handdator

Visa fullständig version : Kan man byta grafikkort i bärbara datorer?


Niclaaas
2006-08-18, 21:25
har en laptop från dell, ganska hyfsad förutom grafikkortet. går det att byta? tänkte något geforcekort modell "inte nyaste". vet inget om datorer så det är lika bra att fråga ;)

Piranha
2006-08-18, 21:27
har en laptop från dell, ganska hyfsad förutom grafikkortet. går det att byta? tänkte något geforcekort modell "inte nyaste". vet inget om datorer så det är lika bra att fråga ;)


Dem flesta modeller levereras med ett fåtal olika grafik optioner, det kan finnas en bättre modell till just den maskin du har men det är väldigt specifik hårdvara och priset kommer ligga därefter. (grafiken monteras som dotterkort på moderkortet och skall vara anpassat efter det.)



Gå in på tillverkaren sida sök ibland ÅF för reservdelar och försök hitta den vägen.

Niclaaas
2006-08-18, 21:28
Dem flesta modeller levereras med ett fåtal olika grafik optioner, den kan finnas en bättre modell till just den maskin du har men det är väldigt specifik hårdvara och priset kommer ligga därefter.

Gå in på tillverkaren sida sök ibland ÅF för reservdelar och försök hitta den vägen.

OK, tack. lät ju inte alltför muntert.

Piranha
2006-08-18, 21:29
OK, tack. lät ju inte alltför muntert.


Nej, inget jag rekomenderar att byta själv heller spräcka en bärbar i 200 delar.

Niclaaas
2006-08-18, 21:30
Nej, inget jag rekomenderar att byta själv heller spräcka en bärbar i 200 delar.

haha, ingen risk att jag skulle försöka mig på...