handdator

Visa fullständig version : Effektiv bodybuilding


Johan1685
2003-01-11, 17:57
Är det någon här som har läst boken effektiv bodybuilding? vad tyckte ni om den?


Jag undrar ju också vilken som är bäst effektiv bodybuilding eller avancerad bodybuilding. Jag är ju inte speciellt avancerad själv har endast tränat drygt ett år så vilken bok borde jag satsa på?

The Dwag
2003-01-11, 18:02
Originally posted by Johan1685
Är det någon här som har läst boken effektiv bodybuilding? vad tyckte ni om den?


Jag undrar ju också vilken som är bäst effektiv bodybuilding eller avancerad bodybuilding. Jag är ju inte speciellt avancerad själv har endast tränat drygt ett år så vilken bok borde jag satsa på?

boken effektiv bodybuilding är skriven av en komplett idiot ! Skall du föja programmen där så får du nog äta lite mediciner eller så får du fjompa dig genom övningarna ! Kolla bara hur Ove Rytter ser ut nu då han gått av "vitaminerna" ! :laugh:


Blev inte bättre för jag såg tönten i silver/svart rutiga byxor på Fitness Festen efter Expot ! :laugh:

spinkoo
2003-01-11, 18:12
Jag har läst den. Tycker den är väldigt knasig :blah:

Johan1685
2003-01-11, 18:14
hehe, ja det lät ju inte så positivt. Jag har skummat runt lite på bk:s sida och sett hans program i boken och det är väl lite hög volym och lite konstig ordning på övningarna, t ex rygg före ben.

goa_killen
2003-01-11, 18:24
Har rytter dopat sig??

The Dwag
2003-01-11, 18:41
Köp - A Warriors Story av Dorian Yates ! en bra bok

Pudzianovski
2003-01-11, 18:44
Originally posted by The Dwag
Köp - A Warriors Story av Dorian Yates ! en bra bok

VAR kan man köpa den??

på nätet? skulle gäran vilja kolla om den verkar bra..

The Dwag
2003-01-11, 19:00
Originally posted by Pudzianovski


VAR kan man köpa den??

på nätet? skulle gäran vilja kolla om den verkar bra..


Tror den finns på B&K Hemsida !

Pudzianovski
2003-01-11, 19:10
Originally posted by The Dwag



Tror den finns på B&K Hemsida !


Nej, den fanns inte där (jag såg den iaf inte).


Någon kanske har en direkt länk till ngn sida?

The Dwag
2003-01-11, 19:24
Ring till Marknadsservice på telefon 08-87 04 66 för att beställa Dorians senaste bok.

Slartibartfast
2003-01-11, 19:51
Effektiv överträning?

Jag tyckte nog den var lite blaj när jag läste den. Ove rytter menar att man bara kan gå upp 1-2 kg i muskler per år. Hmm...

Nej, köp nån annan bok. Beyond Brawn är enligt mig väldigt bra och inspirerande, om du kan förbise McRoberts jobbiga predikande om att hans sätt att träna är det enda rätta och att alla andra går på droger.

Har Rytter verkligen kurat?

Bamse
2003-01-11, 20:02
Originally posted by Slartibartfast
om du kan förbise McRoberts jobbiga predikande om att hans sätt att träna är det enda rätta

Å andra sidan är det ju inget färdigt "this program fits everyone" han lägger fram i boken - han vill ju att man ska hitta det upplägg som passar den enskilde individen. Men jag förstod vad du menade.

Johan1685
2003-01-11, 20:19
Jag har redan beyond brawn, brawn och the insiders tell-all handbook on weighttraining technique. Dom är ju bra och heltäckande men McRobert är lite extrem ibland vad det gäller skador och sånt, efter man har läst i boken vågar man knappt stiga upp från stolen.

Sen beror det ju på hur man tränar om McRoberts teorier fungerar, när jag kunde pressa mig till failure i alla övningar fungerade det ju bra men nu på senare tid har jag fått en ryggskada och en liten skada i axeln så nu är man ju inte så sugen nå mera på att träna till failure. Nu blir det lite mer disco träning för att inte gå sönder helt men jag ändrar mig nog så småningom och börjar köra stenhårt igen.

Big_ShaQ
2003-01-11, 20:30
Ja skulle bara säga skitt i att köpa boken och spendera din tid på att exprimentera dig framåt. Lär dig the basic och alla övningar. Ingen kan säga exact vad som funkar för dig Ir vilket program som passar bäst för dig. Spendera dina pengar på mat....gör av me på nyttiga saker. När ja började träna så hade ja inte äns läst nåt bok Ir visste inte överhuvudtaget nånting om styrketräningen. Allt började med att min kussin tog mig till gymet där han tränade och ja fastnade för d. Gubbarna där hjälpte mig o gav mig råd o tips. En av de blev min idiol....han va runt 70-75 år o träna fortfarande.....big respect. :muscle:

Örjan
2003-01-11, 23:21
Originally posted by Johan1685
Sen beror det ju på hur man tränar om McRoberts teorier fungerar, när jag kunde pressa mig till failure i alla övningar fungerade det ju bra men nu på senare tid har jag fått en ryggskada och en liten skada i axeln så nu är man ju inte så sugen nå mera på att träna till failure. Nu blir det lite mer disco träning för att inte gå sönder helt men jag ändrar mig nog så småningom och börjar köra stenhårt igen.

Utan att diskutera huruvida Effektiv bodybuilding är bra eller dålig. Den riktar sig till extrema nybörjare, och ger kanske inte mycket för en som tränat ett år och läst några böcker. Å andra sidan innehåller den beskrivningar och foton på många discoövningar, om du har liten repertoar av dem. Den tar upp rätt många övningar i jämförelse med McRoberts handbook, men är mycket mer kortfattad i beskrivningarna av dem.

Chris
2003-01-11, 23:40
Hehe, ingen mer än jag som köper sina rojds från Anabola-Ove? :notme: :angel:

Allan
2003-01-12, 00:11
Bra Örjan; man behöver lite av det perspektivet också. Självklart kan man läsa Rytters böcker med utbyte, även om perspektivet och kunskaperna om byggning förändrats genom åren. Jösses, ni skulle läsa en del av Arnolds böcker från 70-talet (som f ö spökskrevs av Bill Dobbins, tror jag det var). Det vi kunde om kosten och träningen bara för tie år sen är rent nonsens mot vad ordnära gymbesökare kan idag.

allan

The Dwag
2003-01-12, 01:25
:insane: :devil: :insane: :devil: :insane:

Bamse
2003-01-12, 01:32
Vägrade tjejen släppa till ikväll eller vad är felet Dwaggie? :sleep:

Chris
2003-01-12, 01:34
Va, känner jag Ove Rytter? Coolt! :hbang:

Allan
2003-01-12, 10:08
Vad?


allan

The Dwag
2003-01-12, 10:18
Originally posted by Allan
Vad?


allan

asch skit i det jag tål inte sprit (vilket du kanske kan läsa då Pez gjorde en Qute på mig) och jag tål inte Ove Rytter eller B&K heller vare sig jag är full eller nykter! Inget att bry dig om...

JJ
2003-01-12, 12:11
Jag trodde du skulle hålla upp ett halvår?

PDS
2003-01-12, 13:05
Det är ingen lag på att du måste följa träningsprogrammen i boken! med hjälp av dom utförliga bilder och beskrivningar som finns i boken så kan man faktiskt göra ett eget program.

The Dwag
2003-01-12, 13:56
Originally posted by JJ
Jag trodde du skulle hålla upp ett halvår?

Trodde jag med! Men då min seriösa kosthållning/diet är flyttad till Måndagen 13:e Januari så var det bäst att passa på… för idag slås spriten som är kvar hemma ut i slasken! :thumbup:

-squat-
2003-01-12, 15:08
Originally posted by Örjan


Utan att diskutera huruvida Effektiv bodybuilding är bra eller dålig. Den riktar sig till extrema nybörjare, och ger kanske inte mycket för en som tränat ett år och läst några böcker. Å andra sidan innehåller den beskrivningar och foton på många discoövningar, om du har liten repertoar av dem. Den tar upp rätt många övningar i jämförelse med McRoberts handbook, men är mycket mer kortfattad i beskrivningarna av dem.

grejen är den att rytter utför många övningar fel. och visar nästan bara maskinövningar som smithen. ingen höjdare om man vill ha rygg,knän,axlar,armbågar och leder som håller.

-squat-
2003-01-12, 15:14
Originally posted by goa_killen
Har rytter dopat sig??

Ännu en orsak till att inte köpa den boken. han predikar om att han är ren. "träna som jag har gjort så blir du lika stor.titta vad bra det kan gå utan steroider".

dömmer absolut inte ut folk som använder/ har använt steroider.
men snälla lura inte kidsen till att träna som en kille som kurar.

Allan
2003-01-12, 15:50
Känner du Ove eftersom du uttrycker dig så tvärsäkert om honom?


allan

-squat-
2003-01-12, 15:55
Originally posted by Allan
Känner du Ove eftersom du uttrycker dig så tvärsäkert om honom?


allan

nej det gör jag inte. som sagt all respekt för ove rytter.
men inte ens han har rent mjöl i påsen.

Nils
2003-01-12, 16:08
Nu kan ju inte heller jag säga att Rytters träningsmetoder är så himla bra. Men vad kom det här med kurer in?
Så långsamt som han skaffat muskler under så lång tid så verkar det osannolikt. De jag sett som kurat och tränat ordentligt har fått klart tydliga resultat.
Är det bara svartmålning av honom för skoj skull eller?
Och han har alltid varit ganska liten, det behövs inte så himla mycket mindre muskler och mer fett på honom nu när han slutat träna på allvar för att han inte skall se så mycket ut för världen. Det betyder inte något om kurer.
Nils

Allan
2003-01-12, 16:17
Bra Nils - god sammanfattning!


allan

The Dwag
2003-01-12, 16:38
Originally posted by Allan
Bra Nils - god sammanfattning!


allan

Får han betyg med..? så där låter lärare då man gick i mellanstadiet !

-squat-
2003-01-12, 16:45
Originally posted by Nils
Nu kan ju inte heller jag säga att Rytters träningsmetoder är så himla bra. Men vad kom det här med kurer in?
Så långsamt som han skaffat muskler under så lång tid så verkar det osannolikt. De jag sett som kurat och tränat ordentligt har fått klart tydliga resultat.
Är det bara svartmålning av honom för skoj skull eller?
Och han har alltid varit ganska liten, det behövs inte så himla mycket mindre muskler och mer fett på honom nu när han slutat träna på allvar för att han inte skall se så mycket ut för världen. Det betyder inte något om kurer.
Nils

Hur vet du att han verkligen bara ökade 0.8kg muskler per år?
kanske bara nått han säger.
svartmålning är det inte. du har inte tänkt på att jag kanske känner folk som sålt grejer till honom?

Pez
2003-01-12, 17:36
Originally posted by The Dwag


Får han betyg med..? så där låter lärare då man gick i mellanstadiet !

Men Dwaggen... skulle du inte hälla spriten i slasken?? :D

/pez

Linn
2003-01-12, 18:16
men hallå alla ni forumdeltagare som diskuterar ove, böcker och droger och allt vad det nu är. Oavsett hur det förhåller sig, är det verkligen nödvändigt att kasta skit över Ove Rytter som person?

Jag har ingen som helst aning om vad han gjort eller inte så jag uttalar mig inte i frågan.

Men å andra sidan varför bry sig om andra väljer att förstöra sina liv? Jag tycker det är är upp till var och en.

Självklart är det aldrig kul när det kommer till tävling, man tävlar ju tyvärr inte på samma villkor.
De flesta som tar sterioder och annat är faktiskt unga pojkar som vill ha muskler snabbt. Men det finns ingen genväg, det inser de nog förr eller senare.

Vad gäller Rytters bok så har jag läst den, men det var jädrans länge sedan så man kommer inte ihåg nåt. Har iallafall lärt mig lika mycket på annat håll.

Linn

Allan
2003-01-12, 18:19
Ok Dwag - ska skärpa till mig :)

allan

The Dwag
2003-01-12, 21:27
Originally posted by Pez


Men Dwaggen... skulle du inte hälla spriten i slasken?? :D

/pez

Jappz det finns inget kvar ! :cryout:

I morgon börjar dieten då blir det kul.... :D

Sen skall jag sluta vara otrevlig med "tror jag" :smokin:

Lellan
2003-01-12, 21:38
Originally posted by -squat-


du har inte tänkt på att jag kanske känner folk som sålt grejer till honom?

En tanke bara: är det inte smart av dem som säljer sådant att hävda att de sålt till olika personer som tar avstånd från aas och hävdar att de fått sina resultat på naturlig väg?

För att ta bort den där sista lilla tvekan hos "kunden", rättfärdiga det man säljer och att övertyga folk att man inte kan bygga muskler "ren"?

En som säljer sådant och påstår att han sålt till tex Ove ökar ju sin "cred" medans Ove har en hel del att förlora på att bli ertappad?

Bara en tanke.. :)

Pez
2003-01-12, 21:45
Originally posted by Lellan


En tanke bara: är det inte smart av dem som säljer sådant att hävda att de sålt till olika personer som tar avstånd från aas och hävdar att de fått sina resultat på naturlig väg?

För att ta bort den där sista lilla tvekan hos "kunden", rättfärdiga det man säljer och att övertyga folk att man inte kan bygga muskler "ren"?

En som säljer sådant och påstår att han sålt till tex Ove ökar ju sin "cred" medans Ove har en hel del att förlora på att bli ertappad?

Bara en tanke.. :)

Lellan - jag förstår din tanke, men det är ganska långsökt. Din vanliga AAS-dealer behöver inte marknadsföra sina produkter speciellt hårt för att sälja bra.

Däremot kan väl nån som velat vara lite "tuff" sagt såna saker..vad vet jag?

/pez

Lellan
2003-01-12, 21:48
Originally posted by Pez


Lellan - jag förstår din tanke, men det är ganska långsökt. Din vanliga AAS-dealer behöver inte marknadsföra sina produkter speciellt hårt för att sälja bra.

Däremot kan väl nån som velat vara lite "tuff" sagt såna saker..vad vet jag?

/pez

Ja, tuff då..:oh

Å vaddå "min".. :nono: Skulle aldrig komma på tanken. :)