handdator

Visa fullständig version : Antonio v 1.0


antonio
2006-08-16, 00:50
Då var det dags för min första träningsjournal någonsin. Ska försöka lägga upp detta så snyggt som det bara går.


Bakgrund/fakta

Ålder: 25år
Längd: 174cm
Vikt: 69kg

Jag har tränat styrke och kondition av och till i ca 1,5 år men nu tänkte jag ge mig på en lite mer seriös satsning som kommer pågå...ja livet ut antar jag men mer seriöst de kommande 10 månaderna är det tänkt.

Mål
Kort och gott öka i muskelmassa och sänka min andel kroppsfett men även att prova på en del kosttillskott under vägen. Man lär sig alltid något.

Denna journal är del 1 av 4 i en serie och kommer även att fungera som en "log" för produkten Venom Hyperdrive 3.0 från företaget ALRI.
Ni kommer att få fakta om min träning/mitt kaloriintag och min upplevelse av produkten; negativa och postitiva sidor.
Bilder kommer det också så småningom, annars skulle journalen bli ganska tråkig ?? :sleep:

Att skriva om min träning på det här sättet ger mig bättre disciplin och motiverar mig men förhoppningen är även att de personer som läser detta ska få ut något av det...om det så är feedback på ett kosttillskott eller bara något kul att läsa.


v.1.0 kommer pågå i 6-8 veckor beroende på hur träningen går och kroppen reagerar osv. och målet under denna period är främst att minska andelen kroppsfett.
Min träning kommer under denna period att bestå av följande aktiviteter:

Styrketräning
Löpning
Övr. konditionsträning/sport: Tennis, cykel

Det blir daglig uppdatering (om det är möjligt) och följande kosttillskott kommer finnas på menyn:

Venom Hyperdrive (ALRI)
CEE (PrimaForce)
Mivi Total (Hela)
Omega-3 (Fritt Flyt)



--------------------------------------------------------------------
Jag har de senaste veckorna haft en förkylning som hållit mig borta från träningen men så fort denna släppt helt och hållet så drar jag igång.:thumbup:



/A

antonio
2006-08-21, 23:19
Då var jag igång!
Måndag 21/8

Träning

1,5 h på cykeln (2ggr fram o tillbaks till jobbet + hem till föräldrahemmet för att hämta löparskorna + vägen till elljusspåret och tillbaka hem till lägenheten)

30min på gymmet
Blev en kortvisit denna dag pga tidsbrist. Testade ett par övningar i MAX OT-anda (?) endast för att känna hur det kändes.

Biceps
Stående hantelcurl reps/vikt per hantel
set1 10/11
set2 5/16
set3 4/16

Vader
45graders vadpress reps/totalvikt
set1 10/35
set2 8/45
set3 6/68
set4 6/68

sittande vadpress reps/totalvikt
set1 10/40
set2 8/60
set3 6/70
set4 4/70

Blev som sagt ett kort pass...


Löpning på elljusspåret: ca.23 min

Sprang 4,6km i lugnt tempo. Motivationen var sådär...hade kunnat fortsätta i samma tempo en bra bit till men lysena släcks 23.30 och jag har testat springa i becksvart mörker i skogen och kan lätt komma på roligare grejer att syssla med. Puls: ??? Hittade aldrig min pulsklocka så jag får köra med den på Onsdag när jag ska springa en lite längre strecka.

Kost

Alldeles för lite...

Frukost: 2 ägg, 1 prt fiberhavregrynsgröt, 1 banan, 2dl minimjölk
Efterträning: 1 gainomax
Lunch: ca 150g mager köttfärs + 150g fullkornspasta + tomater
Mellanmål: 1 havre extrem med 50g lätt skinkost och 2 skivor rökt skinka + 2dl minimjölk och 3 skopor Whey (ca. 20g prot.)
Middag: Vilken middag ??? 2 ägg, 2 äggvitor, 1 banan, 3 skopor Whey i vatten

Kosttillskott

4 kapslar CEE efter "styrkepasset" (glömde ta 4 st innan passet dock :thumbup: )

1 kapsel Venom Hyperdrive 3.0 (togs ca 10.30, 1 halvtimme efter att jag stigit upp)

4st Mivi Total Multivitamin + mineraler och aminosyrer (2st på morgonen, 2 på kvällen)

--------------------------------------------------------------------
Sammanfattning

Tog min Venom-tablett strax efter att jag stigit upp tillsammans med min frukost. Hade iof bra energi på gymmet där jag började träna ca. 50min senare men det var nog inte förrän jag satte mig ner framför datorn på jobbet som jag verkligen kände att något var annorlunda. Jag var riktigt "speedad" och aningen stirrig, dock ändå fokuserad på min uppgift (att skriva in statistik på datorn:) )
När klockan var 16.15 och det var dags för lunch så var jag fortfarande inte hungrig vilket är väldigt ovanligt, jag fick pressa i mig maten men var tvungen att slänga det sista bitarna.
När klockan var strax efter 21 och arbetsdagen var slut så var jag fortfarande inte hungrig...jag hade inget emot att äta men jag var definitivt inte "sugen" på något. Löppasset kändes bra, jag hade gott om energi.

Ny dag imorgon och då blir det ett lite längre och mer seriöst styrkepass. Ska också satsa på att ta mitt Venom aningen tidigare på morgonen då det verkar som att det tar en stund innan effekten sätter in.

Godnatt


/A

antonio
2006-08-22, 20:54
Tisdag 22/8

Träning

Styrketräning på gymmet

axlar hantellyft åt sidan (ståendes) reps/vikt per hantel

set1 8/8,5...uppvärmning
set2 8/11
set3 6/11

sittande hantellyft åt sidan m ryggstöd reps/vikt per hantel
set1 8/10
set2 6/10 ...trött

axelpress u ryggstöd
0,5/13,5 ...fick "veka armen" på vänster sida

axelpress m ryggstöd reps/vikt per hantel
4/13,5
6/11
5/11
...riktigt svag efter sidolyften där jag körde lite tyngre än vanligt

framsida lår curl, "leg extension" (maskin: flex fitness fl 161) reps/vikt i kg
10/35
8/75
7/75

liggande benpress (släde) reps/vikt i kg
10/82
5/123 pust! tog rejält med kraft, hoppade upp från maskinen och såg faktist stjärnor där ett tag

magmaskin reps/vikt i kg
25/55
25/55

slut med tid...spenderade nog inte mer än 30 min på gymmet denna gången heller..jobbet väntade.


Kost


Frukost: 1 prt fiberhavregrynsgröt, 1 banan, 3dl minimjölk, 1 havreextrem m 50g skinkost +
2 skivor rökt skinka, 2 ägg, 1 äggvita.

Lunch:
100g fullkornspasta, 100g stekt kycklingfilé, 60g råkostsallad, 2dl minimjölk

Efter träning: 1 st Gainomax

Middag/Kvällsmål:
100g kyckling, 40g råkostsallad, 2 ägg, 2 dl minimjölk


+2-3 liter vatten dagligen


Kosttillskott

1 kapsel Venom Hyperdrive 3.0 tillsammans med frukost

4 kapslar CEE ca 20 min före styrkepasset, 4 kapslar direkt efter.

4st Mivi Total multivitamin/mineral/amino (2st morgon, 2st kväll)

2st Omega-3 tabletter direkt på morgonen


Sammanfattning
Hade bra med energi och fokus på gymmet idag. Kände mig mindre stirrig men hungern...var är den ???
Känner att detta kommer bli ett problem. Jag har ju räknat ut ung. hur mkt jag bör äta per dag för att tappa fett men bibehålla det mesta av muskelmassan men inte ens detta får jag ju i mig. Får börja trycka i mig maten framöver. Imorgon ska jag låna en kamera och fixa ett måttband.

/A

PontusWidehall
2006-08-22, 20:57
Tjenare antonio!

Man kan tydligt se att du är en tennis-spelare!
Grymt fin uthållighet, nu gäller det bara att bli starkare! :thumbup:

Lycka till, kommer även följa denna journal. Ser intressant ut!

Lycka till!!

antonio
2006-08-22, 21:02
Tjena Pontus, man tackar!

Ska försöka hålla journalen så intressant som möjligt...och visst måste jag bli starkare, mkt starkare! :thumbup:

/A

PontusWidehall
2006-08-22, 21:03
Hehe, har man en bas-uthållighet tror jag på att man kan bli ruskigt stark!
Konvertera din uthållighet till styrka så kommer du bli Arnold om några år ! :cool:

BodyFitness kanske är något för framtiden annars?
Jag menar, du är 25 år. Du har hela livet framför dig! 5 år till ! :D

Ha de!

antonio
2006-08-23, 20:56
Onsdag 23/8

Träning

Tennis 1,5h
Spel i lugnt tempo, blev inte så värst mkt springande.


Kost

Frukost
1 prt havrequick-gröt, 2dl minimjölk, 1 havreextrem + lätt skinkost samt rökt skinka, 3 skopor Whey

Lunch
3 skopor Whey, 3dl minimjölk, 1 havreextrem + lätt skinkost samt rökt skinka *screwy*

Middag
100g köttfärs, 100g fullkornspasta, 40g råkostsallad, 2 dl minimjölk

Kvällsmål
2 ägg


Kosttillskott

1 kapsel Venom Hyperdrive 3.0 tillsammans med frukost

4st Mivi Total multivitamin/mineral/amino (2st morgon, 2st kväll)

2st Omega-3 tabletter direkt på morgonen


Sammanfattning

Fick väldigt ont om tid igen! Började dagen med ett tennispass i lågt tempo. Hade sedan en hel del grejer att fixa och när klockan var 16.30 var det dags att ge sig av till jobbet. Inget löppass idag utan det får bli på fredag och till helgen. Styrke imorgon före jobbet dock!
Energin idag var som vanligt, kände inget särskilt, inte ens hunger :confused: Undrar vad dom stoppat i Venom...

/A

PontusWidehall
2006-08-23, 21:49
Hehe, tryck i dig käk. Träna mer och se vad som händer.
Är det inte så jag brukar säga till mig själv? Jo det är det, stark är jag me.
Men nu blir det hårdträning för min del, ska köra STENHÅRT i 3 månader, sen se vad som händer, sen blir det 3 månader till, sen blir det Deffning på hård nivå!

antonio
2006-08-23, 21:50
Hehe, har man en bas-uthållighet tror jag på att man kan bli ruskigt stark!
Konvertera din uthållighet till styrka så kommer du bli Arnold om några år ! :cool:

BodyFitness kanske är något för framtiden annars?
Jag menar, du är 25 år. Du har hela livet framför dig! 5 år till ! :D

Ha de!

5 år till, inte mer ???! Body Fitness har jag knappt hört talas om men man ska aldrig säga aldrig, får återkomma ang. det =)

/A

PontusWidehall
2006-08-23, 21:54
jag bara skojar, säger inte att livet slutar vid 30, ;P
Absolut inte, men luska lite i bodyfitness. Som tennisspelare och sån uthållighet borde du ha en grym kroppsbyggnad med låg fettmassa ;D

Kolla lite i det ;D :thumbup:

antonio
2006-08-23, 22:00
jag bara skojar, säger inte att livet slutar vid 30, ;P
Absolut inte, men luska lite i bodyfitness. Som tennisspelare och sån uthållighet borde du ha en grym kroppsbyggnad med låg fettmassa ;D

Kolla lite i det ;D :thumbup:

Inte? vad tur då! :)
Ska kolla upp det däringa BodyFitness men någon "grym" kroppsbyggnad har jag dock inte, men det är ju målet så...
Ska försöka följa din journal förresten, ser ju intressant ut.

/A

PontusWidehall
2006-08-23, 22:34
Min journal är 3 dagar gammal, om 3 månader kommer det vara enorma resultat. Så bara är det !
Om det så ska kosta mig min ryggrad, knäskål och nacke ska jag se bättre ut!

antonio
2006-08-24, 21:21
Torsdag 24/8


Träning

Styrketräning

Dorsiflexor-maskin (rows) reps/vikt
set1 8/35
set2 8/61 (breda greppet)
set3 6/75

Bent-over Row reps/ vikt per hantel
set1 8/21
set2 6/21

lat pulldowns reps/vikt
set1 8/35 uppvärmning..trodde jag
set2 3/55 ...armarna var som mos
...måste lägga upp detta bättre så latsen får sig lite stryk framöver

sittande handlescurls m skivstång reps/totalvikt
8/23,5
10/28,5
8/28,5

sittande handelscurls m hantel reps/vikt per hantel
8/13,5
5/13,5
5/11

magmaskin reps/vikt
25/60
25/50
25/45

Var där i ca. 30 minuter även denna gång.


Kost

Frukost
1 prt fiberhavregrynsgröt, 3dl minimjölk, 2 ägg

Strax före träning
3 skopor Whey

Efter träning
1 gainomax

Lunch
100g kycklingfile, 100g fullkornspasta, 50g isbergssallad

Mellanmål
1 havre extrem + 50g lätt skinkost, 2 skivor rökt skinka, 2 dl minimjölk

Middag/Kvällsmål
100g mager köttfärs (5%), 100g fullkornspasta, 3 dl minimjölk, 50g isbergssallad, 3 skopor Whey


Kosttillskott

1 kapsel Venom Hyperdrive 3.0 tillsammans med frukost

4 kapslar CEE ca 20 min före styrkepasset, 4 kapslar direkt efter.

4st Mivi Total multivitamin/mineral/amino (2st morgon, 2st kväll)

2st Omega-3 tabletter direkt på morgonen


Sammanfattning
Energinivån som vanligt idag. Hungern var låg även om den inte var riktigt lika död som föregående dagar. Styrkepasset gick okej. Finns inte så mkt mer att säga förutom att morgondagen blir fylld utav träning :thumbup:


/A

antonio
2006-08-24, 21:34
Sittande HAND-LEDS-CURLS gjorde jag och inget annat.

/A

antonio
2006-08-25, 23:17
Fredag 25/8

Först ska ni få ytterligare fakta...

Bröstmått: 92cm
Magmått: 82cm

Vilopuls: strax under 70
Maxpuls: strax över 200


Träning

Löpning: 57min, 28 sek

Längd: 9,2 km
Snittpuls: 169
Maxpuls: 180

Var nog ensam på spåret ikväll, inte många som drar ut och joggar kl 22.15 en fredagkväll, iaf inte där jag bor.
Sprang i medvetet lustempo för att hålla pulsen på överkanten av fettförbrännande nivå. Använde en formel jag hittade på den här sidan som lät bra och fick fram att jag borde ligga på max 170 slag/minut och det lyckades jag ju med men hade jag sprungit långsammare hade jag nog somnat där ute i skogen.


Kost

Frukost
1 banan, 2dl minimjölk

Lunch
Pastasallad m kycklingfile (ca 80g kyckling, grönsaker, mager youghurt, fullkornspasta, majs)
1 burk fanta free

Mellanmål
50g rökt lax
3 skopor Whey

Middag
100g fullkornspasta, 80g kyckling, 50g sallad, 80g morötter

Före träning
3 skopor Whey

Efter träning
3 skopor Whey, 1 banan


Kosttillskott

1 kapsel Venom Hyperdrive 3.0 tillsammans med frukost

4st Mivi Total multivitamin/mineral/amino (2st morgon, 2st kväll)

2st Omega-3 tabletter direkt på morgonen

2st kapslar med vitlöksolja


Sammanfattning

Har varit irriterad dagen igenom, först nu efter löppasset som man är på bra humör. Tror det kan bero på att jag endast sov 5 timmar inatt och knappt hann få i mig någon frukost. Att blodsockret varit lågt har knappast hjälpt. Styrketräningen jag hade tänkt köra idag tas imorgon istället.
Så till kosttillskottet jag testar. Kände ingen extra energi alls idag och hungern har så smått kommit tillbaka. Känner dock inget nöje i att äta om man så säger. Jag är fortfarande inte sugen på något och maten smakar inge vidare. Jag "skyller" detta på Venom då detta aldrig händer mig annars. Den speedade, stirriga men fokuserade känslan jag hade första dagen förlorade sin effekt dag2. Energin var hög dag 1 och 2 och hungern obefintlig dag 1,2 samt 3. Verkar som att min kropp snart har vant sig vid denna dos så på måndag ökar jag till 2 tabletter. Detta är dock max så skulle jag efter ytterligare 1 vecka inte känna något särskilt så gör jag ett uppehåll på 1 vecka för att se om hungern ökar/energin minskar. Man måste komma ihåg att jag ligger på ett ganska lågt kaloriintag och att detta rimligtvis bör ha en inverkan på resultatet.

Med morgondagens uppdatering följer ett gäng bilder för nu har jag äntligen fixat kamera!


/A

antonio
2006-08-27, 00:15
Lördag 26/8


Träning

Styrke på gymmet

Som vanligt var jag ute i god tid, klev in på gymmet med 25 min kvar till stängning, detta
var vad jag hann/orkade med...


plan hantelpress reps/vikt per hantel

10/11...uppvärmning
4/21
4/18,5
4/16

Överkroppen tog slut här, har aldrig testat 21kgs-hantlarna i denna övning och vanlig bänkpress kör jag aldrig. Finns ju en journal som går under namnet "minst på forumet?", min borde kanske heta "klenast på forumet" :em: men props till mig själv för att jag kämpade upp vikterna trots allt.

flyes m hantlar reps/vikt per hantel
8/11
8/8,5 (fötterna uppe på bänken)
6/8,5 (fötterna uppe på bänken)

leg curl (baksida lår)reps/totalvikt
8/45
6/45
...liggande övning för baksida lår är något jag aldrig kör och det kändes.

seated leg curl (baksida lår) reps/totalvikt
8/45
8/60
10/82

rövmaskin kickbacks reps/totalvikt
8/45
8/45
...finns ingen maskin som får mig att svettas som denna =)

tricep kickbacks reps/vikt per hantel
8/10
8/10
armarna var aningen möra men det gick

cable pushdowns (triceps) reps/totalvikt
8/40
4,5/40...sista övningen, noll energi kvar

..staplade ut från gymmet smått illamående och med armar som kändes som om dom var gjorda av spaghetti.


Kost

Frukost
1 prt havregrynsgröt, 1 banan, 3dl minimjölk, 1 havreextrem, 30g lätt skinkost, 2 skivor rökt skinka

Efter träning
1 st gainomax

Mellanmål
3 skopor whey i 2dl minimjölk, 1 banan

Lunch
100g kyckling, 100g fullkornspasta

Middag/Kvällsmål
1st havreextrem m 50g lätt skinkost, 2 skivor rökt skinka, 3dl minimjölk, 3 skopor Whey, 1 banan, 50g morötter, 50g rökt lax

...ingen riktig middag men jag har varit upptagen hela kvällen så det fick bli detta eller inget alls. :)


Kosttillskott

1 kapsel Venom Hyperdrive 3.0 tillsammans med frukost

4 kapslar CEE ca 20 min före styrkepasset, 4 kapslar direkt efter.

4st Mivi Total multivitamin/mineral/amino (2st morgon, 2st kväll)

2st Omega-3 tabletter direkt på morgonen

2st kapslar med vitlöksolja


Sammanfattning

Ovanligt för mig att ta mig till gymmet en lördag. Ingen annan där med 30 minuter kvar till stängning så jag rusade mellan maskinerna i ett ursinning tempo. Kosten kunde dock varit bättre idag.
Mitt Venom fortsätter att dämpa hunger/aptit och det är möjligt att energin är lite högre än vanligt men det är svårt att säga.

Så lovade jag ju bilder också, nu har jag inte hunnit skaffa mig någon flickvän som kan ta bilderna på mig så dom blev som dom blev.


/A

antonio
2006-08-27, 23:36
Söndag 27/8


Träning

cykel ca 45 min

relativt högt tempo

löpning ca 15 min

snittpuls 180
Ett ok pass men efter en kvart började vaderna säga ifrån så jag stoppade där.


Kost

Frukost
1 prt havregrynsgröt, 2 bananer, 3dl minimjölk, 1 havre extrem, 40g lätt skinkost, 2 skivor rökt skinka

Lunch
150g potatis, 100g torsk, 20g creme bonjour (12%), 3dl minimjölk, 40g råkostsallad

Middag
80g fullkornspasta, 60g mager köttfärs, 40g råkostsallad, 3dl minimjölk

Mellanmål
1 banan, 3 skopor Whey, 3dl minimjölk


Kosttillskott

1 kapsel Venom Hyperdrive 3.0 tillsammans med frukost

4st Mivi Total multivitamin/mineral/amino (2st morgon, 2st kväll)

2st Omega-3 tabletter direkt på morgonen

2st kapslar med vitlöksolja


Sammanfattning

Spenderade större delen av dagen med att städa så det fanns inte särskilt mkt tid över för träning. Vaderna började spöka efter endast 15min löpning men detta är inget nytt. Några dagar efter ett längre joggingpass så händer detta ibland. Stretchar annars ordentligt så jag kan inte riktigt säga vad det beror på.
Nedsatt aptit från Venom, energin var ev. högre än vanligt mitt på dagen. Annars inget nytt. Blir en vilodag imorgon.


/A

antonio
2006-08-28, 21:31
Måndag 28/8


Vilodag


Kost

Frukost
1 prt havregrynsgröt, 1 banan, 3dl minimjölk, 1 havreextrem, 40g lätt skinkost, 2 skivor skinka

Lunch
Kyckling/Pasta-sallad m tomater, gurka, majs, ananas, lättyoghurt (totalt ca 250-300g)

Mellanmål
3dl minimjölk, 1 havreextrem, 40g lätt skinkost, 2 skivor skinka

Middag
150g potatis, 100g torsk, 40g råkostsallad, 20g creme bonjour (12%)

Kvällsmat
3 dl Whey


Kosttillskott

1 kapsel Venom Hyperdrive 3.0 tillsammans med frukost

4st Mivi Total multivitamin/mineral/amino (2st morgon, 2st kväll)

2st Omega-3 tabletter direkt på morgonen

2st kapslar med vitlöksolja


Sammanfattning

Inget att säga om denna dag egentligen. Ligger fortfarande på 1 kapsel Venom och idag var den inte lika effektiv med att dämpa hungern. Verkar till viss del bero på om jag tar tabletten före eller efter frukost ??
Väntar nog någon vecka till innan jag bumpar upp till 2st/dag.
Imorgon väntar styrketräning.


/A

antonio
2006-08-29, 21:56
Tisdag 29/8


Träning

styrketräning (gymmet) 30min

hantelpressar m ryggstöd (axlar) reps/vikt per hantel

10/6 (uppvärmning)
8/8 (uppvärmning)
6/10 (uppvärmning)
7/13,5 (arnoldpressar)
4/13,5 (arnoldpressar)...fyf-n va svagt
5/13,5..vanliga pressar igen, svagt, svagt, svagt!

sidolyft m hantel reps/vikt per hantel

8/11
6/11

liggande benpress (släde)

"startposition: bottenläget= 1"

12/68 (uppvärmning)
8/95 (mer uppvärmning)
0/123 ...öhh..tar mig inte upp!
0/116...vad händer ??! :confused:

"startposition: 3" ..när jag fattat att jag startade i djupare postition än vad jag någonsin tidigare gjort.

6/116 .....skiter i detta :cryout:

sittande bencurl (framsida lår)

8/75
6/82


Detta var allt jag hann med, en riktigt skitpass! brukar inte vara missnöjd men detta var illa illa.


Kost

Frukost
1 prt havregrynsgröt, 1 banan, 3dl minimjölk, 1 havreextrem, 40g lätt skinkost, 2 skivor skinka

Efter träning
1 gainomax

Lunch
120g fullkornspasta, 100g kycklingfile, 85g isbergssallad

Mellanmål
50g torrostade jordnötter, 3dl minimjölk, 3 skopor Whey

Middag
1 potatis, 100g torsk, 50g råkostsallad


Kosttillskott

1 kapsel Venom Hyperdrive 3.0 tillsammans med frukost

4 kapslar CEE ca 20 min före styrkepasset, 4 kapslar direkt efter.

4st Mivi Total multivitamin/mineral/amino (2st morgon, 2st kväll)

2st Omega-3 tabletter direkt på morgonen

2st kapslar med vitlöksolja


Sammanfattning
Hungern börjar smyga sig på ca 8,9 timmar efter att jag tagit min Venom. Funderar på om man skulle ta en på morgonen och den andra strax före 15,16-tiden på eftermiddagen. Testar ev. detta imorgon då det är dags för löpning!


/A

antonio
2006-08-30, 21:45
Onsdag 30/8


Träning

Ingen


Kost

Frukost
1 prt havregrynsgröt, 1 banan, 3dl minimjölk, 1 havreextrem, 40g lätt skinkost, 2 skivor skinka

Lunch
120g fullkornspasta, 100g kycklingfile, 50g råkostsallad

Mellanmål
25g torrostade jordnötter, 1 banan

Middag
3 ägg, 1 havre extrem, 40g lätt skinkost, 2 skivor skinka, 3 skopor Whey


Kosttillskott

2 kapslar Venom Hyperdrive 3.0 (1st kl 10.15, 1st kl 16.20)

4st Mivi Total multivitamin/mineral/amino (2st morgon, 2st kväll)

2st Omega-3 tabletter direkt på morgonen

2st kapslar med vitlöksolja


Sammanfattning

Körde alltså 2 st kapslar Venom idag och detta var en mindre bra idé skulle det visa sig. Blev riktigt uppspeedad någon halvtimme efter och resten av dagen på jobbet blev bara jobbigare. Måste säga att jag kände mig på gränsen till uppjagad, och jag upplevde det inte som något direkt positivt. Vilopulsen är fortfarande lite över det normala så jag får se hur det går att sova. Blev ingen träning idag pga lång och tung arbetsdag. Kosten blev också en miss. Imorgon siktar jag på att åtminstone köra ett löppass.


/A

antonio
2006-08-31, 22:02
Torsdag 31/8


Träning

Löpning : 1h, 4min

Distans: 9,2 km
Snittpuls: ca 167

Börjar fatta att min billiga pulsklocka/pulsband tar ut snittpuls på de 3 senaste sekunderna åt gången...varje gång jag kollar aktuell puls så är snittpulsen ständigt däromkring :) Ett bra pass hur som helst, sänkte tempot i uppförsbackarna och låg ständigt mellan 158-169.

Cykel : ca 40 min i lågt tempo


Kost

Frukost
1 prt havregrynsgröt, 1 banan, 3dl minimjölk

Lunch
1 prt kyckling/pasta-sallad m majs, gurka, tomater samt ananas, ca 100g mörkt bröd, 2 tsk bregott, 1 pepsi max

Mellanmål 1
1 mörkt bröd m ost, skinka, sallad, tomat, 1 kopp cappuccino

Mellanmål 2
25g torrostade jordnötter, 5 dl minimjölk, 3 skopor Whey

Middag
100g kycklingfile, 100g isbergssallad


Kosttillskott

4st Mivi Total multivitamin/mineral/amino (2st morgon, 2st kväll)

2st Omega-3 tabletter direkt på morgonen

2st kapslar med vitlöksolja


Sammanfattning

Tog ingen Venom idag och detta pga att OD:ade :Virro igår + det faktum att jag endast fick 4 timmars sömn inatt då jag skulle upp kl 07.00 helt plötsligt efter att ha stigit upp runt 10 varje dag sen i lördags. Märkte jag då någon skillnad undrar ni alla ? Svaret på den frågan är; -Ja, det gjorde jag. Hungern/aptiten var tillbaka. Detta var den tydligaste skillnaden. Sen var jag ganska trött mot slutet utav dagen, kanske något tröttare än föregående dagar och klart mkt tröttare än igår men jag föredrar nog det mot att vara speedad som om jag gick på crack. Träningen gick som sagt bra idag och imorgon är det dags för lite mer styrkelyft!


/A

antonio
2006-09-01, 21:14
Fredag 1/9


Träning

-


Kost

Frukost
1 prt havregrynsgröt, 1 banan, 3dl minimjölk

Lunch
100g kycklingfilé, 100g fullkornspasta, 120g råkostsallad

Mellanmål
3dl minimjölk, 3 skopor Whey, 1 havreextrem, 40g lätt skinkost, 2 skivor skinka

Mellanmål2
1 gainomax, 40g torrostade jordnötter

Middag
3 skopor Whey, 3 dl minimjölk, 1 banan, 1 prt havregrynsgröt (Orkade inte göra någon riktig middag)

Fredagsgodis
250g vindruvor


Kosttillskott

1 kapsel Venom Hyperdrive 3.0 tillsammans med frukost

4st Mivi Total multivitamin/mineral/amino (2st morgon, 2st kväll)

2st Omega-3 tabletter direkt på morgonen

2st kapslar med vitlöksolja


Sammanfattning

Hade tänkt köra styrketräning efter jobbet men det fanns ingen energi till detta. Har sovit 4 resp. 5 timmar de två senaste nätterna och när jag kom hem somnade jag på en gång. Benen och armarna var helt slut och jag kände mig aningen spänd i nacken. Trodde att jag höll på att bli sjuk men nu känns det bättre så jag siktar på att träna imorgon istället. Lägger denna skitdag bakom mig. Nu tillbaka till US Open. *popcorn*

/A

antonio
2006-09-03, 20:31
Lördag/Söndag 2,3/9


Sammanfattning

Två riktiga skitdagar vad gäller träning och kost, nåja inte så farligt men inte långt ifrån. Ingen träning då mina armar och ben har kännts konstiga och stumma. Har haft ont i nacken och känner klart att jag har spännt mig, kan mkt väl vara detta som orsakat svagheten i musklerna. "När träningen uteblir så följer kosten med i träsket" heter det för mig och det slår aldrig fel. Idag blev det en hel del skitmat.
Som tur är börjar en ny vecka imorgon så det är bara att ta nya tag.


/A

antonio
2006-09-04, 23:23
Måndag 4/9


Träning

-


Kost

Frukost
1 prt havregrynsgröt, 1 polarextrem, 40g lätt skinkost, 3dl minimjölk

Lunch
1 polarextrem, 40g lätt skinkost, 3 skopor Whey, 2dl minimjölk

Mellanmål
1 "Mellis", 2 äpplen

Middag
100g köttfärs (5%), 120g fullkornspasta

Kvällsmat
1 banan


Kosttillskott

1 kapsel Venom Hyperdrive 3.0 tillsammans med frukost

4st Mivi Total multivitamin/mineral/amino (2st morgon, 2st kväll)

2st Omega-3 tabletter direkt på morgonen

2st kapslar med vitlöksolja


Sammanfattning

Blev ingen Venom och inte heller någon träning idag. Sov alldeles för länge. Imorgon ska jag verkligen försöka ta mig upp lite tidigare så jag hinner med ett 40minuters-pass innan jobbet. Det mår man alltid bättre av.


/A

antonio
2006-09-07, 17:53
Torsdag 7/9



Dåligt med uppdateringar på sistone...massor med jobb och ett virus som jag inte lyckas bli av med är orsakerna.
Spelade 1h tennis igår och det gick okej men kroppen var mer trött än vanligt. Så snart detta släpper är jag igång på allvar igen, tills dess blir det träning någon gång då och då. Siktar på löpning imorgon.


/A

antonio
2006-09-08, 22:47
Fredag 8/9


Träning

Löpning + cykel = totalt 50 min

Gav mig iväg 22.45 i duggregn och kraftig vind. Efter 1 kilometers löpning släcks elljusspåret så jag körde klart rundan på 2,3 km och cyklade hem igen. Hade kunnat fortsätta 2,3 till men jag vara nära att vricka foten på det ojämna underlaget så det kändes inte värt att fortsätta. Var knappt att jag såg var spåret gick.
Cykel: 35min (snittpuls ca 150)
Löpning: 15min (snittpuls ca 165)


Kost & Kosttillskott

Ungefär vad jag brukar köra varje dag. Har inte tagit Venom på ett tag nu men återupptar nog detta till veckan igen.


När nu hösten snart slår till så går jag över till motionscykel men hur är det egentligen, ger 60min på cykeln precis samma resultat som 60min av löpning förutsatt att man jobbar med samma puls (fettförbränningsmässigt sett) ??



/A

PontusWidehall
2006-09-08, 23:25
Shit, verkar ju gå bra för dig med!
Fortfarande en mycket snygg journal ! :)
Keep it up :thumbup:

antonio
2006-09-09, 21:02
Lördag 9/9


Träning

Löpning 5x2,3km = 11,5 km

9,2 km med puls 162-168
2,3 km med puls 185-195

Körde alltså fem varv runt kortaste slingan med ett avslutande varv i lite högre tempo.
Blev dock ett litet stopp på andra rundan för där framför mig på spåret går en söt kissekatt som började prata med mig så jag var såklart tvungen att stanna och klia honom/henne. Katten följde sedan med mig en 10,15 m efter slingan innan den tröttnade. :) Tror den hör till stallet som ligger i närheten av spåret.
Efter ca 1 timmes löpning gick jag in på sista varvet och drog då upp tempot. Kändes bra att få ta ut steget ordentligt men det gick långsammare än vad jag trodde och trots att jag ökade tempot hela vägen in mot mål så blev sista varvtiden strax under 11 minuter.
Ett pass jag trots allt är mkt nöjd med. Kände till en början av vaderna samt vänster fotled men efter ca 3 km så släppte detta helt!


Kost & Kosttillskott

Inget nytt på den fronten.


Sammanfattning

Kändes som sagt bra idag. Kosten var inte på topp men inga direkta onyttigheter. Cyklade ju även till och från motionsslingan så sammanlagt ca 1 timme och 35 minuters träning idag. :thumbup:
Jag har de senaste dagarna varit lite öm i axlarna samt vänster armbåge men detta verkar ha släppt nu så till veckan blir det styrketräning igen. Blir nog en vilodag imorgon, har mkt annat att göra.


/A

PontusWidehall
2006-09-09, 21:48
Snyggt pass, helvete vilken kondition må jag säga!

antonio
2006-09-09, 22:47
Tackar tackar =)
Min uthållighet är jag ganska nöjd med, saknar dock explosivitet.
Ju längre streckan är desto bättre går det. Funderar på att köra 2 mil till veckan för att se hur kroppen reagerar.

/A

antonio
2006-09-10, 01:21
Edit. StrÄckan.


/A

antonio
2006-09-10, 22:28
Söndag 10/9


Träning

Löpning 3x2,3km + 3,5km = 10,4km

Hann med en runda idag också. Passade på nu då det blir mkt jobb till veckan. Sprang alltså 6,9km i ett lite lugnare tempo och avslutade med 3,5km-slingan i lite högre fart. Kändes bra om än inte lika bra som igår.

48min med snittpuls 164
18min med snittpuls 187


Kost & Kosttillskott

Inget nytt


Sammanfattning

Då var den veckan avklarad och jag lyckades som sagt få in ett par pass innan det var färdigt. Nu till veckan blir det mer styrketräning och mindre kondition/fettförbränning.
Nej, tillbaka till US-Open finalen. Vilket spel dom bjuder på!


/A

antonio
2006-09-11, 20:46
Måndag 11/9


Träning

-


Kost & Kosttillskott

Blev lite torrostade jordnötter + den vanliga maten.


Sammanfattning

Endast 4,5 h sömn inatt och ingen träning. Imorgon tänkte jag starta dagen med en joggingtur.


/A

antonio
2006-09-12, 20:56
Tisdag 12/9


Träning

Löpning 5,3km + 2x2,3km = 9,9km (tid: 1h 6min)

Körde ett morgonpass innan frukost och detta kändes bra. 5,3-slingan skiljer sig lite från 2,3:an, den är längre! Nej skämtåsido, den bjuder på klart fler backar (och branta sådana). Jag hade svårt att hålla pulsen under 170 på vissa ställen så jag fick promenera istället. Snittpulsen låg runt 164-167. Hade dock även högre puls under de plana partierna vilket kan bero på ett par saker. 1. Jag tränade innan frukost med endast Whey blandat i vatten innanför västen. 2. Jag tog en Venom Hyperdrive tillsammans med proteindrinken. 3. Temperaturen var något högre än på kvällen då jag oftast springer. Nåväl, passet gick bra.

Styrketräning (ca 25min)

Sittade axelpress m ryggstöd reps / vikt per hantel

8/13,5
8/13,5
6/13,5...svagt

Sittande sidolyft reps / vikt per hantel

8/10
8/10

Stående sidolyft reps / vikt per hantel

8/8

Sittande vadpress reps / vikt per hantel

8/60
8/60
12/50

45graders vadpress reps / vikt per hantel

8/61
8/68
8/61

Crunch-maskin reps / vikt per hantel

25/50
17/45
16/40....kändes inte riktigt bra, det ändrar vi på nästa gång!

Ett bra pass trots dåligt med tid. Vaderna kändes som om dom tränades igår. Måste ha med löpningen att göra. Springer jag fel eller ska man känna av dom så pass ???


Kost & Kosttillskott

Före joggingrundan
3 skopor Whey (ca 21g protein), 1 venom hyperdrive, 1 kapsel vitlöksolja

Frukost
1 prt havregrynsgröt, 1 banan, 1 ägg, 1 äggvita, 3dl minimjölk, 1 polar extrem, 40g lätt skinkost, 2 skivor skinka (3%)

Före styrkepasset
3 skopor Whey (ca 21g protein), 4 tabletter CEE

Efter styrkepasset
1 gainomax

Lunch
1 polar extrem, 40g lätt skinkost, 2 skivor skinka, 1 äpple

Middag
150g potatis, 120g kycklingfilé

Kvällsmat
2 ägg, 3 skopor Whey

Blev lite konstig fördelning på maten med väldigt lite lunch osv pga att hela schemat blev framflyttat. "Lunchen" åt jag under min 15-minuters rast på jobbet kl 19 på kvällen. Middag åt jag nyss.


Sammanfattning

Tog mig en Venom idag och kändes nästan genast effekten. Har haft väldigt bra med energi under dagen och varit på gott humör.
Under mitt jogginpass började den att kicka in och för mig känns det som om någon lyfter en i huvudet. Det rusar liksom i huvudet och vill uppåt :Virro Nått sånt i alla fall. Hungern har också varit dämpad idag.
Siktar på tennis och styrketräning imorgon.


/A

antonio
2006-09-12, 20:58
Och så har jag beställt en digital-kamera med minneskort, väska och laddningsbara batterier. :thumbup:

http://www.sony.se/view/ShowProduct.action?product=DSC-S600&site=odw_sv_SE&pageType=Overview&category=DPH+Digital+Still+Cameras


/A

antonio
2006-09-12, 22:21
Hm...nu kör jag inte med hantlar i vadpress- och magmaskinerna utan missbrukade endast copy/paste-funktionen men det kanske ni fattade ? =)


/A

antonio
2006-09-13, 21:46
Onsdag 13/9


Träning

Tennis: 1h, motionstempo

Cykel : 40min, till och från jobbet + tennishallen

Styrketräning: 25min

latsdrag reps/vikt
8/40
8/40
6/40
Riktigt svagt och jag vet inte vad felet är. Tog kanske i för mkt med armarna ? Jag försökte verkligen hålla bak armbågarna och "tänka" lats när jag körde menmen. Maskinen är iof inte särskilt bra, benen går inte att låsa under "bommen" då det inte går att sänka den mer än att mina ben kan hoppa upp och ner därunder. Jag får kanske skaffa gröfvre lår ?

stående hantelrodd reps/vikt per hantel
4/21
8/18,5
6/18,5
Fanns inte idag..armarna var helt slut efter lats h-vetet

liggande benpress (släde) reps/vikt
10/95
10/102
8/116
Kändes riktigt bra idag! Körde från startläge 2 (1 är djupast, 8 minst)
Magasinet är på 150kg och en dag ska jag nog ta hela :cool:
Blev dock lite :Virro efter sista setet, var tvungen att sitta ner ett tag så blodet fick en chans att nå tillbaka till huvudet.

crunch-maskin reps/vikt
25/55
17/50

Sen var tiden slutt


Kost & Kosttillskott

Frukost
1 prt havregrynsgröt, 1 banan, 1 polar extrem, 40g lätt skinkost, 2 skivor skinka, 2dl mellanmjölk, 1 venom hyperdrive, 1 kapsel vitlöksolja

Före träning
3 skopor Whey, 4 tabletter CEE

Efter träning
1 gainomax, 4 tabletter CEE

"Lunch"
2 rågbröd (totalt ca 200g), 50g lätt skinkost, 10g smör, 3 skivor skinka, gurka, tomat, sallad, ost

Middag
170g potatis, 120g kycklingfilé, 2 dl mellanmjölk, 30g jordgubbssylt

Kvällsmat
3 skopor Whey, 2 dl mellanmjölk


Sammanfattning

Inte så mkt mer att säga om dagen. Okej träningspass, roligt med tennis och kosten sköttes trots allt hyfsat. Effekterna av Venom tycker jag mig känna av. Bra med energi och mindre hunger än vanligt. Håller väl i sig i en 7-9 timmar för mig.


/A

antonio
2006-09-14, 19:18
Torsdag 14/9


Träning

Styrke: 45min

Stående hantelcurls reps/vikt per hantel

5/16
6/16 ..ojdå, orkade visst en till
4/16
Kändes riktigt bra det där..fick en helt annan respons gentemot senast.


Stående bicepscurls m skivstång reps/vikt

8/23
8/23
8/23
Här var biceps lite trötta men jag hade kunnat slänga på några kilon till på 1:a och 2:a setet, var dock första
gången jag körde bicepscurls med skivstång.


Triceps kickbacks reps/vikt per hantel

10/9
8/10
8/9
Riktigt bra kontakt i denna övning.


Triceps pulldowns reps/vikt

8/40
8/45
8/40
Avslutande övning och här var armarna aningen trötta..fick kämpa ner de två sista repsen. Inte alls lika bra
kontakt här som i "kickbacksen".


Sittande lårcurls - FL-103 Hamtractor (magasin: 129kg) reps/vikt

8/75 ...kändes som uppvärmning
8/89 ..tror detta är det tyngsta jag testat hittills
8/82 ..aningen trött i benen
Kändes riktigt bra det där. Bra kontakt, bra styrka.


PL-168 Glute Machine (magasin: 68kg) reps/vikt

10/36
8/41
10/46
Försökte utföra övningen så strikt som möjligt.


Crunch-maskin reps/vikt

16/55
25/45
25/40
Kändes bra i magmusklerna men jag började må lite illa av allt vatten jag häller i mig.


Sammantaget är detta det pass jag är mest nöjd med under denna träningsperiod! Styrkan var klart över det normala. Så även
uthålligheten och detta var jag inte beredd på. Hade jag varit det hade jag säkert kunna klämma in fler kilon
och reps i stor del av övningarna. Enda jag gjorde annorlunda denna dag var att ta 4 CEE ca 40 min innan träning
(står rek. 15-30 min på burken) samt 2 st extra CEE ca 15 min före då jag blev en aning försenad och därför
beslutade mig för att slänga in ett par extra tabletter utifall att effekten från de första skulle avta innan
jag var färdig med passet. Vet inte om det var detta som "orsakade" min styrkeökning men det kom i alla fall
oväntat.


Kost & Kosttillskott

Frukost1
1 Venom Hyperdrive, 1 kapsel vitlöksolja

Frukost2
1 prt havregrynsgröt, 1 polar extrem, 40g lätt skinkost, 2 skivor skinka, 2dl mellanmjölk

Före träning
4 + 2 tabletter CEE, 3 skopor Whey

Efter träning
1 gainomax

Lunch1
60g kycklingfilé, 60g fullkornspasta

Lunch2
60g kycklingfilé, 60g fullkornspasta

Middag
150g potatis, 100g kycklingfilé, 3dl mellanmjölk

Kvällsmat (har jag inte ätit ännu men det blir...)
2 ägg, 75g tonfisk i vatten, 1 kapsel vitlöksolja, 1 mugg grönt te


Sammanfattning

Tog min Venom på fastande mage och effekten kickade in efter ca. 30 min. Var riktigt laddad i ungefär 4 timmar. Satt framför en datorskärm i 8 timmar idag och detta i kombination med Venom är faktist ingen bra idé. Blev stel i nacken och trött i käkarna runt 12-tiden på dagen. Vissa muskler i armar ben och händer kan även kännas lite stela några timmar efter att jag tagit Venom. Vet inte om det är det monotona arbetet framför datorn som jag sysslar med vissa dagar, lite sömn eller nedgången efter Venom som tar ner min "spirit" men när jag lämnade jobbet var jag trött och ointresserad av det mesta. Nåväl, imorgon blir det styrketräning igen: bröst, underarmar, mage och framsida lår står på programmet.


/A

p_kungen
2006-09-15, 17:04
Jäklars va seriös du verkar. Ser riktigt bra ut!
Vad är Venom för något?

antonio
2006-09-15, 17:43
Hej och tack! kul att du tittar in!

Venom Hyperdrive 3.0 är ett kosttillskott som tillverkas av ALRI. Produkten finns inte i Sverige så jag beställde den från England.
Jag vågar inte länka till någonting längre men googla den så hittar du en massa info.


/A

antonio
2006-09-15, 21:24
Fredag 15/9


Träning

Styrke: 25 min

Ojojoj, var ska jag börja ? Jag brukar sällan om inte aldrig ångra att jag åkt till gymmet och tränat men detta var en av dessa gånger.
Har ett par teorier om varför detta skedde. Jag tog ingen Venom imorse och kände verkligen skillnaden. Var inte alls lika peppad när jag cyklade iväg på morgonen. Dålig fokus. Ville bara hem och sova igen och det borde jag gjort. Tänker inte ens skriva om passet för det var ett enda stort misslyckande. FULLT med folk denna fredag-morgon vilket jag störde mig på en hel del. Armarna var som mos efter gårdagens fina pass och jag borde ha låtit dom vila idag.
Började med hantelpress men det var lönlöst, orkade ingenting.
Jag borde fattat detta då jag efter gårdagens arm-pass fick träningsvärk redan efter ett par timmar. Normalt sett känner jag av värken två dygn efter att jag tränat muskeln.


Kost & Kosttillskott

Frukost
1 prt havregrynsgröt, 1 polar extrem, 40g lätt skinkost, 2 skivor skinka, 3dl minimjölk

Före träning
4+2 CEE

Efter träning
1 gainomax

Lunch
150g potatis, 120g alaska pollock, 80g råkostsallad

Mellanmål
3 dl minimjölk, 3 skopor Whey

Middag
1 st billys lasagne, 50g torrostade jordnötter, 3 dl minimjölk
F-n så trött efter en lång arbetsvecka, orkade inte laga mat.

Kvällsmat
1 "Mellis", 3 skopor Whey


Sammanfattning

Sov knappt 5 timmar inatt och utan Venom gick det bara inte. Jobbade som en slav idag dock så det måste jag vara nöjd med. Imorgon ska jag posta bilder på några av de maskiner som finns på gymmet och så kommer jag ta min revanch träningsmässigt sett, sanna mina ord!


/A

antonio
2006-09-16, 21:02
Lördag 16/9


Träning

Löpning/promenad: 1h 20 min

Startade morgonen med 300mg koffein och drog en timme senare iväg och sprang/gick 2 varv runt 5,3km´s-slingan. Kändes bra.
Snittpuls ca: 162


Kost & Kosttillskott

Inget annorlunda förutom koffeintabletterna, ingen Venom idag heller då det på burken står att man inte ska blanda detta med koffein överhuvudtaget.


Sammanfattning

Förutom morgonpasset och det faktum att jag städade hela min lägenhet så var detta en klassisk skitdag. Var en massa grejer som inte blev av så lite besviken är man. Blev bl.a. inget styrkepass då jag missat att gymmet stängde 15.00 idag (vilket vettigt gym har sådana öppetider ??) Lovade ju några bilder på maskinerna som detta suveräna gym äger så dom finns bifogade här längst ner. Dom är dock ej ghey-rosa till färgen.


/A

antonio
2006-09-17, 18:25
Söndag 17/9


Träning

Löpning/Promenad: 1h 20min

400mg koffein idag men jag kände ingen större skillnad måste jag säga. Sprang/gick samma sträcka som igår dvs 5,3km x 2 varv.

Snittpuls ca: 162


Kost & Kosttillskott

Inget nytt


Sammanfattning

En ganska slö dag för mig men på soffan låg jag i alla fall inte ;)



/A

antonio
2006-09-18, 20:12
Måndag 18/9


Träning

Styrke: 30 min

plan hantelpress, reps / vikt per hantel

5/21
6/18,5
5/18,5
(Senaste passet: 4/21, 4/18,5, 4/16)

hantelflies, reps / vikt per hantel

10/10
10/11
8/11

sittande underarmscurls skivstång, reps / vikt

8/28
8/21
6/21

sittande underarmscurls hantel, reps / vikt per hantel

6/11
5/11
4/11


Kost & Kosttillskott

1 st Venom, 4+2 CEE innan styrkepasset.


Sammanfattning

Det är nu 4 veckor sen jag startade denna journal och här är förändringarna i siffror.

Dag1
Vikt: 68,7 kg

Dag29
Vikt: 66,2 kg
----------------------

Efter 4 veckor: -2,5 kg


/A

antonio
2006-09-19, 22:19
Tisdag 19/9


Ingen träning idag men här är en bild på min nuvarande arsenal av kosttillskott...


/A

antonio
2006-09-20, 20:57
Onsdag 20/9


Träning

Styrketräning: 35 min

benpress (släde, startläge:3): reps/vikt

10/75
8/102
8/123
6/123

sittande lårcurl (framsida lår): reps/vikt

8/75
6/82

latsdrag: reps/vikt

8/45
6/50
6/50

hantelrodd: reps/vikt per hantel

8/21
6/21
8/18,5

sittande rodd: reps/vikt

8/40..testade bara


Kost & Kosttillskott

Inget nytt


Sammanfattning

Inget särskilt att rapportera om. Har lite svårt att få kontakt i ryggövningarna men det ska väl bli bättre annars får jag fråga någon expert om råd.


/A

antonio
2006-09-20, 21:30
kl.21.00 - "F-n!, måste fixa tvätten, disken åsså har jag glömt att träna löpning idag!"

antonio
2006-09-21, 22:13
Torsdag 21/9


Träning

Vilodag


Kost & Kosttillskott

Frukost
1 prt havregrynsgröt med kanel och 1 banan, 1 polar extrem m 40g lätt skinkost, 2 skivor skinka, 2dl minimjölk, 1 venom hyperdrive, 1 multivitamin

Lunch
150g kokt sen stekt potatis (efter att ha läst vad Grub skrev), 120g kycklingfilé

Mellanmål
3 skopor Whey, 1 polar extrem m 40g lätt skinkost, 2 skivor skinka

Middag
150g allaska pollock, 1 risifrutti orginal, 1 kapsel vitlöksolja

Dåligt med maten idag...magen mådde inge vidare.


Sammanfattning

Blev ingen träning idag. Var inte motiverad att dra ut och springa kl 21 på kvällen i regn och rusk. Kände sedan av en lätt värk i vänster biceps. Även spänningar i nacke/hals. Vet inte om det är Venom som spökar igen och vad det skulle bero på. Jag försöker dricka så mkt vatten som det bara går men det kan vara så att jag måste öka intaget iom venom. Spelade lite poker istället och nu har mina $10 sakta men säkert växt till $28 :cool: Körde no-limit $0,25/$0,25 och maxinköpet på denna nivå var $25. Inga oslagbara motståndare heller så jag kanske har underskattat mig själv. Nåväl, styrketräning imorgonbitti innan jobbet!


/A

antonio
2006-09-22, 19:24
Fredag 22/9

Träning

Styrke: 30 min
I den ordning jag körde övningarna...

sittande hantelpress m ryggstöd reps/vikt per hantel
8/13,5
8/13,5
6/13,5
sittande lårcurl (hamtractor) reps/vikt
8/75
8/89
6/95
sittande sidolyft m ryggstöd reps/vikt per hantel
8/10
8/8
sidolyft med hantel reps/vikt per hantel
8/9
Glute Machine reps/vikt
10/35
8/45
8/50
militärpress (första gången jag testar denna övning) reps/vikt
10/20
6/23
5/23
crunchmachine reps/vikt
25/55
25/45


Kost & Kosttillskott

1 prt havregrynsgröt, 1 banan, 1 polar extrem, 2 dl minimjölk, 40g lätt skinkost, 2 skivor skinka, 1 venom, 1 multivitamin, 1 vitlöksolja
160g torsk, 120g potatis
1 billys lasagne, 5dl minimjölk
100g lindt chokladkaka (70% kakao)
1 mellis, 3 skopor whey, 2 dl minimjölk

Blev en del skräp idag.


Sammanfattning

Nöjd med mitt styrkepass idag. Imorgon blir det mer styrketräning samt löpning!


/A

antonio
2006-09-24, 19:26
Söndag 24/9

Träning

Löpning/gång: 1h 15min

Kände mig lite halvsjuk igår så träningen uteblev helt & hållet. Lite bättre idag men ändå inte 100%. Försökte hålla pulsen mellan 150 - 160 men det var lättare sagt än gjort. Så fort jag började jogga så hamnade jag runt 165 och hur fort jag än promenerade så kom jag inte över 145. Var först efter en halvmil som jag började hitta en balans.

Kost & Kosttillskott

400mg koffein innan träningspasset.

Sammanfattning

Jag har som sagt åkt på en liten(?) förkylning igen så jag avvaktar med "hårdträningen" så får vi se hur det artar sig framåt veckan.

/A

antonio
2006-09-27, 15:20
Onsdag 27/9


Då var man förkyld igen men det börjar släppa så smått.
Har inte blivit någon träning de senaste dagarna och får jag inte träna, ja då äter jag skräpmat istället. Nu har det inte varit så farligt iof men så funkar tydligen jag.
Nåväl, proteinpulvret börjar ta slut så jag beställde 4kg Kolozzeum Pure Whey samt Fairing´s Fast Carbs. Har inte råd med Gainomax framöver. :(


/A

antonio
2006-09-29, 22:01
Fredag 29/9


Träning

Styrke: 40 min

stående hantelcurl reps / vikt per hantel
6/16
5/16
4/16

vadpress (lutande donkey calf raise) reps / vikt
8/61
8/61
8/61

tricep kickback reps / vikt per hantel
8/10
8/10
8/10

sittande vadpress reps / vikt
8/60
10/40
10/40

stående bicepscurl (skivstång) reps / vikt
8/28
8/28
8/28

tricep push-down i cabeln reps / vikt
8/45
7/50
8/45

crunch-maskin reps / vikt
18/55
25/45
18/40

Kändes bra det där...tvekade länge på om jag skulle orka träna men jag är glad att jag valde att göra det.


Kost & Kosttillskott

Pga rädslan att en CEE-kapsel skulle fastna i halsen ånyo så öppnade jag 4st och hällde ut pulvret i ett glas och svepte det med lite vatten.
Fifan säger jag bara. Smaken var obeskrivbar. *spy*

Middag :thumbup:
http://static.flickr.com/105/255857366_d414f6ae46_d.jpg

Kvällsmat :nono:
http://static.flickr.com/101/255857374_440485431b_d.jpg

/A

antonio
2006-09-30, 18:58
Lördag 30/9

Träning

Styrke: 1h 15min Övningarna i den ordning jag utförde dom

hantelpress, sittande m ryggstöd reps / vikt per hantel
7/16
7/16
4/16
5/13,5
lårcurl, sittande hamtractor reps / vikt
8/75
6/102 ...nu tog det emot lite för första gången =)
8/89
7/89
hantellyft åt sidan reps / vikt per hantel
8/10 (stående)
8/10 (stående)
8/8 (sittande m ryggstöd)
8/7 (sittande m ryggstöd)
buttmachine reps / vikt
10/41
8/45
8/50
8/50
underarmscurl (sittande, skivstång) reps / vikt
6/33...kände av höger handled
6/28
5/28 + 2 halva/hålla emot...statiska(?)
liggande lårcurl reps / vikt
4/41
4/45
4/41 ,,,usch! när jag kom till den här maskinen var jag hyfsat trött, men jag kanske är förlåten ?
militärpress reps / vikt
8/23,5
8/23,5
6/23,5
underarmscurl (sittande m hantel) reps / vikt per hantel
8/13,5
6/13,5
6/13,5
crunchmaskinen reps / vikt
25/50
25/50

Yes! Vilket pass! Jag är helnöjd :) Jag trodde jag skulle få max 20 min på mig att träna då jag var sent ute som vanligt men gymmet hade förlängt öppetiden med 1h! Det var inte många personer på gymmet och det är då jag tränar som bäst. Axelpressarna är jag mest nöjd med :cool:
Kändes bra ända fram till ca 50 min in i passet då det började :Virro efter varje övning jag tog ut mig i. Kan delvis ha berott på att jag glömde mina linser hemma i all hast. Sen är jag nog inte 100% frisk från förkylningen heller men inget som besvärar mig nämnvärt.

Kost & Kosttillskott

5 CEE-kapslar ca 20 min före träning. 3 skopor Whey ca 5 min före träning. 1 gainomax direkt efter träning. 3 skopor Whey 1 h efter träning. Middag 2 timmar efter träning.
*Om du tittar in här någon gång King Grub så ska du veta att jag försöker använda mig av den information jag får av dig genom forumet ;)


/A

antonio
2006-10-01, 14:29
Söndag 1/10

Blir ingen träning idag då jag ska låta kroppen vila och återhämta sig från förkylningen. Kollade vikten på gymmet igår och den stod kvar på 66.2 så jag har i alla fall inte tappat något under uppehållet.

Här kommer en töntig bild jag tog efter fredagens biceps/triceps-pass. Första gången jag ser detta tror jag. :em:

http://static.flickr.com/83/257294325_3ab2ad9309_d.jpg

/A

antonio
2006-10-02, 21:23
Måndag 2/10

Träning

Spinning: 32 min

Cyklade med en snittpuls på 155.

Kost & Kosttillskott

Körde med 2st Venom Hyperdrive imorse, kände ingen skillnad gentemot 1 kapsel.


/A

antonio
2006-10-04, 20:16
Onsdag 4/9


Idag hämtade jag ut mitt paket med kosttillskott...

http://static.flickr.com/89/260848204_fc30260da8_d.jpg

Smakade jordgubbsproteinet och det var riktigt gott blandat med minimjölk. Utblandat i vatten tyckte jag det påminde om Nytro Pro-40 (dvs. helt ok utan att vara gott).

Pulvret var något sötare än Danlab´s Whey med lite mer konstgjord smak. Känns dock som att man får mkt för pengarna i det här fallet.

/A

antonio
2006-10-05, 17:32
Torsdag 5/9


Träning

Styrke: 45 min

Stående hantelcurls reps / vikt per hantel
8/16
7/16
5/16

Lutande vadpress (donkey calf) reps / vikt
8/68
8/68
8/68

Triceps kickback reps / vikt per hantel
10/10
8/10
8/10

Sittande vadpress reps / vikt
8/60
8/60
6/60
8/50

Stående skivstångscurl reps / vikt
8/28
7/28
6/28

Maskin för nedersta delen av ryggen reps / vikt
16/40
10/35

Triceps pushdown (cabel) reps / vikt
8/50
6/50
7/45

Crunch-maskin reps / vikt
12/55
14/50
16/45

Kost & Kosttillskott

5 CEE-kapslar ca 30 min före passet. 1dl Whey i vatten 20 min före passet. 0,7l vatten med 1 tsk salt samt 2 msk maltodextrin under passet (som jag fortfarande mår illa av). 1 dl maltodextrin efter passet.

Sammanfattning
Dagsvikten var på låga 64,2 men jag har inte riktigt skött kosten de senaste dagarna och jag tror att kroppen har lite dåligt med vätska för tillfället så det rör sig knappast om någon fettförlust på 2 kg :) Max 0,3-0,6kg den senaste veckan skulle jag tro,

/A

antonio
2006-10-07, 18:15
Lördag 7/10

Styrketräning: 25 min

Hantelpress
6/21
4/21
4/18,5

Sittande lårcurl
8/89
8/89
6/95

Magmaskin
25/50
16/50
10/50

Flyes
10/11
3/11..gymmet stängde.

/A

Bronkitkorv
2006-10-08, 16:34
Om du löper, vilken puls brukar du ligga på ?

Jag har väldigt svårt att ligga under 170 i puls men upplever inte att det blir flåsigt föräns pulsen går upp mot 180. Det är lättare att cykla tycker jag, men så tråkigt...

antonio
2006-10-08, 19:12
Cykla ja, ack så trist.

När jag springer kan pulsen ligga på allt mellan 160-200 beroende på vilket tempo jag valt att köra i. För att ligga under 170 får jag inte hålla någon högre fart utan snäppet över motionspromenadtempo.
Du får nog definiera "flåsigt" =) men för att det ska börja krampa i magtrakten efter någon halvtimmes löpning så måste snittpulsen upp på en 185+ åtminstone.

/A

Bronkitkorv
2006-10-08, 20:55
Cykla ja, ack så trist.

När jag springer kan pulsen ligga på allt mellan 160-200 beroende på vilket tempo jag valt att köra i. För att ligga under 170 får jag inte hålla någon högre fart utan snäppet över motionspromenadtempo.
Du får nog definiera "flåsigt" =) men för att det ska börja krampa i magtrakten efter någon halvtimmes löpning så måste snittpulsen upp på en 185+ åtminstone.

/A
Då är det ungefär som för mej då ! Flåsigt är lika med krampigt som du beskriver..
Det känns ibland som att pulsen inte borde vara så hög, att det inte är bra för kroppen att ligga för länge i det tempot. Igår när jag lunkade så tror jag inte pulsen var över 165. Jag antar att vi alla fumkar olika hur som helst. Den svåra frågan är väl alltid hur mycket man ska pressa sej och hur ofta....

antonio
2006-10-08, 21:23
Då är det ungefär som för mej då ! Flåsigt är lika med krampigt som du beskriver..
Det känns ibland som att pulsen inte borde vara så hög, att det inte är bra för kroppen att ligga för länge i det tempot. Igår när jag lunkade så tror jag inte pulsen var över 165. Jag antar att vi alla fumkar olika hur som helst. Den svåra frågan är väl alltid hur mycket man ska pressa sej och hur ofta....

Ja det är en mkt bra fråga. Finns säkert de som vet lite mer om detta men som du säger är det väl väldigt olika från person till person.
Högsta puls jag har uppmätt är ca 204 och jag har legat på runt 190 i snitt under vissa pass (upp till 45 min).

/A

antonio
2006-10-11, 21:20
Onsdag 11/10

Styrketräning: 15 min

Oerhört stressigt, knappt värt besöket på gymmet.

Sittande sidolyft m ryggstöd reps/vikt per hantel
8/10
8/10
8/8

Rövmaskin reps/vikt
8/45
8/50
8/50

Sittande hantelpress m ryggstöd reps/vikt per hantel
6/16
6/16
4/16


/A

antonio
2006-10-14, 01:32
Fredag 13/10

Blev ingen träning idag trots att jag planerat det. Är en massa andra grejer som tar energi av mig för tillfället men imorgon ska jag försöka igen.

Blev en del skräpmat idag men det var planerat...Pizza, Chokladkaka, Friskt & Blandat, Pepsi Max, Kakor mm.

/A

Sunesha
2006-10-14, 01:50
Lyft och slit på, kul ligger runt samma vikt/längd som dig.

Det kommer gå superbra, med sedan dedikation som du har :)

antonio
2006-10-15, 04:09
Lyft och slit på, kul ligger runt samma vikt/längd som dig.

Det kommer gå superbra, med sedan dedikation som du har :)

Tack så mkt, kul att du tittar in..tror bestämt att jag kollat din journal vid ett tidigare tillfälle!


/A

antonio
2006-10-15, 04:18
Lördag 14/10

Styrketräning: 20 min

Latsdrag reps/vikt
8/45
8/45
6/45

Lårcurl (framsida) reps/vikt
8/75
8/82

Ryggmaskin (lats-tractor lr nått sånt) reps/vikt
10/45
10/45
8/45

Magmaskin reps/vikt
26/50
16/50
10/50

Sittande rodd reps/vikt
8/35
8/45
8/45

Känner att jag vill bättre på ryggmuskulaturen så jag använde dessa 20 minuter mest till att känna efter vad som tog bra på de olika delarna av ryggen osv. Jag har börjat hitta tekniken/kontakten nu, alltid nått.

Jag har inte stigit upp tidigt, har bara inte lagt mig ännu. 8 timmars streckspelade av Conflict "Global Storm" med en polare så nu är man lite mör i skallen :) Mer skräpmat idag men i alla fall lite träning på det.

/A

antonio
2006-10-21, 20:31
Lördag 21/10


Styrketräning: 1h

Axelpress sittande m ryggstöd reps/vikt per hantel
7/16
6/16
5/16
Benpress (släde, startläge: 3) reps/vikt
10/95
8/123
8/116
Vadpress (sittande) reps/vikt
10/50
8/50
8/50
Hantelpressar reps/vikt per hantel
8/18,5
0/21
-/-
Lutande vadpress reps/vikt
8/68
8/61
8/61
8/61
Sittande sidolyft med hantel (ryggstöd) reps/vikt per hantel
8/9
8/8
8/8
Lårcurls reps/vikt
8/89
6/95
6/95
Magmaskin reps/vikt
25/50 *spy*


Sammanfattning
Blev inte alls lika långt pass som jag tänkt mig då jag började må illa som bara den. Endast vatten och kosttillskott i magen på 3h efter uppstigning är inget jag mår bra av tydligen. En grej jag kännt av i axeln dök upp när jag körde mina hantelpressar av alla jäkla övningar. Sitter iof i fram-deltan som man använder då men kände inget i axelövningarna. Nu ska jag dra och spela tennis och känna efter hur axeln mår.

/A

antonio
2006-10-27, 08:58
Fredag 27/10

Här kommer en liten uppdatering då...

Har inte blivit mkt träning utan max 1-2 pass/vecka. Siktar på att träna hårt imorgon Lördag om man inte blåser bort på väg till gymmet dvs.

Gårdagens middag intogs mellan 00.00-01.30 och bestod utav:

150g tonfisk i vatten
2x80g makrill i tomatsås
0,5l pepsi max

Har för övrigt följt debatten kring coca cola light och kan inte säga att jag är övertygad om sukralosens förträfflighet. Smakar dessutom blaja enligt min mening.

/A

antonio
2006-11-04, 15:19
Lördag 4/11

Hej och hå, jag har beslutat mig för att avsluta denna journal då tiden inte riktigt räcker till för kontinuerlig uppdatering.

Ett av målen var att testa "Venom Hyperdrive 3.0"
Jag bedömmer de saker som ALRI påstår att produkten ska åstadkomma:

Increases stamina and energy - 4.0, Man får helt klart en "rush" av produkten. Detta märks extra mkt på morgonen samt vid en andra dos runt lunchtid ca. 5,6 timmar efter att man intagit första tabletten. Pulsen går upp och man blir lite darrig. Vet inte riktigt vad i Venom som orsakar detta men jag vet att inte får ngn märkbar effekt från 500mg koffein. Mer har jag inte velat ta.
Suppress appetite - 2.5, Mjo aptiten minskar men denna effekt avtog ganska snabbt för mig. Efter någon vecka påverkade den inte min aptit på något sätt.
Increase calorie expenditure - ?? Kan inte bedömma detta.
Improve long term performance - 2.5
Improve mental focus - 3.0, De första veckorna var fokus helt klart upp, efter denna period knappt märkbar skillnad.

I helhet måste jag säga att jag är väldigt nöjd med produkten.
Placebo ? Mjo eventuellt de första dagarna men man får helt klart en kick av energi och "pepp" som knappast enbart kan bero på den mängd koffein som produkten innehåller. Kände även av att humöret steg en aning. Vid 2 tabletter fördelat på dagen påverkades dock humöret/välbefinnandet dock mer negativt än positivt.
Venom har fått massor med positiv feedback i USA men man måste vara skeptisk. Rapporterna om sömnlöshet och crack-liknande effekter är enligt mig aningen överdrivna. Jag är iof ganska tålig när det kommer till "stimulanter".
Sen upplevde jag att kroppen vande sig vid Venom. 1-3 dagars uppehåll och effekterna var klart mer påtagliga igen.
Jag kan givetvis inte rekommendera produkten (som jag officiellt aldrig testat ;) ).

Startvikt: 68,7
Slutvikt: 64,5

Bilder kommer...

That´s all folks, återkommer med v.1.1 om intresse finnes.

/A

antonio
2006-11-18, 13:03
Jag ljög, bilder kommer nog icke på ett tag. Har nämligen redan lyckats dölja den form jag hade för några veckor sedan :P

Var på gymmet idag och tränade på 1 multi vitamin, 6 st kreatin ethyl ester, 1 venom hyperdrive, 1dl vassle och ca 1l vatten.
Det gör jag inte om kan jag säga. Har flera gånger de senaste veckorna kännt mig aningen illamående under dessa morgonpass och idag gick det över gränsen. Var tvungen att avsluta passet innan jag var färdig och gå och spy upp lite vatten på toan =/ Och då är det ju inge kul att träna.

Styrkepasset då:

Benpress (släde, startläge:3) reps/vikt
10/95
8/130
8/123
8/116

Hantelpress/bänk reps/vikt per hantel
8/18,5
8/18,5
6/18,5

Vadpress (sittande) reps/vikt
8/60
8/60
8/60
8/50

Sittande sidolyft m ryggstöd reps/vikt per hantel
8/8
8/8
8/8
8/7

Lårcurl (sittande) reps/vikt
10/82
8/89
8/82....här började jag må illa på allvar..

Magmaskin reps/vikt
25/50..dags att stänga igen.


/A

antonio
2006-11-18, 16:56
Jag brukar försöka hålla vad jag lovar så här kommer en lunarbild på dagsformen..

http://static.flickr.com/100/300116647_a5d2efc264_o_d.jpg


/A

antonio
2006-11-29, 23:30
Var och kollade längd och vikt samt gjorde en "BIA-mätning" på gymmet idag. Inscannat resultat kommer imorgon...det blir sista posten i den här journalen.

/A

antonio
2006-12-03, 21:39
Här kommer då resultatet av "BIA-mätningen"


http://static.flickr.com/110/313203169_f2a7cc7d81_b_d.jpg


/A