träningen. Det var nog inget farligt, kanske bara nåt vätskebrist eller sånt.

Ändå kände mig allmänt seg idag.

Tid: 55min

Cerberus
2006-09-04, 22:50
Go go sami!!

Bolio, alla sätter inte allt värde i att maxxa fett mycket i bänk. Jag är inte speciellt stark själv jämfört med andra här men jag bryr mig inte särskilt heller :) bara det går framåt, oavsett hur långsamt det går.

Bolio
2006-09-04, 23:54
Go go sami!!

Bolio, alla sätter inte allt värde i att maxxa fett mycket i bänk. Jag är inte speciellt stark själv jämfört med andra här men jag bryr mig inte särskilt heller :) bara det går framåt, oavsett hur långsamt det går.

Nej, men vill man bli stor får man bli stark. Att ha tränat i fem år och väga 75 kg är inte världens bedrift det heller. Att reppa på 70 kg i bänkpress när man har tränat i fem år är katastrofalt. Varför är det så svårt att inse det? Har man varit sjuk, haft en skada eller ett längre avbrott är det förståeligt - en deff är dock inte en godkänd anledning för att inte vara starkare än så.

Cerberus
2006-09-04, 23:59
Nej, men vill man bli stor får man bli stark. Att ha tränat i fem år och väga 75 kg är inte världens bedrift det heller. Att reppa på 70 kg i bänkpress när man har tränat i fem år är katastrofalt. Varför är det så svårt att inse det? Har man varit sjuk, haft en skada eller ett längre avbrott är det förståeligt - en deff är dock inte en godkänd anledning för att inte vara starkare än så.

katastrof enligt dig, men jag tror inte Sami bryr sig märkvärt.

edit: sen tränade han väl inte för maximal styrka eller volym utan mer för allmän styrka i basket(?)

Bolio
2006-09-05, 00:07
katastrof enligt dig, men jag tror inte Sami bryr sig märkvärt.

edit: sen tränade han väl inte för maximal styrka eller volym utan mer för allmän styrka i basket(?)

Det handlar inte om att Sami skall bry sig eller inte. Varför är det så otroligt svårt att begripa att jag inte försöker dissa honom? Jag försöker säga till honom att han gör någonting galet fel, och att detta någonting med 99 procents säkerhet kan rättas till så att han får mycket bättre resultat än vad han har fått hittills. Han tränar kroppsbyggning.

L-Sami
2006-09-05, 00:19
Nej, men vill man bli stor får man bli stark. Att ha tränat i fem år och väga 75 kg är inte världens bedrift det heller. Att reppa på 70 kg i bänkpress när man har tränat i fem år är katastrofalt. Varför är det så svårt att inse det? Har man varit sjuk, haft en skada eller ett längre avbrott är det förståeligt - en deff är dock inte en godkänd anledning för att inte vara starkare än så.


Jag fattar inte liksom, du vet så jävla lite om min träningsbakgrund. För att man har tränat styrketräning i 5 år betyder inte att man har byggt kroppen i 5år eller för att satsat att bli maximalt stark. Som jag skrev tydligt i början. HAR SPELAT 8år basket, 5år styrketräning varav 10 månader seriös kroppsbyggning. Det betyder alltså att jag tränade ca 3-4år styrketräning endast för att bli en starkare, spänstigare, snabbare och allmänt atletisk spelare inte maximalt stark eller stor. Då behövde man inte bänka 150kg och det är inte maximal styrke som är det huvudsakliga för basketen.

Efter när jag slutade spela basket 2004 så tränade jag mest för styrkan. Då reppade jag bänk uppe i 90kg med låga reps, körde tunga knäböj osv. Så körde jag i 6 månader, då det var dags att dra till armén. Var där i 9 månader och styrketräning var lite upp o ner där pga av alla övningar. Efter jag muckade så började jag bygga seriöst, och jag har fått bra resultat som jag är nöjd med. 75kg / -10%BF det är inte dåligt. Har legat uppe i 89kg under bulken.

Fattar inte dig liksom, du säger massa saker till en seriös tränande person att du borde bänka si o så, du borde väga så där mycket osv. Du borde först fråga lite mer om min träningsbakgrund innan du kommer med såna dumma påståenden.

L-Sami
2006-09-05, 00:20
katastrof enligt dig, men jag tror inte Sami bryr sig märkvärt.

edit: sen tränade han väl inte för maximal styrka eller volym utan mer för allmän styrka i basket(?)

That's right! Det var allmän styrka som det handlade om, 3-4år av det sammanlagda träningen jag har hållt på med.

Bolio
2006-09-05, 00:27
Varför tar du det personligt? Du har tränat i fem år, stundtals med fullständig fokus på styrka, och reppar idag på 70 kg i bänkpress. Därutöver väger du 75 kg. Anser du inte att du borde ha presterat lite bättre på denna tid? Att reppa på 70 kg i bänkpress skall man göra efter att man har tränat bara några få månader.

L-Sami
2006-09-05, 00:42
Varför tar du det personligt? Du har tränat i fem år, stundtals med fullständig fokus på styrka, och reppar idag på 70 kg i bänkpress. Därutöver väger du 75 kg. Anser du inte att du borde ha presterat lite bättre på denna tid? Att reppa på 70 kg i bänkpress skall man göra efter att man har tränat bara några få månader.


MEN FATTAR DU INTE??? Fem år styrketräning mestadels bara för att bli bättre basketspelare.. 10 månader av det seriös kroppsbyggning.
Så om du vill vara snäll och skita i de 5 åren och fokuserar dig istället på de här 10 månaderna...+ att jag har varit 9 månader i armén som också kanske säger nåt att träningen har inte varit på topp alltid.

I början av de här tio månader så körde jag först 4 månader jätte tungt och med dålig kontakt, blev bara starkare. Efter jag började köra medeltunga vikter strikt som jag än kör idag, efter det började jag få mer volym i musklerna.

De här är inga bebisvikter för mig som jag kör nu idag . Jag kör 6-8 reps så att jag är 2 repetitioner från failure och kommer öka i vikter så småningom, jag kör naturligt och det kommer ta längre tid men det är värt eftersom jag vill bli stor och stark utan doping. Jag var uppe i 89kg när bulkade kunde köra betydligt högre vikter då och det säger ju sig själv om man går ned 15kg att man tappar lite i allafall i styrkan då också. Nu när jag börjar bulka igen så kommer vikterna automatiskt också att ökas, om du har tänkt det? Jag vet hur det ska gå till så du slipper oroa dig.

antonio
2006-09-05, 00:53
Sätt upp honom på ignore-listan vettja, så brukar jag göra med de väggar som försöker snacka med mig.


/A

Bolio
2006-09-05, 00:54
15år: 40kg
16år: 55kg
17år: 65kg
18år: 70kg
19år: 75kg
20år: 70kg reppar jag för tillfället. Pga viktnedgång, så har jag även

Du har alltså ökat precis fem kg per år i bänkpress för varje träningsår, och du har minskat fem kg det senaste året då du har börjat träna seriös kroppsbyggning. Idag tränar du på 70 kg i bänkpress och anser att du vet precis hur du skall göra. Tråkigt att du har denna attityd. Kanske skulle du presterat mycket bättre och haft en mycket mer lyckad träningskarriär om du slutade vara så förbaskat barnslig och defensiv.

L-Sami
2006-09-05, 00:58
Du har alltså ökat precis fem kg per år i bänkpress för varje träningsår, och du har minskat fem kg det senaste året då du har börjat träna seriös kroppsbyggning. Idag tränar du på 70 kg i bänkpress och anser att du vet precis hur du skall göra. Tråkigt att du har denna attityd. Kanske skulle du presterat mycket bättre och haft en mycket mer lyckad träningskarriär om du slutade vara så förbaskat barnslig och defensiv.


Från förra inlägget, som jag skrev
Nu när jag börjar bulka igen så kommer vikterna automatiskt också att ökas, om du har tänkt det? Jag vet hur det ska gå till så du slipper oroa dig....

Bolio
2006-09-05, 01:02
Men vad har bulk och deff med saken att göra? Jag har en polare som väger 61 kg på 175 cm och med cirka 10 % underhudsfett. Han drar 180 kg i marklyft och bänkar 120 kg med stopp, helt utan utrustning förutom med bälte i marken. Och han tränar bara mest för att det är kul, utan några specifika mål. Jag har en annan polare med ådror på hela kroppen - dvs. cirka 7-8 % underhudsfett. Han drar över 200 kg i marklyft, bänkar cirka 150 och ror 110 kg med fin strikt form. Han är byggare. Din poäng är...?

L-Sami
2006-09-05, 09:33
Men vad har bulk och deff med saken att göra? Jag har en polare som väger 61 kg på 175 cm och med cirka 10 % underhudsfett. Han drar 180 kg i marklyft och bänkar 120 kg med stopp, helt utan utrustning förutom med bälte i marken. Och han tränar bara mest för att det är kul, utan några specifika mål. Jag har en annan polare med ådror på hela kroppen - dvs. cirka 7-8 % underhudsfett. Han drar över 200 kg i marklyft, bänkar cirka 150 och ror 110 kg med fin strikt form. Han är byggare. Din poäng är...?


Alla är vi olika och har olika förutsättningar, dina kompisar är inte som jag. Har inte spelat 8år basket i elitnivå, inte varit i armén i 9 månader och har säkert inte bara heller kört seriöst i 10 månader. Om jag skulle börja reppa på 100kg, då skulle jag bara ha möjlighet att utvecklan styrkan för att vikten skulle åka upp högst 1-2 gånger, då är det helt värdelöst köra 1-3 reppare om man är ute efter volym.

Sen vad har bulk och deff med det här att göra? ..För att under bulken bygger man, och vad gör man när man bulkar? joo, ligger på kaloriöverskott + kör tunga vikter. Vad gör man under en deff? joo, ligger på kaloriunderskott.. där är skillnaden om du inte fattar .. BULK=Byggning, DEFF=Fettminskning vilket inte är samma sak som att bygga. Därför har jag legat på de vikterna som jag har gjort nu.

Som sagt, du behöver inte oroa dig. Vikterna ökas, samtidigt som jag kommer själv öka i vikt och på så sätt kommer musklerna byggas. Oavsett om det 60kg eller 400kg jag kör i bänkpress. JAG KÖR SÅ TUNGT ATT JAG KLARAR 6-8 REPS och ÄR 2 REPS I FRÅN FAILURE!!!!
Det är fan ingen snack om saken hur mycket jag borde bänka osv, för att jag är själv nöjd nu så och behöver inte ens ta råd ifrån en som inte kör själv seriöst.

Jag ser det här som en långsiktig process, kroppsbyggning för mig är en sysselsättning för livstid som jag tycker är kul. Därför stressar jag inte med vikter, för att vikterna kommer senare..Viktigaste är balansen mellan att hitta så att man kör tungt, men inte alltför tungt för då kommer volymen att lida. En mellanting...

Bolio
2006-09-05, 09:45
Du har väldigt mycket att lära dig om träning. Jag lämnar denna tråden, men måste dock fråga vad du menar med att jag inte tränar seriöst. Känner du mig? :)

L-Sami
2006-09-05, 10:16
Du har väldigt mycket att lära dig om träning. Jag lämnar denna tråden, men måste dock fråga vad du menar med att jag inte tränar seriöst. Känner du mig? :)

Antog väl att om man har längre uppehåll så kör man inte seriöst. Skulle aldrig göra så frivilligt i allafall. Det är vad jag utgår ifrån.

L-Sami
2006-09-05, 21:05
Biceps/Triceps

Morgonvikt: 75,1kig


Sittande EZ-Curl

35kg 6 reps x 4 sets

Stående skivstångscurl

30kg x 8
30kg x 8
35kg x 6
35kg x 6
(35kg nästa pass)

Liggande 45 grader Bicepscurl

9kg x 7
9kg x 8
10kg x 6
10kg x 6
(10-11kg nästa pass)

Stående Concentration Curl

9kg x 8
10kg x 6
10kg x 6
(Kan öka till nästa pass)

French Press

30kg x 8
30kg x 7
30kg x 6
(Kan öka till nästa pass)

Dips med vikt

Kv + 15kg x 10
kv + 20kg x 8
kv + 20kg x 8
kv + 20kg x 8
kv + 20kg x 5
(20kg ev 25kg till nästa pass)

Single arm liggande Tri Extension

13kg x 6
13kg x 7
13kg x 8
13kg x 9

Machine Crunches

35kg x 8
40kg x 4 sets x 8 reps

V-Crunch på bänk

8 x 3 set


Jävligt bra pass idag. Kände mig stark och hade bra motivation. Bra kontakt i varenda reps under hela passet, orkade köra med samma intensitet från början till slut.

Tid: 60min

formula4shape
2006-09-05, 23:35
Bra dips sami. Kör du varje bröstpass?

L-Sami
2006-09-05, 23:35
Så här ser mitt kostschema ut nu, har börjat bulka.

Dagens måltider, så här kommer det se ut ett tag framöver


Frukost

100g Havregrynsgröt
50g Whey-80

Mellanmål

50g 100% Fullkornsbröd med smör
40g Whey-80/Milk-90

Lunch

100g Corned Beef
250g Potatis

Mellanmål

5 Hela Ägg
200g Potatis

Innan träning

6g EAA
10g Maltodextrin

Under Träning

10g Whey-80
10g Maltodextrin

Efter träning

25g Whey-80
20g Maltodextrin

Middag

25g Whey-80
300g Potatis

Kvällsmål

100g Corned Beef
150g 100% Fullkornsbröd med smör

Nattmål

25g Milk-90

L-Sami
2006-09-07, 22:44
Rygg/Mage

Chins

KV

7
8
7
7
7
7+2

Latsdrag (Techno Gym)

60kg x 8
65kg x 6
65kg x 6 .. Bra vikt! Tungt men ändå bra kontakt

Latsdrag Bak (Techno Gym)

60kg x 6
60kg x 7
60kg x 8

EZ-Bentrow Handflatorna ner

60kg x 8
70kg x 6 (Bra vikt!)

Handflatorna upp

60kg x 8
70kg x 6 (Bra vikt!)

Pulley (Techno Gym)

45kg x 8
50kg x 6
50kg x 6

Low Back Machine (Techno Gym)

50kg x 8
50kg x 8
50kg x 8

Machine Crunch (Techno Gym)

40kg x 4 set x 6 reps


Passet gick bra idag. Hade bra styrka och gjorde en del ökningar. Lite seg på slutet bara. Nu blir det vila i ett par dar så att kroppen kan återhämta sig också.

Tid: 60min

Sniggel
2006-09-08, 08:26
Tycker du gör rätt. Att lyckas att gå ner så mycket i vikt för att hamna på lågt bf är inte dåligt. Tycker du verkar ha den rätta disciplinen för att få resultat.

L-Sami
2006-09-08, 09:15
Tycker du gör rätt. Att lyckas att gå ner så mycket i vikt för att hamna på lågt bf är inte dåligt. Tycker du verkar ha den rätta disciplinen för att få resultat.


Det är bra att nån förstår och fattar här :)

L-Sami
2006-09-10, 17:25
Delts/Traps/Mage

Tid: 60min


Militärpress

8x50kg (Lätt)
8x50kg (Lätt)
6x60kg
6x60kg

Axelpress bakom nacken

8x50kg
8x50kg
7x50kg
6x55kg

Revese Flyes Stående


8x10kg
10x10kg
10x10kg
10x10kg

Upright Row

7x40kg
7x40kg
7x40kg
8x40kg

Lateral Raises

8x10kg
8x11kg
7x12kg
8x12kg

Shrugs

6x90kg (Tungt)
6x90kg (Tungt)
8x80kg
8x80kg

Incline Prone Shrugs

8x25kg x 3 set

Machine Crunches

40kg x 5 set x 6 reps



Riktigt bra pass idag. Fyllt på med kolhydrater under fredag och lördag + vilat bra så idag hade jag monster energi i musklerna det var länge sen jag kände mig så här stark. 600mg koffein innan passet gjorde inte saken sämre.

L-Sami
2006-09-11, 21:56
Multi Muskel Pass
Ben/Rygg/Biceps/Vader

Morgonvikt: 78,0kg

Första benpass på 5 månader, tänker börja köra ben tungt två x i månaden. Idag började jag lätt för att komma igång.

Knäböj

80kg x 8
80kg x 8
90kg x 7
90kg x 7
90kg x 7

Marklyft (Stela ben) -Försöker få in tekniken så börjar lätt-

80kg x 8
90kg x 8
90kg x 8
90kg x 8
90kg x 7

Chins Lite kraft kvar efter benträningen

Kroppsvikt

6+6+6+6 + 3+ (3) reps

Latsdrag (Batman Stång)

70kg x 6
70kg x 6
70kg x 6

EZ-Curl

30kg x 8
35kg x 7
35kg x 6

Stående Stång Curl

35kg x 6
35kg x 6
35kg x 6

Stående Vadpress Helt slut i kroppen

100kg x 6
105kg x 6
110kg x 6

Benträningen gick bättre än väntat av så långt uppehåll. Fast i ryggträningen saknade kraft, däremot var biceps curlen riktigt bra och till sist i vadpressen så orkade jag knappt stå.

Ska öka 15kg till nästa knäböj och 10kg till nästa marklyft pass

Allmänt hyfsat bra pass, kul och köra ben igen.

Tid: 40min

antonio
2006-09-11, 22:15
Ser ju riktigt bra ut *popcorn*


/A

L-Sami
2006-09-12, 17:31
Ser ju riktigt bra ut *popcorn*


/A


Tack! :) Det var faktiskt skönt att köra ben igen. Trodde att jag skulle ha värsta träningsvärk men har haft värre och nu känns det rätt så behagligt ändå.

L-Sami
2006-09-12, 22:09
Bröst/Mage/Underarm


Snedbänkpress

70kg/6 + (2 assisterande)
70kg/6
70kg/6
70kg/6

Bänkpress

75kg/8
77,5/6
77,5/6
77,5/6

Snedbänk hantelpress

30kg/7
30kg/7
30kg/7
30kg/5 ..Helt slut i sista setet

Hantelpress

27kg/6
27kg/6
27kg/4+ 22kg/4 ..Helt slut i sista var tvungen att gå ned i vikt

Snedbänk Flyes

15kg / 8
15kg / 6
15kg / 6

Dips brett grepp

KV + 10kg / 3
KV + 10kg / 2
KV + 5kg / 4

*Helt slut, hade ingen kraft kvar i sista bröst övningen

Machine Crunch

30kg / 8
30kg / 8
30kg / 6

*Dålig intensitet, antar att magen tog stryk på gårdagens benpass

Underarms curl

40kg / 10
40kg / 10
50kg / 8


Passet gick hyfsat i början hade bra power i övningarna fast på slutet hade ingen kraft alls. Har kört tre dagar tungt nu, så det måste bli vila imorgon.

Tid: 50min

L-Sami
2006-09-15, 00:37
Rygg/Baksida axel

Chins /KV/
9+8+6+7+7
*Ökade några reps idag per set, kändes bra

Latsdrag Fram (Batmanstång) /Techno Gym
7x65kg
6x70kg
6x70kg

Latsdrag Bak (Batmanstång) /Techno Gym

7x65kg
7x65kg
7x65kg

EZ-Stång Bentover

7x70kg
7x70kg

EZ-Stång Bentover omvänd grepp

7x70kg
7x70kg

Pulley / Techno Gym

7x50kg
6x50kg
6x50kg

Lower Back Machine / Techno Gym

8reps x 3 set a la 50kg

Sittande Rear Delt Row

8xreps x 3 set a la 12kg

Rear Delt Raise på bänk

7x9kg
7x9kg

Det gick hyfsat bra i början, men på slutet tog tröttheten över så jag kunde inte njuta av träningen men kämpade på hårt och tungt till slut. Dags att vila nu en dag och köra på sen igen.

Tid: 45min

L-Sami
2006-09-16, 13:00
Armar/Vader

Morgonvikt: 77,3kg

Sittande EZ-Curl

6x35kg
6x35kg
6x37,5kg (Inte redo än!)
6x35kg

Stående Rakstång curl

6x35kg
6+2x35kg /ca 15 sekunders vila efter 6 reps
6x3x35kg
6+3x35kg

Hantelcurl 45graders bänk
6x10kg
5x11kg (För tungt)
6x10kg
6x10kg

Stående Concentration Curl

5x11kg (För tungt)
6x10kg
6x10kg

French Press
*Ökning 2,5kg

6+2x32,5kg
8+3x32,5kg
5+3x32,5kg
*Slut på sista settet

Dips med vikt

KV+20kg x 7 reps
KV+20kg x 7 reps
KV+20kg x 6 reps
KV+20kg x 7 reps
KV+20kg x 7 reps

Single Arm Extension liggande på bänk

7x13kg
7x13kg
8x13kg
8x13kg

Stående Vadpress

7x105kg
6x120kg
6x120kg


Passet gick jätte bra, hade bra kraft och energi. Började tappa ork i triceps övningarna men hade ändå kvar energi i musklerna så att jag kunde köra med bra intensitet till slut.

Det känns bra i bicepsen, får bra kontakt i dem och har ökat i styrka.

Tid: 75min, passet blev rätt så lång.

L-Sami
2006-09-17, 15:15
Delts/Mage

Morgonvikt: 77,4kg


Sittande Militärpress (Ryggstöd)

10x50kg
7x60kg
8x60kg
5x65kg (Tungt)

Axelpress bakom nacken (Sittande)

8x50kg
8x55kg
8x55kg
6x60kg (Tungt)

Reverse Flyes

8x10kg
8x10kg
8x10kg
8x10kg

EZ-Stång Upright Row

8x40kg
6x45kg (Tungt)
7x42,5kg
7x42,5kg

Hantel sidolyft

8x11kg
8x11kg
8x11kg
8x11kg

Shrugs

9x85kg
8x85kg
8x85kg

Incline Prone Shrugs

8x30kg
8x30kg
7x30kg

Machine Crunch

10x30kg
8x30kg
8x30kg
10x35kg
8x40kg

Passet gick jätte bra idag, bra styrka och energi. Hade en del set i presserna där det var gränsen till att jag var tvungen att "forca" upp vikten.

Tid: 60min

L-Sami
2006-09-18, 20:56
Bröst/Underarmar

Snedbänkpress
Mål: 7 reps x 70kg

8x70kg
8x70kg
6x75kg
6x77,5

Resultat: +2 reps av målet, +7,75kg / 12 reps

Bänkpress
Mål: 7 reps x 77,5

7x77,5kg
7x77,5kg
6x77,5kg
6x77,5kg

Resultat: -2 reps av målet

Snedbänk hantelpress
Mål: 8x30kg

8x30kg
8x30kg
8x30kg
8x30kg

Resultat: Mål uppnått

Hantelpress
Mål: 7x27kg

8x27kg
8x27kg
8x27kg
5x30kg

Resultat: +3 reps av målet, +3kg / 5 reps

Snedbänk flyes
Mål: 8x15kg

8x15kg
8x15kg
8x15kg

Resultat: Mål uppnåt

Dips brett grepp
Mål: KV+10kg x 6 reps

12reps x KV
4reps x KV+10kg
6reps x KV+ 5kg

Resultat: -15kg av målet, + 2reps

Underarms Curl
Mål: 6x60kg

6x60kg
6x60kg
6x60kg

Resultat: Mål uppnått

Kommentar

Gjorde en del ökningar idag och uppnådde mina mål. Förutom på dipsen, där kroppen orkade inte längre

Tid: 45min

L-Sami
2006-09-20, 19:21
Rygg/Baksida Axlar (Igår)

Morgonvikt: 76,9kg

Chins (Mål 9reps)

KV x 9 reps
KV x 9 reps
KV x 8 reps
KV x 7 reps
KV x 6 reps
KV x 4 reps
*-14reps

Latsdrag Fram (Batman Stång) Techno Gym (Mål 7 reps/70kg)

7x70kg
7x70kg
7x70kg
*Mål uppnått/samma nästa pass

Latsdrag Bak (Batman Stång) Techno Gym (Mål 8 reps/65kg)

8x65kg
7x65kg
8x65kg
*-1rep/samma nästa pass

EZ-Bent Row (Mål 8 reps/70kg)

8x70kg
8x70kg
*Mål uppnått/samma nästa pass

EZ-Bent Row omvänd grepp (Mål 8 reps/70kg)

8x70kg
8x70kg

*Mål uppnått/samma nästa pass

Pulley (Mål 7 reps/50kg) (Techno Gym)

8x50kg
8x50kg
7x50kg
*+2 reps

Lowerback Maskin (Mål 6/55kg) (Techno Gym)

5x55kg /Tungt!
8x50kg
8x50kg
*-1 rep/55kg, -5kg

Rear Delt Row (Mål 6reps/15kg

6x15kg
6x15kg
8x15kg
*+2reps

Stående Reverse Flyes (Mål 8reps / 9kg

8 reps / 9kg
8 reps / 9kg
8 reps/ 9kg
*Mål uppnått

Kommentar:
Var trött och hade inte stor motivation heller. Nådde en del mål. Kommer inte satsa på att öka i vikter nu i 2 veckor. Det kändes som det är bra vikter jag kör med för tillfället.

Tid: 60min

gusten86
2006-09-20, 19:27
Hur orkar du alla dessa chins alltså? :)

L-Sami
2006-09-21, 01:03
Hur orkar du alla dessa chins alltså? :)

Jag tror att nyckelorden är vilja och självdisciplin :)

Sami
2006-09-23, 13:09
Tjenarej!

Såg på din presentation att du gymmar någonstans i Haninge, sthlm. Vart någonstans?
Själv gymmar jag på nautilus, men hade tänkt att byta.

L-Sami
2006-09-23, 14:56
Tjenarej!

Såg på din presentation att du gymmar någonstans i Haninge, sthlm. Vart någonstans?
Själv gymmar jag på nautilus, men hade tänkt att byta.

Tja!

Jag gymmar på IForm i Brandbergen (fd powerhouse)

L-Sami
2006-09-23, 15:05
Armar/Vader

Morgonvikt: 78,2kg

EZ Skottcurl(7 reps)

7x35kg
7x35kg
7x35kg
7x35kg

Rak Stång Curl(7reps)

7x35kg
7x35kg
7x35kg
7x35kg

Alt Curl på 45graders bänk (7reps)

7x10kg
7x10kg
7x10kg

Stående Concentration Curl

7x10kg
7x10kg
7x10kg

French Press (8reps)

7x32,5kg
8x32,5kg
8x32,5kg
8x32,5kg

Dips med vikt (8reps)

KV + 20kg / 8 reps
KV + 20kg / 8 reps
KV + 20kg / 7 reps
KV + 20kg / 8 reps
KV + 20kg / 9 reps

Singel Arm Press (6reps)

6x14kg
6x14kg
6x14kg

Vadpress (6reps)

6x120kg
6x120kg
6x120kg


Kommentar:

Nådde mina mål idag. Bra tryck i musklerna, säkert pga Kre-Alkalyn innan träning. Lite sämre intensitet i triceps övningarna.

Tid: 55min

Sami
2006-09-24, 00:11
Tja!

Jag gymmar på IForm i Brandbergen (fd powerhouse)

Coolt, hade tänkt att börja där jag med. Är osäker på hur mkt det kostar dock. Är det 350kr per månad?

L-Sami
2006-09-24, 01:38
Coolt, hade tänkt att börja där jag med. Är osäker på hur mkt det kostar dock. Är det 350kr per månad?

Idag på söndag har de ett erbjudande. 299kr i månaden genom autogiro, fast då är man bunden i 2år.

Jag tror att det kostar +400kr i månaden genom autogiro annars. 4700 spänn kostar årskortet.

gusten86
2006-09-24, 01:45
Idag på söndag har de ett erbjudande. 299kr i månaden genom autogiro, fast då är man bunden i 2år.

Jag tror att det kostar +400kr i månaden genom autogiro annars. 4700 spänn kostar årskortet.


4700 e fan dyrt, kostar 1200kr/året där jag kör, dock mer likt ett källargym, men har allt som behövs och mer därtill :)

L-Sami
2006-09-24, 02:11
4700 e fan dyrt, kostar 1200kr/året där jag kör, dock mer likt ett källargym, men har allt som behövs och mer därtill :)

Gymmet ligger nära mig (2 minuter med cykeln), det är det viktigaste + att det är fräscht där. Annars finns det styrketränings lokaler för 500kr/året men de har begränsade öppettider.

I årskortet ingår också aerobics, spinning, bodypump, box och liknande som jag har aldrig varit på, men kanske provar på under nästa deff :)

L-Sami
2006-09-24, 15:38
Delts/Mage

Morgonvikt: 78,4kg

Sittande Militärpress

4x75kg (Exremt tungt!)
8x60kg
8x60kg
8x60kg
8x60kg

Axelpress bakom huvet

6x60kg
6x60kg
6x60kg
8x60kg

Reverse Flyes

6x11kg
8x11kg
8x11kg
8x11kg

EZ-Upright Row

7x42,5kg
7x42,5kg
6x42,5kg
6x42,5kg

Hantelsidolyft

6x12kg
6x12kg
6x12kg
6x12kg

Stång shrugs

8x90kg
6x90kg
6x90kg

Incline Prone Shrug

6x32kg
6x32kg
6x32kg

Machine Crunch

35kg x 5 sets x 8 reps

Benlyft
8reps x 2 set

Reverse Crunch

10reps x 2 set


Tid: 70kg

Brooklyn
2006-09-24, 15:45
Tid: 70kg
hur långt är 70kg? :D

L-Sami
2006-09-24, 23:13
hur långt är 70kg? :D


Där fick du någonting att klura på va!? ;)

L-Sami
2006-09-26, 21:40
Bröst och Undermarmar igår

Snedbänkpress

7x75kg
7x75kg
7x75kg
6x75kg

Bänkpress

7x77,5kg
8x77,5kg
7x77,5kg
6x77,5kg

Snedbänk hantelpress

6x32kg
6x32kg
6x32kg
5x32kg

Hantel press

5x30kg
6x27kg
6x27kg

Snedbänk flyes

6x17kg
6x17kg
6x17kg

Dips brett grepp

KV x 8
KV x 6
KV x 6 .. Helt slut i musklerna under dipsen.

Underarmscurl

6x60kg
6x60kg


Armar Idag

Morgonvikt: 79,4kg

Sittande Skott EZcurl

7x35kg
7x35kg
7x35kg
8x35kg

Stående rakstång curl

6+3x35kg
6+3x35kg
7x35kg
4+1x35kg (Failure, helt slut!)

Alt Biceps curl i snedbänk

8x10kg
8x10kg
8x10kg

Sned Hammercurl

8x10kg
8x10kg
8x10kg

Frenchpress

6x35kg
6x35kg (Tung!)
8x32,5kg
6x32,5kg (Helt slut)

Dips

KV + 25kg x 6
KV + 25kg x 7
KV + 25kg x 6
KV + 25kg x 6
KV + 25kg x 4 (Slut)

Liggande Singel Arm Press

7x14kg
7x14kg
7x14kg

Kommentar:
Uppnådde en del mål idag, gjorde en del ökningar också. Bra intensitet och allmänt bra arm pass. Kändes lite att bicepsen hade inte återhämtat sig från lördagens pass.


Tid: 55min

L-Sami
2006-09-30, 14:03
Torsdagens (Rygg och baksida axlar)

Morgonvikt: 78,0kg


Chins (KV)

9+8+7+6+5

Latsdrag fram

7x70kg
7x70kg
7x70kg

Latsdrag bak

8x65kg
8x65kg
8x65kg

Barbell Bent Row

8x70kg
8x70kg

Barbell Bent Row Omvänd grepp

8x70kg
8x70kg

Pulley, Techno Gym

8x55kg
8x55kg
8x55kg

Lowback Machine, Techno Gym

8x55kg
6x55kg
6x55kg

Rear Delt Row

7x15kg
8x15kg
8x15kg

Reverse Flyes

8x10kg
8x10kg
8x10kg

L-Sami
2006-09-30, 14:07
Idag: Ben/Vader/Biceps

Knäböj

10x90kg
6x110kg
6x110kg
6x110kg
7x110kg

Marklyft (stela ben)

11x80kg
7x100kg
6x100kg
6x100kg
8x100kg

Stående Vadpress

10x100kg
6x130kg
6x130kg
5x140kg

Sittande Vadlyft

8x50kg
6x60kg
8x60kg

Rakstång biceps curl

8x35kg
8x35kg
8x35kg

Alt Bicep Curl på lutande bänk

6x11kg
6x11kg
6x11kg

L-Sami
2006-10-01, 17:04
Delts/Traps/Mage

Tid: 60min

Sittande Militärpress

10x65kg
6x70kg
6x70kg
6x70kg (Ökning med 7,75kg)

Axelpress bakom huvet

8x60kg
8x60kg
8x60kg
7x60kg

Reverse Flyes

6x12kg
6x12kg
6x12kg
6x12kg

EZ-Upright Row

8x42,5
7x42,5
7x42,5
7x42,5

Lateral Raise

7x12kg
7x12kg
8x12kg
8x12kg

Stång Shrugs

8x90kg
8x90kg
7x90kg

Hantel Shrugs på lutande bänk

8x32kg
8x32kg
8x32kg

Machine Crunches

40kg 5 sets x 8 reps

Cable Crunches

50kg x 2 set x 8 reps


Kommentar:

Träningen gick bra. Kände mig stark idag och det märktes i militärpressarna. Blev förvånad att jag kunde lyfta så där tungt och strikt. Tunga övningar gick bra idag. Började tröttna på slutet vid magträningen. Sovit 5-6 timmar i natt.
Nu är det bara äta och vila som gäller ikväll. NFL på TV ikväll kl 22:00 :thumbup:

L-Sami
2006-10-05, 21:04
Lite försenade uppdateringar här nu:

Måndag , Bröst/Underarmar

Snedbänk press

8x75kg
7x75kg
6x80kg
7x75kg

Bänkpress

8x77,5kg
8x77,5kg
8x77,5kg
6x80kg

Hantel snedbänkpress

7x32kg
7x32kg
6x32kg
5x32kg (Failure!)

Hantelpress

5x30kg
6x27,5kg
6x27,5kg

Snedbänk flyes

7x17kg
6x17kg
8x17kg

Hantel Underarmscurl

8x20kg
8x20kg
8x20kg

L-Sami
2006-10-05, 21:08
Tisdag Armar

EZ-Skottcurl

9x35kg
8x35kg
8x35kg
8x35kg

Rakstång Bicepscurl

4+2x40kg
3+3x40kg
6x35kg
6x35kg
6x35kg

Sittande hantelcurl på lutande bänk

7x11kg
7x11kg
6x11kg

Sned Hammercurl

7x11kg
8x11kg
8x11kg

Liggande Tri Extension

6x35kg
6x35kg
6x35kg
6x35kg

Dips

7xKV+25kg
7xKV+25kg
7xKV+25kg
6xKV+25kg
6xKV+25kg

Liggande en arms Tri extension

8x14kg
8x14kg
8x14kg

L-Sami
2006-10-05, 21:17
Dagens pass: Rygg och Mage

Chins

Kroppsvikt

10reps
10reps
7reps
6reps
5reps

*Kände mig jätte stark i chinsen idag. Orkade bra.

Latsdrag fram

8x70kg
8x70kg
8x70kg

Latsdrag bak

6x70kg
6x70kg
6x70kg

Bent Row

6x72,5kg
6x72,5kg (Tungt som skit!)

Bent Row omvänd grepp

6x72,5kg
6x72,5kg (Tungt!)

Pulley Maskin

4x60kg
8x55kg
8x55kg

Low Back Maskin

7x55kg
8x55kg
8x55kg

Machine Crunches

8x35kg
8x40kg
8x45kg
6x35kg
6x35kg
6x35kg

Cable Crunches

8x40kg
8x60kg


Styrka och Energi
Bra styrka under hela passet. Kände att jag orkade bra. Var lite hungrig ändå, gick lite sämre kanske därför.

Mentalt
Var inte så laddad idag till träningen, men gick ändå bättre än väntat. Tungt på slutet men motivationen var inte högst idag.

Allmänt
Helt okej pass, kunde kanske ha laddat mentalt lite bättre. Ändå jätte bra fokus under hela passet. Nu blir det "off" ett par dagar här nu, vila det centrala nervsystem här ett tag från träning.

antonio
2006-10-05, 21:40
Du verkar ju öka rejält i styrka för varje pass. 78kg på 174cm känns som en ganska bra vikt. Vad skulle du uppskatta att kroppsfett% ligger på ?

/A

L-Sami
2006-10-05, 23:14
Du verkar ju öka rejält i styrka för varje pass. 78kg på 174cm känns som en ganska bra vikt. Vad skulle du uppskatta att kroppsfett% ligger på ?

/A


Ja, jag lägger mål till varje pass att antingen öka i vikter eller reps och än så länge har det funkat bra.

Det är 79kg för tillfället, under deffen vägde jag 74-75kg så 5kg har man gått upp mestadels glykogen och vatten, lite fett också. Ligger kanske på BF 10% för tillfället.

Sami
2006-10-06, 20:49
"Idag på söndag har de ett erbjudande. 299kr i månaden genom autogiro, fast då är man bunden i 2år.

Jag tror att det kostar +400kr i månaden genom autogiro annars. 4700 spänn kostar årskortet."

Man blir väl tvungen till att betala så mkt, är verkligen inte nöjd med Nautilus gymmet. ;(
Bor i närheten av Ifrom/powerhouse, så det är smidigt.

L-Sami
2006-10-06, 23:50
"Idag på söndag har de ett erbjudande. 299kr i månaden genom autogiro, fast då är man bunden i 2år.

Jag tror att det kostar +400kr i månaden genom autogiro annars. 4700 spänn kostar årskortet."

Man blir väl tvungen till att betala så mkt, är verkligen inte nöjd med Nautilus gymmet. ;(
Bor i närheten av Ifrom/powerhouse, så det är smidigt.


Nautilus i Torvalla är skit! . Körde ett tag där för ett par år sen. Fick springa fram emot tillbaka mellan övre och nedre våningen där det fanns fria vikter. Byt till Iform om du inte bara vill spana på rumpor :)

L-Sami
2006-10-07, 02:00
Nu har jag kommit in på min bulk period här ordentligt! Målet är ju att inte bli för tjock för snabbt så därför håller jag koll på hur mycket jag äter.

Energifördelningen ser ut så här:

230g-250g / Protein
350g / Kolhydrater
100-120g / Fett

ca= 3500 kcal

Så här såg dagens måltider ut!


Frukost 10:00

100g Havregryn (kokt)
30g Whey 80
3000mg C-Vitamin, kände mig lite förkyld (Placeboeffekt)
+ Multimineral/Vitamin tablett

Mellanmål 12:30

0,5l mjölk + 30g Whey 80
1 Brödskiva

Lunch 15:00

150g Fläskkarré
200g Potatis
+ Bernaisesås
3 Brödskivor
5 Hela Ägg

Kvällsmål 20:30

100g Mannagryn kokt i mjölk
Äggröra av 5 hela ägg
2 Brödskivor med smör

Middag 23:30

150g Fläskkarré
3 Brödskivor med smör

Nattmål 02:30

En burk kesella med fun light
2 Brödskivor med smör
1 matsked linfröolja
1 matsked rapsolja
+ Zink/Magnesium/B6/Kalciumtablett

L-Sami
2006-10-09, 01:24
Dagens pass Axlar/Traps/Vader

Sittande Militärpress

15x60kg
8x70kg
8x70kg
7x70kg
7x70kg

Axelpress bakom huvet

6x65kg (Tungt!)
6x62,5kg
6x62,5kg
6x62,5kg

Reverse flyes

8x12kg
8x12kg
8x12kg

Rear Delt DB Row

8x15kg
8x15kg
8x15kg

EZ-Upright Row

8x42,5kg
8x42,5kg
7x42,5kg
7x42,5kg

Lateral Raise

8x12kg
8x12kg
8x12kg
8x12kg

Barbell Shrugs

6x95kg
6x95kg
6x95kg

Hantel lutandebänk shrugs

6x35kg
6x35kg
6x35kg

Vadpress stående

6x150kg
6x150kg
6x150kg

Vadpress sittande

8x40kg
8x55kg
6x70kg

Styrka och Energi

Otroligt bra styrka och energi i dagens pass. Inga problem med viktökningarna.

Mentalt

Bra koncentration i övningarna och rätt så pigg i hjärnan. Motivationen var på topp.

Allmänt

Riktigt bra pass, känner att jag har ökat i styrka rätt så bra och det är bara positivt. +70kg på militärpressarna går utan problem, kul att pressa lite tyngre vikter. Började tappa lite i styrka på sidolyften, fast shrugsen och vaderna gick bra ändå efter det.
Nu är det läggdags så att man orkar gå upp imon jobba o träna sen på kvällen.

L-Sami
2006-10-09, 21:40
Armar

EZ-Skottcurl

6x37,5kg
6x37,5kg
6x37,5kg
6x37,5kg

Stångcurl

3x40kg + 3x35kg
4x40kg + 4x35kg
4x40kg + 3x35kg
3x40kg + 3x35kg

Sittande Hantelcurl (Lutande bänk)

8x11kg
6x11kg
7x11kg

Hammercurl

4x12kg
6x11kg
5x12kg

Liggande Tri Extension

7x35kg
7x35kg
6x35kg
6x35kg

Dips Kroppsvikt + Vikt

8x25kg
8x25kg
8x25kg
6x25kg
8x25kg

Liggande Singel Arm Tri Ext.

6x15kg
6x15kg


Styrka och Energi
Dålig styrka idag

Mentalt
Trött och kom aldrig igång riktigt. Hjärnan kanske inte orkade med viktökningarna för biceps

Allmänt
Sämsta passet på sistone. Hade vilja och motivation men på nåt orkade jag bara inte. Kämpade igenom ändå hela passet ändå och vikterna åkte upp som de skulle. Det är ju det som är viktigaste

Brooklyn
2006-10-09, 21:44
schysta dips mannen! :hbang:

L-Sami
2006-10-09, 22:22
schysta dips mannen! :hbang:

Thack u! :)

Rock'nRoll
2006-10-09, 22:25
Skön benstyrka o ch dipps :hbang:

L-Sami
2006-10-09, 22:35
Skön benstyrka o ch dipps :hbang:

Takkar! , benen är min starkaste sida :)

Sami
2006-10-10, 15:49
Nautilus i Torvalla är skit! . Körde ett tag där för ett par år sen. Fick springa fram emot tillbaka mellan övre och nedre våningen där det fanns fria vikter. Byt till Iform om du inte bara vill spana på rumpor :)

Hahaha, exakt. Vill verkligen byta, men är bunden till december... ;(
Så fort kontraktet inte gäller byter jag. Då kanske vi ses någon gång!
Men du verkar alltså vara jätte nöjd med Iform?

L-Sami
2006-10-10, 15:56
Hahaha, exakt. Vill verkligen byta, men är bunden till december... ;(
Så fort kontraktet inte gäller byter jag. Då kanske vi ses någon gång!
Men du verkar alltså vara jätte nöjd med Iform?

Japp och om du är seriös så kan du få en träningspolare också :) . Jag tycker inte att det finns något som saknas i I Form, fria vikter finns, hantlar upp till 50kg minst, bra maskiner + att det är ljust och fräscht.

L-Sami
2006-10-11, 21:48
Bröst/Mage

Snedbänk press

6x77,5kg
6x77,5kg
6x77,5kg
6x77,5kg

Bänkpress

6x80kg
6x80kg
6x80kg
6x80kg

Snedbänk hantelpress

8x32kg
7x32kg
8x32kg
8x32kg

Hantelpress

6x30kg
5x30kg
7x27,5kg

Snedbänk flyes

7x17kg
7x17kg
7x17kg

Maskin crunches

6x45kg
6x45kg
8x40kg
8x40kg
8x35kg
8x35kg
8x30kg
8x30kg

Cable crunches

8x60kg
8x60kg
8x60kg


Styrka och Energi:

Kanske det starkaste bröstpasset någonsin. Styrkan fanns där hela tiden och hade tillräckligt med energi

Mentalt:

Pigg och bra träningshumör. Allting som skulle lyftas, åkte upp idag.

Allmänt

Riktigt bra pass. 6or på 80kg i bänkpress åkte upp utan några problem. Allting fanns idag som behövdes.

L-Sami
2006-10-12, 22:05
Rygg och Underarmar


Chins (KV)

10+9+8+6 + (KV+ 2,5kg 4 reps)

Latsdrag fram

6x75kg
6x75kg
6x75kg

Latsdrag bak

6x70kg
6x70kg
6x70kg

Bent Row

6x72,5kg
6x72,5kg

Bent Row omvänd grepp

6x72,5kg
6x72,5kg

Pulley Techno Gym Maskin

6x60kg
6x60kg
8x55kg

Low Back Techno Gym Maskin

6x60kg
6x60kg
6x60kg

Underarmscurl

7x60kg
8x60kg
8x60kg

Styrka och Energi

Orkade hur mycket som helst idag och hade bra styrka. Kre Alkalyn är vackert. Ett bra rygg pass på länge.

Mentalt

Jag var inte super laddad med power, men bra gick det ändå. Rätt så pigg i början, började tröttna på slutet. Hade ändå ett bra intensitet under hela passet.

Allmänt

Helt nöjd med passet.

jeppelaget
2006-10-13, 13:33
vad tar du för kosttillskott?

L-Sami
2006-10-13, 19:35
vad tar du för kosttillskott?

Star Nutrition:
Whey-80 (Vanilj) för tillfället
Carbo Flex

Eiselt:
EsaPro
Kre-Alkalyn

Twinlab:
Zink

GEVS:
Super Calcium-Magnesium

Friggs:
Multivitamin/Mineral
C-Vitamin

Prima Force:
Koffein

Skip:
B6 Vitamin

L-Sami
2006-10-14, 13:30
Axlar och Mage


Militärpress (Mindre lutning än vanligt)

8x70kg
7x70kg
6x70kg
5x70kg

Axelpress bakom huvet

7x62,5kg
7x62,5kg
7x62,5kg
7x62,5kg

Reverse Flyes

6x13kg
6x13kg
6x13kg

Rear Delt Row

6x17kg
6x17kg
6x17kg

EZ-Upright Row

8x42,5kg
9x37,5kg (fel vikt av misstag)
9x37,5kg -II-
7x42,5kg
6x42,5kg

Lateral Raise

6x13kg
6x13kg
6x13kg

Stång Shrugs

7x95kg
7x95kg
7x95kg

Incline DB Shrugs

7x35kg
7x35kg
7x35kg

Maskin Crunch, Techno Gym

8x35kg
8x35kg
8x40kg
8x40kg
7x45kg
7x45kg

Cable Crunch

8x65kg
8x65kg


Styrka och Energi

Helt okej styrka. Kändes bara lite konstigt varför det var tyngre på militärpressarna än vanligt. Då förstod jag att det var mindre lutning på den. Annars hade jag hyfsat bra styrka och energi.

Mentalt

Det tog kanske 15min innan jag kom igång med träningen, när jag kom till gymmet. Musklerna kändes stela och var helt seg i huvet.

Allmänt

Ganska bra intensitet i passet idag. Väldigt seg känsla bara.

Tid: ca 70min

Bolio
2006-10-14, 13:34
Militärpressarna är imponerande Sami. Hur kör du dem? Fritt? Smith? Stående? Bänk?

L-Sami
2006-10-14, 14:51
Militärpressarna är imponerande Sami. Hur kör du dem? Fritt? Smith? Stående? Bänk?

Tack! Jag sitter på bänk med ryggstöd, fast jag går ner bara under hakan med stången inte på bröstet. Det är nog därför vikterna II--II är så höga.

Bolio
2006-10-15, 12:27
Jag går också bara ner till hakan (om jag kör den typen). Vikterna är fortfarande tunga med tanke på din kroppsvikt. :)

L-Sami
2006-10-15, 15:14
Jag går också bara ner till hakan (om jag kör den typen). Vikterna är fortfarande tunga med tanke på din kroppsvikt. :)

Ja, det är tunga vikter. Jag är örvånad att jag lyfter ens såna vikter och jag ökar i vikt med utan problem på korttid också. Nu känns 70kg ingenting om man jämför för 3 veckor sen då 4or på 70kg var mördande för mig.

L-Sami
2006-10-15, 18:39
Ben/Vader/Biceps

Knäböj

8x110kg
6x120kg
6x120kg
6x120kg
6x120kg

Stela marklyft

6x110kg
6x110kg
6x110kg
6x110kg
6x110kg

Vadpress

6x140kg
6x140kg
7x140kg
7x140kg

Sittande Vadlyft

8x60kg
8x60kg
8x60kg

Bicep stångcurl

6x37,5kg
6x37,5kg
6x37,5kg

Växlande Bic Curl på lutande bänk

8x11kg
8x11kg
8x11kg

Styrka och Energi:

I benövningar och vadövningar hade jag bra styrka, hyfsat bra energi trots igår kvällens festande. Övningarna kändes rätt så mördande efter knäböjen

Mentalt:

Laddat i huvet, varje vikt skulle upp det var inställningen. Trött på slutet.

Allmänt

Helt okej pass, lite trött bara.

L-Sami
2006-10-17, 19:13
Igår dagens bröstpass

Snedbänkpress

8x77,5kg
6x80kg
5x80kg
5x80kg

Bänkpress

8x80kg
6x82,5kg
6x82,5kg
6x82,5kg

Sned hantelpress

8x32kg
8x32kg
8x32kg
8x32kg

Hantelpress

6x30kg
6x30kg
6x30kg

Snedbänkflyes

8x17kg
8x17kg
8x17kg

L-Sami
2006-10-17, 21:44
Armar/Mage

EZ-Skottcurl

7x37,5kg
7x37,5kg
6x37,5kg
6x37,5kg

Barbellcurl

4x40kg + 4x35kg
4x40kg + 4x35kg
4x40kg + 4x35kg
4x40kg + 4x35kg

Alternative Curl på lutande bänk

6x12kg
6x12kg
6x12kg

Hammercurl

6x12kg
6x12kg
6x12kg

Liggande Tri Extension

7x35kg
7x35kg
7x35kg
7x35kg

Dips KV + Vikt

6x27,5kg
6x27,5kg
6x27,5kg
6x27,5kg
6x27,5kg

Crunches

8x35kg
8x35kg
8x40kg
8x45kg
8x45kg
6x50kg

Styrka och Energi:

Styrkan var bra, kände riktig bra explosivitet i övningarna.

Mentalt:

Seg och trött som fan i huvudet. Ska lägga mig tidigare ikväll.

Allmänt:

Helt okej pass, kunde bara varit lite piggare idag

L-Sami
2006-10-20, 00:25
Rygg och Underarmar

Morgonvikt: 80kg


Chins KV+Vikt

2,5kg x 6
2,5kg x 6
2,5kg x 6
2,5kg x 6
2,5kg x 5

Latsdrag

7x75kg
7x75kg
7x75kg

Latsdrag bak

7x70kg
7x70kg
7x70kg

Bentrow

7x72,5kg
7x72,5kg

Bentrow omvänd grepp

7x72,5kg
7x72,5kg

Pulley Techno Gym

7x60kg
7x60kg
7x60kg

Lowback maskin Techno Gym

7x60kg
7x60kg
7x60kg

Underarmscurl

6x65kg
6x65kg
6x65kg

Styrka och Energi:

Styrkan var bra idag, förutom då vid bentrowsen vilka kändes jäkligt tunga. Energin var hyfsat bra, körde passet på 40 minuter så det blev rätt så intensivt.

Mentalt:

Pigg och energiskt! lite seg ändå i huvet. Bra motivation.

Allmänt:

Bra pass allmänt, kul att köra med lite vikter på chinsen nu. Målet är att köra 6reps och 5 set på 10kg innan nyår få se hur jag lyckas med det. Ryggträningen har varit lite omotiverad annars i början av bulken, men de två senaste veckorna har jag kommit igång ordentligt. Hittar bra styrka i ryggövningarna.

Pumpitup
2006-10-20, 06:34
Tycker det är konstigt att ingen ger dig feedback efter passen för du presterar jävligt bra resultat! :thumbup:

Vad jag kan se så verkar allting gå framåt, måste kännas jävligt bra att öka efter i stort sett varje pass, fortsätt i denna stil! ;)

L-Sami
2006-10-20, 10:10
Tycker det är konstigt att ingen ger dig feedback efter passen för du presterar jävligt bra resultat! :thumbup:

Vad jag kan se så verkar allting gå framåt, måste kännas jävligt bra att öka efter i stort sett varje pass, fortsätt i denna stil! ;)

Takk!

Ja, tycker att min metod är rätt så bra som jag håller på med.

så här ser det ut ett exempel; Vecka 1 Bänkpress 6x80kg x 4set, nästa vecka försöker jag med 7x80kg x 4 set, veckan efter det 8x80 x 4 set. Om jag klarar att köra 4 raka set med så många reps som jag har satt mål på så ökar med 2,5kg. Då ser det ut så här 6x82,5kg x 4 set veckan efter osv. Om jag sätter upp, 8reps som mål för en övning med 3 set och klarar bara , 6 7 8 reps så kommer jag fortsätta med samma reps antal till nästa vecka innan jag höjer vikter.

Det ger en bra motivation till träning samtidigt som man ökar i styrka och förhoppningsvis i volym också :) Det är mer tävlingsinriktad styrketräning, där man tävlar mot sig själv.

Brooklyn
2006-10-20, 10:27
Jag går också bara ner till hakan (om jag kör den typen). Vikterna är fortfarande tunga med tanke på din kroppsvikt. :)
verkligen! starkt jobbat *flex*

L-Sami
2006-10-20, 20:00
verkligen! starkt jobbat *flex*

Thax!

Pumpitup
2006-10-20, 20:19
Hur gör du för att hålla så låg fettprocent hela tiden?

L-Sami
2006-10-21, 13:03
Hur gör du för att hålla så låg fettprocent hela tiden?

Jag har ju inte lika låg BF% nu som under deffen, har ju gått upp 4-5kg sen deffen. Inte att ha alltför hög fettprocent, det kan man påverka genom att inte ha alltför för hög kaloriöverskott under bulken.

Pumpitup
2006-10-21, 13:23
Jag har ju inte lika låg BF% nu som under deffen, har ju gått upp 4-5kg sen deffen. Inte att ha alltför hög fettprocent, det kan man påverka genom att inte ha alltför för hög kaloriöverskott under bulken.

Okej, försöker du att snåla lite på kolisarna och äta mer proteiner istället?

L-Sami
2006-10-21, 15:16
Okej, försöker du att snåla lite på kolisarna och äta mer proteiner istället?

Jag snålar inte med någonting. Äter tillräckligt med kolhydrater för att orka träna hårt, protein ligger på nivån som det ska och även. Det är bara att ha koll på den totala mängden kalorier man får i sig.

L-Sami
2006-10-21, 15:27
Axlar/Traps

Militärpress med ryggstöd

7x72,5kg
7z72,5kg
5x72,5kg
7x70kg

Axelpress bakom huvet utan ryggstöd

6x65kg
6x65kg
7x65kg
5x65kg

Rear Delt Row

7x17kg
7x17kg
7x17kg

Reverse Flyes

7x13kg
7x13kg
7x13kg

EZ-Upright Row

8x42,5kg
8x42,5kg
8x42,5kg
8x42,5kg

Lateral Raise

7x13kg
7x13kg
7x13kg

Stång Shrugs

8x95kg
8x95kg
8x95kg

Incline bench Shrugs

8x35kg
8x35kg
8x35kg

Techno Gym Maskin Crunches

8x40kg
8x40kg
7x45kg
7x45kg
6x50kg

Gymleco Maskin Crunch

8x30kg
8x40kg
6x40kg

Styrka och Energi:

Dålig styrka idag på passet, speciellt på pressarna. Energin var inte heller värst bra, det blev en överlång pass på 80minuter.

Mentalt:

Seg i huvudet men hade ändå hyfsat bra koncentration

Allmänt:

Var jätte seg i början, men kom igång sen på slutet. Övergången tillbaka till kreatinet efter en veckas koffein race kan ha varit orsaken till den här dåliga prestationen. Det kändes från att gå från alert och stark till slö och seg. Hoppas jag får något av kreatinets effekter till morgondagens benpass.

L-Sami
2006-10-22, 15:46
Ben/Vader/Biceps

Morgonvikt: 81,1kg

Knäböj

10x100kg
7x120kg
7x120kg
7x120kg
7x120kg
7x120kg

Stela marklyft

7x110kg
7x110kg
7x110kg
7x110kg
7x110kg

Stående Vadpress

8x140kg
8x140kg
8x140kg
8x140kg

Sittande vadlyft

6x70kg
6x70kg
6x70kg

Biceps stångcurl

5x40kg + 3x35kg
5x40kg + 3x35kg
5x40kg + 3x35kg

Växlande Hantelcurl på lutande bänk

7x12kg
7x12kg
7x12kg

Styrka och Energi:

Styrkan var inget att klaga på idag. Energin rökte efter böjen och lyften. Ännu en gång kom man ihåg att man levde. Blev en överlång pass på 80min

Mentalt:

Alert och laddad, fast höll nästan på att somna efter sista setet av marklyft. Ganska dålig koncentration på vadövningarna.

Allmänt:

Är jättenöjd med passet.

L-Sami
2006-10-23, 22:10
Bröst/Underarmar

Morgonvikt: 80,3kg

Snedbänkpress

6x80kg
6x80kg
6x80kg
5x80kg

Bänkpress

6x82,5kg
6x82,5kg
6x82,5kg
8x82,5kg

Snedhantelpress

6x35kg
6x35kg
6x35kg
5x35kg

Hantelpress

6x30kg
6x30kg
6x30kg

Incline Flyes

5x20kg
5x20kg
5x20kg

Underarmcurl

6x70kg
6x70kg

Styrka och Energi:

Riktigt bra styrka i dagens pass. Gjorde mycket ökningar idag. Energin var på topp så att jag kunde klara av passet på 50min

Mentalt:

Pigg och alert + hade inga tecken på trötthet. Bra motivation.

Allmänt:

Bröstträningen går framåt hela tiden, det var rätt så tufft i början när man började köra med tyngre vikter. Nu har kroppen vant sig bra och ökningar pågår konstant pass efter pass.

L-Sami
2006-10-23, 22:25
Highlights från dagens bröstpass

Bänkpress 82,5kg

vx7P6VEw5Ys

L-Sami
2006-10-23, 22:27
Snedbänk hantelpress 35kg x 6. PB!

9wso2dPQLvs

L-Sami
2006-10-23, 22:29
Sista setet till failure! Snedbänk hantelpress 35kg x 5

QMQe3WcEwP4

Rock'nRoll
2006-10-23, 23:17
Kul med film, bänken såg inte allt för tung ut.

L-Sami
2006-10-23, 23:20
Kul med film, bänken såg inte allt för tung ut.

Mm.. tänkte filma lite idag. Ne, bänken kändes lätt faktiskt! Prestationen blev bättre när jag blev filmad ;)

L-Sami
2006-10-24, 21:48
Biceps/Triceps

Morgonvikt: 80,4kg


Skottcurl

7x37,5kg
7x37,5kg
6x37,5kg
6x37,5kg

Stångcurl

6x40kg
6x40kg
6x40kg
6x40kg

Växlande bicurl på lutande bänk

7x12kg
6x12kg
6x12kg

Hammercurl

7x12kg
6x12kg
6x12kg

Liggande Triceps Extension

8x35kg
8x35kg
8x35kg
8x35kg

Dips KV+Vikt

7x27,5kg
6x27,5kg
6x27,5kg
7x27,5kg
8,27,5kg

Liggande Single Arm Extension

8x15kg
8x15kg

Styrka och Energi:

Jätte dålig styrka idag på armarna. Armarna fick hård belastning idag på jobbet så armpasset gick inte så bra idag. Energin fanns men styrkan saknades

Mentalt:

Bra motivation i början, pigg och alert sen började tröttna och tappa motivationen på vissa övningar. Gjorde ändå en hyfsat bra comeback i trikkarna.

Allmänt:

Jätte dåligt pass en av mina sämsta på länge. Ska nog skippa dubbel biceps pass i veckan. Körde biceps senast i söndags och de hade inte återhämtat sig än. För det mesta går det bra, ibland sämre. Det är bara köra på.

Pumpitup
2006-10-25, 07:02
Väldigt imponerande filmer sami, tummen upp! :thumbup:


Sen har jag en fråga kring ditt upplägg. Har sett att du på t.ex bröstdagen kör både snebänk/bänk/hantelpress/sne hantelpress. Hur fan orkar du med det? jag är helt jävla slut efter 3-4set bänk plus 3 set sne hantel. Vad är syftet med att köra så många set, är det s.k volymträning eller är jag ute o cyklar nu?

L-Sami
2006-10-25, 09:22
Väldigt imponerande filmer sami, tummen upp! :thumbup:


Sen har jag en fråga kring ditt upplägg. Har sett att du på t.ex bröstdagen kör både snebänk/bänk/hantelpress/sne hantelpress. Hur fan orkar du med det? jag är helt jävla slut efter 3-4set bänk plus 3 set sne hantel. Vad är syftet med att köra så många set, är det s.k volymträning eller är jag ute o cyklar nu?


Takk! Bra att filmerna uppskattas :)

Jag kör aldrig till failure, förutom ibland på sista setet därför orkar jag köra fler övningar och set. Hur jag orkar? Jag laddar ordentligt med kolhydrater kvällen innan och på dan, kre-alkalyn eller koffein ger lite extra push i det hela med + ligger mycket i psyket

Jag tror på fler set = volym därför kör jag så. Jag har inga problem att köra 18 set intensivt på bröst så jag ser inte heller nån anledning att köra färre set då.

mystic[-_-]
2006-10-25, 09:41
Bänken såg bra ut! I hantelpressarna prova att inte trycka fram axlarna så mycket när du har 1/4 eller liknande kvar av rörelsen det gör lätt att de tar över under hela pressen sen.

L-Sami
2006-10-25, 09:43
']Bänken såg bra ut! I hantelpressarna prova att inte trycka fram axlarna så mycket när du har 1/4 eller liknande kvar av rörelsen det gör lätt att de tar över under hela pressen sen.

menar du att inte sträcka ut helt eller?

mystic[-_-]
2006-10-25, 09:46
Menar att du kan försöka ligga kvar med bröstet så högt som möjligt och pressa upp. Såg ut som du tryckte fram axlarna i slutet av repsen för att hjälpa brösten mer. Kan vara jag som ser dåligt också :)

Sen är det inga fel att sträcka ut helt. Hela rörelser ska det vara

L-Sami
2006-10-25, 09:47
']Menar att du kan försöka ligga kvar med bröstet så högt som möjligt och pressa upp. Såg ut som du tryckte fram axlarna i slutet av repsen för att hjälpa brösten mer. Kan vara jag som ser dåligt också :)

Sen är det inga fel att sträcka ut helt. Hela rörelser ska det vara

Okej, jag förstår vad du menar :) . Ska tänka på det nu framöver, takk!

L-Sami
2006-10-27, 00:11
Rygg och Mage

Morgonvikt: 81,6kg

Chins

KV+2,5kg x 7
KV+2,5kg x 7
KV+2,5kg x 7
KV+2,5kg x 7
KV+2,5kg x 7

Latsdrag fram

8x75kg
8x75kg
8x75kg

Latsdrag bak

7x70kg
7x70kg
7x70kg

Bentrow

8x72,5kg
8x72,5kg
8x72,5kg
8x72,5kg

Cable Pulley Techno Gym

8x60kg
8x60kg
8x60kg

Lowback Techno Gym

8x60kg
8x60kg
8x60kg

Maskincrunch Gymleco

8x40kg
8x40kg
7x45kg
8x45kg

Maskincrunch Techno Gym

8x45kg
8x45kg
6x50kg

Styrka och Energi

Bra styrka idag, började bra med chinsen det gick lätt idag. På bentrowsen var det lite tuffare. Ganska dålig energi idag.

Mentalt

Pigg i början, men började bli seg i mitten av passet

Allmänt

Ett helt okej ryggpass.

L-Sami
2006-10-29, 16:46
Ben/Vader/Mage

Leg Extension

8x60kg
8x60kg
10x60kg
8x65kg
8x70kg
6x80kg

Sittande Leg Curl

15x45kg
8x60kg
6x70kg

Stående Single Leg Curl

8x35kg
6x40kg
6x40kg

Sittande Vadlyft

8x70kg
6x70kg
6x70kg
6x70kg

Sittande Vadpress

8x50kg
8x50kg

Gymleco Maskin Crunches

9x40kg
8x45kg
8x40kg
6x40kg

Techno Gym Maskin Crunch

8x45kg
6x45kg
8x45kg

Styrka och Energi

Bra styrka och energi. Det var rätt så lätta övningar idag så det gick bra

Mentalt

Hade dålig inställning, meningen var att jag skulle köra axlar/traps idag. Kunde inte köra det pga en liten axelskada. *grr*

Allmänt

Det var ett tråkigt pass. Vill bli av med smärtan i axeln, så att jag kan börja träna ordentligt igen.

L-Sami
2006-10-31, 00:23
Biceps/Triceps/Rotator Cuff

Rotarcuff övningar som uppvärmning


Skottcurl

8x37,5kg
7x37,5kg
7x37,5kg
6x37,5kg

Stångcurl

6x40kg
6x40kg
6x40kg

Alternate DB Curl på lutande bänk

7x12kg
8x12kg
8x12kg

Hammercurl

6x12kg
6x12kg
6x12kg

Liggande Tri Extension

6x37,5kg
6x37,5kg
6x37,5kg
6x37,5kg

Dips KV + Vikt:

7x27,5kg
7x27,5kg
6x27,5kg
6x27,5kg
7x27,5kg

Liggande Hantel Tri Extension

8x15kg
8x15kg

Styrka och Energi

Bra styrka under passet, lite segt gick det i stångcurlen och dips. Bra energi under passet.

Mentalt

Tränade med en äcklig huvudvärk under passet, fortsatte till slut utan att ge upp. Var lite nojig med min rotarcuff om den skulle röka när jag körde liggande tri extension och dips. Det gick lugnt fick inte ont

Allmänt

Värmde upp med rotarcuff övningar och stretch. Passet gick hyfsat, det har varit bättre pass. Efter träningen satte jag is på axeln och tog en varmdusch efteråt. Hoppas jag slipper värk imorgon, så att jag kan köra axlar/traps igen.

L-Sami
2006-11-01, 00:42
Axlar/Traps

Morgonvikt: 81,9kg

Rotarcuff övningar som uppvärmning

Sittande Militärpress med ryggstöd

8x65kg
6x65kg
5x65kg
8x60kg

Axelpress bakom huvet

8x55kg
8x55kg
8x55kg
8x55kg

Rear Delt Row

8x17kg
8x17kg
8x17kg

Reverse Flyes

8x13kg
8x13kg
8x13kg

Ez Upright Row
Fick ont i axeln, så jag skippade övningen

Lateral Raises

13kg och 8 reps x 6 sets

Shrugs

7x100kg
6x105kg
6x105kg

Liggandes shrugs på lutande bänk

6x37,5kg
6x37,5kg
6x37,5kg

Styrka och Energi

Dålig styrka idag på pressarna fick gå ned i vikter och hade inte heller världens bästa energi

Mentalt

Oroade mig mycket när axeln skulle fukka ur, men det hände inte ändå. Förutom i upright rows där fick jag ont i rotatorn men andra övningar gick bra. Lite segt att köra när man är inte är helt 100%

Allmänt

Skönt att kunna köra axlar igen trots att styrkan inte fanns där hela tiden. Passet var helt okej, men måste bli hel först innan det ska bli bra.

Sami
2006-11-01, 01:11
Japp och om du är seriös så kan du få en träningspolare också :) . Jag tycker inte att det finns något som saknas i I Form, fria vikter finns, hantlar upp till 50kg minst, bra maskiner + att det är ljust och fräscht.

;D Låter jävligt kul! Jo jo, jag är seriös. Det vore kul att känna igen någon där på I-form. Har du msn eller något liknande?

Pumpitup
2006-11-01, 08:24
Vilka brutala militärpressar, sjukt nice! :bow:


Jobbigt att du har problem med axlarna, svårt att träna om dem börjar säga i från, var försiktig....

L-Sami
2006-11-01, 11:31
Vilka brutala militärpressar, sjukt nice! :bow:


Jobbigt att du har problem med axlarna, svårt att träna om dem börjar säga i från, var försiktig....


Tack! Pressarna går bra, jag älskar dem. De har blivit en av mina favoritövningar tillsammans med allt annat som jag klarar köra tungt på. Alltså basövningar. Jag tror att axelproblemet börjar gå över nu, har inte mer ont idag efter passet än igår så.

L-Sami
2006-11-02, 23:33
Bröst/Mage

Morgonvikt: 80,9kg

Snedbänkpress

10x70kg
6x80kg
5x80kg
6x77,5kg
7x77,5kg

Bänkpress

6x82,5kg
6x82,5kg
5x82,5kg
6x82,5kg

Snedhantelpress

8x30kg
8x30kg
8x30kg
8x30kg

Hantelpress

8x27,5kg
8x27,5kg
7x27,5kg

Snedbänk Flyes

6x17kg
7x17kg
6x17kg

Gymleco Maskincrunch

4x45kg x 8 reps
1x50kg x 7 reps

Techno Gym Maskincrunch

3x45kg x 8 reps
2x50kg x 7 reps

Mentalt

Var nog inte tillräckligt laddad idag att lyfta tunga vikter. Fattade nog inte att det är styrketräning jag håller på med idag. Rätt så slut i huvet var jag.

Styrka och Energi

Dålig styrka idag, fick gå ned i vikter ordentligt. Fattar inte varför liksom, kan det vara kylan, 10 dagar sist jag körde bröst, axelskadan?
Orkade dåligt också hade ingen energi alls, dålig intensitet.

Allmänt

Idag var det inte min träningsdag helt enkelt, saknade den här killer training instinkten. Ska ta revansch till nästa pass.

L-Sami
2006-11-04, 19:51
Rygg/Baksida Axlar

Chins

KV+2,5kg x 4+2
KV+2,5kg x 5
KV+2,5kg x 4

Fick ont i rotatorn på vänstra axeln av chinsen så jag avbröt dem

Latsdrag fram

8x80kg
6x85kg
6x85kg
6x85kg
6x85kg
6x85kg
6x85kg

Latsdrag bak

8x70kg
8x75kg
7x75kg

Bentrow

7x75kg
6x75kg
6x75kg
6x75kg

Techno Gym Pulley

6x65kg
6x65kg
6x65kg

Techno Gym Lowback

8x55kg
8x55kg
8x55kg

Rear Delt Row

6x20kg
6x20kg
6x20kg

Reverse Flyes

8x14kg
8x14kg
8x14kg

Mentalt

Var laddad inför träningen idag. Pigg och alert. Bra motivation.

Styrka och Energi

Styrkan var bra, förutom att det gjorde ont när jag skulle köra chins. Jag tyckte att det var onödigt att paja axeln, så jag avbröt chinsen. Körde starka latsdrag idag, PB 85kgx6 kraften sparades säkert från chinsen så jag klarade köra så tungt. Bra energi idag.

Allmänt

Bra pass idag förutom att det gick inte som planerad. Körde ordentlig uppvärmning idag på ca 15min det är vad jag måste göra för att hålla kroppen skadefritt. Hoppas bara att jag kan köra chins till nästa pass. En av mina favoritövningar där jag har sett mycket utveckling.

Pumpitup
2006-11-04, 20:02
10 set latsdrag? oh my god! :hbang: :hbang:

L-Sami
2006-11-04, 20:44
10 set latsdrag? oh my god! :hbang: :hbang:

Yeeeah buddi! Det är för att jag kunde inte köra chins idag, hade mycket kraft för latsdragen. :hbang: Chinsen brukar döda min rygg, det är första övningen jag kör under ett ryggpass.

L-Sami
2006-11-05, 23:37
Ben/Vader

Knäböj

8x120kg
8x120kg
8x120kg
8x120kg
8x120kg

Raka marklyft

8x110kg
8x110kg
8x110kg
8x110kg
8x110kg

Stående Vadpress

8x150kg
6x160kg
6x170kg
6x170kg

Sittande Vadlyft

6x75kg
6x75kg
6x75kg

Mentalt

Bra laddad inför träningen. Bra koncentration. Lite seg efter knäböjen i huvet.

Styrka och Energi

Knäböjen gick otroligt lätt idag förutom sista setet. Marklyften gick bra på slutet, bra intensitet och styrka där. Hade lite längre vila mellan seten och kraften återhämtades snabbare. Lite seg, blev en överlång pass idag

Allmänt

Bra pass idag, det var och kul träna och kände mig jätte stark.

L-Sami
2006-11-07, 00:33
Armar

Ez-Skottcurl

8x37,5kg
8x37,5kg
7x37,5kg
6x37,5kg

Stång Curl

5x40kg
7x40kg
5x40kg
8x34,5kg
6x34,5kg

Alt DB Curl på lutande bänk

3x13kg + 3x12kg
6x12kg
4x12kg + 2x11kg

Hammercurl

6x11kg
6x11kg
6x11kg

Liggande Tricep Extension

8x35kg
8x35kg
8x35kg
6x35kg

DIPS KV+VIKT

8x27,5
7x27,5
7x27,5
6x27,5
6x27,5
6x27,5

Overhead DB Tri Press

8x15kg
8x15kg

Mentalt

Seg idag, inte så bra träningsmotivation. Det ledde till att jag kom till gymmet försent så jag fick köra fullspeed 100km i timmen hela passet.

Styrka och Energi

Bajs styrka på bicepsövningarna fick gå ner i vikter och reps, tredje veckan i rad nu. Det är nåt skumt på gång här med biccarna. Triceps gick däremot bättre, fast fick köra rätt så snabbt alla tri övningar 12sets på 25min...

Allmänt

Nu har jag märkt nåt konstigt här, tredje veckan i rad där biceps övningarna går neråt eller står bara still. Jag tror att jag var rätt så trött när jag kom till gymmet och hade för lite tid att träna, 45min hade jag på mig att köra 28sets... Får ta igen imorgon på bröstpasset.

L-Sami
2006-11-09, 18:01
Bröst i Tisdags @ Fryshuset

Snedbänkpress

7x80kg
4x82,5kg
6x80kg
77,5x5

Bänkpress

6x82,5kg
6x82,5kg
6x82,5kg
6x82,5kg

Hantelsnedbänk

7x30kg
8x30kg
7x30kg
8x30kg

Hantepress
Gick dåligt, ingen styrka kvar

8x27,5kg
8x20kg
8x20kg

Snedbänkflyes

7x15kg
6x15kg
6x15kg

PecDec

8x45kg
8x45kg

L-Sami
2006-11-09, 18:07
Axlar/Traps/Mage idag

Militärpress

10x55kg
10x60kg
6x65kg
6x65kg
6x65kg

Axelpress bakom huvet

8x55kg
8x55kg
8x55kg
8x55kg

Rear Delt Row

8x20kg
8x20kg
8x20kg

Reverse Flyes

6x14kg
6x14kg
6x14kg

Lateral Raises

6x14kg
6x14kg
6x14kg
6x14kg
6x14kg
6x14kg

Shrugs

7x105kg
7x105kg
7x105kg

Liggande Incline Shrugs

7x37,5kg
7x37,5kg
7x37,5kg

Maskin crunches

4x45kg x 8 reps
4x50kg x 8 reps

Mentalt

Var laddad idag inför träningen. Bra koncentration och motivation

Styrka och Energi

Bra styrka idag på allting och energin var bättre än på länge

Allmänt

Kände verkligen att jag har kommit ut av en svacka där jag har varit på sistone. Haft lite vila från jobbet nu kanske därför jag orkade bra idag på gymmet.

L-Sami
2006-11-10, 21:21
Rygg/Triceps

Chins KV + 2,5kg

8
5
6
6
5

Latsdrag Fram

7x80kg
7x80kg
7x80kg

Latsdrag Bak

6x75kg
6x75kg
6x75kg

Bentrow

8x75kg
6x85kg
7x75kg
7x75kg
6x75kg
6x75kg

Dips KV + 27,5kg

15x15kg
8x27,5kg
8x27,5kg
6x30kg PB!

Mentalt

Bra laddad inför passet, var riktigt taggad och utvilad

Styrka och Energi

Kände inte någon känsla att jag saknade styrka eller energi under passet

Allmänt

Det grymmaste passet jag har haft på länge, jätte kul att träna idag. Gjorde en del ökningar och kände mig bara starkare och starkare för varje övning som gick

nQt
2006-11-11, 11:11
Jäklar vad starkt i dipsen:hbang:

L-Sami
2006-11-11, 13:32
Jäklar vad starkt i dipsen:hbang:

Tack så mycket! :)

L-Sami
2006-11-12, 19:24
Biceps/Triceps

EZ-Skottcurl

6x40kg
6x40kg
6x40kg
6x40kg

Barbellcurl

7x40kg
6x40kg
8x40kg
6x40kg

Alternate Curl på lutande bänk

6x13kg
6x13kg

Stående Hantelcurl

4x19,5kg

Hammercurl

8x13kg
7x13kg
8x13kg

Liggande Tricep Extension

6x37,5kg
6x37,5kg
6x37,5kg
6x37,5kg
6x37,5kg

Dips KV+Vikt

6x30kg
6x30kg
6x30kg
6x30kg
6x30kg

Overhead DB Tri Extension

8x15kg
8x15kg


Mentalt

Kände mig alert och motiverad idag.

Styrka och Energi

Idag var jag stark, gjorde en del ökningar och musklerna orkade arbeta hur bra som helst. Ingen fel på energin heller idag.

Allmänt

Måste vara det bästa armpasset på länge.

Pumpitup
2006-11-12, 21:38
Mycket fint pass Sami! :thumbup:


Men jag tycker det är dags för höjning i extensionerna med tanke på hur TUNGA dips du gör ;)

L-Sami
2006-11-14, 00:28
Mycket fint pass Sami! :thumbup:


Men jag tycker det är dags för höjning i extensionerna med tanke på hur TUNGA dips du gör ;)

okej men sparar alla krafterna till dipsen ;)

L-Sami
2006-11-14, 00:35
Bröst

Snedbänkpress (Fritt som vanligt)

8x82,5kg
7x82,5kg
6x82,5kg
5x80kg

Bänkpress

6x82,5kg
6x82,5kg
5x82,5kg
5x82,5kg

Hantelsnedbänk press

7x32,5kg
8x32,5kg
6x32,5kg
5x32,5kg

Hantelpress

6x27,5kg
6x27,5kg

Incline Flyes

6x17kg
6x17kg
6x17kg

Mentalt

Seg i huvudet, lite huvudvärk men var riktig laddad när väl träningen började.

Styrka och Energi

Riktig rå styrka idag. Började med Kre-Alkalyn igen idag märkte direkt skillnad. Energin var bra också orkade jätte bra.

Allmänt

Ett riktigt anabolt pass ikväll, bra pass med mycket power i. Känner mig bara så sliten nu. Sova snart.

Larsen
2006-11-14, 01:40
tjena sami. Ser ruskigt bra ut, kul med träningsfilmer. Jag tänkte på det där med deffandet, när du deffar ner till sommrarna, lever du på knäckebröd och vatten då? Eller kör du massor av motion och så?

L-Sami
2006-11-14, 11:27
tjena sami. Ser ruskigt bra ut, kul med träningsfilmer. Jag tänkte på det där med deffandet, när du deffar ner till sommrarna, lever du på knäckebröd och vatten då? Eller kör du massor av motion och så?

Okej tackar :) ..

Under deffen är det mer konditionsträning samt vanlig mat fast i mindre mängder än vad jag äter nu under bulken.

L-Sami
2006-11-15, 00:31
Axlar/Traps

Militärpress

7x65kg
7x65kg
7x65kg
7x65kg

Axelpress bakom huvet

7x60kg
7x60kg
7x60kg
7x60kg

Rear Delt DB Row

6x22kg
6x22kg
6x22kg

Reverse Flyes

7x14kg
7x14kg
7x14kg

Upright Row

7x40kg
7x40kg
7x40kg

Lateral Raises

7x14kg
7x14kg
7x14kg

Shrugs

7x105kg
8x105kg
8x105kg

Liggande Shrugs på lutande bänk

7x37,5kg
7x37,5kg
7x37,5kg


Mentalt

Lite trött innan passet, men kände ingen trötthet under passet

Styrka och Energi

Styrkan fanns där under hela passet, energin tog bara slut i vissa set.

Allmänt

Bra pass, men kände att det var jäkligt slitsamt. De tyngre övningnarna kändes slitsamma, en tuff fysisk dag på jobbet och ett tungt pass sliter ut vem som helst. Imorgon blir det vila efter jobbet bara.

Martyn
2006-11-17, 21:52
Tjena! Följt din träning ett tag nu och måste säga att du är imponerande stark, särskilt axlarna imponerar! :thumbup:

Läste några sidor tillbaka att du låg på ca. 3500kcal på en exempeldag. Ligger du ungefär på det intaget varje dag, eller varierar du beroende på om du tränat eller inte (eller varit aktiv på andra sätt under dan)?
Lite intressant att veta eftersom jag också försöker bulka med måtta. :)

L-Sami
2006-11-18, 16:06
Tjena! Följt din träning ett tag nu och måste säga att du är imponerande stark, särskilt axlarna imponerar! :thumbup:

Läste några sidor tillbaka att du låg på ca. 3500kcal på en exempeldag. Ligger du ungefär på det intaget varje dag, eller varierar du beroende på om du tränat eller inte (eller varit aktiv på andra sätt under dan)?
Lite intressant att veta eftersom jag också försöker bulka med måtta. :)


Tack, va kul att det finns folk som följer min träning i skuggorna :)

Jag ligger på 3500-3700 kcal per dag, varje dag i stort sett spelar ingen roll om jag har en vilodag eller inte det är alltid samma mängd mat jag stoppar i mig.

L-Sami
2006-11-18, 16:11
Rygg / Torsdag

Chins KV + vikt

2,5kg + 8
5kg + 6
5kg + 6
5kg + 6
5kg + 6

Latsdrag Fram

8x80kg
8x80kg
8x80kg

Latsdrag Bak

8x75kg
7x75kg
6x75kg

Bentrow

7set x 75kg x 8 reps

Lowback Maskin

8x55kg
8x55kg
8x55kg

Maskin Crunches

8x45kg
8x45kg
8x45kg
8x45kg
8x50kg
8x50kg

Total Abdominal Maskin

8x60kg
6x75kg
6x75kg
6x75kg

Martyn
2006-11-18, 16:48
Tack, va kul att det finns folk som följer min träning i skuggorna :)

Jag ligger på 3500-3700 kcal per dag, varje dag i stort sett spelar ingen roll om jag har en vilodag eller inte det är alltid samma mängd mat jag stoppar i mig.

Yep, ska börja kommentera lite nu också tänkte jag. :D

Jag ligger lite lägre i energiintag (3100kcal) nu i början av bulken, mest för att jag inte vill gå fram för fort. Tänkte testa några veckor och justera sedan.

Fint rygg/mage-pass där i torsdags. :thumbup:
Vet du vilket märke det är på magmaskinen? Nordic?

L-Sami
2006-11-18, 21:47
Yep, ska börja kommentera lite nu också tänkte jag. :D

Jag ligger lite lägre i energiintag (3100kcal) nu i början av bulken, mest för att jag inte vill gå fram för fort. Tänkte testa några veckor och justera sedan.

Fint rygg/mage-pass där i torsdags. :thumbup:
Vet du vilket märke det är på magmaskinen? Nordic?


Jag önskade att jag hade gått långsammare upp i vikt. Gick upp för många kilon under en kort tid. Har gått upp 7kg sen mitten av september, meningen var i början att gå upp 1kg per månad fast nu har det blivit 2-3kg istället. Nästa gång får jag se till att inte äta för mycket kalorier direkt efter deffen, fast efter deffen hungrar kroppen efter mat så det är nog normalt att lägga på sig vikt snabbt.

Nu ska jag gå upp endast 0,5kg per månad fram till April

Tack! Maskinen är Techno Gym. Alla maskiner är Techno Gym som jag kör i.

L-Sami
2006-11-18, 21:54
Biceps/Triceps

EZ-Skottcurl

6x40kg
6x40kg
6x40kg
6x40kg

Barbell Curl

7x40kg
7x40kg
6x40kg
7x40kg

Växlande Hantelcurl på lutande bänk

7x13kg
7x13kg
7x13kg

Hammercurl

6x13kg
6x13kg
7x13kg

Smalgrepp bänkpress (Första gången på 3år)

8x60kg
8x70kg
7x70kg
6x70kg

Dips med vikt

7x30kg
6x30kg
7x30kg
7x30kg
7x30kg

Overhead Tri Extension

7x17kg
7x17kg
7x17kg


Mentalt

Rätt så seg i huvudet, inte värsta motivationen idag.

Styrka och Energi

Styrkan var helt okej och orkade annars bra

Allmänt

Inget att klaga över passet, det gick bra. Bättre vilja och mer laddad kunde jag har varit. Nådde mina mål ändå och det är det viktigaste :)

Martyn
2006-11-18, 22:08
Jag önskade att jag hade gått långsammare upp i vikt. Gick upp för många kilon under en kort tid. Har gått upp 7kg sen mitten av september, meningen var i början att gå upp 1kg per månad fast nu har det blivit 2-3kg istället. Nästa gång får jag se till att inte äta för mycket kalorier direkt efter deffen, fast efter deffen hungrar kroppen efter mat så det är nog normalt att lägga på sig vikt snabbt.

Nu ska jag gå upp endast 0,5kg per månad fram till April

Tack! Maskinen är Techno Gym. Alla maskiner är Techno Gym som jag kör i.

Ah ok, vi har nordic på mitt gym. Ville se om det var likadana maskiner vi tränade på. :)
Jag ska nog fortsätta att skynda långsamt i min bulk då, så att jag inte går upp för fort.

Dina dips är galna! :thumbup:
Hur smalt kör du dipen? Axelbrett eller bredare? Varierar du när du vill träna triceps (som idag)?

Exhale_
2006-11-18, 22:12
Du er en stark HEST

L-Sami
2006-11-19, 01:22
Ah ok, vi har nordic på mitt gym. Ville se om det var likadana maskiner vi tränade på. :)
Jag ska nog fortsätta att skynda långsamt i min bulk då, så att jag inte går upp för fort.

Dina dips är galna! :thumbup:
Hur smalt kör du dipen? Axelbrett eller bredare? Varierar du när du vill träna triceps (som idag)?


När jag kör dips vid triceps träning så är det axelbrett eller lite smalare, dips på bröst träningen blir det bredare än axelbrett.

"Varierar du när du vill träna triceps (som idag)" vad menar du med det?

L-Sami
2006-11-19, 01:23
Du er en stark HEST

Jag gör mitt bästa .. tack! :)

Larsen
2006-11-19, 03:05
Helt sjuka dips! Jag är glad om jag klarar en :)

Martyn
2006-11-19, 11:15
När jag kör dips vid triceps träning så är det axelbrett eller lite smalare, dips på bröst träningen blir det bredare än axelbrett.

"Varierar du när du vill träna triceps (som idag)" vad menar du med det?

Jag menade precis som du svarade, att du kör smalare när det är triceps som gäller, och bredare när det är bröst.

Så kör jag också, fast jag gillar nog de breda dipsen mer. :)

L-Sami
2006-11-19, 15:45
Ben/Vader/Baksida Axlar/Mage

Morgonvikt: 82,6kg

Knäböj

5 set x 125kg x 6 reps

Raka Marklyft

5 set x 115kg x 6 reps

Rear Delt Row

7x22kg
6x22kg
6x22kg

Reverse Flyes

6x14kg
6x14kg
6x14kg

Vadpress (Stående)

6 sets x 180kg x 6 reps

Mage i Techno Gym Total Abdominal maskin

8x80kg
8x80kg
8x80kg

Mentalt

Bra laddad inför det här passet, visste att det skulle bli tungt så var tvungen att förbereda mig ordentligt mentalt.

Styrka och Energi

Lite seg i knäböjen, två första seten kände jag mig svag sen blev det bättre. Värmde inte upp så länge, det var nog därför. Orkade rätt så bra annars

Allmänt

Väldigt intensivt pass, körde axlar mellan vilan i marklyft, och körde vader när jag vilade från magövningen. Det gick bra idag.

L-Sami
2006-11-22, 01:05
Bröst

Snedbänkpress (Fritt som vanligt)

5x87,5kg
4x90kg (PB!)
5x85kg
6x80kg

Bänkpress

5+ 1 (assisterad) x 92,5kg (PB!)
4 + 1 (assisterad) x 92,5kg
6x82,5kg
4+2x82,5kg

Hantel Snedbänkpress

4x37,5kg
6x32,5kg
6x32,5kg
5x325kg

Hantelpress

5x30kg
7x25kg
5x25kg

Hantel snedbänkflyes

6x17kg
5x17kg
6x17kg

Mentalt

Laddad idag för att lyfta lite tyngre vikter och det gick bra. Var slut i huvet under hela dan, kom hem tog en powernap på 10min och efter det var jag piggare än på länge.

Styrke och Energi

Riktigt bra styrka idag, sprängde +90kg gränsen i stångpressarna. Riktigt nöjd. Orkade helt okej hela passet, fast musklerna började svagas på slutet av passet.

Allmänt

Riktigt kul var det och träna idag. Några PB's kom det idag. Roligt att prova på med lite färre reps och tyngre. Den här veckan blir en tung vecka allmänt.

Martyn
2006-11-22, 22:24
Nice jobbat som fan och grattis till PB! :thumbup:

Larsen
2006-11-23, 01:34
Sami, när man tex kör biceps, jag är ganska svag så jag kör bara 20 kg på scottcurlen. Då klarar jag 10 st reps. Men nästa gång kanske jag bara klarar 8 och sista kanske bara 5-6. Är det då bättre att sänka vikterna till tex, 15 kg på den sista så man orkar med 10 reps ? Hoppas du förstår vad jag menar. Vad gör du?

Grattis till PB:et :)

L-Sami
2006-11-23, 01:34
Nice jobbat som fan och grattis till PB! :thumbup:


Tack, mannen :)

L-Sami
2006-11-23, 01:42
Axlar/Traps


Militärpress

4x75kg
6x70kg
8x65kg
8x65kg

Axelpress bakom huvet

3x70kg
3x65kg
8x55kg
8x55kg

Reverse Flyes

5x17kg
7x14kg
7x14kg

Real Delt Row

4x30kg
8x22kg
8x22kg

Upright Rows

5x50kg
8x40kg
8x40kg

Lateral Raises

4x20kg
8x14kg
8x14kg

Shrugs

4x125kg
8x105kg
8x105kg

Hantel Shrugs på lutande bänk

8x37,5kg
8x37,5kg
8x37,5kg


Mentalt

Rätt så seg i huvudet och kroppen idag. Var ändå laddad för att lyfta tungt ikväll.

Styrka och Energi

Musklerna hade inte återhämtat tillräckligt från gårdagens bröst pass och kände att jag saknade lite styrka. Orkade köra ändå till slut med bra intensitet utan några problem

Allmänt

Väldigt seg i huvet ikväll, men passet blev ändå bra. La en tung set först vid varje övning. Måste köpa dragremmar, handlederna orkade inte riktigt med 125kg Shrugs

L-Sami
2006-11-24, 23:08
Rygg/Vader igår

Chins KV + Vikt

5xKV+10kg
4xKV+10kg
6x5kg
6x5kg
5x5kg

Latsdrag fram

3x95kg
6x85kg
6x85kg

Latsdrag bak

8x75kg
8x75kg
8x75kg

Bentrows

4x95kg
4x95kg
5 sets x 6 reps x 85kg

Stående Vadpress

8x115kg
6x135kg
10x135kg
6x180kg
6x180kg

L-Sami
2006-11-24, 23:13
Sami, när man tex kör biceps, jag är ganska svag så jag kör bara 20 kg på scottcurlen. Då klarar jag 10 st reps. Men nästa gång kanske jag bara klarar 8 och sista kanske bara 5-6. Är det då bättre att sänka vikterna till tex, 15 kg på den sista så man orkar med 10 reps ? Hoppas du förstår vad jag menar. Vad gör du?

Grattis till PB:et :)


Tack :)

Jag skulle inte sänka vikterna. Försök ta lite längre vila i övningarna där du känner att du inte kan prestera lika bra på sista setet som på första och ät ordentligt med kolhydrater under dan.

För att för mig var det så förut att när jag åt lite kolhydrater samt hade kortare vila mellan seten, så märkte jag precis som du att jag orkade inte lika mycket på de sista seten som på de första.

L-Sami
2006-11-28, 01:55
Bröst

Snedbänkpress

6x87,5kg
7x87,5kg
6x80kg
6x80kg
6x75kg
7x70kg
5x70kg
5x70kg

Bänkpress

3x80kg
5x70kg
7x60kg
7x60kg
7x60kg

Hantelflyes

8x15kg
6x17kg
6x17kg
6x17kg


Mentalt

Var laddad inför träningen och var riktigt sugen att träna efter 3 dagars vila

Styrka och Energi

Fiasko och ett katastrofalt dåligt pass. Efter 2 setet av snedbänkar tappade jag allt styrka och mjölksyran tog över så kunde bara köra med skit lätta vikter och även det kändes tungt *mini*

Tog ju kre-alkalyn innan passet, men hade tagit koffein också tidigare under dan. Om det här bieffekten av det, så är det verkligen skit att kombinera dessa två.

Allmänt

Meningen var ju från början att köra både Bröst/Triceps idag, men klarade bara en övning efter brösten sen var det kört. Det här var som en känsla när man vinner hela tiden i en sport, så förlorar man mot ett skit dåligt lag plötsligt. Inte alls nöjd med passet idag, men ändå var det säkert inte så dåligt som jag gör det till.

Martyn
2006-12-01, 16:54
Hur går det med träningen? Köttat något på gymmet sedan bröstpasset? ;)

Jag har en fråga:
Hur många set försöker du ligga på per muskelgrupp och vecka?

L-Sami
2006-12-03, 22:30
Onsdagens Axlar/Traps pass

Militärpress

6x70kg
4x70kg
6x65kg
6x65kg

Axelpress bakom huvudet

7x60kg
7x60kg
6x60kg
6x60kg

Rear Delt Row

6x25kg
6x25kg
6x25kg

Reverse Flyes

8x14kg
8x14kg
8x14kg

Upright Row

8x40kg
8x40kg
8x40kg

Lateral Raises

6x15kg
6x15kg
6x15kg

Shrugs

8x105kg
8x105kg
8x105kg

Liggande Shrugs på lutande bänk

8x37,5kg
8x37,5kg
8x37,5kg

+ 5-6 set magträning i maskin

L-Sami
2006-12-03, 22:34
Torsdagens Biceps/Triceps pass

Rak Stång Curl

7x40kg
7x40kg
8x40kg
8x40kg

EZ-Curl

7x30kg
6x30kg
6x30kg
6x30kg

Växlande Hantel Curl

7x13kg
8x13kg
8x13kg

Stående Sneda Hammercurl

6x13kg
6x13kg
6x13kg

Smalbänkpress

10x60kg
7x70kg
6x70kg
5x70kg
6x70kg

Dips KV+Vikt

6x30kg
6x30kg
6x30kg
5x30kg
6x30kg

Overhead Hantelpress

7x17kg
7x17kg
7x17kg

L-Sami
2006-12-03, 22:41
Dagens Rygg pass

Chins KV + Vikt

6x5kg
6x5kg
4x5kg
4x5kg
4x5kg

Latsdrag Fram

6x85kg
6x85kg
6x85kg

Latsdrag Bak

6x75kg
6x75kg
6x75kg

Bentrow

8x75kg
8x75kg
7x75kg
8x75kg
6x75kg
5x75kg
6x75kg


Mentalt

Hade inte värsta bra motivation idag för träning. Gick dit i stort sett för att jag hade inte tränat rygg denna vecka.

Styrka och Energi

Styrkan fanns där under hela passet, blev något trött på slutet.

Allmänt

Helt okej pass. Har haft lite annat och tänka på nu på sistone, så träningen har kommit i andra hand. Kul var det och träna och klarade passet på 40 minuter, så det var rätt så intensivt.

Beecher
2006-12-03, 22:47
jag är stolt över dina pressar, min finska pinne http://bestsmileys.com/family/13.gif

L-Sami
2006-12-04, 00:43
Hur går det med träningen? Köttat något på gymmet sedan bröstpasset? ;)

Jag har en fråga:
Hur många set försöker du ligga på per muskelgrupp och vecka?


Jo, har köttat som vanligt fast har inte haft tid med att uppdatera journalen bara :)

På bröst och rygg tror jag att jag ligger på nånstans mellan 18-20 set.
Axlar och traps, 20 sets
Biceps och Triceps 14 sets var
Ben, 10 set varannan vecka
Vader, 6-8 set.
Mage kanske, 15 set

L-Sami
2006-12-04, 00:43
jag är stolt över dina pressar, min finska pinne http://bestsmileys.com/family/13.gif

Takk ;)
Pressarna funkar bra, en av mina starkaste övningar.

L-Sami
2006-12-05, 23:19
Bröst/Mage


Snedbänkpress

6x80kg
6x80kg
6x80kg
6x80kg
*Orkade bra alla set, i sista repen i sista setet höll jag på faila med det gick bra ändå

Bänkpress

6x85kg
5x85kg
5x85kg
4+3x85kg
*Bra styrka idag på pressarna. Starkare än på ett tag.

Hantelsnedbänk

7x32,5kg
6x32,5kg
6x32,5kg
*Bra stretch och annars allting gick bra förutom på sista setet då orker började ta slut

Hantelpress

6x30kg
5x30kg
*Musklerna började ta slut här

Hantelflyes

8x18,5kg
8x18,5kg
6x18,5kg
*Gick bra idag, hade bra teknik och styrka i de här


Allmänt

Var inte speciellt taggad inför passet, men det gick lika bra så ändå. Bättre att vara lugn istället för jätte laddad, då har man bättre koncentration på övningarna. Det är nog att jag hade ingen koffein i kroppen, vilket i övrigt jag har slutat med.

L-Sami
2006-12-06, 21:37
Biceps/Triceps


Stångcurl

8x40kg
8x40kg
7x40kg
7x40kg

EZ-Skottcurl

4 sets x 30kg x 7 reps

Växlande Bic Curl i lutande bänk

6x14kg
5x14kg
6+5x14kg

Stående Sneda Hammercurl

7x13kg
8x13kg
8x13kg

Smalbänkpress

8x70kg
8x70kg
7x70kg
6x70kg

Dips KV + Vikt

7x30kg
6x30kg
6x30kg
6x30kg
5x30kg

Overhead Hantelpress

8x18,5kg
8x18,5kg
8x18,5kg


Kommentar

Körde utan prestationshöjande för första gången på länge i dagens pass. Det gick minst lika bra. Lugn och stabil känsla i kroppen, bra fokusering.

Bra styrka i övningarna, fast på dipsen började det bli tungt. Det var kul att träna idag, hade bra energi för det.

rolf
2006-12-06, 21:58
Sjuka dips, herregud! :smash:

Larsen
2006-12-06, 22:13
Sjuka dips, herregud! :smash:

+1
Det är verkligen helt sjukt. :thumbup:

L-Sami
2006-12-06, 23:31
Sjuka dips, herregud! :smash:


Jag har ett smaltgrepp när jag kör dem och de är inte direkt Ogge djupa.

knazcandy
2006-12-07, 08:34
Det verkar gå bra för dig, salamipojken. Har kollat lite på dina bilder och man ser förändringar hela tiden. Bra jobbat!! Hur känns det med ryggen, märker du mer vidd i den??

L-Sami
2006-12-07, 11:10
Det verkar gå bra för dig, salamipojken. Har kollat lite på dina bilder och man ser förändringar hela tiden. Bra jobbat!! Hur känns det med ryggen, märker du mer vidd i den??


Tackar :)

Angående bilderna så har jag inte uppdaterat dem sen September-Oktober

Nu har jag i alla fall lärt mig posa så att jag får ut latsen, så jag antar att ryggen utvecklas något under byggfasen här. Skillnaden nu med ryggträningen är att jag kör mycket tyngre än vad jag gjorde förut. Då sökte jag mer kontakt i musklerna med lättare vikter och det gav inte så mycket resultat.

rolf
2006-12-07, 17:06
Jag har ett smaltgrepp när jag kör dem och de är inte direkt Ogge djupa.
Ingen orsak att inte gapa. :D

L-Sami
2006-12-09, 18:02
Torsdagens Rygg


Chins KV + Vikt

7x5kg
6x5kg
6x5kg
6x5kg
6x5kg

Latsdrag Fram

7x85kg
7x85kg
7x85kg

Latsdrag Bak

7x75kg
7x75kg
6x75kg

Upright Rows

6x80kg
6x80kg
6x80kg
6x80kg

Cable Pushdown?

6x55kg
7x55kg
8x55kg

L-Sami
2006-12-09, 18:05
Dagens Ben/Vader/Biceps

Knäböj

8x100kg
6x110kg
8x110kg
8x110kg
6x120kg

Raka Marklyft

6x110kg
8x110kg
7x110kg
7x110kg
8x110kg

Stående Vadpress

8x150kg
6x180kg
6x180kg
6x180kg
6x180kg

Vadlyft

8x70kg
8x70kg
8x70kg
8x70kg

Stångcurl

8x40kg
7x40kg
6x40kg

Växlande Hantelcurl på lutande bänk

7x14kg
7x14kg
7x14kg

rolf
2006-12-09, 18:08
Stabila böjar! Hur börjar röven se ut? :D

L-Sami
2006-12-09, 18:19
Stabila böjar! Hur börjar röven se ut? :D

Röven har alltid varit stabil
Vill du se? :D

rolf
2006-12-10, 02:06
Röven har alltid varit stabil
Vill du se? :D

JA SNELA! CAM?! :kinky:

Nitrometan
2006-12-10, 11:39
Timme = Timmy?

http://images.southparkstudios.com/media/images/411/411_evangelcartman.gif

L-Sami
2006-12-10, 19:25
Timme = Timmy?

http://images.southparkstudios.com/media/images/411/411_evangelcartman.gif


??

L-Sami
2006-12-10, 19:30
Axlar/Traps

Militärpress

8x60kg
8x60kg
7x65kg
7x65kg

Militärpress bakom huvet

8x55kg
8x55kg
7x55kg
8x55kg

Rear Delt Row

8x22kg
8x22kg
8x22kg

Reverse Flyes

6x15kg
6x15kg
6x15kg

Upright Row

8x40kg
8x40kg
8x40kg

Lateral Raises

6x15kg
6x15kg
6x15kg

Shrugs

7x105kg
6x105kg
7x105kg

Hantel shrugs på lutande bänk

8x37,5kg
8x37,5kg
8x37,5kg

L-Sami
2006-12-11, 22:31
Bröst

L=Lätt
M=Mellan
T=Tuff


Snedbänkpress

8x80kg L
4+2x85kg M
3+2x85kg T
5+2x80kg T

Bänkpress

6x85kg L
6x87,5kg M
6x87,5kg M
6+2x82,5kg M

Hantel Snedbänkpress

8x32,5kg L
7x32,5kg L
7x32,5kg M

Hantelpress

8x32,5kg L
7x32,5kg M
8x32,5kg M

Hantelflyes

8x18,5kg L
8x18,5kg L
8x18,5kg M

qubie
2006-12-12, 14:03
Varför köra ett lätt/mellantungt pass? :) Du ska ju köra till det maximala hela tiden, du som har så bra förutsättningar. Hur pass långt kom du med basketen? Vilken position lira du? Guard? Inte för att jag spelar basket men lite smånnyfiken... Man har ju alltid varit lång men inte alltför bra spänst annars hade jag nog kunnat bli en bra basketspelare. Du verkar vara hyfsat jämnstark över hela kroppen, orkar inte bläddra tillbaka så jag frågar: Hur går marklyften och vad kör du där? Chins kan jag tänka mig att du är stark i. Keep on! :thumbup:

rolf
2006-12-12, 14:03
Det är ju sjukt hur du orkar hålla höga vikter fast du kör 5 bröstövningar efter varandra! :smash:

qubie
2006-12-12, 14:07
Det är ju sjukt hur du orkar hålla höga vikter fast du kör 5 bröstövningar efter varandra! :smash:

Han vilar 10 min mellan varje set *rolleyes*

L-Sami
2006-12-12, 14:28
Varför köra ett lätt/mellantungt pass? :) Du ska ju köra till det maximala hela tiden, du som har så bra förutsättningar. Hur pass långt kom du med basketen? Vilken position lira du? Guard? Inte för att jag spelar basket men lite smånnyfiken... Man har ju alltid varit lång men inte alltför bra spänst annars hade jag nog kunnat bli en bra basketspelare. Du verkar vara hyfsat jämnstark över hela kroppen, orkar inte bläddra tillbaka så jag frågar: Hur går marklyften och vad kör du där? Chins kan jag tänka mig att du är stark i. Keep on! :thumbup:


Jag varierar mig lite mellan passen tungt och mellan tungt aldrig för lätt. Det sliter på kroppen om man kör heavy weight hela tiden.

Jag spelade i ett lag som kom till Junior SM final två år i rad., spelade i herr division 2 sen slutade jag. Ja, spelade som pointguard.

Jag kör bara raka marklyft med stela ben, kör på 110kg för tillfället.

Tack :)

L-Sami
2006-12-12, 14:33
Det är ju sjukt hur du orkar hålla höga vikter fast du kör 5 bröstövningar efter varandra! :smash:

Han vilar 10 min mellan varje set *rolleyes*


Vilar faktiskt bara högst 2 min mellan varje set :) . Jag kan hålla ett bra intensitet vid bröstträning, kre-alkalyn är bra och dricker malto under passet om det nu har någon nytta till prestationen.

Handcuff
2006-12-12, 21:16
Du sliter hårt! Men då syns ju också framstegen...du kommer helt klart inneha en riktigt imponerande fysik om inte allt för länge!

L-Sami
2006-12-12, 21:26
Du sliter hårt! Men då syns ju också framstegen...du kommer helt klart inneha en riktigt imponerande fysik om inte allt för länge!

Oj, det var några värmande ord där. Tackar så mycket :bow:

qubie
2006-12-12, 22:36
Oj, det var några värmande ord där. Tackar så mycket :bow:

Har du någon "akilles" övning på gymmet som inte går alltför bra eller känns allt bra? :MrT:

L-Sami
2006-12-13, 16:27
Har du någon "akilles" övning på gymmet som inte går alltför bra eller känns allt bra? :MrT:

Allting känns bra för tillfället, hade jobbigt med chins och upright rows här ett tag sen då jag skadade axeln men det gick över efter ett tag. Värmde upp med rotator cuff övningar före bröst, rygg och axlar passen på det sättet försvann smärtan. Kylde även ner axeln efter passen och sen tog en hett dusch, det hjälpte också en del + streching.

L-Sami
2006-12-15, 00:10
Biceps/Triceps

Stångcurl

6x45kg T
6x45kg T
6x45kg T
6x45kg T

EZ Skottcurl

8x30kg M
8x30kg T
8x30kg T
8x30kg T

Växlande Bic Curl på lutande bänk

8x14kg T
8x14kg T
8x14kg T

Hammercurl

6x14kg
6x14kg
6x14kg

Smalbänkpress

6x75kg M
6x75kg M
6x75kg T
6x75kg T

Dips + KV

8x30kg
8x30kg
7x30kg
6x30kg
5x30kg

Overhead Single Hantelpress

6x21kg
6x21kg
6x21kg


Kommentar:


Hade två dagars vila här tisdag och onsdag och det resulterade till ett intensivt och hård armpass. Det gick jätte bra, lyckades lyfta ett par extra reps i några övningar vilket kändes utvecklande. Armträningen går jätte bra nu och börjar bli riktigt nöjd med den. De hänger med hyfsat bra med resten av kroppen.


Dagens måltider


Frukost

35g Whey-80 med vatten
5 skivor Energi Fullkornsbröd

Mellanmål

30g Whey-80 med vatten
3 Skivor Energi Fullkornsbröd

Lunch

300g Hamburgare kött
150g Ris
100g Ägg

Träning

Innan
12gram EsaPro och 35gram Maltodextrin

Under
35gram Maltodextrin

Efter
3 Skivor Energi Fullkornsbröd
25g Whey 80 med vatten

1h efter Träningen

25g Whey 80 med 5 skivor bröd

Middag

20 köttbullar med 150gram Ris

Ska äta lite Keso och Olja innan läggdags *flex*

Beecher
2006-12-15, 00:14
sjukt bra dips *drool*

du får hänga på mer i smalbänken, det klarar du med såna bra triceps :thumbup:

L-Sami
2006-12-15, 00:18
sjukt bra dips *drool*

du får hänga på mer i smalbänken, det klarar du med såna bra triceps :thumbup:

Det tror jag också att jag klarar, det känns väldigt lätt faktiskt. Det är bara att jag har precis börjat köra smalbänk, försöker hitta tekniken :)

Tack annars Vic

qubie
2006-12-15, 00:38
Tur jag är starkare än dig i någonting iallafall sami :) Biceps alltså, resten är du nog/kanske före, smalbänken börja du precis med så det räknas nog inte att jag lyckades prestera 2,5 kg mer än dej ;)

L-Sami
2006-12-15, 13:44
Tur jag är starkare än dig i någonting iallafall sami :) Biceps alltså, resten är du nog/kanske före, smalbänken börja du precis med så det räknas nog inte att jag lyckades prestera 2,5 kg mer än dej ;)

Det luktar disco om dig ;) :D

L-Sami
2006-12-16, 17:12
Axlar/Traps

Morgonvikt: 82,5kg måste börja äta mer nu har stått still ett tag här

Militärpress

7x70kg T
6x70kg T
6x70kg T
7x65kg M

Hantelpress

6x25kg M
7x25kg M
7x25kg T
7x25kg T

Rear Delt Row

8x17kg
8x17kg
8x17kg

Reverse Flyes

6x15kg
6x15kg
6x15kg

Upright Row

6x45kg M
7x45kg M
6x45kg T

Lateral Raises

6x15kg M
6x15kg M
6x15kg M

Shrugs

6x120kg T
6x120kg T
7x100kg T

Hantelshrugs i en lutande bänk

6x40kg T
6x40kg T
6x40kg T

Kommentar

Bra styrka idag, energin fanns inte så lätt tillänglig fick slita mer än vanligt. Körde Hantelpress idag första gången på länge och det tog bra på mitten deltsen, ska fortsätta med dem. Måste nog köpa dragremmar, handleder orkade inte riktigt med 120kg shrugs. Annars ett bra axel/trap pass fast glömde träna magen igen *gah!*

rolf
2006-12-16, 17:29
Du är sjukt stark i axlarna! Galet! *gah!*

L-Sami
2006-12-16, 17:36
Du är sjukt stark i axlarna! Galet! *gah!*

Tack Rolffi.

Axlarna har alltid varit en favorit.

L-Sami
2006-12-17, 19:34
Rygg/Vader/Mage


Chins KV + Vikt

6x10kg
6x10kg
6x10kg
7x5kg
5x5kg

Latsdrag

8x85kg
8x85kg
8x85kg
2x95 + 2x90 + 3x85
4x95kg + 3x85kg
9x90kg

Bentrow

8x85
8x85g
8x85g
8x85kg

+ 6 set Rygg i kablarna, mage i maskin och vader, 6 sets 180kg x 7 reps


Kommentar:

Bra rygg pass idag, en av de bästa någonsin. Kom upp över 90kg i latsdrag idag för första gången och hade bra tryck i ryggen. Rygg styrkan har utvecklats jätte mycket under tre månaders tid.

qubie
2006-12-17, 22:48
Bra pass din stora sjulka bulkande kille :) Dock var är marklyften? Omg..

L-Sami
2006-12-17, 23:38
Bra pass din stora sjulka bulkande kille :) Dock var är marklyften? Omg..

Marklyften finns inte med i ryggprogrammet. Borde kanske bli en ny övning där, det är bara att vill inte få mer massa i nedre ryggen utan mer vidd i latsen.

bushwakko
2006-12-18, 09:54
Haha, vilken galning!

Imponerande i .. alla övnignar måste jag säga! :bow:

L-Sami
2006-12-18, 10:02
Haha, vilken galning!

Imponerande i .. alla övnignar måste jag säga! :bow:


Små vikter det där bara, men tack ändå :)

Jones
2006-12-18, 12:33
Marklyften finns inte med i ryggprogrammet. Borde kanske bli en ny övning där, det är bara att vill inte få mer massa i nedre ryggen utan mer vidd i latsen.

Tycker nog marklyften köttar fint på latsen med... Tar på hela ryggen i mitt tycke... Ser fint ut annars här, gillar dina deffbilder! Vore jag homosexuell hade du legat bra till;)

L-Sami
2006-12-18, 13:16
Tycker nog marklyften köttar fint på latsen med... Tar på hela ryggen i mitt tycke... Ser fint ut annars här, gillar dina deffbilder! Vore jag homosexuell hade du legat bra till;)

Haha, okej tack! :)

L-Sami
2006-12-18, 22:52
Bröst

Snedbänkpress

8x80kg T
5x85kg T
5x85kg T
7x85kg T

Bänkpress

5+2x90kg M (Rest and pause, 15 sekunder)
4+2x90kg T (RP 15sec)
4+2x90kg T (RP 15sec)
2(egna) + 2 (hjälpta) x 100kg T

Hantelsnedpress

8x32,5kg T
7x32,5kg T
8x32,5kg T

Hantelpress

6x32,5kg T
6x32,5kg T
6x32,5kg T

Sneda hantelflyes

6x20kg T
6x20kg T
6x20kg T

Kommentar:

Ett tungt bröst pass idag. Höjde lite vikter i bänkpress och det gick jätte bra. Ville prova lite hur 100kg kändes idag och det gick lika bra som väntat. Den här veckan blir det tungt och sen jul uppehåll i 5 dar, måste vila lite kroppen har inte haft längre vila än 2 dagar sen nångång under Juni.

L-Sami
2006-12-19, 22:51
Triceps/Biceps

Smalgrepp Bänkpress

6x80kg
6x80kg
5x80kg
6x80kg
*Körde med rätt så smaltgrepp, tror nog att jag kan öka mer i vikter. Triceps var lite sega fortfarande efter gårdagens bröstpass

Dips KV+Vikt

7x30kg
8x30kg
6x30kg
6x30kg
6x30kg
*Det var riktigt tunga dips ikväll, tricepsen var helt slut efter sista setet

Overhead Hantel Extension

7x21kg
7x21kg
7x21kg

Biceps

Stångcurl

8x45kg
7x45kg
6x45kg
7x45kg
*Hade lite mindre energi i den här övningen efter triceps övningarna men det gick bra ändå

EZ-Preacher curl

6x32,5kg
6x32,5kg
6x32,5kg
6x32,5kg

Växlande Hantelcurl på lutande bänk

6x15kg
6x15kg
6x15kg

Hammercurl

8x14kg
8x14kg
8x14kg

Kommentar:

Helt okej pass idag. Sovit dåligt inatt bara, så var lite trött. Kylan försämrar prestationen lite också fast det märks inte på styrkan. Provade köra triceps idag före biceps som jag annars kör tvärtom. Märkte att bicepsen orkade inte lika bra, efter tricepsen som att köra biceps först men det gick bra ändå.

L-Sami
2006-12-20, 22:37
Axlar/Traps/Mage

Militärpress

9x65kg L
5x75kg T
4x75kg T
6x70kg T

Hantelpress

8x25kg M
8x25kg M
8x25kg M
7x25kg M

Rear Delt Row

8x17kg
8x17kg
8x17kg

Reverse Flyes

8x14kg
8x14kg
8x14kg

Upright Row

7x45kg
7x45kg
6x45kg

Lateral Raises

8x15kg
8x15kg
8x15kg

Shrugs

6x110kg
7x110kg
7x110kg

Hantel Shrugs på lutande bänk

6x40kg
7x40kg
8x40kg

+ 6 set mage i maskin

Kommentar

Hade bra styrka i dagens pass, pressade upp bra militärpressar som jag är nöjd med, tungt var det ändå. Bra intensitet och energi under hela passet, men igen orkade inte handlederna med tunga shrugsen. Måste skaffa dragremmar snart. Femte dan i rad nu jag kör tungt, en till imorgon sen blir det vila i tre dar.

rolf
2006-12-20, 22:39
Fortfarande sjuk axelstyrka! :smash:

L-Sami
2006-12-20, 23:19
Fortfarande sjuk axelstyrka! :smash:

Blir bara starkare och starkare, men blir också då bulkigare och bulkigare *gah!*

Beecher
2006-12-20, 23:24
Blir bara starkare och starkare, men blir också då bulkigare och bulkigare *gah!*

http://djforum.free.fr/smileysmileysmiley/v2/surprises/surprises.smileysmiley.com.54.gif


inte värt att bli för bulkig... ett kilo till är gränsen jag satte som maxgräns för min bulk, sen har jag gått upp 4½kg på nästan 3½ månad, en del är nog muskler som fördelats jämnt, men en del är nog midjefläsk, det är runt midjan allt lägger sig

och bra mår man ju inte heller... jag vill också ha bra off-form, typ 10-12% deffad och max 15% off *gah!*

ska nog sakta nu börja vandra mot energibalans +-0, för att sedan gå ner lite smått...

men det behöver inte du, för du ser fortfarande GRYMT bra ut i kroppen trots lite stoppning under huden, tro mig, det ser inte ut att vara någon som helst mängd alls

L-Sami
2006-12-20, 23:33
http://djforum.free.fr/smileysmileysmiley/v2/surprises/surprises.smileysmiley.com.54.gif


inte värt att bli för bulkig... ett kilo till är gränsen jag satte som maxgräns för min bulk, sen har jag gått upp 4½kg på nästan 3½ månad, en del är nog muskler som fördelats jämnt, men en del är nog midjefläsk, det är runt midjan allt lägger sig

och bra mår man ju inte heller... jag vill också ha bra off-form, typ 10-12% deffad och max 15% off *gah!*

ska nog sakta nu börja vandra mot energibalans +-0, för att sedan gå ner lite smått...

men det behöver inte du, för du ser fortfarande GRYMT bra ut i kroppen trots lite stoppning under huden, tro mig, det ser inte ut att vara någon som helst mängd alls

Ja, men mer bulk är lika med tyngre vikter, tyngre vikter är lika med större muskler ;) . Ska bulka 4 månader till, sen börjar jag deffa. Egentligen vill jag bygga och bygga bara, fast jag vill ändå vara i hyfsat bra form till sommaren. Dilemma det här.

Jag mår bra faktiskt av att vara så här bulkig som jag är nu. Slipper vara hungrig och hormonerna produceras bra. Ingenting hänger och magen känns fortfarande fast o så. Antar att det är mestadels vätska som har krypit under huden.

Det kan vara en bra idé att gå först ner till +- innan du drar igång deffen, blir inte lika jobbigt då.

L-Sami
2006-12-21, 22:37
Rygg/Vader

Morgonvikt: 84kg

Chins KV + Vikt

6x10kg
4x10kg
5x10kg
6+2x5kg
4x5kg

Latsdrag

8x80kg
6x90kg
3x95kg + 4x90kg
4x95kg + 4x90kg
5x95kg
2x100kg + 2x95kg + 4x90kg
*Light Weight *whistle*

Bentrow

5x90kg
5x90kg
6x90kg
6x90kg

Rygg i kablar; (Bara för att komma ihåg vikterna till nästa pass)
Vet inte namnen på övningarna :cryout:

60kg x 3 set
35kg x 3 set

+ 10 set vader

Kommentar

Var skit seg innan passet, idag var det sjätte dan i rad som jag kör och det känns ordentligt i huvudet. Chinsen gick inte så bra, var fortfarande lite seg från gårdagens axel/traps pass. I latsdragen, gick det däremot bättre ökade i vikter och 90kg kändes lätt ikväll. I bentrowsen var jag nästan helt slut, tunga vikter där med. Avslutade med lite ryggövningar i kablarna och vader.

Känner bra utveckling i ryggen när det gäller styrka och ser lite ny massa också. Det min träning går ut på nu för tillfället är att belasta musklerna med tunga vikter för maximal muskeltillväxt. 5 till 8 reps blir det i varje set. Tycker om när man kommer upp i hundra kilos gräns, då känns det verkligen att man har utvecklat styrkemässigt.

Övningar som jag har nått +100kg på är Knäböj, Raka Marklyft, Bänkpress och latsdrag.

Nu blir det vila i 3 dar så att kroppen får återhämta sig lite och förhoppningsvis byggas upp något.

God Jul folks!

:)

qubie
2006-12-24, 11:45
God Jul! :) Ha en skön jul, jvla koloit :D

L-Sami
2006-12-25, 16:23
God Jul! :) Ha en skön jul, jvla koloit :D

Ha en bra fortsatt jul :)

L-Sami
2006-12-25, 16:28
Dagens pass

Bröst


Smith snedbänkpress

8x90kg
3x100kg + 4x90kg
5x95kg
5x95kg

Bänkpress

8x80kg
5x90kg
5x90kg
5x90kg

Hantel snedbänk

8x32,5kg
8x32,5kg
7x32,5kg

Hantelpress

6x32,5kg
6x32,5kg
6x32,5kg

Hantelflyes

6x20kg
6x20kg
6x20kg

Kommentar

Det var lite segt att komma igång idag, efter 3 dagars vila men det gick ändå. Var lite stel i början, men efter lite uppvärmning lossnade allt. Styrkan låg på samma nivå som förr och passet klarades på 45 minuter. Kände lite svaghets känslor i kroppen, när jag stretchade på slutet.

L-Sami
2006-12-26, 17:03
Biceps/Triceps (HEMMA)

Ståede Hantelcurl

8 set x 21kg x 8-6 reps

Concentration Curl

3 set x 14kg x 8-6reps

Hammercurl

3 set x 14kg x 8-6reps

Overhead Tri Extension

4 set x 19kg x 8 reps

Triceps Row

4 set x 19kg x 8 reps

Kickbacks

4 set x 19kg x 8 reps

Kommentar

Kunde inte köra på gymmet idag för att styrketränings avdelningen var tom pga golvläggning. Fick köra hemma istället med rätt så tunga vikter. Passet gick rätt så bra, förutom hade jätte dålig energi.

nQt
2006-12-26, 18:31
det är bra när man kan köra hemma då gymmet har stängt:thumbup:
fina pass du ligger inne med!

L-Sami
2006-12-26, 18:58
det är bra när man kan köra hemma då gymmet har stängt:thumbup:
fina pass du ligger inne med!

Tack :)

Ja, tänkte först träna med "kinesis" metoden på gymmet, men det var inte så lockande. Det andra alternativet var att vila idag, men kom på att jag hade hantlar hemma så kunde göra bästa av situationen ändå.

qubie
2006-12-27, 14:24
Tack :)

Ja, tänkte först träna med "kinesis" metoden på gymmet, men det var inte så lockande. Det andra alternativet var att vila idag, men kom på att jag hade hantlar hemma så kunde göra bästa av situationen ändå.

Du behöver inte träna hela tiden, det var ju ett tecken från Gud den allsmäktige att du inte skulle träna igår.. Men nog fan gjorde du det ändå.. Må du bli straffad av :devil: Bra pass förövrigt! ;)

L-Sami
2006-12-27, 23:50
Du behöver inte träna hela tiden, det var ju ett tecken från Gud den allsmäktige att du inte skulle träna igår.. Men nog fan gjorde du det ändå.. Må du bli straffad av :devil: Bra pass förövrigt! ;)

Helsike borde ha vilat ändå :smash: *gah!*

L-Sami
2006-12-29, 20:13
Rygg/Mage igår

Chins KV + Vikt

10kg x 6
10kg x 6
5kg x 7
5kg x 6
5kg x 5

Latsdrag

8x90kg
6x95kg
4x100kg + 3x95kg
7x90kg
6x90kg
4+3x90kg

Stångrodd Brett grepp

8x70kg
8x70kg
7x80kg
6x80kg
6x80kg
6x80kg

Lat Pushdown? i kabelmaskin

6x55kg
6x55kg
6x55kg

Ryggövning? i kabelmaskin

6x40kg
6x40kg
6x40kg

7 set Crunches i maskin


Kommentar

Det gick bra igår vid ryggpasset. Hade lite mental förvirring där, eftersom gymmet hade ett nytt golv och vikterna + maskinerna var omplacerade när jag kom dit. Snyggt ändå. Körde brett grepp på stångrodden idag för första gången, det tog bättre för latsen än smalt grepp som jag körde tidigare. Var rätt så seg igår, hade inte den bästa lusten att träna, men det gick bra ändå.

L-Sami
2006-12-30, 16:58
Axlar/Traps

Sittande Militärpress

8x60kg / L
5x70kg / M
4x65kg utan rygg stöd /Tungt
6x60kg u.r.s /Tungt
5x60kg u.r.s / Tungt

Hantelpress

7x25kg / u.r.s M
6x25kg / u.r.s T
5x25kg / u.r.s T
6x25kg / u.r.s T

Rear Delt Row

8x17kg
8x17kg
8x17kg

Reverse Flyes

6x15kg
6x15kg
6x15kg

Upright Row

6x45kg T
7x45kg T
6x45kg T

Hantelsido lyft

8x15kg
8x15kg
8x15kg

Shrugs

8x100kg
8x100kg
8x100kg
5x110kg
5x110kg

Kommentar

Riktigt seg idag. Provade militärpressar utan ryggstöd idag, det tog bättre på axlarna. Styrkan fanns där idag, men blev snabbt trött. Kändes som ett konditionspass, kort vila och tunga vikter. Var tvungen att köra så för att jag hade bara 30min på mig att köra 5 övningar 17 set *flex* . Det var ett jobbigt pass allmänt :Virro

ManuelIT
2007-01-02, 20:52
gött!

kan du bjuda på ditt schema?*drool*

L-Sami
2007-01-02, 22:19
Bröst och Vader

Snedbänkpress

7x82,5kg
5x85kg
5x85kg
5+ (1) hjälpt x 85kg

Bänkpress

6x90kg
4+(1) hjälpt x 90kg
3+ (3) negativa x 95kg
5+ (1) hjälpt x 85kg

Hantelsnedbänk

8x32,5kg
6x32,5kg
5x32,5kg

Hantelpress

6x32,5kg
5x32,5kg
4x32,5kg Bajs! *screwy*

Flyes snedbänk

6x20kg
6x20kg
5x20kg

Vadpress (stående)

12x130kg
10x150kg
8x180kg
7x180kg
8x180kg

Sittande Vadlyft

10x50kg
8x70kg
8x70kg

Kommentar

Första passet på nya året
Helt seg i huvet och kroppen innan jag ens började träna. Träningen gick ändå rätt så bra, trots att jag var extremt katabol på nyårsafton. Bjöd på det här att jag skulle inte vara 100% ikväll var förberedd på det. Nu får jag sänka ner de här katabola kvällarna och satsa på anabolismen nu i fortsättningen.
Väldigt utvecklande pass trots allt.

L-Sami
2007-01-02, 22:20
gött!

kan du bjuda på ditt schema?*drool*

Varsågod. :)

rolf
2007-01-02, 23:07
Du kan fan inte ha varit mycket katabol så jävla bra detdär passet verkar ha gått. Skärp dig, och kolla i min journal för ett äkta post-nyårspass. :D

Callel88
2007-01-02, 23:30
Tjena.*cupid* Har följt din träningsperiod här på forumet ett tag och samlat lite frågor. Du sa att du byggt seriöst i 10 mån ca?. Va det hårt med alla förbredelser? Jag har tränat själv i 3 år snart å blivit lite seriösare de senaste 8 månaderna men har fortf alltför hög bf% enligt mig själv men känner att en deff inte ligger inom synhåll än. jag är 187cm lång å ligger idag på 85kg, en ökning av ca 12kg sen 2005 och då vart jag lite småtjock. Ja kör idag lite lätt med kosttillskott och vitaminer. Hur funkar det för dig? Du hade ett antal olika "prepparar". Till sist vill ja ba säga att du vet va du snackar om ;) Fortsätter du som du gör vet jag vem jag kommer läsa om i Body om ett par månader.*flex*

L-Sami
2007-01-02, 23:47
Tjena.*cupid* Har följt din träningsperiod här på forumet ett tag och samlat lite frågor. Du sa att du byggt seriöst i 10 mån ca?. Va det hårt med alla förbredelser? Jag har tränat själv i 3 år snart å blivit lite seriösare de senaste 8 månaderna men har fortf alltför hög bf% enligt mig själv men känner att en deff inte ligger inom synhåll än. jag är 187cm lång å ligger idag på 85kg, en ökning av ca 12kg sen 2005 och då vart jag lite småtjock. Ja kör idag lite lätt med kosttillskott och vitaminer. Hur funkar det för dig? Du hade ett antal olika "prepparar". Till sist vill ja ba säga att du vet va du snackar om Fortsätter du som du gör vet jag vem jag kommer läsa om i Body om ett par månader.



Wow ..härligt att höra :D

Du sa att du byggt seriöst i 10 mån ca?.

Ja, nu har det blivit i stort sett 12 månader om man räknar bort två månaders deff.

Va det hårt med alla förbredelser?

Vilka förberedelser?

Ja kör idag lite lätt med kosttillskott och vitaminer. Hur funkar det för dig?

Jag äter i stort sett mycket mat, ligger på ett litet kaloriöverskott varje dag som jag håller kontroll över.

Kosttillskott som jag använder för tillfället är,

Star Nutritions Whey-80, Milk-90 och Carbo Flex
Eiselts Kre Alkalyn
Multivitamin/mineral tabletter
Extra C-Vitamin, Zink och Magnesium
och EsaPro

Haha, jag i BODY om några månader nja, det är lite väl mycket att ta i här nu :cool:

Tack ändå och lycka till med din träning :)

L-Sami
2007-01-03, 22:43
Biceps/Triceps

Biceps Stång Curl

8x45kg
6x45kg
7x45kg
6+2x45kg

EZ-Skotcurl

7x32,5kg
6x32,5kg
6x32,5kg
6x32,5kg

Hantelcurl på lutande bänk

5x15kg
6x15kg
3x15kg öööh! *grr27*

Hammercurl

6x15kg
6x15kg
6x15kg

Smalbänkpress

8x80kg
5x85kg
6x80kg
5x80kg

Dips KV + Vikt

8x30kg
8x30kg
5x30kg
6x30kg
8x30kg

Overhead Tri Extension

8x21kg
8x21kg


Kommentar

Varit trött och nere en del av dan idag. Träningen gick rätt så bra ändå, fast styrkan var inte riktigt med hela tiden. Inga större ökningar, 1 set med 85kg på smalbänken bara. Tricepsen var lite sega fortfarande från gårdagens bröst pass.

rolf
2007-01-03, 23:03
Tricepsen var lite sega fortfarande från gårdagens bröst pass.
Ja det märks ju när du bara kör dips med 30kg extra. Kamma dig! :D
:thumbup:

L-Sami
2007-01-03, 23:39
Ja det märks ju när du bara kör dips med 30kg extra. Kamma dig! :D
:thumbup:

Lätta vikter bebis! :)

L-Sami
2007-01-04, 22:26
Rygg/Mage

Chins KV+Vikt

5x10kg
4+2x10kg
5x10kg
4x10kg
5x10kg

Latsdrag

7x90kg
6x90kg
7x90kg
6x95kg
5x95kg
6x90kg

Stångrodd

6x70kg
8x70kg
7x80kg
7x80kg
6x80kg
8x80kg
5x80kg
6x80kg

8 set ab-crunches i maskin


Kommentar

Helt slut i kroppen och huvud ikväll, hade lite dålig motivation att dra till gymmet. Träningen gick ändå rätt så bra, piggnade till som vanligt när jag kom till gymmet, bra styrka idag men kändes lite segt ändå.

Sheogorath
2007-01-04, 22:30
Du är väldigt duktig L-Sami! Du är intresserad och motiverad och förbaskat stark i axlarna för din vikt. Kikar in i din journal då och då, och det kommer nog bli mer och mer. Keep up the good work!

L-Sami
2007-01-04, 22:33
Du är väldigt duktig L-Sami! Du är intresserad och motiverad och förbaskat stark i axlarna för din vikt. Kikar in i din journal då och då, och det kommer nog bli mer och mer. Keep up the good work!

Tack så mycket, jag gör mitt bästa :)

Jag väger 84kg för tillfället.

Sheogorath
2007-01-04, 22:38
Tack så mycket, jag gör mitt bästa :)

Jag väger 84kg för tillfället.

Okej, det var mer än jag fått för mig, men du är fan stark som stryk ändå :D. Godnatt, Sami-man!

L-Sami
2007-01-06, 16:26
Ben/Vader

Knäböj

10x90kg
7x110kg
5x130kg
7x120kg
6x120kg

Marklyft

8x100kg
8x110kg
6x120kg
5x120kg

Sittande Leg Curl

7x60kg
7x60kg
7x60kg

Stående vadpress

9x150kg
7x150kg


Kommentar

Orkade inte tänka på träningen idag, kände mig ledsen och förstörd. Ändå någorlunda bra prestationer i knäböj trots allt efter ett par tre veckors uppehåll från benträningen.

L-Sami
2007-01-07, 19:18
Axlar/Traps/Mage

Militärpress

8x60kg
8x60kg
6+2x60kg
6+2x60kg

Hantelpress

8x25kg
8x25kg
6+2x25kg
8x25kg

Rear Delt Row

8x17kg
8x17kg
8x17kg

Reverse Flyes

7x15kg
8x15kg
7x15kg

Upright Row

7x45kg
7x45kg
7x45kg

Hantel Sidolyft

6x17kg
6x17kg
6x17kg

Shrugs

5x120kg
5x120kg
7x110kg

Hantel Shrugs

7x40kg
5x40kg
7x40kg

7 set crunches i maskin


Kommentar

Var jätte seg idag, vaknade inte förrän vid kl 16:00. Hade ingen större lust att träna idag, märkte inget negativt på styrkan ändå. Passet tog 1,5h, så det var lite längre vila mellan seten, ville ta det rätt så lungt. Bra träningsvärk i benen från gårdagens benpass, kan knappt röra mig. Nu blir det vila här resten av kvällen.

L-Sami
2007-01-08, 22:20
Biceps/Triceps

Stång Curl

6+2x45kg
7x45kg
8x45kg
6+3x45kg

EZ-Skottcurl

8x32,5kg
7+2x32,5kg
6+2x32,5kg
6+3x32,5kg

Hantelcurl i lutande bänk

6x14kg
5+3x14kg
6+3x14kg

Hammercurl

6x14kg
6x14kg


Smalbänkpress

6x80kg
8x80kg
6x80kg
5x80kg

Dips KV+Vikt

6x30kg
6x30kg
6x30kg
6x30kg
6x30kg

Liggande Hantel Tri Ext

8x12kg
8x12kg


Kommentar

Rätt så pigg i början av passet, fast efter de två första biceps övningarna började jag segna. Orkade prestera hyfsat ändå triceps övningarna. Finslipade min dips teknik nu något, från de senaste gångerna. Helt okej pass annars, är bara helt slut nu.

Brooklyn
2007-01-08, 22:32
fin curl, och framförallt, bra dips :) :) :)

Beecher
2007-01-08, 22:36
Kul att smalbänkarna börjar bli riktigt bra nu!

L-Sami
2007-01-08, 22:41
Brooklyn

Jag har kört med den här vikten nu på dips i ett antal veckor och nu har jag styrkan att finslipa på tekniken mera.

Beecher

Har hittat tekniken nu på smalbenkz

L-Sami
2007-01-10, 23:08
Bröst¨

Morgonvikt: 85,9kg

Snedbänkpress

8x80kg
8x80kg
6x85kg
3+1+(1) neg. x 90kg

Bänkpress

8x85kg
7x85kg
3+ (3)negativa x 100kg
3 + (1)negativ x90kg
7x80kg
5x80kg
5x80kg

Snedhantelpress

4x35kg
3+2x32,5kg

Sneda Flyes

3x20kg
6x17kg
6x17kg


Kommentar

Pigg och välmående ikväll. Snedbänk och vanlig bänk tog död på mina bröst, så resten av övningar gick så där. Bästa prestationen för dan var ändå 3 egna reps bänkpress + 3 negativa reps. När jag kan köra 5 reps på 100kg, då ligger jag jävligt bra till, är inte så långt ifrån nu. Roligt att köra med såna här vikter.