handdator

Visa fullständig version : Veckoschema - viktminskning.


JockeH
2006-08-15, 19:57
Hej alla..

Är ny här och tittat runt en del men inte hittat de svar jag söker riktigt.

Har efter ett nytt samboliv samt en kall vinter sett att det satt sina spår på kroppen.

Har sedan April börjat gå 1 timme om dagen varje morgon.
Sedan kör jag styrketräning rätt hårt 3 ggr per vecka.

Dock behöver jag förlora fett där alla vill förlora, runt midjan.

Mitt största problem är maten. Har inte ätit rätt sedan födseln, så jag behöver verkligen hjälp.

Är det nån vänlig själ som har ett matschema som jag kan följa vecka för vecka för att minska i vikt samtidigt som jag tränar?

*cry*

Brooklyn
2006-08-15, 20:13
ett tips, kan dock bli enformigt...
kycklingfilé & broccoli och servera en grönsallad till det. väldigt kcal snålt, sen kan du ju ta en fin dressing till salladen så du får i dig lite nyttigt fett också.

JockeH
2006-08-15, 21:02
ett tips, kan dock bli enformigt...
kycklingfilé & broccoli och servera en grönsallad till det. väldigt kcal snålt, sen kan du ju ta en fin dressing till salladen så du får i dig lite nyttigt fett också.


tack för tipset.. även frukost efter promenad, samt mellan mål och kvällmål efter träning.

jewzie
2006-08-16, 09:51
tack för tipset.. även frukost efter promenad, samt mellan mål och kvällmål efter träning.
kvarg + funlight, tonfisk med salladskrydda, proteinpulver, vatten. Alla dessa är mycket mättande och bra under deff :thumbup:

Till frukost kan jag rekommendera 2 kokta ägg(kasta gulan om du vill spara in 100kcal totalt) 1 portion fiberberikat havregrynsgröt med kanel och minimjölk(brukar köra vaniljsocker + kanel men socker är kcalorier det med :D). Till detta en proteinshake eller en knäckebrödsmacka med mjukost(finns med 1% fetthalt) och några skivor skinka. Beror på hur mycket man orkar äta.

Mackz
2006-08-16, 10:41
Typisk deffrukost för mig:

1 protteshake på minimjölk.
1 burk tonfisk i tomatsås + några skivor rökt påläggsskinka.
1 Knäckemacka med kvarg + saltrulle.