handdator

Visa fullständig version : Pinglan är på G


Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 20

Pinglan
2005-03-22, 13:43
Det är nog det senare. Raka armar, roterar i axelleden, armen rör sig inte förbi häcken ens. Om jag roterar fram skulderbladen så kommer jag lite längre. Jag är helt enkelt tokigt stel åt det hållet. Trixar jag länge så får jag kramp i latsen också. Jag är knepigt byggd tror jag :)
Oj, det var inte mycket till rörlighet ;) Men du klarar dig säkert bra här i livet iaf :D :thumbup:

jwzrd
2005-03-22, 13:50
Oj, det var inte mycket till rörlighet ;) Men du klarar dig säkert bra här i livet iaf :D :thumbup:

Haha :D

Japp, klarar allting som inte innebär att jag behöver peta ut armarna rakt bakåt! :thumbup:

emmzan
2005-03-22, 13:52
Har bara testat den övningen i smithmaskin, nu måste jag testa med vanlig stång också ! :)

Iofs ska mina axlar få läka ihop efter knäböjen tror jag först :D

Pinglan
2005-03-22, 14:26
Har bara testat den övningen i smithmaskin, nu måste jag testa med vanlig stång också ! :)

Iofs ska mina axlar få läka ihop efter knäböjen tror jag först :D
Hmmm, nu har du nog missförstått hur jag menade (herregud, ytterligare en gång sitter jag här och kan inte förklara hur jag menar :em: ). Det du tänker på är väl något liknande drag till hakan fast bakom ryggen? Det jag menade är att man sas lyfter stången rakt ut från kroppen (bakom ryggen) Det kan man ju inte göra i en smithmaskin (om man nu inte lyfter hela ställningen rakt bakåt ;) ) Man lyfter alltså armarna rakt bakåt med raka armbågar

Stumpis
2005-03-22, 14:49
Hmmm, nu har du nog missförstått hur jag menade (herregud, ytterligare en gång sitter jag här och kan inte förklara hur jag menar :em: ). Det du tänker på är väl något liknande drag till hakan fast bakom ryggen? Det jag menade är att man sas lyfter stången rakt ut från kroppen (bakom ryggen) Det kan man ju inte göra i en smithmaskin (om man nu inte lyfter hela ställningen rakt bakåt ;) ) Man lyfter alltså armarna rakt bakåt med raka armbågar


Jag brukar köra den i smithen, precis som Emmzan, man står då väldigt framåtlutad och lutar sig framåt samtidigt som man lyfter armarna uppåt/bakåt. Nu blev det jag som fick svårt att förklara... :(
Det är i alla fall en kanonövning, får nästan kramp i musklerna! :thumbup:

Pinglan
2005-03-22, 15:03
Jag brukar köra den i smithen, precis som Emmzan, man står då väldigt framåtlutad och lutar sig framåt samtidigt som man lyfter armarna uppåt/bakåt. Nu blev det jag som fick svårt att förklara... :(
Det är i alla fall en kanonövning, får nästan kramp i musklerna! :thumbup:
Jag tror du och Emmzan menar samma övning medan jag menar en annan :confused: I min övning lyfter man armarna rakt bakåt men inte uppåt Haha, det här blir visst bara värre och värre :D Jag får helt enkelt ta en bild vid lämpligt tillfälle så jag kan visa hur jag menar. Den övningen som jag tror att Emmzan och du syftar på brukar jag också köra ibland och jag håller med om att det bränner i musklerna av den :thumbup:

emmzan
2005-03-22, 15:06
Det är väl klart att jag lyfter hela smithmaskinen bakåt? Eller kallar du mig klen? Va va va val! *grr27*


Jupp, vi menar olika övningar :D

no1fitness
2005-03-23, 00:29
Det är väl klart att jag lyfter hela smithmaskinen bakåt? Eller kallar du mig klen? Va va va val! *grr27*


Jupp, vi menar olika övningar :D


:laugh:
Den övningen du menar Emmzan är kanon ! :thumbup:

Pinglan
2005-03-23, 08:11
Det är väl klart att jag lyfter hela smithmaskinen bakåt? Eller kallar du mig klen? Va va va val! *grr27*


Jupp, vi menar olika övningar :D
:D Inte skulle jag våga kalla dig för klen Emmzan! Huga, det skulle ju kunna sluta hur som helst :thumbup:

Pinglan
2005-03-23, 11:44
Måste bara berätta!!!!!!!!!!!! Jag har fått nytt jobb (har ju sökt annat en tid nu pga mina långa resor) Börjar jobba i Vimmerby (bara 30 min restid enkel resa mot nuvarande 1.5 timma) 25 april och fick ett nätt lönelyft på 5000 kr/månaden :hbang: :hbang: Byta bort Östergötlands landsting mot Kalmar landsting verkar vara ett bra val :D Är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ lycklig och nöjd :thumbup:

tinus
2005-03-23, 11:48
Måste bara berätta!!!!!!!!!!!! Jag har fått nytt jobb (har ju sökt annat en tid nu pga mina långa resor) Börjar jobba i Vimmerby (bara 30 min restid enkel resa mot nuvarande 1.5 timma) 25 april och fick ett nätt lönelyft på 5000 kr/månaden :hbang: :hbang: Byta bort Östergötlands landsting mot Kalmar landsting verkar vara ett bra val Är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ lycklig och nöjd

Grattis gumman!! Så glad för din skull :thumbup: Det var inget dåligt lönelyft! :D

jwzrd
2005-03-23, 12:38
Måste bara berätta!!!!!!!!!!!! Jag har fått nytt jobb (har ju sökt annat en tid nu pga mina långa resor) Börjar jobba i Vimmerby (bara 30 min restid enkel resa mot nuvarande 1.5 timma) 25 april och fick ett nätt lönelyft på 5000 kr/månaden :hbang: :hbang: Byta bort Östergötlands landsting mot Kalmar landsting verkar vara ett bra val :D Är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ lycklig och nöjd :thumbup:

Fasen vilket lyft! Grattis till nytt och bättre jobb :thumbup:

Jay-Z
2005-03-23, 13:50
Jäklar vilken kul grej! Måste kännas suveränt! :)

Semiramis
2005-03-23, 14:12
Grattis, Grattis, Grattis till nya jobbet. Både närmare till jobbet och högre lön, vilket lyft.

emmzan
2005-03-23, 16:13
GRATTIS!

Dagens sång till Pinglan:
Some things in life are bad
They can really make you mad
Other things just make you swear and curse.
When you're chewing on life's gristle
Don't grumble, give a whistle
And this'll help things turn out for the best...

And...always look on the bright side of life...
Always look on the light side of life...

If life seems jolly rotten
There's something you've forgotten
And that's to laugh and smile and dance and sing.
When you're feeling in the dumps
Don't be silly chumps
Just purse your lips and whistle - that's the thing.

And...always look on the bright side of life...
Always look on the light side of life...

For life is quite absurd
And death's the final word
You must always face the curtain with a bow.
Forget about your sin - give the audience a grin
Enjoy it - it's your last chance anyhow.

So always look on the bright side of death
Just before you draw your terminal breath

Life's a piece of shit
When you look at it
Life's a laugh and death's a joke, it's true.
You'll see it's all a show
Keep 'em laughing as you go
Just remember that the last laugh is on you.

And always look on the bright side of life...
Always look on the right side of life...
(Come on guys, cheer up!)
Always look on the bright side of life...
Always look on the bright side of life...
(Worse things happen at sea, you know.)
Always look on the bright side of life...
(I mean - what have you got to lose?)
(You know, you come from nothing - you're going back to nothing.
What have you lost? Nothing!)
Always look on the right side of life...


Denna sångs visslas med fördel när man knallar upp och ner längs en stallgång med en kolikhäst klockan halv 1 på natten! Sen är det bara vissla i takt med hästen :)

Diana
2005-03-23, 18:34
5000kroners lönelyft!! de va inte lite de!! :cool: GRATTISSSSSSSS :hbang:
då blir de kanske en värme-anläggning till din privata lada i framtiden? :thumbup: :D
haha va e de för en liten skummis-övning ni försöker er pååå? *screwy*

Pinglan
2005-03-23, 20:54
Tack kamrater! Går fortfarande omkring med en fånligt, förnöjt flin på läpparna och bara njuter av känslan att få så nära till jobbet snart! Vad ska jag göra med all fritid? Kommer ju att ha 2 timmar/dag tillgodo jämfört med nu :D

Diana: haha, ja man vet aldrig! Nu är det dock så varmt i ladan att man svettas kopiöst, tror det ligger på runt 10 plusgrader nu :D Övningen ja..... jag får knäppa lite bilder vid lämpligt tillfälle, jag är urkass på att förklara övningsutförande!

Kvällens bänkpass då:

Bänkpress:
20kg 1x15
40kg 1x5
45kg 1x5
50kg 1x5
55kg 3x6 Första 2 seten kändes rätt sega men så på 3:e setet fick jag till det ordentligt och stången rent av flög upp alla 6 repsen! Skitlätt verkligen! Det tyder ju på att jag har styrkan bara jag får till tekniken! Tyvärr är det dock fortfarande så att det är rena turen när jag väl får till det, jag vet inte riktigt vad jag gjorde annorlunda i sista setet. Nåväl, bara att fortsätta att kämpa på så ska jag väl lära mig att få till det lite oftare (i varje set helst!)

Lutande hantelpress:
22kg 3x6

Lutande flyes:
13.5kg 3x10

Smal bännkpress:
40kg 3x6

Dips:
3x15 :D

Frenchpress hantel (stående):
6kg 3x8

Höftlyft:
3x15

Det var allt för den här gången!

no1fitness
2005-03-24, 00:51
Stort grattis till det nya jobbet !! :thumbup:
Bra pass dessutom ! Bänken lossnar snart ska du se. *flex*

Stumpis
2005-03-24, 09:24
Grattis till nya jobbet och ett bra bröst-pass! :)

Jag har samma problem som du i bänken, att det inte är styrkan som brister utan mer tekniken! Blir så *grr27* , men såklart skönt att se att jag inte är ensam om det...

Jorgen
2005-03-24, 21:51
Grattis till det nya jobbet. Ett rejält lyft, både ekonomiskt och tidsmässigt. :thumbup:

//Jörgen

Pinglan
2005-03-25, 11:13
Anna, stumpis och Jörgen: tack :) Ja, det känns verkligen toppen med nya jobbet. hoppas bara att jag trivs med det, det är stor skillnad mot vad jag gör nu. Nu jobbar jag ju på vårdcentral med allt vad det innebär med behandlingar på löpande band men i Vimmerby kommer jag att jobba på barnhabiliteringen. Blir ju inga behandlingar på det sättet utan mer en form av konsultativa uppgifter mot föräldrar och personal som arbetar kring barnet. Nåväl, det är alltid bra att få erfarenheter inom andra områden.

Över till träningen då! Påsken kommer innebära vila för min del. Ska vila mig i form till korttagningen har jag tänkt ;) Rätt så dålig tajming kan man tycka eftersom det är underbart väder ute och mina ben rycker av lust att få ge sig ut och springa!! Men det är bara att ignorera dem!

När jag kör igång med träningen igen kommer jag att ändra mitt upplägg lite. Hittills har jag ju kört: dag 1 mark, dag 2 bänk och dag 3 knäböj, varannan vecka 6:or och varannan 3:or. Jag har ökat otroligt bra på det här upplägget, nästan lite för fort har det gått tror jag. Jag är nämligen jäkligt sliten i kroppen nu, ffa i benen. Naturligtvis beror detta på löpningen också, har ju ökat mina distanser ganska rjält på kort tid. Till detta har jag deffat lite grann och det gör säkert sitt till också trots att jag inte har märkt av det styrkemässigt under passen.

Nu kommer jag alltså att ändra litegrann i upplägget och dessutom gå ner i vikter en del iaf i böjen. Känner att jag kan komma att skada mig om jag fortsätter öka såhär snabbt och det vill jag ju inte. Kommer nog gå ner rejält med vikterna i böjen ett tag och dessutom jobba lite med tekniken igen. Och som sagt, ändra upplägget och bänka varannat pass ist för att skona ben och rygg.

Då blir det alltså: dag 1 mark, dag 2 bänk, dag 3 böj, dag 1 bänk, dag 2 mark, dag 3 bänk, dag 1 böj osv. Kommer fortfarande att hålla mig till 3 styrkepass/vecka och 2-3 löppass. Kanske kommer jag att lägga fokus mer vid löpningen och låta böjen bli som den blir. Kommer ju inte att kunna fortsätta att öka där om jag ska springa så mycket men jag känner att det inte gör någonting, jag ska inte tävla i SL så jag behöver ju inte öka om jag inte vill ;)

Nå, någon som har synpunkter på detta?

Nitrometan
2005-03-25, 16:25
Grattis till nya jobbet! Låter spännande.
Kul att du får kortare restid också.

Synpunkter på upplägget? Nä. ;)

Jag tycker det verkar vettigt. Du vet själv vilken nivå du vill lägga dig på och vad du vill prioritera i ditt liv.

Stumpis
2005-03-25, 17:15
Kan inte heller påstå att jag har några synpunkter på ditt kommande upplägg; får nog säga att du verkar ha tänkt igenom det ordentligt, så du vet vad du gör. Det är bara att köra på, vi fortsätter följa dig! *yourock*

Semiramis
2005-03-25, 18:53
Synpunkter - toppen att du lyssnar på din kropp och prioriterar det som känns bra, rätt och roligt. Vad kunde var bättre.

Doctor Snuggles
2005-03-25, 19:27
Tror att bänken tål en hel del mer arbete än mark och knäböj. Eftersom muskelgrupperna är väsentligt mindre, så tar CNS inte lika mycket stryk.
Speciellt som du ligger lite "efter" i den.
Tror mest på den andra rundan, d.v.s Dag 1 bänk, Dag 2 mark eller knäböj (alternerande, en av dem per gång), Dag 3 bänk

drkrupp
2005-03-26, 03:41
Jag har fått nytt jobb. Börjar jobba i Vimmerby.

Grattis! Vimmerby, det är 8 minuter härifrån. :)

joyoflife
2005-03-26, 17:13
Byta bort Östergötaland brukar vara mer än bra :cool: och har man tid över kan man alltid äta :eating:
Högre lön åt kroppsarbetarna :thumbup:

Pinglan
2005-03-28, 16:48
Puh, då var fotningen avklarad då *flex* Nu äter jag som en tok och imorgon är det dags att köra hårt igen!
Dessvärre har jag fått ännu ett huvudbry efter fotningen! Jag är grymt osymmetrisk men skulle kunna få en hygglig kropp om jag lade om träningen och fokuserade mer på överkroppen. Skulle vara kul att se om jag fixar det....men!!!!!!!! nu tycker jag ju dessutom att det är ruggigt roligt att fokusera på mark, böj och bänk bara för att det är så grymt kul att få känna sig lite strak (ja bortsett från bänken då) men!!!!!!!!! så tycker jag ju det är helt otroligt jäkla underbart att springa......har så smått börjat damma av maratondrömmen igen, tänk vad stolt jag skulle vara om jag genomfört ett maraton, det är en grym prestation anser jag....

Ingen vidare lätt sak att få ihop detta va? :laugh: jag vill göra allt på en gång *screwy* Hur gör man då :confused: ;)

Pinglan
2005-03-28, 16:50
Grattis! Vimmerby, det är 8 minuter härifrån. :)
Sedär, en granne har hittat till min journal (jo förstår ni alla storstadsbor, på landet är man grannar om man bor inom 5 mil från varandra :D ) Då får vi se om vi springer ihop i Vimmerby sedan :)

drkrupp
2005-03-28, 17:04
Sedär, en granne har hittat till min journal (jo förstår ni alla storstadsbor, på landet är man grannar om man bor inom 5 mil från varandra :D ) Då får vi se om vi springer ihop i Vimmerby sedan :)
Vart har du tänkt träna?

Pinglan
2005-03-28, 17:36
Vart har du tänkt träna?
Jag har ju ett hemmagym i en lada på gården där jag bor så jag kommer att träna där fortsättningsvis också. Du tränar i Vimmerby eller?

z_bumbi
2005-03-28, 17:41
Ingen vidare lätt sak att få ihop detta va? :laugh: jag vill göra allt på en gång *screwy* Hur gör man då :confused: ;)

Enkelt.

Spring mycket på sen vår, sommar, tidig höst, samtidigt ligger benträningen på en underhållsnivå.
Vintertid så slaktar du benen på gymet och håller konditionen på underhållsnivå.
Överkropp kan du träna på en högre nivå hela tiden.

Henke
2005-03-28, 18:01
Klart du kan göra både och, jag kommer att springa stockholm maraton nästa sommar, träna någon gång innan så gör vi sällis, vasan är också otroligt kul, man får väl inga världstider men medaljen på maran väger två hekto, det är ju skithäftigt.

MVH

drkrupp
2005-03-29, 01:38
Jag har ju ett hemmagym i en lada på gården där jag bor så jag kommer att träna där fortsättningsvis också. Du tränar i Vimmerby eller?
På så vis.
Ja, jag var på "Träningshuset" ett tag, men tyckte de har för dåliga tider samt för mycket folk så nu kör jag i idrottshallen istället. Ett "svett-gym" utan personal, dvs ingen som dammsuger medan man tränar. :hbang:

Pinglan
2005-03-29, 07:13
Björnen: du får det att låta så enkelt :thumbup: jag ska fundera ett tag så får jag se hur jag lägger upp träningen framöver!

Henke: Stockholms maraton nästa sommar låter lockande :) Hur mycket löpträning tror du behövs för att klara den utan att dö? Vill ju kunna fullfölja utan att få nära döden upplevelser....

drkrupp: låter som att du hittat ett trevligt gym :thumbup:

Pinglan
2005-03-29, 12:03
Då ska vi se.....ett litet smakprov från fotningen igår. Inga poser som ingår i tävlingen dock, på order från moderatorerna ;)

HookersUnited
2005-03-29, 12:10
Då ska vi se.....ett litet smakprov från fotningen igår. Inga poser som ingår i tävlingen dock, på order från moderatorerna ;)
Du ser ut att vara lika stark som du är :thumbup:

Stumpis
2005-03-29, 17:54
Jisses kors!
Det är bara att buga, bocka och känna sig besegrad redan nu!
Jäkla bra bild, bra fysik och smittande leende!

:bow: :bow: :bow:

z_bumbi
2005-03-29, 19:11
Björnen: du får det att låta så enkelt :thumbup:

Visst är det enkelt, jag slipper hålla mig till den planen själv. :D

Bucyrus
2005-03-29, 19:21
Vilken kalaspingla! Kul att se vad som gömmer sig i ladorna.......Skulle vara intressant att se dig på en Bb.-scen..... :thumbup:

AFanatic
2005-03-29, 20:06
1.Grattis till jobbet! :)

2.Synpunkter: Bra att du lyssnar på kroppen...men det där vet du ju redan :whipped:

3. Grym bild...du totaläger :hbang: :hbang:

4. Bra pass *yourock*

Pinglan
2005-03-29, 20:36
HU: tackar!!!

Stumpis: tack vännen men jag är säker på att du kommer att presentera en fysik som slår min med hästlängder *yourock* Du ska ju snart upp på bb-scenen för sjutton :thumbup:

Björnen: haha, ja men visst är det lätt att säga åt andra hur dom ska göra :thumbup: !

Bucyrus: tack! Jag stannar nog i ladan tror jag, på en bb-scen skulle jag springa och gömma mig av ren förskräckelse :D

AFanatic: tackx4 :D

mystic[-_-]
2005-03-29, 20:38
sjukt bra :bow:

Pinglan
2005-03-29, 20:42
Kvällens markpass då! Att ha fullt med mat och kolhydrater i kroppen gjorde susen för styrkan!

Marklyft:
70kg 1x5
90kg 1x5
110kg 1x5
130kg 1x3
140kg 3x3 :hbang:

Enarms hantelrodd:
31kg 1x10
41kg 2x5

Chins:
5kg 3x6 Explosivt, strikt

Breda skivstångsrodd för baksida axlar:
35kg 1x10
37.5kg 2x10 Grym kontakt

Drag bakom rygg:
37.5kg 1x10
40kg 1x10
45kg 1x10

Skivstångscurl:
30kg 1x6
35kg 1x6
40kg 3x3

Alt. hantelcurl:
21kg 2x3 Inte var dom snygga precis men vad fasen, ibland måste man ju få fuska lite :D

Ryggresningar:
20kg 2x10

Ett bra pass som bränner lite överallt fortfarande :thumbup:

Pinglan
2005-03-29, 20:43
']sjukt bra :bow:
Tack :)

Semiramis
2005-03-29, 21:07
Det är bara att ansluta sig till jubelropen, bra bilder och bra pass!

grindelund
2005-03-29, 21:08
Imponerande marklyft. *yourock*

Pinglan
2005-03-30, 07:19
Semiramis: tack vännen :love:

grindelund: Tack!! Jag är riktigt nöjd själv faktiskt :thumbup: Men!!!! jag måste poängtera för dom som inte vet om det: jag kör mina marklyft med dragremmar (de tyngsta seten, under uppvärmningen kör jag utan) och det förtar ju en del av prestationen :( Ett nödvändigt ont dock om jag ska kunna ta ut mig i ryggen. Har flera bortförklaringar som jag tycker håller ganska bra ;) Dels har vi en skivstång med total avsaknad av lättring, snorhal således och dessutom har jag väldigt små händer vilket innebär att jag knappt når runt stången. Nå gott folk, är jag ursäktad min vekhet :D

Henke
2005-03-30, 07:30
Härliga marklyft, riktigt bra vikter, ska du tävla ngt i styrkelyft också?

Angående maran måste man nog träna iallafall 7-8 ggr, tränade bara en gång innan lidingöloppet och höll på att dö under den övningen, inte så skoj, men tränar man ett par gånger går det nog bra.

MVH

jwzrd
2005-03-30, 09:37
Grymt pass! Nävarns vilka vikter du hanterar nu - inspirerande som få. :hbang:

Pinglan
2005-03-30, 14:28
Henke: tackar :) Angående att tävla i SL så har jag väl i princip bestämt mig för att inte göra det. Blir så satans besatt av alltihop om jag ska tävla på det sättet och det kommer bara att sluta med att jag skadar mig och det vill jag ju inte såklart ;)
Angående maran blir jag stum av förundran när du skriver att man bör träna 7-8 ggr! Jag tänker mig väl mer att typ springa 3-4 mil i veckan under lång tid och dessutom köra några riktiga långpass på typ 3 mil/pass mot slutet för att öva upp uthålligheten. Jag skulle nog aldrig klara ett maraton om jag bara sprungit 7-8 ggr innan. Haha, snacka om nära döden :D

Jwzrd: tack! Roligt att du finner min träning inspirerande :) Tack detsamma *yourock*

emmzan
2005-03-30, 17:18
Jaja gumman, vi får se om du är av samma åsikt efter helgens tävlingar :D

Btw så verkar det som jag fått jobb i Linköping så jag och nallen kommer och bultar på er gymdörr (ladugårdsdörr??) i sommar :cool: *flex* *flex*

Pinglan
2005-03-30, 21:33
Emmzan: haha, det verkar som att du har greppat hur jag funkar :D Är också rätt övertygad om att jag kommer bli skitsugen på SL efter att ha sett SM! Du och Björnen är sååååå välkomna till oss och till vårt ladugårdsgym i sommar *flex*

Kvällens bänkpass:

Bänkpress:
20kg 1x20
40kg 1x5
45kg 1x5
50kg 1x5
55kg 1x3
57.5kg 3x3 Ruggigt bra tryck i tuttarna! Alla lyft kändes lätta och stabila och tekniken satt riktigt fint! Ska man våga hoppas på att det äntligen har lossnat i bänken nu? Nej, jag tar tillbaka det där, annars kommer det genast att gå åt skogen nästa pass!

Lutande hantelpress:
23.5kg 3x3

Armhävningar (1000 år sedan sist):
1x36 (slog Johan med det dubbla :hbang: gissa vem som bröt ihop ;) )

Armhävningar med fötterna på bänk:
1x17 puhhhh vad jobbigt!

Liggande tricepsextension runt huvudet:
20kg 1x6
30kg 1x3
32.5kg 2x3

Dips:
kv+10kg 2x10

Enarms frenchpress hantel:
6kg 1x10
8.5kg 2x5

Situps:
3x15

HookersUnited
2005-03-30, 22:01
57.5kg 3x3 Ruggigt bra tryck i tuttarna!
:D

trym
2005-03-30, 22:08
....satan...kikat snabbt igenom traden o de far bli sammantattningen for de...
grymma marklyft!

no1fitness
2005-03-31, 00:55
Oj, oj, oj Vilka grymma bilder moderatorerna har fått !! :hbang: :thumbup:
Är verkligen avundsjuk på din mage !!
Hårdheten var kanon och du ser ut att ha tryck i bitarna på kortet. *flex*

Mycket bra bänkpass också. Klart det lossnat nu. :)

Pinglan
2005-03-31, 06:26
HU :thumbup:

trym: tackar :) (vilket fint nick du har förresten, TRYM hette min första fotbollsklubb jag spelade i från det jag var 7 år tills jag blev 16 år och damlagsspelare :D )

Anna: tack snälla du :love: Beträffande bänklossnandet så håller jag alla tummar jag har :thumbup:

tinus
2005-03-31, 07:09
Jösses vilken form du är i vännen!!Grym bild!! *yourock* Den magen skulle jag nästan kunna döda för *grr27* :D

Henke
2005-03-31, 09:36
Vad bra att det ar lossnat i bänken nu, hoppas det håller i sig.

MVH

Pinglan
2005-03-31, 21:58
Tinus: tusen tack vännen :)

Henke: ja det får vi verkligen hoppas :thumbup:

Sprang 6 km i underbart vårväder, 13 grader och strålande solsken :) Tog det lite lugnt eftersom det är mer än 1 vecka sedan jag sprang sist. Tid 34.56 Gööööttt :D

Pinglan
2005-04-01, 19:10
Idag skulle vi ha kört böj men jag är så förbannat sliten i ryggen så vi skjuter det passet på framtiden ett par dagar. Istället ägnades hela dagen åt att klyva och bära ved och det blev ju ryggen verkligen mindre sliten av :smash: *screwy* :D Det hela sluatde med en liten kort joggingtur på 4 km. Höll ett lite snabbare tempo än vanligt och ruschade i mål på 20.52. Kändes kalasbra! Snart kan jag säga att jag är ute och springer istället för att jag joggar :thumbup:
Imorgon blir det att fara till Köping och titta på damernas SL-SM :hbang:

Pinglan
2005-04-03, 08:49
Igår var det dam-SL för hela slanten :hbang: Kul som sjutton att se och nog blev jag lite sugen på att ge mig in i tävlingscirkusen ;) En sak som är mindre motiverande är ju dock all den här satans utrustningen! Visst, man kan tävla utan utrustning, det var en tjej på SM som gjorde det och hon var riktigt duktig, all heder till henne. Men, säg att man ställer upp och tävlar utan utrustning, kanske är man med hyfsat i tätstriden men når inte riktigt hela vägen. Då finns det ju inga alternativ, nog fasen skulle man dra på sig en bänktröja och en böjdräkt och allt vad det är. Jag lockas dock inte av att behöva träna med sånt (för det måste man ju, ska man använda det på tävling måste man ju träna i det också) och dessutom känns det som att man måste ha hjälp av kunnigt folk då, antar att tekniken måste ändras om man får utrustning på sig? Inget man kan klara själv hemma i ladan ;) Äsch, det här blev visst en hel utläggning om mina tankar om SL. Egentligen slösar jag ju bara bort både min och er (som läser det här) tid genom att sitta här och svamla. Jag hade ju redan bestämt mig för att aldrig tävla i SL, var det inte så ;) :thumbup:

Senare idag blir det knäböj! Vi får se om jag lyckas hålla mig till planen som var att sänka vikterna rejält för att spara på ryggen lite. Jag är tveksam till att jag ska klara det får jag lov att erkänna!

drkrupp
2005-04-03, 10:36
Jag måste bara smyga in här och säga att jag nu läst igenom hela din journal. Och jag är väldigt imponerad. En massa grymma träningspass och en massa uppnådda mål. :bow:

Ta det lugnt med ryggen ikväll.

Nitrometan
2005-04-03, 14:49
Det fanns ju en svensk lyftare förr (slutade tävla på 90-talet, även om det talas om en comeback) som bänkade utan tröja. Han hade iofs dräkt och lindor i böjen. Han tävlade verkligen på toppnivå, medaljer på SM, NM, EM och VM. Bl.a. tog han ett silver på ett bänk-VM en gång, det var 7,5 kg upp till guldet och coachen var jättearg på honom för att han inte ville ha tröja. "Kan du inte bara dra på dig en tröja till nästa VM? Du spöar ju de här grabbarna lätt då!" försökte coachen. "Nej" svarade han.

Klart du inte ska tävla. Det har du ju bestämt. *innocent*

Pinglan
2005-04-03, 17:28
drkrupp: har du läst igenom hela journalen :bow: All heder åt dig! Roligt att du gillade läsningen :)

Nitro: nej precis, jag har ju bestämt mig! Jag känner mig ännu mer övertygad om mitt beslut efter din lilla berättelse (inte) ;)

Kvällens böjpass då. Var ju lite orolig över att jag skulle ha svårt att hålla ner vikterna men se det hade jag inte behövt oroa mig för! Kände mig fortfarande sliten i både rygg och ben så det blev naturligt att inte gå för högt i vikter, orkade inte mer än så här helt enkelt :( :

Knäböj:
50kg 1x5
70kg 1x5
90kg 1x5
100kg 3x3

Raka marklyft:
70kg 1x5
90kg 1x5
110kg 3x3 Det här kändes lätt och stabilt däremot, konstigt jag har nog fått ett hjärnspöke i böjen tror jag.

Frontböj:
60kg 1x5
80kg 3x3

Stående militärpress:
20kg 1x10
30kg 1x5
35kg 1x5
40kg 1x3
42.5kg 1x3
45kg 1x3

Drag till hakan:
30kg 1x6
40kg 1x3
42.5kg 2x3

Hantellyft åt sidan:
6kg 1x10
8.5kg 3x10 Puuuuuuuump!!!!!!!!

Donkeys:
ca 85kg 3x20

Sammanfattning: kände mig konstigt trög i böjen, tycker det är lite märkligt för benen borde ju vara utvilade nu, det är ett bra tag sedan jag körde ben sist och dessutom är det länge sedan jag sprang långt......jaja, skit samma, det är väl smällar man får ta!

Jorgen
2005-04-03, 17:31
Alla pass kan inte vara bäst. Det lär du ta igen nästa gång. :)

//Jörgen

emmzan
2005-04-03, 19:07
Äsch, du bara mesar dig för att du ska slippa tävla SL för du är så svaaag, eller hur?! *innocent*

Fast dom där militärpressarna är inte direkt klena måste jag säga. Hmmmmm... Så, när är gymet öppet i sommar då? Kan jag skaffa klippkort? Det är ju inte så långt från linköping till kisa väl? :naughty:

Pinglan
2005-04-04, 10:03
Äsch, du bara mesar dig för att du ska slippa tävla SL för du är så svaaag, eller hur?!

Fast dom där militärpressarna är inte direkt klena måste jag säga. Hmmmmm... Så, när är gymet öppet i sommar då? Kan jag skaffa klippkort? Det är ju inte så långt från linköping till kisa väl?
Ahhh, där kom du på mig :em: :D Nej men allvarligt talat, det är något konstigt med mina ben......idag har jag en sällan skådad träningsvärk i benen och det var otroligt länge sedan jag hade det.....jag har nog deffat sönder mina ben *cry*

För dig min vän, är ladugårdsgymet öppet dygnet runt, alla dagar i veckan! Dessutom är det gratis inträde för Kolozzeummedlemmar :thumbup: Andra ev intressenter betalar 5000 i månaden och då är det prutat och klart :D Med bil tar det ungefär 1 timma att köra mellan Linköping och Kisa. Välkommen!

palme
2005-04-04, 10:10
SHIT! Ser grymt ut pinglan!

Pinglan
2005-04-04, 19:12
SHIT! Ser grymt ut pinglan!
Tack palme :love:

Ikväll har jag mätt upp en ny joggingrunda, den är 9.7km lång och består mest av små grusvägar i skogen! Betydligt trevligare än att nöta på asfalten :) En nackdel är dock att sträckan innehåller rätt mycket sugande backar men det får man väl leva med!

Premiärtur på nya banan ikväll alltså! Måste erkänna att mina träningsvärkande ben protesterade högljutt de första 4 km ungefär, stapplade omkring som en stel 100-åring :em: ! Dessbättre finns det ingen publik i skogen så jag slapp skämmas för min stelbenta stil! Efter den jobbiga starten kändes det bättre och sista km var träningsvärken helt borta (nåja, nästan iaf). Tid: 55.32

Henke
2005-04-05, 08:19
Ska du börja tjuvträna inför maran redan? AKta dig så att du inte tröttnar på kubbandet, det är ju iallafall 4,2 mil på maran så om du tränar de första två milen då så kan du ha de nästa 2,2 milen som rutin, det blir nog bra.

MVH

Diana
2005-04-05, 17:06
Fy FAEN vikken snygg bild Pinglan!!! :bow: du skulle nog sopa mattan me konkurrensen om du gav dej på en tävling eller två! :thumbup: kul att bänkträningen går bättre så du kan hålla dej utbrottsfriii :D
härlig joggingrunda de måste varit oxå, me att va VÅREN erbjuder!

Pinglan
2005-04-05, 21:47
Henke: haha, nej ingen tjuvträning här inte! Jag springer av rent njutningsfulla skäl! I just love it! Fast det är klart, efter 4.2 mil kanske jag är av en annan uppfattning :D

Diana: tack snälla du, vad gullig du är :) Sopa några mattor skulle jag nog inte göra iofs, snarare gömma mig under mattan av ren scenskräck :D Ja, vi får hoppas att framgångarna i bänken håller i sig, skulle ju inte vara en dag för tidigt!

Kvällens markpass då:

Marklyft:
70kg 1x5
90kg 1x5
110kg 1x5
130kg 3x6 :hbang: Tungt som satan själv var det men upp kom dom allihop!

Enarmshantelrodd:
23.5kg 1x10
41kg 3x6

Chins:
kv+5kg 3x6

Drag bakom ryggen:
20kg 1x10
40kg 1x10
50kg 2x10

Framåtlutat hantellyft åt sidan:
8.5kg 3x10

Skivstångscurl:
20kg 1x10
30kg 1x10
35kg 2x6
40kg 1x6

Ryggresningar:
10kg 3x15

Är så satans trött i ryggen nu så det liknar ingenting! Kommer nog ha en saftig träningsvärk imorgon men det kan man ju leva med!

bubbe
2005-04-05, 21:58
håller med grymma mark :hbang:

riktigt härligt ryggpass, blir nog mys-pysigt för ryggen imorgon.

joyoflife
2005-04-05, 22:41
Det talas mycket om joggning och jag måste erkänna att jag oxo har fallit för det. Dock handlar det om korta ruscher , typ efter bussen och sånt :D *innocent*

no1fitness
2005-04-06, 03:02
Vilket kanonpass Pinglan ! :bow:
Hur äter du nu ? För du deffar väl inte mer nu efter fototävlingen ?

Henke
2005-04-06, 07:15
Vilka mark, men den hör ökningstakten blir det 200 till jul, det kan inte vara mpnga tjejer i din viktklass som fixar det i sverige.
Hantelrodden var baske mig ordentlig den med.

MVH

tinus
2005-04-06, 07:23
Typiskt..jag läste nu att du precis ha kört rygg *flex* Då får vi hitta på någonting annat på fredag då ..bara jag slipper jogga så :D

Pinglan
2005-04-06, 11:47
bubbe: tackar! Ryggen känns rätt mysig idag faktiskt :D

joyoflife: :thumbup:

Anna: tack! Jag håller ingen som helst koll på vad jag äter nu, har ingen aning om kcal-intag och sådär. Misstänker dock att jag äter för lite av det mesta, ffa protein. Borde nog ha lite bättre koll faktiskt :em:

Henke: Får ha som mål att ta 200kg till jul då ;)

Tinus: vi provar med ett ryggpass, det går säkert bra. Vad kul det ska bli!!!!!

AFanatic
2005-04-06, 11:56
Mark! :eek: :kickass:

Ironbabe
2005-04-06, 13:25
Jag är fasiken alldeles mållös :eek:

Vilka ben, vilka magrutor..vilken jäkla allting!! :hbang:

Stark som en oxe oxå.. *full av beundran*

Stumpis
2005-04-06, 17:49
Lika bra som alltid, dina mark är fantastiska! :bow:
Är mer än lite avundsjuk på den fronten, det är min i särklass absolut sämsta övning! Dock är du en källa till inspiration, så det är bara att göra såhär en gång till: :bow:

Diana
2005-04-06, 18:50
200 i mark till jul de blir nog inge problem för dej ska du seee ;) vilka MASSIVA ryggpass du kööör!! :thumbup: hur länge tar ett sånt pass egentligen? ja brukar försöka smyga in fler o fler övn men e allti heeeelt slut efter ca 7-8st :whipped: hur ja än käkar o vilar innan *grr27* , kör du suuperkort vila eller nåt typ 1 minut mellan set? ja kanske såsar för länge mellan seten hehe :D o en annan grejj ja undra, ökade du under din deff?? e lit osäker på exakt vilken period du deffade så ja kan inte dra nåra slutsatser direkt,, de skulle va intressant o veta!! vet ju att vissa gör de, men hur vanligt de e om man kommit en bit i sin "träningskarriär har du nån aning? *försöker intala mejsjälv att de faktiskt gååår,* heh,,

Pinglan
2005-04-06, 19:31
AFanatic, Ironbabe och Stumpis: tack hörrni :)

Diana: haha, 200kg blir nog svårt att nå! Men det är klart, siktar man på månen så kanske man når stjärnorna :D Markpassen brukar ta ungefär 1.5 timme. Jag vet inte hur lång vilan blir mellan varje set men jag vilar medan Johan kör och vice versa. Vilan blir ju såklart längre mellan marklyftsseten än mellan tex skivstångscurl osv. Jag ökade hela tiden under deffen (förutom sista passet med knäböj där jag ju nästan svimmade, men det är ju inte säkert att det berodde på deffen iofs). Jag började med deffen lite smått (och helt oseriöst egentligen) efter nyår men det hände inte så hemskt mycket eftersom jag inte hade någon bra koll alls. Jag tog ett krafttag i mitten av februari så egentligen kan man väl säga att jag deffade "på riktigt" i ganska exakt 5 veckor. Jag har ingen aning om det är vanligt eller ovanligt att öka i styrka när man deffar, det här var första gången jag försökte mig på det så jag har således inga tidigare erfarenheter.

Pinglan
2005-04-06, 19:36
Ikväll blev det ett litet minipass med bänk:

Bänkpress:
20kg 1x10
40kg 1x5
45kg 1x5
50kg 1x5
57.5kg 3x5 (hjälp på sista repset i 3:e setet) Nöjd med detta, har aldrig kört mer än 3:or på 57.5kg så visst går det framåt äntligen *flex* :D

Lutande bänkpress (lääääääänge sedan):
20kg 1x10
40kg 1x10
45kg 3x6 Fick mycket bra kontakt med rattarna på den här övningen. Den kommer att köras oftare framöver

Lut. flyes:
8.5kg 3x10

Mer än så blev det inte idag. Skulle ha kört triceps också men träningsvärken i ryggen blir bara värre och värre så snart klarar jag inte att stå upprätt ;) Orkade således inte köra mer än tuttarna idag :em:

Pinglan
2005-04-06, 19:39
En liten bild från gårdagens mark! Observera ansiktsfärgen :em:

Pinglan
2005-04-06, 19:41
Skivstångscurl! Kolla ansiktet igen :D

Pinglan
2005-04-06, 19:43
Och så här ser ryggen ut efter ett markpass!

Pinglan
2005-04-06, 19:44
Puuuump i erector :hbang:

Bucyrus
2005-04-06, 20:22
Tror mig veta att arrangörerna av t.ex. Decembercupen mer än gärna välkomnar en glad motionär.........kanonfina resultat både i ladan och på bild :thumbup:

Diana
2005-04-06, 21:28
WOW Vilkka läckra bilderrrrr!!! MAFFIG vänsteraxel i stångcurlen däär! :hbang: att du tar iiiii e ju de minsta man kan säga om ansiktsfärgen :thumbup: kuuul att se den berömda LADAN oxå! :D

Va suuuper att du ökade genom hela deffen, då vet ja ju att de finns en strimma av hopp iaf, ja trodde nämligen bara de va möjligt att öka under deff om man typ ska bygga upp sej igen efter ett längre uppehåll, haha ja ska iaf kämpa!:whipped:

(ryggträningsvärk e så hääräligt plågsamt,,speciellt när man
tappar nåt på marken när man e ute o promenixar o böjjer sej ner
alá pinne-i-röva *screwy*

HookersUnited
2005-04-06, 22:28
Fjortisvarning på troskanten...:devil:

Ser ut som ett jävligt inspirerande gym. Om jag är på ett discofjollgym har jag lätt att träna därefter. Om det däremot hänger magnesiumdamm i luften och man ser tunga basövningar så långt ögat kan nå, då trivs jag.

jwzrd
2005-04-06, 22:36
Snygga bilder :thumbup:

Verkar vara ett grymt ställe att träna på också.

Kaboffastar
2005-04-06, 22:55
Skivstångscurl! Kolla ansiktet igen :D

VAAAAAADÅ kolla ansiktet ? KOLLA BICCEN !!!!!!

Klo
2005-04-06, 22:58
Bra bilder, tuuuunga mark och trevlig ansiktsfärg :D

*yourock*

AFanatic
2005-04-06, 23:17
En liten bild från gårdagens mark! Observera ansiktsfärgen :em:


Haha den där bilden var rätt kul :D Och resten var totalchefning...Kan jag få din muskelmassa? :bow:


PS. Vi har likadana byxor...mina kostade 19.90 kr. :D

no1fitness
2005-04-06, 23:29
Har inte ord för hur GRYM du är Ingela ! :bow: :bow:
Du måste helt enkelt ställa upp i en byggar tävling !! *flex*

Hur lång är du och vad väger du nu ?
Med den hårdheten du har nu skulle du slå 2/3 av byggartjejerna som står på scenen. :thumbup:
Snygga axlar, kan jag få låna dem den 28 maj ? *kissass*

Pinglan
2005-04-07, 09:18
Tack för era snälla kommentarer kamrater :love: Angående vårt ladgym så är det verkligen toppen (iaf nu när det börjar bli varmt, lite trist var det ju i vintras när vi fick träna i 10 minugrader :D ). Nackdelen med gymet är ju såklart att variationsmöjligheterna är begränsade men vi funderar på att utöka maskinparken lite med en kombinerad latsdrag/sittande rodd.

Anna: vad gullig du är! Jag tror dock inte att bb är någonting för mig, jag har scenskräck helt enkelt och dessutom är jag i totalt avsaknad av taktkänsla så ett fritt program till musik är inte att tänka på för min del ;)
Jag är 160 cm lång och nu väger jag 58 kg (har gått upp 2 kg sedan korten till fototävlingen togs :em: )
Du behöver ju inte låna mina axlar, dina är ju så mycket bättre! Men om du envisas så kan du låna dem om jag får låna din V-form :hbang:

Henke
2005-04-07, 09:28
Häftiga bilder, din rygg är baske mig inte illa, inte så konstigt iiof med tanke på dina hantelroddar och marklyft.

:thumbup:


MVH

Bigbulka
2005-04-07, 11:22
:thumbup: För de riktiga tandgnisslande träningsbilderna!

Pinglan
2005-04-07, 21:15
Henke och Bigbulka: tackar :)

Ikväll sprang vi en ny runda igen, betydligt kortare den här gången. Har inte mätt upp den ännu men jag tippar på att den är någonstans runt 4 km. Tiden blev blygsamma 26.30 och anledningen till att det gick så makalöst långsamt var att Johan var med och han gjorde sitt yttersta för att dra ner tempot *grr27* :D Det går fortare att springa själv men å andra sidan är det ju trevligt med lite sällskap även under joggingturerna!

Imorgon bär det av till Linköping för ett träningspass med Tinus :hbang: Ska bli skitkul!

jakke
2005-04-07, 23:47
Anna: vad gullig du är! Jag tror dock inte att bb är någonting för mig, jag har scenskräck helt enkelt och dessutom är jag i totalt avsaknad av taktkänsla så ett fritt program till musik är inte att tänka på för min del ;)



:bow: med din fysik räcker det ju med några krabbor till Rammstein för att du ska vinna.. Sen att du vinner SL-SM samma år är bara att :bow: :bow:

Nitrometan
2005-04-08, 19:31
Imponerande! Snygga bilder, häftigt gym, grym fysik - och stark är du också. *yourock*

När jag såg stångcurlen kom jag att tänka på en del fjollor som tränar med fjollhandskar... Pinglan tränar med arbetshandskar!!!

Inget fjollande, Pinglan är i ladan för att arbeta. :hbang:

Pinglan
2005-04-08, 19:43
Jakke: haha, tack ska du ha! Det är inte lite du tror mig om! Ska vi inte dra till med att jag vinner maraton också på en gång :D :thumbup:

Idag har jag varit i Linköping och kört ett ryggpass med Tinus :hbang: Vilken tjej! Stark som få och trevlig som bara den! Skitkul! Dessutom anslöt Pecca och agerade coach, påhejare och fotograf (det senare med tveksam insats, se tråden i allmänt om en stund).
Dessvärre hade jag glömt att ta med mig träningsdagboken så jag kunde inte skriva upp vikter och reps men jag minns ju övningarna vi körde iaf.
Vi började med chins 3 set, därefter blev det hantelrodd, sedan blev det några övningar i cable crossen som jag aldrig har kört förut, kändes bra gjorde dom iaf. Pecca kallade dock övningarna för gay-övningar men det får stå för honom ;) Därefter blev det någon form av lats-drag, ytterligare en ny övning för min del som ju är van vid att variera mellan typ 3 övningar! Som slutövningar körde vi några set lätta marklyft, varken Tinus eller jag ville gå på för hårt här, jag eftersom jag nyligen körde tunga mark och Tinus för att hennes energi helt enkelt höll på att ta slut (den tjejen kör ett deffupplägg som jag personligen inte skulle klara en dag ens, heder åt dig tinus som orkar träna så hårt med det upplägget!!!)
Jag har som sagt var ingen aning om vilka vikter vi använde på de flesta övningarna men vi kunde dock konstatera att vi är rätt jämnstarka Tinus och jag (vilket får ses som ett kopiöst misslyckande för min del eftersom hon som sagt var ligger på rejält kaloriunderskott *cry* )
Passet avslutades med 1 timmas promenad och ett löfte om att snart träna ihop igen!!!

Pinglan
2005-04-08, 19:45
Imponerande! Snygga bilder, häftigt gym, grym fysik - och stark är du också. *yourock*

När jag såg stångcurlen kom jag att tänka på en del fjollor som tränar med fjollhandskar... Pinglan tränar med arbetshandskar!!!

Inget fjollande, Pinglan är i ladan för att arbeta. :hbang:
Tack Nitro :) Haha, jag undrade just när någon skulle lägga märke till handskarna :D Som sagt var, hårt arbete kräver rejäla handskar :thumbup:

jakke
2005-04-08, 23:16
Jakke: haha, tack ska du ha! Det är inte lite du tror mig om! Ska vi inte dra till med att jag vinner maraton också på en gång :D :thumbup: !
Lite mental träning på dig och....

Pinglan
2005-04-10, 09:21
Lite mental träning på dig och....
Och där träffade Jakke huvudet på spiken :thumbup: Den mentala biten är nog det som ställer till mest problem för mig när det kommer till tävlingar osv! OM jag skulle ge mig på att tävla igen är det helt klart en grej jag måste ta tag i!

Igår, gott folk, var jag nere på NAK och tittade på serietävling i OL! Gissa vad!!!! Jag blev skitsugen :em: The old big boss var naturligtvis inte heller sen med att komma med små antydningar om att "om du tränar OL typ 1g/vecka så håller säkert axlarna....", "eftersom du är så stark har du nog inte tappat så mycket i ryck och stöt"....., "det går snabbt att få in tekniken i kroppen igen"..... (vaddå få in förresten, jag har ju aldrig haft någon teknik ;) ), " nytt för i år är att även damerna kommer att få tävla i veteranSM..... " Ja ni ser, han gjorde sitt yttersta för att få mig sugen igen!

Nåväl, mitt förnuft säger mig att det vore det dummaste jag kunde göra att ge mig på detta igen, nu är ju inte jag känd för att vara förnuftig iofs men ändå! Har iaf bestämt mig för att byta ut dagens benpass till att känna lite (väldigt lätt och försiktigt naturligtvis) på ryck och stötövningarna igen :hbang: Ska bli skitkul! Ska dessutom lära Johan hur man rycker och stöter! Nu jäklar blir ladan en OL-lada för en dag eller så :D

Sverker
2005-04-10, 10:15
Anna: vad gullig du är! Jag tror dock inte att bb är någonting för mig, jag har scenskräck helt enkelt och dessutom är jag i totalt avsaknad av taktkänsla så ett fritt program till musik är inte att tänka på för min del ;)



Scen ? Var då någonstans ?

Du kommer till en väl upplyst plats. Där står några andra tjejer som är dina medtävlare. Du skall bara visa upp att du tränat hårt och gjort allt rätt.

Sedan finns det också någon som talar om var du skall stå och vilken pose du skall göra. Mer än så är det inte ;)

Yankeee
2005-04-10, 10:16
Satan va grymma bilder :bow: *yourock*

Sonny
2005-04-10, 10:57
Det var ingen dålig rygg det! :hbang:

Nitrometan
2005-04-10, 12:05
Kunde du inte spöa deff-tinus? Jag som trodde du var stark? *screwy* *cry*

jakke
2005-04-10, 13:28
Och där träffade Jakke huvudet på spiken
Låna eller köp lite böcker och läs då? Skadar ju knappast även om du inte ska tävla..
Dock får du fråga någon annan om boktipps(jag kan 0 inom ämnet).

Pinglan
2005-04-10, 14:43
Sverker: haha, ja det där lät ju ganska okej :thumbup: Men sen då? Det fria programmet!!!! Hur gör man för att slippa det ;)

Yankeee och Sonny: tackar :)

Nitro: nej visst är det bedrövligt, jag är slut som artist *grr27* :D

jakke: det värsta är att jag HAR en sabla massa böcker inom ämnet, jag har bara inte kommit mig för att sätta mig in i dom (jag har läst en hel del men inte orkat applicerat det genom att träna målbildsträning och allt vad man nu ska göra)

Pinglan
2005-04-10, 15:04
Nu har vi varit och tränat ett OL-inspirerat pass Johan och jag! Precis hur kul som helst var det :hbang: Kändes en smula ringrostigt men det var inte så himla tokigt ändå.

Började med diverse ryck-uppvärmningsövningar som jag minns att vi fick göra när det begav sig ;) Lite ståryck, hängryck, styrkeryck och sånt med bara stången. Sedan blev det:

Ryckböj:
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 1x5
Kändes lite vingligt först men på sista setet var jag riktigt stabil!

Ryck (riktiga sittryck sannerligen!):
20kg 1x10
30kg 1x5
35kg 1x5
40kg 1x3
Inte så tokigt med tanke på hur länge sedan det var. Visst blev det lite taskig tajming och lite strul med balansen ibland men på det stora hela får rycken godkänt!

Frivändningar:
40kg 1x5
45kg 1x5
50kg 1x5
55kg 1x3
60kg 1x3
Här hade jag större problem med tajmingen minsann! Landade stången på stuphuvudet ett par gånger rent av :em: Nåja, kändes rätt okej ändå!

Överstöt från ställning:
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 1x5
45kg 1x3
50kg 1x3
Kändes lätt som sjutton faktiskt, inga känningar av axlarna heller, det hade jag nästan förväntat mig. Mina gamla problem med att inte böja bakbenet vid utfallet kvarstod kunde vi dock konstatera :D

Knäböj:
60kg 1x5
70kg 1x5
80kg 1x5
85kg 1x5
Här lade vi fokus på riktigt OL-djup. När jag nu hade kört sittryck och frivändningar innan så blev det så uppenbart att jag faktiskt har slarvat med djupet i knäböjen den senaste tiden. Inte medvetet men som sagt var, vid jämförelse med OL-böjar så är det uppenbart att på allt över 100kg som jag kört senaste månaderna inte varit röven i golvet. Vi har ju dock alltid varit noga med att böjen ska ha godkänt SL-djup men det ÄR faktiskt skillnad på OL-djup och SL-djup! From nu har vi bestämt att det ska vara OL-djup på alla våra böjar, inga ökningar förrän 3x3 eller 3x6 har klarats med OL-djup. Inte för att det är fel att köra SL-böjar men nu har vi bestämt oss för att det är OL-böjar vi ska göra!

Stående militärpress:
30kg 1x10
40kg 3x5

Hantellyft åt sidan:
6kg 3x10

Så var det med det! Riktigt, riktigt roligt pass idag! Johan provade också lite OL och det gick förvånansvärt bra för att aldrig ha kört såna övningar innan. Vi kanske ställer upp på veteran-SM båda två :D

Stumpis
2005-04-10, 15:13
Vilket kul pass! :)
Vet ju vad övningarna är för något, men har aldrig vågat prova det själv. Blev helt klart inspirerad av att läsa det! :thumbup:

Pinglan
2005-04-10, 15:22
Stumpis: prova vetja! Här kommer lite bilder så kanske du blir ännu mer sugen ;) Jag ber om ursäkt för min frisyr men i ladan behöver man inte vara snygg för att få träna :D

Första bilden: ryck på 40kg

Pinglan
2005-04-10, 15:24
Nästa bild: På väg upp från frivändning på 60kg!

Pinglan
2005-04-10, 15:26
Överstöt 50kg, titta inte på hur jag har benen placerade tack :em:

Pinglan
2005-04-10, 15:27
Här gör Johan en överstöt! Bländande teknik med tanke på att han aldrig har gjort det förut :thumbup:

Pinglan
2005-04-10, 15:30
Knäböj med OL-djup

Pinglan
2005-04-10, 15:31
Johan kör böj! Så ska det se ut :hbang:

AFanatic
2005-04-10, 15:32
Stumpis: prova vetja! Här kommer lite bilder så kanske du blir ännu mer sugen ;) Jag ber om ursäkt för min frisyr men i ladan behöver man inte vara snygg för att få träna :D

Första bilden: ryck på 40kg


Aaah man lessnar aldrig på bilder! :bow: Coola "träningshandskar" förresten.. :D

Jorgen
2005-04-10, 15:58
Jätteroligt med bilder. :thumbup: Ni har det bra i er lada ser det ut som. *flex*

Men att Johan tränar i dåligt knutna löparskor? :nono:

//Jörgen

bubbe
2005-04-10, 17:11
Detta är riktig träning, Keep it up.

Doctor Snuggles
2005-04-10, 20:07
Trevligt att axlarna inte bråkade vid överstötarna. :)
Förresten, du kanske kan tipsa mig om en sak. Har försökt få till stångplaceringen vid frontböj (OL-style förstås), men det är råmeckigt.
Det är som jag inte får axlarna tillräckligt långt fram, och stången glider av då jag är längst ner. Jag menar, det är väl inte meningen att man ska hålla upp stången med armarna/handlederna heller?
Skitirriterande.
Hur gör man?

Pinglan
2005-04-11, 11:58
AFanatic: visst är det kul med bilder! Mmmm, visst är träningshandskarna fina ;)

Jörgen: det är verkligen toppen att ha ett hemmagym att träna i! Johans oknutna skor är inte bra nej.......får bli bakläxa på dom :thumbup:

bubbe: det är något visst med OL-träning det kan ingen förneka :hbang:

Doktorn: när jag kör frontböj placerar jag stången på nyckelbenen/främre deltamuskulaturen. Jag försöker nästan "kila fast/trycka ner" stången bakom nyckelbenen om du förstår hur jag menar? Där ligger den stadigt! Att stången glider i bottenläget kan kanske bero på att du tappar bröstryggen? Då har stången en tendens att glida iväg. Försök att hålla bröstryggen stenhårt upprätt hela vägen och se om det hjälper, riktigt brösta upp dig sas. Annars kan det kanske vara så att du är stel i handlederna eller axlarna? Har du provat att hålla samma fattning men med händerna tvärtom, dvs handflatan mot kroppen och handryggen utåt? Själv gillar jag inte den fattningen men har man svårt med den klassiska så kanske den kan funka bättre.

Doctor Snuggles
2005-04-11, 13:27
Doktorn: när jag kör frontböj placerar jag stången på nyckelbenen/främre deltamuskulaturen. Jag försöker nästan "kila fast/trycka ner" stången bakom nyckelbenen om du förstår hur jag menar? Där ligger den stadigt! Att stången glider i bottenläget kan kanske bero på att du tappar bröstryggen? Då har stången en tendens att glida iväg. Försök att hålla bröstryggen stenhårt upprätt hela vägen och se om det hjälper, riktigt brösta upp dig sas. Annars kan det kanske vara så att du är stel i handlederna eller axlarna? Har du provat att hålla samma fattning men med händerna tvärtom, dvs handflatan mot kroppen och handryggen utåt? Själv gillar jag inte den fattningen men har man svårt med den klassiska så kanske den kan funka bättre.

Då måste jag vara stel/kort i skuldrorna eller något, eftersom jag inte verkar få fram axlarna tillräckligt långt för att "kila fast" stången vid nyckelbenet. Vilket iof är lite märkligt då jag är rätt flexibel i övrigt.
Men hur tränar man upp rörligheten i skuldrorna/axelpartiet då? Finns det någon speciell OL-stretch elle? :D

Pinglan
2005-04-11, 14:36
Då måste jag vara stel/kort i skuldrorna eller något, eftersom jag inte verkar få fram axlarna tillräckligt långt för att "kila fast" stången vid nyckelbenet. Vilket iof är lite märkligt då jag är rätt flexibel i övrigt.
Men hur tränar man upp rörligheten i skuldrorna/axelpartiet då? Finns det någon speciell OL-stretch elle? :D
Någon speciell OL-stretch vet jag inte om det finns direkt men jag vet att allan brukar prata om att det är viktigt att stretcha Teres major om man har problem med fattningen vid frontböj. Här finns en hel massa stretchövningar, klicka dig fram till teres major www.ryggochmuskelakuten.se. Lycka till!

bubbe
2005-04-11, 18:25
Snuggle: kan det vara så att armbågarna åker ner? dom måste ju vara uppe för att axlarna ska stötta stången.

bubbe
2005-04-11, 18:29
OL är grymt, önskar det fanns någon kunnig på min klubb, men det är bara SL som gäller. dessutom är man alldeles för gammal för sånt, skulle bara sluta med trasiga leder, sträckningar osv (för att inte tala om kass teknik). Min morfar var aktiv på 50-talet i tyngdlyftning, han var grym :thumbup:

Pinglan
2005-04-11, 20:53
Bubbe: nu önskar jag att jag kunde säga emot dig och påstå att man aldrig blir för gammal men faktum är att i det här fallet kanske det stämmer. Kan bara se till mig själv som började med OL på gamla dar, kroppen höll inte för det :( Önskar det hade varit annorlunda, för roligt, det är det (när det inte gör ont) :thumbup:

Ikväll blev det 9.7km-rundan igen. Första 3 km var lite motiga eftersom det blåste halv storm men sedan bar vägen in i skogen och där kom blåsten inte åt så där fick jag den där underbara "jag kan springa hur långt som helst"-känslan igen. Det är sååå härligt! Tid 55.19 vilket innebar rekord med 13 sek :thumbup:

emmzan
2005-04-11, 20:55
Du kommer slita ut din sambo snart med all träning!! :cool:

Doctor Snuggles
2005-04-11, 21:45
Någon speciell OL-stretch vet jag inte om det finns direkt men jag vet att allan brukar prata om att det är viktigt att stretcha Teres major om man har problem med fattningen vid frontböj. Här finns en hel massa stretchövningar, klicka dig fram till teres major www.ryggochmuskelakuten.se. Lycka till!

Tack. Fast Teres Major stretchingen känns mer i axlarna, så måste göra något fel. Skall se om jag hittar en annan. :D

Pinglan
2005-04-12, 06:56
Du kommer slita ut din sambo snart med all träning!! :cool:
Haha, jag kan låta hälsa från Johan att han aldrig i hela sitt liv haft sån brutal träningsvärk i trapezius som efter OL-passet :D Långlöpningarna behöver han dock inte vara med på så igår hade han chansen att få vila upp sig lite inför kvällens markpass :thumbup:

Henke
2005-04-12, 08:09
Du var mig en rackare på att kubba, får ligga i om jag ska hänga med dig på maran, nåja utmaningar är alltid kul.

MVH

tinus
2005-04-12, 08:40
[QUOTE=Nitrometan]Kunde du inte spöa deff-tinus? Jag som trodde du var stark? QUOTE]


Nej nu jävl... *grr27* Kallar du mig klen?? :furious: :D
Pinglan hade nog lite för mycket mat i magen för att kunna ta i maximalt :cool: åker nog på rejält med däng nästa gång vi tränar!

tinus
2005-04-12, 08:41
Måste tacka dig för det trevliga sällskapet vännen! Trevligt att äntligen få träffa dig,och du var precis lika trevlig som jag trodde :love:

Pinglan
2005-04-12, 09:54
Henke: ja, iväg och spring med dig nu :whipped: :D

Tinus: tack själv vännen, det var verkligen jättetrevligt! Angående styrkan så har jag inget att hämta, du är starkare än mig, så är det bara! Men det gör ingenting, jag gillar dig ändå :love: :thumbup:

Nils
2005-04-12, 10:55
Bubbe: nu önskar jag att jag kunde säga emot dig och påstå att man aldrig blir för gammal men faktum är att i det här fallet kanske det stämmer. Kan bara se till mig själv som började med OL på gamla dar, kroppen höll inte för det :( Önskar det hade varit annorlunda, för roligt, det är det (när det inte gör ont) :thumbup:

Fast det handlade ju delvis också om problemet att gå in och köra stenhårt OL när man är stark sedan tidigare, men inte i just de ställningarna. Det är enligt "boken" ett problem som verkar finnas även om man börjar vid 20 och du måste ju vara ett exemplariskt exempel på en sådan stark och för hastigt tränande person! Det är inte normalt att gå in och ta SM medaljer efter mindre än ett år...
För övrigt tycker jag att du borde köra OL sådär en gång i veckan hemma om du tycker det är roligt och inte får ont och ändå inte satsar på att tävla i SL, det är ju bra träning och är inte fel *trots* att det innebär att du gör som bossen sa, du behöver ju inte säga till honom det! Du har ju i alla fall en grundteknik som borde göra det säkrare att träna än för de flesta "amatörer" i riket!
Nils

Pinglan
2005-04-12, 21:10
Nils: kloka ord som vanligt :thumbup:

Ikväll var det marklyftsdags och som vi markade :hbang:

Marklyft:
70kg 1x5
90kg 1x5
110kg 1x5
135kg 1x3
145kg 3x3 :hbang: 145kg är lika med mitt tidigare singel-PB och nu gjorde jag alltså 3x3 på den vikten! Mycket nöjd! På sista repset i sista setet så skakade visserligen benen som en cykel på kullerstenar men upp kom den :thumbup: Ska bli kul att maxa i marken (ska ske om typ 2 veckor är det tänkt)

Skivstångsrodd:
50kg 1x10
60kg 1x10
70kg 2x6

Chins:
kv+10kg 3x5

Drag bakom rygg:
50kg 3x10

Framåtlutad hantellyft åt sidan:
8.5kg 3x12

Skivstångscurl:
20kg 1x10
30kg 1x10
40kg 3x5

Ryggresningar:
3x15 Unnade oss att köra utan vikt, körde den mest för att transportera bort lite mjölksyra som hamnat ryggmusklerna av någon konstig anledning ;)

Är riktigt ordentligt nöjd med marken idag! Jag älskar att träna!!!!!

Jorgen
2005-04-12, 21:12
Marklyft:
145kg 3x3 :hbang:

Jag älskar att träna!!!!!
Har sagt det förr, men måste säga det igen. *yourock* *yourock* *yourock*
Och du är så jäkla bra på att träna också. Tror fasen att du älskar det.

//Jörgen

Mehdi
2005-04-12, 21:15
Hon är på G!

Förresten, trevligt o se dig i helgen.

HookersUnited
2005-04-12, 21:42
Vad siktar du på för maxvikt i marken?

Nils
2005-04-12, 23:04
Nils: kloka ord som vanligt :thumbup:

Ikväll var det marklyftsdags och som vi markade :hbang:

Marklyft:
70kg 1x5
90kg 1x5
110kg 1x5
135kg 1x3
145kg 3x3 :hbang: 145kg är lika med mitt tidigare singel-PB och nu gjorde jag alltså 3x3 på den vikten! Mycket nöjd! På sista repset i sista setet så skakade visserligen benen som en cykel på kullerstenar men upp kom den :thumbup: Ska bli kul att maxa i marken (ska ske om typ 2 veckor är det tänkt)

Så du är tillbaka till grymmare mark än någonsin efter OL äventyret!
Kollade för säkerhets skulle upp när du gjorde singeln eftersom jag hade för mig att du hade gjort flera reps, men det hade du ju inte, dock väldigt många innan, du kör mer normal volym numera ser jag!

(första 145 serien för de med dåligt minne:
60kg 1x10
80kg 1x10
90kg 1x10
100kg 1x10
110kg 1x10
120kg 1x5
130kg 1x3
140kg 1x1
145kg 1x1 PB med 5kg
)

emmzan
2005-04-13, 06:25
Det ska bli spännande att se vad det blir för maxvikt! Jag som tyckte jag började komma ifatt dig där lite med mina 130 *grr27*

*yourock*

Pinglan
2005-04-13, 07:55
Jörgen: tack snälla du :)

Medhi: :thumbup: Det var verkligen trevligt att träffas! Synd bara att vi missade dina lyft! Visste ju inte att du skulle tävla (det visste ju iofs inte du heller ;) )

HU: hittills har det stämt ganska väl att det vi kör 3x3 på motsvarar 90% av singelmax. Om den formeln stämmer den här gången också så borde jag således sikta på att klara 160kg. Det låter dock rätt mycket så jag siktar på att iaf klara minst 150kg.

Nils: se där, hmmm undrar varför jag slösade så mycket kraft fram till 120, det verkar inte så genomtänkt (det var det säkert inte heller ;) )

Emmzan: jag blev ju vettskrämd när du klämde i med 130 på tävlingen så jag fick lite eld i baken där och kunde ta i lite extra!!! Så egentligen är det ju din förtjänst detta ;)

jwzrd
2005-04-13, 09:08
3x3x145 i mark! :hbang:

Nils
2005-04-13, 14:37
Angående Marklyftvikter så är väl trippla kroppsvikten ett bra mål?
Snygg och fin siffra som verkligen inte alla klarar :). Men du verkar kunna nå det!

z_bumbi
2005-04-13, 14:41
Emmzan: jag blev ju vettskrämd när du klämde i med 130 på tävlingen så jag fick lite eld i baken där och kunde ta i lite extra!!! Så egentligen är det ju din förtjänst detta ;)

Om allt går enligt planen får du ligga i under sommaren för att behålla försprånget. *innocent*

jwzrd
2005-04-13, 14:43
Om allt går enligt planen får du ligga i under sommaren för att behålla försprånget. *innocent*

And it's on! :hbang:

Klo
2005-04-13, 14:56
Otroliga mark :hbang:

Hur mkt väger du?

Diana
2005-04-13, 14:57
NÄMEN va sköjjj me fler grova-ladu-bilderrr :hbang: o handskarna va ju riktigt hardcore oxå=) va fräckt att han, den sk bossen, försökte lura in dej i OL träsket igen, (haha,, nee de där lät lite vääl negativt) men de måste varit uunderbart nostalgiskt iaf o göra ett sånt pass nu såhär länge sen sist :thumbup:
du e ju helt Otrooolig i marken!!!--aaaah skakande ben- då vet man att man tar iiiiii för kung o fosterland *flex*
"Kan bara se till mig själv som började med OL på gamla dar"
--GAMMAL e du ju knappast flicka lilla! :smash: :)

Semiramis
2005-04-13, 15:00
Vilka marklyft :eek:

emmzan
2005-04-13, 15:41
Aaaah så det är rädslan som driver dig! Åhåjaja.... Ny målsättning för emmzan = bräcka pinglan i mark :)

Du har inte testat marka barfota/ i strumplästen?

Pinglan
2005-04-13, 17:03
Tack för positiva kommentarer kamrater :)

Nils: 3xkroppsvikten låter som en bra målsättning! Nu väger jag 58kg men säg att jag väger 60 så blir det jämnt och bra. 180kg således......tja, kanske det kan gå om jag kan träna på utan att skada mig!

Klo: väger 58kg som sagt

Björnen: ni ska ju träna här i ladan i sommar så självklart kommer jag att smygtitta på emmzans träningsprogram och sedan planka det rakt av = jag behåller försprånget ;)

Emmzan: det är bra med målsättningar :thumbup: Har aldrig provat att marka barfota, kanske borde jag inhandla ett par rosa sockiplast? ;)

emmzan
2005-04-13, 18:32
Ring! Det ringer ut, dags för gymnastik
Jag tar min jympapåse alla rusar, Rejne får panik

Jag löper ganska fort ner till skolans jympa-sal
men jag blir trött på slutet och blir omsprungen av Karl

Dags att byta om
jag öppnar påsen som
är den snyggaste i världen
ja, det är den

Men jag plockar upp nånting, som är ännu snyggare
Alla tappar andan
och jag älskar det jag ser

Ett par splitter nya blåa glänsande
SOCKIPLAST, tack mamma

REF:
Jag kan springa framåt
jag kan springa bakåt
jag kan hoppa höjdhopp
i mina blåa socki plast
Jag kan ta mig över bockar
i mina plastiga sockar
Jag kan skjuta hårt och vasst
i mina blåa sockiplast

Våran feta fröken står i rosa overål
hon blåser högre i sin pipa än vad något öra tål

Jag glider sakta fram över golvet av parkett
och för söker dölja stoltheten men det är inte lätt

En snabb spurt hit
en kvick rush dit
osså en sväng ner i hörnet
jag ger järnet

Ner på rygg och cyklar för att fröken verkligen ska se
vad jag har på fötterna men hon gör inte det
Jag blir förbannad och skriker:
det här är

Ett par splitter nya blåa glänsande
SOCKIPLAST, ser du inte det


(en refräng och mellanspel)

Jag kan springa framåt
jag kan springa bakåt
jag kan hoppa höjdhopp
i mina blåa sockiplast

Jag kan fräsa upp en boa
med lite mull från min toa
och stoppa ner i mina sockiplast
då kommer de lukta kasst


ps. Du kan ju marka i bara strumplästen... sockiplast är väl överkurs eftersom du aaaaaldrig ska tävla SL? :booty:

Stumpis
2005-04-13, 18:48
Jag har bara att sälla mig till skaran av beundrare och fans!

*yourock* *yourock* *yourock*

Pinglan
2005-04-13, 20:43
Emmzan: :D

Stumpis: tack vännen :)

Ikväll var det bänkpressdags:

Bänkpress:
20kg 1x10
40kg 1x5
50kg 1x5
55kg 1x3
60kg 3x3 :hbang: Första gången jag klarar 3:orna på den här vikten!!!! Kändes riktigt jäkla lätt dessutom! Så himla stor skillnad det blir när man prickar in tekniken! Helt otroligt!

Lutande bänkpress:
50kg 3x4 Gillar den här övningen mer och mer, får satans bra kontakt!

Lutande flyes:
11kg 3x10

Liggande tricepsextension runt huvudet:
20kg 1x10
30kg 3x6

Dips:
3x15 Totalt slut i triceps efter detta!

Höftlyft:
3x15

Benuppdragningar:
3x15

Rackarns nöjd med att bänkpressen funkar så bra just nu! :thumbup:

Stumpis
2005-04-13, 20:49
Skitbra, rent ut sagt! :thumbup:

Så himla härligt när man får till tekniken! 3x3 på 60kg är kanon! Bara att gratulera! :)

AFanatic
2005-04-13, 22:23
Oj...145 kg i mark! :bow: Stabilt. :D Grym.. Fräckt sen när du tar 180.:hbang:

no1fitness
2005-04-14, 00:21
Du är bara helt otrolig vännen !! :bow: :bow:
Grymma bilder och ditt senaste marklyft !! :hbang:
Satan vad stark du är ! Jag har klarat 145 kg en gång med superkass teknik och var nära att knäcka ryggen tror jag. :D

Fortsätt inspirera och motivera med din journal !! *kissass*

Henke
2005-04-14, 07:37
Härliga mark och grattis till bänken, kul att det går så bra.

MVH

Pinglan
2005-04-14, 09:36
Stumpis, AFanatic, Anna och Henke: tack ska ni ha :)

Idag är det sista dagen på jobbet i Valdemarsvik :( Känns både skönt och jobbigt. Skönt för att jag slipper den långa pendlingen men jobbigt för att jag ju har trivts så bra med själva arbetet och arbetskamraterna. Det är tungt med avsked *cry* Det lättar ju dock upp en del att Johan och jag åker till Paris på lördag :) Bara att tänka på det så blir jag genast på bättre humör. Nya jobbet börjar jag på 25/4 Huuuu, tänk att jobba med barn, hur ska det gå?

tinus
2005-04-14, 09:48
Trodde minsann att jag skrev här igår och komenterade ditt grymma markpass,men tydligen inte *rolleyes* *screwy* Vilka vikter!! Du är makalös tjejen!!

Hoppas ni får det supermysigt i Paris nu!!Och jag är inte ett dugg avundsjuk vad det gäller att jobba med barn ;) men det går nog bra ska du se!!

Pinglan
2005-04-14, 21:56
Tack Tinus :) Haha, tror du jag blir förvånad över att du trodde att du skrivit men inte hade gjort det? Svar nej :D Deffhjärna *innocent*

Ikväll blev det en joggingtur i skogen med Märta (hunden). Vi var ute i 27 min inklusive 2 felspringningar (mitt fel :em: ), två bajspausar (Märtas fel) och 3 kisspausar (Märtas fel igen). Härligt duggregn gjorde luften underbart syrerik och jag vet inte vem som njöt mest av joggingturen, jag eller Märta (förmodligen jag eftersom Märta helst hade sprungit fortare, hon blängde irriterat flera gånger när jag inte hängde med i svängarna)

no1fitness
2005-04-14, 23:43
Trevligt att du tar med hunden på turerna. :)
Men visst är det ett ständigt kissande och bajsande ? ( på hundarna alltså ) :D
Kul med resan och nya jobbet, men håller med Tinus...Jobba med barn... *screwy*

Semiramis
2005-04-15, 08:08
Pariiis på våren - åh så underbart. Hoppas ni får en riktigt fantastisk resa.

z_bumbi
2005-04-15, 08:49
Nya jobbet börjar jag på 25/4 Huuuu, tänk att jobba med barn, hur ska det gå?

En tid för att vänja dig och sen barnledig mellan april 2006 och maj 2009? *innocent*

Jorgen
2005-04-15, 14:32
Ååå, Paris på våren. :love:


Jag tror som z_bumbi. :D

//Jörgen

Diana
2005-04-15, 15:09
Finns ju inge bättre än att springa/morronprommenera i duggregn :love: Ansluter mej till skaran som inte trånar efteratt jobba me barn-i alla dess former, ja tror vi e ett sällsynt släkte? *screwy*
Ni hundägare vet inte hur lyckliga ni e :bow: saknar minnnn lilla Jennie *cry*

Pinglan
2005-04-15, 18:35
Haha, det verkar som hela Kolozzeum är fullt med tjejer som inte vill jobba med barn :D

Björn och Jörgen: vem vet ;)

Nu är kvällens böjpass avklarat. Tog fasta på det jag bestämde mig för förra helgen, dvs att sänka vikterna igen och vara noga med att köra röven-i-golvet-djup på alla reps.

Knäböj:
20kg 1x10
50kg 1x5
70kg 1x5
90kg 1x5
100kg 3x3 Kändes lätt och stabilt, inga problem att hålla djupet heller!

Frontböj (röven-i-golvet-djup här också såklart):
70kg 1x3
80kg 1x3
85kg 1x3
90kg 1x3 Sista repsen var nätt och jämt att jag kom upp med. Fastnade halvvägs och stod faktiskt där helt stilla några sekunder och funderade på om jag skulle kasta av den eller inte (Johan var inte där så han kunde inte hjälpa mig upp). Men så kände jag att jag lyckades pressa mig upp några mm till och resten gick av bara farten ;)

Utfallssteg framåt:
60kg 3x5 Var ganska mör i benen nu faktiskt

Stående militärpress:
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 1x3
45kg 3x3 :hbang: Har jag aldrig klarat tidigare! Jag blir alltid lite extra glad när jag märker att axlarna blivit starkare!
47.5kg x1 Var bara tvungen att testa! Seg var den men upp kom den! Nu har jag "bara" 10kg tills jag militärpressar min egen kroppvikt :thumbup:

Drag till hakan:
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 3x5

Hantellyft åt sidan:
11kg 3x6 Inte på långa vägar så strikt som jag bruklar köra på den här övningen men vad fasen, man måste ju variera sig ibland. Det får dock inte bli någon vana, man märker ju tydligt att det inte blir samma kontakt med axlarna när man fuskar i den här.

Nu ska jag äta mat!!!!!

Stumpis
2005-04-16, 15:18
Huga... köra knäböjar ensam... Inget jag gillar! ;)
Men strongt jobbat av dig, som vanligt.
Roligt med ökningar i militärpressen oxå, ska själv försöka mig på den nästa axelpass. Nervöst redan... *spy* :D

Nils
2005-04-16, 22:24
Stående militärpress:
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 1x3
45kg 3x3 :hbang: Har jag aldrig klarat tidigare! Jag blir alltid lite extra glad när jag märker att axlarna blivit starkare!
47.5kg x1 Var bara tvungen att testa! Seg var den men upp kom den! Nu har jag "bara" 10kg tills jag militärpressar min egen kroppvikt :thumbup:


Lite intressant att axlarna verkar äntligen svara och bli starkare nu, på ett sätt som de inte gjorde av mycket frekvent OL (över)träning.
Jag tippar att de kommer att fortsätta att öka nu!

Diana
2005-04-17, 18:24
Håller me - ensamma böjjar de kräver sin kvinna/man :bow:
Vilka enastående frontisar dö göre!! o din positiva jävlar-anamma inställning e ju bara fööör skön! :thumbup: haha
De e ju alldeles vidrigt hur frestande de e att fuska i haltellyften :nono:

Pinglan
2005-04-21, 10:03
Stumpis och Diana: tackar :)

Nils: ja mina axlar mår uppenbarligen bra av att tränas mindre! Hoppas du har rätt i att de fortsätter att bli starkare nu!


Hemkommen från Paris då! Vi har haft det underbart minst sagt och vi har hunnit med att vara lite kulturella med besök i Notre Dame, Triumfbågen, Eifeltornet och lite sånt. Dessutom har vi (läs jag) shoppat för hur mycket pengar som helst och så har vi slappat och ätit och druckit gott. Jag har gått upp 1.5kg i vikt på 4 dagar :em: och vägde i morse in på 59.5kg! Träning har man ju inte hunnit med såklart men en lite konditionsprövning blev det iaf i Eifeltornet. Det var nämligen flera timmars kö till hissarna som tog folket längst upp i tornet, kön till trapporna var obefintlig och valet var inte så svårt. Varken Johan eller jag hade några som helst problem med flåset men döm om min förvåning när man ideligen träffade på folk som mer eller mindre var både svimfärdiga och spyfärdiga av trapporna! Okej om gamlingar blir trötta men här var det både barn, ungdomar och medelålders människor som inte klarade av det bättre! Vart är vi på väg, jag blir förbannad när jag ser folk som så totalt skiter i sin kropp och hälsa *grr27*

Nåja, jag kan knappst ändra människors prioriteringar så det är väl bara att tagga ner ;) Ikväll blir det mark för min del, har inte bestämt mig än om jag ska köra på lika hårt som vanligt eller om jag ska ta det lite lugnt. Ska fundera över det och återkommer sedan med beslutet :D

Bao-Bao
2005-04-21, 10:12
Aha, måste säga att jag då skiljer mig från mängden av tjejer som inte vill jobba med barn. Jag skulle älska att göra det, mycket lättare och roligare att leka och busa runt med barn än att sitta på tråkiga konferenser..(klicherna haglar)

För övrigt, jag vill också träna så hårt som du gör. Kan du inte komma hit och lära mig lite. :D

Pinglan
2005-04-21, 13:03
Aha, måste säga att jag då skiljer mig från mängden av tjejer som inte vill jobba med barn. Jag skulle älska att göra det, mycket lättare och roligare att leka och busa runt med barn än att sitta på tråkiga konferenser..(klicherna haglar)

För övrigt, jag vill också träna så hårt som du gör. Kan du inte komma hit och lära mig lite. :D
Vi får hoppas att jag också tillhör denna skara om några dagar, trist blir det annars :D
Vi kanske kan få till ett pass tillsammans framåt sommaren? Jag ska till Ystad en vecka i juli och du bor väl där neråt grötträsket inte sant ;) Iofs har du ju redan en som ser till att du tränar hårt men det skulle vara kul att träna ihop ändå!

Diana
2005-04-21, 14:11
Haha,, ja kan tänka mej hur de där svimmfärdigt trötta människorna svor innombords när två välbyggda atleter hastigt skuttade förbi :D Kan oxå komma påmejsjälv me att bli irriterad på hur folk kan låta sej förfalla så? Speciellt personer som ja veeet är så noga och pedantiska med allt annat här i livet... :whipped:

Men ÅHH va underbart de måste va o ha besökt Eifeltornet, och vräka i sej som riktiga gourmander av den ökända Paris mat-och-drycken :thumbup: De LILLA fläsket rinner nog av dej såfort du drar till skogs och springer! *flex*

Ta och dra till med nåra SAFTIGA markar nu för att fira hemkomsten! :hbang:

Bao-Bao
2005-04-21, 14:56
Vi får hoppas att jag också tillhör denna skara om några dagar, trist blir det annars :D
Vi kanske kan få till ett pass tillsammans framåt sommaren? Jag ska till Ystad en vecka i juli och du bor väl där neråt grötträsket inte sant ;) Iofs har du ju redan en som ser till att du tränar hårt men det skulle vara kul att träna ihop ändå!

Vet inte om jag ska bli förolämpad eller glad eller båda,"grötträsket" hmpf! :)
För övrigt är jag även avundsjuk på Paristrippen, fast inte på eiffeltornstrappgåendet.=)

Lycka till med markandet, visa nu var skåpet ska stå!

Pinglan
2005-04-21, 20:57
Kvällen träning fick jag klara av själv eftersom Johan har fått nackspärr! Klena karlar säger jag bara *grr27* ;) Har förvånansvärt svårt att få den där lilla extra gnistan när jag tränar ensam! Märkligt egentligen, jag som har tränat ensam så mycket tidigare. Nåja, bara att bita ihop och ta i ändå!

Marklyft:
40kg 1x10
70kg 1x5
90kg 1x5
110kg 1x5
132.5kg 3x6 :hbang: Du milde tid vad det var tungt, skrek högt för mig själv det sista skälvande repset men upp kom det. Frågan är om jag pallar att öka till nästa vecka (brukar ju öka när jag fixat 3x6 eller 3x3 på en vikt) men det behöver jag ju iofs inte fundera på idag.

Skivstångsrodd:
50kg 1x10
60kg 1x6
65kg 1x6
70kg 1x6

Chins:
2x10
1x6 Var så sanslöst slut när jag skulle börja 3:e setet att jag höll på att börja böla. Mycket riktigt så tvärdog jag också *cry*

Sittande framåtlutad hantellyft åt sidan:
11kg 3x10

Magliggande hantelrodd på lutande bänk:
11kg 3x10

Skivstångscurl:
20kg 1x10
30kg 1x6
40kg 3x6

Koncentrationscurl:
11kg 1x10
16kg 2x6 Pallade inte ett set till, så jädra trött både i kropp och psyke så det var lika bra att lägga ner och gå in och lägga sig en stund.

Kommer att få träna själv de andra 2 passen också den här veckan, trist :(

emmzan
2005-04-21, 20:59
Du väntar med att höja - antingen står du kvar på samma någon vecka till, eller så sänker du med några kilon nästa pass. Var rädd om ryggen nu vännen! Annars får du rejält med smisk i sommar! :D

Jompi
2005-04-21, 21:11
Skivstångscurl:
20kg 1x10
30kg 1x6
40kg 3x6




Jag som trodde jag curlade bra*grr27*


Grymt:)

Henke
2005-04-22, 08:17
Nackspärr på en karl är inte att skoja med, vi blir faktiskt väldigt sjuka.

Fin-fina marklyft och bra på chins är du också.

MVH

Pinglan
2005-04-22, 11:09
Emmzan: sänka vikten- vad är det ;) Neej men allvarligt talat så håller jag mig nog till samma belastning nästa pass, vill ju inte riskera pisk av emmzy :D

Jompi: tackar :) Biceps har ju alltid varit en av mina svagaste muskelgrupper men nu känns det som att det är på väg att lossna lite *flex*

Henke: jag har förstått att nackspärr i vissa fall kan vara på gränsen till dödligt :D Tack!!!

Har tillbringat morgonen med att se på 75-kg damerna i OL-EM. Kan inte göra annat än att erkänna att jag bara blir mer och mer sugen på att köra lite OL igen! Det är väl förbaskat också, nu får jag nästan leta i minnet om hur vidrigt det var med den jäkla axelsmärtan som OL innebar för mig! Kostigt hur hjärnan fungerar egentligen (eller inte fungerar snarare). Nåväl jag har lite små funderingar på att byta ut mitt benpass till lite lätt OL-träning framöver och bara känna efter hur det känns......benen mina är ju ändå så grymt överdimentionerade så det gör ju inget om det blir lite lättare träning för dom ett tag. Går det bra med OL-andet får jag fundera ytterligare på hur jag vill göra framöver......men kamrater, ärligt talat nu, har ni någonsin träffat en människa med sån velighet fram och tilbaka som jag har???????

z_bumbi
2005-04-22, 11:21
men kamrater, ärligt talat nu, har ni någonsin träffat en människa med sån velighet fram och tilbaka som jag har???????

Nej. :D

Marklyft är nog den övning som sliter mest på kroppen så den är det bra att variera lite mer så man inte kör gristungt konstant, mark är nog också den övning där relativt stora höjningar mellan passen inverkar minst på tekniken (Om man har grundtekniken klar.)
Jag vet att det är svårt men det är bra att sänka vikten ganska rejält och sen jobba sig upp i större steg än vad man normalt använder.

T ex.
132.5kg 3x6 -> 110 3x6 -> 125 3x6 -> 135 max -> 115 osv.

jwzrd
2005-04-22, 12:14
Har tillbringat morgonen med att se på 75-kg damerna i OL-EM. Kan inte göra annat än att erkänna att jag bara blir mer och mer sugen på att köra lite OL igen! Det är väl förbaskat också, nu får jag nästan leta i minnet om hur vidrigt det var med den jäkla axelsmärtan som OL innebar för mig! Kostigt hur hjärnan fungerar egentligen (eller inte fungerar snarare). Nåväl jag har lite små funderingar på att byta ut mitt benpass till lite lätt OL-träning framöver och bara känna efter hur det känns......benen mina är ju ändå så grymt överdimentionerade så det gör ju inget om det blir lite lättare träning för dom ett tag. Går det bra med OL-andet får jag fundera ytterligare på hur jag vill göra framöver......men kamrater, ärligt talat nu, har ni någonsin träffat en människa med sån velighet fram och tilbaka som jag har???????

En glad motionär motionerar på det sätt han och hon vill! Kör OL om du gillar det för bövelen :)

Diana
2005-04-22, 12:44
WOW dina marklyft! *yourock*

De e stört hur man bara VILL minnas de positiva eller hur, ja kan säga dej darling att ja klår dej nog LÄTT när de kommer till VELIGHET :D

Pinglan
2005-04-22, 20:21
Björnen: nej det var väl det jag misstänkte :D Markupplägget låter vettigt, det är sannerligen grymt jobbigt både fysiskt och psykiskt att ta i så man nästan spyr i varje markpass *spy* .

Jwzrd: du har rätt som vanligt :thumbup:

Diana: tack :) Haha, så du tror att du klår mig vad gäller velighet! Betänk att jag är drottningen (visserligen självutnämnd men ändå) av beslutsångest :D

Pinglan
2005-04-22, 20:26
Här kommer kvällens bänkpass!

Bänkpress:
20kg 1x10
40kg 1x5
45kg 1x5
50kg 1x5
57.5kg 3x6 :hbang: Första gången jag klarar mina 6:or på den här vikten! Hade bra tryck i kroppen, stången flög upp som papper (nåja) varje gång.

Lutande bänkpress:
50kg 3x6 Som jag gillar den här övningen :hbang:

Flyes, plan bänk:
11kg 3x10

Liggande tricepsextension runt huvudet:
20kg 1x10
30kg 3x6

Dips:
1x15
2x12 Och som vanligt tvärdog jag här *grr27*

Enarms hantelpress stående:
8.5kg 1x5 För tungt........ :em:
6kg 2x10

Situps:
10kg 3x15

Grymmenöjd med bänkpressen, jag är på G med bänkandet :thumbup:

Diana
2005-04-22, 20:32
Diana: tack :) Haha, så du tror att du klår mig vad gäller velighet! Betänk att jag är drottningen (visserligen självutnämnd men ändå) av beslutsångest :D

Hehehe ,ja de värmer sannerligen om hjärtat att veta att de finns fler av oss därute :D

Guu va härlitt att dina kära bänkar rullar på oxå!
RIKTIGT starkt pass må ja säga! *kissass*

Jorgen
2005-04-22, 22:17
Grymmenöjd med bänkpressen, jag är på G med bänkandet :thumbup:
Det var väl bara en tidsfråga det där.
:thumbup: för det. :)

//Jörgen

jakke
2005-04-22, 22:20
Här kommer kvällens bänkpass!

Bänkpress:
20kg 1x10
40kg 1x5
45kg 1x5
50kg 1x5
57.5kg 3x6 :hbang: Första gången jag klarar mina 6:or på den här vikten! Hade bra tryck i kroppen, stången flög upp som papper (nåja) varje gång.

Lutande bänkpress:
50kg 3x6 Som jag gillar den här övningen :hbang:

Flyes, plan bänk:
11kg 3x10

Liggande tricepsextension runt huvudet:
20kg 1x10
30kg 3x6

Dips:
1x15
2x12 Och som vanligt tvärdog jag här *grr27*

Enarms hantelpress stående:
8.5kg 1x5 För tungt........ :em:
6kg 2x10

Situps:
10kg 3x15

Grymmenöjd med bänkpressen, jag är på G med bänkandet :thumbup:
Fint med PB? i bänken.Som jag idag . Du kommer bli brutal när du ska ta din SM trippel!!

no1fitness
2005-04-23, 00:37
Kul att bänken lossnar ! :thumbup:
Bänk gillar du väl minst av de 3 heliga eller ? I böjen regerar du ju !! :thumbup:

När ska Tinus hälsa på dig i ladan ? :)

emmzan
2005-04-23, 09:28
Men sedär! Trevligt att bänken fungerar bättre! *popcorn*

Stumpis
2005-04-23, 11:49
Jag gratulerar och saluterar din framgång i bänken! :bow:
Alltid lika skoj när nåt gammalt hinder går att komma över! :)

Pinglan
2005-04-24, 10:24
jakke: Ett riktigt PB för mig är när jag lyfter en vikt jag aldrig klarat förut men räknar man PB även på antalet reps på tidigare klarad vikt så har du rätt i att det var ett PB. Hahaha, ser fram emot min SM-trippel titel :D Funderar dock på om jag inte ska satsa på OL-SM också, ytterligare en SM-titel kan väl inte skada eller hur :D

Anna: nej bänken har jag aldrig kommit överens med och så är man ju funtad att det aldrig är lika roligt att göra sånt man inte är bra på. Nu har det ju dock lossnat lite och nu känns det betydligt roligare med bänken igen.
Böj har alltid varit en favorit, det har du rätt i. Kommer dock att lägga mindre fokus på böjen nu eftersom jag vill köra lite OL-inspirerat på bendagen och då kör man OL-övningarna först, böjen får komma senare i programmet och således kommer jag redan vara rätt trött i benen då! Men det gör inget, OL är ROLIGT
Jag vet inte när Tinus kommer till ladan, jag tror hon får bestämma det, jag tror det är roligare om hon kommer när deff-eländet är över och hon har gott om energi i kroppen. Måste återigen hylla Tinus som överhuvudtaget orkar träna med den energimängden. Du är brutal Tinus *yourock*

Emmzan: mmmm, det känns jättekul faktiskt :thumbup:

Diana, Jörgen och Stumpis: tack kamrater :)

Pinglan
2005-04-24, 19:06
Dags att redovisa veckans lilla OL-pass:

Först en massa sedvanlig uppvärmning med stången, sedan som följer:

Ryck:
30kg 1x5
35kg 1x5
40kg 1x5
42.5kg 1x3
45kg 1x3
47.5kg 1x3
50kgx1 Var bara tvungen att testa och det flög upp utan besvär ;)

Stöt (dvs både frivändning och överstöt till skillnad från förra gången då jag separerade de båda):
30kg 1x5
35kg 1x5
40kg 1x5
45kg 1x3
50kg 1x3
55kg 1x3
60kgx1 Samma här, var tvungen att testa och det gick hur bra som helst :)

Knäböj (röven i golvet):
60kg 1x5
80kg 1x5
90kg 3x6 Papper :thumbup:

Raka marklyft:
60kg 1x5
80kg 1x5
100kg 3x6

Press bakom nacken, stående (lääänge sedan jag körde den här):
20kg 1x10
30kg 1x6
35kg 1x6
37.5kg 1x6 Den här övningen är sannerligen mycket jobbigare än när man kör frampå, är det mig det är fel på eller är det fler som tycker det?

Hantellyft åt sidan:
8.5kg 3x10

Sammanfattningsvis så kan man väl säga att jag är dum i huvudet som hela tiden ska vara så viktkåt!!! Hade verkligen inte tänkt att köra tyngre än 40/50 i OL-övningarna men så vips!! tar något annat över mitt huvud och jag tänker inte alls på att det faktiskt är länge sedan jag var i gång med OL:andet och att min teknik inte är den bästa och att axlarna faktiskt skulle må bättre av att få lite längre tid på sig att vänja sig vid de nya vinklarna. Skämmes ta mig faaan och skärpning till nästa gång ;) Måste dock försvara mig själv med att det kändes kanon i axlarna och att ingenting av det jag lyfte kändes särskilt tungt.......nåväl, slut på självrannsakan för denna gång :thumbup:

Pinglan
2005-04-25, 18:21
Första dagen på nya jobbet idag! Mycket trött i huvudet av all information om rutiner och uppgifter. Tror det här kan bli bra bara jag kommer in i det.

För att rensa hjärnan lite har jag varit ute och joggat skogsrundan. Hade en helsikes träningsvärk i låren sedan igår, märkligt eftersom jag inte körde tungt men det är väl ovana vid övningarna kan jag tro. Dessutom märktes det att jag inte sprungit på nästan 2 veckor, skitjobbigt var det och tiden blev inget vidare. Sprang på 25.56 men dessbättre har jag inte mätt banan ännu så jag behöver ju inte skämmas sådär jättemycket tycker jag ;)

Stumpis
2005-04-25, 18:21
Härligt pass! :hbang:

Och du är långt ifrån den enda som är "vikt-kåt"; vet inte hur många gånger jag gått till gymmet med inställningen att jag ska köra på lite lägre vikter, lite fler reps osv, men det spricker oftast efter ett par set...
Har nåt bekymmer i huvudet som gör att jag inte känner att jag tagit ut mig tillräckligt om jag inte lastar på allt jag kan... *screwy*

Pinglan
2005-04-25, 18:29
Härligt pass! :hbang:

Och du är långt ifrån den enda som är "vikt-kåt"; vet inte hur många gånger jag gått till gymmet med inställningen att jag ska köra på lite lägre vikter, lite fler reps osv, men det spricker oftast efter ett par set...
Har nåt bekymmer i huvudet som gör att jag inte känner att jag tagit ut mig tillräckligt om jag inte lastar på allt jag kan... *screwy*
Tack Stumpis :) Haha, det är ju tur att man inte är ensam om att vara lite rubbad :D

tinus
2005-04-25, 18:56
[QUOTE=Pinglan]

Du är brutal Tinus *yourock*

QUOTE]

:em: Du gör mig alldeles generad :) Det är DU som är grym..så det så *yourock*

Jorgen
2005-04-25, 19:20
:em: Du gör mig alldeles generad :) Det är DU som är grym..så det så *yourock*
Ni är båda grymma. Så det så. *kissass*

//Jörgen

Diana
2005-04-26, 12:32
Ahhh! Va skojj att de de där gamla övningarna dyka upp i din journal igen! :thumbup: Riktigt grymma vikter somvanlit! *yourock*

Men du Pinglis! Press bakom nacken? Jag läst i forumet förr att det var en höög skaderisk på den har du nån aaning om varför? Kan det va nåt me vinklarna på armbågarna? Eller kanske att de finns viss risk att få skiten i skallen om man inte passar sej? :D

Ansluter mej till den viktkåta skaran.. :cool:

Henke
2005-04-26, 14:54
Fint att kubbandet kom igång igen, jag och några kompisar tänkte åka till åland och springa maran/halvmaran i slutet på oktober, du är inte sugen på det som en förråkare till stockholms marathon?
Party på båten både dit och hem, det är perfekt.

MVH

Pinglan
2005-04-26, 17:24
Tinus: ska vi slåss om det :D Nej vi lyssnar på vad Jörgen säger istället va :thumbup:

Jörgen: du ska få en rosa miniponny av mig bara för att du är så snäll :D

Diana: Tack! Angående press bakom nacken så är nog inte skaderisken av själva övningen särskilt stor, däremot vet jag folk som blivit skadade av att någon gått förbi och stött emot stången och DÅ kan man göra sig illa ordentligt! Har man koll på folket runt omkring är det bara att köra :thumbup:

Henke: party FÖRE och efter :D Tokstolle!!! Ska fundera över saken men dessvärre tror jag att slutet av oktober inte riktigt passar in i min planering! Är ev i slutskedet av en rejäl deff då men det är inte bestämt ännu så jag återkommer i frågan!

Diana
2005-04-26, 18:25
Diana: Tack! Angående press bakom nacken så är nog inte skaderisken av själva övningen särskilt stor, däremot vet jag folk som blivit skadade av att någon gått förbi och stött emot stången och DÅ kan man göra sig illa ordentligt! Har man koll på folket runt omkring är det bara att köra :thumbup:

!

Nämen det var ju lugnande att höra! :thumbup:

Pinglan
2005-04-26, 19:25
Diana: precis!!! Kör hårt :thumbup:

Ikväll var det marklyftsdags och jag gjorde som Björnen rekommenderade, dvs sänkte vikterna rejält den här gången. Kändes rätt skönt faktiskt, idag hade jag ändå inte pallat ett markpass som det jag gjorde förra veckan, är fasen fortfarande sliten i ryggen efter det.

Chins:
1x15 :hbang: Så strikta att Arne P hade blivit stolt över mig om han sett dom ;)
1x10
1x8 Min vana trogen tvärdog jag i sista setet

Enarms hantelrodd:
31kg 1x10
41kg 3x6

Marklyft:
60kg 1x10
80kg 1x10
110kg 3x6 Som sagt var, skönt att få ta igen sig lite under markpasset ;)

Breda skivstångsrodd för baksida:
20kg 1x10
40kg 3x10

Drag bakom rygg:
40kg 3x10

Good mornings:
40kg 1x10
50kg 2x10

Blev ingen bicepsträning idag eftersom jag har fått ont i vä brachialis *cry* Och NEJ, det har inget att göra med att min teknik i frivändningarna i söndags sög (läs: jag vet att smärtan beror på taskig teknink i frivändningarna i söndags, känner igen den här smärtan nämligen)

Squatinator
2005-04-26, 19:30
Helsike vilka starka marklyft och knäböj du har alltså. Riktigt imponerande. Det är annat än de tjejer på mitt gym som sitter o kör marklyft med 25 kg och knäböj med 20.

kommer nog spendera en hel hög med tid inne i din journal också. =)

AFanatic
2005-04-26, 19:52
Kanonchins och marken var lätta sa du? :D *yourock* Stark som en oxe.

Henke
2005-04-27, 07:22
I slutet på en stordeff i slutet på oktober, är det månne någon tävling som lockar eller är det experimentlusta?

15 ap chins är ingen lek, starkt.

MVH

Stumpis
2005-04-27, 08:27
Härliga chins! (Bland annat...)

Måste oxå instämma i Henkes fråga; anledningen till stordeff i oktober???
Nyfiken... :D

tinus
2005-04-27, 08:30
Jag är också nyfiken på deffen :D Härligt med chinsen vännen! Det tar sig..

Karl_alfred
2005-04-27, 09:37
Wow sjukt stark tjej *yourock* Snygga bilder med!

Pinglan
2005-04-27, 18:15
Scuatinator, AFanatic, Karl_Alfred: tack kamrater :)

Henke, Stumpis och Tinus: nja egentligen är det väl inget allvarligt men faktum är att jag fick lite blodad tand av deffen inför Kolos fototävling. Jag är inte riktigt nöjd med den deffen ffa för att jag tog tag i det för sent och det blev lite allmänt hafsigt/slarvigt tycker jag. Body (B&K) har ju sin fototävling med inlämning någongång kring november och jag funderar lite på om jag ska deffa lite mer ordentligt och lämna in bilder till den tävlingen, skulle vara kul att se om benen kunde släppa lite mer fett om jag tar längre tid på mig. Det är ju ingen "riktig" tävling på det sättet men ska jag deffa måste jag ha ett uppsatt mål, kan inte bara deffa för skojs skull sas. Vi får se hur det blir, har inte bestämt mig ännu.

Ikväll avverkades skogsrundan igen. Tiden blev 24.54 vilket innebar en förbättring med 1 min sedan förra gången. Jobbigt var det dock idag också, hmmmm fattar inte att flåset försvinner så fort. Tänker inte ge mig ut på några längre äventyr förrän jag känner att flåset är med mig igen!

jakke
2005-04-27, 19:08
Alltså jag sitter och funderar vidare om du inte ska sikta på yttligare en tittel; Sm i AF. Med tanke på dina chins och dips resultat kommer du äga!

no1fitness
2005-04-28, 01:16
jakke, inte sätt griller i huvudet på henne nu, med AF... *cry*
Inte så länge som jag är aktiv i alla fall... :em:
Pinglan, du skulle göra bra ifrån dig i vad du än valde att tävla i. :thumbup:

Grymma chins !! :bow:
Kul med fototävlingen i Body. Då vet jag vem som vinner. :D

Jorgen
2005-04-28, 04:40
men faktum är att jag fick lite blodad tand av deffen inför Kolos fototävling. Jag är inte riktigt nöjd med den deffen ffa för att jag tog tag i det för sent och det blev lite allmänt hafsigt/slarvigt tycker jag. Body (B&K) har ju sin fototävling med inlämning någongång kring november och jag funderar lite på om jag ska deffa lite mer ordentligt och lämna in bilder till den tävlingen, skulle vara kul att se om benen kunde släppa lite mer fett om jag tar längre tid på mig. Det är ju ingen "riktig" tävling på det sättet men ska jag deffa måste jag ha ett uppsatt mål, kan inte bara deffa för skojs skull sas. Vi får se hur det blir, har inte bestämt mig ännu.
GO FOR IT ! Visa var skåpet skall stå. :hbang: :hbang:

//Jörgen

Eva_E
2005-04-28, 09:13
Chins:
1x15 :hbang: Så strikta att Arne P hade blivit stolt över mig om han sett dom ;)
1x10
1x8 Min vana trogen tvärdog jag i sista setet



:thumbup:

Tänkte bara meddela att jag skulle dö av lycka om jag kunde göra det antal chins som du "tvärdog" av... Du är banne mig fantastisk! Tack för den inspirationen!
*yourock*
Eva

Pinglan
2005-04-28, 12:47
jakke: :D Jag tror dock att en viss Anna B skulle sätta käppar i hjulet angående den titeln så jag får hålla mig till SM-vinster i OL, SL, BB och maraton och sikta på silver i AF :thumbup:

Anna B: Du är gullig du :love: Du behöver inte oroa dig, det finns INGEN som slår dig i AF så det så!!!!!!!!!!

Jörgen: mmmm, vi får väl se! Har som sagt var inte riktigt bestämt mig ;)

Eva_E: tack snälla du! Du är min guru vad gäller löpningen så det är ju bra att vi kan ta inspiration av varandra :)

tinus
2005-04-28, 12:59
En liten undran bara..tyckte minsann att damen t o m var kortare än mig när vi tränade!! :hbang: (synvilla??) Om så är fallet kommer du knappast att tävla mot Annapanna..Utan då går du i korta klassen *flex* :D

FlexOnline
2005-04-28, 13:06
jakke: :D Jag tror dock att en viss Anna B skulle sätta käppar i hjulet angående den titeln så jag får hålla mig till SM-vinster i OL, SL, BB och maraton och sikta på silver i AF :thumbup:

Anna B: Du är gullig du :love: Du behöver inte oroa dig, det finns INGEN som slår dig i AF så det så!!!!!!!!!!

:)

Rätta mig om jag har fel, men hon har väl redan blivit slagen? *screwy* Vill minnas den 25 april 2004...

Ironbabe
2005-04-28, 13:10
Rätta mig om jag har fel, men hon har väl redan blivit slagen? *screwy* Vill minnas den 25 april 2004...
Jaså..vem vann då då? *rolleyes*

jakke
2005-04-28, 13:13
jakke: :D Jag tror dock att en viss Anna B skulle sätta käppar i hjulet angående den titeln så jag får hålla mig till SM-vinster i OL, SL, BB och maraton och sikta på silver i AF :thumbup:
)
Nu hör jag en som slarvar med den mentala träningen.
-- Jag kan vinna, jag är inte rädd

Pinglan
2005-04-28, 13:22
Tinus: du har en poäng där ;)

Flexonline och Ironbabe: :em: Har inte järnkoll på AF, jag erkänner.... får be så mycket om ursäkt :D

jakke: haha, har inte kommit igång med den mentala träningen ännu, där kom du på mig :D

tinus
2005-04-28, 13:26
Jaså..vem vann då då? *rolleyes*

DUUU "syrran" :D :hbang: *yourock* ses i helgen?!

Pinglan
2005-04-28, 20:21
Här kommer kvällens bänkpass!

Bänkpress:
20kg 1x20
40kg 1x5
45kg 1x5
50kg 1x5
55kg 1x5
60kg 1x6 + 2x5 :hbang: Det fortsätter att funka skitbra i bänken! Nästa gång ska jag klara 3x6 om jag så ska behöva skrika upp stången ;)

Sned bänkpress:
52.5kg 3x4

Lutande flyes:
3x10

Dips:
1x20 :hbang:
1x14
1x12 Sedär, det blev lite lättare att lägga dipsen först av tricepsövningarna!

Liggande tricepsextension runt huvudet:
20kg 1x6
30kg 3x4 Å andra sidan blev det tyngre på den här övningen istället ;)

Kickbacks:
11kg 3x10 Puuuuuuuump

Hängande benuppdragningar:
3x15

Höftlyft på bänk:
3x15

Såååååååå nöjd över bänken just nu (ursäkta att jag tjatar men ni vet ju så förbannad jag har varit över bänken förut :D )

Squatinator
2005-04-28, 20:28
Wow, snacka om förbättring i bänken! Pallar du 3x6 nästa gång slänger jag upp en "You rock" smiley :)

Bara undrar, varför drar du inte på lite vikt i dips, tror lätt du skulle palla + 10 kg eller nått! Liggande tricepsextensions var snygga, 30 kg! Fett me respekt...

...men kickbacks... ja är man hardcore så! :D

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=466593

Pinglan
2005-04-28, 20:33
Wow, snacka om förbättring i bänken! Pallar du 3x6 nästa gång slänger jag upp en "You rock" smiley

Bara undrar, varför drar du inte på lite vikt i dips, tror lätt du skulle palla + 10 kg eller nått! Liggande tricepsextensions var snygga, 30 kg! Fett me respekt...

...men kickbacks... ja är man hardcore så! :D

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=466593
Åhhhhh, då MÅSTE jag ju se till att klara mina 6:or nästa gång!!!! :D

Angående dipsen så kör jag med vikter ibland, har faktiskt kört med en 10-kg platta nångång men faktum är att det känns lite mysko i axlarna när jag kör djupa dips med vikt och axlarna är jag ganska rädd om minst sagt....därav högrepsen.

Haha, det är du och Emmzan......båda ni två mobbar mig för att jag kör kickbacks *grr27* Ähhh, skit på er :D

Granpa
2005-04-28, 21:55
Grymma ökningar i bänken!
Bra jobbat! :D

no1fitness
2005-04-29, 03:37
Rätta mig om jag har fel, men hon har väl redan blivit slagen? *screwy* Vill minnas den 25 april 2004...

Men det är slut på det nu. Var en stund sedan jag förlorade nu... *rolleyes* ;)

no1fitness
2005-04-29, 03:40
Vad är det som gör att det lossnat i bänken just nu ?
Hmm, kanske inte ska analysera för mycket utan bara vara glad att allt fungerar. :D
Kul är det i varje fall !!

Tack för dina ord om mig Ingela och skönt att du också är dvä..jag menar kortväxt... :D Om du nu får för dig något inom AF menar jag.

Semiramis
2005-04-29, 08:07
Inspirerande bänkpresspass :thumbup:

Squatinator
2005-04-29, 08:30
Åhhhhh, då MÅSTE jag ju se till att klara mina 6:or nästa gång!!!!

Angående dipsen så kör jag med vikter ibland, har faktiskt kört med en 10-kg platta nångång men faktum är att det känns lite mysko i axlarna när jag kör djupa dips med vikt och axlarna är jag ganska rädd om minst sagt....därav högrepsen.

Haha, det är du och Emmzan......båda ni två mobbar mig för att jag kör kickbacks *grr27* Ähhh, skit på er :D

Självklart! :cool:

Aha, aj jävlar.. jag hade själv samma problem och skadade axeln när jag körde. Fick lägga av med dips ett tag men sen så provade jag igen och körde paralellt istället för jättedjupt, det gillade axlarna bättre. O så var det bara o stapla på vikt. =) Tror du skulle bli ännu starkare om du la på lite vikt o kör paralellt istället. Fast det är ju helt upp till dig. Kör du tricepsdips eller bröstdips?

*peta på* hahaha.. hon kör kickbacks. :D

btw, en tjej som körde kickbacks genom att gunga vikten fram och tillbaka (med discolyftarhandskar :laugh: ) kom fram o började gnälla på mig att jag inte skulle lyfta tungt och jag bara skulle skada mig och att jag får dålig rygg senare i livet. Konstigt att alla som kör på mitt gym tror de vet bättre än vad jag vet. En tvingade på mig bälte när jag körde marklyft, en annan gnällde över att jag hade stången fel på ryggen när jag körde knäböj samtidigt som honom fast jag körde dubbla hans vikt. Har du råkat ut för sånna typer?

Diana
2005-04-29, 08:30
Vilka GROVA bänkpressar Pingliss!! :hbang: Bra att du är ansvarsfull flicka me dina axlar nu oxå, och nöter på me högreps i dipsen, vi vill ju inte se dej skaaadas darling! :love:

bubbe
2005-04-29, 09:10
Pinglan: dina bänkar rockar och skrik hur mycket du vill, nästa gång vill
vi se 3x6 ok?

Sen en sak ursäkta trådlånet, men squatinator, WTF, är du på riktigt?
länken till din tråd på bodybuilding.com är helt sanslös.... :laugh:

Squatinator
2005-04-29, 09:20
Fick inte med min poll, det var synd.. o så blev den låst. Tänkte fixa en parodi på alla "How much do you XXX?". Så med lite fantasi och en gnutta paint så hitta jag på en ny tävlingsform. :D tack mannen

tinus
2005-04-29, 09:25
Jösses tösen..du ÄR min idol!! *yourock* När jag blir stor då ska jag bli som du!! :D Härliga pass!
Hur står det till i ladan? Längtar den efter mig?? :D Jag har babblat så mycket om den där ladan så Marcus undrade om han också fick följa med på studiebesöket ;)

Stumpis
2005-04-29, 11:07
Jättebra jobbat i bänken! Nu får jag lägga på ett kol så du inte rusar om mig... ;) (Även här...) *cry*

Stark pingla! :bow:

Pinglan
2005-04-29, 12:22
Tack för era positiva kommentarer kamrater :love:

Anna: jag tror helt enkelt att det är min nya breda fattning som äntligen ger resultat!

Squatinator: Jag kör tricepsdips. Kanske ska variera att göra lite grundare men med vikt ibland...... får se vad axlarna säger om det helt enkelt. Har dessbättre sällan råkat ut för tråkiga typer på gymmen där jag tränat (nu kör jag ju i ladan så då slipper man ju folk helt och hållet ;) )

Tinus: ladan väntar.......... :D Självklart får Marcus följa med till ladan!!!! Han och Johan kan ju turas om att hålla i spyhinken och kameran :D

Stumpis: jag är dig i hälarna, känn flåset i nacken :D

Pinglan
2005-04-29, 18:42
Då har jag kubbat skogsrundan igen! Den här gången hurtade jag runt på 24.18 vilket innebar en förbättring på dryga halvminuten :hbang: Idag kändes flåset bra också vilket innebär att jag kan öka på distansen lite till nästa vecka! Härligt!!!!!!!!

Eva_E
2005-04-29, 20:06
Skogsrundeskubb - då vaknar jag... :hbang:
Visst är det härligt att springa i skogen så här års?! Fasaner, rådjur och allt möjligt annat får man se... till skillnad från trista löpbandet då man möjligen ser sig själv i spegel, och bara hör sitt eget flåsande... inga fågelpip... ingen skogsdoft...

Duktigt jobbat tjejen!

Eva

AFanatic
2005-04-29, 20:19
Grymmefina bänks :hbang: Förebild! :bow:

Pinglan
2005-05-01, 09:32
Eva: ja visst är det underbart med skogskubbning!!! I skogarna runt Kisa kan man dessutom stöta på vildsvin! HUGA, det vill jag inte såklart, jag är lite rädd för vildsvin ;) Dessbättre är vildsvin väldigt skygga djur så risken att springa ihop med ett är nog minimal!

AFanatic: tack vännen :)

Sitter och laddar för dagen benpass. Det blir inga OL-övningar idag eftersom jag faktiskt har känt av mina gamla problem med Infraspinatus sedan förra OL-passet. De har krampat och haft sig hela veckan så tydligt är ju att de gamla problemen inte är borta trots att det var så länge sedan jag sist kände av det *grr27* Iofs är det väl inte omöjligt att jag får skylla mig själv eftersom jag ju gick lite för högt i vikterna förra gången ;) Vill iaf inte riskera någonting nu så därför blir det ett vanligt ben och axelpass idag!

Squatinator
2005-05-01, 17:52
Då har jag kubbat skogsrundan igen! Den här gången hurtade jag runt på 24.18 vilket innebar en förbättring på dryga halvminuten :hbang: Idag kändes flåset bra också vilket innebär att jag kan öka på distansen lite till nästa vecka! Härligt!!!!!!!!

:thumbup: Bra jobbat, även om jag inte förstår hur folk kan träna saker där man inte räknar rep och som inte är över på max 2 minuter. :D Var ute en sväng i skogen och gick, det är som finast nu, vi har iof inga vildsvin här... det är väll därför vi inte har så många duktiga sprinters.

Angående dipsen.. lyssna inte på mig, har inte tränat länge alls och du känner din kropp bättre.

*vänta på träningspass* Nu får du dra upp en 3x6a!

emmzan
2005-05-01, 17:55
Kickbacks? Jösses *screwy*

Squatinator
2005-05-01, 17:58
Kickbacks? Jösses *screwy*

*yourock*

Pinglan
2005-05-01, 19:21
Emmzan och Squatinator: :thefinger :D Squatinator, 6:orna på bänkpressen får du vänta på tills på torsdag då det är bänkdags!!!

Över till kvällens böjpass då. Idag provade jag lite fram och tillbaka angående djupet och så ligger det till att på lite tyngre vikter när jag kör röven-i-golvet-djup (så baklåren tar i vaderna) så krummar jag ländryggen litegrann (dock inte på lättare vikter). Kommer därför att vända böjen ca 1 dm ovanför absoluta stoppläget när jag kör på vikter från 100kg och uppåt (för att spara på ryggen)

Knäböj:
20kg 1x20
50kg 1x5
70kg 1x5
90kg 1x5
100kg 3x6 Papper!!!!!!!! Kändes verkligen otroligt lätt, härligt!

Raka marklyft:
70kg 1x5
90kg 1x5
105kg 3x6

Militärpress, stående:
20kg 1x10
30kg 1x6
40kg 3x6

Drag till hakan:
20kg 1x10
30kg 4x10 Skulle ha kört tyngre men kände av smärtan i brachialis (eller om det är någon annan muskel som gör ont, känns lite mysko och det är inte riktigt samma smärta som förut)

Hantellyft åt sidan:
8.5kg 3x10

Donkeys:
ca 85kg 3x20 Puuuuuuuuuuuump!!!!!!!

Squatinator
2005-05-01, 20:45
höhö... *screwy*

Otäckt tunga böj för reps, bra jobbat idag pinglan.

Det märks att jag läser för mycket på engelska forum. Tyckte du skrev att det var bench och axeldag. Fattar inte hur hjärnan fick det till det. Får trösta mig med o läsa ett bra benpass istället. Men någon yourock flagga blir det inte. *grr27*

Hur ser greppet ut på dina drag till hakan? Har du provat att gå lite lägre, typ precis ovanför bröstvårtorna ungefär. Hade själv problem med övningen och fick ont i armen. Körde tätare grepp och gick lägre så blev det bättre.

Pinglan
2005-05-01, 21:13
höhö... *screwy*

Otäckt tunga böj för reps, bra jobbat idag pinglan.

Det märks att jag läser för mycket på engelska forum. Tyckte du skrev att det var bench och axeldag. Fattar inte hur hjärnan fick det till det. Får trösta mig med o läsa ett bra benpass istället. Men någon yourock flagga blir det inte. *grr27*

Hur ser greppet ut på dina drag till hakan? Har du provat att gå lite lägre, typ precis ovanför bröstvårtorna ungefär. Hade själv problem med övningen och fick ont i armen. Körde tätare grepp och gick lägre så blev det bättre.
:D Angående greppet i drag till hakan så håller jag stången tumme mot tumme sas. Jag håller alltså så pass smalt att tummarna möts på ovansidan av stången och så drar jag upp stången tills den slår i hakan. Tätare kan jag således inte hålla men jag skulle ju kunna testa och se om det känns bättre att inte dra stången så högt (det värsta är att det känns som fusk och det är ju inget kul ;) ) Men som sagt var, prova kan jag ju alltid göra!

OggeP
2005-05-01, 21:16
De raka marklyften imponerar stort! :thumbup: