handdator

Visa fullständig version : Glassig bil?


GymTT
2006-08-16, 11:10
http://www.fordonslagret.se/detaljer.aspx?s=&id=37121


Vilken sång! Vad tkr ni tjejer? Och killar?

Krampus
2006-08-16, 11:11
Jo fan! :)
Tänker du köpa den?

GymTT
2006-08-16, 11:12
Jo fan! :)
Tänker du köpa den?


Nejdå. Går inte att parka utanför köket :(

Krampus
2006-08-16, 11:13
Nejdå. Går inte att parka utanför köket :(

:D Du kan få parka utanför mig!

GymTT
2006-08-16, 11:14
:D Du kan få parka utanför mig!


Bor du nära sture då?

Krampus
2006-08-16, 11:17
Bor du nära sture då?

Så klart! Har min militärcykel parkad på gården.. :em:

tossefar
2006-08-16, 11:17
Fin bil!
Ovanligt praktisk för att vara en ferrari också, går faktiskt att ha som bruksbil.

GymTT
2006-08-16, 11:18
Fin bil!
Ovanligt praktisk för att vara en ferrari också, går faktiskt att ha som bruksbil.


Fruktansvärd sång också!

tossefar
2006-08-16, 11:20
Fruktansvärd sång också!
Det tror jag säkert, har inte haft nöjet att köra en.

Hehuu jag var runt stan i veckan och kollade ny bil. Världens roligaste nöje!

Yes
2006-08-16, 11:22
Det enda jag inte gillar med den är taket, och priset. :D

Gillar inte riktigt cabbar, fast det är klart... vill ägaren byta den mot min Alfa skulle jag inte tveka. ;)

Krampus
2006-08-16, 11:25
Jag har haft en Peugeot 205 Diesel från 1985 och en Toyota Corolla combi -98:a. Peggen körde jag tills den skar. :)
Enda problemet med dem var att om man skulle cruisa utanför köket så trodde folk att man var svarttaxi. Annars var det ingen större skilland mopt Ferarri tror jag... :Virro


Nu har jag militärcykel. Miljö FTW!!

MasterChief
2006-08-16, 11:27
Kollegan har nyss köpt en (dock silverfärgad). Den är skapligt snabb och fruktansvärt snygg. En bild gör den inte rättvisa.

Sonny
2006-08-16, 11:33
Ere AP som tvingat dig igen? :D

Herkulez
2006-08-16, 11:36
tjaa, duger som pendlarbil till jobbet typ.

Slartibartfast
2006-08-16, 11:36
En bil är i mina ögon det sämsta man kan lägga sina pengar på. Ju större summa, desto sämre investering.

Jag skulle personligen inte ta emot en Spider om jag fick den ( om jag inte fick sälja den) Folk kanske skulle tro att jag köpt den.

GymTT
2006-08-16, 11:36
Ere AP som tvingat dig igen? :D

Japp, men tyst du har inte ens körkort.

Yes
2006-08-16, 11:37
Kollegan har nyss köpt en (dock silverfärgad). Den är skapligt snabb och fruktansvärt snygg. En bild gör den inte rättvisa.
Vad jobbade du(eller kollegan) med nu igen? Verkar vara ett jobb som skulle passa mig väldigt bra. :D

Überbiffen
2006-08-16, 11:38
Glassig bil?
http://www.fdbok.se/FD_Upload/62_Normal_9222_glassbil.jpg

tossefar
2006-08-16, 11:41
En bil är i mina ögon det sämsta man kan lägga sina pengar på. Ju större summa, desto sämre investering.

Jag skulle personligen inte ta emot en Spider om jag fick den ( om jag inte fick sälja den) Folk kanske skulle tro att jag köpt den.

Nja nu tar herrn sig vatten över huvudet. De riktiga fräna bilarna går faktiskt upp i värde efter man köpt dem. Vem som helst får inte köpa en ny lite sällsynt ferrari. Att köpa en ferrari är sällan en särskilt dålig affär, bara man håller sig undan de allra vanligaste modellerna.

MasterChief
2006-08-16, 11:42
Vad jobbade du(eller kollegan) med nu igen? Verkar vara ett jobb som skulle passa mig väldigt bra. :D

Kollegan är en mycket välavlönad chef. Jag skulle eventuellt ha råd att betala försäkringen.

GymTT
2006-08-16, 11:45
http://www.fdbok.se/FD_Upload/62_Normal_9222_glassbil.jpg

:Virro

Sinew
2006-08-16, 11:45
Nja nu tar herrn sig vatten över huvudet. De riktiga fräna bilarna går faktiskt upp i värde efter man köpt dem. Vem som helst får inte köpa en ny lite sällsynt ferrari. Att köpa en ferrari är sällan en särskilt dålig affär, bara man håller sig undan de allra vanligaste modellerna.

*bs*

Yes
2006-08-16, 11:47
Kollegan är en mycket välavlönad chef. Jag skulle eventuellt ha råd att betala försäkringen.
Aha, det är ju precis vad jag föddes till att bli! Du kan väl säga till om hans plats skulle bli ledig? :D

RassK
2006-08-16, 11:47
http://www.mobile.de/SIDy5jeZSRZAWCSASjAFSr51Q-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ11555115 02A8LsearchPublicD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C144%81K-t-vCaMiMkQuSeUnVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100B30D8600BGNCPK WA0HinPublicA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sprache=8&sr_qual=GN&top=16&id=11111111207558757

tossefar
2006-08-16, 11:48
*bs*
Jaså, vad har herrn för erfarenheter och belägg för den kommentaren? Vad är inte korrekt?

backflash
2006-08-16, 11:49
Nja nu tar herrn sig vatten över huvudet. De riktiga fräna bilarna går faktiskt upp i värde efter man köpt dem. Vem som helst får inte köpa en ny lite sällsynt ferrari. Att köpa en ferrari är sällan en särskilt dålig affär, bara man håller sig undan de allra vanligaste modellerna.

Väl bara f40 och f50 av de moderna(re) modellerna som håller sitt pris?

Raptor
2006-08-16, 11:49
http://www.fordonslagret.se/detaljer.aspx?s=&id=37121


Vilken sång! Vad tkr ni tjejer? Och killar?

ferrari är en penisförlängare!

dra en koenigsegg istället, http://www.koenigsegg.com/
kostar väl en 4 mille och du får en bil som går i ca: 400km/t
få vet vad det är för något och fler vänder på huvudet när du susar förbi!

annars kan du ta en bra jänkare med v8 som äter m3:or till frukost.
Charger och mustang fastback (eleanor i gone in 60 sec) är favoriter.

vill du ha en billig bil som är vass så köp dig en gammal capri, renovera upp det och släng i en aluminium V6. finns gott om reservdelar i england så en resa dit behövs. annars så gör som professorn, släng i en porsche boxermotor i en gammal folka, den drar allt.

men fan inte nån spagettibil!

MasterChief
2006-08-16, 11:49
Aha, det är ju precis vad jag föddes till att bli! Du kan väl säga till om hans plats skulle bli ledig? :D

Så du kan bossa över mig?

RassK
2006-08-16, 11:50
http://www.mobile.de/SIDBzJznxwu36-zbf3rc69Msw-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ11555115 02A8LsearchPublicD1100CCar%5B-t-vctpLtt~BmPA1C121B20C144%81K-t-vCaMiMkQuSeUnVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100B30D8600BGNCPK WA0HinPublicA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sprache=8&sr_qual=GN&top=132&id=11111111181929230

MasterChief
2006-08-16, 11:50
ferrari är en penisförlängare!

dra en koenigsegg istället, http://www.koenigsegg.com/
kostar väl en 4 mille och du får en bil som går i ca: 400km/t
få vet vad det är för något och fler vänder på huvudet när du susar förbi!

annars kan du ta en bra jänkare med v8 som äter m3:or till frukost.
Charger och mustang fastback (eleanor i gone in 60 sec) är favoriter.

vill du ha en billig bil som är vass så köp dig en gammal capri, renovera upp det och släng i en aluminium V6. finns gott om reservdelar i england så en resa dit behövs. annars så gör som professorn, släng i en porsche boxermotor i en gammal folka, den drar allt.

men fan inte nån spagettibil!

Men väx upp, please.

Raptor
2006-08-16, 11:50
Men väx upp, please.

vad!?
sa bara min åsikt!

Sinew
2006-08-16, 11:51
Jaså, vad har herrn för erfarenheter och belägg för den kommentaren? Vad är inte korrekt?

Är extremt få bilar och bara de allra dyraste superbilarna som kanske stiger i värde...inte alla förutom de vanligaste som du skrev.

MasterChief
2006-08-16, 11:52
vad!?
sa bara min åsikt!

Japp, det gjorde jag med.

Har du provkört en Ferrari någongång? En Lamborghini? Att tjafsa om spagetti och penisförlängare är så sjukt töntigt.

tossefar
2006-08-16, 11:53
Är extremt få bilar och bara de allra dyraste superbilarna som kanske stiger i värde...inte alla förutom de vanligaste som du skrev.
Jodå, även de vanligare modellerna kan man tjäna en hacka på. Är det någon som helst väntetid på bilarna (vilket det i princip alltid är) så finns det alltid människor som betalar överpris för att hoppa över kön.

tossefar
2006-08-16, 11:53
Japp, det gjorde jag med.

Har du provkört en Ferrari någongång? En Lamborghini? Att tjafsa om spagetti och penisförlängare är så sjukt töntigt.

Det komiska är att killen rabblade upp en massa amerikanska plastskitbilar som alternativ.

MasterChief
2006-08-16, 11:55
Jodå, även de vanligare modellerna kan man tjäna en hacka på. Är det någon som helst väntetid på bilarna (vilket det i princip alltid är) så finns det alltid människor som betalar överpris för att hoppa över kön.

Instämmer! Men för övrigt är penningbiten rätt ointressant för ägare till dessa juveler. Man köper inte en Ferrari för sina sista pengar.

Sinew
2006-08-16, 11:57
Jodå, även de vanligare modellerna kan man tjäna en hacka på. Är det någon som helst väntetid på bilarna (vilket det i princip alltid är) så finns det alltid människor som betalar överpris för att hoppa över kön.

*whatever*

Herkulez
2006-08-16, 11:58
Japp, det gjorde jag med.

Har du provkört en Ferrari någongång? En Lamborghini? Att tjafsa om spagetti och penisförlängare är så sjukt töntigt.
spagetthibilar rules, där snackar vi körglädje.

Raptor
2006-08-16, 12:05
Japp, det gjorde jag med.

Har du provkört en Ferrari någongång? En Lamborghini? Att tjafsa om spagetti och penisförlängare är så sjukt töntigt.

jag pratar med om märkets betydelse, min åsikt är att jag inte vill ha ett märke eller en bil som alla vet vad det är för något. så min åsikt när det gäller ex: ferrari, porsche och alla imprezor som finns på gatorna är att det är rena penisförlängaren. alla vet vad som ligger i och det är endast för att skryta. då är jag mer för en bil som är äldre och den ser ut som om den vore hemma på skroten eller som om det är en glidare.

att jag tog med koenigsegg är att jag är uppväxt i närmaste stad från deras verkstad och man ser dem lite då och då.

tossefar: amerikanska plastskitbilar?
koenigsegg är från sverige och de andra är knappast av plast.

Yes
2006-08-16, 12:10
ferrari är en penisförlängare!

dra en koenigsegg istället, http://www.koenigsegg.com/
kostar väl en 4 mille och du får en bil som går i ca: 400km/t
få vet vad det är för något och fler vänder på huvudet när du susar förbi!
Sen är det ju tveksamt om Koenigsegg kan anes färdigutvecklad...

Och om Ferrarin är en penisförlängare är väl Koenigsegg ännu värre? Toppfarten finns ju endast där för att kunna skryta.

annars kan du ta en bra jänkare med v8 som äter m3:or till frukost.
Charger och mustang fastback (eleanor i gone in 60 sec) är favoriter.
Chargern och Mustangen får svårt att hänga med M3;an så fort man behöver vrida på ratten. ;)

vill du ha en billig bil som är vass så köp dig en gammal capri, renovera upp det och släng i en aluminium V6. finns gott om reservdelar i england så en resa dit behövs. annars så gör som professorn, släng i en porsche boxermotor i en gammal folka, den drar allt.

Så kan man absolut göra, men en Capri eller Folka är inte riktigt samma sak som en Ferrari. ;)

Så du kan bossa över mig?
Nejnej, du får bossa medan jag är på "tjänsteresa" nere vid Nurburgring. Självklart ser jag till att du får en adekvat löneförhöjning så du kan köpa dig en Ferrari. På kafferasterna kan vi bråka om Audi vs. Alfa. :thumbup:

MasterChief
2006-08-16, 12:13
jag pratar med om märkets betydelse, min åsikt är att jag inte vill ha ett märke eller en bil som alla vet vad det är för något. så min åsikt när det gäller ex: ferrari, porsche och alla imprezor som finns på gatorna är att det är rena penisförlängaren. alla vet vad som ligger i och det är endast för att skryta. då är jag mer för en bil som är äldre och den ser ut som om den vore hemma på skroten eller som om det är en glidare.

att jag tog med koenigsegg är att jag är uppväxt i närmaste stad från deras verkstad och man ser dem lite då och då.

tossefar: amerikanska plastskitbilar?
koenigsegg är från sverige och de andra är knappast av plast.

Men då lägger du en "betydelse" i varumärket Ferrari som är helt fel förutom utanför din korvmojje. Ferrari ÄR bilkörning. Det kommer alltid att finnas personer som vill mäta sin penis och tror att Ferrari är en förlängare, men det är ju INTE bilens fel.

Typiskt svenskt...

Metal_boy_
2006-08-16, 12:14
tjaa, duger som pendlarbil till jobbet typ.


Eller när man är bonde att sparka av några kilo koskit från stövlarna på, innan man hoppar in och kör iväg.

Sonny
2006-08-16, 12:14
Japp, men tyst du har inte ens körkort.ooh, i tremble in my shoes mighty tennis master :n00b

MasterChief
2006-08-16, 12:16
Nejnej, du får bossa medan jag är på "tjänsteresa" nere vid Nurburgring. Självklart ser jag till att du får en adekvat löneförhöjning så du kan köpa dig en Ferrari. På kafferasterna kan vi bråka om Audi vs. Alfa. :thumbup:

Såna chefer kan jag stå ut med. *kissass*

Raptor
2006-08-16, 12:16
Sen är det ju tveksamt om Koenigsegg kan anes färdigutvecklad...

Och om Ferrarin är en penisförlängare är väl Koenigsegg ännu värre? Toppfarten finns ju endast där för att kunna skryta.


Chargern och Mustangen får svårt att hänga med M3;an så fort man behöver vrida på ratten. ;)


Så kan man absolut göra, men en Capri eller Folka är inte riktigt samma sak som en Ferrari. ;)


Nejnej, du får bossa medan jag är på "tjänsteresa" nere vid Nurburgring. Självklart ser jag till att du får en adekvat löneförhöjning så du kan köpa dig en Ferrari. På kafferasterna kan vi bråka om Audi vs. Alfa. :thumbup:

när jag tog med koeningsegg så tänkte jag mer på komplement till ferrari, om man nu måste ha en sådan sportbil. samt att de är tillverkade i sverige och få vet vad det är för något.

sant, chargern eller fastbacken är inte gjorde för rally direkt :)

skulle jag fått en ferrari hade jag sålt den och skaffat en folka eller capri istället.

Raptor
2006-08-16, 12:27
Men då lägger du en "betydelse" i varumärket Ferrari som är helt fel förutom utanför din korvmojje. Ferrari ÄR bilkörning. Det kommer alltid att finnas personer som vill mäta sin penis och tror att Ferrari är en förlängare, men det är ju INTE bilens fel.

Typiskt svenskt...

klart det är en betydelse i märket. ser man ju bara på kläder och mode.
nej det är inte bilens fel att jag inte tycker om märket utan det är alla runtomkring som gjort det märket är idag. bilen är säkert skitbra, men har som sagt problem med märket.

erkänner att jag möjligtvis uttryckte mig lite dumt och utan egentlig motivering till varför jag tycker så, borde ha varit tydligare och med en bättre attityd!

har ingen korvmojje här, annars hade jag köpt mig en volvo 142, burnat som fan, lyssnat på joddla med siv och haft en lantmännenkeps! VOLVO POWER!!!!

aldrig tyckt om ferrari och det kommer nog bli så.
grunden var lagd redan som liten.

AlexGBG
2006-08-16, 12:29
http://www.fdbok.se/FD_Upload/62_Normal_9222_glassbil.jpg

sån kör jag faktist 6 av 7 dagar i veckan, fast en NYARE!!

MasterChief
2006-08-16, 12:30
när jag tog med koeningsegg så tänkte jag mer på komplement till ferrari, om man nu måste ha en sådan sportbil. samt att de är tillverkade i sverige och få vet vad det är för något.



Koenigsegg är en underbar bil. Om man jämför med Enzo så sålde Ferrari ut samtliga exemplar av de totalt 399 tillverkade innan produktionen startat. Hur många Koenigsegg har sålts de 5-6 år han hållt på? 20-30?

På mobile.de så ligger de flesta begagnade Enzo ett par miljoner över nybilspriset.

Nu kan väl inte allt detta ha med penisförlängning att göra? Sådana rika män som köper Enzo har nog inga problem att lägra hur mycket skönheter som helst även om de har en pytteliten pillesnopp.

Raptor
2006-08-16, 12:41
Koenigsegg är en underbar bil. Om man jämför med Enzo så sålde Ferrari ut samtliga exemplar av de totalt 399 tillverkade innan produktionen startat. Hur många Koenigsegg har sålts de 5-6 år han hållt på? 20-30?

På mobile.de så ligger de flesta begagnade Enzo ett par miljoner över nybilspriset.

Nu kan väl inte allt detta ha med penisförlängning att göra? Sådana rika män som köper Enzo har nog inga problem att lägra hur mycket skönheter som helst även om de har en pytteliten pillesnopp.

hehe... http://www.katana.ch/fun/adsz.jpg

går ju garanterat bättre för ferrari, men koenigsegg tillverkar väl en 6-12 bilar per år väl!? men iallafall så skulle jag välja så hade det blivit en koenigsegg.
men då använder man ferrarin som en penisförlängare för att få sex, annars hade det inte gått. rika kan lösa det med en bil. hur fattiga gör vet jag inte, aldrig haft dem problemen. men nån på forumet borde veta!

Nejv
2006-08-16, 13:46
http://www.babez.de/noble/m15/pic01.jpg

Pepparkakssmurfen
2006-08-16, 14:31
jag pratar med om märkets betydelse, min åsikt är att jag inte vill ha ett märke eller en bil som alla vet vad det är för något. så min åsikt när det gäller ex: ferrari, porsche och alla imprezor som finns på gatorna är att det är rena penisförlängaren. alla vet vad som ligger i och det är endast för att skryta. då är jag mer för en bil som är äldre och den ser ut som om den vore hemma på skroten eller som om det är en glidare....


Men din tönt,man köper inte en Impreza för att man behöver en penisförlängare och/eller för att skryta,man köper den för att den är rolig att köra.

tossefar
2006-08-16, 14:33
Hur får man en impreza till penisförlängare? De kostar ju mindre än en volvo.

backflash
2006-08-16, 14:52
Hur får man en impreza till penisförlängare? De kostar ju mindre än en volvo.

om man från början har en riktigt riktigt riktigt liten penis?

MasterChief
2006-08-16, 14:57
Hur får man en impreza till penisförlängare? De kostar ju mindre än en volvo.

För att i Raptors by så har det kollektivt fastställts i ungdomsgänget att Impreza är en jävla riskokare á la "Fast and the Furious" som killar skaffar för att impa på brudar i kortkort. Ingen annan i hela världen tycker så. Men Raptor lever enbart sina kvällar utanför grillen med byns trimmade Capris.

Metal_boy_
2006-08-16, 15:14
Glassiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiigt!!

Yes
2006-08-16, 15:30
skulle jag fått en ferrari hade jag sålt den och skaffat en folka eller capri istället.
Har du kört en Ferrari? Jag har själv aldrig provat, men jag kan tänka mig att Caprin känns lite tråkig efter en sådan upplevelse. ;)

klart det är en betydelse i märket. ser man ju bara på kläder och mode.
nej det är inte bilens fel att jag inte tycker om märket utan det är alla runtomkring som gjort det märket är idag. bilen är säkert skitbra, men har som sagt problem med märket.
Vad för något "runtomkring"? Är det återigen fördomen om rika playboys med små kukar som spökar?

Ferrari är lyx, skönhet, racing och "bil-amore" - det är vad märket verkligen står för.

Mandus
2006-08-16, 15:31
För att i Raptors by så har det kollektivt fastställts i ungdomsgänget att Impreza är en jävla riskokare á la "Fast and the Furious" som killar skaffar för att impa på brudar i kortkort. Ingen annan i hela världen tycker så. Men Raptor lever enbart sina kvällar utanför grillen med byns trimmade Capris.


:laugh: Hög igenkänningsfaktor på det där om man är uppvuxen i en småstad. Det ska dock sägas att det fanns en eller två som införskaffade just en Impreza eller motsvarande med till synes något annat än körglädje i siktet. För inte är väl en japansk rallybil byggd för att glida runt i 30 km/h runt ett litet torg med nedvevade rutor utsöndrandes dunkande fjortistechno?

Raptor
2006-08-17, 09:28
För att i Raptors by så har det kollektivt fastställts i ungdomsgänget att Impreza är en jävla riskokare á la "Fast and the Furious" som killar skaffar för att impa på brudar i kortkort. Ingen annan i hela världen tycker så. Men Raptor lever enbart sina kvällar utanför grillen med byns trimmade Capris.

ganska fint påhopp då du varken känner mig, vet min uppväxt eller vet hur jag bor.

intressant att man inte kan ha en åsikt om att inte tycka om vissa bilmärken och andra gör narr av en för det. tycker jag har förklarat varför jag inte tycker om vissa bilmärken men ni verkar inte förstå det.
är som inom kläder och mode, vissa märken vill man inte ha och det kan bero på allt av dålig erfarenhet eller dåliga minnen av folk som haft just det märket. men duger inte det som förklaring så är det ert problem, inte mitt.

så fortsätt ni göra er roliga över mig för att jag inte tycker som er.

AlexGBG
2006-08-17, 09:35
för övrigt är det där med penisförlängare grundat i avundsjuka från andra som inte har råd att köpa en häftig bil, så istället för att säga att man är avundsjuk så påstår man helt ovetande att ägaren till bilen som förmodligen är rikare och mer framgångsrik har mindre *** än en själv.

GymTT
2006-08-17, 09:44
för övrigt är det där med penisförlängare grundat i avundsjuka från andra som inte har råd att köpa en häftig bil, så istället för att säga att man är avundsjuk så påstår man helt ovetande att ägaren till bilen som förmodligen är rikare och mer framgångsrik har mindre *** än en själv.


Wörd på den faktiskt.

Herkulez
2006-08-17, 09:58
för övrigt är det där med penisförlängare grundat i avundsjuka från andra som inte har råd att köpa en häftig bil, så istället för att säga att man är avundsjuk så påstår man helt ovetande att ägaren till bilen som förmodligen är rikare och mer framgångsrik har mindre *** än en själv.
:thumbup:

Raptor
2006-08-17, 10:01
tycker även att folk hakat upp sig förmycket på mitt uttryck "penisförlängare", det är bara ett uttryck för min sida att jag inte tycker om märket. har redan sagt att jag uttryckte mig dumt. deras anatomi ser säkert ut som vilka som helst och det handlar inte om avundsjuka utan att jag inte tycker om märket.

skulle jag nu vilja ha en bil runt 1-2000 000-klassen så hade det aldrig blivit en ferrari.

MasterChief
2006-08-17, 10:05
ganska fint påhopp då du varken känner mig, vet min uppväxt eller vet hur jag bor.

intressant att man inte kan ha en åsikt om att inte tycka om vissa bilmärken och andra gör narr av en för det. tycker jag har förklarat varför jag inte tycker om vissa bilmärken men ni verkar inte förstå det.
är som inom kläder och mode, vissa märken vill man inte ha och det kan bero på allt av dålig erfarenhet eller dåliga minnen av folk som haft just det märket. men duger inte det som förklaring så är det ert problem, inte mitt.

så fortsätt ni göra er roliga över mig för att jag inte tycker som er.

Nu har ju AlexGBG pownat dig rätt hårt redan. Men jag känner ändå ett behov av att utrycka min åsikt. När du hävdar att män som köper dyra bilar gör det pga av osäkerhet och behov av "penisförlängning" har du redan satt ribban. Till skillnad mot dig så ser jag mer till funktionen än "modet". Du verkar helt varumärkesfixerad.

Jag blir IRL faktiskt nedstämd av sådan mentalitet som du bär på. Trist att folk ser snett på en för att man har en Ferrari (nej jag har ingen själv just nu). Man är skattesmitare, har liten snopp, behov att bevisa något, eller något annat jävla trams. Så mycket skit när det enda man vill göra är att njuta av de bästa bilar som byggts. Så bonnesvenskt att jag spyr.

AlexGBG
2006-08-17, 10:06
tycker även att folk hakat upp sig förmycket på mitt uttryck "penisförlängare", det är bara ett uttryck för min sida att jag inte tycker om märket. har redan sagt att jag uttryckte mig dumt. deras anatomi ser säkert ut som vilka som helst och det handlar inte om avundsjuka utan att jag inte tycker om märket.

skulle jag nu vilja ha en bil runt 1-2000 000-klassen så hade det aldrig blivit en ferrari.

då är väl knappast utttrycket "penisförlängare" rätt ord att använda för att berätta att du inte gillar märket?

Raptor
2006-08-17, 10:39
Nu har ju AlexGBG pownat dig rätt hårt redan. Men jag känner ändå ett behov av att utrycka min åsikt. När du hävdar att män som köper dyra bilar gör det pga av osäkerhet och behov av "penisförlängning" har du redan satt ribban. Till skillnad mot dig så ser jag mer till funktionen än "modet". Du verkar helt varumärkesfixerad.

Jag blir IRL faktiskt nedstämd av sådan mentalitet som du bär på. Trist att folk ser snett på en för att man har en Ferrari (nej jag har ingen själv just nu). Man är skattesmitare, har liten snopp, behov att bevisa något, eller något annat jävla trams. Så mycket skit när det enda man vill göra är att njuta av de bästa bilar som byggts. Så bonnesvenskt att jag spyr.

som jag redan sagt tidigare så uttryckte jag mig fel. syftet med det hela var att jag inte tycker om märket, inte hur ägarnas anatomi är eller skattesmitare o.s.v. har man nu råd så grattis, du har antagligen arbetat hårt för att få en sådan, men jag hade valt en annan bil om jag nu var tvungen att köpa en sportbil. självklart är funktionen viktigast, men jag sållar bort vissa bilmärken för jag vill inte ha dem. de kanske är skitbra, men jag vill inte ha en och skulle aldrig vilja ha en. ungefär som vissa är "en volvo-människa" som aldrig någonsin skulle vilja köpa en saab, eller tvärtom en "saab-människa" som aldrig vill köpa en volvo. hade jag vetat hur missförstådd jag blivit så hade jag aldrig skrivit något.

jag blir också nedstämd IRL för att det finns människor som inte kan acceptera att alla inte tycker om ett bilmärke eller att bara för att man tycker bättre om äldre bilar så är man automatisk nån fjortisraggare utanför en korvkiosk och ser på fast and the furious.

alexgbg: därför jag sa att jag uttryckte mig dumt. se tidigare inlägg!