handdator

Visa fullständig version : Lunars hälsocoach är tillbaka!


Scratch89
2006-08-17, 13:11
F:Hej!:P Jag läste att det finns långa/korta muskler! Vad är skillnaden? Hur tränar man för att få långa eller korta muskler?
Anonym P14

S:Om man har korta eller långa muskler bestäms av genetiken. Är man kort får man oftast korta muskler som kan beskrivas som lite bulliga. Längre människor har ofta muskler som ser smalare och senigare ut. Båda sorterna kan dock träna till sig mer volym. Ett bra alternativ är styrketräning med lite tyngre belastning. Vill man behålla det seniga utseendet kan konditionsträning eller klasser liknande Body Pump vara ett bra alternativ.
CHILLY



:hbang:

Trance
2006-08-17, 13:21
Allt är väl sant det han skriver, eller jag förstår inte vad du menar?

jwzrd
2006-08-17, 13:26
Allt är väl sant det han skriver, eller jag förstår inte vad du menar?

Nu ska du inte var så EMOtionell.

Nitrometan
2006-08-17, 13:28
Dvärgar har korta muskler och Gränges-jättar har långa muskler. Det syns väl?

Sonny
2006-08-17, 14:29
Nu ska du inte var så EMOtionell.Hahaha :laugh:

hobbitar
2006-08-17, 14:42
Hahaha :laugh:

Vad är det roliga?

Dav0d
2006-08-17, 14:57
Bra svar han gav faktiskt.

Wennerberg
2006-08-17, 14:59
Får börja med bodypump så man ser senigare ut då.

<-----Måste få ner volymen på magen

Sonny
2006-08-17, 14:59
Vad är det roliga?Jag quotade Java trollkarlen, kolla vad han skrev sen kollar du Scratch avatar.

sundvall
2006-08-17, 15:27
Nu ska du inte var så EMOtionell.
BHaHAHAHAWwahAHAHA!!! :laugh:

hobbitar
2006-08-17, 16:01
Jag quotade Java trollkarlen, kolla vad han skrev sen kollar du Scratch avatar.

Jag fattar fortfarande inte, varför har han skrivit EMOtionell?

fothermucker
2006-08-17, 16:11
Jag fattar fortfarande inte, varför har han skrivit EMOtionell?

http://images.google.se/images?sourceid=navclient&hl=sv&ie=UTF-8&rls=GGLD,GGLD:2004-31,GGLD:sv&q=emo&sa=N&tab=wi

jwzrd
2006-08-17, 16:12
Ffs, jag stavade fel! :/

hobbitar
2006-08-17, 16:18
Så man är EMO om man har svart långt hår och skjorta och lyssnar på punkrock?

Yes
2006-08-17, 16:18
Dvärgar har korta muskler och Gränges-jättar har långa muskler. Det syns väl?
Visserligen sant, men jag misstänker att det egentligen syftas på förhållandet muskelfäste/muskelbuk, och då är det ju faktiskt korta muskelbukar som gör att man ser tunn och senig ut.

Trance
2006-08-17, 16:19
Så man är EMO om man har svart långt hår och skjorta och lyssnar på punkrock?

Helst skall man väl kanske lyssna på...emo. ;)

Fast ja, det är väl punk.

Metal_boy_
2006-08-17, 16:21
Han skrev ju som det var, bara att han skrev så vilket pucko som helst förstår. Ungefär som när Martin Timell förklarar hur man bygger en handtralla...eller en trall kanske det ska vara.

Scratch89
2006-08-17, 17:08
Så man är EMO om man har svart långt hår och skjorta och lyssnar på punkrock?
Enligt mobbarna på Kolozzeum ja.


Ingen verkar förstå min tråd ändå. ;)

jwzrd
2006-08-17, 17:09
Enligt mobbarna på Kolozzeum ja.


Ingen verkar förstå min tråd ändå. ;)

Hehe, nu blev det dock ganska roligt.

Sonny
2006-08-17, 17:16
Hehe, nu blev det dock ganska roligt.:laugh: :laugh: :laugh:

Nitrometan
2006-08-17, 17:19
Enligt mobbarna på Kolozzeum ja.


Ingen verkar förstå min tråd ändå. ;)
Nä, precis. Ingen förstår dig. *cry*

Empe
2006-08-17, 17:21
Har aldrig riktigt förstått vad som menas med EMO. Jag var utan internet ett tag. Innan det hörde (läs såg) jag nästan aldrig ordet EMO. Men när jag "kom tillbaka" till internet så hade EMO-influensan drabbat var och varannan användare.

Så nu kommer jag gå runt och tro att EMO betyder svart, långhårig punkare.

Trance
2006-08-17, 17:33
http://en.wikipedia.org/wiki/Emo_%28slang%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Emo_%28music%29

Nitrometan
2006-08-17, 17:37
Emo boy enligt Urban dictionary (http://www.urbandictionary.com/define.php?term=emo+boy&defid=1164997):
"emo" boys are generally young men who wear tight girls pants and sweaters or small t-shirts. they are absolutely beautiful among other things. they are all about music, and do NOT only sit around, cry and slit their wrists! emo boys are the perfect guy for pretty much any chick, although they are hard to find :(

sundvall
2006-08-17, 18:11
Hehe, nu blev det dock ganska roligt.

HAHAHAHHA FYFAN!! JWZRD FOR PRESIDENT!!!

sundvall
2006-08-17, 18:14
No-one understand my feelings :( My life is like a black abyss... soooo dark...

Sonny
2006-08-17, 18:55
No-one understand my feelings :( My life is like a black abyss... soooo dark...Exakt, EMO kids är så jävla roliga :D

Bronkitkorv
2006-08-17, 19:36
Enligt mobbarna på Kolozzeum ja.


Ingen verkar förstå min tråd ändå. ;)
Säg mej vad går tråden ut på då, förklara dej.

tossefar
2006-08-17, 19:38
Säg mej vad går tråden ut på då, förklara dej.
Don't force him, he'll slash his wrists!

Sonny
2006-08-17, 19:40
Don't force him, he'll slash his wrists!good bye, cruel world!! *cry*



Haha, denna tråd blir bara bättre o bättre :laugh:

Yes
2006-08-17, 19:47
Nu tycker jag ni är lite väl elaka...

nordlander
2006-08-17, 19:50
Näe men va fränt...35 åringar som mobbar en 17 åring på internet....bara på kolozzeum!

Slartibartfast
2006-08-17, 19:52
ge fan i att hacka på Scratch nu. Det är inte roligt om han inte tycker det.

_luleå_
2006-08-17, 19:57
jag tycker scratch blir lite pwned i var o varannan tråd nu mera

Scratch89
2006-08-17, 19:59
Jag tycker det är tråkigt att oavsett vad jag skriver i vilken tråd som helst, så blir det såhär.

tossefar
2006-08-17, 20:00
Jag tycker det är tråkigt att oavsett vad jag skriver i vilken tråd som helst, så blir det såhär.
Jag är inte bombsäker, men det KAN ha med din avatar att göra.;)

Visst får man se ut som man vill, men då får man ta ett par skämt med en klackspark.

Scratch89
2006-08-17, 20:02
Jag är inte bombsäker, men det KAN ha med din avatar att göra.;)

Visst får man se ut som man vill, men då får man ta ett par skämt med en klackspark.
Varför då? Om det inte ens var kul första gången, så är det inte kul trehundrade gånge heller.

tossefar
2006-08-17, 20:03
Varför då? Om det inte ens var kul första gången, så är det inte kul trehundrade gånge heller.

Nåja, det är väl ändå fler som skrattar än som klagar? :)

Jorgen
2006-08-17, 20:04
Jag tycker att ni skall lägga av.
Eller, ni skall lägga av. Nu.

tp_88
2006-08-17, 20:05
Nåja, det är väl ändå fler som skrattar än som klagar? :)
Haha, wtf? Så det rättfärdigar att någon känner sig kränkt/mobbad/whaevva?

Nu tycker jag iofs också att Tatte kunde bjudit på detta, men alla är vi olika.

Jorgen
2006-08-17, 20:05
Nåja, det är väl ändå fler som skrattar än som klagar? :)
För att dra det till sin spets:

Om femton personer spottar på en och alla femton skrattar, men den som blir spottad på klagar. Då är det ok?

Sonny
2006-08-17, 20:06
Eller så håller man käften och skiter i vad andra säger/tycker.

Fortsätt du köra din stil Scratch om du gillar den, fyfan så världen skulle se ut om alla tog vid så fort någon öppna käften.

Bartman
2006-08-17, 20:07
Nåja, det är väl ändå fler som skrattar än som klagar? :)
Och då får man tracka en person även om han/hon inte tycker det är roligt?

Hades
2006-08-17, 20:42
Nu när Jorgen gjort slut på roligheterna och dimman börjar lätta så undrar jag fortfarande vad syftet med tråden var. Kan någon berätta?

MasterChief
2006-08-17, 20:42
F:Hej!:P Jag läste att det finns långa/korta muskler! Vad är skillnaden? Hur tränar man för att få långa eller korta muskler?
Anonym P14

S:Om man har korta eller långa muskler bestäms av genetiken. Är man kort får man oftast korta muskler som kan beskrivas som lite bulliga. Längre människor har ofta muskler som ser smalare och senigare ut. Båda sorterna kan dock träna till sig mer volym. Ett bra alternativ är styrketräning med lite tyngre belastning. Vill man behålla det seniga utseendet kan konditionsträning eller klasser liknande Body Pump vara ett bra alternativ.
CHILLY



:hbang:

Svaret är ju galet. När man svarar en fjortonåring på Lunar måste man vara jävligt tydlig. Det misslyckas Hälsocoachen med.

1. Det är orimligt att jämföra muskelbukar mellan långa och korta personer. Frågan är om personen har långa/korta muskler i förhållande till sitt ledsystemen.
2. Korta personer kan ha korta muskler och ser då garanterat spinkiga ut. Har en kort person extremt långa muskler så är chansen större att han kommer likna Franco Columbo. Hälsocoachen säger att korta muskler på korta ser bulliga ut? Helt fel.
3. Långa personer ser senigare och smala ut? Beror väl för fan på hur mycket personen väger också?

Ett jävligt korkat svar med tanke på att frågeställaren har garanterat kunskap nolla om detta.

Scratch89
2006-08-17, 21:56
Masterchief kom in och redde ut allt medan jag åt mina leverpastejmackor. ;)

MasterChief
2006-08-18, 07:26
Vill man behålla det seniga utseendet kan konditionsträning eller klasser liknande Body Pump vara ett bra alternativ.
CHILLY


Hälsocoachens slutkläm är ju också helt vansinnig. Alla tjejer som läser det här kommer desperat undvika seriös styrketräning. Även om hans slutsats inte är felaktig (du kommer vara sening om du bara kör kondisträning) kommer nybörjare läsa något helt annat. De kommer att läsa: "Kör du styrka så blir du biffig och kör du BodyPump så blir du slank, atletisk och får slanka fina muskler. Alltså den gamla vanföreställningen.

Masterchief kom in och redde ut allt medan jag åt mina leverpastejmackor.

Ja, vi är i alla fall tre som fattat denna tråd. :thumbup:

Trance
2006-08-18, 07:34
Hälsocoachens slutkläm är ju också helt vansinnig. Alla tjejer som läser det här kommer desperat undvika seriös styrketräning. Även om hans slutsats inte är felaktig (du kommer vara sening om du bara kör kondisträning) kommer nybörjare läsa något helt annat. De kommer att läsa: "Kör du styrka så blir du biffig och kör du BodyPump så blir du slank, atletisk och får slanka fina muskler. Alltså den gamla vanföreställningen.

Ja, vi är i alla fall tre som fattat denna tråd. :thumbup:


Men är inte det sant helt enkelt? Kör man styrka så blir man "biffig" och kondition så blir du oftast inte det. Märk nu att gemene man har extremt låg tolerans för biffighet när det gäller tjejer. Jag förutsätter nu att man tränar på riktigt och inte bara leker med lite silvervikter.

Bronkitkorv
2006-08-18, 07:40
Men så hemskt fel har han inte, han har bara förenklat det grovt för att lunarkidsen ska förstå. Förklaringarna ni ger är lite långsökta och nitiska.
Jag förstod inte det hemska...

MasterChief
2006-08-18, 07:50
Men är inte det sant helt enkelt? Kör man styrka så blir man "biffig" och kondition så blir du oftast inte det. Märk nu att gemene man har extremt låg tolerans för biffighet när det gäller tjejer. Jag förutsätter nu att man tränar på riktigt och inte bara leker med lite silvervikter.

Jag har ju själv jobbat på discogym i många år (på 90-talet). Det jag noterade var att tjejer som körde seriös styrketräning var betydligt bättre tränade och var nöjdare med sina resultat än de tjejer som hoppade i aerobicssalen fem dagar i veckan. Hälsocoachens svar grundmurar den panikartade rädsla tjejer har inför styrketräning. "Nä, jag vill inte bli grov". Sen när de kört BodyPump kombinerat med Aerobics i tre år är både knän och axlar kaputt.

Styrketräning är inte "allt eller inget". Man kan bygga upp ett bra helkroppsprogram med lagom intensitet som ger vilken tjej som helst en kropp som de skulle kunna döda för. Men problemet är att nästan alla tjejer kör oändliga mängder konditionsträning sen lägger de in lite fjuttmaskiner med noll vikter (för att de inte vill bli biffiga).

MasterChief
2006-08-18, 07:52
Men så hemskt fel har han inte, han har bara förenklat det grovt för att lunarkidsen ska förstå. Förklaringarna ni ger är lite långsökta och nitiska.
Jag förstod inte det hemska...

Hans förenklingar grundmurar den myt som existerar: Kör du styrketräning blir du garanterat biffig. Kör du BodyPump får du långa slanka musker (och alla tjejer ser sin idealfysik framför sig). Men de facto är att tjejernas idealfysik uppnås otroligt mycket fortare med seriös styrketräning.

Trance
2006-08-18, 07:56
Jag har ju själv jobbat på discogym i många år (på 90-talet). Det jag noterade var att tjejer som körde seriös styrketräning var betydligt bättre tränade och var nöjdare med sina resultat än de tjejer som hoppade i aerobicssalen fem dagar i veckan. Hälsocoachens svar grundmurar den panikartade rädsla tjejer har inför styrketräning. "Nä, jag vill inte bli grov". Sen när de kört BodyPump kombinerat med Aerobics i tre år är både knän och axlar kaputt.

Styrketräning är inte "allt eller inget". Man kan bygga upp ett bra helkroppsprogram med lagom intensitet som ger vilken tjej som helst en kropp som de skulle kunna döda för. Men problemet är att nästan alla tjejer kör oändliga mängder konditionsträning sen lägger de in lite fjuttmaskiner med noll vikter (för att de inte vill bli biffiga).

Jag kritiserar inte din expertis, jag kan ju ingenting om detta mer än jag läst här. Men tänker mer på diskussioner jag har haft med tjejer om detta ämnet. De har ju(tyvärr) extrem panik över att inte så stora ut, speciellt axlar etc. Så jag vet inte om det är fel att säga att man faktiskt blir större av styrketräning med tung belastning.

Men jag har säkert fel, de tjejer som jag sett träna i gymmen på riktigt har ju kört riktigt seriöst också så då blir de ju större(vore ju illa annars). Men man kanske kan lägga upp ett program som ger likvärdig utveckling som den aerobicskropp som brukar eftersträvas.

MasterChief
2006-08-18, 08:14
Jag kritiserar inte din expertis, jag kan ju ingenting om detta mer än jag läst här. Men tänker mer på diskussioner jag har haft med tjejer om detta ämnet. De har ju(tyvärr) extrem panik över att inte så stora ut, speciellt axlar etc. Så jag vet inte om det är fel att säga att man faktiskt blir större av styrketräning med tung belastning.

Men jag har säkert fel, de tjejer som jag sett träna i gymmen på riktigt har ju kört riktigt seriöst också så då blir de ju större(vore ju illa annars). Men man kanske kan lägga upp ett program som ger likvärdig utveckling som den aerobicskropp som brukar eftersträvas.

Jag skrev ju faktiskt att Hälsocoachen inte hade fel (i princip). Men sättet han skrev grundmurar det faktum att tjejer är livrädda för styrketräning för att de tror musklerna exploderar i volym efter fem set. Problemet är att tjejer (mer än killar) behöver styrketräning. Jag känner nog inte en enda tjej som är runt 30 som inte lider av ond nacke (av kontorsjobbet). Efter några set shrugs kommer de problemen vara ur världen för gott. Men inte får de stora trapz av det. Följer tjejen ett välbalanserat styrketräningsprogram (med hennes målsättning i fokus) kommer hon på rekordtid att uppnå sin idealfysik (nu pratar jag generellt; finns alltid tjejer som vill se anorektiska ut).