handdator

Visa fullständig version : AST´s DHEA100


stybb
2003-01-10, 22:34
Jag satt och gled runt på lite olika hemsidor så här på fredagskvällen då det inte fanns något annat att göra. Gled in på ******* amerikanska hemsida och fann att de säljer en stor mängd olika hormoner. Jag är mycket intresserad av tillskott. Kanske inte av att ta alla utan att lära mig så mycket som möjligt. Men jag håller mig till protte, mat, protte, mat, protte och lite kreatin än så länge.:eating:

När jag läste om deras tillskott DHEA såg jag en smärre överdrift tror jag.. att sjunka 14% i fettprocent samt att stå kvar på vikten lär ju vara omöjligt. De är ju ganska bra på att överdriva
:D :D

Yet another study revealed that high dose DHEA supplementation decreased body fat levels by 31% while maintaining the same overall body weight in just 28 days.

Vad gör detta tillskott egentligen?
Vad kan man räkna med att få för resultat?
Är det någon som testat?
Finns det i Sverige?

Roger över, roger ut

Bamse
2003-01-10, 23:11
AST:s version får ej säljas i Sverige eftersom det är ett prohormon. Det närmaste du kan komma torde väl vara: http://www.eiselt.se/produkter/keto.htm

Petrus
2003-01-11, 13:35
Originally posted by Bamse
AST:s version får ej säljas i Sverige eftersom det är ett prohormon. Det närmaste du kan komma torde väl vara: http://www.eiselt.se/produkter/keto.htm

DHEA är dopingklassat i sverige! Men att jämföra den med 7-keto är ju skrattretande!

Vänligen,,,
Petrus

Bamse
2003-01-11, 13:57
Vadå jämföra? :insane:

Såg du några antydningar till att jag påstod att Eiselts version ens är 1/100 så verksam som riktiga DHEA?

:stick:

Bamse
2003-01-11, 14:11
:mad: Killen frågade efter DHEA, jag skrev att det inte finns i Sverige och att det närmaste man kan komma är Eiselts 7-keto DHEA.

Åter igen: Vad då "jämföra"? Skulle jag ha skrivit att det närmaste som går att komma DHEA i Sverige är Bran Flakes eller?? :blah:

Petrus
2003-01-11, 15:39
Bamse, fan vad du hetsar upp dig. Det var ingen peak eller kritik mot dig!

Det jag menar är att det finns många företag som försöker ge en bild av att 7-keto är detsamma som DHEA, eller t om kraftigare. Många av 7-ketos påstådda effekter från företagens sida, har jag sett att de verkliga studierna är gjorda på DHEA.
Säger inte att Eiselt är ett utav dom, men man ska veta vad det är man köper, och inte tro att det är en variant av DHEA med samma effekter.

Har läst mitt inlägg några gånger nu och märker att jag utryckte mig lite dumt... Shit happens!

Vänligen,,,
Petrus

Munter
2003-01-11, 15:44
På tal om DHEA, har det någongång vart diskussion på högre nivå (EU, Riksdagen, RF, IOK blabla) att släppa prohormoner fria som vårt kära förebildsland i väst ?

Petrus
2003-01-11, 15:50
...verkar som att USA och FDA har börjat ha lilla patetiska sverige som förebild nu. Prohomoner kommer troligtvis att bannas under detta året i USA. (Ligger hos kongressen nu och ska ses över...)

Vänligen,,,
Petrus

stybb
2003-01-11, 15:56
Tillbaka till mina frågor.. vill lära mig om hur ett sådant här tillskott fungerar och vad man får för verkningar/biverkningar..

Vet att det är förbjudet

Roger över, roger ut

-squat-
2003-01-11, 21:46
Originally posted by Tinner
...verkar som att USA och FDA har börjat ha lilla patetiska sverige som förebild nu. Prohomoner kommer troligtvis att bannas under detta året i USA. (Ligger hos kongressen nu och ska ses över...)

Vänligen,,,
Petrus

låter bra tycker jag.
eller vad tycker du?

Petrus
2003-01-12, 12:59
Missuppfatta mig inte. Jag är inte för prohormoner!!!
Men jag tycker ännu sämre om "storebror" som vill bestämma vad jag ska äta, dricka, röka, etc...
Det handlar bara om 2 saker; MAKT och PENGAR!!!

Vänligen,,,
Petrus

Langster
2003-01-12, 13:12
Allvarligt talat, tror du verkligen att förbud mot hormonpreparat bara är en ytring av makthunger från politikernas sida???

stybb
2003-01-12, 14:01
Tinner> Är du nyliberal?

Men jag håller med tinner till stor del.. Göran Persson är en jävla idiot. Tar pengar i skatt, sen e han jultomten och ger tillbaka i form av bidrag..

Men men.. ingen har fortfarande svarat på mina frågor ;)

-squat-
2003-01-12, 15:04
Prohormoner är skit och ska inte säljas till kidsen.

Stålkrull
2003-01-13, 10:19
DHEA (dehydroepiandrosteron) är den vanligaste förekommande steroiden i blodet (i form av DHEA-S). DHEA produceras i binjurebarken och kan sägas vara ett förstadie till många hormoner, bl.a testosteron, östrogen, progesteron och kortison. Produktionen är som högst vid 20-årsåldern och sjunker sedan konstant för att vid 80-års ålder endast vara ca 5 % va den ursprungliga nivån. DHEA är ett androgent hormon men förekommer i ungefär samma utsträckning hos män och kvinnor.

I USA säljs det som ”ungdomshormon”, en mirakelmedicin som gör äldre klokare, smalare, friskare och unga. DHEA har en svagt anabolt/antikatabolt effekt. DHEA har en fettreducerande effekt på det visceralt fettet (bukfettet), dock mindre på underhudsfettet. Studier har visat att DHEA stärker immunförsvaret och ökar insulinkänsligheten.

Biverkningar är ungefär de samma som för andra prohormoner, d.v.s. väldigt små om man följer föreskriven dosering. Observera dock att all medicin har biverkningar.

DHEA är som sagt förbjudet i Sverige och kommer troligtvis att förbjudas som kosttillskott i USA. Om det blir ett förbjud kommer det också att gälla 7keto-DHEA.


//Janne