handdator

Visa fullständig version : Kreatin Citrat 300gr


jewzie
2006-08-16, 09:15
Tjenis, beställde detta för ett par dagar sen från kolozzeums webshop och blev lite förvånad över vad som kom hem. Varken bilden eller infot om produkten stämde överens om vad som beställdes. Någon som vet om dem har bytt burkar eller produkt nyligen eller? Det infot som står på hemsidan är:

"Kreatin citrate är en mycket lättlöslig, snabbabsorberande kreatinprodukt som har 50% bättre biotillgänglighet än monohydrate. Studier visar på 10 % styrkeökningar, minskad mjölksyreproduktion, ökad explosivitet och snabbare återhämtning.

Citrate binder inte vätska som monohydrate och ger därför inte samma viktökning. Citrate löser sig lätt i kallt vatten och du kan blanda den med valfri sportdryck."

Det stämmer inte överrens med det som står på den burken som jag har fått hemskickat. Bland annat så står det en styrkeökning med ca 6% osv. Ska uppdatera med bild och vad som står på burken när jag kommer hem. Sen undrar jag om någon vet hur man ska blanda ut den här för att den ska bli helt upplöst? Jag lyckats alltid få små korn som vägrar lösa sig i drycken.

perssonabbe
2006-12-03, 19:59
Samma här, fick en svart större plast burk istället för den på bilden.

Jag kör på Pro FX protein milk-chock smaken, kan säga att detta kreatin förstör smaken ganska mycket enligt mig :)

Den blandas in bra i drinkar, men direkt i vatten blir den kornig som du nämnde