handdator

Visa fullständig version : Koffeintabletter till Kolozzeum webshop?


MrBoris
2006-08-18, 06:42
Come on folks, I know you want them!:hbang: *flex* :cool:

Davil
2006-08-18, 06:45
Tankeläsare ! Igår ställde jag just den frågan till fairing via pm.
Jag tror det skulle bli en storsäljare !

MrBoris
2006-08-18, 06:48
aa jag med utan tvekan:bow:

Absinteh
2006-08-18, 06:52
Kan ni berätta poängen med dem?

MrBoris
2006-08-18, 06:55
Kan ni berätta poängen med dem?

en termogen(förbrännings) effekt och en ergogen (prestationshöjande) effekt torde väl vara det perfekta verktyget för en gymmande person? *flex*

Baha
2006-08-18, 07:32
koffeintabletter

o kanske snus o cigg med

pez kunde ju modella igen

OggeP
2006-08-18, 08:05
Koffeintabletter är det bästa jag vet innan träning. Oslagbart.

Baha
2006-08-18, 08:11
tycker ni att ni får bättre effekt av koffeintabletter än vanligt kaffe?

King Grub
2006-08-18, 08:19
tycker ni att ni får bättre effekt av koffeintabletter än vanligt kaffe?

Koffein från kaffe har inte en ergogen (prestationsförbättrande) effekt, vilket rent koffein har, även om det rör sig om lika stor mängd.

Absinteh
2006-08-18, 10:06
Vad finns det för nackdelar? Enormt beroende?

jwzrd
2006-08-18, 10:07
Vad finns det för nackdelar? Enormt beroende?

Att du förskjuter kroppens VilaNuFfs-signal för långt så att du blir övertränad.

Absinteh
2006-08-18, 10:16
Inget annat? Blir du inte väldigt beroende?

King Grub
2006-08-18, 10:21
Det är inte heroin det handlar om.

Absinteh
2006-08-18, 10:26
Jag menar, kommer du inte känna dig väldigt hängig ifall du inte skulle få i dig det?

Jan
2006-08-18, 10:27
Jag menar, kommer du inte känna dig väldigt hängig ifall du inte skulle få i dig det?

Av egna erfarenheter, lätt huvudverk. Som att vara beroende av kaffe, om du intar det nog ofta.

jwzrd
2006-08-18, 10:32
Inget annat? Blir du inte väldigt beroende?

Jag kan inte svara för dig eller för någon annan. Jag blir inte mer än "bara" ritualberoende av koffein i form av tabletter. Alltså att jag måste ta 1 om det nu är 1 jag tar för att stjärnorna ska ligga i rätt tecken innan passet. Substansen som sådan, även om jag dricker en kanna kaffe per dag, påverkar mig inte så. Jag är bereonde i en eller annan form av kaffe, men det tror jag handlar mer om belönings-/detärgott-aspekten än koffeinet i sig.

Fultjack
2006-08-18, 10:48
jag hade inte beställt det iaf, då jag kan få tag på billiga koffeintabletter lokalt :thumbup:

Absinteh
2006-08-18, 10:55
Apoteket har väll?
Innehåller koffeintabletter antioxidanter, som kaffe?

Inzza
2006-08-18, 10:58
Apoteket har väll?
Innehåller koffeintabletter antioxidanter, som kaffe?

Har du gott om pengar och är villig att betala överpris så kan du väl gå till ditt apotek.. jag har en vän som har ett eget apotek, bättre så.

nutz
2006-08-18, 13:00
jag har en vän som har ett eget apotek, bättre så.

Låter som Fixar-Frasse på hörnet :D

Simon.
2006-08-18, 13:16
Det finns iofs LEAN i shoppen, vilket ska vara bättre än enbart koffein:
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=24&products_id=129

melancoolio
2006-08-18, 13:31
Det finns iofs LEAN i shoppen, vilket ska vara bättre än enbart koffein:
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=24&products_id=129

Ganska dyrt alternativ!

Yankeee
2006-08-18, 13:40
Ganska dyrt alternativ!

Minst sagt. Många gillar iof att betala överpris för "samma sak".

MrBoris
2006-08-18, 15:09
menar det, det är ju koffeinet som är "huvudingrediensen" som man vill åt.*popcorn*

paddanboy
2006-08-18, 23:05
Koffein bidrar till ökad tinitus(försvinner när koffeinet är ur kroppen). Det är lite av en nackdel, men ger en påminnelse om att skydda öronen inför framtiden vid högljudda aktiviteter.

OggeP
2006-08-18, 23:16
Det finns iofs LEAN i shoppen, vilket ska vara bättre än enbart koffein:
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=24&products_id=129

Då kan man likaväl köpa Red Bull, det är ungerför samma pris. Visst LEAN är en bra produkt, men det bli fruktansvärt dyrt jämfört med rent koffein.

FreCKo
2006-08-19, 00:44
Koffein bidrar till ökad tinitus(försvinner när koffeinet är ur kroppen). Det är lite av en nackdel, men ger en påminnelse om att skydda öronen inför framtiden vid högljudda aktiviteter.

Nja alltså, överdriven konsumtion av koffein stressar på ett sånt sätt att man får tinnitus, men du kan liksom få tinnitus av vad fan som helst ;) Lever du som en amerikan (notera en FET amerikan) så kan du få tinnitus, du kan få tinnitus av vissa läkemedel (men antidepressiva kan bota tinnitus *screwy* ), taskigt bett, blodcirkulationssvårigheter, skador på nacken/skallen/käken...

Med andra ord, om du inte överkonsumerar och vet med dig att du är ganska lättpåverkad av "starkare" grejer (typ om du blir hyper av en kopp kaffe även om du druckit det ett bra tag) så kanske du ska ta det lugnt med koffeintabletter... Men för resten är det bara att knapra på, ett piller innan gymmet skadar inte.

FreCKo
2006-08-19, 00:45
Då kan man likaväl köpa Red Bull, det är ungerför samma pris. Visst LEAN är en bra produkt, men det bli fruktansvärt dyrt jämfört med rent koffein.

Riktiga män dricker Hustler för typ 5 spänn burken från Netto :bow:

martynj
2006-08-19, 01:02
Koffein från kolo hade varit underbart! I dagsläger tvingas jag knapra på apotekets 100mg-are ;)

Yankeee
2006-08-19, 06:14
Med andra ord, om du inte överkonsumerar och vet med dig att du är ganska lättpåverkad av "starkare" grejer (typ om du blir hyper av en kopp kaffe även om du druckit det ett bra tag) så kanske du ska ta det lugnt med koffeintabletter... Men för resten är det bara att knapra på, ett piller innan gymmet skadar inte.

Iof väldigt tveksamt att koffeintabletter skulle vara någon fara. Tar man för träning tar man 200-600 mg några gånger i veckan. Det är ingenting jmf med vad svensson får i sig av kaffeintaget.

paddanboy
2006-08-19, 09:48
Nja alltså, överdriven konsumtion av koffein stressar på ett sånt sätt att man får tinnitus, men du kan liksom få tinnitus av vad fan som helst ;) Lever du som en amerikan (notera en FET amerikan) så kan du få tinnitus, du kan få tinnitus av vissa läkemedel (men antidepressiva kan bota tinnitus *screwy* ), taskigt bett, blodcirkulationssvårigheter, skador på nacken/skallen/käken...

Med andra ord, om du inte överkonsumerar och vet med dig att du är ganska lättpåverkad av "starkare" grejer (typ om du blir hyper av en kopp kaffe även om du druckit det ett bra tag) så kanske du ska ta det lugnt med koffeintabletter... Men för resten är det bara att knapra på, ett piller innan gymmet skadar inte.

Så du menar att koffein till och med kan orsaka tinnitus? Jag trodde enbart det var temporärt och uppfattat det så när jag slutat. Måste kollas upp i sådana fall.

Se upp med kaffekonsumtion eftersom tinnitus kan bli värre av stora mängder koffein och effekten kan sitta i ett helt dygn.

MrBoris
2006-08-19, 10:00
Nå vad säger Fairing och Webshopen, tror ni det kan bli aktuellt med koffeintabletter?*flex*

Bönne
2006-08-19, 10:32
Säljs det för 4kr grammet eller lägre så funkar det för mig.

Inzza
2006-08-19, 11:07
Låter som Fixar-Frasse på hörnet :D

tysen gånger bättre än alla andra!

AFanatic
2006-08-19, 14:12
Förra gången jag beställde kosttillskott hängde det på var koffeinet fanns. Så ja tack.

FreCKo
2006-08-19, 15:51
Paddanboy: Kan göra det, ja. Tinnitus är en jäkla lustig sjukdom, den kan gå över efter en dag, efter en vecka, efter en månad... Liksom, när som helst *screwy* Hade en polare som fick tinnitus, han gjorde inte ett SKIT för att hjälpa det, två år senare var den borta.

Iof väldigt tveksamt att koffeintabletter skulle vara någon fara. Tar man för träning tar man 200-600 mg några gånger i veckan. Det är ingenting jmf med vad svensson får i sig av kaffeintaget.

Som sagt, vet man med sig att man inte tål så mycket kaffe är koffeintabletter rätt dåligt, men man kan alltid prova. Upptäcker man att det börjar pipa så ska man sluta på direkten och hoppas på att det går över. Annars kan man ju ta en halv tablett.

Sen ska det tilläggas att det inte tillhör normaliteten att man får tinnitus av kaffe/koffein, utan då snackar vi att antingen överkonsumera skiten (ORDENTLIGT) eller i samband med annat (typ stress osv) kan det orsaka.

ramagoen
2006-08-19, 16:12
Ja! det är avgörande om jag ska handla här eller inte. *slap* Apotekets börjra bli så jävla dyrt nu i längden *cry*

HenrY
2006-08-19, 17:19
Förra gången jag beställde kosttillskott hängde det på var koffeinet fanns. Så ja tack.

Har faktiskt varit så för mig några ggr med.

Som Ogge sa, det finns inget bättre och mer prisvärt än vanligt koffein!*flex*

MrBoris
2006-08-20, 15:02
jag håller med, detta är ju så klart orsaken till att jag la upp pollen.. skulle koffeintabletter finnas i shopen skulle inte valet vara svårt vart ifrån jag skulle handla mina kosttillskott...:cool:

L-Sami
2006-08-20, 18:04
Rent koffein 200mg per tablett under 100kr, är som ett kilo godis för 1kr för barn. Så webshopen borde börja sälja såna koffeintabletter, så att inte konkurrenterna leder med så mycket :)

Davil
2006-08-23, 13:26
Nå vad säger Fairing och Webshopen, tror ni det kan bli aktuellt med koffeintabletter?*flex*
Jag har mailat kolo-shoppen och även skickat privat PM, men jag får inget svar tråkigt nog...

Pez
2006-08-23, 13:34
Jag har mailat kolo-shoppen och även skickat privat PM, men jag får inget svar tråkigt nog...
Vill du att dom som pysslar med shoppen lägger sin tid på att sköta utskick, ge service till dom som har frågor som kräver svar etc.. eller vill du att dom ska sitta och skicka verifikationer på att dom tagit del av dina och andras önskemål? Om dom inser att det finns en efterfrågan på en produkt så undersöker dom huruvida det går att ta in en sådan produkt i sortimentet.

OggeP
2006-08-23, 13:36
Vill du att dom som pysslar med shoppen lägger sin tid på att sköta utskick, ge service till dom som har frågor som kräver svar etc.. eller vill du att dom ska sitta och skicka verifikationer på att dom tagit del av dina och andras önskemål? Om dom inser att det finns en efterfrågan på en produkt så undersöker dom huruvida det går att ta in en sådan produkt i sortimentet.

Trevligt svar. :thumbup:

Pez
2006-08-23, 13:50
Trevligt svar. :thumbup:
Jag är alltid trevlig. :)
Visst kan svaret anses vara lite "kort" - men budskapet gick väl fram? :D

Så vill jag påpeka att jag inte har nåt med shoppen att göra, men jag har i vart fall viss insyn i hur det fungerar när man tar in nya produkter. Its a litte thing called "allmänbildning". ;)

När det gäller Kollo så är det Lasse som har sista say-so när det gäller produkter, sortiment etc.. och han vill ge sina kunder bra produkter av hög kvalitet, därför släpper han inte ut "månadens hype-produkt" lite hit och dit som vissa shoppar/företag gör (visserligen lite OffTopic i den här diskussen, men värt ett påpekande i sammanhanget).
I fallet med koffein så vet jag inte hur lagstiftning osv ser ut när det kommer till försäljning, det är ju ett "gråzons"-preparat på Apoteket typ.
Att sen andra shoppar säljer koffein behöver inte betyda att det är tillåtet enl gängse förordningar.

Se huvudvärkstabletter tex.

OggeP
2006-08-23, 14:13
Jag är alltid trevlig. :)
Visst kan svaret anses vara lite "kort" - men budskapet gick väl fram? :D

Så vill jag påpeka att jag inte har nåt med shoppen att göra, men jag har i vart fall viss insyn i hur det fungerar när man tar in nya produkter. Its a litte thing called "allmänbildning". ;)

När det gäller Kollo så är det Lasse som har sista say-so när det gäller produkter, sortiment etc.. och han vill ge sina kunder bra produkter av hög kvalitet, därför släpper han inte ut "månadens hype-produkt" lite hit och dit som vissa shoppar/företag gör (visserligen lite OffTopic i den här diskussen, men värt ett påpekande i sammanhanget).
I fallet med koffein så vet jag inte hur lagstiftning osv ser ut när det kommer till försäljning, det är ju ett "gråzons"-preparat på Apoteket typ.
Att sen andra shoppar säljer koffein behöver inte betyda att det är tillåtet enl gängse förordningar.

Se huvudvärkstabletter tex.

Sådärja, du kan ju :D

Nitrometan
2006-08-23, 14:30
Ja, för fashiken!

Kan ni berätta poängen med dem?
Man blir pigg. De har en termogen effekt.

MrBoris
2006-08-23, 15:12
Ja, för fashiken!


Man blir pigg. De har en termogen effekt.

och en ergogen (prestationshöjande) effekt....

Davil
2006-08-23, 17:26
Vill du att dom som pysslar med shoppen lägger sin tid på att sköta utskick, ge service till dom som har frågor som kräver svar etc.. eller vill du att dom ska sitta och skicka verifikationer på att dom tagit del av dina och andras önskemål? Om dom inser att det finns en efterfrågan på en produkt så undersöker dom huruvida det går att ta in en sådan produkt i sortimentet.
Jag har aldrig krävt ett svar, jag skrev bara att det var lite tråkigt.

Det har alltid hänvisats till att emaila shoppen då folk har haft frågor om div. produkter förr.
Jag är själv försäljare och om någon mailar mig en fråga, så ser jag det som självklart att svara kunden så jo, jag tycker man bör vara så pass serviceinriktad att svarar sina kunder. Vill man inte säga ja, eller nej på frågan om framtida försäljning av koffeintabletter så kan man alltid slingra sig undan genom att säga : ja men vi har ju redan LEAN :)

Jag vill samtidigt säga det att jag tycker Fairing är No. 1 bland alla kosttillskottsföretag...Såe...ja änte bittär :)

Nithian
2006-08-23, 17:47
Koffein från kaffe har inte en ergogen (prestationsförbättrande) effekt, vilket rent koffein har, även om det rör sig om lika stor mängd.


Cola light har det en ergogen effekt?

Callister
2006-08-23, 18:19
Det viktigaste ändamålet är självklart att koffein i samband med nikotin ger förbränningen en boost som heter duga. *kissass*