handdator

Visa fullständig version : Pinglan är på G


Sidor : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Pinglan
2003-05-01, 13:59
Originally posted by Allan

:hbang:
Du är någe förbaskat stark!:love:

Och jag har visst läst din journal tidigare, men du har fått så mycket kloka råd att det både räckt och blivit över...



allan

Tack allan :thumbup: Själv kan jag dock inte låta bli att gräma mig över att jag måste minska ner vikterna så pass mycket när jag kör utan dragremmar. Och som sagt, händerna!!!! Vad ska jag göra, har du nåt bra tips?


Janna: en halv frivändning, ja kanske är det det jag gör :bpump: Ska kolla upp på fredag som sagt.

Allan
2003-05-01, 15:22
Originally posted by Pinglan


Stången från golvet upp på framsida axlar, samtidigt ner i knäböj: (jösses, jag kan verkligen förklara!!)


Dy förklarar jättebra! En frivändning helt enkelt!

allan

Pinglan
2003-05-03, 07:42
Igår blev det ett pass tyngdlyftningsträning igen. Massor av spänsthopp uppför trappa, därefter tekniknötning med ryckböj, frivändning, hängvändning, hängryck, gäddhäng...nej det var visst nåt annat det ;) , puschpress, kickpress, ja jag vet inte allt vad jag gjorde. I vilket fall som helst så var det sååååå himla kul, jag längtar redan till nästa pass på måndag.
Nu ska jag in till Norrköping för att titta på mina klubbkamrater som tävlar i elitserien idag. Ska också bli kul, har aldrig sett en tyngdlyftartävling förut. :bpump:

emmzan
2003-05-03, 08:00
Räknar med att du är den som kommer skrika högst på tävlingen!!:cool:

Pinglan
2003-05-03, 14:26
Originally posted by emmzan
Räknar med att du är den som kommer skrika högst på tävlingen!!:cool:

Du kan lita på mig emmzan, jag var verkligen högljudd ;) Det var riktigt spännande och kul att se på tävlingen. Snacka om adrenalinpåslag!!! Flera av killarna satte PB och en av de yngre grabbarna klarade 100-kg gränsen (i stöt) för första gången, han blev så lycklig att han nästan grät! Härligt!!!

En sak som jag kom underfund med när jag tittade på tävlingen är att jag inte gör (och aldrig har gjort) tillräckligt djupa knäböjar när jag tränar. Herregud, man måste ju tokdjupt ner i lyftmomenten. Jag har alltid gått en bit under 90 grader när jag kör knäböj, men aldrig i närheten av så djupa som jag såg idag :em: Måste börja om från början där med andra ord, ska träna tokdjupa böjar redan imorgon. Varje dag lär man sig något nytt!!!

Idag är den stora frågan om jag ska springa eller inte! Det regnar och jag blir ju toksugen, men benen och förresten hela den övriga kroppen också skriker efter att få vila. Har ont lite överallt sedan igår. Vi får se hur jag gör. Någon gång måste jag ju lägga av med löpningen, jag förstår ju det. Ja, ja, den som lever får se.

TheSQUAT
2003-05-04, 10:23
Dyngdjupa böjjar ja...bara att svälja stoltheten och sänka vikterna. Håller på att slipa på det själv som du ju såg. Men det enda jag känner att jag fått ut av de riktigt djupa böjpassen är ännu grymmare träningsvärk i rö__n. Faktiskt så känner jag att jag sätter större stress på lårmusklerna när jag går liiite grundare (något djupare än 90gr) men kör på tyngre vikter. Beror ju lite på vad man satsar på. Ska man tävla i SL eller OL så är det ju inte svårt för då ÄR det djupa som gäller.

Pinglan
2003-05-04, 12:31
Originally posted by TheSQUAT
Beror ju lite på vad man satsar på. Ska man tävla i SL eller OL så är det ju inte svårt för då ÄR det djupa som gäller.

Precis!! Skönt att för en gångs skull inte behöva ta ett beslut om hur man ska göra :D, här är det dyngdjupa böjar som gäller framöver :thumbup:

Kan härmed stolt berätta att jag kunde låta bli att springa igår!!! Det var inte lätt men med en 60-minuters promenad istället så överlevde jag i alla fall regnvädret.

Idag var det gymträning med fokus på dyngdjupa böjar som gällde:

Ryckböj:
20kg 1x10
35kg 2x10. Det här var för tungt, satan vad vingligt det blev.
30kg 3x10. Kändes bättre, stabilt!!

Hängvändningar:
20kg 1x10
30kg 3x10. det här är lätt men jag vågar inte öka, måste va rädd om tekniken känner jag

Dyngdjupa knäböj, detta innebär att jag går ner till helt huksittande, det går helt enkelt inte att komma djupare, vaderna tar emot hela baksida lår. I detta läge stannar jag ett par sekunder för att inte kunna fuska upp vikten via rörelseenergin, därefter upp igen.

20kg 1x10
50kg 1x10
60kg 1x10
70kg 1x10 Kändes bara bra, inga problem alls men vågade ändå inte öka mer, började bli lite skakig i låren

Dyngdjupa frontböj (samma förfarande som förut angående djupet):
60kg 2x10

Kickpress: (tror det heter så, stången på axlarna/nyckelbenen ner i lätt knäböj o kicka upp stången, armarna låååångt bak o huvudet fram)
20kg 1x10
30kg 2x10

Bänkpress:
20kg 1x15
40kg 1x10
60kg 3x3

Avlsutade passet med lite spänsthopp upp på bänk. Faaaan vilket roligt pass. *nöjd*

Linn
2003-05-04, 12:59
Bra jobbat styrkelyftarn :bpump:
Aldrig kul med nån som e starkare än en själv... men eftersom du kör styrkelyft så är du förlåten ;) och sedan är ju inte den som är starkast störst alltid :)
Säger inte att jag är större än dig, väger bara lite mer.... :cool:

Pinglan
2003-05-04, 17:38
Originally posted by Linn
Bra jobbat styrkelyftarn
Aldrig kul med nån som e starkare än en själv... men eftersom du kör styrkelyft så är du förlåten och sedan är ju inte den som är starkast störst alltid
Säger inte att jag är större än dig, väger bara lite mer....

Tack Linn:) En liten rättelse bara..... det är ju tyngdlyftare jag är, inte styrkelyftare ( att säga att jag ÄR tyngdlyftare kanske är att ta i, ska bli stämmer väl bättre med verkligheten än så länge) :thumbup:

Pinglan
2003-05-06, 06:13
Måndagen innebar 90 minuters tekniknötning i tyngdlyftningslokalen. Det går riktigt, jävla bra. Igår började vi lägga på lite vikter också för första gången (mesvikter ännu så länge men ändå, det är bara tredje passet så vad ska man begära) Jag har inte kört några riktiga ryck ännu men något som kallas ståryck och där körde jag massor av lätta reps på 35 kg, stöt har jag nästan kört riktiga, (jag körde med styrkevändning i stället för frivändning) och där körde jag upprepade reps på 40kg. Vänta bara när tekniken sitter.....
Längtar till på onsdag och nästa pass :bpump:

Pinglan
2003-05-08, 06:15
Onsdagsträning: 90 minuter teknikträning. Skulle försöka lära mig det riktiga ryckmomentet där man ska in under stången och ner i djup knäböj. Phhuuuu, vad SVÅRT :furious: det kommer jag nog att få nöta på ett tag. Körde överstöt på 40 kg, det gick otroligt lätt igår, känns bra.

Har fått brutalt ont i mina axlar, tränaren har förvarnat mig så det kom inte som någon överaskning precis. Jobbar ju så otroligt annorlunda nu mot vad jag är van vid. Dels tränar man ju explosiva moment men även positionen och slutlägen är ju helt annorlunda mot "vanlig" träning. Kommer nog få leva med axelsmärta i några månader innan dom vänjer sig, men det är okej så länge smärtan inte kommer från nån skada och det gör den ju inte nu.
Förutom att jag har ont i axlarna så har jag ont i händerna, handlederna, låren, bröstryggen, ländryggen, vänster hälsena som är för kort (efter en ruptur för några år sedan) och slutligen har jag också ont i vä höft. *njuta, njuta* jag älskar träning!!!!

Jag är så inne i detta nu att jag inte ens har hunnit sakna löpningen!!! Det är ju helt otroligt egentligen, men det är sant.

Nu ska jag iväg till jobbet!!!

Lellan
2003-05-08, 08:24
Ååå! Vad grymt härlig läsning!! Kommer säkert gå kalasbra för dig!! :kickass:

Man får massa inspiration och blir sugen på träningsvärk när man läser.. :whipped: :D

Munter
2003-05-08, 09:02
Förutom att jag har ont i axlarna så har jag ont i händerna, handlederna, låren, bröstryggen, ländryggen, vänster hälsena som är för kort (efter en ruptur för några år sedan) och slutligen har jag också ont i vä höft. *njuta, njuta* jag älskar träning!!!! :thumbup:

Pinglan
2003-05-08, 18:51
Originally posted by Lellan
Ååå! Vad grymt härlig läsning!! Kommer säkert gå kalasbra för dig!! :kickass:

Man får massa inspiration och blir sugen på träningsvärk när man läser.. :whipped: :D

Tack Lellan! Målet är inte så högt satt än så länge, tänkte bara bli bäst i Sverige i min viktklass....:D :kickass:

Pinglan
2003-05-10, 07:51
Fredagsträningen innebar återigen en massa tekniknötande, den här gången i 120 min. Ökar på vikterna allteftersom i alla moment som jag kan utföra någorlunda riktigt.
Igår gjorde jag hela stötmomentet med frivändning och överstöt, det funkar fint förutom att axlarna gör så ohyggligt ont vad jag än gör.

Ryckmomentet är svårare, igår gjorde jag något som kallas styrkeryck och det funkade väl sådär, fan det är så svårt att få till alla delmoment samtidigt, ibland kan det sluta med att jag bara står där och glor och inte kommer ihåg ett dugg av vad jag ska göra, då blir jag riktigt :insane:

Nåväl, tränaren är riktigt nöjd med mina framsteg och menar att jag lär mig ungefär 3 gånger så fort som "normala" nybörjare så det får man väl ta som ett gott tecken :) Man måste ju också ha i åtanke att jag är ohyggligt gammal och det vet ju alla att det är svårare att lära gamla hundar att sitta :D

Passet igår avslutades med frontböjar 3X10 på 50kg, gick ner så där dyngdjupt som jag gjorde förra gången jag körde böjar och snacka om att tränaren blev impad!!!, han var helt salig över djupet och jag samlade riktigt många pluspoäng där kände jag :D
Han var också impad över vikten och jag sa inget om att jag körde samma övning 2x10 på 60kg förra söndagen (måste ju ha lite trumfkort att plocka fram ur rockärmen om det krisar till sig)

Nu är jag förbjuden att träna något som anstränger axlarna i helgen, dom stackarna är ju sjukt överbelastade av all ovan träning och de måste få vila ett par dagar nu. Planerar att köra ett benpass imorgon med massor av underbara, tokdjupa frontböjar (det gäller ju att ligga steget före) och lite annat smått o gott för benen.

Idag blir det kanske en långpromenad (löpsuget finns där, måste skrämma iväg det på nåt sätt) i det vackra vädret

emmzan
2003-05-10, 21:56
Jag är fruktansvärt avundsjuk men hejar på dig för allt vad jag är värd..

Se f-n till att tävlingsdebutera i närheten av uppsala så jag får komma och kolla!!! :thumbup:

Pinglan
2003-05-10, 22:46
Originally posted by emmzan
Jag är fruktansvärt avundsjuk men hejar på dig för allt vad jag är värd..

Se f-n till att tävlingsdebutera i närheten av uppsala så jag får komma och kolla!!! :thumbup:

Tack emmzan :) Jag lovar att jag ska försöka fixa till debuten i närheten av dig, bara du lovar att inte bli arg om jag pga scenskräck smiter ut bakvägen staxt innan jag ska lyfta :notme:

Pez
2003-05-10, 22:49
Klart imponerande! Har missat dina foton tidigare.. men du var mig en grov bit! :thumbup:

Vad sägs om att lägga upp bilderna i Bildkategorin? Som det är nu tror jag många missat dom helt.

/pez

Pinglan
2003-05-10, 23:00
Originally posted by Pez
Klart imponerande! Har missat dina foton tidigare.. men du var mig en grov bit! :thumbup:

Vad sägs om att lägga upp bilderna i Bildkategorin? Som det är nu tror jag många missat dom helt.

/pez

Tack Pez :) Jag har inte tänkt på att jag kan lägga bilderna där! Egentligen var väl inte tanken att "visa upp mig" för alla på hela forumet utan snarare bara för dem jag "känner", dvs de som läser min journal. Men jag ska ta mig en funderare på om jag ska lägga bilderna där också.

Pinglan
2003-05-11, 11:09
Benpass idag, underbara benpass.... I love it!!!!

Dyngdjup frontknäböj:
20kg 1x10
50kg 1x10
65kg 1x10
70kg 1x8
75kg 1x3

Dyngdjup vanlig knäböj:
60kg 1x10
75kg 1x10
80kg 1x8
85kg 1x3

Det går riktigt bra att gå ner så här djupt, känns faktiskt mer naturligt att gå så djupt man kan än att stanna innan bottenläge.

Benpress:
100kg 1x10
130kg 1x10
150kg 1x10
170kg 1x10
200kg 1x3


Vadpress:
50kg 1x10
80kg 1x10
100kg (fullt magasin) 1x10


Bänkpress: (skulle ju va försiktig med axlarna idag men det här kändes okej så jag körde några lågreppare):
20kg 1x20
40kg 1x10
60kg 3x3

Marklyft:
70kg 1x10
115kg 3+3 det här var på gränsen till vad fingrarna klarade att hålla idag :( fan vad trist, har visserligen fått lära mig hur man tejpar händerna för att skydda skinnet lite, men det gör ont i alla fall + att fingrarna helt enkelt är för svaga. :furious: Öva, öva, öva grepp är vad som gäller....

Magmaskin:
8plattor 3x15

Härligt pass, älskar verkligen benträning!!!!!

Pinglan
2003-05-12, 06:03
Jaha, idag får jag betala för de djupa böjarna och den ovana benpressen. Har ljuvlig träningsvärk i rumpan och i låren. Med all sannolihet känns det inte lika ljuvt ikväll när det ska till att nötas teknik igen. Bäst att försöka mörka så att inte tränaren märker nåt, jag hade ju i princip träningsförbud i helgen :em: Klantiga jag :smash:

Pinglan
2003-05-13, 17:15
Herregud, idag har jag inte bara träningsvärk utan det är faktiskt så att min rygg är helt av i nivå med övergången mellan ländrygg och bröstrygg, dessutom är båda nyckelbenen av ungefär där de fäster mot bröstbenet, lägg därtill att båda axlarna har hoppat ur led så förstår ni kanske hur jag mår idag!!! :cryout: :cryout:

Nåja, jag kan erkänna att detta var en lätt överdrift, men märk väl, bara en LÄTT överdrift. Passet igår var ungefär 120 minuter långt och innebar den vanliga saliga blandningen av teknikövningar. Skillnaden mot föregående pass och anledningen till att jag känner mig som en trasa idag var att vi ökade på vikterna en del i princip alla övningar. Jag har svårt att komma ihåg och även svårt att hålla isär alla övningar jag gör men bla så gjorde jag en massa ståryck och styrkeryck på 35kg (tror jag), frivändningar på 50kg (det var här nyckelbenen gick av), pushpress, kickstöt och överstötar bakom nacken på 40 kg, dyngdjupa knäböjar på 80 kg, och så som sagt, allt det vanliga gamla nötandet.

Jag fick göra en ny bekantskap igår nämligen i form av ett par tyngdlyftarskor som tränaren så påpassligt köpt åt mig på en tävling. Riktigt stabila skor och man känner sig betydligt stadigare på foten när man lyfter i dessa. *Snart är jag en riktig tyngdlyftare*

Ikväll har jag löparabstinens eftersom det ösregnar ute, men har man bestämt sig så har man- inget mer springande för mig så länge jag ska satsa på lyftningen.

Tack för idag, slut för idag

Mallan
2003-05-13, 17:37
Härligt Pinglan!!

Här kan man snacka om :bpump:

Hur illa är det med nyckelbenen?! Är det vila som gäller eller vad hittar du pa denna gang :MrT:

impad är vad jag är :hbang:

Pinglan
2003-05-13, 18:27
Originally posted by Mallan
Härligt Pinglan!!

Här kan man snacka om :bpump:

Hur illa är det med nyckelbenen?! Är det vila som gäller eller vad hittar du pa denna gang :MrT:

impad är vad jag är :hbang:

Tackar Mallan :) Nyckelbenen kommer att härdas (liksom axlarna) säger min tränare så det är nog bara att stå ut och hoppas att härdningen går så snabbt som möjligt :D

Jarod
2003-05-13, 23:35
Pinglan (ett mycket passande nick, I might add..) - Ville bara kommentera dina bilder..

---> http://www.bbszene.de/board/images/smiles/knuddel.gif

Mvh

Lellan
2003-05-14, 17:16
Jag VRÅLgillar din dagbok! :thumbup:

Du får väl bada i linement eller nåt?:confused: :D

Lycka till med allt, och ge dig inte ut å kuta nu.. :nono: :kickass:

Pinglan
2003-05-14, 20:19
Originally posted by Jarod
Pinglan (ett mycket passande nick, I might add..) - Ville bara kommentera dina bilder..

---> http://www.bbszene.de/board/images/smiles/knuddel.gif

Mvh

Tack Jarod :)

Pinglan
2003-05-14, 20:22
Originally posted by Lellan
Jag VRÅLgillar din dagbok! :thumbup:

Du får väl bada i linement eller nåt?:confused: :D

Lycka till med allt, och ge dig inte ut å kuta nu..

Roligt att höra att du gillar att läsa om mina pass Lellan :) Det kanske tom är så att du också blir sugen på att testa? I Örebro finns det väl fina tyngdlyftartraditioner? Heja Lellan, börja, börja, börja så kan vi ses på tävlingarna sedan :kickass:

Pinglan
2003-05-14, 20:29
Kvällens pass på 120 minuter kan sammanfattas med ett enda ord: SMÄRTA!!!! Alltså, hallå, jag har alltid tyckt att jag tål smärta ganska bra men detta är inte av denna jord. Det är i princip omöjligt att lyfta axlarna ovanför horisontalplanet :( Ikväll var vi tvungna att SÄNKA vikterna i stort sätt i alla ryck och stötmoment just för att axlarna strejkar så kolosalt. Tränaren bara skrattar och säger åt mig att sluta gnälla och lyfta istället, sicken slavdrivare va :whipped:

tinus
2003-05-15, 07:39
Oj,oj vad ska man säga :bow: imponerande tjejen!

Daemon
2003-05-15, 10:29
Kan inte göra annat än att hålla med alla andra, Grymt bra träningsdagbok av en grym tjej :kickass:
Inga mesfasoner här inte!

Jo,,, Du var ju väldans fet och offseason på dina bilder,,, Inte!
Ska bli kul att se dina onseason bilder sen :thumbup:

Pinglan
2003-05-15, 17:48
Tinus: tack :) , du tränar hårt du också som sagt var!

Daemon: tack, det var roligt att höra att du gillar min journal och mina bilder :thumbup: Den stora frågan är om det kommer några onseason bilder, tror inte jag orkar deffa nu när jag börjat med en ny aktivitet. Jag lovade nog för mycket när jag skrev att jag skulle komma i form till sommaren :em:


I övrigt mår jag väl som mina axlar tycker att jag förtjänar, dvs jag har konstant smärta men ett glatt humör :kickass: Imorgon ska jag träna själv och har fått order om att bara köra ben och ev lite ryckdrag och frivändningar, inga övningar med axlarna ovanför huvudet i alla fall. Det känns som att jag har ganska lätt för att acceptera dessa förhållningsorder. :D

Nitrometan
2003-05-15, 18:46
Koolt att se en tjej som kör hårt. :love:
Sen att du har valt att satsa på tyngdlyftning tycker jag är jättehäftigt. :cheers:

Råkka på!!

Pinglan
2003-05-16, 06:04
Originally posted by Nitrometan
Koolt att se en tjej som kör hårt. :love:
Sen att du har valt att satsa på tyngdlyftning tycker jag är jättehäftigt. :cheers:

Råkka på!!

Tack för det Nitrometan. Att satsa på tyngdlyftningen är nog det bästa beslut jag tagit på länge, det är så roligt att jag inte förstår hur jag har klarat mig utan det under alla dessa år :thumbup:

Ikväll blir det brutalt benpass. *längtar,längtar,längtar*

Daemon
2003-05-16, 08:29
Originally posted by Pinglan
Daemon: tack, det var roligt att höra att du gillar min journal och mina bilder :thumbup: Den stora frågan är om det kommer några onseason bilder, tror inte jag orkar deffa nu när jag börjat med en ny aktivitet. Jag lovade nog för mycket när jag skrev att jag skulle komma i form till sommaren :em:


Det uttalandet tjänade du ännu fler pluspoäng på :thumbup:
Plus att du uppenbarligen är i sådan form som många tjejer bara drömmer om.

Pinglan
2003-05-16, 15:47
Originally posted by Daemon


Det uttalandet tjänade du ännu fler pluspoäng på
Plus att du uppenbarligen är i sådan form som många tjejer bara drömmer om.

Om du fortsätter med sådant smicker Daemon så kan jag lova att du också tjänar pluspoäng :love: :thumbup:

Den här dagen är annars bara att glömma så fort som möjligt. Morgonen började med en jävla massa stress på jobbet, forsatte med ännu mera stress och framåt 10-tiden började mitt stackars överarbetade huvud att sprängvärka :cryout: jag fortsatte tappert att ta hand om alla mina stackars patienter fast det i själva verkaet det var mig det var mest synd om ;)

När arbetsdagen väl var över (slutar 14.00 på fredagar) var det dags att dra till gymmet och det efterlängtade, brutala benpasset. Kan inte påstå att jag var särskilt sugen på tung benträning vid det här laget. Men tuff som jag (tror att jag) är så laddade jag stången för att påbörja ett set djupa knäböj. Vad händer? Jo huvudet sprängs (vaddå bra på att överdriva, jag förstår inte vad du menar) och illamåendet kom snabbare än ett brev på posten. Det slutar med att jag ligger över toan och kräks!!! Usch och fy, bara att sätta sig i bilen och åka hem, ta en trippel huvudvärkstablett och bädda ner sig. Nu har jag sovit typ 1.5 timma och mår lite bättre. Dock inte så bra att jag tänker försöka mig på nån mer benträning idag! Det får vänta till på söndag.

Ha en trevlig fredagkväll!

Jarod
2003-05-16, 15:54
Trist med huvudvärk...men jag har hört att SEX hjälper...:kinky: Skicka ett pm så löser vi det...:angel:

Mvh

Pinglan
2003-05-16, 18:05
Originally posted by Jarod
Trist med huvudvärk...men jag har hört att SEX hjälper...:kinky: Skicka ett pm så löser vi det...:angel:

Mvh

Ett pm är på väg.....:naughty: :thefinger

Nitrometan
2003-05-17, 14:06
Dels tror jag att Jarod har rätt, :naughty: dels har jag varit i samma situation ett par gånger - det blir plågsamt att genomföra ett pass då. Ibland går det, ibland blir man tvungen att sticka hem. :cryout:

Allan
2003-05-17, 14:18
Kanonroligt att läsa din dagbok. Man blir alldeles nostalgisk..tänk, jag minns också första träningsvärken efter frivändningar. Hade nött på skolvikter (träskivor med rätt mått men vägde väl bara 2,5 kg styck), och sen la vi på tror jag 35 kg. Och jäääävlar vad ont jag hade i trapsen.
Stretcha på, kör mjukdelsmassage så du får blodgenomströmning och på med liniment. Det går över. Och vilka vikter du bollar med! Det här kan leda riktigt, riktigt långt...


:thumbup:


allan

jwzrd
2003-05-17, 17:07
Kikade på dina bilder, du har ju mer muskler än jag har! Kör hårt! :bpump:

Pinglan
2003-05-17, 21:17
Originally posted by Nitrometan
Dels tror jag att Jarod har rätt, :naughty: dels har jag varit i samma situation ett par gånger - det blir plågsamt att genomföra ett pass då. Ibland går det, ibland blir man tvungen att sticka hem. :cryout:

Ja ibland är det för mycket för att man ska stå ut helt enkelt. Men imorgon..... då ..... då ska benen få vad de tål :bpump:

Pinglan
2003-05-17, 21:24
Originally posted by Allan
Kanonroligt att läsa din dagbok. Man blir alldeles nostalgisk..tänk, jag minns också första träningsvärken efter frivändningar. Hade nött på skolvikter (träskivor med rätt mått men vägde väl bara 2,5 kg styck), och sen la vi på tror jag 35 kg. Och jäääävlar vad ont jag hade i trapsen.
Stretcha på, kör mjukdelsmassage så du får blodgenomströmning och på med liniment. Det går över. Och vilka vikter du bollar med! Det här kan leda riktigt, riktigt långt...


:thumbup:


allan

Jag bara väntar på att du ska återuppta din OL-träning och att tävlingslustan infinner sig så att vi kan ses på tävlingarna framåt hösten!!! :thumbup:

Vi kan ju alltid hoppas att det kommer att leda långt. Ibland tvivlar jag på att jag någonsin kommer att lära mig tekniken, ffa i ryck. Jag inser ju hur otroligt viktigt det är med teknik. Ännu så länge har ju jag kört med vikter som jag kan få upp på ren styrka men jag märker ju skillnaden de få gånger tekniken sitter som den ska, skivstången flyger upp i luften och vill nästan flyga ur händerna, det är så himla häftigt. När inte tekniken sitter som den ska (99 av 100 lyft) får jag ju ta i lite mer... När vikterna ökar MÅSTE ju tekniken bli rätt för att stångjäveln ska flyga upp.... Det är väl bara att bita ihop och inte ge upp....

Pinglan
2003-05-17, 21:29
Originally posted by jwzrd
Kikade på dina bilder, du har ju mer muskler än jag har! Kör hårt! :bpump:

Om jag har mer muskler än dig borde jag ju vara starkare än dig.... då ska jag testa att lyfta vikter jag inte varit i närheten av imorgon. Om jag krossas under stången skyller jag på dig...:thumbup:

jwzrd
2003-05-17, 23:59
Tusan! :D :booty:

Nitrometan
2003-05-18, 10:27
Ja, då får man väl önska dig lycka till med de tunga vikterna idag. :cheers: :bpump:

Pinglan
2003-05-18, 11:18
jwzrd: du kan slappna av nu, jag överlevde passet utan att krossas. Med andra ord blir du inte åtalad för vållande till annans kroppsskada.... :D

Nitrometan: tack för det... det blev ett riktigt jäkla bra pass i dag. Titta här ska du få se:

Ryckknäböj:
20kg 2x10
30kg 2x10

Styrkeryck:
20kg 1x10
30kg 3x5

Dyngdjupa frontböj:
50kg 1x10
70kg 1x8
80kg 1x5
85kg 1x2

Dyngdjupa vanliga knäböj:
70kg 1x10
80kg 1x10
90kg 1x5
95kg 1x2
100kg 1x1

Benpress:
120kg 1x10
160kg 1x10
200kg 1x5
210kg 1x5
220kg 1x2 här började det dansa vita prickar framför ögonen så jag tyckte det var bäst att sluta....benen skakade en del också kan jag lova.

Vadpress:
50kg 1x10
80kg 1x10
100kg (fullt mag)1x10

Ryckdrag:
50kg 3x5

Frivändningar:
20kg x10
40kg 2x10

Situps:
3x30

Därefter kröp jag ut till bilen och åkte hem!

Nitrometan
2003-05-18, 12:21
Allt jag kan säga är: :thumbup:

Du är en tuffing. :kickass:

Allan
2003-05-18, 13:34
Ingen spänstträning än?


allan

Pinglan
2003-05-18, 14:00
Nitrometan: :thumbup:

Allan: jag har i princip inte kört någon spänstträning ännu, vid ett tillfälle körde jag lite spänsthopp uppför trappa med min tränare och sedan körde jag själv lite upphopp på bänk vid nåt tillfälle. Jag antar att det kommer vad det lider. Jag har ju inte börjat träna efter nåt program ännu... måste få in tekniken lite bättre så jag kan klara mig själv lite mer... Som det är nu står tränaren och tittar på mig nästan hela tiden så att jag inte lär in fel teknik.....när jag gör fel så :furious: han och :whipped: och :smash: :D

jwzrd
2003-05-18, 15:38
Vaffan! Du piskar både Allan och mig ser jag. Blir till att köra hårt snart!

Patrik:D

Pinglan
2003-05-18, 16:49
Originally posted by jwzrd
Vaffan! Du piskar både Allan och mig ser jag. Blir till att köra hårt snart!

Patrik:D

Ja nu är det bäst att ni aktar er :whipped: :whipped: :D

Pinglan
2003-05-19, 21:28
Oj, oj, oj, nu är jag riktigt omtumlad och nervös kan jag lova. På träningen ikväll mer eller mindre tvingar tränaren mig att ställa upp på klubbmästerskapet på fredag. Ja, jag berättade väl om klubbmästerskapet tidigare nån gång har jag för mig. Det är så här att på fredagen tävlas det i OL och på lördagen i SL. Jag hade små funderingar på att ställa upp i SL-tävlingen på lördagen. Döm om min förvåning när tränaren idag säger att jag ska ställa upp i OL-tävlingen i första hand, sedan får jag gärna vara med på SL också men som sagt, OL måste jag i princip va med på! Herregud folks, jag har tränat 8 pass!!! Jag vägrar att skämma ut mig skriade jag till slavdrivaren men han var stenhård... Han anser att en tävlingsdebut bör vara så odramatisk som möjligt och vad kan vara mer odramatiskt än ett KM menar han... jag tror han har rätt men samtidigt känns det för tidigt, jag KAN ju inte ens tekniken ännu, om jag får till godkända lyft så är det ju bara rena turen. Tävlingen i sig är inte officiell men det är riktiga domare som dömer, jag får väl muta dem så jag åtminstone får ett godkänt lyft i vardera diciplinen. Ja, ja nog om detta och över till träningen.

Axlarna har mått bra av vilan och är i princip smärtfria så det känns bra. Körde ryckknäböj, hängdrag, ståryck, styrkeryck, frivändningar, överstötar och stötar. Bara för att jag ska tävla på fredag *darrar* så testade vi lite hur mycket jag klarade. Jag fick flera godkända ryck på 40 kg och flera godkända stötar på 45 kg. Av detta drogs slutsatsen att jag går in på 35 i ryck och på 40 i stöt på fredag. Herregud, *svettas*, prestationsångest, vad är det? Saken blir ju inte direkt bättre av att det inte är någon träning på onsdag utan bara tänkt att man ska vila sig i form. Kära vänner, överlever jag detta???????????

emmzan
2003-05-19, 21:32
Gud vad kul!!! :thumbup: :thumbup:

Nitrometan
2003-05-19, 21:33
Det går skitbra. Lycka till.

Jag tror din tränare har rätt i det fallet (också).

Lellan
2003-05-19, 21:56
Ååå! Coolt! Han verkar vettig, lita på honom och ge järnet!! Kommer hålla alla tummar jag har! :kickass:

Munter
2003-05-19, 22:00
Haha fan vad du har skön inställning du har... kör hårt på tävlingen nu ! Öva upp nerverna lite också, som sagt.

Mallan
2003-05-20, 09:03
Om det är nagon som överlever sa är det du Pinglan!!

Fasiken vá kul!!
Kör stenhart och lycka till!!

:hbang: :hbang:

tinus
2003-05-20, 09:08
Kör hårt! Tror stenhårt på dig!! :kickass:

Droog
2003-05-20, 11:19
Vilken bra dagbok, den hade jag helt missat. OL är cooooolt! Att du dessutom presterar bra SL och bra löptider är imponerande. Har du något bra förslag på hur man får upp rörligheten i axelpartiet så man klarar av att "låsa" vikten när man vänt upp den. Jag brukar köra lite styrkevändningar men tunga vikter blir lite jobbiga då mina armbågar pekar rakt ned, om du förstår vad jag menar? Stretchar OL-folk på något speciellt sätt eller?

Lycka till på tävlingarna!

Pinglan
2003-05-20, 16:54
Oj, oj, oj, vilket underbart stöd!!:bow: Tack snälla ni för alla lyckönskningar och allt pep-talk. Det värmer :) :love:

Droog: jag skäms att erkänna det men jag vet inte riktigt hur man kan träna för att kunna låsa axlarna så som du beskriver det (jag är ju en verklig novis vad gäller OL-träning). Vad jag vet så stretchar inte OL-folk på något särskilt sätt, men det kan ju också vara så att de som behöver göra det har speciella övningar. Jag har inte problemet att jag har dålig rörlighet, snarare är det så att jag är överrörlig i mina leder och det är ju inte heller så himla bra, går åt mycket stabilitetsträning för mig. Som sagt, jag har ingen aning, men om Allan läser det här kanske han kan svara? Han brukar ju veta vad han pratar om :bow:

jwzrd
2003-05-20, 21:30
Tävling! Äntligen någon som gör nånting på riktigt! Självklart visar du dom hur man lyfter som en.. ähm.. nånting som lyfter bra! :D :bpump:

Pinglan
2003-05-20, 21:36
Originally posted by jwzrd
Tävling! Äntligen någon som gör nånting på riktigt! Självklart visar du dom hur man lyfter som en.. ähm.. nånting som lyfter bra! :D :bpump:

Tack för att du tror på min förmåga jwzrd, själv undrar jag hur riktiga mina lyft egentligen kommer att bli!! Tänk om alla blir underkända, ohhh hemska tanke, jag skulle först lägga mig ner och dö, sedan skulle jag springa därifrån och aldrig mer komma tillbaka :notme:

JJ
2003-05-20, 21:37
Fan va kul, lycka till! Det kommer gå så bra så!

emmzan
2003-05-20, 21:38
Originally posted by Pinglan
sedan skulle jag springa därifrån och aldrig mer komma tillbaka :notme:

Dina löpardagar är över Pinglan! Du är en brutal tyngdlyftare nu inte nån löparfjolla!! :kickass:

Jarod
2003-05-20, 21:40
Originally posted by Pinglan
Tänk om alla blir underkända, ohhh hemska tanke, jag skulle först lägga mig ner och dö, sedan skulle jag springa därifrån och aldrig mer komma tillbaka :notme:

Men det är ju därför man har tränare....för att kunna skylla på DOM när något går fel...:D

Nädå Pingeling...det kommer att gå skitbra och du kommer att äga vikterna på KM... Lycka till nu och gå inte å fundera på det hela veckan...

Lyckatill-kram! :love:

Mvh

Pinglan
2003-05-20, 21:43
Originally posted by emmzan


Dina löpardagar är över Pinglan! Du är en brutal tyngdlyftare nu inte nån löparfjolla!! :kickass:

:laugh: :laugh: Den var underbar emmzan, fy fan vad bra, det blev 100-0 till dig på ett rakt snöre där :bow:

JJ: tack, hoppas du har rätt :)

Pinglan
2003-05-20, 21:46
Originally posted by Jarod


Men det är ju därför man har tränare....för att kunna skylla på DOM när något går fel...:D

Nädå Pingeling...det kommer att gå skitbra och du kommer att äga vikterna på KM... Lycka till nu och gå inte å fundera på det hela veckan...

Lyckatill-kram! :love:

Mvh

Det har du rätt i.. tänkte inte på att jag ju kan skylla ifrån mig på slavdrivaren om nåt går snett! Tack för tipset :thumbup:
Ska försöka att inte tänka på det mer än 23 timmar per dygn :D

Pinglan
2003-05-21, 19:04
Jaha, vad kan väl vara bättre än att ladda inför tävlingen med ett riktigt jävla uruselt skitpass????

Började med att köra lite bänkpress, fastnade under stången på andra repsen på 62.5 kg. Snabbt byta övning till ryckknäböj på lätt vikt, viker foten i bottenläget och trillar på rumpan. Snabbt byta övning till styrkeryck, skrapar emot stången HÅRT på underbenet så det börjar blöda plus att axlarna börjar värka efter ett par ryck, ganska snabbt byta övning till stöt där frivändningarna gick bra men överstötarna gav mig ännu mer brutal smärta i axlarna. Erkände mig därmed besegrad och gick med darrande underläpp därifrån :(

Värken i axlarna var så pass brutal att jag fick åka tillbaka till jobbet, låna hem en TENS- apparat och just nu sitter jag med elektroder på axlarna och hoppas på att bli smärtlindrad snabbt!!! Faan, tänk om det inte går över, vill ju vara smärtfri på fredag.

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!!

emmzan
2003-05-21, 19:08
Låter som du haft ett riktigt brutalpass Pinglan!

Du kommer visst vara smärtfri på fredag, i annat fall kommer du vara så jäkla koncentrerad på tävlingen att du inte tänker det minsta på skapade underben eller värkande axlar *tro*

Ta det lugnt och ta ett glas whiskey nu! :thumbup:

Pinglan
2003-05-21, 19:18
Originally posted by emmzan

Ta det lugnt och ta ett glas whiskey nu! :thumbup:

:cheers:

Nitrometan
2003-05-21, 20:55
Lyssna på Emmzan!

Skulle inte du vila inna tävlingen?

Skrapade underben? Sånt händer hela tiden. Det är bara snyggt. Ärr som du har kämpat ihop till.

Du kommer att vara så laddad med adrenalin när det är tävlingsdags att du kommer att glömma alla skador och motgångar på träningen.

:cheers: :bpump:

Pinglan
2003-05-21, 21:05
Originally posted by Nitrometan


Skulle inte du vila inna tävlingen?

:em: Jo, jag skulle väl det.... var bara tvungen att gå och prova om jag kom ihåg tekniken... det gjorde jag inte :smash:

Originally posted by Nitrometan

Skrapade underben? Sånt händer hela tiden. Det är bara snyggt. Ärr som du har kämpat ihop till.

:D Alla har vi olika smak vad gäller det man tycker är snyggt. Du är rolig du :love:

z_bumbi
2003-05-21, 21:18
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Nitrometan

Skrapade underben? Sånt händer hela tiden. Det är bara snyggt. Ärr som du har kämpat ihop till.
--------------------------------------------------------------------------------



Alla har vi olika smak vad gäller det man tycker är snyggt. Du är rolig du


I det här fallet har han ju rätt iofs :D

Pinglan
2003-05-21, 21:26
Originally posted by z_bumbi


I det här fallet har han ju rätt iofs :D

Men vad är det här, ytterligare en tokig människa som gillar sönderslagna underben :D Akta smalbenen emmzan, annars kanske de blir blåslagna av en viss björn :angel:

Nitrometan
2003-05-21, 21:29
Har man dragit några marklyft genom åren så har man lärt sig att uppskatta de fina blåmärken/sår/djupa hack som man får ibland. De visar att man har kämpat. Jag har sett att en hel del OL-lyftare också har dem.

Bär dem med stolthet!

z_bumbi
2003-05-21, 21:45
Pinglan: Tyndlyftare är väl de enda som använder fotbollstumpor på gymet av något skäl, tjocka nylonstrumpor = mindre friktion på smalbenen.

Pinglan
2003-05-21, 21:51
Originally posted by z_bumbi
Pinglan: Tyndlyftare är väl de enda som använder fotbollstumpor på gymet av något skäl, tjocka nylonstrumpor = mindre friktion på smalbenen.

Jo, jag vet. Själv tränar jag alltid i långa byxor (har ju ett gammalt patetiskt komplex vad gäller mina gigantiska lår, därför visar jag dom inte i onödan :em: :smash: ) men på fredag blir det till att plocka fram ett par gamla fina fotbollsstrumpor *nostalgi, ohh ljuva fotboll vad jag saknar dig* för man får tydligen inte tävla i långbyxor. Satan vad snygg jag kommer att va! :D

Daemon
2003-05-22, 09:12
Originally posted by Pinglan
Satan vad snygg jag kommer att va! :D

Bilder, vi vill att du tar bilder!! :D ;)

emmzan
2003-05-22, 09:16
Originally posted by Pinglan
Men vad är det här, ytterligare en tokig människa som gillar sönderslagna underben :D Akta smalbenen emmzan, annars kanske de blir blåslagna av en viss björn :angel:

Japp.. han blir oxtokig varje gång jag kört mark och har blåaktiga smalben :D

Pinglan
2003-05-22, 17:58
Originally posted by Daemon


Bilder, vi vill att du tar bilder!! :D ;)

Ha, ha, inte vill jag orsaka massdöd på forumet genom kvävning pga hysteriskt asgarv framför datorerna :nono: :D

Jarod
2003-05-22, 18:10
Tror det är något helt annat vi killar kommer att göra framför datorn om du postar mer bilder....:love:

Please do!

Mvh

Pinglan
2003-05-22, 18:16
Originally posted by Jarod
Tror det är något helt annat vi killar kommer att göra framför datorn om du postar mer bilder....:love:

Please do!

Mvh

Men Jarod, gillar du tjejer med randiga fotbolls-strumpor som är uppdragna till knäna? :D Ja då så, då kanske det kommer lite OL-bilder vad det lider ;)

Pez
2003-05-22, 18:21
Originally posted by Pinglan


Men Jarod, gillar du tjejer med randiga fotbolls-strumpor som är uppdragna till knäna? :D Ja då så, då kanske det kommer lite OL-bilder vad det lider ;)

Du skulle nog bli förvånad över vad Jarod går igång på... :rolleyes:

/pez - vet för mycket för sin psykiska hälsas skull.. :cryout:

Jarod
2003-05-22, 18:32
Originally posted by Pinglan


Men Jarod, gillar du tjejer med randiga fotbolls-strumpor som är uppdragna till knäna? :D Ja då så, då kanske det kommer lite OL-bilder vad det lider ;)

Om du BARA har på dig randiga fotbolls-strumpor som är uppdragna till knäna så - JAAAA!! :kinky:

Mvh

Pinglan
2003-05-22, 19:16
Originally posted by Jarod


Om du BARA har på dig randiga fotbolls-strumpor som är uppdragna till knäna så - JAAAA!! :kinky:

Mvh

:thefinger 1-0 till dig :D

Pinglan
2003-05-22, 19:18
Originally posted by Pez


Du skulle nog bli förvånad över vad Jarod går igång på... :rolleyes:

/pez - vet för mycket för sin psykiska hälsas skull.. :cryout:

Det låter spännande....berätta:D

Jarod
2003-05-22, 19:23
Käften Pez!!! :furious:

Mvh :angel:

Pinglan
2003-05-24, 13:30
Jaha, då var tävlingsdebuten avklarad!! Jag överlevde äventyret men det var nog nätt och jämt. Var så nervös inför OL igår att jag var allvarligt oroad över om benen överhuvudtaget skulle bära mig fram till scenen. Det gjorde dom dessbättre.

Jaha, började tävlingen med att gå in på 35 kg i ryck, gick bra. Andra lyftet 40 kg gick också bra, kändes väldigt lätt. Tredje lyftet låg på 42.5 kg och här gjorde jag ett grovt tekniskt misstag vilket resulterade i att det blev underkänt :( Ja, ja livet går ju vidare trots ett misslyckat ryck. Tävlingen gick också vidare och det blev dags för stöt. Ingångsvikt 40kg, lite halvtamt men godkänt. Andra stöten 45 kg, kändes bra. Sista stöten låg på 50 kg och där fick jag till tekniken bra, kändes lätt. Härligt alla tre försöken godkända, det kändes skönt.

Efteråt kom en av domarna fram och berömde mig för min styrka, han sa att jag med all sannolikhet kommer att kunna lyfta riktigt tungt bara jag lägger ner lite mer tid på teknikträning (nähä, behöver jag träna på tekniken :D ) Kul att få lite feedback av någon annan än tränaren. (iof så säger ju han precis samma sak, men ändå, kul som sagt)

Då var del ett av KM avklarad och det kändes riktigt skönt (förutom att jag inte kan låta bli att reta mig på att jag missade sista rycket, skit också :furious: )

Imorse var det dags för styrkelyftsdelen. Fick panik direkt när jag fick veta att man tydligt måste stanna upp med stången på bröstkorgen i bänkpressen för att det ska vara godkänt. Jag har alltid gått ner med stången i bröstet och sedan vänt direkt, inte hållit helt stilla en stund innan upplyftet. Ja, ja det var bara att göra om i planeringen och välja lägre ingångsvikt i bänken.

Förts ut var det dock knäböj. Första försöket 90 kg, djuuuupt och lätt. Andra 95 kg, lika djuuuuupt och lika lätt, sista på 100kg, inte riktigt lika djupt och lätt, men fullt godkänt. Ångrar att jag inte provade på högre vikt i sista.

Bänkpress nästa. Phhuuu, här var jag lite nervös hur det skulle gå med pausen mot bröstkorgen. Gick in på 50 kg, sänkte ner, stannade en lång stund (trodde jag) och sen upp. Underkänt av en av de tre domarna!!! För kort paus tyckte han, jävlar där blev jag svettig, men totalt blev det ju godkänt. Nästa press på 55 kg, tog en längre paus och nu var det inget snack. Sista försöket på 57.5 kg, gick också bra. Men alltså, så här har ju jag aldrig lyft bänkpress, blir till att börja träna så nu.

Marklyft sist ut. Hade tänkt gå in på 100kg men efter att tränaren sett mina uppvärmningslyft så tyckte han jag skulle gå in på 120kg. Sagt och gjort och det gick skitlätt. Nästa lyft 130 kg, det var mitt tidigare PB men då lyfte jag med dragremmar. Hur lätt som helst. Sista lyftet 140kg, det här var tungt, men det var inga som helst problem... PB med 10kg :D

Så var dagen slut och jag är nöjd med mina resultat på det stora hela. Skönt att jag var med trots allt, skulle ha ångrat mig efteråt om jag vägrat va med som jag tänkte i början.

Jarod
2003-05-24, 13:45
Strålande, Baby!! :cheers: Grattis!!!
*hoppas det kommer bilder*;)

Mvh

z_bumbi
2003-05-24, 16:33
Originally posted by Pinglan
Sista lyftet 140kg, det här var tungt, men det var inga som helst problem... PB med 10kg :D



Jag fick det till 90 kg respektive 297,5 kg sammanlagt. :hbang: :hbang: :hbang: :hbang:

emmzan
2003-05-24, 17:22
Är verkligen glad för din skull Pinglan! Grattis Grattis Grattis!!!http://www.click-smilie.de/sammlung/spezial/Fool/git.gifhttp://www.click-smilie.de/sammlung/spezial/Fool/hb.gif
Nu återstår bara att fixa msn!! *uppmana*

Mallan
2003-05-24, 19:38
Det är ju helt fruktansvärt underbart kämpat *saknar ord*

Segerfanfar för Pinglan http://mitglied.lycos.de/timbom/Smilies/rog.gif

jwzrd
2003-05-24, 20:03
!! Hur bra som helst ju! :hbang: :bpump: :bow:

Munter
2003-05-24, 20:18
Starkt jobbat, blev ju succé det där !

Lellan
2003-05-25, 00:50
*saknar ord*
:bow: :bow: :bow:

Allan
2003-05-25, 08:04
Jamen du är så jävla....duktig! Får nästan en tår i ögat....Kanonbra resultat! Och nu när nybörjarspänningen släppt kommer det att gå ännu bättre nästa gång!!!

allan

Pinglan
2003-05-25, 08:13
Tack allihop, vad snälla ni är :love: Nu är det väl ändå så att OL-resultaten inte är något att hänga i julgranen precis, jag lyfte ju faktiskt inte särskilt bra, men som sagt, tävlingdebuten är ju avklarad i alla fall :) SL- resultaten är jag faktiskt lite mer nöjd med, ffa marken. Alltid kul att göra PB, att då göra det på en tävling med en massa folk som hejar på en är ju extra kul såklart. :bpump:

Idag hade jag tänkt åka och träna lite "vanlig" gymträning, men när jag gick upp i morse fick jag snabbt ändra på dessa planer. På något sätt har jag lyckats bli överkörd av ett tåg i natt!!! ja det msåte ha hänt i natt för jag kände mig inte överkörd när jag gick och lade mig igår kväll. Axlarna är värst, kan knappt röra dom alls. Har dessutom jäkligt ont i fingrarna och handlederna och ganska ont i ryggen. Slutsats: inställd träning

I veckan som följer ska jag inte in till OL-träningen någon dag. Imorgon ska tränaren instruerar stadens simmare i lite explosivitetsträning så då har han inte tid med mig och sedan ska han iväg på någon resa. Det är ju såhär att jag har 12 mil t/r in till OL-träningen och om det då är så att han ändå inte kan "ta hand om" mig så tränar jag på gymmet hemma istället och sparar på restiden. Så i veckan tänkte jag köra lite "vanlig" träning, kanske mest för att låta axlarna få en lång vila, men också för att jag inte tränat någon "vanlig" träning sedan jag började med OL (förutom benen förstås). Ska bli kul att se hur mycket jag tappat i tex biceps och så där (eller kul och kul, det var väl inte riktigt rätt uttryckt iof). Får se om jag kör imorgon eller om jag avvaktar ett tag till, beror på hur kroppen läker.

Allan
2003-05-25, 08:19
Får man veta kroppsvikten så ska jag genast räkna ut din ranking?


allan

Pinglan
2003-05-25, 08:23
Originally posted by Allan
Får man veta kroppsvikten så ska jag genast räkna ut din ranking?


allan

På fredagens OL vägde jag in på 59.5 kg och till lördagens SL hade jag gått upp till stadiga 59.6 kg

Allan
2003-05-25, 08:27
Tja, då ligger du tvåa i Sverige för närvarande i klass 63. Om - om! - du trimmar ner dig i -58:an ligger du, enligt senaste rankingen, på sjunde plats (det blir glesare balnd deltagarna ju tyngre viktklass)
Å andra sidan lär du få tampas med Gertta Suli i just de klasserna och då får du nåt att bita i. Hon är väl Sveriges enda lyftare av klass idag...

allan

sorry fick editera det här

Pinglan
2003-05-25, 08:36
Originally posted by Allan
Tja, då ligger du tvåa i Sverige för närvarande i klass 63. Om - om! - du trimmar ner dig i -58:an ligger du, enligt senaste rankingen, på sjunde plats (det blir glesare balnd deltagarna ju tyngre viktklass)
Å andra sidan lär du få tampas med Gertta Suli i just de klasserna och då får du nåt att bita i. Hon är väl Sveriges enda lyftare av internationell klass idag...

allan

:eek: Oj då.... nåja det säger ju en hel del om hur få OL-tjejer det är som tävlar. Gertta Suli... ska lägga hennes namn på minnet! Brukar hon variera vilken klass hon tävlar i eller? Åhhhh, jag måste träna, träna, träna så att jag kan utmana henne vad det lider :bpump: :thumbup:

Allan
2003-05-25, 08:45
Tror du fått den här länken av mig tidigare

Svenska tyngdlyftningsförbundet (http://www.tyngdlyftning.com)



allan

Pinglan
2003-05-25, 09:00
Originally posted by Allan
Tror du fått den här länken av mig tidigare

Svenska tyngdlyftningsförbundet (http://www.tyngdlyftning.com)



allan

Ja det har jag ju, men jag hade glömt bort den (hur jag nu kunde göra det) :nono: Där fanns det ju en massa spännande information att hämta, måste ju läsa in mig på mina kommande tävlingskonkurrenter :bpump:

Nitrometan
2003-05-25, 10:41
Pinglan vinner lätt!!!!

Fan, vad imponerad jag blev. Jag visste att du skulle vara bra och lyfta duktigt... Men det här var en debut som hette duga!!!

Pinglan!!!!!! :hbang:

JJ
2003-05-25, 11:21
Du är helt otrolig:love:

Pinglan
2003-05-26, 19:09
Nitrometan och JJ: tack :)

Ikväll skulle det uppdagas hur mycket biceps och triceps lagt av sig utan specifik träning! Det var en hel del måste jag dessvärre meddela. Iof påverkades tricepsresultaten av axelsmärtan, så fort jag flekterar i axeln så smärtar det och som sagt, det påverkade vikterna jag kunde köra på. Tänkte förresten att jag skulle köra dips, oj, oj vilken brutal smärta. Det var inte att tänka på att ens kunna hålla emot när jag gick ner SÅ jävla ont gjorde det. Detta innebar att jag damp rakt ner i ställningen med en jävla fart :em: Ytterst pinsamt, fick smyga iväg med svansen mellan benen och låtsas som att det var meningen att det skulle bli sådär :notme:

Nåväl, kvällens pass:

Skivstångscurl:
20kg 1x15
35kg 3x6

Alternerad hantelcurl:
18.5kg 2x5
16kg 2x10

Koncentrationscurl:
16kg 10+10+7

Liggande tricepspress, Z-stång:
20kg 1x10
25kg 3x10 aj, aj, aj

Tricepspress i maskin:
35kg 3x10 lite aj men inte så mycket som den förra

Enarms hantelpress:
8kg 10+8+8 aj, aj, aj igen

Situps:
3x30

Allan
2003-05-26, 19:18
Du kan med gott samvete ta det lite lugnt efter en tävling. Kroppen har laddat ur sig ordentligt, även om du själv känner att det finns en del kvar att ge - men adrenalinet som du gjorde av med i helgen måste liksom spolas bort först.

Bra jobbat!

allan

tinus
2003-05-27, 07:34
Tjusigt! :bow: :bow: :thumbup:

Pinglan
2003-05-27, 21:53
Ikväll har vi varit och hämtat den nya bilen :love: Åhhh, vad den är fin... skulle kunna säga att det blev lite fartträning ikväll ;) Bilen var en riktigt bra träningspartner, gjorde precis som jag sa åt den att göra :thumbup:

Daemon
2003-05-28, 11:13
Grattis till de fina resultaten på tävlingen!

Lite sent ute kanske :em:

Pinglan
2003-05-29, 11:40
Originally posted by Daemon
Grattis till de fina resultaten på tävlingen!

Lite sent ute kanske :em:

Tack Daemon. Det är aldrig för sent för ett grattis, det värmer alltid lika gott oavsett när det kommer:)

Idag var jag på gymmet och bankade skiten ur bröst- och ryggmusklerna (nåja, så jävla bra gick det väl inte men ändå)

Bänkpress:
20kg 1x10
40kg 1x10
60kg 3x3
55kg 3x5

Lutande hantelpress:
21kg 1x10
23.5kg 2x4
21kg 1x10

Lutande flyes:
16kg 3x10

Chins:
3x10 Pust, här märks det att jag gått upp några kilo kan jag lova, jäklarns vad jobbigt det blev.

Stångrodd:
50kg 3x10

Marklyft:
70kg 1x10
105kg 1x10
130kg 2x3
110kg 1x10

Idag använde jag dragremmar till alla ryggövningar. Jag är lite trasig i händerna så dels var det för att skona dem jag hade remmar, dels kände jag mig helt enkelt för lat för att köra utan idag :em:

Armhävningar:
30+20

Situps:
3x30

Nitrometan
2003-05-29, 19:43
Brutalt!

Pinglan är minsann ingen brud som kör mesiga pass för att hon är rädd för skivstången...

Tufft Pinglan! :hbang: Kul att se en tjej som vågar anstränga sig. :bpump: :kickass:

Mallan
2003-05-29, 19:57
Originally posted by Pinglan

Idag var jag på gymmet och bankade skiten ur bröst- och ryggmusklerna (nåja, så jävla bra gick det väl inte men ändå)


Och vad var det som inte var sa bra med detta pass!??! :confused:
Lika :bpump: -glad och peppande (för mig) som vanligt.
:thumbup: :bow:

beckan
2003-05-29, 20:11
passet såg jättebra ut! klart impad av din styrka :eek:

å så grattis förstås. hehe...såg att jag inte var ensam om att vara lite sen :em:

Pinglan
2003-05-30, 07:43
Tack för det gott folk :)

Nitrometan: nej, rädd för att ta i har jag aldrig varit, däremot är jag rädd för skivstången ibland ffa om det gäller högreppsträning, då kan jag darra av rädsla innan jag kör igång:thumbup:

Mallan: det var nog mest bänkpressen jag störde mig lite på, har ju tappat en del där, men det är väl inte så konstigt nu när jag har lagt om träningen. Kul att du blir inspirerad av mina pass. Tack det samma :cheers:

Beckan: tack för det, som sagt, det är aldrig för sent för ett grattis :) :cheers:

Nu ska jag åka till gymmet och köra ben!!!! Om det inte är för mycket folk tänkte en kompis och jag ta lite träningsbilder, får se om det blir några i nästa post.

Henke
2003-05-30, 07:51
Hoppas du får ett bra benpass, mitt benpass denna vecka blev inställt, får bli två nästa vecka istället.

Ska bli kul å se eventuella bilder,


MVH

Pinglan
2003-05-30, 11:36
Jaha, just hemkommen från ett slitigt benpass. Om någon undrar så kan jag härmed meddela att det inte är någon bra idé att köra tunga benpass dagen efter man kört tunga marklyft! Det gick riktigt segt måste jag säga. Det blev lite bilder men tyvärr med dålig kvalitet, det var nog lite för mörkt inne på gymmet. Jag postar dom i alla fall så får vi se hur det ser ut. Men först passet:


Hantellyft åt sidan, framåtlutad:
7kg 1x10
8kg 1x10 Axlarna protesterade litegrann men inte så farligt ändå.

Enarmskabeldrag, framåtlutad:
2plattor 3x10 samma sak här med axlarna

Frontböj:
30kg 1x10
60kg 1x10
80kg 1x5
85kg 1x2

Knäböj:
60kg 1x10
80kg 1x10
90kg 1x5
95kg 2x5

Benpress:
110kg 1x10
160kg 1x10
200kg 1x5
220kg 1x5
230kg 1x2

Vadpress:
60kg 1x10
80kg 1x10
100kg (fullt mag) 1x10

Som sagt, sega ben idag, men som någon sagt förut - är huvudet dumt får hela kroppen lida..... :smash: :D

Pinglan
2003-05-30, 11:40
Här kör jag frontböj på 80 kg, observera rödfärgen i ansiktet :D

tinus
2003-05-30, 11:42
Tjusigt Pinglan! Du skulle se hur mina överarmar ser ut efter samma övning igår :rolleyes:

Pinglan
2003-05-30, 11:43
Knäböj på 90kg, fick stå stilla i flera sekunder för att kompisen skulle hinna trycka av.....

emmzan
2003-05-30, 11:43
*klappar händerna*

Hur mår dina axlar efter frontböjarna? Mina har protesterat på alt över typ 35kg:em:

Pinglan
2003-05-30, 11:47
Observera djuuuuuupet i böjarna :D

Pinglan
2003-05-30, 11:49
Benpress på 200 kg

Pinglan
2003-05-30, 11:56
Originally posted by emmzan
*klappar händerna*

Hur mår dina axlar efter frontböjarna? Mina har protesterat på alt över typ 35kg:em:

Alltså, det känns ju i axlarna!! Dessbättre är det för min del bara "vanlig blåmärkesmärta" av stången eller hur jag ska förklara det. För min del är det inte alls samma smärta som jag har fått av tynglyftningen, det är mer en "inflammationssmärta" som jag har betydligt svårare att klara av. Men det är säkert väldigt olika vilken form av smärta man får. Jag har tur som bara känner den här typen av smärta som jag just beskrev

jwzrd
2003-05-30, 12:34
Riktigt coolt med träningsbilder! Blev riktigt sugen på att träna nu! Kanske blir ben idag bara därför! :bpump:

Jorgen
2003-05-30, 13:31
Jösses. Nu har jag ägnat lite tid att läsa h e l a din träningsjournal. Man blir ju stum. GRYMT helt jäkla grymt. Otroligt rolig läsning, du är ju s t a r k som fan rent. Kul att du tävlade och att det gick bra, det blir fler tävlingar hoppas jag. Nu _måste_ jag upp och träna. Blev ju inspirerad till 1000. Kör hårt. :thumbup:

//jörgen

Munter
2003-05-30, 13:36
Imponerade bilder och djup på böjjarna :love:

Pinglan
2003-05-30, 15:37
Originally posted by Jorgen
Jösses. Nu har jag ägnat lite tid att läsa h e l a din träningsjournal. Man blir ju stum. GRYMT helt jäkla grymt. Otroligt rolig läsning, du är ju s t a r k som fan rent. Kul att du tävlade och att det gick bra, det blir fler tävlingar hoppas jag. Nu _måste_ jag upp och träna. Blev ju inspirerad till 1000. Kör hårt. :thumbup:

//jörgen

Oj Jörgen, det var inte dåligt att läsa igenom hela journalen! Kul att du gillade det du läste :) Det lär bli fler tävlingar för min del,det dröjer nog ett tag dock. Tror att jag gör "riktig" tävlingsdebut i slutet på september, då ska jag ha nött en hel del till på tekniken :bpump: och förhoppningsvis lyfter jag lite tyngre vikter då. Kör hårt du också :thumbup:

beckan
2003-05-30, 19:39
:eek: himla snygga bilder. väääääldigt djupa böjar. ser jättebra ut! heja heja

Mallan
2003-05-30, 21:14
:hbang: :hbang:
Pinglan rockar!!
:bow: :bow:

Lellan
2003-05-30, 21:34
Originally posted by Mallan
:hbang: :hbang:
Pinglan rockar!!
:bow: :bow:

TOKFETT dessutom!! Uuj uuj... :bow:

Pinglan
2003-05-30, 22:49
Kul att se att mina böjar blev godkända :thumbup: Roligt med så mycket positiv feedback, nästan så jag vill åka till gymmet NU och ta fler bilder :D :bpump:

Pinglan
2003-05-31, 07:47
HJÄLP!!! Imorse när jag ställde mig på vågen höll den på att gå sönder!!! Alltså, jag har ALDRIG vägt så här mycket:em: Nu är det ju drygt en månad sedan jag slutade springa och jag har sedan dess gått upp 4 kg, och jag lovar gott folk, det är inte bara muskler om jag säger så (frågan är väl om ens något av grammen är muskelmassa). Jag som är gammal fettfobiker får ju panik av det här.... vad ska jag göra, byxor smiter åt om låren och i midjan, topparna slimmar sig som korvskinn. Skit också! Jag vill ju inte börja springa som vanligt igen eftersom tränaren i princip har förbjudit mig, men jag vet ju att han sa att jag kunde springa lite intervall om jag ville. Kanske ska jag lägga in ett par intervallpass i veckan och se om det hjälper något. Lite HIIT som jag ser att många av er andra tränar. Är det lika effektivt som många säger tro? Frågan är bara hur jag ska lägga upp det, någon som har en bra idé. HUUUUU, nu är jag inte glad alls :(
Jag retar mig på att jag inte kan låta bli att få panik, men som sagt, jag mår illa över mig själv när jag gått upp så här mycket.

emmzan
2003-05-31, 18:20
Pinglan.. ta en titt på bilderna och se hur din kropp ser ut... Du ser satans vältränad ut i mina ögon, förhoppningsvis kan du se det också om du tänker efter lite..

*uppmuntrande kram*

Pinglan
2003-05-31, 20:10
Originally posted by emmzan
Pinglan.. ta en titt på bilderna och se hur din kropp ser ut... Du ser satans vältränad ut i mina ögon, förhoppningsvis kan du se det också om du tänker efter lite..

*uppmuntrande kram*

Tack emmzan :love: men du vet... jag är ju van att springa, att hålla vikten i schack, att känna att jag förbränner allt jag äter. Nu har jag plötsligt plockat bort 3 löppass i veckan men med bibehållen kost. Det är ju ganska givet att jag går upp, jag vet ju det. Har ju snackat med tränaren om det också och han menar ju att jag måste låta kroppen bygga upp sig. Men det är svårt mentalt, jag tyckte det gick rätt bra men som sagt, när kläderna sitter åt och vågen slår volter då är det jobbigt....

Nåja, slut på gnället! Har man ett problem gör man något åt det! Sagt och gjort, jag har tillbringat 2 timmar av denna vackra försommarkväll med att läsa ALLT som skrivits på forumet om cardio-hiit. Har bestämt mig för att köra detta (max 20min/gång) 2 ggr/vecka, det kanske känns lite bättre då och jag gör ju ändå egentligen precis som tränaren vill (vad han tycker och vill är väldigt viktigt som alla förstår :bow: ) nämligen tränar intervall.

Jag var ju naturligtvis tvungen att börja med detta redan ikväll, och en sak ska ni veta: det är mer eller mindre ett under att jag sitter här nu och skriver!!! Alltså, satan vad det var jobbigt. Jag var ytterst tveksam till att jag skulle överleva överhuvudtaget. Jag orkade dessutom bara hålla på i 5 minuter :em: 5x30 sek maxlöpning varvat med 5x30 sek jogg. Den sista joggen kan väl snarare benämnas släpning. Ja, det här var verkligen något nytt att bita i. Kul, kul (eller nåt sånt om man gillar att plåga sig vilket jag ju gör :whipped: )

Efter 15 min total vila i horrisontalplanet på nyklippt gräsmatta så blev det en stilla promenad på 30 min.

Summa: mår lite bättre än imorse! :)

-squat-
2003-05-31, 20:31
bra jobbat!!
:bpump:

Allan
2003-05-31, 22:51
Jaha, ännu en färdigpaketerad tränare från Inge Johanssons Bosönfabrik...Jag tycker att du ska fortsätta med din cardio. Av flera skäl:
1. Du tycker att det är kul.
2. Du orkar med träningen bättre.
3. Du kommer att hålla dina kilon under kontroll (var det jag som sa det där? Slå mig genast!!!) eller i varje fall tycka att du gör det vilket gör att du kommer att må bättre! Något säger mig att den där psykologiska/pedagogiska delen av Inges kurser fortfarande är minimal. Man kan inte nalkas tjejer på samma sätt som killar!

Att ställa konditionsträning i motsatsförhållande till explosivitet/lyftträning är passé. Du kommer rätt snabbt att bli bra mycket starkare vilket kommer att generera tyngre muskulatur vilket med automatik medför högre belastning på hjärta och lungor. Och att försöka träna upp det sen är kört!
Så mata på med dina kilometrar om du tycker det känns kul.
Explosivitetsträningen ska du leta reda på friidrottssidor (jag återkommer med länkar) men jag skulle rekommendera backträning. Alltså, du kör dina intervaller i backe, med långa frånskjut!
Annars...du är så jevla duktig!!!

allan

no1fitness
2003-06-01, 02:03
Först vill jag gratulera till en jäkligt bra träningsdagbok och lycka till med tävlingarna !

Jag känner igen der där med att ha fettfobi och känna sig plufsig...men jag kör HIIT men går likförbannat upp. Kanske beror på att jag :eating: hela tiden...:confused:

Alla har rätt, du ser mycket vältränad ut på bilderna och du var ju i värsta tävlingsformen på de första bilderna. jag förstår inte hur du orkade hålla uppe ditt träningstempo i den formen så länge...

Pinglan
2003-06-01, 08:01
Originally posted by Allan
Att ställa konditionsträning i motsatsförhållande till explosivitet/lyftträning är passé. Du kommer rätt snabbt att bli bra mycket starkare vilket kommer att generera tyngre muskulatur vilket med automatik medför högre belastning på hjärta och lungor. Och att försöka träna upp det sen är kört!
Så mata på med dina kilometrar om du tycker det känns kul.


Allan, det du säger klingar ju som underbar musik i mina öron :D
Men stämmer det verkligen? Jag menar, allt man har läst om att träna olika muskelfibrer, att sådan träning tar ut varandra osv. Tänker dessutom på muskelnedbrytningen, blir jag så stark som jag skulle kunna bli om jag löptränar jämfört med ingen löpträning? Men visst, det är ju typ ganska viktigt att må bra också :rolleyes: och det gör jag ju uppenbarligen inte utan löpträning. När du säger mata på med kilometrar hur långt menar du då? Menar du att det är okej att springa distanser på typ upp till 1 mil eller menar du kortare distanser? Du får ursäkta att jag ältar men som sagt, det känns så ovanligt att tänka att det skulle vara okej med löpning igen så jag måste ju fråga...

Originally posted by Allan

Explosivitetsträningen ska du leta reda på friidrottssidor (jag återkommer med länkar) men jag skulle rekommendera backträning. Alltså, du kör dina intervaller i backe, med långa frånskjut!

Intervallträning i backe låter toppen. har en riktigt giftig backe här i närheten.
Om jag kör intervallträning kanske 2 ggr/vecka och så kan jag köra ett vanligt löppass som är lite längre, eller tvärtom 1 intervall + 2 vanliga.....ja, jag får kanske prova mig fram lite. Så får jag se vad jag säger till tränaren, OM jag nu ska erkänna överhuvudtaget.... vi får se.

Pinglan
2003-06-01, 08:13
Originally posted by no1fitness
Först vill jag gratulera till en jäkligt bra träningsdagbok och lycka till med tävlingarna !

Jag känner igen der där med att ha fettfobi och känna sig plufsig...men jag kör HIIT men går likförbannat upp. Kanske beror på att jag :eating: hela tiden...:confused:

Alla har rätt, du ser mycket vältränad ut på bilderna och du var ju i värsta tävlingsformen på de första bilderna. jag förstår inte hur du orkade hålla uppe ditt träningstempo i den formen så länge...

Tack för den positiva kritiken om min journal no1fitness :)
Ja, fettfobi är inget roligt alls....skulle va bättre utan helt klart!
På tal om tävlingsform, alltså jag ser ut så där (ibland något bättre form, ibland lite sämre)... utan att anstränga mig nämnvärt (ja, förutom träningen då) och jag har väl i princip sett lika dan ut och tränat på ungefär samma sätt i kanske 8 år så det är nog ingen större prestation med det, det måste jag väl motvilligt erkänna (det hade ju varit roligare att säga att det låg värsta slitet bakom det). Men det var kul att höra att du tyckte formen var bra :)

TheSQUAT
2003-06-01, 13:29
Att läsa din journal är anledningen till att jag är på väg upp ur senaste månadens träningssvacka! Inspirerande! :thumbup: Heder åt dig Pinglan!
Körde ett jävligt lovande benpass i fredags där jag var upp och gjorde 2:or på 205 resp 210

Jon2
2003-06-01, 15:08
Originally posted by TheSQUAT
[B gjorde 2:or på 205 resp 210 [/B]

Bara dubbla det jag kör på :thumbup: :thumbup:

beckan
2003-06-01, 15:37
att se för mkt siffror på vågen känns som en karusell. jag kan bli helt knäpp och knappt äta nånting den dag jag 'väger för mkt' bara för att jag är rädd att gå upp ännu mer. Men för att muntra upp så är det bra å se på dina fina bilder (som emmzan skrev) - för där ser du inga siffror på hur mkt du väger!

komigen pinglan

Nitrometan
2003-06-01, 19:12
Kom igen Pinglan!!!

Vill du springa, så ska du göra det.
Man ska inte bara träna för att bli stark, man ska må bra också. Du kommer aldrig att nå toppen om du inte tillåter dig att ha kul längs vägen dit.

Sen är det positivt att ha kondis på de hårda träningspass som kommer. Man orkar hålla ett högre tempo och blir inte lika trött av "syreskulden" man drar på sig.

Pinglan
2003-06-01, 19:21
Originally posted by TheSQUAT
Att läsa din journal är anledningen till att jag är på väg upp ur senaste månadens träningssvacka! Inspirerande! Heder åt dig Pinglan!
Körde ett jävligt lovande benpass i fredags där jag var upp och gjorde 2:or på 205 resp 210

Det låter ju helt underbart The SQUAT:) Sånt värmer att få höra :love: TACK! Inga dåliga vikter du är uppe på vill jag lova :bpump: :bow:

beckan och Nitrometan: :thumbup:

Pinglan
2003-06-01, 19:32
Oj, oj , oj, dagens intervallpass blev maxlöpning i riktigt brant, brutal backe. Sprang i maxfart upp, det tog ungefär 20 sekunder sedan jogg ner de första gångerna och de sista gångerna blev det gång nedför. Den allra sista gången rullade jag ner :notme:
Upprepade 5 ggr sedan kunde jag inte mer, inte en chans att jag hade tagit mig upp en gång till. Efter sista intervallen (då jag rullat ner) såg jag miljoner vita prickar framför ögonen både när jag tittade och när jag blundade. Fick sätta mig en stund och då fick jag sådan huvudvärk att jag trodde jag fick en rejäl hjärnblödning. Alltså, hallå, vad är det här.... jag är ju pinsamt dålig på sånt här :em: men det är jäkligt kul (en timme efteråt) HURRA, HURRA vad kul det är att träna!!! :bow:

Lellan
2003-06-01, 20:13
Din beundrarinna här! Instämmer med övriga, du ser hur vältränad ut som helst och gör fantastiska resultat och inspirerar av bara sjutton! :kickass: Du är min idol.. :bow:

Håller med om att hiit är jobbigt, och vad det gäller min beslutsångest så frodas den hej vilt! ;) Men du har lite poänger där med att har man ett problem så får man fixa det. (Keto är kanske osmart, time will tell men jag tror vi gör rätt i som hiitar!). Även om man nästan gruvar sig inför nästa hiitpass så är det ju plågsamt skönt! :thumbup:

Ha det gott och fortsätt inspirera, du äär (citerar Allan) så djevla duktig! :hbang:

Pinglan
2003-06-01, 22:34
Originally posted by Lellan
Din beundrarinna här! Instämmer med övriga, du ser hur vältränad ut som helst och gör fantastiska resultat och inspirerar av bara sjutton! Du är min idol..

Håller med om att hiit är jobbigt, och vad det gäller min beslutsångest så frodas den hej vilt! Men du har lite poänger där med att har man ett problem så får man fixa det. (Keto är kanske osmart, time will tell men jag tror vi gör rätt i som hiitar!). Även om man nästan gruvar sig inför nästa hiitpass så är det ju plågsamt skönt!

Ha det gott och fortsätt inspirera, du äär (citerar Allan) så djevla duktig!

Tack Lellan :love: Jag var nog lite väl optimistisk i din journal då jag snackade om att jag bestämt mig angående träningen, ingen beslutsångest kvar osv :em: Vips så var jag tillbaka i beslutsångestträsket! Somliga straffar gud genast då man drabbats av hybris :D
DU är också duktig och en inspirationskälla Lellan, vi får fortsätta att peppa varandra i jakten på drottning av beslutsångest-titeln :thumbup:

Pinglan
2003-06-02, 21:51
Jaha, tillbaka till tyngdlyftarvardagen igen! Kvällens pass ca 120 min. Nöta, nöta, nöta teknik! Ryckknäböj (30 kg som högst), styrkeryck (35 kg som högst) börjar lite smått öva på att gå ner i djup knäböj i rycket (vid styrkeryck gör man bara en lätt knäböj), puchpress, kickstöt, överstöt (35kg som högst), sittvändningar (55 kg som högst, det var tuuuuungt).

Axelsmärtan kom tillbaka direkt när jag började rycka! Jag hade för mig att Johan (= tränaren) sa att axelsmärtan skulle hålla i sig i ungefär en månad men när jag konfronterade honom med det idag så blånekade han och menade att han hela tiden sagt att det tar MINST 3 månader :( jag undrar jag, jag tror han lurade mig med flit för att jag inte skulle tycka det var för lång tid att stå ut med den här smärtan. BLÄÄÄÄ, den hindrar mig så i träningen, helst vid överstöten. Huuu jag ryser bara jag tänker på hur ont det gör. Jag gnällde en hel del idag och det slutade med att Johan sa: jag hör dig men jag lyssnar inte..... LYFT för faan. Han är rätt brutal :whipped: men han har glimten i ögat så det är väl bara att köra på.

Jag gjorde förresten bort mig rejält vid en överstöt ikväll. Jag glömde bort att hålla bak huvudet vid stöten och stången klippte näsan på vägen upp. AJ faan vad ont det gjorde. Dessbättre var det bara Johan som såg det men han skrattade så att han höll på att ramla omkull. Nu har jag en ordentligt röd näsa som påminner en hel del om den fyllekran man brukar se hos gamla alkisar :em: :notme:

Nitrometan
2003-06-03, 07:56
Fyllepinglan?
Det låter som om du kommer att bli riktigt duktig. "Suck it up and squat!" Eller liknande uttryck med samma mening) brukar vi styrkelyftare säga när nån gnäller utan anledning på träningen.
Bara att bita ihop och lyfta. Heja Pinglan!

Pinglan
2003-06-03, 19:17
Jag är alltså en fyllePingla! Jo jag tackar jag :D

Precis hemkommer (nåja, jag har varit död i en halvtimme efter hemkomsten och precis orkat resa mig upp) från ett brutaltokigt intervallpass i backe. Orkade bara 5 ggr upp/ned precis som i söndags men det gick lite fortare den här gången. Roade mig dessutom med att kolla pulsen och medelpulsen under hela intervallpasset (jogg/gång nedför inräknat) blev 167 slag/minut. Nu säger inte det mig särskilt mycket egentligen men det kan ju vara roligt att jämföra lite mellan gångerna. Rent subjektivt så var det precis lika jobbigt idag som det var sist. Jag får så brutalt med mjölksyra i låren så jag skulle kunna tappa upp det på literflaskor och sälja det i affären. Mina stackars ben vet varken ut eller in, de är helt chockade av behandlingen jag utsätter dem för. Ja men tänk er själva om ni var i deras situation. Först får dom springa lugna långdistanspass flera gånger i veckan under massor av år. Sedan blir det helt plötsligt ingen löpning alls under 1 månad. Därefter börjas det med intervallpass, något dom inte varit utsatta för sen de ljuva fotbollsåren 1980-1995. Inte konstigt att de protesterar en del ju. Nu är det inte bara benen som protesterar iof. Huvudet tycker inte heller om det här, fick brutal huvudvärk efteråt idag också, men det försvinner ganska snabbt dessbättre.

Nu ska jag längta till tyngdlyftningen imorgon. JIPPIIIIIII, vad kul det ska bli.

emmzan
2003-06-03, 19:57
Blir underbart inspirerad av att läsa Pinglan.. Å andra sidan vet jag inte om träning som både dina ben och huvud avskyr låter så lockande :rolleyes:

Ha trevligt lyftarpass imorgon!!!:thumbup:

Allan
2003-06-03, 20:21
Ang backträningen - försök inte öka hastigheten varje pass..försök ligga på en viss tidsintervall varje lopp, eller räkna steg - försöka hålla samma antal steg hela vägen upp i varje lopp. Var femte eller sjätte pass kan det vara läge att "trampa på lite mer".
Ang din näsa...haha, tror jag skrev i en annan tråd att jag slagit mig själv knock med stången. Akta gaddarna bara - det kostar stålar att laga paletten numer. Och klippa ihop runt tungan är inte direkt skönt...men du har en del att upptäcka själv.


allan

Pinglan
2003-06-04, 05:45
Originally posted by Allan
Ang backträningen - försök inte öka hastigheten varje pass..försök ligga på en viss tidsintervall varje lopp, eller räkna steg - försöka hålla samma antal steg hela vägen upp i varje lopp. Var femte eller sjätte pass kan det vara läge att "trampa på lite mer".

Okej, ska tänka på det.


Originally posted by Allan
Ang din näsa...haha, tror jag skrev i en annan tråd att jag slagit mig själv knock med stången. Akta gaddarna bara - det kostar stålar att laga paletten numer. Och klippa ihop runt tungan är inte direkt skönt...men du har en del att upptäcka själv.


allan

Oj vad mycket spännande jag har framför mig, det låter verkligen lockade :thumbup:

Pinglan
2003-06-04, 20:52
Ååhhhh, vad jag älskar min tyngdlyftning! Ikväll 120 min nötande av teknik (att det kan va så kul att bara nöta och nöta).
Ryckknäböj 35 kg som högst, kändes riktigt bra och stabilt.
Körde ny övning sedan, hängande ryck (tror jag har sagt att jag gjort detta förut men tydligen var det hängande styrkeryck jag menade då, skillnaden är att vid hängande ryck så går man ner i djuuuup knäböj under stången, vid hängande styrkeryck går man inte ner så djupt). Man kan ju lugnt säga att det kräver lite mer av kroppen att gå ner så djupt med stången på raka armar. Man gör det ju i ryckknäböj, men det här är en annan sak, så mycket annat att tänka på samtidigt. Det gick i alla fall riktigt bra, KUL. Körde på 35 kg som tyngst. Körde också hängvändningar på 60 kg som tyngst, och då var det tuuuuuungt ordentligt. Känns rätt rejält i nyckelbenen när man tar emot stången......

Axlarna får jag inte prata om överhuvudtaget för tränaren, så länge jag inte säger nåt så vet han att jag har spyont, jag ska istället säga till när det inte gör ont längre (efter sommarne typ). Men om jag nu ska bryta mot tystnadsplikten för en kort stund så kan jag tala om att mina axlar signalerar att de vill ta livet av sig, då förstår ni hur det känns och hur dom små stackarna mår....

emmzan
2003-06-04, 21:27
Struntprat! Jag har sett dina axlar på bild.. Dom är inte det minsta små!!!! :kickass:

no1fitness
2003-06-05, 03:04
Du måste verkligen tycka om smärta !!:D
Jag för min del kan inte ha ont någonstans och träna samtidigt...:bpump: :smash:

leiap
2003-06-05, 03:53
Pinglan> Ursäkta att jag hijackar din tråd men jag vill efterlysa de explosivitetslänkar som Allan lovade dig i förra veckan! Jag kan inte vänta längre :angel:

Allan ! Var tog länkarna vägen? Jag är jättenyfiken på dem.

Pinglan
2003-06-05, 19:27
Originally posted by no1fitness
Du måste verkligen tycka om smärta !!
Jag för min del kan inte ha ont någonstans och träna samtidigt...

Jag uthärdar och kan faktiskt rent av njuta av vissa typer av smärta, tex mjölksyrasmärta- eller total utmattningssmärta i musklerna. Blåmärkessmärta är rätt skönt och smärtan man får av riktig brutal triggerpunktsbehandling kan jag nästan bli upphetsad av :em: . Men den här jävla smärtan som jag har i axlarna nu, det är ingen muskelsmärta utan nån form av inflammationssmärta, den har jag mycket svårt att klara av. Den hindrar mig i min träning, jag försöker trycka till explosivt tex i överstöt men kroppen försvarar sig och det blir en fesig pushpress istället. Jag hatar det! Men jag KAN inte låta det hindra mig för mycket så därför måste jag försöka bita ihop. Eftersom jag inte får klaga under träningarna så lär det väl bli lite klagovisor här istället, det är bara att ni hoppar över att läsa det om ni tycker det blir för djävligt tjatigt :thumbup: Jag ska ialla fall övervinna dom där överkänsliga töntarna (axlarna), jag ska visa vem som bestämmer :whipped: :D

leiap: ingen fara alls, jag undrar själv var länkarna är. Bara bra att du tjatar på Allan för jag törs inte :D

Nu ska jag ut och vara busig genom att springa en 4 km runda för första gången på 5 veckor. Åhhhhh, vad skönt det ska bli! (eller, kanske inte vid närmare eftertanke! Kondition=noll)

Forest
2003-06-05, 19:41
Detta var en kul och inspirerande journal, tack för att du delar med dig och bjuder på dig själv!

Jag tror att du mår bra av att springa och tycker inte att du skall lägga av. Försök att springa 5 km en gång i veckan så du inte tappar kondis och löpsteg. Om du avslutar med några rusningar i backen så tappar du säkert varken spänst eller styrka.

Du blir säkert sverigeetta innom ett år ändå :bpump:

Pinglan
2003-06-05, 20:28
Originally posted by Forest
Detta var en kul och inspirerande journal, tack för att du delar med dig och bjuder på dig själv!

Jag tror att du mår bra av att springa och tycker inte att du skall lägga av. Försök att springa 5 km en gång i veckan så du inte tappar kondis och löpsteg. Om du avslutar med några rusningar i backen så tappar du säkert varken spänst eller styrka.

Du blir säkert sverigeetta innom ett år ändå :bpump:

Tack Forest :) Det var roligt att höra att du gillar min journal (dessutom mycket roligt att du tror på min OL förmåga :bpump:)! Jag håller med dig om löpningen, har precis tänkt om i frågan om löpningens vara eller icke vara (tack vare goda råd från mina kära forumkamrater, ingen nämnd ingen glömd).

Kvällens comeback i löpspåret blev min kuperade 4 km-runda. Försökte hålla upp tempot i början för att inte slå bottenrekord och det lyckades faktiskt över förväntan. Spurtade i mål på 22.27 och det tycker jag är godkänt med tanke på hur länge sedan det är jag sprang. Kära nån vad härligt det var att springa igen :love: Det var inte ens särskilt jobbigt.

Imorgon är det tyngdlyftning igen. Jag älskar mitt underbara träningsliv!

razores
2003-06-06, 09:27
Hallå!

Jag ska får väl också börja med att berömma både bilder och prestationer som du har printat ner i denna journal! :bpump:
Väldigt inspirerande med en person som är så positiv! Speciellt till sin träning, det är nog inte så många som är det tråkigt nog...

Nåja, jag har lite frågor ang din HIIT Kardio. Du springer uppför en backe vad jag har förstått? Hur lång är den och hur lång tid tar ditt pass sammanlagt? E det "bara" backträningen som är ditt träningspass är springer du efteråt också? Uppvärmning?

Tack för mig,
/Kkristian

Pinglan
2003-06-06, 20:31
Originally posted by razores
Hallå!

Jag ska får väl också börja med att berömma både bilder och prestationer som du har printat ner i denna journal!
Väldigt inspirerande med en person som är så positiv! Speciellt till sin träning, det är nog inte så många som är det tråkigt nog...


Tack för de vänliga orden, de värmer skönt i själen

Originally posted by razores

Nåja, jag har lite frågor ang din HIIT Kardio. Du springer uppför en backe vad jag har förstått? Hur lång är den och hur lång tid tar ditt pass sammanlagt? E det "bara" backträningen som är ditt träningspass är springer du efteråt också? Uppvärmning?

Tack för mig,
/Kkristian

Nu har jag ju precis börjat med mina backintervaller så jag har väl egentligen inte skapat några rutiner ännu. Det tar ca 18-20 sekunder att maxa uppför hela backen, vet inte hur lång den kan vara, typ 75-80 m kanske? Det tar väl ungefär det dubbla att jogga nedför backen. Hittills har jag bara orkat med 5 ruscher så hela intervallpasset har väl tagit 6-7 min. Jag är noga med att inte stanna och hämta krafter någon gång utan så fort jag joggat/gått ner så vänder jag direkt och spurtar upp igen. Ohyggligt jobbigt! Jag värmer upp genom att jogga till backen, ca 1 km och jag varvar ner genom att krypa hem (känns som 1 mil) ;) Riktigt tuff men otroligt rolig träningsform, verkligen något jag rekommenderar om du inte provat själv!


Nu till kvällens träning. 120 min blandat tyngdlyftning och explosivitetsträning. Det gamla vanliga först:

Ryckknäböj 4 set 35 kg x10 som tyngst de två sista seten.

Sittryck (ner i djuuup knäböj under stången) egentligen vet jag inte om det är någon skillnad på definitionen ryck (det vanliga tävlingsmomentet) eller sittryck. Tror Johan har använt båda uttrycken om samma övning men jag vet inte säkert, skit samma.
I alla fall körde jag en massa reps på 35 kg och det gick skitdåligt idag. Fegade med att gå ner djupt och egentligen blev det inte så många sittryck utan det blev mest styrkeryck. Fick skäll :em:

Stöt (med djuuup sittvändning) körde mängder av reps på 50 kg och vändningarna gick precis hur bra som helst. Överstötarna däremot gick helt åt helvete. Fick skäll här också: Men vad faaaaaaan Ingela vad är det med dig, vad håller du på med för mesande, du kan ju inte,ska vi sänka vikterna eller? Helt rätt peptalk till mig tydligen för efter detta avslutade jag med ett par riktigt grymma stötar (:booty: till Johan, men han blev iof lika glad som jag)

Därefter körde jag 2x8 i ryckdrag på 50 kg och stången var uppe vid hakan och vände nästan. Alltså egentligen inga problem att ta samma vikt i ryck bara jag får till tekniken och kommer under stången säger Johan. Pluspoäng till mig för första gången ikväll :thumbup:

Sedan blev det ett par nya, underbart roliga övningar: först ut var spänsthopp med skivstång 50 kg. Stången bakom nacken och ner i en kort, snabb knäböj- pang upp och hoppa så högt jag bara kunde. 2x10 på den övningen.

Sedan blev det hoppknäböj på 50 kg. Ner i dyngdjup knäböj, upp igen snabbt och hoppa så högt som möjligt och sedan ner i knäböj igen direkt på landningen. Mycket exentrisk träning alltså. 2x10 här också, askul övning!

Sen blev det en massa konstiga ryggdrag både med stång 40 kg och i roddmaskin 40 kg, bara typ bröstrygg och romboidéer ska jobba.

Därefter ryggresningar x1000 (kändes det som) med 10 kg viktplatta bakom nacken. Bara att mata på, fortsätt, fortsätt, kööööör, orkar du inte mer, kom igen, inget mesande, KÖÖÖR.... håller nån på så kan jag ta ut mig tills jag svimmar. Nu slutade Johan driva mig innan jag svimmade men jag lovar, hade han inte sagt åt mig att sluta utan fortsatt att slavdriva så hade jag kört tills jag föll ihop. Jag ÄLSKAR att ha en tränare som peppar mig, det är så grymt kul och inspirerande.....

Avslutatde med omvända ryggresningar, ligger åt andra hållet jämfört med ryggresning och lyfter benen rakt bakåt istället. Också grymt jobbig övning efter tillräckligt många upprepningar. SLUT på passet och jag suktar redan efter mer trots att det gör ont överallt i princip. Jag måste vara tokig!!!

Hjälp vilken svada, om nån orkat läsa ända hit ska den ha all heder, bra gjort :cheers:

Jorgen
2003-06-06, 23:24
Heder åt mig då. :) Du verkar verkligen har skitroligt på träningen. Det är så otroligt inspirerande att läsa vad du skriver, man känner bara för att ge sig upp på gymmet och slita tag i något tungt. Och nu är klockan 00:24. :) Fortsätt såhär så kommer du att gå långt. :bow: :bow:

//jörgen

Lellan
2003-06-07, 08:54
Svada mera!! Suuperkul läsning, det rycker i musklerna fast man inte vet hälften av de övningar du sysslar med... fortsätt ha kul å träna hårt! :kickass:

Munter
2003-06-07, 09:13
Originally posted by Jorgen
Heder åt mig då. :) Du verkar verkligen har skitroligt på träningen. Det är så otroligt inspirerande att läsa vad du skriver, man känner bara för att ge sig upp på gymmet och slita tag i något tungt. Och nu är klockan 00:24. :) Fortsätt såhär så kommer du att gå långt. :bow: :bow:

//jörgen
Brukar alltid bli träningssugen då man läser här jag också http://www.justlinux.com/forum/images/smilies/smile.gif. Än om klockan är 07 eller 24.

Nitrometan
2003-06-07, 10:21
Pinglan ÄGER vikterna!!!

Fortsätt såhär. Jätteimponerande och kul att läsa.

Jag brukar ha ett par påsar med gula ärtor liggande i frysen, perfekt för nedkylning av ömma axlar efter träningen.

Pinglan
2003-06-07, 15:01
Tack kamrater :love: Det är sååå roligt att jag kan inspirerar andra genom att skriva om mina pass. Jag hoppas verkligen att alla andra också njuter av sin träning, att älska att träna är en förmån man ska vara tacksam för att man fått. Alla är inte lika lyckligt lottade!

Nitrometan: frysta påsar med gula ärtor för onda axlar????? :D Det var verkligen något nytt, det har jag aldrig provat. Ska det vara torra gula ärtor som man fryser in då? Lägger du påsarna direkt på axlarna eller lindar du in påsarna i fuktig handduk eller nåt liknande? Jag behöver verkligen alla tips jag kan få! I natt vaknade jag av att axlarna värkte något alldeles förfärligt. Jag försökte nonchalera dom rackarna men det bara gick inte. Det slutade med att jag fick gå upp och ta en värktablett för att jag skulle kunna somna om :em: Så kan man ju inte hålla på så förslag såsom kalla ärtpåsar mottages tacksamt!

Idag hade jag tänkt mig en liten 4km löprunda igen. Jag har fått order att vila benen imorgon (annars hade jag nog tänkt att springa imorgon) för på måndag ska vi ha någon form av fys-tester på träningen. Lite stående längd, stöta kula och lite annat skoj som jag inte gjort på typ 25 år (måste tydligen börja med dåliga bortförklaringar redan nu). Jag måste iallafall va pigg i benen enligt Johan.

Det värsta är att ju längre jag väntar med att springa iväg desto ondare får jag överallt. Träningsvärken har kommit igång ordentligt i Trapezius, Erector och Romber. Benen börjar kännas lite ömma så det är väl bäst jag ger mig iväg snart innan det blir allt för jävligt.

Pinglan
2003-06-07, 17:58
Sådär, nu har jag varit ute och kubbat min 4 km-runda igen. Tänkte ta det lite lugnt eftersom jag ju har ont lite överallt men när jag kom i mål visade klockan 22.04, alltså 20 sekunder snabbare än förra gången :) Kändes riktigt bra (förutom axlarna som tom gör ont när jag springer :nono: , ska köpa gula ärtor så fort jag hinner)

Pinglan
2003-06-07, 20:22
jaha, då ska vi se. Har precis fått lite bilder från OL-träningen på mail från min tränare. Nu är det dock så att bilderna var alldeles för stora att posta här så nu har lilla jag, som är så otroligt duktig på det här med datorer (not), försökt minska bildstorleken. Har ingen aning om det funkar eller inte eller hur kvaliteten blev. Vi får se hur det funkar helt enkelt.

Ha, ha nu har jag försökt ändra det här 25000 gånger, bilderna kommer i fel ordning, men nu ger jag upp, skit samma. De får komma i vilken ordning de vill. Här är jag i alla fall på väg upp efter ett ryck

Munter
2003-06-07, 20:30
Jaha, då blev man träningssugen igen... farligt att läsa här :( Vinklarna ser exemplariska ut !

Pinglan
2003-06-07, 20:33
Tack Munter! Jag är dock riktigt irriterad nu :insane: Det här fungerar visst inte så bra, det blir samma bild hela tiden..... Ett nytt försök efter 25000 misslyckade.... Det här ska vara startläget i ett hängryck...

Pinglan
2003-06-07, 20:35
Äntligen fick jag till det där. Då måste rimligtvis nästa bild vara ett riktigt sittryck...

Jorgen
2003-06-07, 20:40
Du är fan starkare än vad jag är. Jag hade aldrig klarat av det där. Hade brutit båda armarna om jag provat tror jag. ;) Härligt att se är det iallafall. :bpump:

//jörgen

spas
2003-06-07, 20:57
det där ser riktigt jobbigt ut, man blir klart imponerad.

Nitrometan
2003-06-07, 21:46
Torra gula ärtor i plastpåse. Mindre intensiv kyla än is och formbara. Man kan ha en handduk emellan om man vill, men det brukar inte behövas. Kyl tio minuter i taget (max), låt dem "vila" från kylan en stund och sen kyler du på igen.

Snygg teknik du har på bilderna. Ser skitbra ut!

Allan
2003-06-07, 22:29
haha - stel i axlarna ser jag. Kort hamstring också. Näe - det ser verkligen skitbra ut. Och långt från max också. Det syns ju eftersom du inte behöver trycka på så mycket med höften. Go on, girl - det kommer att bli blågul trekronordräkt snart!!!


allan

Pinglan
2003-06-08, 09:37
Tack för de vänliga orden, kul att visa lite om vad jag håller på med på OL-träningen (även om varken teknik eller vikter är så bra ännu, men vänta bara....;) )

Allan: STEL i axlarna, STEL...... :thefinger: skojar du med mig eller :D . Tänk på att det i nuläget är en prestation att få axlarna upp till 90 graders flexion, den fortsatta rörelsebanan därefter är en ren plåga och det smäller och knastrar och hugger hela vägen upp till slutläge. Så jag kan nog hålla med dig om att de är lite stela :D men vad fasen det går väl över med tiden :kickass:

Pinglan
2003-06-08, 18:47
Nu har jag brutit mot reglerna igen genom att springa intervall trots att jag skulle vila benen idag :nono: :em: Jag kunde dock inte hålla mig och vad fasen, stående längd och kula ska man väl klara av ändå imorgon!

Idag blev det intervaller på väg istället för i backe.
6x30 sek maxlöpning varvat med 6x30 sek jogg. Medelpuls 158.
Idag var pojkvännen med och gissa om jag höll på att bli knäckt, han var ju grymt mycket snabbare än mig :furious: jag blev som en liten flugskit i hans backspegel när han älgade iväg med långa (och jävligt snabba) kliv. Hade jag vetat om detta hade jag satt krokben på honom i starten för att få lite försprång, men nu hann jag inte ens tänka tanken innan han var för långt borta för krokbenet. Visst, oftast är det ju bara bra att ha nån att springa mot när man intervallar, men det måste ju finnas en gräns för hur överlägsen motståndaren är. När det blir såhär blir man ju bara förbannad :insane: Nu ska jag inte prata med honom på hela kvällen *straffa, straffa* :D Nåja, satans jobbigt var det i alla fall så någon nytta med eländet var det väl ändå.

jwzrd
2003-06-08, 18:57
Hämnas på honom genom att ta med honom på lite sittryck och ett gäng set ryckböj! Det borde göra susen!

Coolt med bilder! Du tränar hårt som få!

Pinglan
2003-06-09, 13:20
Originally posted by jwzrd
Hämnas på honom genom att ta med honom på lite sittryck och ett gäng set ryckböj! Det borde göra susen!

Coolt med bilder! Du tränar hårt som få!

Tack jwzrd :) Du, din ide´om den perfekta hämnden är lysande :devil: : Problemet lär ju bli att få honom till gymmet, jag kanske kan bära dit honom på raka armar? :D

Just hemkommen från de där fys-testerna som skulle göras idag. Det var några, i mina oerfarna ögon, konstiga tester som utfördes. Vi hade tre försök i varje gren.

Första grenen var en form av kul-kastning (kulan vägde 5.5kg) baklänges. Man stod inne i en kulstötar-ring (eller vad det heter) med hälarna mot framkanten av ringen (på insidan), man hade alltså ryggen vänd MOT utkastbanan (eller vad det kan heta). Man skulle svinga med armarna (ner mellan benen/upp över huvudet) och böja på benen (samtidigt, ohhh jag som ingen koordinationsförmåga har) och sen svinga iväg kula bakåt. Kära nån, undrar just om det finns någon som förstår hur jag menar?
Nåväl jag lyckades få iväg kuleländet 9.03 m och det var riktigt bra tyckte Johan (jag tyckte ingenting alls eftersom jag inte har en aning om vad jag kan/inte kan prestera i dylika övningar)

Nästa gren var stående längd och nu blev jag på glatt humör! Skutta iväg i ett sådant hopp har jag ju gjort förut och vet hur man ska göra. Jag lyckades skutta 2.34 m som längst och tyckte jag var rätt bra, men ack vad jag bedrog mig: Vad är det där, skitdåligt, med dina ben så måste du kunna hoppa längre än så där, vad har du gjort, tränade du ben igår eller? Eftersom jag tycker det är väldigt besvärligt att ljuga (att förtiga sanningen genom att inget säga är en helt annan sak) så tittade jag bara bort och försökte se allmänt oskyldig ut. TRÄNADE du ben igår? Ja,ja, vad faaaaan, jag sprang lite intervaller bara, det var inget särskilt fick jag lov att erkänna. Om blickar kunde döda gott folk, då hade det inte suttit någon Pinglan här idag och berättat om detta! Sanna mina ord!

Nåja, jag överlevde dessbättre och nästa gren var 3-steg, dvs 3 jämnfota hopp på raken, direkt efter varandra. Här lyckades jag klämma till med 6.78m och det var visst hyfsat så nu var jag i alla fall förlåten till hälften för det där hemska jag gjorde igår.

Sista grenen var den konstigaste och svåraste tekniskt sett. Nu skulle man ligga på rygg i kulstötar-ringen (ansiktet mot utkastbanan), fötterna i marken utanför ringen (höfter och knän böjda) och rumpan precis mot kanten på ringen (på insidan av ringen). Kulan i händerna, raka armar och ta sats upp i en situps, ner igen och då upp i bäckenlyft för att hämta kraft, ner med rumpan, upp i situps och släng i väg kulkräket. Oerhört svårt (både att utföra och att förklara), tydligen ett mått på styrka och explosivitet i bålen. Vad vet jag? jag fick iväg kulan 3.64m och det var tydligen inte helt lysande, men heller inte helt förkastligt. Medelmåttigt kan man väl kalla det kanske.

Jaha, det var allt och inte ett dugg jobbigt var det heller. Däremot gjorde axlarna ont (av det lilla!!!), Johan kände på mina Infraspinatus och började asgarva, han trodde nästan inte sina händer!!!! Infrastackarna är som två svullna fläskkotletter och även om det inte är därifrån smärtan kommer så blir det ju inte dirket bättre av att de är så där spända. Faktum är att Johan faktiskt bad mig komma på behandling imorgon (så lite synd tycker han nog om mig trots allt). Tydligen har vi som tävlar i klubben förmånen att få behandling för 100kr istället för den normala taxan 380kr, det tackar man ju inte neej till direkt.

Jaha så hade jag skrivit en hel roman igen då, skrivdiarre´finns det visst nåt som heter :thumbup:

JJ
2003-06-09, 14:23
Underbar läsning! Tänk på att intervaller och backlöpning sliter ganska mycket på benen och det är rätt lätt att bli övertränad när du tränar så mycket styrka också. Själv får jag läskiga krypningar i benen om jag kör för mycket, brukar komma när man ska sova.

jwzrd
2003-06-09, 15:52
Två svullna fläskkottletter! Hahaha :)

Pinglan
2003-06-09, 16:23
JJ: några krypningar har jag inte haft någon känning av dessbättre, men jag ska vara uppmärksam på överträning, sånt kan man vara utan!

jwzrd: :angel:

Jag kunde såklart inte hålla mig från gymmet idag när det bara blev en massa mesiga tester istället för OL-träning. Tog mig en timme på gymmet här hemma och körde lite lätt teknikträning, ska det in i ryggmärgen så ska det!

Ryckknäböj:
20kg 1x10
25kg 1x10
30kg 1x10
35kg 1x10
40kg 1x6, oj vad vingligt det blev, men armarna var raka och ner i botten kom jag!

Sen körde jag massor (säkert runt 50-60 st men med vila mellan såklart) av sittryck på 25 kg, jag nötte och nötte och nötte.......Vikten är så lätt att axlarna inte protesterar allt för mycket och jag tycker det funkar bra att öva utan nån som måste titta hela tiden. Tyngre vill jag dock inte köra utan att nån tittar, trist om det blir fel ju....

När jag sedan skulle gå över till överstötar sa dock axlarna ifrån, det gick inte helt enkelt, de vägrade lyda. Det gjorde så ont att jag helt enkelt inte vågade stöta med full kraft utan det blev en massa puschpressar bara :( Sket i överstötarna och körde några set mage istället och åkte sedan hem med värkande axlar. Nu sitter jag här med frysta gula ärtor i påsar på axlarna, det känns skönt att kyla ner de idioterna ett tag. Tack för tipset Nitrometan :thumbup:

Nitrometan
2003-06-10, 14:27
Vasse!
Om jag nån gång skulle drabbas av minskad träningslust (har inte hänt än) så är det till denna journal jag skulle vända mig för att återfå inspirationen.

Fortsätt såhär Pinglan så kommer du inte bara att ha kul på träning och tävling utan även äga en landslagsplats. Med lite tid och hängivenhet så kommer du att kunna ställa till det internationellt också.

Bara se till att ha roligt hela vägen! Jag vet att varje pass inte är kul, men att gå och harva i ett halvår är inte heller bra. Man ska ha kul! Det innebär även att göra annat än att bara träna eller bara fokusera på en sak i livet. Lite perspektiv och mycket kul...

Pecca
2003-06-10, 14:58
Jag tycker ditt hår har vuxit mycket på 8 dagar...:cool:

Tänkte även tillägga att du inte ser en dag äldre ut än 21.




:naughty:

Pinglan
2003-06-10, 19:32
Nitrometan: Tack för de vänliga orden! Roligt att höra! Om du har rätt angående landslagsplatsen återstår ju att se, jag vet vad jag har får målsättning i alla fall :thumbup: men så ska ju allt klaffa också. Låt oss hålla tummarna för att det gör det (klaffar)

Pecca: har håret vuxit? :confused: Menar du just det du skriver, dvs att håret har vuxit eller är det nåt skämt som jag inte förstår?(tänk på att jag är blondin och blåögd dessutom, det är inte säkert att jag förstår om det finns en dold poäng :D ) Det där om 21 år får du genast pluspoäng för :D


Ikväll har jag varit på behandling hos Johan (och vilken behandling sedan, han är då inte rädd för att få en misshandelsanmälan mot sig inte). Nu hade jag dessutom den stora förmånen att få två naprapater som behandlade mig samtidigt, en axel var i 45 min *svettigt* Det var nämligen så att en naprapatstudent som just gått ut tredje året (och således har ett år kvar) var hos Johan idag för att se och lära och även behandla lite grann.

De tog som sagt hand om varsin axel och den här stackars studenten visste inte vad han skulle säga vid handpåläggningen. Ähhhh.....jösses..... vad är det här..... hmmm....Johan, det är något konstigt här, ska det vara så här?
Johan och jag bara asgarvade (det var mitt sista skratt på 45 min kan jag lova) åt hans förvåning och Johan förklarade med ett ord: tyngdlyftare.... då klarnade det för studenten för se tyngdlyftare, det hade han träffat förut.

Sedan följde 45 min av fysisk misshandel, hjälp jag blir nästan tårögd när jag tänker tillbaka. Men som den självplågare jag ändå är så måste jag ju erkänna att jag njöt för fulla muggar. Nu var det väl också så att eftersom jag inte sade ett knyst om att det överhuvudtaget kändes det dom gjorde (tvära friktioner, djuuuuuup massage (lika djup som mina knäböj) och triggerpunktsdödning) så lade de lite (typ jävligt mycket) extra kraft i nyporna och inte mig emot. De var faktiskt rejält imponerade att jag inte skrikande sprungit därifrån efter halva behandlingen, det erkände de faktiskt. Matchen slutade 1-0 till mig alltså. (vad jag sedan tänkte under behandlingen, det lyckades jag hålla för mig själv och här kan jag inte skriva det heller för det lämpar sig inte i tryck)

Så var det med det och hem for jag med ett träningsförbud gällande ikväll. Och kan man tänka sig, jag känner mig ganska så mörbultad måste jag erkänna så jag tror jag gör som han säger för en gångs skull! Imorgon blir det däremot träning men då på hemmaplan och således utan tränare för min del (tränaren skulle på skolavslutning!!! Hur kan han bara svika mig så?:D ) Jag kommer nog förmodligen att köra axelvänlig träning, bäst att passa på.

Tack för idag!

z_bumbi
2003-06-10, 19:52
Pinglan: "Nästan tårögd" , jag brukar gråta som ett litet barn när triggerpunkterna ska tryckas ut..:em:

Jorgen
2003-06-10, 19:54
Alla naprapater/massörer är lucifers budbärare med en stark längtan att plåga ihjäl folk med endast händerna till hjälp. Sen har dom mage att ta betalt för misshandeln, nu har iofs både du och jag rabatt men ändå. Det är för jävligt. Men ack så skönt. ;)

//jörgen

Nitrometan
2003-06-10, 21:40
Jag tror att de är sadister - hela bunten - alla massörer, naprapater, kiropraktorer...

Tur att man är lite masochistiskt lagd. :naughty: :booty:

Pinglan
2003-06-11, 20:02
Jaha då blir det redovisning av kvällens gympass. Hade ingen som helst idé om vad jag skulle köra när jag for till gymmet, det enda jag visste var att jag ville vila axlar och ben. Efter uppvärmningen hade jag fortfarande ingen aning om vad jag skulle göra. Var ju tvungen att bestämma mig för något och så här i efterhand kan man ju fundera över hur det egentligen kunde bli så här! Konstigt pass, konstigt val av övningar, konstigt upplägg. Ja,ja det är sånt som händer.

Stående skivstångscurl:
20kg 1x15
30kg 1x15
35kg 1x6
37.5kg 1x4
40kg 1x2
37.5kg 1x4
35kg 1x6
30kg 1x10

Bänkpress:
20kg 1x20
40kg 1x20
45kg 1x15
50kg 1x10
55kg 1x5
50kg 1x6
45kg 1x10
40kg 1x15

Marklyft:
60kg 1x10
105kg 1x10
125kg 1x5
120kg 1x5
115kg 1x5

Därefter var klockan slagen.... var tvungen att åka hemåt för att hinna se fotbollen på TV. Paus nu och Sverige leder med 2-0 HEJA SVERIGE :hbang: :hbang:

Pinglan
2003-06-12, 20:06
Har riktigt ordentlig träningsvärk i biceps idag, härlig och rätt ovan känsla, brukar ha svårt att få träningsvärk just i biceps. Verkar som jag hittade rätt recept för detta igår.

Ikväll har jag varit i väg till backen och sprungit intervall igen. Den här gången lyckades jag klara att maxa uppför backen 7 gånger (á 20 sek), men då ska ni veta att den sista var på ren jävla viljekraft! Jag överdriver inte när jag säger att det kändes som att jag stod helt stilla och trampade vatten i mitten av backen. Vid sådanan tillfällen får man vara glad att det endast är rådjur och fåglar som agerar publik! När till och med dom ser ut att skaka på huvudet, då är det illa! :notme: Jag blir faktiskt lite oroad över vad det är för fel på mig, har jag bara långsamma muskelfibrer i mina ben tro :confused: I såfall lär det ju bli svårt att träna upp tillräckligt med explosivitet i mina stubbar :(

Imorgon ska jag lyfta. ÄNTLIGEN!

Nitrometan
2003-06-12, 20:20
Oroa dig inte Pinglan, explosiviteten är träningsbar den med.

Pinglan
2003-06-13, 19:27
Originally posted by Nitrometan
Oroa dig inte Pinglan, explosiviteten är träningsbar den med.

Ja och tack och lov för det! Idag har vi gått igenom lite övningar som jag ska specialträna på gymmet hemma (lämpligtvis på lördagar) för att få bättre spänst, återkommer till detta!

Passet idag (120 min) var både bra och en ren katastrof! Först värmde jag upp med spänsthopp i trappa. Johan sa att klarar du 5 steg så är du riktigt jävla bra, det kommer jag inte att klara inom överskådlig framtid menade han. Jag klarade 4 steg lätt, 5 var inte ens nära (jag kom upp om jag samtidigt högg tag i trappräcket och drog mig upp=grovt fusk). Målet är att klara 5 inom en snar framtid, han ska minsann få se!

Körde ryckknäböj 4x10 med 35 kg som högst i sista setet.

Därefter skulle jag köra sittryck. Började med några lätta på 25kg, det gick ju bra, därefter skulle jag köra på 30 kg och se nu kunde jag inte längre! Jag har tydligen glömt bort hur man gör. När jag gick ner tillräckligt djupt i "sittet" ja då krökte jag på armarna samtidigt fast de varit raka innan (=underkänt). När jag höll armarna helt raka, jag då gick jag inte ner i "sittet" tillräckligt = styrkeryck, det är ju godkänt i tävling förvisso men inte faan är det ett sittryck som ju var meningen att jag skulle träna på. Så där höll jag på ett tag, en del blev riktigt bra medan andra var rena katastrofen. Till slut tappade Johan tålamodet med mig och så fick jag inte träna sittryck nåt mer (ingen mening när du inte vet vad du håller på med).

Istället gick jag över till att köra styrkeryck (det hade jag ju redan gjort rätt många fast det inte var meningen så). Detta gick betydligt bättre och jag slog faktiskt PB genom ett styrkeryck på 42.5kg, kändes riktigt bra. Gjorde sen ett försök på 45kg men då hade jag glömt bort hur man ska göra styrkeryck också så då var det bara att lägga ner (OL är verkligen träningsform där koncentrationen måste vara på topp HELA tiden, det är grymt jobbigt för hjärnan också, inte bara för kroppen. tappar man fokus för en enda sekund så är det kört, i alla fall för mig)

Därefter var det dags för stöt och det är överstötar som är det absolut grymmaste jag kan göra mot mina axlar. Jag får ångest redan innan jag stöter, jag är livrädd för smärtan som jag vet ska komma. Värmde upp med 20 kg och det gör alltså asont redan av den lätta vikten. Vågar inte stöta upp vikten, jag mesar upp den med försiktig efterpress (gör betydligt mindre ont). Skäll, skäll, skäll! Ökade vikten till 35 kg och det bara gick inte, jag kan inte, jag vågar inte, jag vägrar och så stötte jag till utav bara helvete. Jag höll på att svimma av smärta! Johan såg direkt på mig att nu var det allvar, han såg faktiskt riktigt orolig ut (kan man tänka sig) och sa att vi skiter i överstötarna, vi kör bara sittvändningarna (om du tror att det funkar för axlarna? Gör det ont skiter vi i det också, milde himmel, nu höll jag på att svimma av förvåning, han kan ju vara omtänksam också, en ny sida jag inte sett förut).

Som för att jag skulle få lite tröst mitt i all bedrövelse så var det någon som såg till att sittvändningarna flöt som rinnande vatten. Det gick så bra, jag var nöjd, Johan var nöjd, alla i hela träningslokalen var nöjda med mina sittvändningar! Jag slog PB i detta också med 3 lätta reps på 60 kg (har klarat samma vikt i hängvaändning förut men nu var det riktiga, från golvet) Försökte sedan på 65 kg men då var det kört, då hade jag glömt bort hur man gör sittvändningar också= dags att ge upp.

Avslutade med explosiva goodmornings 2x20 på 35 kg, kändes bra. Gick sedan igenom spänstövningar som jag ska göra hemma för nu måste det hända något med min spänst. jag ska köra upphopp på bänk (bygga upp högre och högre), spänsthopp mellan bänkar eller andra lämpliga hinder, så kort tid som möjligt på golvet mellan hindren, upp fort, fort över nästa hinder. Dessutom ska jag köra nerhopp från bänk, samma här med kort studs på golvet och upp, upp på ny bänk. Dessa övningar plus hoppknäböj och spänsthopp med skivstång ska jag köra en gång i veckan ett tag. Kul, kul!

Nu är det sannerligen dags att sluta skriva. tack för mig!

emmzan
2003-06-13, 19:51
Har läst alltihop..

Skitbra med PBs.. mindre bra med sviktande minne :D

no1fitness
2003-06-14, 04:02
WOW du står i trots din axel. Skulle det inte hjälpa om du vilade axeln ett tag ? Den kan väl inte bli bättre om du hela tiden utsätter den för påfrestningar ?
( Anna som inte kan låta bli att tycka synd om pinglan och lägger sig i hennes träning och samtidigt ger tränaren Johan en liten tillsägning som inte tar hänsyn till pinglan...) :D

Forest
2003-06-14, 06:07
Jo, jag undrar också om axeln. Den vanliga synvnkeln är ju att aktiv vila (som inte gör ont) är rätt recept vid skador. Är det kanske så att smärta inte är lika med skada i detta fallet?

Sedan gillar ju Pinglan smärta :whipped:

Pinglan
2003-06-14, 06:30
Jo, visst kan man ifrågasätta detta att fortsätta träningen trots att axlarna nästan inte fungerar längre. imorse kunde jag inte ens hälla mjölk på gröten utan jag tappade mjölkpaketet pga smärta :cryout: Jag vet faktiskt inte vad det är som pågår inne i axlarna, men att det är brutala inflammationer kan man ju anta.

Som Johan har sagt så måste jag ta mig igenom den här perioden, det är ingen fara för permanenta skador utan det kommer att bli helt bra bara axlarna har härdats. jag måste ju lita på honom, han har varit tränare i säkert 20 år och tränat OL själv ännu längre, dessutom har han varit naprapat i 15 år. Jag hoppas att han vet vad han gör när han låter mig fortsätta träna.

Jag vet inte hur vila skulle påverka axlarna heller. I samband med KM så var det ju väldigt lugnt med OL-träningen (tränade ju "vanlig" styrketräning men det är ingen fara för axlarna), körde i princip bara 1 pass + tävlingen under en 2-veckorsperiod men ändå var smärtan tillbaka direkt när jag körde igång igen. Ja, jag vet inte... det är i alla fall inget kul att bli så begränsad i träningen som jag blir nu pga axlarna.

Nu ska jag ner till gymmet och träna spänst, kul, kul.

Mallan
2003-06-14, 07:19
Hoppa friskt!!
:kickass:

Hoppas att axlarna läker fortare än fortast. Kan du inte ta nagon behandling eller dylikt?!

Pinglan
2003-06-14, 10:25
Mallan: oj, vad jag har hoppat :hbang:
Jag har ju fått mjukdelsbehandling för axlarna men det är ju inte "utanpå" som smärtan är värst utan inne i axellederna. Det är klart att AKU, TENS eller något liknande kanske kunde hjälpa något, jag vet inte riktigt. Kan ju äta inflammationdämpande medicin, men det blir inte heller riktigt bra, ofta är ju dessa även smärtlindrande och det ska man ju inte träna med... vi får se hur det blir!


Nu har jag tränat mitt spänstpass och oj, vad skojigt det var! Började med hopp över 3 hinder på rad, snabb golvkontakt mellan och snabbt över nästa hinder osv. Körde 10 omgångar över 45 cm hinder och 10 omgångar över 60cm, gick riktigt bra.

Därefter spänsthopp över 1 hinder som var 75 cm. De 3 första hoppen slog jag i vänster knä i hindret men de 3 sista hoppen var jag ordentligt över utan att slå i!

Därefter upphopp på bänk som var 65 cm hög, 10 hopp blev det på den höjden. Ökade till 80 cm och även på den höjden hoppade jag upp 10 ggr. Kändes riktigt bra.

Snabbt över till nedhopp från 50 cm bänk, studsa på golvet upp på 65 cm bänk 10 ggr.
Därefter ner från samma höjd (50cm) och upp på 80cm bänk 2x10 ggr.

Hoppade sedan stående längd 10 ggr, landade ungefär runt 2.10-2.20m på alla hoppen (svårt att mäta exakt, hade en tumstock bredvid som jag mätte med på ett ungefär)

Nu var jag rejält skakig i benen men jag hade ju kvar att göra spänsthopp med skivstång 1x10 på 20kg och därefter 2x10 på 50kg. Kändes bra men darrigt i benen.

Skulle egentligen ha kört hoppknäböj också men jag hoppade (ha,ha) över detta för jag började känna mig lätt sliten. Avslutade med 3x30 situps istället.

Jädra roligt träning detta! Längtar till nästa gång jag ska köra spänst, då vill jag hoppa HÖGRE!

Pinglan
2003-06-14, 16:46
Ha, ha, träningsvärken börjar redan breda ut sig i benen efter hoppträningen i morse. Perfekt *njuta,njuta* :D

Tittade nyss i mitt lilla "bibliotek" av träningsböcker och döm om min förvåning när jag hittade en bok som heter " idrottarens spänstbok- spänst och elasticitet i muskler och senor" av bla Jon Karlsson.

Boken handlar om hur man ökar spänst och explosivitet, precis det jag just börjat träna! Ett par kapitel handlar om plyometrisk träning och vad stretch-shortening-cykeln är och hur den kan utnyttjas. Dessutom finns ett helt kapitel om olika övningar att göra.

Kan inte förklara vad denna bok gjorde i min bokhylla utan min vetskap, men förmodligen har den varit "periodens bok" i idrottsbokklubben för något år sedan och jag har säkert glömt att avbeställa den. Har inte varit så intresserad av denna träningsform förrän nu och säkerligen är det därför den hamnat i bokhyllan utan att läsas. Helt perfekt läsning för mig nu ialla fall :) Nu vet jag vad jag gör ikväll :thumbup:

Återstår att se om jag klarar att springa några intervaller imorgon, beror på hur kraftig träningsvärken blir!

Nitrometan
2003-06-14, 18:45
Snart hoppar du över hus, Pinglan!!!
Eller iallafall en liten hundkoja... :naughty: :cheers:

Bara att kämpa på. :bpump:

no1fitness
2003-06-14, 23:42
Det med spänstträning kanske inte vore så dumt för mig...Jag är ungefär lika smidig som en val och det är ju inte så bra när man ska träna till AF hinderbana...:rolleyes:
Fast jag stretchar ju inte ihjäl mig heller, så jag får helt enkelt skylla mig själv.:furious:

Pinglan
2003-06-15, 08:20
Nitrometan: Idag hoppar jag inte överhuvudtaget. Benen är mer eller mindre döda sedan igår :laugh: Helt otroligt vad lite hoppträning kan göra med ett par ben. Har träningsvärk i baksida lår, framsida lår, rumpan, vader och mage och faktiskt lite i armarna också (hur nu det kan komma sig :confused: ). Härligt, härligt

no1fitness: tror alldeles säkert att du kan ha nytta av lite explosivitet i hinderbanan! testa ett par pass och se hur du tycker att det känns vetja! Vi kan peppa varandra till att hoppa gudomligt högt :thumbup: . Du, det där med stretching vet jag knappt vad det är :em: , får skäll varje träning för att jag inte töjer tillräckligt på min för korta hälsena (den blev för kort efter en ruptur med efterföljande operation för ett par år sedan). Måste skärpa mig lite :whipped:

Grahn
2003-06-15, 08:38
OL lyft verkar kul, dödsförakt att kasta upp en massa järnskrot i luften och sedan skynda sig in under det! :)

Pinglan
2003-06-15, 08:59
Originally posted by Grahn
OL lyft verkar kul, dödsförakt att kasta upp en massa järnskrot i luften och sedan skynda sig in under det! :)

Du har så rätt Grahn och det är inte bara kul det är underbart :hbang: , en extra liten krydda i tillvaron att se om man överlever varje pass eller om man ska bli mos under stången :D
I fredags på träningen var det en kille som skulle maxa i ryck, när han var nere i det djupaste läget i sittrycket tappar han kontrollen och ramlar bakåt..... 110 kg på en stång över halsen, det är dödsförakt det :thumbup: Dessbättre så är viktskivorna så höga att man lugnt får plats med halsen under stången utan att ta skada, men han ficjk ju ligga kvar med stången över halsen tills vi skyndade fram och lyfte bort den. Efter detta var det dags för mig att maxa...... snacka om bra uppladdning :kickass:

Grahn
2003-06-15, 09:31
Määäääääääktigt :) låter väldigt skoj detdär!

Nitrometan
2003-06-15, 10:49
Pinglan: Det är i såna lägen, när han ligger där soom man ska ställa sig och peka och skratta - innan man lyfter bort stången. :laugh:

Själv lyckades jag förra veckan med tricket att glömma vad jag höll på med när jag körde böj (explosiva reps med kort paus i bottenläget). Helt plötsligt upptäcker jag att jag sitter i en djup och fin böj med 175 kg på ryggen och har ingen aning om hur länge jag har suttit där. :D Jag slängde helt enkelt stången bakom mig, plockade av lite vikter, la upp stången på ställningen, på med vikterna igen och fortsatte. Snacka om hjärnsläpp!!! :smash:

Nils
2003-06-15, 10:59
Jag såg att förra året/ i år kvalade man till A-SM mellan 2002-06/ 2003-02 och behövde i klass 58 kg 125 kg och 63, 130 kg. (totalt antar jag)
Är det målet fram till början av 2004 för att vara med i SM 2004? När axlarna börjar gå framåt istället för bakåt och du får koll på att verkligen utnyttja tekniken för tyngre vikter istället för att precis kunna utföra den nu i sommar/höst så är det väl inte helt orealistiskt? Kanske kval via B-SM i februari?
(sen verkar det iofs möjligt att kunna komma med på SM UTAN att klara kvalgränsen, men det vet jag inte varför)
Nils

Pinglan
2003-06-15, 11:29
Nitrometan: Ha,ha, visst är det härligt när hjärnan lever i sin egen lilla värld utan att bry sig om vad resten av kroppen gör :D

Nils: Jo, jag antar att målet är att kvala in till SM. Jag har själv väldigt dålig koll på vad som är en rimlig målsättning, jag har ingen aning om vad jag har för potential ännu. Johan menar dock att jag ska kunna klara kvalgränsen till nästa år bara allt går som det ska (med axlarna ffa, men även med tekniken, man vet ju aldrig, jag skulle ju kunna stanna av helt i utvecklingen och aldrig få till tekniken ordentligt).
Hu, blir nervös bara jag tänker tanken på ett SM, hur ska drottningen av prestationsångest klara en sån tävling :confused: ;)

Nitrometan
2003-06-15, 12:22
Nervös? Finns ingen anledning.
Pinglan går in och ÄGER vikterna!

Du har ju inget att bevisa. Det är bara dina egna förväntningar som styr...

Sen om några år när du står där med fem raka SM-tecken - DÅ har du nåt att bevisa, då förväntar sig alla nåt av dig.

Bara träna på, med den glädje, entusiasm och envishet du har kommer du att gå långt.

Pinglan
2003-06-15, 13:51
Nitrometan: :thumbup: :)

Nils
2003-06-15, 13:53
Originally posted by Pinglan
[B
Hu, blir nervös bara jag tänker tanken på ett SM, hur ska drottningen av prestationsångest klara en sån tävling :confused: ;) [/B]
Vadå?
Om du bara kommer med där efter mindre än ett års OL träning så kommer väl snarast de andra få rejäl prestationsångest?! Jag tror inte det är särskilt vanligt med en sån extremt duktigt "nybörjare" som du är! Du borde bara vara jättestolt om det går så bra och köra SM i lyckorus!
Jag törs säga att de flesta på detta forum redan är stolta över dig i alla fall bara för din glöd och mod alldeles oavsett hur det blir med SM 2004.
:cheers:
Nils

Pinglan
2003-06-15, 14:09
Tack Nils, du är en klok man du :bow: :)

Jorgen
2003-06-15, 14:14
Posted by Nils "Jag törs säga att de flesta på detta forum redan är stolta över dig i alla fall bara för din glöd och mod alldeles oavsett hur det blir med SM 2004."

Det kan du ge dig på! :bow: :kickass:

//jörgen

Nitrometan
2003-06-15, 16:09
Hela forumet kommer att heja på dig!!
Du kommer att ha den mäktigaste hejarklacken inom OL på många år! :hbang:

Pinglan
2003-06-15, 16:54
Jorgen och Nitrometan :thumbup: :bpump: :cheers:

Det blev en liten 4km löprunda ikväll i alla fall, trots sega ben! Syftet var väl egentligen just att skaka loss benen lite och få träningsvärken att lossna lite tills imorgon. Nåde mig om jag kommer till OL-träningen och är seg i benen :nono: :D
Tid 22.33 och första halvan var rätt smärtsam för låren medan det kändes betydligt bättre på slutet. Syftet uppnått med andra ord!

no1fitness
2003-06-16, 01:20
Det är klart att du ska vara med i SM, för du kommer ju förstås att vinna !:hbang:

Man ska ju tänka positivt eller hur ? Jag kommer ju förstås också att vinna alla mina kommande AF tävlingar...eller...:confused: :D

Pinglan
2003-06-16, 20:17
no1fitness: självklart blir det precis så....heja oss! :thumbup: :D

Ännu ett underbart OL-pass avklarat. Blev dock lätt chockerad när jag kom till lokalen ikväll. Översvämning i halva OL-delen av lokalen! Men hallå...... tydligen är det så att när det faller störtskurar av regn vilket det gjort under hela dagen (har gått med extrem löparabstinens hela dagen pga vädret) så läcker det in genom ett källarfönster i lokalen och så blir halva lokalen obrukbar :(

När jag hämtat mig från den värsta chocken så värmde jag upp med lite spänsthopp i trappa, lite närmre 5:e steget idag men ännu alltför långt ifrån!

Körde ryckknäböj 4 set med 35 kg som tyngst. Därefter en ny övning: ståryck, som ett styrkeryck men man böjer inte alls i knäna utan stången ska upp på raka armar direkt, PANG, utan hjälp av krökta ben! 35kg som tyngst där. Därefter styrkeryck, kändes bra idag men fick bara köra lätt, 35kg som högst här också, för att spara axlarna till stötar.

Började värma upp med överstötar på 20 kg, har ångest redan innan jag stöter bara för att jag vet hur ont det kommer att göra. Bestämde mig dock för att helt ignorera smärtan idag och ge järnet. De första gjorde spyont men sedan blev det faktiskt lite bättre! Upp på 35kg och reppade och idag märkte jag att när stöten sitter med perfekt bana, rakt upp utan att tendera att gå framåt (som jag har väldigt lätt att göra vanligtvis) så känns det betydligt bättre i axlarna. Helt logiskt menar Johan eftersom axlarna i det läget har den mest gynnsamma positionen. Går stången framåt måste ju axlarna jobba grymt hårt för att hålla emot så inte stången far iväg helt åt skogen.

Nåja, blev lite modigare när jag märkte att jag kan stöta utan att svimma och jag körde några reps på 45kg, inga problem. Därefter ett försök på 50 kg och det blev såååå jävla bra. fick applåder av Johan och han sa att det var den bästa stöten jag gjort i min ännu så länge ganska korta OL-karriär. Kul, kul. bara för att det gick så himla bra fick jag prova på 55 kg. Första försöket blev en miss, efterpressade=underkänt. Ett försök till och där satt den! PB i stöt :D Dock inte lika bra stöt som på 50 men är det godkänt så är det! Faan vad härligt det var att träna ikväll, kändes skönt att smärtan inte var så brutal heller.

Nästa vecka ska jag förmodligen börja träna efter program, det ska bli kul, då vet jag ju lite mer själv vad jag kommer att träna på passen. Nu gör jag ju bara som jag blir tillsagd, jag vet ju inte innan vad det blir av det.

tack och godnatt

Lellan
2003-06-16, 20:26
Va kuul! :kickass: Vad skönt med framsteg mest hela tiden! Ta med flytväst nästa gång och ge järnet! (tvivlar jag inte ett dugg på att du kommer göra iofs! :hbang: )

Nitrometan
2003-06-16, 21:27
55!
Nytt Pinglan-rekord!

Nils
2003-06-16, 21:32
Kul att det kändes lite bättre idag.
Tänkte lite på det där med ömma axlar igen och kollade lite på din träning. Insåg att du kör tvåtimmars pass där bra mycket är med explosiv tung axelträning två gånger i veckan. Och dessutom tidigare ibland lite extra OL träning mellan OL passen. Mina axlar är inte ens i närheten av att palla sådant. Även styrkelyftare som kör samma övning två gånger i veckan brukar väl inte köra så tufft bägge gångerna? Intressant att kroppen kommer att palla detta bra också så småningom. Ett klart bevis på att överträning av enstaka muskler tydligen går att träna bort...:bpump:
(så överträning är alltså bara mer träning än man för tillfället klarar av)
Jag tänkte testa lite OL lyft lite då och då och se när du passerar mig. Men vet ju inget egentligen om OL och blev lite förvånad när du skrev att efterpress i stöten var en miss. Det är bara en teknikmiss eller? Eller skulle det vara icke godtjänt i tävling?
Efterpressar ju alltid med min frånvaro av teknik och jag vill ju kunna jämföra lite i alla fall. Hhmm där visade jag visst hur patetiskt lite jag vet om det här med OL :em:
Nils

Nitrometan
2003-06-16, 22:14
>(så överträning är alltså bara mer träning än man för tillfället klarar av)

Så riktigt, träningsmängden är också en träningsbar faktor. Till viss gräns givetvis.

Ja, en efterpress är underkänd på tävling.

no1fitness
2003-06-16, 23:46
GRATTIS pinglan !!!:cheers: :hbang:

Pinglan
2003-06-17, 05:55
Originally posted by Nils
Insåg att du kör tvåtimmars pass där bra mycket är med explosiv tung axelträning två gånger i veckan. Och dessutom tidigare ibland lite extra OL träning mellan OL passen. Mina axlar är inte ens i närheten av att palla sådant. Även styrkelyftare som kör samma övning två gånger i veckan brukar väl inte köra så tufft bägge gångerna? Intressant att kroppen kommer att palla detta bra också så småningom. Nils

Ja, det har blivit väldigt mycket träning för axlarna så här i början. Att det har blivit så beror ju ffa på att jag i princip bara nöter teknik på passen. När jag går över till att köra efter program (som tanken är att jag ska göra nästa vecka) så kommer det att bli betydligt större variation på passen. Mycket ryck och stöt i alla fall givetsvis men mer uppblandat med andra övningar.

Precis som Nitrometan redan tala om så blir det underkända lyft om man efterpressar. Detta gäller både ryck och stöt.

no1fitness: Tack :) :cheers:

Nils
2003-06-17, 09:04
Originally posted by Nitrometan
>
Ja, en efterpress är underkänd på tävling.
Oj, i ryck kan jag möjligen tänka mig hur man har kommit fram till det. Men det skulle vara intressant hur man kommit fram till en såpass i mitt tycke onaturlig regel även i stöt. Hmm, kan ha varit ett sätt i början att differentiera sig och trycka bort allmänt starka gammaldags strongmen utan teknik från resultat iofs. Men det gör ju i alla fall att jag kan vara ännu mer imponerad över Pinglans resultat framöver :bpump:
(ps även om tyngdlyftargubben inte gör en korrekt stöt ;) )
Nils

Pinglan
2003-06-17, 17:20
Pust och stön, nu är mitt intervallpass i backe avklarat! Klarade bara 5 intervaller idag jämfört med 7 förra gången :(
Kände mig riktigt seg i benen idag. Förtsa intervallen gick iof riktigt bra, hade ordentligt klipp i steget tyckte jag, hann tom nästan bli lite glad och tänka att nu har det släppt, nu börjar mina muskler att förstå hur dom ska bete sig vid intervallöpning. Eftersom jag vid det här laget borde ha lärt mig vad som händer när jag drabbas av hybris så skulle jag rimligtvis inte ha blivit så förvånad när andra intervallen var precis hur jobbig som helst (redan!!!). De övriga tre intervallerna vill jag inte ens tänka på. Om jag ändå tvingar mig att tänka tillbaka så minns jag att på den sista orkade jag inte ens ta mig uppför hela backen, fick stanna med 1/5 kvar och bara stå och försöka undvika att ramla omkull. Som straff fick jag sedan springa fort (ja,ja allt är ju relativt) ner istället (rent livsfarligt men jag överlevde). Jag tänkte straffa mig själv ännu mer genom att tvinga mig uppför en sista gång, men idag var musklerna tröttare än vad viljan var stark så jag lommade hem istället. Ibland vill jag bara slå på mina ben för att dom inte gör som jag vill, idag är en sådan dag :smash:. Men skitsamma imorgon är en annan dag och då är det OL :bpump:

no1fitness
2003-06-18, 04:48
det ska bli kul att läsa om vad du hittar på i ditt nästa träningspass !
Keep up the good work !:bpump: :hbang:

Thell
2003-06-18, 06:04

Pinglan
2003-06-18, 13:56
Precis haft möte på jobbet och lyckats smita ifrån lite tidigare. Sitter och laddar inför kvällens OL-pass. Eftersom många här och ffa Emmzan alltid talar så varmt om Rammstein som uppladdningsmusik så har jag varit och köpt en cd med just Rammstein (har inte lyssnat så mycket på dem tidigare, typ inte alls faktiskt). Jag köpte Live aus Berlin och maken till suverän skiva får man ju leta efter. Vilken brutal musik :hbang: Jag blir nästan tokig av den, jag vill lyfta, sparka, springa, ja vad som helst bara jag får rocka loss :hbang: Jag ska lyssna på skivan hela vägen in till träningen och om jag inte slår PB ikväll så vet jag inte när jag ska göra det! RAMMSTEIN; RAMMSTEIN; RAMMSTEIN :bow: :hbang:
(Om inte annat så blir jag väl av med körkortet! Ny bil + Rammstein= köra för fort)

Henke
2003-06-18, 14:07
Med en sådan kombination kan det inte bli annat än succé.

MVH

tinus
2003-06-18, 14:11
Ja nu blir det nog ett ordentligt PB ikväll!:kickass:
Köpte själv en skiva härom dagen som är grym att lyssna på innan man går och tränar. Live ,kommer inte ihåg namnet på skivan bara..:em:

och du...kör försiktigt! :D

Lellan
2003-06-18, 15:03
Hmm.. märks vem som är disco och vem som är hardcore... i min journal kan man läsa hur jag befarar att böta när jag går mot rött, här står det om körkortsförluster... Men jag håller med Tinus, kör försiktigt!

På gymet däremot får du vara hur brutal du vill! :kickass: Tyvärr påminner Rammstein mig lite för mycket om vilda festivaler i mitten/slutet (guldfiskminne) av 90-talet så jag blir inte så sugen av den musiken, mitt tips är att du borde testa "Live" som tinus tipsade om också! :hbang:

Jorgen
2003-06-18, 16:26
Mmmm. Live aus Berlin. Du plockade rätt skiva direkt. Jag kan rekomendera dvd´n också. Dom är brutalbra live. Nu kommer träningen att gå ä n n u bättre. :hbang:

//jörgen

z_bumbi
2003-06-18, 16:57
Lellan: Hultsfred 97 på Pampas ?

Nitrometan
2003-06-18, 20:19
Pinglan: Ännu en som har sett ljuset!

Eller elden kanske om man tänker på deras scenshow.

Z_bumbi: Var det den gången scenarbetarna fick jobba mycket med släckarna?

R A M M S T E I N !!!

Pinglan
2003-06-18, 20:46
Åter hemma och med körkortet i behåll! Faktiskt ett par färska PB i bagaget också, men inte riktigt i det jag hade tänkt mig.... men, men, man får inte vara för kräsen med PB inte.

Började med att värma upp med spänsthopp i trappa. Ni minns det där om att klara 5 trappsteg? Idag klarade jag det... skitlätt! Johan var inte med (jag var faktiskt helt själv så ingen blev vittne till min bragd) Sånt accepterar inte jag utan jag knallade in i lokalen och hämtade Johan. Jag klarde femman skrek jag, säkert att du gjorde hånlog han.... men kom med och kolla då (bad till Gud att jag skulle klara av att upprepa bedriften). Nej, jag orkar inte gå ända ut till trappan i onödan, du klarar det ju inte ändå... kom med då för f...n . Visst men klarar du det inte så får du bära tillbaka mig... Absolut sa jag och så gick vi iväg och jag hoppade upp på femman flera gånger, inte en endaste miss. Jädrar vad kul att få tvåla dit honom, han blev faktiskt helt tyst :booty: Sen erkände han att han var grymt imponerad sen sa han att sexan, den klarar du aldrig någonsin..... Ska börja öva på sexan nästa gång!

Över till passet: ryckknäböj som vanligt, samma vikt. Sedan blev det till att köra riktiga sittryck (jag som hade tänkt försöka med PB i styrkeryck men icke sa Johan, det får du inte, nu ska du köra sittryck). Reppade en masa på 30 kg och 35kg (egentligen ett PB, har bara gjort 35kg från hängande förut, nu var det ett tvättäkta sittryck).

Till saken hör att mina händer har varit rätt slitna ett tag nu, men jag har lyckats klara det värsta genom att tejpa dom noga. Idag funkade det inte ens med tejp utan både mankar och blåsor rök all världens väg. satans ont alltså, faktiskt så jag tycker riktigt synd om mig själv. Faktiskt så synd att jag var tvungen att ta ett par bilder på mina händer så att ni också får se hur synd det är om mig, lägger upp bilderna efter denna post, känsliga läsare uppmanas att blunda!

Efter att händerna spruckit var det inte tal om att rycka mer...inte ens chans. Fick istället köra ryckdrag (med dragremmar) körde 2 set på 60 kg som tyngst. Gick skitdåligt, fick skäll. Kommer inte fram med höften ordentligt, har svårt för det. Ett försök var rent bedrövligt uselt, laddade riktigt ordentligt och skulle stöta till stångjäveln med höften, för tidigt, stötte med vänster knäskål.... skönt (not)

Körde överstöt bakom nacken (från ställning) reppade först på 40 kg skitlätt. Testade på 50kg, inga problem. 55kg (PB) gick hur bra som helst! Hade sedan 2 skapliga försök på 60 kg men efterpressade lite på båda så det blev inte godkänt.

Sedan kom en ny härligt mjölksyraskapande övning. Romainian deadlift (med reservation för felstavning) körde på 55kg och jag vet inte hur många reps. Det kändes som jag körde i en hel evighet... kör, håll svanken, upp, HÅLL SVANKEN, jobba, för faaan, kom igen, orkar du inte mer, en kärring får du vara utanför den här lokalen... här är det ingen fjollträning som bedrivs.... Oj, oj, oj den övningen tog kan jag lova... hela erector i ländryggen och Hamstrings höll på att spricka.

Efter typ 10 sekunders vila var det dags för ryggresningar med 20kg vikt. Jag: men... jag har bara kört med 10 kg förut... ska jag verkligen.... Johan:gnäll inte så jävla mycket, KÖR... Och jag körde, tappade räkningen vid 25 ... tappade medvetandet vid 30 (lätt överdrift, men bara lätt) fick sluta vid 35 (tror jag, jag tappade ju räkningen) Satan vilken pump i fileérna.... Kort vila, upp igen... kör, håll käften, jobba, var inte så jävla lat, har inte du tränat förut, orkar du inte mer..... När jag fan i mig inte orkade en enda reps till fick jag hålla statiskt i slutläget (lite högre än180 grader) och jag bara höll, jag kände inte ryggen längre.... gav mig faan på att inte ge upp innan han sa vila.... det gjorde jag inte heller..... den pumpen jag hade efter detta har jag aldrig upplevt förut..... Slut för idag.

Postar mina händer i nästa post

Pinglan
2003-06-18, 20:49
Här kommer min ena hand

Pinglan
2003-06-18, 20:50
Och den andra, faan det ser inte lika illa ut på bild som i verkligheten, snälla tyck lite synd om i alla fall.

Mallan
2003-06-18, 20:54
DETTA kallar jag blasor!! :hbang:

Du :kickass: som ingen annan!!

Har en känsla av att Johan snart far igen för alla sina "latuttryck" :D

Du är fanimej BÄST!

Nils
2003-06-18, 21:14
Undrar just vad det kommer sig att Johan spyr ut sig så mycket dynga.
Jag hade skällt ut honom så att jag aldrig fått komma tillbaka igen om jag hört sådan skit till mig eller någon jag känner.
Säkert bättre att reagera som du verkar göra :bpump: :kickass:
Nils

Jorgen
2003-06-18, 21:29
Fy fan vad du kör hårt kvinna. :) Man blir lika imponerad efter varje pass. Men det är rätt, man skall aldrig ge sig. Tycker lite synd om dig för dina händer. Fast kan bara säga :bow: :bow:

//jörgen

Pinglan
2003-06-18, 21:42
tack mina vänner! :)

Nils: det är inte så illa som det ser ut. Han skäller och skriker med glimten i ögat och han vet att jag peppas av det (njuter av det rent av, ja jag vet, jag är rätt störd i huvudet). Han är inte likadan mot alla, bara mot dom han vet gillar det. Jag presterar som bäst när någon säger att jag är en sopa! När något är riktigt bra är han heller inte sen med att ge beröm så visst är han en bra tränare alltid :bpump: :cheers:

Pinglan
2003-06-19, 05:41
:cryout: :cryout: Vaknade vid 4.30 imorse av att mina förbannade axlar brutalvärkte. Försökte ignorera dom så att jag skulle kunna somna om, men icke! Låg och vred och vände på mig till 5.30 sedan var det bara att gå upp. Har tagit ett par värktabletter nu för att klara av jobbet. Fan, jävla skitaxlar. Händerna känns sådär...

tinus
2003-06-19, 07:16
Pb igen!!:hbang: grattis!Härligt jobbat..Nu får sverigeeliten börja passa sig för de kommer att åka på :whipped: av Pinglan..:booty:

Nitrometan
2003-06-19, 07:51
Pinglan: Om du (eller Johan) klarar att driva dig lika hårt framöver så kommer OL-Sverige snart att få en ny stjärna.
Kom bara ihåg att ha tålamod och inte ge upp de dagar det inte går lika bra.

Ännu fler Pinglan-rekord!!! Weeeee!!!

Nu vill jag se att du fixar sexan inom tre veckor... :D :whipped:

Nils
2003-06-19, 08:29
Originally posted by Nitrometan

Ännu fler Pinglan-rekord!!! Weeeee!!!

Nu vill jag se att du fixar sexan inom tre veckor... :D :whipped:
Second that. Benrekord verkar bättre att sträva efter än axelrekord just för tillfället! Mer hopp, friskare axel :kickass:
Nils

Pinglan
2003-06-19, 15:00
Tack för att ni tror på min förmåga, hur långt den räcker återstår ju att se :thumbup:

Idag blev det 4 km rundan igen. Kändes fint, lite seg i benen första biten men sen tyckte jag det flöt på bra. Trodde faktiskt att jag slagit nytt banrekord (efter comebacken) när jag kom i mål, så bra kändes det. När jag tittade på klockan såg jag att jag faktiskt slagit nytt rekord..... bottenrekord :laugh: Tid: 22.40 Tänk att det kan kännas så bra och så blir det så dåligt :em: Och så tror man att man känner sin kropp..... Ha, ha salig äro den enfaldige :D Kanske dags att benen får vila lite rent av... men inte imorgon för då står det spänst och benträning på schemat så vilan passar bra att ta på lördag när jag ändå komer att va bakis! Ha en trevlig midsommar, det tänker jag ha :cheers:

Pinglan
2003-06-19, 15:12
Alltså hallå.....måste bara få klaga lite. jag har ju precis kommit hem från ett löppass som utfördes i mulet väder och blåst. Och vad händer nu 5 minuter efter att jag sprungit klart... det börjar ösregna.... mitt favvoväder för löpning. Hur kan man ha en sådan jävla otur. Orättvist det är vad det är, får väl sticka ut en sväng igen kanske... eller kanske inte ändå. Skitarg bli jag i alla fall! :insane: